Volkswagen Polo | Virtus facelift 2022 @ p. 6

Total Loss zei:
Carfanatic zei:
Total Loss zei:
RobEU zei:
Barri zei:
Dat is bij elke auto zo :)

Precies, je kunt elke auto zo duur maken als je zelf wil. Persoonlijk vind ik dat een zwak argument om aan te tonen hoe duur een auto wel niet is.
Daarvoor kun je immers ook gewoon naar de prijslijst van de Polo kijken. Wat een bedragen zeg....

Natuurlijk doet die prijslijst er wel toe. Dingen die je namelijk wel zou verwachten / wensen zitten namelijk standaard nog niet op deze toch al vrij dure auto. Laat ik zo zeggen bij de concurrentie krijg je meer "spul" voor minder. Zelfs relatief gebruikelijke zaken zoals bijvoorbeeld lichtmetaal kunnen er al niet eens af. Dus je "moet" wel opties aan gaan kruisen en dan gaat het heel erg hard bij deze auto.

ja en? dat is bij de huidige polo ook het geval, en nog steeds een van de best verkopende auto's in zijn klasse.

En ook die zie je alleen in maar in wit of zilvergrijs op wieldoppen oftewel de crisisuitvoeringen.

dat valt best mee. zo staan er veel meer gebruikte (vanaf 2015) comfortlines te koop dan trendlines (24 vs 596) als ik op autoscout24 kijk.

Carfanatic zei:
Total Loss zei:
Carfanatic zei:
Total Loss zei:
RobEU zei:
Barri zei:

Precies, je kunt elke auto zo duur maken als je zelf wil. Persoonlijk vind ik dat een zwak argument om aan te tonen hoe duur een auto wel niet is.
Daarvoor kun je immers ook gewoon naar de prijslijst van de Polo kijken. Wat een bedragen zeg....

Natuurlijk doet die prijslijst er wel toe. Dingen die je namelijk wel zou verwachten / wensen zitten namelijk standaard nog niet op deze toch al vrij dure auto. Laat ik zo zeggen bij de concurrentie krijg je meer "spul" voor minder. Zelfs relatief gebruikelijke zaken zoals bijvoorbeeld lichtmetaal kunnen er al niet eens af. Dus je "moet" wel opties aan gaan kruisen en dan gaat het heel erg hard bij deze auto.

ja en? dat is bij de huidige polo ook het geval, en nog steeds een van de best verkopende auto's in zijn klasse.

En ook die zie je alleen in maar in wit of zilvergrijs op wieldoppen oftewel de crisisuitvoeringen.

dat valt best mee. zo staan er veel meer gebruikte (vanaf 2015) comfortlines te koop dan trendlines (24 vs 596) als ik op autoscout24 kijk.

Comfortline = wieldoppen ( in ieder geval bij deze nieuwe versie ).

Leuke optie op de Trendline ! = handgrepen en spiegelkappen in carosseriekleur. ( geen geintje echt waar, kost maar 48 euro maar toch, zie het voor je ? )

Total Loss zei:
RobEU zei:
Barri zei:

Maar dat is juist m'n punt, je 'moet' helemaal niets. En ook die wensen, die soms overigens best begrijpelijk zijn, verschillen per persoon. Daarom vind ik het geen waardevolle argumentatie. 'Een Golf kost minimaal 50k want er 'moet' leer, grote wielen, goudkleurige lak, televisie en weet ik veel wat op'.

Total Loss zei:
Carfanatic zei:
Total Loss zei:
Carfanatic zei:
Total Loss zei:
RobEU zei:
Barri zei:

Leuke optie op de Trendline ! = handgrepen en spiegelkappen in carosseriekleur. ( geen geintje echt waar, kost maar 48 euro maar toch, zie het voor je ? )

wees blij dat de bumpers in kleur zijn :LOL:

Carfanatic zei:
Total Loss zei:
Carfanatic zei:
Total Loss zei:
Carfanatic zei:
Total Loss zei:
RobEU zei:
Barri zei:

wees blij dat de bumpers in kleur zijn :LOL:

Daar hebben ze heel lang over getwijfeld nog ! ;)

De nieuwe Polo zou lichter zijn dan de uitgaande Polo. Iemand die weet hoeveel kg de nieuwe nou weegt?

Ik zou de nieuwe VW Polo of eventueel de nieuwe Seat Ibiza zeker willen overwegen als lease auto over een paar jaar.(y)

Charger zei:
Ik zou de nieuwe VW Polo of eventueel de nieuwe Seat Ibiza zeker willen overwegen als lease auto over een paar jaar.(y)

Tja... als leaser. Who cares...
a014.gif
Als het van eigen centjes moet dan zou ik het maar bij je Kia houden...

De nieuwe Polo is scherper geprijsd dan de vorige en qua standaarduitrusting ook niet kariger dan veel concurrenten. Maar zoals Carfanatic al aangaf, wat boeit het, een klein prijsverschil in cataloguswaarde is niet zo belangrijk gezien de verkoopcijfers. Running costs en leasetarieven zijn dat wel, en daar doet is het altijd netjes. Persoonlijk vind ik de huidige Polo wel ok, maar deze echt prima.

Besteld voor mijn vrouwtje;

-Highline DSG
-Flash red
-Executive pakket
-Advance pakket
-R-line exterieur pakket
-Spiegel pakket
-Digitaal instr. Active display
-Camera
-PDC
-Beats audio
-Licht & zicht pakket
-Black Style pakket

Misschien ook een kussentje erbij doen zodat ze boven het stuur uitkomt. ;)

Schilder Ron zei:

-Highline DSG
-Flash red
-Executive pakket
-Advance pakket
-R-line exterieur pakket
-Spiegel pakket
-Camera
-PDC
-Beats audio
-Licht & zicht pakket
-Black Style pakket

Géén schuifdak, of zit dat in het Executive pakket?

speedtouch zei:
Schilder Ron zei:

-Highline DSG
-Flash red
-Executive pakket
-Advance pakket
-R-line exterieur pakket
-Spiegel pakket
-Camera
-PDC
-Beats audio
-Licht & zicht pakket
-Black Style pakket

Géén schuifdak, of zit dat in het Executive pakket?

Jawel, zit inhet Advance pakket

Schilder Ron zei:

-Highline DSG
-Flash red
-Executive pakket
-Advance pakket
-R-line exterieur pakket
-Spiegel pakket
-Camera
-PDC
-Beats audio
-Licht & zicht pakket
-Black Style pakket

Er werd hierboven met verve beweerd dat niemand van eigen centjes een Polo zal kopen. Toch wel?
(PS heb in Oktober een nieuwe Polo gekocht, en de nieuwe zie ik over een jaar hier ook wel heen komen)

Pietzoveel zei:
Maar wat kost nou zo'n ding met alle toeters en bellen? En met welke motor en versnellingsbak? 16? 20? 23?

Heb het even voor je uitgerekend.
Ga uit van de 95 pk benzine versie.

- Highline 1.0 TSI 95 pk 7-DSG € 22.115
- Unilak 'Flash Red' € 135
- Executive pakket voor Comfortline/Highline/GTI € 1.209
- Advance pakket € 1.607
- R-Line Exterieurpakket voor Highline € 578
- Spiegelpakket € 156
- Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display) € 361
- Achteruitrijcamera (Rear View) € 255
- Parkeersensoren (Park Distance Control) € 523
- High-end geluidsysteem Beats® € 459
- Licht- en zichtpakket € 201
- Blackstyle pakket voor Highline € 629

Oftewel € 28.228,00 :eek:o_O

Bij een 95pk versie?! Bizar dat mensen dat er voor over hebben. Bij de concurrenten betaal je daarvoor duizenden euro's minder, of heb je een behoorlijk beter gemotoriseerd model...

Pfoe, wat een geld!

Overigens even een correctie: de basisuitvoering, de Trendline, is wel leverbaar met airco (optie).

Roder zei:
Bij een 95pk versie?! Bizar dat mensen dat er voor over hebben. Bij de concurrenten betaal je daarvoor duizenden euro's minder, of heb je een behoorlijk beter gemotoriseerd model...

en toch gaan die polo's ook straks weer als warme broodjes over de toonbank, ik vind het wel knap. (y)

Carfanatic zei:
Roder zei:

en toch gaan die polo's ook straks weer als warme broodjes over de toonbank, ik vind het wel knap. (y)

c078.gif
Ik vind het ook knap. Knap dom [size=x-small]van de kopers.[/size]​

Ik ben wel benieuwd naar de volledige prijslijst. Een ca. 80pk 5-deurs met airco, cruise control, navigatie en lichtmetaal zal toch wel onder de 20k te krijgen zijn?

RobEU zei:
Barri zei:
Pfoe, wat een geld!

Ik denk dat je deze reactie onder elke auto kunt plaatsen nadat er alle opties zijn aangevinkt.

Mwah. Om te beginnen zijn hierboven zeker nog niet alle kruisjes gezet nog. ( slechts 16" en geen leer om maar wat te noemen ). Verder zal er geen 95 pk 3-cilinder B-segmenter te vinden zijn die je zo duur kan maken. ( wellicht een Mini maar verder ? ).
Voor dit soort bedragen heb je ook een leuk aangeklede C-Segmenter met ook nog eens meer pk's.

@smarter Dat gaat niet lukken lijkt me.

Interessanre uitdaging, TL! Ik ga morgen eens een poging wagen.

smarter zei:
Ik zie geen prijs/ optielijst op de VW site, waar komen de prijzen vandaan?

Heb via een link de prijslijst van de VW site gehaald, maar ga je zo naar de site dan kan je hem idd niet vinden. Dus heb hem wel als pdf maar kan je niet verder helpen helaas.

smarter zei:
Ik ben wel benieuwd naar de volledige prijslijst. Een ca. 80pk 5-deurs met airco, cruise control, navigatie en lichtmetaal zal toch wel onder de 20k te krijgen zijn?
Met navi wordt een spannende, zonder navi moet t wel lukken.

Total Loss zei:
RobEU zei:
Barri zei:
Pfoe, wat een geld!

Ik denk dat je deze reactie onder elke auto kunt plaatsen nadat er alle opties zijn aangevinkt.

Mwah. Om te beginnen zijn hierboven zeker nog niet alle kruisjes gezet nog. ( slechts 16" en geen leer om maar wat te noemen ). Verder zal er geen 95 pk 3-cilinder B-segmenter te vinden zijn die je zo duur kan maken. ( wellicht een Mini maar verder ? ).
Voor dit soort bedragen heb je ook een leuk aangeklede C-Segmenter met ook nog eens meer pk's.

@smarter Dat gaat niet lukken lijkt me.

Hm. Een DS 3 met leer, lichtmetaal, airco, navigatie, automaat, achteruitrijcamera en nog wat tierlantijntjes; ik blijf steken op €25.010.

Total Loss zei:
RobEU zei:
Interessanre uitdaging, TL! Ik ga morgen eens een poging wagen.

Success ! ( DS3 misschien ? )

Dat was een heel goede tip! Die heb ik op 31.005 euro gekregen.
Een Peugeot 208 heb ik op 27.500 euro gekregen, zonder accessoires.

Allebei met driecilinder, maar wel met meer dan 95 pk.

Lees net dat Volvo een V40 in de ramsj doet voor € 30.000...

Zweeds vermogen! De nieuwe Volvo V40 Business Sport is uitgerust met R-Design stylingelementen en een krachtige motor die een vermogen van 190 PK/140 kW levert. Deze sportieve V40 is nu in een beperkte oplage leverbaar voor €29.995,-

Wordt de keuze toch lastig...

RobEU zei:

En welke 208 is dat dan, als ik vragen mag?
Als ik als voorbeeld neem de 208 Allure 1.2 - 110 PK automaat, 5-deurs, kom ik op 23.500 euro zonder opties.

Total Loss zei:
speedtouch zei:
RobEU zei:

En welke 208 is dat dan, als ik vragen mag?
Als ik als voorbeeld neem de 208 Allure 1.2 - 110 PK automaat, 5-deurs, kom ik op 23.500 euro zonder opties.

Met opties maar zonder accessoires.

Precies! Ik nam de GT-Line als uitgangspunt. Die begint bij 24,5k.

Total Loss zei:
Pietzoveel zei:
Maar wat kost nou zo'n ding met alle toeters en bellen? En met welke motor en versnellingsbak? 16? 20? 23?

- Advance pakket € 1.607
- Spiegelpakket € 156

Maar die nieuwe Polo kan je nog helemaal niet samenstellen toch?

Heb zelf een Ibiza FR besteld en ben wel benieuwd op welke prijs ik uit kom met dezelfde opties.
https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=BDOBB (FR sowieso al veel opties, 115 pk, 17", metallic rood, full led, 8" Media, DAB+, stoelverwarming)

Heb wel mijn mail ingevuld bij hou me op de hoogte, zodat ik zo gauw als je kan configureren bericht krijgt, maar niks gehoord.

JDx zei:
Total Loss zei:
Pietzoveel zei:

- Advance pakket € 1.607
- Spiegelpakket € 156

Maar die nieuwe Polo kan je nog helemaal niet samenstellen toch?

Heb zelf een Ibiza FR besteld en ben wel benieuwd op welke prijs ik uit kom met dezelfde opties.
https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=BDOBB (FR sowieso al veel opties, 115 pk, 17", metallic rood, full led, 8" Media, DAB+, stoelverwarming)

Heb wel mijn mail ingevuld bij hou me op de hoogte, zodat ik zo gauw als je kan configureren bericht krijgt, maar niks gehoord.

Kan je zeker wel samenstellen al maar dan wel op de ouderwetse manier met gewoon een prijslijst. ;)

Total Loss zei:
smarter zei:
Ik zie geen prijs/ optielijst op de VW site, waar komen de prijzen vandaan?

Heb via een link de prijslijst van de VW site gehaald, maar ga je zo naar de site dan kan je hem idd niet vinden. Dus heb hem wel als pdf maar kan je niet verder helpen helaas.

Linkje?

Heb 't al gevonden.
https://nieuws.volkswagen.nl/de-nieuwe-volkswagen-polo-meer-ruimte-en-luxe-tegen-lagere-prijzen/

Onderaan, linkje vlak boven de thumbnails:
https://nieuws.volkswagen.nl/download/382719/denieuwevolkswagenpolo-prijzenenspecificaties-20juni2017.pdf

Ik kom dan op dit:

Highline 115 pk: 21.445
LED pakket: 970
Metallic lak: 613
DAB+: 227
Winter pakket: 309
Radio- en multimediasysteem 'Composition Media': 246

Totaal: 23.810

Scheelt 1000 euro dus, alleen dan heb ik nog geen R-Line interieur en exterieur pakket en slechts 16" velgen.

Oh en ook nog geen parkeersensoren en getinte ramen achter. Dacht dat PDC wel standaard op de Highline zat. En geen licht en zichtpakket, zo, die lijst met opties wordt wel steeds langer, had meer verwacht op de Highline.

Kreeg een mail dat hij nu te bestellen is, maar nog geen online configurator?

https://nieuws.volkswagen.nl/download/382719/denieuwevolkswagenpolo-prijzenenspecificaties-20juni2017.pdf

Hier zijn iig de prijzen.

Configurator lijkt er ook nu nog niet te zijn idd.

Eentje op gas lijkt mij wel wat.

RoadJunk zei:

Hier zijn iig de prijzen.

Configurator lijkt er ook nu nog niet te zijn idd.

Eentje op gas lijkt mij wel wat.

Die had ik hierboven ook gepost, ik wachtte juist op de configurator.

Damianw26 zei:
Geen handbak in de gti, echt heel erg jammer!!! (n)(n)(n)(n)(n)

Vanaf volgend jaar.

https://nieuws.volkswagen.nl/de-nieuwe-volkswagen-polo-meer-ruimte-en-luxe-tegen-lagere-prijzen/

Terug
Bovenaan