Zeldzame opties & accessoires

s velthuis zei:
Barri zei:
929V6 zei:
s velthuis zei:
Ik zou een Opel met dat systeem als occasion trouwens per definitie laten staan.

Omdat er dan geen trekhaak onder kan?
Ik zeker, om deze reden.

Ik inderdaad ook. Plus het feit dat het waarschijnlijk ook niet met LPG samen zal kunnen gaan. Een optie die om voor mij totaal onbegrijpelijke redenen sowieso steeds zeldzamer begint te worden...

Dacia biedt de optie LPG steeds meer aan. Ik zou zeggen; kies wat uit hun gamma... Lijkt me sowieso het perfecte merk voor jou;)

Navigatie met kleurenschermpje op in een Opel Vectra B
mknh2ovqan5by.jpg

Astra met panoramische voorruit
29ft6rorcmvf6.jpg

Mercedes W124 met tripcomputer
25entzav7zszw.jpg

y4bzgqnfnyegl.gif

nhesv9xtzon3e.jpg

Mitsubishi Debonair AMG bodykit
fqgddqcjvqezv.jpg

rzfmwsiyatkfk.jpg

icgnyjzkyjomy.jpg

Nissan Drive Guide (electronisch kompas)
bwxhwirhyo2gf.jpg

qephamqusmcjm.jpg

Ik wist niet dat de vorige Astra ook die optie had. Alleen op de Astra H GTC kende ik die optie.

121 met beren velgen was geen zeldzame optie, heb er helaas teveel mee zien rijden.

Er stond onlangs een gele 121 te koop met die koalavelgen. Nooit eerder gezien, ik kende alleen de "gewone" berenvelgen.

RobEU zei:
Ik wist niet dat de vorige Astra ook die optie had. Alleen op de Astra H GTC kende ik die optie.

terecht in dit topic, is inderdaad zeer zeldzaam. Net zoals met de astra H GTC kende dit nogal een extra lange levertijd en was ook redelijk prijzig. Tel daar bij op uberhaupt dat de 3 deurs GTC relatief weinig is verkocht.

In nederland staat er op dit moment geeneen te koop wat ik zo zie, in duitsland wel een heel fraai exemplaar met deze optie

In mijn woonplaats staat een zilvergrijze Cayenne van de eerste generatie met deze rare, lelijke bobbel onder de achterruit (valt op onderstaand zwart exemplaar minder op):

18-turbo-ii-wheels-crest-rearview-camera-changer-heated-seats-steering-comfort-4.JPG

Na wat googelen blijkt dit geen handgreep o.i. dergelijks te zijn, maar wel een optionele achteruitrij-camera. Lijkt me ook behoorlijk zeldzaam!

AsconaGT zei:
RobEU zei:

terecht in dit topic, is inderdaad zeer zeldzaam. Net zoals met de astra H GTC kende dit nogal een extra lange levertijd en was ook redelijk prijzig. Tel daar bij op uberhaupt dat de 3 deurs GTC relatief weinig is verkocht.

In nederland staat er op dit moment geeneen te koop wat ik zo zie, in duitsland wel een heel fraai exemplaar met deze optie
Reden waarom het zo zeldzaam is - zeker bij de 3de generatie: niet te combineren met regen/lichtsensor en de "Opel eye"
Daar sta je dan met je Full-option Astra zonder regensensor o_O

Reyner zei:
AsconaGT zei:
RobEU zei:

Reden waarom het zo zeldzaam is - zeker bij de 3de generatie: niet te combineren met regen/lichtsensor en de "Opel eye"
Daar sta je dan met je Full-option Astra zonder regensensor o_O
Das ook wel een vreselijke ramp dat je een auto koopt en dat er dan geen licht/regensensor op zit. Ik denk dat het meer met de prijs te maken heeft of omdat mensen het niet mooi vinden.

Vind het wel een nuttige optie eigenlijk zo een regensensor - evenals de automatisch dimmende binnenspiegel die ook komt te vervallen.

Vind het er ook zo cheap uitzien, zo een manuele binnenspiegel zonder enige sensor achter :p

Das ook wel een vreselijke ramp dat je een auto koopt en dat er dan geen licht/regensensor op zit. Ik denk dat het meer met de prijs te maken heeft of omdat mensen het niet mooi vinden.

lichtsensor heb ik altijd uitstaan omdat je dan snel perrongeluk met minder zicht zoals mist of flinke regen toch je lampen misschien vergeet aan te doen. Regensensor is wel handig maar op zich zou ik daar ook wel mee kunnen leven, ik mis het zeker niet als ik in een auto rij die dat niet heeft

Dimmende binnenspiegel vind ik daarentegen wel heel erg prettig. Ik kijk er overigens maar heel weinig in, ik zou hem gewoon er helemaal uti halen met zo'n voorruit :)

Maar de voorruit was in het begin 'levertijd onbekend' of vele maanden minimaal. En de meerprijs inderdaad best fors, iets van 1200 euro meende ik en in het begin zelfs nog hoger. Zaken zoals Opel-Eye is overigens ook maar mondjesmaat besteld

Reyner zei:
Vind het wel een nuttige optie eigenlijk zo een regensensor - evenals de automatisch dimmende binnenspiegel die ook komt te vervallen.

Vind het er ook zo cheap uitzien, zo een manuele binnenspiegel zonder enige sensor achter :p
Sensor zijn behoorlijk nutteloos, we rijden al 100 jaar zonder en nu kunnen mensen niet zonder, ook de binnenspiegel die zelf dimt is een overbodige luxe.

zombies zei:
Reyner zei:

Sensor zijn behoorlijk nutteloos, we rijden al 100 jaar zonder en nu kunnen mensen niet zonder, ook de binnenspiegel die zelf dimt is een overbodige luxe.
Ik rij een dikke 50 000 km pet jaar, en wordt Idd graag verwend met een sensortje hier en een automaatje daaro_O

zombies zei:
RobEU zei:
zombies zei:
Reyner zei:

Voor jouw geboorte lukte het de mensheid ook best aardig. Ben jij nu ook nutteloos?
Lang niet zo nuttelois als jij bent.

Touché! Of toch niet....

s velthuis zei:
RobEU zei:
zombies zei:
Reyner zei:

Voor jouw geboorte lukte het de mensheid ook best aardig. Ben jij nu ook nutteloos?

Wat ben je toch een ontzettend onsympathieke gast. Niet alleen altijd op zoek naar de confrontatie, op de één of andere manier moet je ook altijd de andere persoon direct in je reactie betrekken. Reageer op z'n inhoudelijke stelling, niet op z'n persoon. Door zulk soort eikelige reacties wordt het forum met de dag minder interessant. Zal vermoedelijk wel weer niet tot je doordringen, maar wil het je toch (weer) gezegd hebben.

Dus jij verwijt mij nu wat jij precies hierboven doet.... Goed bezig, kerel!
Overigens confronteer ik Zombies alleen maar met z'n eigen logica dat omdat we vroeger ook zonder konden, het nu overbodig zou zijn. Dat jij het dan heel persoonlijk moet gaan maken, zegt dan vooral iets over jou.

zombies zei:

Dat vind jij of dat IS zo? Klein detail, groot verschil lijkt me zo...

Robbie1978 zei:
zombies zei:

Dat is zo, het zijn luxe opties die geen meerwaarde hebben. ABS heeft meerwaarde, stuurbekrachting heeft meerwaarde.

Even weer terug naar de ongebruikelijke opties:

Zo is er de 206 cc RC-line met:
* halflederen sportstoelen van de 206 RC;
* 17-inch velgen van de 206 RC;
* sportbumpers van de 206 RC;
* aluminium rolbeugels;
* bijpassend windscherm.

Van binnen heeft 'ie ook:
* lederen tellerkap van de 206 RC;
* JBL-geluidssysteem (sowieso een zeldzame optie op andere 206'jes).

Helaas zat de 180 pk-sterke motor uit de 206 RC niet in dat pakket.

O4FaX2l.jpg

53p6pko.jpg

Goed idee! Wat dacht je bijvoorbeeld van de 'Toyota Multi Box':

Secretbox2.jpg

... oftewel: een muntenhouder met een driecijfer codeslot zodat niemand het wisselgeld in je auto zou kunnen stelen :D

Mercedes W-123 met stuurschakeling

Mercedes-123-column-shifter-b.jpg

Bij de W-115 ( Strich 8 ) was er nog vrij te kiezen tussen vloer- en stuurschakeling
Bij de W-123 was het een "Sonderausstattung" (Mooi woord trouwens :D )

zombies zei:
Robbie1978 zei:
zombies zei:

Dat is zo, het zijn luxe opties die geen meerwaarde hebben. ABS heeft meerwaarde, stuurbekrachting heeft meerwaarde.

Helder voor mij! Wat jij niet onder meerwaarde verstaat, is nutteloos. Dat de meningen daarover verdeeld kunnen zijn, is voor jou geen optie. Ook helder!

ONTOPIC, gaaf die stuurschakeling op de W123, lijkt me redelijk zeldzaam!

@Escher is die mod top optie ooit wel eens geleverd? Vind het nou niet echt op een muscle car passen.

Mod Tops zijn inderdaad weinig geleverd en daarom nu zeldzaam (lees: heel duur)... Ik vind het geweldig :cool:

zombies zei:
Robbie1978 zei:
zombies zei:

Onzin, we hebben het honderd jaar zonder ABS en zonder stuurbekrachtiging gedaan. Is alleen maar luxe.

Slechts 799 stuks van gebouwd in 2 jaar productie
De zeer zeldzame combinatie van Opel + Commodore + 2.5E + Voyage + Berlina

Commodore_C-011.jpg

Slechts 180x besteld
De Opel Senator A2, met verlengde wielbasis

Senator_a2-014.jpg

Senator_a2-015.jpg

En een zeer zeldzame motor voor de Senator A2 is de 2.3 ComprexD
Slechts 1709 stuks

Senator_a2-036.jpg

Senator_a2-033.jpg

Voor de technici:

Den Kern der Comprex-Technik bildet ein über den Keilriemen kontinuierlich angetriebener, trommelförmiger Rotor, der in einem geschlossenen Gasgehäuse rotiert.

Der Rotor selbst besteht aus Längswaben, die grundsätzlich eine direkte Verbindung zwischen Frischluftseite und Abgasseite herstellen.

Damit trotzdem keine Abgase in den Ladeluftteil gelangen können, ist das Gasgehäuse sowohl auf Abgas- wie auch auf Frischluftseite mit Öffnungen versehen, die den Ein- bzw. Auslaß von Ansaugluft, Ladeluft und Abgas zu einem bestimmten, exakt definierten Zeitpunkt und für eine ebenso exakt definierte Zeitdauer freigeben.

Die Ansaugluft strömt also in den Rotor, durch dessen Drehung wandert die Zelle mit Frischluft weiter und wird auf der Frischluftseite durch die Lochplatte verschlossen. Dann öffnet sich der Zugang zu dieser Zelle auf der Abgasseite, in die dann schlagartig das überschallschnelle Abgas eindringt. Durch dieses Eindringen wird das Frischgas in dieser Zelle verdichtet.

Durch weitere Rotation gelangt diese Zelle mit der Frischgasseite vor das Fenster zum Ladeluftteil, wobei die verdichtete Frischluft in den Ladelufttrakt einströmt, aber schnell genug weiterwandert, bevor das hinter der Frischluft befindliche Abgas ebenfalls in den Ladelufttrakt nachströmen kann.

Durch weitere Rotation wandert die Abgasseite vor eine Öffnung, die das Abgas in den Auspuff entläßt.

Dieser gesamte, Ladungswechsel genannte Vorgang wiederholt sich kontinuierlich in Abhängigkeit von der Motordrehzahl

Senator_a2-037.jpg

stoterstangen90 zei:
zombies zei:
@Escher is die mod top optie ooit wel eens geleverd? Vind het nou niet echt op een muscle car passen.
het is ultiem eind jaren 60 surfstyle.

Zou kunnen, ik ben niet zo op de hoogte van die style. Zelf had ik meer de associatie met de flowerpower. Daarom vond ik het zo'n geniale combi. Flowerpower stickers op je auto en dan bij het verkeerslicht gewoon wegblazen met je musclecar. Niks geen amechtig VW-busje. :D

De Schaduw zei:
stoterstangen90 zei:
zombies zei:
het is ultiem eind jaren 60 surfstyle.

Zou kunnen, ik ben niet zo op de hoogte van die style. Zelf had ik meer de associatie met de flowerpower. Daarom vond ik het zo'n geniale combi. Flowerpower stickers op je auto en dan bij het verkeerslicht gewoon wegblazen met je musclecar. Niks geen amechtig VW-busje. :D
volgens mij zit dat wel een beetje in dezelfde hoek.

Honda verkocht zijn Dax ook met een bloemetjeszadel.

dax1.jpg

De halfautomaat met slechts twee versnellingen die Chevrolet kortstondig (en met weinig succes) leverde in de Vega, Camaro(!), en Nova:

chevy-torque-drive.png

Leuk verhaal van die comprex D motor. Soort van turbo maar dan net wat anders.

Zal wel geen groot succes geweest zijn wat betrouwbaarheid betreft en prijzig in die tijd. Maar ook innovatief voor eind jaren 70

AsconaGT zei:
Leuk verhaal van die comprex D motor. Soort van turbo maar dan net wat anders.

Zal wel geen groot succes geweest zijn wat betrouwbaarheid betreft en prijzig in die tijd. Maar ook innovatief voor eind jaren 70
Mazda heeft het later in de 626 gehad, vilgens mij hetzelfde systeem

Lancia Dedra met optioneel (voor de goedkopere versies) climat control

abyqnz11bju5n.jpg

Guus Leferink zei:
En een zeer zeldzame motor voor de Senator A2 is de 2.3 ComprexD
Slechts 1709 stuks

Mazda heeft begin jaren 90 ook nog een Comprex diesel in de verkoop gehad.
s-l1600.jpg

Fura Spider zei:
Lancia Dedra met optioneel (voor de goedkopere versies) climat control

abyqnz11bju5n.jpg

Die Climate Control hadden ze wel vaker hoor, was toch een redelijk luxe auto
Ik denk dat dit veel zeldzamer is in een Dedra:

a62bc2d800.jpg

Terug
Bovenaan