Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Moderator
Het doek valt spoedig voor de Toyota Verso. De productie van de praktische MPV in het Turkse Sakarya is gestopt en de auto is alleen nog uit voorraad leverbaar.
De Toyota Verso is niet meer. De stekker is even geleden uit de productie in het Turkse Sakarya getrokken en de auto is alleen nog uit voorraad leverbaar.
Sinds begin deze maand levert Toyota de Verso alleen nog met de 147 pk en 180 Nm sterke 1,8-liter VVT-I-benzinemotor. De 1.6 is daarmee komen te vervallen. Ook wat uitvoeringen betreft, valt er minder te kiezen. Toyota levert de MPV enkel nog als SkyView Edition, een uitvoering die standaard onder meer beschikt over een glazen panoramadak, stoelverwarming, een navigatiesysteem, 17-inch lichtmetalen wielen en cruisecontrol. Deze smaak wisselt vanaf € 32.650 van eigenaar. Toyota biedt nog de mogelijkheid de auto van een automatische transmissie te voorzien. In dat geval kent de Verso een prijskaartje waarop € 34.350 is geschreven.
Nog over de Opel Cascada, omdat de website aangeeft dat 'ie alleen nog op voorraad leverbaar is had ik 'm geschrapt, maar de auto is wel WLTP goedgekeurd met twee motoren: de 1.6 Turbo met 136 pk (uit de Zafira, vervanger van de 1.4 Turbo) en dezelfde motor met 170 pk. Zou die nog terugkomen? Natuurlijk een wat verouderd model als cabriolet op basis van de oude Astra, maar wel een van de laatste betaalbare cabriolets met nog steeds een geslaagde vormgeving.
D-C zei:Ford heeft na de Tourneo Courier, B-MAX, S-MAX en Galaxy ook de Tourneo Connect geschrapt, nu zijn de C-MAX en Grand C-MAX (*edit: en de Tourneo Custom) de enige ruimtewagens van Ford in Nederland.
Anderson zei:Er wordt wat geklaagd over 1-car-fits-all, maar elk merk met een onoverzichtelijke waaier aan modellen helpt ook niet echt. Ik ben de draad helemaal kwijt met veel merken. In de jaren 80 - waarin ik als tiener opgroeide - had een beetje mainstream doorsnee merk ongeveer 4 modellijnen. Sommige "maar" 3, met misschien een niche variatie op een model.
Het lijkt me helemaal niet gek om weer even wat meer terug naar die basis te gaan, en al die overbodige modellen die elkaar in de weg zitten te schrappen. Weg ermee. Om nou te zeggen dat het wagenpark op de weg met die waaier aan modellen per merk er nou zoveel beter op is geworden...
Anderson zei:Ik denk dat die waaier aan modellen uiteindelijk juist leidt tot een verschraling.
Moderator
Anderson zei:Wat dus de noodzaak weer vergroot tot integratie van merken, en kleine merken dus in de verdrukking.
929V6 zei:Verrassing: de 108 driedeurs is weer terug!
s velthuis zei:Wat dat betreft echt sterk vergelijkbaar met popmuziek, waar artiesten er vooral zo veel mogelijk hitjes uit proberen te persen die, om de hitkans te vergroten, zo veel mogelijk moeten lijken op het vorige en het hitje van de concurrent. Millennial whoopje erdoor en even weer cashen. Maar het is zo vluchtig als sneeuw voor de zon. Erin, eruit, vergeten en door...
929V6 zei:s velthuis zei:Wat dat betreft echt sterk vergelijkbaar met popmuziek, waar artiesten er vooral zo veel mogelijk hitjes uit proberen te persen die, om de hitkans te vergroten, zo veel mogelijk moeten lijken op het vorige en het hitje van de concurrent. Millennial whoopje erdoor en even weer cashen. Maar het is zo vluchtig als sneeuw voor de zon. Erin, eruit, vergeten en door...
Alsof dat in de jaren zestig en zeventig niet op grote schaal gebeurde... En met auto's net zo goed, eenheidsworst is er altijd geweest.

D Elzinga zei:Ik vind het zo snel afdanken van de Fiesta driedeurs nogal vreemd. Had die carrosserievorm bij het nieuwe model dan uberhaupt niet meer geintroduceerd...
Rutger DC zei:Want de Kia Venga is niet de enige MPV die verdwenen is, ook de Volkswagen Sharan komt niet meer op de prijslijst voor. Wie een grote MPV zoekt kan nog wel een Seat Alhambra bestellen, voor zolang als het duurt. Dit jaar zal ook het doek vallen voor de genoemde Seat Alhambra, Ford C-MAX, Opel Zafira en vermoedelijk de Toyota Prius+.
Rutger DC zei:Maar waarom staat de Hyundai i30 Fastback niet meer op hyundai.nl?!![]()
Jay DoubleYou zei:Rutger DC zei:Maar waarom staat de Hyundai i30 Fastback niet meer op hyundai.nl?!![]()
Heb het bevraagd in de Live chat op hyundai.nl, maar de informatie is enkel tijdelijk van de website verdwenen. Dit heeft te maken met het feit dat de huidige prijzen helaas nog niet bekend zijn. Zodra de prijzen bekend worden, zullen ze de gegevens direct op de website (terug)plaatsen.
Rutger DC zei:Jay DoubleYou zei:Rutger DC zei:Maar waarom staat de Hyundai i30 Fastback niet meer op hyundai.nl?!![]()
Heb het bevraagd in de Live chat op hyundai.nl, maar de informatie is enkel tijdelijk van de website verdwenen. Dit heeft te maken met het feit dat de huidige prijzen helaas nog niet bekend zijn. Zodra de prijzen bekend worden, zullen ze de gegevens direct op de website (terug)plaatsen.
Heb die live chats eigenlijk nog nooit geprobeerd.

Subaru heeft de Levorg geschrapt, zeg maar de stationcar-uitvoering van de (vorige) Impreza.
D Elzinga zei:Subaru heeft de Levorg geschrapt, zeg maar de stationcar-uitvoering van de (vorige) Impreza.
Ah, was dat het? Het was me altijd wat onduidelijk wat precies de positionering was van dat ding.