Volkswagen Polo | Virtus facelift 2022 @ p. 6

2018-vw-polo-60.jpg

2018-vw-polo-25.jpg

2018-vw-polo-26.jpg

2018-vw-polo-38.jpg

2018-vw-polo-43.jpg

2018-vw-polo-50.jpg

2018-vw-polo-58.jpg

Inmiddels 12 pagina's met foto's: https://www.netcarshow.com/volkswagen/2018-polo/

Ik moet zeggen dat ik de huidige Polo bij introductie ook best geslaagd vond (stukken beter dan de Golf) maar later zag je 'm zo vaak dat ie saai werd maar stiekem vind ik hem nog steeds geslaagd. Nieuwe mag er ook zijn. Maar die kleurtjes in het interieur vind ik meer iets voor de Franse merken

Hoe zou de zitpositie zijn tegenover de oude Polo ? Deze was namelijk echt ruk. Ik ben 1,87 cm en met de stoel op de laagste stand zat ik voor mijn gevoel nog steeds met mijn hoofd in het dak.

Veel te druk dashboard wat mij betreft, lijkt mij ergonomisch niet top. Iets waar VW altijd erg goed in was/is.

Kalloewase zei:
Hoe zou de zitpositie zijn tegenover de oude Polo ? Deze was namelijk echt ruk. Ik ben 1,87 cm en met de stoel op de laagste stand zat ik voor mijn gevoel nog steeds met mijn hoofd in het dak.

Dat vonden wij met onze 1,85 ook in de nieuwe Ibiza, dus dat zal in de Polo niet veel schelen.

Die Polo samengesteld met dezelfde opties als mijn Leon en dan wordt de Polo zelfs duurder, wow...

JDx zei:
Kalloewase zei:

Dat vonden wij met onze 1,85 ook in de nieuwe Ibiza, dus dat zal in de Polo niet veel schelen.

Die Polo samengesteld met dezelfde opties als mijn Leon en dan wordt de Polo zelfs duurder, wow...

In de nieuwe Ibiza heb ik een proefrit gemaakt en vond het daar eigenlijk wel meevallen. Als dit zo ook in de nieuwe Polo is dan is het voor mij prima. Ik hoef nu ook weer niet met mijn reet over het asfalt te schrapen :).

Ja de Polo is duur inderdaad (kom op 27k uit) maar ik krijg van mijn werkgever alleen de keus uit een Polo of minder luxe Golf. Op jou Leon heb je natuurlijk ook flinke korting gehad zoals ik kan lezen in je topic ;)

JDx zei:
Kalloewase zei:

Op zich wel apart. Bij de A1 die ik had speelde dat niet. Die heeft dezelfde basis en een lager dak. En ik ben 1.90 meter en mijn bovenlichaam is relatief lang.

JDx zei:
Dat was begin 2012 ook zo. Toen mocht ik een leaser uitzoeken. Leon 1.6 TDI was goedkoper dan een Polo 1.6 TDI!

Live @ IAA Frankfurt 2017:

volkswagen-al-salone-di-francoforte-2017-ff05d994dbe9ba4ac569c95b3493b7bc.jpg

volkswagen-al-salone-di-francoforte-2017-2888decba95f798c41d8c731ebfdde2e.jpg

volkswagen-al-salone-di-francoforte-2017-b055295d85acf8425402eddbed62c6e7.jpg

volkswagen-al-salone-di-francoforte-2017-7a6bc9dc07d0aaded7713adc98b6401b.jpg

volkswagen-al-salone-di-francoforte-2017-938b4618e3e301e5bb47294f4438899b.jpg

Volkswagen stand: https://www.omniauto.it/salone/francoforte2017/stand/1891/volkswagen

Volkswagen Polo 1.0 TSI vs. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost:

S8-comparatif-video-ford-fiesta-2017-vs-volkswagen-polo-2017-les-europeennes-533430.jpg

1. Volkswagen Polo
2. Ford Fiesta

De Polo is in alle opzichten ruimer, heeft hoogwaardigere materialen in het interieur, maar de Fiesta heeft voor hetzelfde geld meer uitrusting aan boord. De motor van de Ford is vinniger en de wegligging dynamischer, maar de voorkeur gaat ook hier uit naar de Polo, met een volwassen weggedrag en uitstekende balans tussen dynamiek en comfort.

Vergelijkingstest: https://www.caradisiac.com/comparatif-video-ford-fiesta-2017-vs-volkswagen-polo-2017-les-europeennes-163509.htm

Ben geen fan van de donkere koplampen die VAG tegenwoordig monteert, de Fabia heeft dat ook. Ik moet de Polo eerst maar eens in het echt zien, zo op de plaatjes doet ie me niet veel.

Beide wagens zijn wel erg 'veilig' vormgegeven, dan moet ik Citroen en Renault toch meer credits geven, want die durven op design gebied aanzienlijk meer hun nek uit te steken, soms met heel wisselende resultaten maar vaak ook een schot in de roos. Vind beide wagens zelfs in afgebeelde 'topuitvoerigen, nogal bedaagd ogen.

Is volgens mij geen kwestie van 'durven' maar een bewuste strategie. En een succesvolle strategie bovendien. Ik vind de nieuwe Polo een volwassen auto, hij rijdt en voelt ook zo aan als ik de eerste testverslagen mag geloven. Er is veel keuze in uitvoeringen en motoren. Het zou mijn keuze zijn moest ik in dit segment zijn.

Dan zou ik liever voor de Seat Ibiza gaan, die is in alles net zo of bijna net zo goed en ziet er nog een beetje leuk uit. Die nieuwe Fiesta vind ik overigens ook verrassend leuk.

D-C zei:
Dan zou ik liever voor de Seat Ibiza gaan, die is in alles net zo of bijna net zo goed en ziet er nog een beetje leuk uit. Die nieuwe Fiesta vind ik overigens ook verrassend leuk.

Eens wat betreft de Ibiza.

De Fiesta vind ik erg tegenvallen. Vooral van achter toch een stuk saaier dan de vorige versie. Overall vind ik die sportiever ogen.

Polo vs. Corsa, Fiesta, Ibiza en Rio:

Fuenf-Kleinwagen-im-Test-1200x800-1ff4b3f5a272e1d0.jpg

Fuenf-Kleinwagen-im-Test-1200x800-71afd3321b8f2451.jpg

1. Volkswagen Polo 1.0 TSI 515 / 750 punten
2. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 502 / 750 punten
3. Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 500 / 750 punten
4. Kia Rio 1.0 T-GDI 495 / 750 punten
5. Opel Corsa 1.0 Turbo 470 / 750 punten

Complete vergelijkingstest: https://www.autobild.de/artikel/corsa-fiesta-ibiza-polo-rio-test-12700427.html

Het chauvinisme spat er zoals gebruikelijk vanaf in de tekst en puntentotalen, maar dat mag de pret niet drukken.

Polo is ook een mooie en fijn rijdende wagen, evenals de Fiesta. Verschillen zijn zo klein en worden vaak zo overdreven door de pers. Slechte b segmenters zijn er m.i. niet meer.

Volkswagen is promising a sharper and more agile driving experience from the new 197bhp and 147mph Polo GTI, compared with the more mature driving manners of the Golf GTI. “The Polo GTi is shorter, lighter and better to drive,” said Volkswagen’s small car line director, Ralf Kölling. “The Golf has performance more oriented to the highway, the Polo GTI is more agile for a really good drive. The shorter wheelbase than the Golf gives the Polo that extra feeling of agility."
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-volkswagen-polo-gti-more-agile-golf-gti-plus-exclusive-images

Gisteren eventjes de nieuwe Polo bekeken. Wat mij met name opviel was de ruim toegenomen binnenruimte. Waar ik de vorige Polo een beetje aan de benauwde kant vond, is de nieuwe Polo een stuk ruimer. Ook kan de bestuurdersstoel lager worden ingesteld, waardoor je een diepere zit kan aannemen. Zeker voor langere mensen is dit een groot voordeel. Wel kan je merken dat de Polo veel mooier is afgewerkt dan de Ibiza, het interieur van de Polo staat op een net wat hoger plan.

De Polo voor Latijns-Amerika is nu gepresenteerd. Die ziet er hetzelfde uit als 'onze' Polo, maar heeft ongetwijfeld een goedkoper interieur en andere kostenbesparingen:

Novo%2BPolo%2BHighline%2B200%2BTSI%2B%252829%2529-001.jpg

Novo%2BPolo%2BHighline%2B200%2BTSI%2B%252828%2529.jpg

novo%2BPolo%2B2018%2B%25283%2529.JPG

IMG_3692.JPG

Painel%2Bde%2Binstrumentos%2B%25281%2529-001.jpg

Novo-VW-Polo-2018-financiamento%2B%252813%2529.JPG

Bron: https://www.car.blog.br/2017/09/novo-polo-2018-precos.html

Wat toevallig dat die Nederlandse Polo van de reclame in een straat rijdt waar alle geparkeerde auto's witte kentekenplaten hebben.

287loja.jpg

Oh, is het geen Nederlandse Polo? Waarom doen ze dan zo'n moeite om er een gele kentekenplaat in te shoppen... we weten toch allang dat het een Duits merk en ook een Duitse commercial is!

Daar is de nieuwe Volkswagen Virtus voor Latijns-Amerika, die een wielbasis van 2650 mm heeft.

ImageResizer.ashx

ImageResizer.ashx

ImageResizer.ashx

ImageResizer.ashx

ImageResizer.ashx

Bron: https://www.autocarindia.com/car-news/2018-volkswagen-virtus-revealed-406605

Een van de meest geslaagde B-segment sedans! Die grotere wielbasis heeft flink geholpen natuurlijk

Vind je? Van de zijkant gezien kun je de voor- en achterkant nauwelijks onderscheiden. En de achterkant is Audi/Skoda-eenheidsworst.

Een vrij lange achterkant, maar de overeenkomst met de A3 limousine is niets om je voor te schamen. Al lijkt ie er wel héél veel op.

Ik vind het ook een geslaagde compacte sedans, die er toch al steeds beter gaan uitzien, al zijn deze sedans natuurlijk niet groter dan de C-segment sedans van tien jaar geleden. De Hyundai Accent vind ik nog wel mooier, de Virtus heeft optisch een nogal lange kont vergeleken met de neus.

2018-Hyundai-Accent-Changes-and-Upgrades-a_o.jpg

BENZine zei:
Vind je? Van de zijkant gezien kun je de voor- en achterkant nauwelijks onderscheiden. En de achterkant is Audi/Skoda-eenheidsworst.

Proporties kloppen, strak getekend en ja beetje A3 sedan kont. Maar dat maakt hem niet gelijk lelijk. Noem eens, behalve die Hyundai Accent, een echt mooie nieuwe sedan in het B-segment.. bij de Fiesta en Mazda2 sedan loopt de tailelijn veelste hoog op

Ik vind de Fiat Tipo sedan al een stuk mooier, met een betere verhouding tussen neus en kont. Maar echt mooie sedans in deze klasse zijn er niet. Voor een mooie sedan heb je gewoon meer lengte nodig.

Fiat Tipo is rare opvolger van de Bravo en dat is C-segment. Polo is B-segment

B-segment of C-segment.... Reken er maar op dat die polo minimaal hetzelfde (waarschijnlijk meer) gaat kosten dan die Tipo, waarmee je ze best als elkaars concurrenten kunt zien.

Zeker een goede zaak. In dit geval ook heel goed om de echte inhoud van de kofferbak te checken. Zo te zien komt de werkelijkheid niet eens in de buurt van wat er opgegeven wordt. ( ook al vaker te zien bij testen van de ADAC ).

Ik zie niet zo het nut van al die cijfertjes. Ik wil graag op 1 A4 een overzicht. Meer niet. Heel veel zaken(misschien wel de belangrijkste) zijn niet in cijfers te vatten. Je maakt aan de hand van de tests een voorselectie en met een proefrit zoek je daar een aansluiting bij. En hoe hoog het verbruik is bij 100 km/u? Dat is helemaal niet interessant. Het gaat om het uiteindelijke praktijkverbruik. Dat zie je ook in de Duitse testen, met veel cijfermateriaal. Heel veel is niet objectief meetbaar maar wordt wel als cijfer weergegeven. Weergave van afwerkingskwaliteit in een cijfertje. Hoe kan dat? Wat is de norm?
Autovisie bijvoorbeeld vind ik al voldoende cijfermateriaal weergeven. Alleen de essentiële meetgegevens meer niet. Prima zo.

Polo R met 300 pk:
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volkswagen-testing-300bhp-polo-r-prototypes

Doe mij die cijfertjes maar wel.... Zou een cursus Fins waard zijn! Objectieve meetwaarden! bij 120 km/u een verbruik van 1:13,7... niet echt zuinig. Schakel diagram: Bij 5.000 tpm een snelheid, theoretisch, van 211 km/u.... 5e ongeschikt als er met caravan of karretje gereden wordt, motor te laag in de toeren. Wordt terug naar 3e om heuveltje op te komen.

@D-C de topictitel mag wel wat simpeler inmiddels. ;-)

Zijn er op het grote Autoweek forum al Polo rijders?

Vandaag voor het eerst een nieuwe Polo tegengekomen, een witte. Viel me erg tegen, misschien dat ie in een andere kleur beter bevalt.

Ik zag er een paar weken geleden voor het eerst een. Ook een witte in nogal standaarduitvoering, ik vond 'm ook niet echt meevallen, de auto lijkt nog sterk op zijn voorganger, maar is breder en optisch lager, alsof de proporties niet helemaal meer kloppen. Buiten dat vind ik 'm wel erg zouteloos. De i20 en Rio zijn natuurlijk van hetzelfde laken een pak. De Ibiza vind ik wel mooi, hopelijk gaat die de komende maanden hier wat beter verkopen, dat verdient de auto mijns inziens wel.

D-C zei:
Ik zag er een paar weken geleden voor het eerst een. Ook een witte in nogal standaarduitvoering, ik vond 'm ook niet echt meevallen, de auto lijkt nog sterk op zijn voorganger, maar is breder en optisch lager, alsof de proporties niet helemaal meer kloppen. Buiten dat vind ik 'm wel erg zouteloos. De i20 en Rio zijn natuurlijk van hetzelfde laken een pak. De Ibiza vind ik wel mooi, hopelijk gaat die de komende maanden hier wat beter verkopen, dat verdient de auto mijns inziens wel.

Inderdaad, zouteloos is het goede woord. De Ibiza vind ik veel beter gelukt, echt een vooruitgang t.o.v. zijn voorganger.

Op het werk hebben we nu een Polo demo staan. Fijne wagen. Ziet er in deze uitvoering goed uit, zitten goede stoelen in, dashboard oogt vrolijk en niet VW saai, veel ruimte (met 1.96m kon ik 'achter mijzelf' zitten) en een fijne DSG bak. Enige waar ik wel van schrok was de prijs. Voor deze 95 pk Highline moet je 27k(!) EUR neerleggen. Voor dat geld heb ik toch liever een iets kalere voorraad Golf 1.0 TSI 115 pk, net even meer auto.

Voorbeeld Golf: https://www.autowereld.nl/volkswagen/golf/1-0-tsi-115-pk-comfortline-ergostoel-exececutive-inruilpremie-1-26588554/details.html

uOsszsg_d.webp

Enzo Ferrari zei:
Voor deze 95 pk Highline moet je 27k(!) EUR neerleggen. Voor dat geld heb ik toch liever een iets kalere voorraad Golf 1.0 TSI 115 pk, net even meer auto.

Voorbeeld Golf: https://www.autowereld.nl/volkswagen/golf/1-0-tsi-115-pk-comfortline-ergostoel-exececutive-inruilpremie-1-26588554/details.html

uOsszsg_d.webp

Voor dat budget heb je elders ook prima uitgeruste C-segmenter met 4-cilinders. Een 27k voor een 95pk B-segmenter is gewoon waanzin.

Enzo Ferrari zei:
Op het werk hebben we nu een Polo demo staan. Fijne wagen. Ziet er in deze uitvoering goed uit, zitten goede stoelen in, dashboard oogt vrolijk en niet VW saai, veel ruimte (met 1.96m kon ik 'achter mijzelf' zitten) en een fijne DSG bak. Enige waar ik wel van schrok was de prijs. Voor deze 95 pk Highline moet je 27k(!) EUR neerleggen. Voor dat geld heb ik toch liever een iets kalere voorraad Golf 1.0 TSI 115 pk, net even meer auto.

Hey wat grappig, ik heb vorige week nog naast deze Polo gestaan. Ik kom regelmatig bij je werkgever.

Zo zie maar weer, de (auto)wereld is klein ;)

Wat vond jij van de Polo?

Ik heb hem zelf niet heel goed bekeken, ik kwam iets anders halen en had niet heel veel tijd. Zoals hij daar staat vind ik het een mooie auto, maar hij kost dan ook wel heel veel geld. Ik weet niet of ik dat voor een Polo (of andere B-segmenter) over zou hebben. In wat minder dure uitvoeringen vind ik de Polo wel wat saai.

Ik zag hem ook laatst voor het eerst. Wit of zilver in Comfortline (zoals de meeste demo's op autotrack.nl). Ik vond hem erg tegenvallen. Achterlampen leken erg klein en te laag en idd de proporties zorgen ervoor dat er iets zoutloos staat. Ook de lijnen aan de zijkant (die diepe lijnen kan ik wel erg waarderen op de Touran en Tiguan bv) vond ik veelste grof. De vorige vond ik echt wel om aan te zien toen ie net op de markt kwam

Terug
Bovenaan