Wouter82
Moderator
Nee hoor, ik ben niet gek
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Moderator
Wouter82 zei:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee hoor, ik ben niet gekZo zit je vrijdagmiddag op kantoor,
en dan werp je weer eens een blik op het AW-forum. En daar staat dan in het projectautotopic opeens een beige Sierra. Dat trok uiteraard mijn interesse, maar ik was nog niet helemaal aan het stuiteren. Dat deed ik pas toen ik het kenteken zag, waaruit bleek dat het een Nederlandse auto van januari 1983 was. JH-35-TR, en toen realiseerde ik mij dat die ook een paar dagen ouder was dan mijn 1300 Custom. Goed, dan verdwijnt de ratio vrij snel want de auto zag er op de advertentie heel behoorlijk uit. Ja, een nare deuk op het rechter voorscherm en een flinke slijtplek op de bestuurdersstoel maar dat leek mij overkomelijk. Dus gebeld, klonk prima, de NS-site geraadpleegd en zo afgesproken om om half acht in Deurne te zijn. Ruim een uur later zat ik in de bomvolle spitstrein naar Brabant. Daar werd ik opgehaald met een fraaie Volvo 740. Helaas was het donker maar goed, met het lichtje van de telefoon de auto redelijk kunnen bekijken. Afgezien van de twee bekende plekken had de auto een paar kleine roestplekjes en dat lijkt overkomelijk. Verder een strakke koets, strakke wielkastranden en voor zo ver ik kon zien ook een gave bodem. Wel nog een gat naast de kentekenplaat waar het gasvulpunt zat, de installatie was al een tijdje geleden verwijderd. Interieur redelijk netjes, helaas wel een missende hoedenplank. Daarentegen heeft de auto wel hoofdsteunen op de achterbank en die optie had ik nog niet eerder gezien![]()
Proefritje gemaakt en toen viel op dat de kleppen gesteld moeten worden. Verder geen gekke dingen. Dus knoopje doorgehakt, auto overschrijven, kopje thee bij de meneer en mevrouw verkoper en toen huiswaarts
Als cadeautje kreeg ik trouwens nog drie reservewieldoppen, ook van het goede model, mee
![]()
Moderator
Moderator
Moderator
Moderator
Taunusdriver. zei:Als je nog een beter bruin dash zoekt.... Vorige week hier opt dorp nog uit een sloper wat klein spul gehaald, daar zat een bruin dash in met kleine scheurtjes....
Ding had 10 jaar in een stalling gestaan, en de eigenaar was de auto "vergeten"![]()
Moderator
ronald39 zei:Mooi setje bij elkaar . Wat zijn je plannen met de combi . (Sorry heb nu eenmaal een bestelauto tik )
Moderator
Rob0032 zei:Wel goed dat dit (in de basis) prachtexemplaar nu bij jou staat. Een beter huis had deze Sierra zich niet kunnen wensen denk ik.![]()
En alle anderenPascalD zei:Goed om te lezen dat het projecttopic nut heeft. Herb ik het destijds niet voor niks geopend.
PascalD zei:Weer een leuke Sierra erbij. Welke Sierra kan je nu weer in de trein doen stappen? Een vroege Station wellicht?
Moderator
Stefan-V6 zei:Een ONK-XR8 lijkt me echt nauwelijks te vinden. Zijn die er nog wel eigenlijk?
Moderator
Moderator
Rush2112 zei:Het is toch niet normaal dat de Sierra al weer 31 jaar bestaat. Ik weet nog wel de revolutie dat dat ding op de markt kwam. Mijn broer kocht meteen de stationuitvoering, een blauwe. Het is altijd zijn favoriete auto gebleven.
D-C zei:Leuke Sierra hoor, in dit tempo heb je die GL, Ghia en XR4i ook al gauwHeerlijk ook met die kleine velgjes met gestroomlijnde wieldoppen en het beige exterieur in combinatie met het bruin/beige interieur.
Moderator
Wouter82 zei:Ja voor jou is het allemaal makkelijk![]()