X3 M40i

Phaeton W12

Kilometervreter
Gisteren eindelijk mijn nieuwe (gebruikte) X3 M40i opgehaald bij de Duitse BMW dealer. Bouwjaar 2020 met 45.000 km, in Pythonic blue. Afgeleverd met Inspektion (grote beurt) en 2 jaar garantie. In Nederland kon ik niet slagen. Een zwarte X3 M40i (2020) zag er op papier uit als een mooie aanbieding maar bij het bezichtigen bleek deze teveel gebruikssporen te hebben. Hetzelfde was het geval bij een zwarte 340i (van het voorlaatste model). Er waren wel mooiere X3's te koop, maar 58K voor een auto uit 2018 ging me te ver. Wel keek ik nog naar een heel mooie witte Cayenne Turbo van 2014, met 48.000 km op de teller. Fantastisch, maar 70K voor een auto uit 2014 ging mij persoonlijk ook te ver.

In Duitsland was er veel meer keus. Bij een BMW dealer in het mooie Saarland stond de (bijna) perfecte X3 M40i, zónder panodak (heb ik niet nodig, en kan ook gaan kraken of lekken) en zónder extra getint glas op de achterruiten (vind ik niet mooi). Bijna perfect? Ja, de leerkwaliteit kan beter (ik heb het zogenaamde Vernasca leer) en de M-sportstoelen (ik meen dezelfde als uit de X3M) waren nog mooier geweest. Maar verder helemaal prima.

Tijdens de proefrit 2 weken geleden:
scl2Tb4.jpg

Zo stond hij gisteren klaar:
M5x2Kju.jpg

In zijn natuurlijke omgeving, nog even Shell V-Power racing 100 tanken voordat de auto mee naar huis ging.
LoqiEaO.jpg

Ik ben al op zoek geweest naar mods, maar kan niet veel vinden. Zo is een Akrapovic downpipe kennelijk niet leverbaar voor de X3. Carbon spiegels of een carbon grille zijn andere mods waaraan ik dacht. Maar voorlopig laat ik 'm nog even standaard. Wel zoek ik nog een tweede set wielen voor de winter. Bij voorkeur minimaal 20-inch en niet kleiner. Deze Dähler wielen vind ik mooi:

IXi5oSy.jpg

maar ook redelijk aan de prijs, dus ik kijk even wat er nog meer te koop is op velgengebied.

Vind persoonlijk de X3 niet de mooiste BMW-SUF, maar deze heeft in elk geval een goede kleur en mooie velgen. (y)
“M40i” klinkt dik. Meer info over motor en uitrusting?

Heel veel plezier ermee.

Vind persoonlijk de X3 niet de mooiste BMW-SUF, maar deze heeft in elk geval een goede kleur en mooie velgen. (y)
“M40i” klinkt dik. Meer info over motor en uitrusting?

Heel veel plezier ermee.
Dank je wel. Het betreft de 3 liter zescylinder met 360 pk en 500 Nm, de befaamde B58 motor die door BMW in alle modellen wordt (werd) gebruikt, van 1-serie tot X7.

Uitrusting o.a. adapatieve LED-verlichting, Akustikverglasung (dikker glas), 4WD, Start/Stop Funktion (die ik altijd uit zet), BMW Head-Up Display, BMW IndividualDachhimmel anthrazit, BMW Individual Dachreling Hochglanz Shadow Line, BMW Individual Hochglanz Shadow Line, BMW Live Cockpit Professional, DAB Tuner, Driving Assistant Plus, M Aerodynamikpaket, M Lederlenkrad, M Sportbremse, M Sportdifferenzial, M Sportfahrwerk, Parking Assistant, Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer, Sitzverstellung elektrisch (mit Memory für Fahrersitz), VariableSportlenkung, WLAN Hotspot, en dan ben ik vast nog wat vergeten...

Mooi exemplaar met een heerlijke motor. Daar ga je plezier van beleven. De X3 is wel echt een fijne auto, met goed hanteerbare afmetingen. Wij zijn met de onze heel tevreden.

Hoe bevalt de X3 tot nu toe? Heb je de auto bij een dealer gekocht met Premium Selection garantie? En heb je de import zelf geregeld of via een importbedrijf?

Hoe bevalt de X3 tot nu toe? Heb je de auto bij een dealer gekocht met Premium Selection garantie? En heb je de import zelf geregeld of via een importbedrijf?
De X3 wacht nog op een Nederlands kenteken. Het is druk bij de RDW. Hopelijk lukt het deze week, maar ik heb nog geen bevestiging daarvan van het importbedrijf, dus ik wacht rustig af. De auto is door de BMW dealer afgeleverd met 2 jaar Premium Selection garantie :)

Die niet extra getinte ruiten vallen me op. Ziet er goed uit!
Ja, ik vind het veel sjieker zo. Extra getinte achterruiten vind ik de lijnen van de auto verstoren, en het ziet er m.i. minder goed uit. Bij een verder perfecte specificatie zijn extra getinte achterruiten niet per se een dealbreaker (heb ze ook mijn M140i), maar als het even kan, dan liever niet...

Wel zoek ik nog een tweede set wielen voor de winter.
Inmiddels heb ik een set Winterkompletträder besteld bij de Nederlandse BMW dealer. Het is toch een 19-inch set geworden. De 19-inch Styling 691 wielen lijken de auto goed te staan, zeker voor de winterperiode. Hieronder de betreffende wielen onder een andere auto.

DSC_3758-1.jpg

DSC_3762-1.jpg

2022-x3-m40i.jpg

Ik vind ze prima! Laat de eerste sneeuw maar weer komen :D

Heel fraai! Vind de kleur ook mooi, een verademing tussen het zwart, grijs en wit. En het ontbreken van getint glas vind ik zelf persoonlijk ook een pluspunt. Motor is natuurlijk een snoepje (y) Heb je hem zelf naar huis gereden?

Heel fraai! Vind de kleur ook mooi, een verademing tussen het zwart, grijs en wit. En het ontbreken van getint glas vind ik zelf persoonlijk ook een pluspunt. Motor is natuurlijk een snoepje (y) Heb je hem zelf naar huis gereden?
Heb 'm niet zelf naar huis gereden, maar was wel bij de aflevering in Duitsland.

De auto staat inmiddels op kenteken, en sinds dit weekend al zo'n 400 km gereden. Grote blij :) Benadert de ideale auto, groot, maar niet te breed, een fantastische motor (die verdoezelt dat de auto 1.820 kilo weegt), zuinig (1 op 12,5 over afgelopen 400 km, mede vanwege relatief lage toeren op snelweg), comfortabel en rustgevend, en een erg fijne snelwegcruiser. Minder geschikt om snel over bergpassen te scheuren, maar daar is het een SUV voor.

Het enige dat niet goed is aan de auto zijn de vele rij-assistenten. Het stuur gaat trillen en tegensturen als je je rijbaan ook maar een centimeter verlaat (zonder richtingaanwijzer), en hij remt automatisch als je (volgens de computersystemen) te dicht op een voorligger rijdt (n) Gelukkig kun je die assistenten uitzetten, ik moet nog even zien of ze nu definitief uit staan, of dat ik dat bij elke rit weer moet doen (y)

Veel van die functies maken het er inderdaad niet beter op of zijn zelfs bloedirritant. Dat trillen in het stuur bij rijbaanverandering… mijn E350 van 2019 heeft het gelukkig nog niet maar als ik een nieuwere auto van de dealer mee heb dan schrik ik mij elke keer weer een ongeluk! Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat het de veiligheid daadwerkelijk ten goede komt.

Inmiddels heb ik de X3 alweer bijna een maand. Een fijne auto.

Pluspunten:
  • Stabiliteit, ik had verwacht dat een SUV wellicht iets minder fijn op de snelweg zou rijden aan hoge snelheden, maar de X3 ligt kaarsrecht en erg rustig op de weg. Een rustgevende snelwegauto. Tot in ieder geval 160 km/h, sneller heb ik nog niet gereden.
  • Zuinig met benzine. Gemiddeld verbruik over de afgelopen maand 1 op 12,5. Dat vind ik heel goed voor een auto van 1.820 kg met een 3 liter zescylinder. De X3 lijkt daarmee net zo weinig/veel benzine te verbruiken als onze 4 cylinder BMW 318i E91. De verklaring is duidelijk: lage toeren. De ZF automaat schakelt snel op en als je 100 km/h rijdt, draait de zescylinder nauwelijks 1.500 toeren.
  • Ruim en comfortabel, o.a. dankzij akoestisch glas.
  • Voor een SUV een heel mooie auto.
  • De vele rij-assistenten kun je kennelijk definitief het zwijgen opleggen met een eenmalige instelling. Ik heb na ontvangst van de auto direct de rijbaan-assistent uitgeschakeld, alsmede de radar in de grille (die de auto automatisch laat remmen als je wat dichter op een voorligger rijdt). Ook heb ik de waarschuwingslampjes in de buitenspiegels (die aangeven dat er een auto naast je rijdt) uitgeschakeld. Ik heb al deze systemen daarná niet meer in werking gezien, dus dat is positief (y). Wel gaat de auto nog automatisch afremmen als de cruise control geactiveerd is en je een auto voor je wat dichter nadert. Ik vermoed dat dat niet is uit te schakelen, maar ik zal nog eens in het menu duiken.
Minpunten:

Geen echte minpunten. De (sport)-stoelen zitten minder fijn dan de stoelen in een E91 of F20, maar de zit is acceptabel. Verder ben ik geen fervente fan van de ZF 8-bak automaat. Ik kan dat echter niet bestempelen als minpunt, want de ZF8 gedraagt zich zoals een automaat zich hoort te gedragen. Maar ik heb liever meer controle over de schakelbewegingen. De automaat schakelt terug of óp op momenten dat ik dat zelf liever niet zou doen met een handbak. Als je bijvoorbeeld op een provinciale weg een paar honderd meter moet rijden tot het volgende stoplicht (en je gaat daarbij sneller dan zeg 70 km/h), dan schakelt de bak snel op naar de zevende of achtste versnelling, en het toerental daalt dan naar 1.100 toeren of zo. Niet ideaal, ik rijd op dergelijke wegen (en ook bij stadsgebruik) liever constant tussen de 2.000 en 3.000 toeren en laat bij een handbak de bak dan het liefst in dezelfde versnelling staan (wetend dat je over 400m toch weer moet remmen). In de sportstand van de automaat gaat het beter, maar dan schakelt de bak soms weer te láát door, bijvoorbeeld bij wegrijden in 1 in de sportstand schakelt die pas over rond de 3.000tpm. Niet nodig, want van 1 naar 2 schakelen doe ik liever bij 1.200 toeren (zoals de bak in de comfortstand dan weer wel doet (y)). Te snel terugschakelen is ook een punt. Op de snelweg wat sterker accelereren in dezelfde versnelling (wat bij een koppelrijke motor prima zou moeten kunnen) staat de ZF automaat niet altijd toe, in de comfortstand schakelt die dan snel weer 2 trappen terug.

Een heel verhaal, en ik vind de automaat uiteindelijk zeker acceptabel, maar ideaal is het niet. Een uitzonderlijke mening, gezien de talloze loftuitingen op de ZF automaat.

Binnenkort de winterbanden monteren!

Dit is het gemiddeld verbruik en snelheid sinds de X3 de fabriek verliet.

yK03YHY.jpg

Met mijn gebruik gaat het gemiddeld verbruik uiteindelijk naar 8,0 l/100 km en de gemiddelde snelheid naar zo’n 75 km/h. Bij de 11 uur die de auto stil heeft gestaan met motor uit dankzij start-stopsysteem zal gedurende mijn bezit geen seconde bijkomen als het aan mij ligt (ik schakel de start-stop functie na de start onmiddellijk uit), en die 70,1 km staat volgens mij voor de afstand die je extra kon rijden vanwege de ECO-modus. Ook daarbij komt als het aan mij ligt geen kilometer bij (heb iets gelezen over motorschade bij veelvuldig gebruik van de ECO-modus, maar de respons op gaspedaal in die stand is ook erg wollig).

Al met al, zeer tevreden!

Wel gaat de auto nog automatisch afremmen als de cruise control geactiveerd is en je een auto voor je wat dichter nadert. Ik vermoed dat dat niet is uit te schakelen, maar ik zal nog eens in het menu duiken.

Houd eens een van de knoppen voor het regelen van de afstand van de ACC ingedrukt. Waarschijnlijk veranderd de ACC dan in ouderwetse CC. Je herkent het wel aan de bijbehorende lampjes/symbooltjes die dan aan gaan ;)
Ik vermoed dat hij deze instelling niet onthoud, maar is een relatieve kleine handeling om opnieuw te doen.

Handig! Ik vind het in 90% van de gevallen heel goed werken, maar met name in files (waar mensen zo'n systeem vaak voor kiezen) vind ik het soms net niet. Het gat wat hij er tussen laat is soms net te groot waardoor er telkens mensen voor je in het 'gaatje' schieten waardoor de auto weer gaat inhouden voor een goede afstand. En is er dan een gat dan word er redelijk geaccelereerd terwijl ik 100m verder al zie dat het stil staat en dus liever rustig door kabbel. Eigenlijk daarbuiten vind ik het wel prettig.

Had ik al gezegd dat ik het een hele fraaie uitvoering vind. Dit kleur blauw, geen privacy glas, top motor. Al zie ik mijzelf in deze configuratie liever in een 3 of 5 rijden ooit (y)

Verbruik valt mij ook heel erg mee, neem aan dat hier standaard x-drive op zit?

Die automatische versnellingsbak moet je wat leren kennen. Ik had het er aanvankelijk ook wat moeilijk mee. Tot voor kort reed ik altijd handgeschakeld, en inderdaad, net die controle hebben maakt rijden ook fijn. Met de automatische bak van de X3 viel dat wat weg. Maar ik merk dat ik de bak ondertussen goed leer kennen en door wat met het gaspedaal te spelen kan je hem relatief goed op het gewenste toerental houden. Ik spreek nu wel over een diesel waarbij ik vooral gebruik maak van het koppel net boven de 2000 toeren.

Verder zou ik er niet teveel aftermarketprullaria aanhangen, hij is erg netjes en degelijk zoals hij is. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Mooie update weer. Goh. Ik word toch wel hebberig van zo’n auto terwijl ik echt geen SUV fan ben..

En Wow wat een verbruik..! Wel jaloers hoor, bij mij zijn de cijfers andersom (10-11l - 100 km) en rijdt echt normaal. Mijn gemiddelde snelheid ligt rond de 55 km/u.

Ziet echt de slag die BMW heeft gemaakt met de N55 naar de B58.

Edit: haha ik had de foto niet gezien, alleen je quote dat je naar de 8.0 liter per 100 km gaat. Het is nog vroeg….

Herkenbaar verbruik dus. Files zijn killing, ik haal dan met moeite minder dan 18-19l/100km

Ik herken wel die terugschakeling en twijfel om xhp software te installeren. Vind dat die zeker in comfort+ te snel de toeren laag houdt terwijl juist met stage 1 (in mijn geval) de auto vraagt om sneller meer koppel te geven.

Geniet echt een mooi apparaat

Leuke kleur en zo'n X3 is best een net ding. Ik heb de vorige generatie wel eens naar Groningen en terug gereden, dat was lang geen slechte reisauto maar hij miste echt wat pit. Daar zul je hier geen last van hebben.
Volgens mij zijn je bevindingen over de bak bij bijna elke automaat wel te noemen. Heeft hij geen schakelflippers? Bij iets met een M in de naam zou ik die wel op zijn plaats vinden.
Over de sportstand en het late opschakelen in zijn één ben ik het wel met je eens. Ook bij relatief rustig optrekken is dat pas bij een kilometer of 30 per uur volgens mij, dat vind ik niet zo nodig.

Verder zou ik er niet teveel aftermarketprullaria aanhangen, hij is erg netjes en degelijk zoals hij is. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Ik herken wat je zegt, ik twjifel ook wel over aanpassingen. Tegelijkertijd kunnen sommige aanpassingen heel subtiel zijn en met OEM look, zoals deze mooie dakspoiler van 3D Design:

bvO83Uo.jpg

Wat ik er wel graag op (in) wil zetten zijn carbon sierlijsten in het interieur. Die heb ik in een X3M gezien en dat zag er héél mooi uit. Ik moet nog even uitvinden of de X3M carbonlijsten gaan passen. Ik meen op het x3.xbimmers forum te hebben gelezen dat die carbonlijsten vroeger (2017/2018) voor de X3 M40i als accessoire werden geleverd. Maar nu niet meer. Even puzzelen dus nog.

Herkenbaar verbruik dus. Files zijn killing, ik haal dan met moeite minder dan 18-19l/100km

Ik herken wel die terugschakeling en twijfel om xhp software te installeren. Vind dat die zeker in comfort+ te snel de toeren laag houdt terwijl juist met stage 1 (in mijn geval) de auto vraagt om sneller meer koppel te geven.

Geniet echt een mooi apparaat
Dank je, Dude! Ja, als die massa in beweging moet worden gezet, dan leidt dat tot extra verbruik. Vorige week wat meer files en dan gaat het gemiddelde verbruik al snel naar 9l/100 km.

Ja, de automaat houdt de toeren extreem laag, bij rustig rijden schakelt die op bij 1.200 toeren of zo, om dan terug te vallen naar 1.000 toeren. Binnen een paar seconden rijd je al in de 5e of 6e versnelling. Ik eet mijn hoed op als dit technisch gezien de beste gang van zaken is, ik kan het me niet voorstellen en ik vermoed eerder dat het bij de ontwikkeling van de schakelmomenten ging om brandstofverbruik en emissies. Ik geef intussen de voorkeur aan de sportstand.

Ik heb de vorige generatie wel eens naar Groningen en terug gereden, dat was lang geen slechte reisauto maar hij miste echt wat pit. Daar zul je hier geen last van hebben.
Volgens mij zijn je bevindingen over de bak bij bijna elke automaat wel te noemen. Heeft hij geen schakelflippers? Bij iets met een M in de naam zou ik die wel op zijn plaats vinden.
In zo'n zware auto heb je echt een wat sterkere motor (vermogen of koppel) nodig. Ik heb ooit gereden in een VW Touareg 3.2, dat was meen ik dezelfde motor als toen in een Golf R32 zat (240pk), maar in de Touareg was die motor veel te licht.

De schakelflippers zijn aanwezig, en ze hebben al nuttige diensten bewezen in files :)

Binnen een paar seconden rijd je al in de 5e of 6e versnelling. Ik eet mijn hoed op als dit technisch gezien de beste gang van zaken is, ik kan het me niet voorstellen en ik vermoed eerder dat het bij de ontwikkeling van de schakelmomenten ging om brandstofverbruik en emissies. Ik geef intussen de voorkeur aan de sportstand
Ja jij hebt natuurlijk de luxe dat je de standen wat meer individueel kan instellen; als ik m in sport zet heb ik nog keuze adaptief onderstel en aandrijflijn afwisselend van elkaar, maar dat is het dan ook. Maw: in sport heb ik een auto die nog hitsiger aan het gas hangt dan een bajesklant voor het eerst terug bij z'n meisje ;).

Ik heb een stuk vanaf Rotterdam richting Den Haag bij de Ketheltunnel waar ik m in sport goed door pak als het rustig is, dan is het wel errug lekker ;)! Maar voor de rest dus liever comfort, hetzij wel ietsje sneller opschakelen.

Achja. Luxe problemen !

Ja jij hebt natuurlijk de luxe dat je de standen wat meer individueel kan instellen; als ik m in sport zet heb ik nog keuze adaptief onderstel en aandrijflijn afwisselend van elkaar, maar dat is het dan ook. Maw: in sport heb ik een auto die nog hitsiger aan het gas hangt dan een bajesklant voor het eerst terug bij z'n meisje
Ik doelde met sportstand alleen op de sportstand van de automaat :) Al die andere instellingen van gaspedaal, stuur en onderstel (eco+, comfort, sport en sport+) gebruik ik nooit. Dit heb ik altijd op comfort staan, bevalt het beste.

Leuk om je ervaringen te lezen, voor een deel heel herkenbaar. Je hebt met die motor zonder meer een geweldige auto te pakken. Zelfs als 30e (viercilinder met elektromotor) is het al een heel fijn ding. Qua binnenruimte is hij voor ons prima, terwijl hij in het dagelijks verkeer heel hanteerbaar is. Mijn vrouw rijdt er dagelijks mee en zijnis er heel tevreden over. Je opmerkingen over het comfort herken ik ook. Verrassend goed idd.

iets anders: heb je de M140i nog?

Ik doelde met sportstand alleen op de sportstand van de automaat :) Al die andere instellingen van gaspedaal, stuur en onderstel (eco+, comfort, sport en sport+) gebruik ik nooit.
Nee precies mijn punt idd. Bij mij is het dan wel qua aandrijflijn alles op standje hooligan. Dus en schakelgedrag, en gaspedaal en uitlaat. En dit is voor gewoon rijden beetje overkill.

Onderstel wel apart in te stellen.

Vanochtend met de X3 naar de BMW dealer voor montage van de complete winterbandenset (velgen en banden). De set had ik in de webshop van de dealer gekocht, als een nieuwe set. Vanochtend wilde ik de set nog even bekijken voordat die onder de auto zou komen. Wat blijkt? De set is gebruikt. Volgens de servicemedewerker niet lang, want de profieldiepte was nog 7,5mm (wat volgens deze medewerker ook ongeveer de profieldiepte is van een nieuwe set). Oei, en ongelovelijk! Ik heb mijn geld terug gevraagd, en zoek elders een oplossing.

Verder alles okay met de X3 :D

O ja, toch nog iets te melden. De wang van de bestuurdersstoel was op een aantal plaatsen gescheurd. Een gekend probleem, want de wang is van kunstleer en dat scheurt snel (hebben veel auto's last van tegenwoordig, begrijp ik). Dit was al bij de aflevering zo, en de Duitse leverende dealer had al gezegd dat de kosten voor herstel vergoed zouden worden (y)

De Duitse dealer suggereerde nog dat ik bij de Nederlandse dealer zou kunnen vragen om coulance vanwege de jonge leeftijd van de auto. Daar gingen twee BMW dealers die ik raadpleegde niet in mee ("De auto is niet door BMW NL geleverd, dus valt niet onder coulance van de Nederlandse importeur"). Nou ja prima, maakt niet uit, want de kosten zouden toch aan mij vergoed worden door de Duitse dealer. Ik heb dus beide dealers maar gevraagd om een kostenopgave voor herstel van de stoel. Eén dealer heeft daarop niet meer gereageerd, de andere gaf een offerte van 900 euro. Het gaat hier om een klein lapje kunstleer dat in de stoel moet worden genaaid. Uiteindelijk een goede autobekleder gevonden die de klus heeft geklaard voor 235 euro (y)

Premium Selection garantie geldt toch in heel Europa?
Ik heb de auto inderdaad gekocht met 2 jaar Premium Selection garantie. Ik heb geen idee of je die buiten Duitsland kunt claimen, wellicht wel. Heb de kleine lettertjes niet gelezen :) Heb bij de Nederlandse dealer volgens mij wel gezegd, maar dat weet ik niet meer zeker, dat ik twee jaar garantie heb. Maar het bijzondere was hier dat de scheurtjes in het kunstleer van de wang er al in zaten bij de aflevering (Duitse dealer had het wellicht niet gezien), dus misschien kon het dus niet geclaimd worden onder de garantie. De verzekeraar die de garantieregeling uitvoert, zal denk ik niet willen dat hij opdraait voor gebreken die al aanwezig zijn bij de aflevering van de auto c.q. ten tijde van het sluiten van de verzekering.

In ieder geval zei de Duitse dealer dat de fabriek in Duitsland (en alle Duitse dealers) altijd coulance biedt bij dit soort dingen. Wellicht zei de Duitse dealer daarom dat ik in Nederland coulance zou kunnen vragen (ze wilden het zelf ook wel doen, maar dat kon allemaal niet op de afleverdag). Ik had ook naar een Duitse dealer kunnen gaan voor een coulance-aanvraag, die deze dan zeer waarschijnlijk zou hebben gehonoreerd.

In ieder geval, het probleem is keurig opgelost, en de Duitse dealer geeft een volledige vergoeding.

Houd eens een van de knoppen voor het regelen van de afstand van de ACC ingedrukt. Waarschijnlijk veranderd de ACC dan in ouderwetse CC. Je herkent het wel aan de bijbehorende lampjes/symbooltjes die dan aan gaan ;)
Ik vermoed dat hij deze instelling niet onthoud, maar is een relatieve kleine handeling om opnieuw te doen.
Dit is inderdaad de methode om een ouderwetse CC zonder remingrepen te hebben. Instelling wordt niet onthouden, maar inderdaad relatief kleine handeling om opnieuw te doen (y)

Wat ik er wel graag op (in) wil zetten zijn carbon sierlijsten in het interieur. Die heb ik in een X3M gezien en dat zag er héél mooi uit. Ik moet nog even uitvinden of de X3M carbonlijsten gaan passen. Ik meen op het x3.xbimmers forum te hebben gelezen dat die carbonlijsten vroeger (2017/2018) voor de X3 M40i als accessoire werden geleverd. Maar nu niet meer. Even puzzelen dus nog.
Ik ben hier achteraan gegaan. De carbonset bestaat uit 6 onderdelen (4 portieren, middenconsole en dashboard). De BMW dealer gaf een offerte van EUR 3.110,47 :unsure:, inclusief montage dan wel. Het kan goedkoper, maar het blijft een enorm bedrag voor wat carbondelen in het interieur. Misschien volgend jaar met 70% black friday korting of zo :LOL:

Ik heb de auto inderdaad gekocht met 2 jaar Premium Selection garantie. Ik heb geen idee of je die buiten Duitsland kunt claimen, wellicht wel.
Jazeker is gewoon geldig in de hele EU. Ik krijg alweer behoorlijk de kriebels van zo’n houding van de dealer.

Ik ben hier achteraan gegaan. De carbonset bestaat uit 6 onderdelen (4 portieren, middenconsole en dashboard). De BMW dealer gaf een offerte van EUR 3.110,47 :unsure:,
En het laten wrappen in Carbon look? Er zit een hele goede in de regio Den Haag, Wraptor. Hoor daar hele goede verhalen over.

Terug
Bovenaan