Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 XR8, '85 Van 2.3D, '86 VEGE Cup, '92 Combi CLX) en ’90 P100 TD

Gaaf zeg! Jeugdsentiment :)

Mijn ouders hadden vroeger ook een Sierra 1.6. Zo uit de folder gekocht. Een zilvergrijze met kenteken JF-46-BL, dus net iets vroeger dan de jouwe. Mooi om te zien dat je ze op de weg en in goede conditie probeert te houden! (y)

Zoals al aangekondigd, ginkelvanmichiel had nog een fraaie radio liggen en die is vandaag bezorgd:

4lfzb36.jpg

(y) :D

Voor zover ik weet niet, maar ik vind het prima zo. Het gaat mij ook vooral om de uitstraling en niet om het geluid :) Het is mij gisteravond gelukt om de radio te plaatsen. Zit nog niet aangesloten maar het dashboard is er enorm van opgeknapt (y)

Wouter, excuses dat ik altijd een beetje achterloop op dit forum, maar gefeliciteerd met deze Sierra! Mijn vader had destijds ook een vroege Sierra, de JH-62-YX, een 2.3 GL Automaat. Ik ben er in 1984 mee naar (toen nog) Joegoslavië geweest:

Vrsar001 by 72grande, on Flickr

Vrsar045 by 72grande, on Flickr

Oeh, een 2.3 GL is wel een lekkere uitvoering :D (y) Die zou ik wel willen hebben, en dan een viercilinder 2.0 Ghia :LOL:

Ik heb vandaag ein-de-lijk de 1300 weer opgehaald bij de schadehersteller. Ik had ze gezegd dat ze rustig aan konden doen, wel dat hebben ze gedaan :) Ze hebben de afgelopen 2,5 maand (!) op hun gemakje alle parkeerdeukjes weggewerkt, de achterklep en dorpel opnieuw gespoten en een paar roestpitjes weggewerkt. Zelfs in het baggerweer van vandaag zag het resultaat er keurig uit! Weer een uitstekend resultaat van dit bedrijf dus (y) Wel moet ik nog even de emblemen op de kofferklep terugplakken...

Heerlijke foto, wát een rust. Zal je tegenwoordig in NL niet meer treffen, een lege snelweg aan beide kanten in beeld.
Mooie ANWB paal..

Hm, deze had wat verder in de toekomst aangeboden moeten worden. Gelukkig met motorisch werk, dus dat tempert de verleiding o_O

$_85.JPG

2.0 V6 :D
GL :D
Groen :D
Origineel NL :D
1983 :D
https://link.marktplaats.nl/m861218398

Trouwens, ook wel aardig: op Speurders staat nog een 1.6 L te koop. Ook beige, ook van 83 maar dan van december. En dus modeljaar 84 en dan kan je mooi de verschillen zien: normale buitenspiegels, normale wieldoppen en een normale (niet witte) binnenspiegel :)
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/ford-sierra-1-6l-5-drs-oldtimer-apk-1-2016-bj-1983-136942442.html?sr_ab=0&query=ford+sierra&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
En ze vragen er 2.950 voor, en hoewel netter dan mijn 1.6 L, zeker geen 2.550 euro netter vind ik ;)

Overigens weet ik zo goed als zeker dat mijn XR4i ook afwijkt van 82/83ers omdat het een 84er is van december 83. Die 82/83ers hebben een iets anders stuurwiel, rode opdruk op de pookknop en volgens mij geen XR4-aanduiding in het zijraam.

Als het op ruimte aankomt, zou ik die V6 ophalen en de 1.6 opruimen (of houden).

6 pitter is gewoon leuker dan zo'n 1.6je:T

€3000,- voor een 1.6je mét gescheurd dash:cry::cry: Ook een klap van de molen gehado_O

Als ik voor mijn 1.6je €800,- kan krijgen vind ik dat al mooi zato_O:rolleyes:

Zal wel aan mij liggen:D

Die 2 liter V6 GL kun je toch niet laten staan, dat vind je nooit weer (en het loopt zo mooi; ik heb zelf een Taunus 2.3 gehad) Wat een heerlijk assortiment heb je dan:
1.3 custom
1.6 L
2.0 V6 GL
2.8 XR4i

nog een 2.3 V6 Ghia (is wel te vinden) en iets met een 2 liter 4-pitter en een 2.3D (was die er al in 82/83?), bij voorkeur een stationcar (is er een VAN-uitvoering geweest in die jaren?)

Hou op 244-55 :) Ik vrees ook dat de 2.0 V6 een erg zeldzame uitvoering is, zoniet de meest zeldzame (alhoewel, de 1.3). Jammer, zoals het er nu voor staat zou ik liever die groene GL willen dan de beige L die ik nu net heb o_O Morgen maar eens met Ermelo bellen, ik ben wel benieuwd naar wat de motorproblemen voorstellen. En wat de verwachtingen zijn voor een nieuwe apk na negen jaar...

Afgelopen zaterdag de drie oer-Sierra's naast elkaar gezet en uitgebreid gefotografeerd. Erg leuk setje zo :D Aan alle drie moet nog wel wat gebeuren, maar zoals gezegd is de 1300 qua koets nu helemaal puik: er is voor bijna 1300 euro aan bijgespoten en uitgedeukt o_O

XzI6TMW.jpg

3IGihTE.jpg

RTFclus.jpg

2W8jvop.jpg

kcQlpUg.jpg

oak2vpt.jpg

aDF5d6K.jpg

VlDTAPW.jpg

fVnuyvn.jpg

gg4pWX2.jpg

NqCeLeC.jpg

OiE0VX6.jpg

SWePHAy.jpg

VCGkC4y.jpg

CwPoHtd.jpg

eeeXCAV.jpg

Wonderlijk: beide auto's zijn van januari 83. Maar de L heeft een oranje controlelampje voor het mistlicht, de Custom niet :confused:
6R9tgdT.jpg

5YuhxD6.jpg

Ja, dat is een Mercedes-accu o_O En ja, aan dit blokje moet nog echt wat gebeuren...
TQVTLUK.jpg

qGuLMXQ.jpg

Geweldige foto's, Wouter!

Ik mis alleen wel een 2.0 V6 daartussen... Alsof je gezin incompleet is. ;)

Op de foto van rechtsvoor heeft JH een lelijk deukje, maar afgezien daarvan een geweldige fotoshoot! (y)

Gijs571 zei:
Op de foto van rechtsvoor heeft JH een lelijk deukje

Oh ja Wouter, had je dat al gezien? o_O

Mooi setje Wouter! Maar de GL...die moet erbij. Succes met bellen morgen, en met slapen vanavond.

Rob0032 zei:
Geweldige foto's, Wouter!

Ik mis alleen wel een 2.0 V6 daartussen... Alsof je gezin incompleet is. ;)

Ja, het gezin is zeker nog niet compleet. Alleen had zich niet zó snel de volgende must-have moeten aandienen :(

Gijs571 zei:
Op de foto van rechtsvoor heeft JH een lelijk deukje, maar afgezien daarvan een geweldige fotoshoot! (y)

Ik vind het een prachtig deukje. Oh nee, toch niet. Aan JH moet het meeste gebeuren, logisch ook want die heb ik het kortst en hij was veruit het goedkoopst. Maar JH mag/moet achteraan de rij aansluiten.

rzasa zei:
Mooi setje Wouter! Maar de GL...die moet erbij. Succes met bellen morgen, en met slapen vanavond.

Dank je :)

marathon... zei:
Mooie line-up, met die 'zoek-de-verschillen' foto's!
Dank :) Vooral tussen de Custom en de L zijn er aan het dashboard behoorlijk wat verschillen, meer dan je op het eerste gezicht wellicht zou zeggen.

Goed, de GL blijkt al gereserveerd. Donderdag zou dat definitief moeten worden. Mocht die daarna nog op Marktplaats staan dan kan ik er nog eens over nadenken...

Wouter82 zei:
En ze vragen er 2.950 voor, en hoewel netter dan mijn 1.6 L, zeker geen 2.550 euro netter vind ik ;)

Was de 1.6 L maar 400 euro?

Hopelijk lukt het ook nog met de 2.0 V6 GL, dan kun je je vervolgens op de stationcars en volgende modeljaren gaan toeleggen. En de 2.0 viercilinder, 2.3 V6, een 2.3 diesel, een Cosworth...

Dat maakt 'm nog een stuk leuker :) Op die niet al te serieuze schade na ziet 'ie er juist nog zo netjes uit!

Erg mooi setje Wouter. Ik dacht dat alleen de dashboards van de Passat konden scheuren maar de Sierra's kunnen er ook wat van.
Die rooie is wel onwijs mooi zeg:eek:

Dank je Rush!

En ja, een scheurend dash is ook een typische kwaal van de Sierra MkI :(
Dat die bij mijn XR4i nog heel is, is dan ook best bijzonder.

De groene GL is vanavond aan iemand anders verkocht. Enerzijds erg jammer, anderzijds geeft het ook wel weer rust. Daarentegen heb ik contact met iemand op Marktplaats voor wat Sierra-onderdelen en hij was toevallig ook bekend met de grijze Ghia in Schijndel. En volgens hem is die auto wel degelijk te koop... dus daarmee is er toch weer enige onrust o_O

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/2/ford-sierra-1-6-146620865.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1999&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
146620865_2_big.jpg

Van deze is het voorscherm nog netjes.

Tjonge! Maar ja, een beige 1.6 L is natuurlijk ook de minst exotische versie :) Die van mij lijkt een stuk minder roest te hebben, dat weegt wel op tegen de deuk. Ben wel benieuwd naar interieurfoto's, deze lijkt in elk geval nog zijn hoedenplank te hebben (maar heeft daarentegen geen witte binnenspiegel meer). Die heb ik inmiddels ook weer, maar wel het verkeerde type.

Nou ja, misschien mag hij mee voor een paar honderd euro. Heb jij een leuke donor erbij. (y)

Ik heb al even contact met iemand die mij aan onderdelen kon helpen en hij heeft die Sierra gekocht. Wat de exacte plannen met die auto zijn weet ik niet, maar er gaan wat onderdelen uitgewisseld worden. Van hem had ik al een "luxe" tweedelige beige hoedenplank voor de L, maar daar hoort een enkeldelige in. En ik had een grijze enkeldelige gekocht voor de XR maar daar hoort een tweedelige in. Binnenkort kan ik waarschijnlijk omruilen voor enkeldelig beige en tweedelig donkerblauw :)

Verder vandaag alle drie de Sierra's nog even uitgelaten. Slecht weer gooide wat roet in het eten, maar alsnog even een blokje kunnen doen. Nu drie maanden overwinteren en dan van het voorjaar de draad weer oppakken. En dan eindelijk eens echt werk maken van de techniek dat hier een daar om aandacht vraagt.

R3okKl2.jpg

Schitterende Sierra verzameling heb je daar! Ook de rest van het wagenpark kan me zeer zeker bekoren.

Deze link hoort hier ook wel thuis denk ik:

https://www.kapaza.be/nl/ford/ford-sierra-schuurvonst-90198973.htm

Een belgische Custom!

Oeps Opelfreak, ik had je bericht helemaal gemist! Leuk om een tweede 1300 Custom te zien, al heeft die wel een radio. Wat een luxe :)

Vandaag eindelijk het mistlicht linksvoor van de XR4i vervangen. Was een hoop gepriegel maar het is min of meer gelukt. Domper was dat ik de richtingaanwijzer niet goed teruggeklikt kreeg en toen braken er twee plastic clipjes af :( Dat kreeg ik nu niet beter opgelost dus dat moet maar een keer in de klusloods gebeuren.

5pYV80U.jpg

VpX32AU.jpg

YDrSdeJ.jpg

Verder staan alle auto's nog prima in de stalling. Zaterdag ga ik voor de XR en voor de L een goede hoedenplank halen. Daaraan voorafgaand ga ik ook nog bij een hele vroege Ghia kijken :D

Eindelijk, het is bijna 1 maart!

KIhW535.jpg

Even de ramen gepoetst en dan kan die komende nacht op pad: de EMW Nachtclubrit die om 03 uur start :D

Terug
Bovenaan