Zeldzame opties & accessoires

rzasa zei:
Misschien kan D. Elzinga de topictitel aanpassen? Vind die accessoires net zo leuk.

Gedaan, en mee eens(y)

Wie z'n 7-serie ook wel eens als bestelbus wilde gebruiken, kon bij de BMW-dealer dit item kopen voor 290 euro om zodoende de bekleding te beschermen:

2mdpj4y.jpg

Dat vind ik nog niet eens zo'n gek idee, die mat over de achterbank. Ik hoop wel dat hij goed vast zit :T.

Dat heb ik bij meer auto's gezien, ook om de achterbank schoon te houden als er een hond meereist.
.
Wat ik ook niet vaak zie is de optie van Opel om in de middenconsole achterin een omvormer met 230 V contactdoos te monteren. Kon in elk geval bij de Zafira en Insignia.

cirKel zei:
Ik weet dat dit het optie-topic is en niet het accessoire-topic, maar vind dit accessoire te grappig om toch niet even te laten zien:

2iqzn04.jpg

De Fiat-importeur dacht 25 jaar geleden echt dat ze aan Cinquecento-kopers mobiele telefoons gingen slijten en lieten dus Motorola- en Nokia-bakstenen voorzien van een Fiat-logo en drukten dat in hun accessoirefolder tussen de dakdragers, sneeuwkettingen, stoelhoezen en gevarendriehoeken af.

Grappig, zo'n telefoon had mijn pa destijds ook , de Nokia Cityman 100.

Hyundai bood/biedt optioneel RVS-instaplijsten aan op de Veloster. Hoewel ik ze nog nooit in het echt had gezien, kon ik er afgelopen week niet aan weerstaan:

Voor:
7NvK0QBY.jpg

Na:
3dRHYW7H.jpg

n7LYsW3W.jpg

Volgens mij inderdaad een dealeroptie. Je zag het destijds ook weleens bij testauto's, ook op een E39. Je had daar best mooie systemen, hoewel ik ook twijfel aan de zichtbaarheid. Het ziet er sowieso mooier uit dan bij de 1-serie:

maxresdefault.jpg

Montage reservewiel + parkeren in 't vak => beide net niet.... Wel consequent :D
Nooit gezien zo'n reservewiel, hoe werkt dat? Links lijkt me een scharnierpunt, dus altijd 't wiel eerst 'open' draaien, voordat de achterklep open kan?

Ja idd zo werkt het.
Tenminste bij een MB ML eerst het reserve wiel frame "openen" dan de klep.

Klassiekerrijder zei:
Kom je vaker tegen in E46s. Ik meen dat het is gemaakt door VDO Dayton.

Dat klopt. Ik had een E39 520d met dat VDO Dayton systeem. Onder in de middenconsole ingebouwd, met een AC Schnitzer afdekkap in net niet dezelfde houtprint als de andere interieurlijsten. Er zat een afstandbediening bij waarvan de houder op de middenconsole naast de versnellingspook geschroefd zat. Nu ziet dat er verschrikkelijk uit, destijds was het een goed werkend systeem. Je kon het scherm overigens nauwelijks zien, ik weet nog dat ik voornamelijk reed op de gesproken aanwijzingen van het systeem.

Escher zei:
Kwam deze tegen bij Leitner: een E36 Cabrio uit '98 met nieuw geleverde kleurennavigatie:

DSC_6074_(Custom).JPG

DSC_6063_(Custom)1.JPG

Ik vermoed een dealeroptie en niet door BMW aangeboden? In ieder geval wel gaaf en superzeldzaam!

Zie nu dit plaatje. De ombouw komt dus van AC Schnitzer en je ziet ook daar dat het houtprintje net niet matcht met de rest. Maar een baas wel je wel in die jaren, met zo'n systeem.:D

de enige optie die je bij een nieuwe Lada had was een trekhaak:T
ja je kon ook nog keizen welke motor je wilde, een 1100, een 1300 of een 1500 en later een 1700 met jawel injectie. Buiten nederland kon je ook nog kiezen voor de 1800 diesel.

Citroen had van de eend een specilae versie met een aapje op de motorkap, een koelbox voorin en andere binnen bekleding : de Perrier
Citroen had wel meer speciale versies, het merk gebruikte die om het magazijn op te ruimen;)

Weet iemand wat meer van de scenic met gedeelde achterklep.
Had deze optie nog niet gezien op een 2000 scenic.
Je kan het achterraam apart openen

Mijn golf4 uit 2000 is voorzien van een af-fabriek gemonteerde carkit met telefoonhouder in de armsteun waar een nokia telefoon inpast. Was een dure optie en werd in nl niet vaak besteld

herman78 zei:

Op de luxere uitvoering van de facelift Scenic 1 (dus de versie met de 'vierkante' koplampen) was dat standaard. Je herkent het aan de 2 zwarte scharniertjes bovenaan de achteruit. Bijvoorbeeld deze auto: Scenic Privilege 2001

DagDromer zei:
herman78 zei:

Op de luxere uitvoering van de facelift Scenic 1 (dus de versie met de 'vierkante' koplampen) was dat standaard. Je herkent het aan de 2 zwarte scharniertjes bovenaan de achteruit. Bijvoorbeeld deze auto: Scenic Privilege 2001
Over de Scenic gesproken: de eerste generatie had je optioneel met de achterstoelen in verschillende kleuren.

Middenconsole van graniet in plaats van hout.
Mercedes c215
Speciaal geslepen, 1 mm dik, kostte destijds iets van USD 2.650,-

1035519a2001f51.jpg

Ponitac Aztek Camping Pack

2001-Pontiac-Aztek-CX8009-1POAZ-0034.jpg

SXbq6Eg.jpg

Deze heeft het ook. Staat nu te koop op het MB forum:

https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=80&t=89007&p=870606#p870606

D. Elzinga zei:
Reservewiel achterop. Ik geloof niet dat ik ooit een Cayenne met deze optie hier heb gezien...

668167d1349039279-rearmounted-spare-screen-shot-2012-09-30-at-2.06.08-pm.png
Het is al even geleden dat je dit posten maar ik kwam gister een Cayenne tegen met een Reservewiel achterop, niet in deze constructie maar het was geen porum.

Nog leverbaar op de Ford Focus en Ford Fiesta, maar ik vind dit ook wel een hele grappige en inventieve optie. Vraag me wel af hoeveel mensen dit gaan kiezen, denk dat dit best een zeldzame optie zal blijven:
er_photo_153079.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=iib8F0XSg18

@Alberts H; terwijl héél veel mensen die optie echt nodig hebben. Wij wonen op een groot winkelcentrum en parkeren de auto dus voor de deur op een grote drukke parkeerplaats. Alle buren hebben regelmatig weer nieuwe deukjes en krasjes van onder andere openslaande deuren. Onze Golf IV is de enige die om onverklaarbare redenen nog geen deukje of krasje opgelopen heeft. De Mercedes Benz R-klasse en Jaguar XJ van de buren worden jaarlijks strak getrokken. Kost elke keer weer rond de 1500,- Mijn tijdelijke oude Colt die er al niet meer uitzag had wekelijks nieuwe deukjes, krasjes of flinke schaafplekken. Mijn huidige auto parkeer ik in de (gratis) parkeergarage nogal strategisch om diezelfde ellende te voorkomen. Het is best triest hoe veel mensen met andermans spullen omgaan. Vaak hebben ze het geloof ik ook niet door dat ze gewoon andermans auto's beschadigen.

Wij hadden in onze Kia Magentis (laatste generatie) een affabriek navigatiesysteem van Pioneer, destijds een dure optie. Zelfs de dealer had het nog nooit gezien. Logisch, de Magentis was in zijn klasse een prijspakker en als de Navigatie dan al 10% van de prijs van de gehele auto kost..

Overigens, in mijn huidige Leon Cupra4 zelfde verhaal. Af fabriek navigatie, optie van 4100,-. Enige reden dat het voor mij een must was is om het eruit te halen en een modern dubbeldin systeem te kunnen plaatsen. Zonder dat systeem had je namelijk de clima hoger zitten en er onder een extra vakje wat dubbeldin wel héél erg ingewikkeld maakt. Overigens ook stoelverwarming en elektrisch inklapbare spiegels. Wist van die laatste twee opties niet eens dat dit überhaupt mogelijk was op de eerste generatie Leon

APT zei:
@Alberts H; terwijl héél veel mensen die optie echt nodig hebben. Wij wonen op een groot winkelcentrum en parkeren de auto dus voor de deur op een grote drukke parkeerplaats. Alle buren hebben regelmatig weer nieuwe deukjes en krasjes van onder andere openslaande deuren. Onze Golf IV is de enige die om onverklaarbare redenen nog geen deukje of krasje opgelopen heeft. De Mercedes Benz R-klasse en Jaguar XJ van de buren worden jaarlijks strak getrokken. Kost elke keer weer rond de 1500,- Mijn tijdelijke oude Colt die er al niet meer uitzag had wekelijks nieuwe deukjes, krasjes of flinke schaafplekken. Mijn huidige auto parkeer ik in de (gratis) parkeergarage nogal strategisch om diezelfde ellende te voorkomen. Het is best triest hoe veel mensen met andermans spullen omgaan. Vaak hebben ze het geloof ik ook niet door dat ze gewoon andermans auto's beschadigen.

Helemaal mee eens! Ik heb ze wel op mijn Fiesta, maar ik zou liever hebben dat de rest van Nederland die dingen heeft. Ik heb een tijdje voor mijn werk mijn vorige auto bij een school moeten parkeren. Mijn god zeg, dat ding heeft me toen toch een deuken opgelopen. Ik parkeer mijne nu het liefst op een hoek (scheelt aan één kant in ieder geval deuken) of een eindje verderop.

Terug
Bovenaan