Rutger DC
Asfaltkampioen
929V6 zei:Is de Laguna Coupé ook echt uit productie of alleen van de Nederlandse markt gehaald?
De auto staat nog wel in het Franse modellengamma, dus ik vermoed het laatste.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
929V6 zei:Is de Laguna Coupé ook echt uit productie of alleen van de Nederlandse markt gehaald?
Moderator
adinsx zei:De Laguna III is in ieder geval sinds gister (= 5-2-2015) niet meer te bestellen door dealers.
Auto55.be zei:Mini hangt Coupé en Roadster aan de strop
![]()
Geruchten over het naderende einde van de Coupé en Roadster van Mini gaan al een hele tijd. De modellen zijn op vlak van verkoop geen hoogvliegers en omdat de andere producten van het bedrijf zo vlot over de toonbank gaan, denkt het merk geen nood (meer) te hebben aan dit soort modellen. Die dienen immers vooral om het imago op te krikken.
Geproduceerd in Oxford
De Mini Coupé en Mini Roadster lopen nu nog van de band in Oxford. Daar bouwt het merk ook de drie- en vijfdeurs modellen en daar heeft het bedrijf extra productiecapaciteit voor nodig. Bovendien zijn deze twee aparte Mini’s nog gebaseerd op de vorige generatie van het product en waren ze hoe dan ook onvoldoende succesvol om een nieuwe ontwikkeling te rechtvaardigen.
Wat deed ze de strop om?
Mini geeft geen uitleg bij het gebrek aan succes van de modellen, maar er spelen in elk geval een aantal factoren. Zo was zeker niet iedereen in de wolken over de vormgeving. We kunnen ook z’n hoge prijs aanhalen, zeker in combinatie met de beperkte praktische aspecten van het model. En ook de onrealistische verkoopsverwachtingen van Mini zullen op de lange lijst met oorzaken prijken.
D-C zei:AlsVolkswagenPon het al niet meer ziet zitten, zullen andere fabrikanten snel volgen en zal de traditionele driedeurs hatchback gauw verleden tijd zijn.
D-C zei:De in 2004 geïntroduceerde Altea heeft het maar liefst 12 jaar volgehouden.
Rob0032 zei:Belachelijk dat je auto's schrapt die niet verkopen. Honda, Mazda en Suzuki blijft die modellen tenminste nog gewoon leveren...
Rob0032 zei:https://www.bbpartners.nl/images/stories/solar-calculator.jpgD-C zei:De in 2004 geïntroduceerde Altea heeft het maar liefst 12 jaar volgehouden.
Rob0032 zei:De vroegere Combo's deden het namelijk briljant, en de huidige volgens mij niet.
Boppie zei:Zoals ik het lees in dit topic, blijft een Combo besteller gewoon leverbaar.
Maar ja, die is gebaseerd op een andere speler in het segment die het goed doet naar mijn weten.
D-C zei:Boppie zei:Zoals ik het lees in dit topic, blijft een Combo besteller gewoon leverbaar.
Maar ja, die is gebaseerd op een andere speler in het segment die het goed doet naar mijn weten.
Uiteraard blijft die leverbaar, maar het lijkt erop dat de Combo geen facelift meer krijgt zoals de Fiat Doblò die recentelijk onderging. In 2016 komt volgens sommige berichten de nieuwe Combo afgeleid van de huidige Berlingo/Partner, gevolgd door wederom een nieuwe Combo in 2018, afgeleid van een gloednieuwe generatie Berlingo/Partner.
British Racing Green zei:De coupé vond ik echt wel een hebbeding...
Maar helaas is er geen markt meer voor deze wagens, iedereen wil een SUV of MPV.
![]()
Telegraaf.nl zei:[size=large]Dit is de laatste Porsche 918 Spyder[/size]
door Bart Oostvogels | Autovisie
STUTTGART - Porsche bevestigt zojuist dat de productie van alle 918 exemplaren van de 918 Spyder is afgerond. Dit bordeauxrode exemplaar is het laatste model die de fabriekshal heeft verlaten.
Het einde van de 918 Spyder-productie was al enige tijd in zicht. Nu laat Porsche officieel weten dat de supersportwagen niet langer wordt gebouwd. De productie van de plug-in hybride tweezitter begon op 18 september 2013 (9-18). In iets meer dan 21 maanden is de productie nu afgerond. Porsche heeft per maand ongeveer 43 exemplaren geproduceerd. Het bouwen van één nam ongeveer 100 uur in beslag en aan de productielijn waren ongeveer 100 mensen werkzaam.
First come, first serve
Porsche produceerde de 918 Spyder niet in chronologische volgorde. Klanten konden zelf een nummer uit 918 beschikbare cijfers kiezen. Porsche produceerde dus op volgorde van bestelling en dus niet op volgorde van productienummers. Voor het kiezen van een nummer gold geen meerprijs. Porsche hanteerde het principe van ‘first come, first serve’. De prijs in Nederland bedroeg inclusief belastingen 780.450 euro. Ondanks de hoge aanschafprijs zijn er op Nederlandse bodem ongeveer vijftien op kenteken gezet. Bijna dertig procent (297 units) van alle 918 Spyders is verkocht aan een Amerikaanse koper.
D. Elzinga zei:Gek eigenlijk hoe weinig aandacht er is besteed aan een vervolg op de Altea, ook al deed het model het (zeker in de eerste jaren) heel aardig. Weliswaar komt Seat volgend jaar met een crossover, (die je met een beetje goede wil als opvolger hiervan zou kunnen beschouwen) maar eigenlijk is dat veel te laat.
BeWo zei:Die VWs worden wel nog steeds gebouwd en (elders) gewoon verkocht, Pon vindt het hier niet nodig. Een Eos die weinig aantallen doet? Kan ik nog inkomen. Een driedeurs up? Ben vanmiddag onderweg, ik zal eens driedeurs- en vijfdeurs-upjes gaan turven, ik denk niet dat ze elkaar veel ontlopen.
BeWo zei:BeWo zei:Die VWs worden wel nog steeds gebouwd en (elders) gewoon verkocht, Pon vindt het hier niet nodig. Een Eos die weinig aantallen doet? Kan ik nog inkomen. Een driedeurs up? Ben vanmiddag onderweg, ik zal eens driedeurs- en vijfdeurs-upjes gaan turven, ik denk niet dat ze elkaar veel ontlopen.
Ik moet op m'n eigen bewering terugkomen, na een paar dagen opletten blijken er wel degelijk meer vijfdeurs-ups rond te rijden. Een VW-dealer waar ik langs fietste had uitsluitend ups met achterportieren op het terrein staan. Wel enigszins te begrijpen dus, deze move.
Nu geloof ik nog steeds niet dat de driedeurs niet rendabel is zou zijn, niet zolang de up in z'n eentje méér wordt verkocht dan b.v. alle Mazda's bij elkaar.
adinsx zei:(..)
Het ziet er naar uit dat mijn huidige Renault ook de laatste Fransman is geweest, want met een gewijzigde leaseregeling mogen we alleen via Kamsteeg (lees PON) shoppen. Eens kijken wat er eind 2017 te krijgen is.![]()
eerste-opel zei:Ik ben vandaag bij een Opel dealer geweest en daar was een verkoper net de Opel Karl aan het bestickeren aan de zijkanten.
Ik zie hierin echter helemaal niét de opvolger van de Opel Agila. De Opel Karl is naar mijn idee zeker een stuk kleiner als de huidige Opel Agila. Misschien zelfs nog wel kleiner als de nieuwe Opel Adam en de oude Opel Corsa (C-type bijvoorbeeld). Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze daarin de opvolger zien van de Opel Agila!
Ben Goossen zei:British Racing Green zei:De coupé vond ik echt wel een hebbeding...
Maar helaas is er geen markt meer voor deze wagens, iedereen wil een SUV of MPV.
![]()
Uit deze pracht coupé had Renault veel meer kunnen halen.
Een ander, expressiever (Germaans agressiever?) front bv.
Een cabrio. Daarvan zag ik wel eens impressies - totaal watertanden.
Overigens zou bij een cabrio het mooiste van de Coupe sneuvelen - maar deze kan het hebben.
Moderator
Ah, dan zie ik die auto's ook langskomenwant met een gewijzigde leaseregeling mogen we alleen via Kamsteeg (lees PON) shoppen
Rob0032 zei:BeWo zei:BeWo zei:Die VWs worden wel nog steeds gebouwd en (elders) gewoon verkocht, Pon vindt het hier niet nodig. Een Eos die weinig aantallen doet? Kan ik nog inkomen. Een driedeurs up? Ben vanmiddag onderweg, ik zal eens driedeurs- en vijfdeurs-upjes gaan turven, ik denk niet dat ze elkaar veel ontlopen.
Ik moet op m'n eigen bewering terugkomen, na een paar dagen opletten blijken er wel degelijk meer vijfdeurs-ups rond te rijden. Een VW-dealer waar ik langs fietste had uitsluitend ups met achterportieren op het terrein staan. Wel enigszins te begrijpen dus, deze move.
Nu geloof ik nog steeds niet dat de driedeurs niet rendabel is zou zijn, niet zolang de up in z'n eentje méér wordt verkocht dan b.v. alle Mazda's bij elkaar.
Veel driedeurs Ups zijn vroege exemplaren, toen de vijfdeurs er nog niet was. Hoe meer keuzemogelijkheden, hoe duurder het is. Als je dan een model hebt dat relatief heel weinig verkoopt dan is het economisch gezien een verstandige beslissing om het model uit je gamma te halen. Misschien minder klantgericht/-vriendelijk, maar daar is Pon sowieso niet op te betrappen.
Carfanatic zei:
D. Elzinga zei:Carfanatic zei:
Inderdaad. Ik durf trouwens te wedden dat de relatief hoge verkoopaantallen van 2008-2011 vooral aan de de Civic hybride en Insight te danken zijn...
Durashift zei:D. Elzinga zei:Carfanatic zei:
Inderdaad. Ik durf trouwens te wedden dat de relatief hoge verkoopaantallen van 2008-2011 vooral aan de de Civic hybride en Insight te danken zijn...
Zeker, dat gaf een boost..
Mijn vraag is.. voor welk land / continent gelden deze cijfers?
der Magistrat zei:Durashift zei:D. Elzinga zei:Carfanatic zei:
Zeker, dat gaf een boost..
Mijn vraag is.. voor welk land / continent gelden deze cijfers?
Da's een screenshot van AutoWeek.
https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers