A
Anoniem
Guest
Zal eerder wellicht al genoemd zijn maar Lancia is dan nu zonder modellen aanwezig meer in NL toch?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
MEDEDELING
Vanaf 1 januari kan er geen nieuwe Lancia meer in Nederland worden besteld. U kunt terecht op de Lancia.com voor informatie over uw Lancia voertuig.
https://www.lancia.nl/nl
P. Klieder zei:Pfff, hoe een merk met een behoorlijke footprint in moderne tijden volledig gedecimeerd is..
Lancia Lover zei:De Trekking was denk ik gewoon te duur, omdat Fiat deze uitvoeringen baseert op de top-Panda (Lounge). Verschillende uitvoeringen met Trekking opsmuk had de verkopen misschien wat kunnen opkrikken. Overigens doet de Tipo het in Europa wel goed hoor, met zo'n 10 000 stuks in januari, dus het is niet alleen maar 500 wat de klok slaat bij Fiat. Hopelijk pakt Fiat snel door met een Punto-opvolger.
Dat is toch het vorige model op basis van de Fiat 500? Vond ik altijd een leuke auto om te zien.Boblafrance Ralph zei:De Ford Ka 3 deurs,
Jammer, was een leuk stads autootje voor niet al te lange mensen. Maar niet getreurd, er rijden er nog genoeg rond. En als je een gewone betrouwbare compact zoekt, de 2e handsmarkt heeft er nog duizenden!
ENTE zei:Citroën C5, de laatste serieus comfortabele Citroën?
De allerlaatste serie zelfs standaard voorzien van het Hydractive III veersysteem. Fenomenaal rijden zo'n apparaat!
(..)
Blijft i.m.o. een prachtig ontwerp.
BMW Silently Stopped Building the 6-Series Coupe
Here's something that totally flew under our radar–BMW has stopped building the 6-Series coupe. You can still get a 2018 6-Series Gran Coupe and convertible, but quietly, the classic two-door hardtop has disappeared from the lineup. The 6er Coupe isn't quite dead, however, since you can still find a new one for sale.
A BMW spokesperson confirmed to Road & Track that the 6-Series coupe silently went out of production in February. Currently, it's unclear if BMW has any intention of bringing the 6-Series Coupe back.
https://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a33432/bmw-stopped-selling-the-6-series-coupe-in-the-us/
Carfanatic zei:https://roa.h-cdn.co/assets/17/19/9...30-p90128909-highres-the-bmw-m6-with-comp.jpg
BMW Silently Stopped Building the 6-Series Coupe
Here's something that totally flew under our radar–BMW has stopped building the 6-Series coupe. You can still get a 2018 6-Series Gran Coupe and convertible, but quietly, the classic two-door hardtop has disappeared from the lineup. The 6er Coupe isn't quite dead, however, since you can still find a new one for sale.
A BMW spokesperson confirmed to Road & Track that the 6-Series coupe silently went out of production in February. Currently, it's unclear if BMW has any intention of bringing the 6-Series Coupe back.
https://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a33432/bmw-stopped-selling-the-6-series-coupe-in-the-us/
Aras zei:Dat is toch het vorige model op basis van de Fiat 500? Vond ik altijd een leuke auto om te zien.Boblafrance Ralph zei:De Ford Ka 3 deurs,
Jammer, was een leuk stads autootje voor niet al te lange mensen. Maar niet getreurd, er rijden er nog genoeg rond. En als je een gewone betrouwbare compact zoekt, de 2e handsmarkt heeft er nog duizenden!
Ik zag bij de dealer een paar gele van het huidige model. Mijn god, wat een verschrikkelijke ouderwetse auto's. Ik heb medelijden met de verkopers als je dat als hippe vrouwenauto moet gaan verkopen.
Sorry Smarter![]()
ENTE zei:Citroën C5, de laatste serieus comfortabele Citroën?
De allerlaatste serie zelfs standaard voorzien van het Hydractive III veersysteem. Fenomenaal rijden zo'n apparaat!
![]()
![]()
Blijft i.m.o. een prachtig ontwerp.
Niseko zei:Ik denk dat het afscheid van Lancia als merk niet lang meer op zich zal laten wachten - een blik op 2 sites van het merk zegt genoeg
Lancia België
Lancia Italië
Jammer, roemrijk (race en rally)verleden, veel stijlvolle modellen gemaakt
Carfanatic zei:BMW Silently Stopped Building the 6-Series Coupe
Ach, de Ka is zo goed als dood. De nieuwe Ka+ kan geen potje breken. Natuurlijk niet. Waarom zou je een halve Fiesta kopen ? Koop dan een hele !Aras zei:Dat is toch het vorige model op basis van de Fiat 500? Vond ik altijd een leuke auto om te zien.Boblafrance Ralph zei:De Ford Ka 3 deurs,
Ik zag bij de dealer een paar gele van het huidige model. Mijn god, wat een verschrikkelijke ouderwetse auto's. Ik heb medelijden met de verkopers als je dat als hippe vrouwenauto moet gaan verkopen.
Sorry Smarter![]()
Barri zei:<https://www.auto55.be/nieuws/28751-skoda-citigo-gaat-het-graf-in>
Stopt Skoda met de Citigo?
Moderator
Pon heeft niet zoveel te zeggen over wat de fabrikant gaat doen hoor. Overigens heb ik dit bericht in NL nog niet vernomen, dus wat mij betreft is het nog onbevestigd.Marcel Br zei:Is dat ook niet bewust beleid van Pon?
Ik heb de indruk dat voor lease/zakelijk/verhuur alles richting de Up wordt gedrukt.
Beroemd invalidenwagentje wordt niet meer gemaakt
![]()
VEENENDAAL - Op bedrijventerrein De Compagnie in Veenendaal is vorige week het laatste exemplaar van het beroemde Canta-wagentje uit de fabriek gerold.
In 1979 begon Waaijenberg Mobiliteit met de productie van de 45-kilometervoertuigen. Inmiddels rijden er zo'n drieduizend rond in Nederland.
AMSTERDAM
Vooral in Amsterdam is de Canta populair. Daar verstrekt de gemeente het karretje aan hulpbehoevende inwoners.
De Canta mag over het fietspad en de stoep en al als je zestien jaar bent mag je erin rijden. Er zouden ook exemplaren op Marktplaats worden verkocht aan mensen die geen handicap hebben. Joyriden in de Canta is voor sommigen een bron van ergernis.
VEROUDERD
Frank Vermin, de eigenaar van Waaijenberg Mobiliteit, gaat stoppen met het maken van de karakteristieke wagentjes omdat de productie is verouderd. Maar hij hint op een vervolg: "Binnenkort volgt er groot nieuws."
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1647819/beroemd-invalidenwagentje-wordt-niet-meer-gemaakt.html
Autocar zei:Volkswagen is considering the future of its Up city car in Europe, according to company boss Herbert Diess.
While he said the Up was very popular in certain markets, such as Brazil, where VW is localising its production, Diess acknowledged that it was more challenging in Europe.
“We still see a future for that segment but we have to weigh up how much profit contribution and positive CO2 effects we get from [the Up],” said Diess, speaking at the Frankfurt motor show.
“On small cars, it’s very hard to bring [their emissions] below 93g or 95g without adding a lot of cost.
“It becomes complicated. The electric Up makes much more sense.”
He also commented that, as emissions for bigger cars are reduced to less than 100g/km CO2, smaller cars, such as the Up, don't help with manufacturer's overall emission targets in the way they once did.
“We need [a CO2 lessening] contribution from these [smaller] cars or we have to question it - or up the price.”
Diess said no decision had been made on the future of the Up, but added: “Selling small cars is not easy. It’s a very European problem.”
The Up is also used as the basis for sister brand Skoda's Citigo. When asked whether the Citigo was also under threat, Skoda CEO Bernhard Maier said the car would continue to be produced - but didn't rule out a withdrawal from Europe. “Of course, every car needs a sustainable business model and we want to improve on all our KPIs but we must also remember the Citigo is the entry point to our brand. In emerging markets especially it plays a very strong role," he said.
"In those countries this is the segment that is growing fastest and for that reason I see a lot of opportunity in the case. It is also a car that could easily be electrified, which is something we're investigating. From our perspective I don't see the end of production coming.”
einde Canta zei:Maar hij hint op een vervolg: "Binnenkort volgt er groot nieuws."
Moderator
LM. zei:De Up kom je in Spanje pas op plaats 160 tegen in de verkooplijsten.
speedtouch zei:LM. zei:De Up kom je in Spanje pas op plaats 160 tegen in de verkooplijsten.
Misschien logisch dat de Spanjaard eerder voor een Seat Mii valt, op welke plek staat die?
Cirkel zei:Komt er een nieuwe Golf, dan komt er een nieuwe Scirocco: model van 1982.