Zeldzame opties & accessoires

meh zo heel bijzonder is zo'n designo interieur ook weer niet.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=221084812
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=217092561
https://ww3.autoscout24.de/classified/282692499?asrc=st|as
https://ww3.autoscout24.de/classified/277356784?asrc=st|as
https://ww3.autoscout24.de/classified/269030916?asrc=st|as
https://ww3.autoscout24.de/classified/267074447?asrc=st|as

Van veel auto's kennen we de hendeltjes waarmee je de achterklep van binnenuit kunt openen, maar de Fiat 130 had begin jaren zeventig zo'n hendel waarmee de bestuurder heel galant het rechtervoorportier kon openen voor zijn passagier...

2n6rqr5.png

flat412 zei:
Een Golf 3 in Montana Groen, Kleur alleen in 1992 geleverd en nog ongeveer 20 van bekend in de wereld. Waarvan 3 in nederland.

22276735320_af648e17de_b.jpg

waar is die foto gemaakt?

is dat hoogersmilde, zo ja, dan is die golf van dezelfde eigenaar als waarvan ik mijne heb gekocht

Wouter82 zei:
Is dat fabrieksleer of zo'n achteraf ingebouwde leaseoptie? Dat laatste zou minder bijzonder zijn.

Van wat ik ervan terug kan vinden stond leer (ook mogelijk in zwart, maar dat is wat minder bijzonder/zeldzaam natuurlijk) in de prijslijsten als optie van 1650 euro...

Edit: inmiddels niet meer trouwens, en dat geldt ook voor de carrosserievorm: als ik op de configurator en carbase af moet gaan kun je de Bluemotion nu alleen nog maar bestellen met vijf deuren & stoffen bekleding.

Ik blik alvast 10 jaar vooruit in dit topic met de E-Kick in de nieuwe Peugeot 3008.
Leuk bedacht maar gaat zeldzaam worden.

article-patinete-electrico-micro-ekick-peugeot-3008-2016-574439e3344a6.jpg

voor een leaser is fabrieksleder natuurlijk niet zo aantrekkelijk, zeker niet voor €1650. zal ongetwijfeld achteraf gemonteerd zijn.

@Gilletti: leuk!
Doet me ook een beetje denken aan het boodschappenkarretje van de Picasso, al was die volgens mij standaard. Is bovenstaande een (dure?) optie? Ik vind het wel een slim idee overigens!

Zeker, maar als er ruim dertig jaar nodig is om met een opvouwbare step te komen, dan vind ik dat een tamelijk armoedige ontwikkeling op dit vlak. Laat staan innovatief.

Rob0032 zei:
Zeker, maar als er ruim dertig jaar nodig is om met een opvouwbare step te komen, dan vind ik dat een tamelijk armoedige ontwikkeling op dit vlak. Laat staan innovatief.

Niet zomaar opvouwbaar.. elektrische (ondersteunende) aandrijving én oplaadbaar in of buiten het voertuig.

Kortom, de tijd was nodig om te wachten op compacte maar krachtige accutechniek voor o.a. 12V systemen ;)

De e-Kick kan onderweg of buiten de auto worden opgeladen dankzij een dockingsstation in de bagageruimte van de Peugeot 3008. Het idee achter de step is dat de bestuurder de 3008 parkeert en het laatste deel van de reis op de step aflegt.
8,5 kilogram

De step ondersteunt de gebruiker tijdens het steppen. Hij rijdt dus niet volledig elektrisch. De e-Kick heeft een actieradius van ongeveer 12 km, ondersteunt tot 25 km/u en weegt 8,5 kg. Zerauto.nl heeft de e-Kick al kort mogen ervaren in Parijs. De step lijkt in het begin wat fragiel, maar wekt al snel vertrouwen. Grote stoepranden kunnen niet worden genomen, omdat de wielen daar te klein voor zijn. Als de batterij leeg is, neem je hem simpelweg aan de hand mee terug naar de auto of naar een dichtstbijzijnd stopcontact.

Bron:
https://www.zerauto.nl/2016/05/25/peugeot-presenteert-elektrische-step-e-kick/

Durashift zei:
Rob0032 zei:

Niet zomaar opvouwbaar.. elektrische (ondersteunende) aandrijving én oplaadbaar in of buiten het voertuig.

Kortom, de tijd was nodig om te wachten op compacte maar krachtige accutechniek voor o.a. 12V systemen ;)

De e-Kick kan onderweg of buiten de auto worden opgeladen dankzij een dockingsstation in de bagageruimte van de Peugeot 3008. Het idee achter de step is dat de bestuurder de 3008 parkeert en het laatste deel van de reis op de step aflegt.
8,5 kilogram

De step ondersteunt de gebruiker tijdens het steppen. Hij rijdt dus niet volledig elektrisch. De e-Kick heeft een actieradius van ongeveer 12 km, ondersteunt tot 25 km/u en weegt 8,5 kg. Zerauto.nl heeft de e-Kick al kort mogen ervaren in Parijs. De step lijkt in het begin wat fragiel, maar wekt al snel vertrouwen. Grote stoepranden kunnen niet worden genomen, omdat de wielen daar te klein voor zijn. Als de batterij leeg is, neem je hem simpelweg aan de hand mee terug naar de auto of naar een dichtstbijzijnd stopcontact.

Bron:
https://www.zerauto.nl/2016/05/25/peugeot-presenteert-elektrische-step-e-kick/

Bedankt voor deze achtergrondinformatie, zeer interessant. Maar absoluut niet indrukwekkend. Die accu's zijn er allang, en een vormpje in een kofferbak boetseren kan iedereen. Maar zoals gezegd, over tien jaar kijken we met weemoed terug op dit stokoude en niet succesvolle idee. ;)

rzasa zei:
Hmm, krijgt je BMW toch een behoorlijke after-market look van...

Met name vanwege die heldere achterlichten zou je haast denken dat BMW alvast rekening hield met de smaak van de achterbuurtbewoner die hem 10/15 jaar later als vierdehandsje koopt;)

Mazda leverde ze zelfs als optie op de 5. Zie je ook bijna nooit:
920yosrbgg41.jpg

Al vind ik het bij deze kleur wel erg strak staan. ;)

Een optie die alleen besteld kon worden op Skylines verkocht in 1 specifiek gebied in Japan... en waar niemand dus waarschijnlijk ooit gebruik van heeft gemaakt:

GTR Registery

Unusual and rare R32 options. The #9 option listed is a very unusual option. It translates to "Volcanic Ash Countermeasure Option". What is this? Well it turns out:
This option was available for cars sold in the Kagoshima (Kyushu) area where there is an active volcano.
This option included:
1. Changing the exterior coated molding to chrome coated molding.
2. Washer reservoir size was increased.
3. Wiper size was increased.
So how rare is his option? Well it is only listed for FR32 and HR32 4 door sedans. GTR-Registry.com has the production info of all 313k R32s, but not a single car actually has 9 listed in its model code. So... so rare it doesn't even appear to actually exist!

15032073_721282021360556_4838077510896890602_n.png

Doet me erg denken aan IJsland, waar je huurauto's ook SAAP kunt verzekeren.
Sand And Ash Protection

Is het geld absoluut niet waard, tenzij je de pech hebt in een uitbarsting terecht te komen.

Ik ben erachter gekomen dat er twee Zeldzame opties zijn voor mijn generatie Excel:

1. Toerenteller - Deze zijn alleen geleverd op 1.5 modellen, die op zich al een zeldzaamheid zijn. (Waarschijnlijk omdat hij met maar een paar pk extra weinig toegevoegde waarde heeft boven de veel voorkomende 1.3)

2. De kleur geel
67af3b65e457fb809e15f0089736e0d2b0e6a738

Er zijn er maar weinig in deze opvallende kleur verkocht, wat eigenlijk wel logisch is, maar in mijn ogen wel jammer. Het is een vrolijk kleurtje voor een, in mijn mening, best vrolijk autootje.

Digitale brandstof verbruikscomputer (Ecotronic) op de SEAT Fura GL...
zle6zuauvheam.jpg

En digitaal klokje met stopwatch functie bij de binnenspiegel!
toxe6vaov5bnp.jpg

Het digidash in Audi Quattro's en Coupe's is behoorlijk zeldzaam, de "sprekende" variant is nog zeldzamer:

s-l1000.jpg

Inderdaad, op een W202 ook standaard. Echter op een W140/C140 waren de hoofdsteunen achter elecktrisch neer te klappen EN op te klappeno_O

Zo'n cupholder heb ik achteraf ingebouwd in m'n R129. Volgens mij een originele optie geweest voor een W210 en W202?

Niet echt een hele zeldzame maar toch ook niet allerdaags: de 'reiserechner' (boordcomputer) in m'n R129. Destijds vrij prijzige optie.

142215d1189896701-trip-computer-sl500-computer-readout-small-.jpg

D. Elzinga zei:
Unusual and rare R32 options. The #9 option listed is a very unusual option. It translates to "Volcanic Ash Countermeasure Option". What is this? Well it turns out:
This option was available for cars sold in the Kagoshima (Kyushu) area where there is an active volcano.
Ik ben tijdens een vakantie eens in die stad Kagoshima geweest, die vulkaan heeft zowat elke dag een eruptie.
Niet al die erupties zijn even groot natuurlijk.

Dit was een paar dagen geleden, op 2 Mei
5xreky.jpg

Overal waar je daar loopt / rijdt zie je as.
Zowat alle huizen hebben een carport, en parkeerplaatsen die een paar dagen niet geveegd zijn die zijn gewoon zwart van de as.

Je ziet op deze foto dat ze een klein stuk van de parkeerplaats hebben geveegd, de rest is gewoon zwart.
2cnhwqr.jpg

Koplampsproeiers op een ZX.
https://www.autowereld.nl/citroen/zx/1-4i-furore-5-deurs-apk-t-m-09-2017-meeneemprijs-actie-23635720/details.html
citroen-zx-1-4i-furore-5-deurs-apk-t-m-09-2017-meeneemprijs-actie-23635720-16.jpg

citroen-zx-1-4i-furore-5-deurs-apk-t-m-09-2017-meeneemprijs-actie-23635720-1.jpg

Terug
Bovenaan