Zeldzame opties & accessoires

Guus Leferink zei:
Fura Spider zei:
Lancia Dedra met optioneel (voor de goedkopere versies) climat control

Die Climate Control hadden ze wel vaker hoor, was toch een redelijk luxe auto
Ik denk dat dit veel zeldzamer is in een Dedra:
Buren van mijn ouders hadden toen zo een Dedra Turbo-Ds. Met digitaal dashboard, en climate control zonder AC o_O Was dus gewoon thermostatische verwarming. Toch wel superluxe voor de 90's - was ook de eerste wagen die ik zeg met electrisch inklapbare spiegels.

Spijtig genoeg reden ze hem na 2 jaar total loss, en kochten exact dezelfde terug als 2dehands, maar dan zonder het digitale dashboard.

zombies zei:
@Escher is die mod top optie ooit wel eens geleverd? Vind het nou niet echt op een muscle car passen.

Die bovenste is in ieder geval de enige Hemi Cuda (sowieso al de holy grail onder de Muscle Cars) met zo'n mod top en een tijdje terug geveild voor 1,4 miljoen euro. Best een 'dure' optie dus ;)

https://www.autoblog.nl/nieuws/boeven-aan-de-haal-met-unieke-hemi-cuda-van-14-miljoen-86950

Dizono zei:
zombies zei:
@Escher is die mod top optie ooit wel eens geleverd? Vind het nou niet echt op een muscle car passen.

Die bovenste is in ieder geval de enige Hemi Cuda (sowieso al de holy grail onder de Muscle Cars) met zo'n mod top en een tijdje terug geveild voor 1,4 miljoen euro. Best een 'dure' optie dus ;)

https://www.autoblog.nl/nieuws/boeven-aan-de-haal-met-unieke-hemi-cuda-van-14-miljoen-86950
Dat is het zeker, maar ik vind het niet echt bij een muscl-car passen.

Er wordt vaak een beetje lacherig over de FIAT Multipla gedaan, maar eigenlijk was het best een bijzonder concept, wat ook nog eens bovengemiddeld goed reed (y)

spvqo81yva3gx.png

2iybvtnkfksuv.png

Fura Spider zei:
Er wordt vaak een beetje lacherig over de FIAT Multipla gedaan, maar eigenlijk was het best een bijzonder concept, wat ook nog eens bovengemiddeld goed reed (y)

Dat zeg je nog tamelijk voorzichtig. De Multipla was vooral briljant, karakteristiek en heel eigenzinnig. Zit wat dat betreft in dezelfde categorie als de Prius. Maar onbekend maakt helaas onbemind.

De Multipla was een goed concept maar miste een goed ontwerp. De Prius is leuk maar wordt nooit een klassieker. Blinkt nergens in uit. Helaas...

s velthuis zei:
Fura Spider zei:

Dat zeg je nog tamelijk voorzichtig. De Multipla was vooral briljant, karakteristiek en heel eigenzinnig. Zit wat dat betreft in dezelfde categorie als de Prius. Maar onbekend maakt helaas onbemind.
Ligt niet zo zeer aan het feit dat hij onbekend is, maar meer aan het uiterlijk.

Roder zei:
De Multipla was een goed concept maar miste een goed ontwerp. De Prius is leuk maar wordt nooit een klassieker. Blinkt nergens in uit. Helaas...

Ah daarom is de Kever zo'n klassieker, omdat het overal in uitblinkt....

stoterstangen90 zei:
RobEU zei:
Roder zei:

Ah daarom is de Kever zo'n klassieker, omdat het overal in uitblinkt....
Dat de kever een klassieker is, is dan ook volkomen onterecht.:T

Bekijk het positief. Zo'n Ital is/wordt dan wel een klassieker! Of zou uitblinken in onbetrouwbaarheid niet meetellen? ;)

Nissan Accousic zoom :
PICT2750Small.jpg

Een 1-din audio systeem wat een surround effect geeft aan je muziek.
De LEDs onder de speaker werken als een soort VU-meter. Geweldig 80s!
Zelf jaren plezier van gehad in mijn niet-Nissan. Nu even op de plank.

Ik heb juist het idee dat veel Tjaffers met alles erop en eraan zijn afgeleverd. Natuurlijk zijn Tjaffers zeldzaam en daardoor de accessoires ook, maar daar draait het in dit topic uiteraard niet om.

Ik ben wel benieuwd hoeveel Tjaffers met al die dingen zijn geleverd. Ik denk toch dat het er niet veel zijn.

Imperial Crown Coupe 'Mobile Director' :)

ebay62953.jpg

“Designed for the busy executive who must continue his work while he travels. the Mobile Director also serves as an informal conference lounge in the Crown Coupe.

It features a reclining-back passenger seat that pivots 180 degrees to face the rear, a folding table that pivots to any of four different positions, and a portable reading lamp that conveniently plugs into any of the four cigar lighter sockets.

The table, supported by a sturdy chrome-plated pillar, can be pivoted to the right, to the left, and forward. In the forward position, it converts into a padded armrest between the two front seats. Extended, the table opens out to twice its original size. A lever on the table swivel support permits table height adjustments. A special tool is used for removing the table and storing it in the trunk. ”

Linea Nera optie. Waarbij je Tigra met hardtop af fabriek werd voorzien van een linnen doek bovenop de hardtop om zo wel de looks te hebben van een 'echte' cabrio (y) zijn er volgens mij maar een handje vol van in nederland, wat ook word veroorzaakt word dat de tigra überhaupt niet het succes had waar opel stiekem op had gehoopt natuurlijk.
168834997_8_big.jpg

Ik weet niet precies hoe zeldzaam het is, maar onlangs kwam ik op een evenement een Volvo XC70 tegen met klaptafeltje in de bagageruimte. Ideaal voor de typisch Nederlandse 'kofferbackpicknicks' natuurlijk :)

Niels. zei:
Ik weet niet precies hoe zeldzaam het is, maar onlangs kwam ik op een evenement een Volvo XC70 tegen met klaptafeltje in de bagageruimte. Ideaal voor de typisch Nederlandse 'kofferbackpicknicks' natuurlijk :)

y2ccr4dnjhyza.jpg

Kwam deze tegen bij Leitner: een E36 Cabrio uit '98 met nieuw geleverde kleurennavigatie:

DSC_6074_(Custom).JPG

DSC_6063_(Custom)1.JPG

Ik vermoed een dealeroptie en niet door BMW aangeboden? In ieder geval wel gaaf en superzeldzaam!

Dat denk ik ook niet :LOL: Om bij BMW te blijven:

'Speedster Cover' voor de Z3:

2009_09070004.jpg

Het fameuze Z3-koffertje:

DSC_0004-3.jpg

En ook hier, nieuw geleverde kleurennavigatie:

gps04.jpg

Roder zei:
Vet! leuke optie. Afleesbaarheid stond niet hoog op het eisenlijstje geloof ik:p

Ik denk dat als de auto in D staat, dat het dan nog wel meevalt hoor, maar ik snap je punt.

Die Windstar is overigens een concept, 'Solutions' genaamd.

Ik betwijfel of de gemiddelde koper van een Epica veel behoefte had aan een spoiler, bodykit, en dikke velgen. Ik heb iig geen van allen ooit in het echt gezien:

1t6ln8.jpg

s velthuis zei:
Fura Spider zei:

Het concept was zo ontzettend goed dat het welgeteld 1x is nageaapt (Honda FR-V). En daarna nooit meer iets van vernomen..........

Maar goed, een underdog kan altijd op bovengemiddeld veel sympathie rekenen.

Pietzoveel zei:
standaard in een Chrysler Sebring uit 2007.... Maar Audi gaat voor het ultieme.... Ook pas na 12 jaar!
En dan is er nog bijna niemand in geïnteresseerd dus je kunt dan voorloper zijn, als dat is op het gebied van nutteloze opties schiet je er niet echt mee op...
Mijn koffie inclusief beker laten opwarmen in de auto staat ook niet hoog op het wensenlijstje. Koele drankjes wel, maar gekoelde dashboardkastjes en zelfs middenconsoles zijn inmiddels min of meer gemeengoed en werken stukken beter.

Ik weet dat dit het optie-topic is en niet het accessoire-topic, maar vind dit accessoire te grappig om toch niet even te laten zien:

2iqzn04.jpg

De Fiat-importeur dacht 25 jaar geleden echt dat ze aan Cinquecento-kopers mobiele telefoons gingen slijten en lieten dus Motorola- en Nokia-bakstenen voorzien van een Fiat-logo en drukten dat in hun accessoirefolder tussen de dakdragers, sneeuwkettingen, stoelhoezen en gevarendriehoeken af.

Het grappigste vind ik dan nog dat er voor de foto niet het frontje van de radio geplaatst is. :D

RobEU zei:
Het grappigste vind ik dan nog dat er voor de foto niet het frontje van de radio geplaatst is.

Het frontje lag naast de telefoon in het handschoenenvak, maar dat heb ik eraf gecropt (net als de linkerzijde) omdat de aandacht dan ook weer daarheen ging plus de foto dan niet zo mooi middenop de cover van de folder kon.

Terug
Bovenaan