Wouter82
Moderator
Het kan raar lopen... even een paar recente quotes:
En vandaag:
Nee, echt?! Ja, echt!
Dit is dezelfde 2.0 V6 GL als die half oktober in Ermelo te koop stond. En sinds vandaag is die alsnog van mij
Ik was vandaag op de Ford Onderdelendag in Barneveld en sprak daar een bekende uit het Sierra-wereldje. Terloops ging het over de groene V6 die ik was misgelopen en waar ik nog altijd wat spijt van had. Meldde hij droogjes dat er zo'n auto op Speurders staat... dus opzoeken en jawel, dat was exact dezelfde auto. Eerst een berichtje gestuurd dat ik druk was en op een andere dag wel zou bellen maar een half uurtje later dacht ik, toch maar bellen want ik kan net zo goed nu meteen naar Overijssel rijden vanuit Barneveld. Aan de telefoon bleek er al een andere geïnteresseerde onderweg te zijn maar die was nog niet op het afgesproken tijdstip verschenen. Dus ik spring de auto in en op naar Heino en ik was gelukkig de eerste. Auto was erg netjes maar helaas wel vernaggeld met wat prullaria dat er niet op hoort. Velgen en stuur waren nog tot daar aan toe, ook omdat de originelen nog aanwezig waren. Maar er was ook een achterspoiler op gepopnageld
Doodzonde, ook omdat de koets vrijwel puntgaaf is. Verder is de auto verlaagd en dat wordt ook nog wel een klus om dat ongedaan te maken. Maar de auto zelf is ontzettend netjes, slechts twee minieme plekjes van beginnende roest, geen putje of krasje voor zover ik kon zien en ook het dashboard was nog intact. Dus gekocht
Ik ga hem over een of twee weken ophalen.
Wouter82 zei:Hm, deze had wat verder in de toekomst aangeboden moeten worden. Gelukkig met motorisch werk, dus dat tempert de verleiding
![]()
2.0 V6
GL
Groen
Origineel NL
1983
https://link.marktplaats.nl/m861218398
244-55 zei:Die 2 liter V6 GL kun je toch niet laten staan, dat vind je nooit weer (en het loopt zo mooi; ik heb zelf een Taunus 2.3 gehad) Wat een heerlijk assortiment heb je dan:
1.3 custom
1.6 L
2.0 V6 GL
2.8 XR4i
nog een 2.3 V6 Ghia (is wel te vinden) en iets met een 2 liter 4-pitter en een 2.3D (was die er al in 82/83?), bij voorkeur een stationcar (is er een VAN-uitvoering geweest in die jaren?)
Wouter82 zei:Hou op 244-55Ik vrees ook dat de 2.0 V6 een erg zeldzame uitvoering is, zoniet de meest zeldzame (alhoewel, de 1.3). Jammer, zoals het er nu voor staat zou ik liever die groene GL willen dan de beige L die ik nu net heb
Morgen maar eens met Ermelo bellen, ik ben wel benieuwd naar wat de motorproblemen voorstellen. En wat de verwachtingen zijn voor een nieuwe apk na negen jaar...
Wouter82 zei:Rob0032 zei:Geweldige foto's, Wouter!
Ik mis alleen wel een 2.0 V6 daartussen... Alsof je gezin incompleet is.![]()
Ja, het gezin is zeker nog niet compleet. Alleen had zich niet zó snel de volgende must-have moeten aandienen![]()
Wouter82 zei:De groene GL is vanavond aan iemand anders verkocht. Enerzijds erg jammer, anderzijds geeft het ook wel weer rust. Daarentegen heb ik contact met iemand op Marktplaats voor wat Sierra-onderdelen en hij was toevallig ook bekend met de grijze Ghia in Schijndel. En volgens hem is die auto wel degelijk te koop... dus daarmee is er toch weer enige onrust![]()
En vandaag:
Nee, echt?! Ja, echt!
Dit is dezelfde 2.0 V6 GL als die half oktober in Ermelo te koop stond. En sinds vandaag is die alsnog van mij