Meeuw, Mike en Boer: ik ga inderdaad uit van een strikte gelijke monniken situatie. Gelijke functie, gelijke autoregeling. Salaris desondanks afhankelijk van leeftijd en ervaring.
Daarvoor hoeft een organisatie niet eens groot te zijn. Wat is de definitie hiervan?
Wij hebben ca 250 man/vrouw op de weg, waarvan een honderdtal een leaser heeft.
Let wel: omzet genereren wij niet direct (verkopen), wel indirect (declarabele uren).
Tot 1998, toen ik de detachering in rolde, heb ik altijd in het MKB gewerkt. Daarover zal mij niet veel nieuws verteld kunnen worden. Sterker, ik dacht door deze achtergrond nooit in een grote organisatie te kunnen werken. Gedachte was onterecht...
Mijn ervaringen in het MKB zijn juist tegengesteld inzake wat wel en niet kan. Juist als je hoofd fin.adm. bent zie je alles, weet je dus zonder dat het verteld wordt wat de situatie is. Weet je dus dat er geen ruimte is voor meer dan een 323F.
Is de ruimte er wel maar krijg je die niet, waar je zoals Mike stelt naar eigen idee wel recht op hebt, dan neem je op zeker moment afscheid.
Klein is niet altijd fijn, financieel. Maar de werksfeer is zeker mede bepalend voor het "welbehagen". Zo heb ik ook ondervonden dat je om je prettig te voelen soms beter een financieel stapje terug kan doen dan in een rotsfeer te blijven. Ofschoon de beloning behoorlijk riant was.