Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 XR8, '85 Van 2.3D, '86 VEGE Cup, '92 Combi CLX) en ’90 P100 TD

Tsja, met zo veel auto's blijf je aan de gang qua onderhoud. Wel goed dat je het ook daadwerkelijk doet. (y)

Dat is wel een nadeel ja, vooral omdat ik zelf amper wat kan (en wil) doen. Gelukkig heb ik een kennis die dat wel goed kan maar ook andere dingen te doen heeft :) Verder heb ik inmiddels wel een aardig netwerkje opgebouwd voor kennis en onderdelen, o.a. dankzij dit forum (y)

De P100 is nu ook voorzien van mooie kentekenplaten :)
JOrMs3Z.jpg

Lekker strak inparkeren is ook leuk met een P100, 2 cm speling :)
3jmQkfz.jpg

En deze twee hadden elkaar ook nog niet ontmoet :D
bUzvH6c.jpg

De GL heeft onlangs een grote beurt gehad en daar is gelukkig niets bijzonders uitgekomen. Het stationaire toerental is wat verhoogd zodat de auto niet meer afslaat bij lage snelheid. Vooralsnog gaat dat goed...

Pre-GAIKs worden echt een AW-forum-rage (driedubbele woordwaarde?)! Verder lijkt het wagenpark er weer erg netjes bij te staan, vooral die geweldige P100 :cool:

Maar volgens mij is Wouter op het forum zo'n beetje de trendsetter, dus dan mag het :) Het staat de P100 erg goed in ieder geval!
Aan de foto te zien staat 'ie nu volgens mij in de garage vlakbij mij.

Inderdaad, alle credits gaan naar Wouter!
Staat goed op de P100. Maar waarom dan niet meteen een setje halen voor de GL? ;)

Super leuk! Snel maar doen dan. Zitten er ook apk-stickers op?

Nee dat helaas niet. Het zijn denk ik ook de kentekens van een aanhanger of fietsendrager. En wat heel jammer is, er zit ook een oud kenteken met opgelegde letters bij maar helaas wit geverfd...

Ken je de VL-63-NR al?

Sierra Van, 1.6. Zag ik daarstraks rijden op de doorgaande weg. Zag er redelijk netjes uit en 'in bedrijf' (imperiaal werd benut;))

Die staat inderdaad altijd in Amerongen, beide foto's zijn op dezelfde locatie gemaakt. Nog van de eerste eigenaar! :)

Deze leuke 2.3 diesel Custom kwam ik tegen in een oude Autokampioen.

19531209346_68c472d9b5_c.jpg

Oke, je hebt al een 1.6 L. Maar de Custom-grille en geweldige striping helpen je misschien toch over de streep!

Of deze erg leuke Wagon van de eerste eigenaar. Andere wieldoppen erop en gaan!

Die L heeft gewoon een grille in kleur, weliswaar flink verweerd ;)

Deze week ga ik de GL ophalen bij de spuiter, de achterklep zou dan weer zo goed als nieuw moeten zijn (y)

LflGT5s.jpg

QLD5ukg.jpg

BQqIqaA.jpg

NpEbFcR.jpg

d6FhHdl.jpg

ZDH1kiM.jpg

fbIIHJ0.jpg

92492R1.jpg

i5cQ9BY.jpg

Vandaag de GL opgehaald bij de spuiter, auto is weer helemaal strak! Weer keurig gedaan door Zaal (y) Niet helemaal 100%, de klep is net een tintje lichter. Maar aangezien de auto al een keer overgespoten is, was het een lastige spuitklus. Behalve de achterklep, is ook een miniem deukje uit de motorkap gehaald en een vervangende tankdop is ook netjes in kleur gespoten zodat die in de GL kan. De originele dop is namelijk een keer met een schroevendraaier geopend en dus lelijk en niet goed meer draaiend. Na de recente grote beurt zou de auto ook technisch in orde moeten zijn, maar er zitten soms nog wat twijfelachtige bijgeluiden in. En het olielampje brandt soms, ondanks dat de peilstok goed niveau aangeeft. Even in de gaten houden. Verder ben ik nieuwe schokdempers voor de voorkant op het spoor dus dat is ook mooi. Nu moet het interieur dringend gereinigd worden, eigenlijk ook wel met een apparaat om de bekleding echt schoon te krijgen. Eens verder uitzoeken :)

En hoe hangt de vlag er dan bij? Wel, de grote beurten aan de 1300 en de XR hebben flink vertraging opgelopen. De 1300 staat al sinds begin mei bij mijn kennis en daar is nog vrijwel niks aan gedaan. Dat moet wel binnenkort maar eens afgerond worden zodat de XR er heen kan voor zijn tweede ronde, om koppeling en tank te vervangen. Als die twee auto’s op orde zijn, ben ik een flinke stap verder.

Verder heb ik het voornemen om van de winter de P100 goed onder handen te laten nemen. Bij de taxatie heb ik wat opmerkingen gekregen over de onderzijde, bijvoorbeeld over de remmerij, de ophanging/vering en de uitlaat. Ook is vrijwel de gehele onderkant wat roestig, dat zou eigenlijk eens mooi gemaakt moeten worden, ook vanwege roestpreventie. Om die reden vraagt ook de buitenzijde om aandacht; rondom zitten beginnende plekjes en de voorzijde van de laadbak is er niet best aan toe. Een en ander zou dan klaar moeten zijn voor de apk eind januari. Daarnaast is er ook nog werk te doen aan de Corvette, maar dat is voor een ander topic ;)

En tot slot nog een souvenir voor de GL meegenomen van het Lakeland Motor Museum :)
a5T0ywp.jpg

En nieuwe kentekenplaten voor de GL?

Mooi dat de klep hersteld is van die lelijke spoiler!

Netjes gedaan. Daar staat een heel strakke Sierra. Goed aangepakt en een hele opluchting als je m vergelijkt met hoe je 'm ophaalde.
En ik herken het nadeel van meerdere auto's bezitten, ondanks dat mijn wagenpark niet in de buurt komt van jouw afmetingen. Ze hebben allemaal aandacht nodig. En als de ene klaar is, dan staat de andere weer te trappelen.
Maar gelukkig heb jij een EMWorkshop gevolgd, dus kun je bijna alles zelf. :D

Dank!

@ Thijs, er lagen nog oude oude ( :confused: ) platen in de auto, die monteer ik binnenkort ;)

@ Rob, dat is inderdaad het grote nadeel. Maar de kennis opgedaan bij de EMWorkshop heb ik nog niet in de praktijk gebracht :D

Hele knappe auto, Wouter, zeker in deze kleur en met deze wieldoppen!(y)

Wouter: dat oliedruklampje moet je geen risico mee nemen! Ik heb een setje liggen om de druk mee te meten, maar ik weet niet of je eerdaags in de buurt bent?

Het zou zonde zijn als hij in de soep loopt. Die schakelaars die het lampje aansturen, willen ook wel eens kapot gaan, maar die gaan eerder lekken dan dat ze het lampje laten branden. Ik zou m toch even meten om zeker te zijn!

Kan t setje ook wel eens te leen opsturen, maar t kost je 2x verzendkosten ;)

2800i zei:
Wouter: dat oliedruklampje moet je geen risico mee nemen! Ik heb een setje liggen om de druk mee te meten, maar ik weet niet of je eerdaags in de buurt bent?

Het zou zonde zijn als hij in de soep loopt. Die schakelaars die het lampje aansturen, willen ook wel eens kapot gaan, maar die gaan eerder lekken dan dat ze het lampje laten branden. Ik zou m toch even meten om zeker te zijn!

Kan t setje ook wel eens te leen opsturen, maar t kost je 2x verzendkosten ;)

Bedankt voor je reactie! Ik had nog geen plannen om in de buurt te zijn, maar dit lijkt mij een hele goede reden om eens jouw kant op te komen :) Even verder afspreken per PB?

Edit - is het een oliedruklampje of een olieniveaulampje? Volgens mij dat laatste :confused:

Kijk aan, dat ziet er idd beter uit dan toen hij hierzo was!

Lampie is olieDRUK.

Is het degene in de tellerunit, of die in de middenconsole zit?

Vertrouw meer op die van de tellerunit dan van de andere;)

Het is die in de middenconsole. Een paar maanden terug brandde die ook, maar toen gaf ook de peilstok een te laag niveau aan.

Als het je olie-niveau lampje is wat soms brand, die dingen zijn niet altijd even betrouwbaar. Ging in m`n Granada met zelfde systeem ook wel eens aan, was de peilstok gewoon kapot, maakte soms contact, ging t lampje aan, terwijl alles gewoon oke was.

Maar de GL ziet er weer super uit hoor (y)
Mooi werk geleverd.

Ik heb nog e.e.a aan XR4i injectie spul liggen, kun jij daar wat mee ? Anders gaat het weg.
En een maatje van me heeft nog 3 gebruike knippers, en 2 gebruikte verstralers voor in de XR type bumper liggen. Misschien niet het netste, of mooiste, maar misschien handig als reserve ?

Ook nieuwe knippers en stralers, maar die verkoopt ie alleen compleet bij z`n XR4x4 bumpers.

Klinkt interessant! Zeker dat injectiespul lijkt mij nuttig om achter de hand te hebben. De verlichting ook wel, maar dat hangt wat meer af van staat en prijs.

Wouter82 zei:
Het is die in de middenconsole. Een paar maanden terug brandde die ook, maar toen gaf ook de peilstok een te laag niveau aan.

Dan is het je olieniveaulampje. Daar zit een zelftestfunctie op. Olie peilen doet hij alleen voor het starten. Tijdens het rijden kan je dus geen waarschuwing krijgen voor olieniveau. (overige wel).

De zelftestfunctie geeft een storing aan door het olieniveaulampje 10 seconden te laten knipperen. Als het olielampje continu brandt is het olieniveau te laag. Onderaan de peilstok zie je een heel dun draadje zitten. Je kan dit schoonmaken door hem voorzichtig met een busje remmenreiniger schoon te spuiten.

@Davey: voor alles wat Wouter niet hoeft te hebben, hou ik me als tweede aanbevolen ;)

Heb een XR4i motor staan met alles er nog op, en nog een bult los injectie spul (inlaat, luchthuis, en nog e.e.a). Zal binnenkort ff foto`s maken.
Moeten jullie maar uitvechten wie wat wil :)

Anders moeten we samen maar eens langskomen. Ik heb an sich niks nodig, zou alleen als reserve zijn en ik wil niet zeldzaam spul wegkapen van andere geïnteresseerden :)

Mini-update: Renate heeft ook even een hoedenplank verstevigd (y)
e8ngAu8.jpg

pcdBHR5.jpg

Is een plank zonder bekleding voor in de L. Grappige is dat deze plank nog een rubberen flap heeft zodat die netjes afsluit tegen de klep, de Custom heeft die flap niet. Alleen was de plank aan beide zijden ingescheurd, deze metalen plaatjes moeten verder scheuren en doorzakken voorkomen.

Over de L gesproken, ik overweeg hem te schorsen. Er moet zoveel aan gebeuren dat ik hem net zo goed langere tijd aan de kant kan zetten. Moet er nog even goed over nadenken en het hangt ook af van de voortgang van de 1300 en de XR. Dat is aardig in het slop geraakt dus daar moet ik ook even flink aan de bel trekken...

Klassiekerrijder zei:
Wat gaaf om weer eens een originele vroege Sierra te zien. Dat is erg lang geleden en deze is erg mooi. (y)

Dank je :)

Ik durf te stellen dat mijn Sierra's zo'n 99% origineel zijn, hangt ook af hoever je wilt gaan ten aanzien van de merken banden en dat soort zaken.

Hallo Wouter,

Ik vond het erg leuk om je te ontmoeten en je 2.0 V6 te bewonderen op de meeting afgelopen weekend.
Je hebt een uitgebreide collectie en elk stuk is geniaal! Die 1,3 is zo lekker basic en zeldzaam en dan het andere uiterste in de XR4i die ik op youngtimer event meerdere malen heb bekeken. Ik heb je trouwens foto's gemaild op het door jou gegeven adres. Hopelijk heb je ze in goede orde ontvangen.

Hou deze zeldzaamheden op de weg want jammer genoeg zie je ze te weinig.

Marc.

Dank je wel! Erg leuk al die complimenten
animaatjes-bedankt-17140.gif

Marc, bedankt voor je mailtje en de foto's! Ik stuur zo een antwoord.

Dat is al de tweede gare P100 die in korte tijd te koop is komen te staan. Op deze zie ik niet zo gauw nuttige zaken zitten. Bedankt voor het delen in elk geval :)

Terug
Bovenaan