A
Anoniem
Guest
Meh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Barri zei:Ik heb 'm in mei 2016 al mogen bewonderen en was toen niet echt onder de indruk (wel van de grootte). Maar de nieuwe Polo valt me nu gewoon wat tegen. Hij moet echt wel heel dik uitgerust zijn, wil het een beetje tonen. Anders is het net een Volkswagen Gol. En dat is ook geen hoogstaand designwonder.
Wel overigens typisch zo'n model waarvan ik vermoed dat je hem wel moet aankleden (lichtmetaal, leuk kleurtje kiezen, etc) om die uitstraling te behouden, maar dat is helaas een beetje de norm aan het worden lijkt het.
Moderator
Barri zei:De Ibiza heeft dat ook een beetje. Eigenlijk teveel 'vet op de botten' waardoor ie ook direct grote wielen nodig heeft. Daar hebben de C3, Clio en Fiesta bijvoorbeeld geen last van.
Enzo Ferrari zei:Op het werk hebben we nu een Polo demo staan. Fijne wagen. Ziet er in deze uitvoering goed uit, zitten goede stoelen in, dashboard oogt vrolijk en niet VW saai, veel ruimte (met 1.96m kon ik 'achter mijzelf' zitten) en een fijne DSG bak. Enige waar ik wel van schrok was de prijs. Voor deze 95 pk Highline moet je 27k(!) EUR neerleggen. Voor dat geld heb ik toch liever een iets kalere voorraad Golf 1.0 TSI 115 pk, net even meer auto.
Voorbeeld Golf: https://www.autowereld.nl/volkswagen/golf/1-0-tsi-115-pk-comfortline-ergostoel-exececutive-inruilpremie-1-26588554/details.html
![]()
e Volkswagen Polo is vanaf nu aan te kleden met een R Line-pakket. Er zijn twee mogelijkheden, prijzen beginnen bij 584 euro.
Volkswagen voegt per direct twee R Line-pakketten toe aan de optielijst van de nieuwe Polo. Vanaf 584 euro is de auto aan te kleden met sportieve elementen. Het genoemde bedrag geldt voor het R Line exterieurpakket, dat dikkere bumpers, een specifieke grille, side skirts, een dakspoiler en R Line-logo’s omvat.
Je kunt daarnaast kiezen voor een uitgebreid pakket, overigens alleen in combinatie met de Highline-uitvoering. Naast de inhoud van het exterieurpakket krijg je dan 16 inch lichtmetalen wielen en sportieve interieuraankleding, die bestaat uit onder andere specifieke stoelbekleding, een sportstuur, aluminium pedalen en specifieke sierlijsten. Het uitgebreide pakket kost 1.711 euro. Voor 518 euro extra krijg je 17 in plaats 16 inch wielen.
De nieuwe R Line-pakketten zijn per direct te bestellen. https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/maart/44518-r-line-aankleding-nu-beschikbaar-voor-de-volkswagen-polo
Schilder Ron zei:![]()
Eindelijk aangekomen bij mijn dealer
Enzo Ferrari zei:
Mechanix zei:Enzo Ferrari zei:[/quote]
Op deze foto lijkt het front van de Polo, zeker in vergelijking met z'n rivalen, zo uit de jaren '90 te komen!:O
Verder vind ik de auto vooral behoorlijk groot ogen voor z'n klasse. Je zou hem bijna voor een Golf aanzien.[/quote]
Hij is ook een flink stuk groter dan zijn voorganger. De Golf 7 is maar 4 cm breder dan de nieuwe Polo. In de lengte scheelt het wat meer.
Echter zul je voorin de auto nauwelijks tot geen verschil merken met de Golf kwa ruimte.
[quote="Arno S"]
Ik vind hem echt niks, de nieuwe Polo. 10x liever de Ibiza.[/quote]
Ook niet met R-line pakket ? De Polo is van binnen in ieder geval 10x mooier dan de Ibiza :)
Matthijs82 zei:Mooie wagen! Goede kleur ook.
Van binnen 10x mooier dan de Ibiza vind ik nog een understatement.
Op deze foto lijkt het front van de Polo, zeker in vergelijking met z'n rivalen, zo uit de jaren '90 te komen!
Enzo Ferrari zei:Mooie luxe uitvoering. Veel plezier ermee!
Bird Nerd zei:![]()
Tel de loze knopjes... echt typisch VAG. Waarom kunnen andere merken dat wel? Wel mooi aangekleed verder
Carfanatic zei:R-line pakket maakt de Polo wel af, meerprijs valt ook mee.
Bird Nerd zei:Op deze foto lijkt het front van de Polo, zeker in vergelijking met z'n rivalen, zo uit de jaren '90 te komen!
Tja jaren 90 kleine auto's zagen er dan ook vaak beter uit. Nu zijn het allemaal auto's met een hoge, bolle neus. Dat vind ik eigenlijk ook geen gezicht
Lange wachttijd, maar hij is het waard. Mooie configuratie!frankguthrie zei:Ik heb ook de nieuwe Polo bestel, op 10 Augustus 2017. Vanochtend opgehaald.
Uitvoering: Highline
Motor: 1.0 TSI 115pk handgeschakeld
Kleur: White Silver Metallic
Velgen: Pamplona Adamantium Dark, 17 inch
Interieur: Titaanzwart/ceramique
Opties:
- Executive pakket (Navigatie, groot scherm, DAB+, alarm etc.)
- LED pakket
- Licht & zichtpakket
- Spiegelpakket
- Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen
- Achteruitrijcamera (Rear View)
- Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
- Parkeersensoren (Park Distance Control)
- XDS sperrdifferentieel
- Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access)
- Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent
- Telefoonvoorbereiding Comfort
- High-end geluidsysteem Beats
- Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash)
Hieronder wat foto's:
Naast de pook zouden nog knopjes voor de parkeerassistent en rijmodi kunnen, blijft dat er dan altijd 2 blanco overblijven. Zelfde bij de climate control, stoelverwarming kan nog en laat dan alsnog 2 blanco plaatjes over. Jammer, het lijkt dan altijd of er zaken missen.Bird Nerd zei:![]()
Tel de loze knopjes... echt typisch VAG. Waarom kunnen andere merken dat wel? Wel mooi aangekleed verder
straatos zei:Zeer fraai, Frankguthrie! Hoeveel weegt ie nou? Hoeveel Nm koppel?
Enzo Ferrari zei:straatos zei:Zeer fraai, Frankguthrie! Hoeveel weegt ie nou? Hoeveel Nm koppel?
1055 kg @ 115pk/200Nm.
RRL zei:Klopt het dat deze niet het adaptieve onderstel en daarmee de 15mm verlaging heeft? Zie het knopje niet naast de pook. Tijdens het bestellen nog niet standaard op de Highline?
RRL zei:Ben benieuwd naar je ervaringen met het Beats audiosysteem. Heb er wat op zitten zoeken, maar nog niet iets bruikbaars op gevonden.
Flieger zei:@frankguthrie:
Mooie, volle samenstelling zo! Gefeliciteerd! De mijne is bijna gelijk. Mijn wielen zijn normaal zilverkleurig en ik heb het sportinterieur met zwarte dakhemel en een panoramadak.
Schilder Ron zei:![]()
Eindelijk aangekomen bij mijn dealer
frankguthrie zei:Flieger zei:@frankguthrie:
Mooie, volle samenstelling zo! Gefeliciteerd! De mijne is bijna gelijk. Mijn wielen zijn normaal zilverkleurig en ik heb het sportinterieur met zwarte dakhemel en een panoramadak.
Mooi auto, toch mis ik mijn Kia Cee'd heel erg.
straatos zei:Enzo Ferrari zei:straatos zei:Zeer fraai, Frankguthrie! Hoeveel weegt ie nou? Hoeveel Nm koppel?
1055 kg @ 115pk/200Nm.
Thx. Kaik, dat zijn nette cijfers! Vooral de 200 Nm voor de ruime 1000 kg.
Klopt het dan dat de GTi maar liefst 200 kg zwaarder is?...
RRL zei:Zijn er mensen met het active info display? Voor het gevoel vooral een leuke nice to have, maar is het ook echt het geld waard?
RRL zei:Zelfde voor Beats audio: hoe verhoudt dat zich tot de standaard audio? Vooral in de lagere tonen, maakt de sub een groot verschil? Ik ben geen audiofiel, maar slechte systemen doen wel flink afbreuk aan het comfort. Muziek is van alles wat, redelijk vaak RnB/Hiphop.
KadettRT zei:Verder zie ik de Polo steeds vaker op de weg, zonder een VAG bash te creëren. Want vond de vorige Polo echt een geslaagd model vind ik deze gewoon 5cm naar de zijkanten opgerekt (zeker qua koplampen/achterlichten) wat hij breder geworden is tov vorige Polo. Als je vluchtig kijkt zie je amper het verschil van een Golf of een Polo.
KadettRT zei:Vind het zelf juist WEL logisch, want in veel gevallen vervalt nml de mogelijkheid om een reservewiel te plaatsen. Voor mij zou dat een no-go zijn, tat een reserve wiel bij mij hebben maar wil ook wel van muziek kunnen genieten.
Barri zei:Die subwoofer bij de Beats verbaasde mij ook al! Scheelt toch wel even wat bagageruimte. Bij andere modellen, zoals de Arona dacht ik, zit ie wel in de reservewieluitsparing.
KadettRT zei:Vind het zelf juist WEL logisch, want in veel gevallen vervalt nml de mogelijkheid om een reservewiel te plaatsen. Voor mij zou dat een no-go zijn, tat een reserve wiel bij mij hebben maar wil ook wel van muziek kunnen genieten.
Verder zie ik de Polo steeds vaker op de weg, zonder een VAG bash te creëren. Want vond de vorige Polo echt een geslaagd model vind ik deze gewoon 5cm naar de zijkanten opgerekt (zeker qua koplampen/achterlichten) wat hij breder geworden is tov vorige Polo. Als je vluchtig kijkt zie je amper het verschil van een Golf of een Polo.