Zeldzame opties & accessoires

Klassiekerrijder zei:
De meest versleten toetsen waren de code, alleen de volgorde nog... :)

Tenzij maar 1 toets is versleten ;)
Maar inderdaad was het duidelijk te zien welke toetsen in de code zitten.

Renault Twingo

$_85.JPG

Ehhhh wimpers. Zeldzaam lelijk o_O.

Vroeger, toen de voorruit nog niet vol zat met regen/licht/collision sensoren en je dus tussen je binnenspiegel en het dak kon doorkijken was dit een super handige feature:
EF484321.jpg

o.a. in een Golf 4

Oh als je de url overneemt en opent dan blijkt het dus een zonneklepje boven de binnenspiegel te zijn ;)

Wouter82 zei:
Hier staan wat foto's van een Scenic met stoelen in verschillende kleuren: https://english.renaultclub.cz/english/test/scenic.htm
scenic5.jpg

scenic12.jpg

scenic6.jpg

Dat was geen optie...
Indertijd was er een actiemodel, de Kaleido (of Kaleidos, doe het even uit m'n hoofd)
In andere landen oa Duitsland kon je een interieur in één kleur kiezen, van velours, met een bijpassende buitenzijde.
Bijvoorbeeld een gele Scenic met gele bekleding (ook deurpanelen), of rood/rood of blauw/blauw, of paars/paars.
In Nederland had de importeur echter gedacht dat de doelgroep wellicht meer te porren zou zijn voor 5 verschillende stoelen per auto....
Een kleurrijk geheel in ieder geval.

(ik heb ze ooit nog nieuw verkocht...)

Ziet eruit alsof het op de sloop bij elkaar gezocht is. Zoals je wel eens ziet bij oudere MPVs, dat de derde zitrij een andere bekleding heeft.

In NL zie je ze ook met een velours interieur in één kleur. Staat ook wel chique. Pas kwam ik op MP een bordeauxrode Scenic tegen met een rood velours interieur.
Die verschillende kleuren van de stoelen ken ik voornamelijk uit de folder.

Klassiekerrijder zei:
Ziet eruit alsof het op de sloop bij elkaar gezocht is. Zoals je wel eens ziet bij oudere MPVs, dat de derde zitrij een andere bekleding heeft.

Nope... kijk maar naar de voorstoel, die is paars velours. En de deurpaneel-inzetstukken zijn ook passend velours. Bij de normale varianten passen die bij de bekleding. Voor deze specifieke versie zijn de panelen anders qua bekledingskleur en stof.

Standaard was toen grijze bekleding op de RN en RT uitvoeringen (stof danwel velours)

In ieder geval wel een bijzonder variant.
De foto's doen de bekleding geen goed. In het echt wel nette bekleding (je ziet/voelt) dat het een goede kwaliteit is met een mooie diepe kleur.

Bijzondere wissers....

13.jpg

Koplampwissers op een BMW E30

$_85.JPG

Achterwisser op een 406 sedan!

Wouter82 zei:
Achterruitenwisser op de Renault 19 Chamade, Peugeot 306 Sedan en 406 Sedan, Ford Mondeo Sedan, Volvo 300 en 440, Daihatsu Applause, Alfa Romeo 33 en Saab 900 Classic.
En inderdaad de Orion.

Bij veel USA-spec DS'en zal het er wel op zitten. Maar toch, je zou de bumper aan gort rijden...
Ik vind dat hout in die Volvo ook prachtig trouwens, ik word er bijna hebberig van.

Guus Leferink zei:
Nordic Oak in de Volvo S40/V50

4469017118_c7bb0edcf3_b.jpg

Wel prachtig trouwens !!!
Zeker prachtig. Vooral icm zwart leer. Ik zou er bijna een V50 voor kopen. Eén van de mooiste auto interieurs heb je dan, met de beste stoelen (y)

Leuk ja maar leer hoort naar mijn idee altijd een bruintint te zijn.

Dat van die ruitenwisser op sedans is me nou nog nooit opgevallen, ik ga er eens opletten, zo te zien lijkt het me wel een acc van de vorige eeuw.

Weet niet of deze in de categorie past, maar toch: Mijn Alfa 147 had een winterpakket II en dat hield in dat zij verwarmde ruitensproeiers had. Ik heb dit nog nooit eerder gezien, is dat andere merken ook verkrijgbaar?

En een zeldzame optie voor de Golf V Variant: Een Bora voorkant :) Op dit moment staat er slechts één Bora Variant te koop in Nederland.

m1by0hxbajko_800.jpg

Weet niet of deze in de categorie past, maar toch: Mijn Alfa 147 had een winterpakket II en dat hield in dat zij verwarmde ruitensproeiers had. Ik heb dit nog nooit eerder gezien, is dat andere merken ook verkrijgbaar?

Mijn BMW 3-serie uit 2004 heeft dit ook gewoon. Staat niet apart op de optielijst vermeld dus zal wel standaard zijn (?) Bij de Opel Vectra heb ik het ook wel eens gezien. En iemand hier op het forum is zn Ford (C-max?) al een keer afgebrand met als oorzaak waarschijnlijk de verwarmbare ruitensproeiers. :) zeker in scandinavie een toevoeging lijkt mij :)

RRK zei:
En een zeldzame optie voor de Golf V Variant: Een Bora voorkant :) Op dit moment staat er slechts één Bora Variant te koop in Nederland.

Tel je even mee?

Bora variant zie je wel vaker ja,

Maar ik heb wel eens gehoord dat er heel weinig met 1.9TDI en 4motion zijn geleverd

flat412 zei:
Bora variant zie je wel vaker ja,

Maar ik heb wel eens gehoord dat er heel weinig met 1.9TDI en 4motion zijn geleverd

Ik dacht juist dat de TDI de meest populaire was. De 4Motions zijn altijd zeldzaam geweest, net als de 2.8. De eerste zilvergrijze is zelfs een 2.0, die is niet eens geleverd in Nederland!

Een Bora is inderdaad niet zo zeldzaam. En als je een Variant met een iets potentere motor wilde dan de 2.0 115pk, zat je sowieso aan de Bora vast.

large_140758315301.JPG

11879202_898730820180826_649062383958489174_o.jpg

Ik heb er zelf eentje. Qua opties best bijzonder: leer, tiptronic en 180pk 1.8T blok erin (volgens RDW 116 pk maar dan zijn gegevens van een 2.0 8v en dat kloot dus niet)
De achterbumper is inmiddels geruild voor een Europees exemplaar vanwege montage trekhaak.

En officieel is dit niet eens een Bora, maar een Jetta

Climate control, op een 93' Mazda mx6, hier nooit leverbaar geweest, alleen in japan..
Net als electrisch inklapbare en verwarmbare buitenspiegels.
P1010057.jpg~original

Ook Mini kan er wat van met o.a. de 'Always Open Timer' op de cabrio, die je de mogelijkheid geeft om te meten hoe lang je met het dak open rijdt:

image.jpg

En wat te denken van de 'Mini Mission Control', een pratende (en nadrukkelijk aanwezige) boordcomputer: AW Mini-rijtest ;)

Zo vaak zit je niet langer dan 6 uur in een auto toch? Ik denk dat ie per rit weer reset.
Leuker zou zijn: het percentage van de gereden tijd weergeven.

MC W zei:
Oh als je de url overneemt en opent dan blijkt het dus een zonneklepje boven de binnenspiegel te zijn ;)

Had mijn A4 cabrio ook. Inderdaad echt handig, klepje stond standaard omlaag.

AsconaGT zei:
Hier in de wijk stond altijd een V6, eerste eigenaar maar zaten te veel kosten aan 4 jaar geleden en de beste man reed bijna niet meer. Toen had mijn toenmalige collega er oren naar. Maar alle remleidingen verroest, distributieriem en wat andere kleine dingen. Maar door het schuifdak kwam hij met het hoofd tegen het dak (forse vent) en kon er niet in zitten. Uiteindelijk zo naar de sloop gegaan. Uiterlijk in nieuwstaat, zo zonde!

Nog heel zeldzaam en nooit in het echt gezien, af fabriek xenon op een Corsa C. Dure optie en vrijwel nooit gekozen
76d3f84148deb18a51ac4fc1d512c708.jpg

Dat waren wel een beetje mijn dingen van mijn opel tijd.... :)

Er waren nog wel meer B-segmenters met die zeldzame optie:
VW Polo 6N2 (standaard op de GTI)
Renault Clio II (standaard op initiale)

Zo zeldzaam dat bij de Polo 9N de optie nog bestond, maar bij de facelift daarvan Xenon helemaal nietmeer werd aangeboden. Ook bij de huidige Polo heeft het lang geduurd voor de Xenon-lampen beschikbaar werden.
Bij de Clio hetzelfde verhaal, bij de Clio IV is het pas sinds dit jaar beschikbaar op de "initiale".

Terug
Bovenaan