A3-White: C3 ‘79, CX-5 ‘19, Model 3 ‘19

ketelapper Schreef:
-------------------------------------------------------
> ketel is adviseur... :rolleyes: ...... dus niet origineel
> maar handig gebruik makend van te jatten quotes :)

Volgende keer zet ik er © of ® bij... :)
Kan ik gaan rentenieren van de quote-revenuen! :D

@Mike: bedoel je zijn forum of zijn topic? Makes quite a difference! :p

Bedoel zijn topic :)

Gaat het toch nog over een A3 SB. Is wel een lavagrijze...

Lavagrijs is trouwens best mooi, net even anders dan de andere bijnazwartmetallic kleuren die je ziet.

@Zen: was voor een A3 voor mijn verkoper. Hij wilde zwart maar dat wilde ik niet. Lavagrijs was dus een compromis.

Dat wilde JIJ niet? Hij accepteerde een kleur-veto? Zouden wij een serieus probleem gehad hebben... :T

Ik betaal die auto toch! En hij mocht er nog leuke velgen op kiezen.

Tegenargumenten:

1. De man moet fiscale bijtelling betalen.
2. Jij betaalt de auto? Ten dele waar. Een job-beloning bestaat uit een vastgesteld maximum, dat wordt verdeeld in de posten salaris, vaste vergoedingen voor onkosten, ziektekostenverzekering, pensioenvoorziening (hoop ik) etc., maar ook de auto. Ergo: de man betaalt de auto zelf. Het is al erg genoeg dat sommige bedrijven het merk of genre auto of de brandstofsoort vaststellen.
3. Velgen horen er bij.

ad 1) Een werknemer bij mij hoeft geen auto van de zaak te nemen. Als hij 19 ct. per zakelijke kilometer wil is dat prima wat mij betreft.
ad 2) Zo (vastgesteld maximum etc.) werkt dat bij mijn bedrijf niet. Het al dan niet nemen van een auto staat los van zijn salaris en overige voorwaarden. Daarnaast vind ik dat de werkgever weldegelijk mag/moet bepalen welk soort brandstof en welke auto. De kosten worden immers door de werkgever betaald, dus de afschrijving en de brandstof ook. Daarnaast is een verkoper of iemand die in zijn funktie op andere wijze zijn bedrijf veretegenwoordigt een verlengstuk van dat bedrijf en mag het bedrijf dus bepalen welk imago dient te worden uitgedragen (simpel: Audi ipv Mercedes om maar wat te zeggen).
ad 3) Standaardvelgen idd, maar daar ging het nu niet over.

1/
OK.
2/
Niet OK. Het al dan niet nemen van een auto staat los van zijn salaris en overige voorwaarden. is natuurlijk onzin, in 99,9% van alle andere bedrijven is dat onlosmakelijk met elkaar verbonden. Logisch dat de man kiest voor een auto als hij hiervoor geen salaris hoeft in te leveren. In dat geval is het even logisch dat hij met een kleur-veto akkoord gaat. Dus eigenlijk een OK onder voorwaarden... :rolleyes:
3/
Je noemde het zelf als een argument. :p

Los hiervan: hoezo Audi ipv Mercedes? Dat zou ik juist omgedraaid hebben! :D

OK, liever een A3 dan een A-Klasse, maar liever een C-Klasse dan een A4, liever een E-Klasse dan een A6, liever een S-Klasse dan een A8... :p

@Zen: Audi ipv BMW dan? In dit geval gingen wij trouwens kijken naar een Golf maar bestelden een A3 SB.
betr punt 2:
Jij gaat uit van nogal formele regelingen die wellicht bij grotere organisaties gelden. Iemand wordt aangesteld in funktieklasse x waarbij een auto in prijsklasse y hoort. Mijn bedrijf is echter een bijzonder informele organsatie. Iemand wordt aangenomen voor (circa) een bepaald salaris en de rest wordt daarna besproken. Een dergelijke sollicitatieprocedure duurt eigenlijk ook maar enkele dagen. Daarbij geeft ik ook duidelijk aan dat ik het eerste jaar de kat een beetje uit de boom kijk en dan eea aanpas op basis van gebleken capaciteiten (en natuurlijk de financiële resultaten/mogelijkheden van het bedrijf). Ok, weinig duidelijkheid en zekerheid voor de werknemer, maar als dat zo belangrijk is moet je niet bij een klein bedrijf gaan werken. Anderzijds zijn er (wat de betreffende funktie betreft) wel zeer veel toekomstmogelijkheden! (kijk alleen maar eens naar mijn leeftijd)

Meeuw / Zen:

Klinkt bekend, werk zelf bij een relatief klein bedrijf. Ben begonnen met een redelijk salaris, tot nu toe is er ieder jaar een leuke verhoging bijgekomen. Heb nu 3 jaar in een 206 gereden en nu mag ik dus een auto uitzoeken (merk, brandstof, kleur, etc. maakte niks uit).

Vind dit natuurlijk erg leuk, alleen de bijtelling is toch wel vervelend. Mijn baas compenseert dit grotendeels met een salarisverhoging.

Enerzijds ben ik tevreden met de gang van zaken en vind het erg aardig van mijn werkgever, anderzijds vind ik dat ik het verdien gezien de omzet die ik genereer.

Het scheelt denk ik inderdaad voor wat voor soort bedrijf je werkt.

Re: Enerzijds ben ik tevreden met de gang van zaken en vind het erg aardig van mijn werkgever, anderzijds vind ik dat ik het verdien gezien de omzet die ik genereer.

Inderdaad, klopt helemaal. Het moet ook een goede wisselwerking zijn tussen het bedrijf en de werknemer. En vooral een klein bedrijf heeft mogelijkheden om daar iets aan te doen, zelfs als er geen directe promotiemogelijkheden zijn.

Met een klein bedrijf is er over het algemeen ook meer contact tussen de baas (die de auto moet betalen) en de werknemer. Hierdoor is vaak beter bekend wat de werknemer allemaal doet voor het bedrijf. In een groot bedrijf valt dat lang niet zo veel op lijkt mij.

Only 12 Days and Red & White will be back in town……

Watch out for them !!!

@BoerBosgoed: Klopt inderdaad, maar werkt ook in 2 richtingen. De medewerker weet (bij mij) ook precies hoe het gaat (goed of slecht) en wat er binnenkomt. Als er veel binnenkomt profiteert hij daar ook van (gratificatie e.d.), als er weinig binnenkomt accepteert hij dan ook dat er wat minder te geven is.

Meeuw, Mike en Boer: ik ga inderdaad uit van een strikte gelijke monniken situatie. Gelijke functie, gelijke autoregeling. Salaris desondanks afhankelijk van leeftijd en ervaring.
Daarvoor hoeft een organisatie niet eens groot te zijn. Wat is de definitie hiervan?
Wij hebben ca 250 man/vrouw op de weg, waarvan een honderdtal een leaser heeft.
Let wel: omzet genereren wij niet direct (verkopen), wel indirect (declarabele uren).

Tot 1998, toen ik de detachering in rolde, heb ik altijd in het MKB gewerkt. Daarover zal mij niet veel nieuws verteld kunnen worden. Sterker, ik dacht door deze achtergrond nooit in een grote organisatie te kunnen werken. Gedachte was onterecht... :)
Mijn ervaringen in het MKB zijn juist tegengesteld inzake wat wel en niet kan. Juist als je hoofd fin.adm. bent zie je alles, weet je dus zonder dat het verteld wordt wat de situatie is. Weet je dus dat er geen ruimte is voor meer dan een 323F.
Is de ruimte er wel maar krijg je die niet, waar je zoals Mike stelt naar eigen idee wel recht op hebt, dan neem je op zeker moment afscheid.

Klein is niet altijd fijn, financieel. Maar de werksfeer is zeker mede bepalend voor het "welbehagen". Zo heb ik ook ondervonden dat je om je prettig te voelen soms beter een financieel stapje terug kan doen dan in een rotsfeer te blijven. Ofschoon de beloning behoorlijk riant was.

@White,

Wat dacht je hiervan, wordt dit de volgende..(y)

(Je zal nu wel weer over de 3000 km zitten..o_O)

a3-cabrio-2008.jpg

Mike73 Schreef:
> Avant, je bent er weer(y)

Via thuis, op het werk wil het niet inzake ban collega:rolleyes:

@mike 73,

Waar blijven foto's van A3, staat toch ondertussen in de showroom ?!?

A6-Avant Red Schreef:
> Mike73 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Avant, je bent er weer(y)
>
> Via thuis, op het werk wil het niet inzake ban
> collega:rolleyes:

OK, wie zou dat kunnen zijn? Stefan (slb) of El Magico... :(

Zou deze vriendelijke tuinman een collega zijn van iemand die een A6-Avant heeft? Hard to believe...
O ja, je hebt ook nog Rentergem, maar dat is een Vlaamse ZZP'er. Valt hier dus af als potentiële collega.

Ok, vanochtend een kleine mini-meet gehad met White en toen heb ik meteen ff zijn pedaaltjes gemonteerd. Ook de auto even uitgeprobeerd en dat valt helemaal niet tegen!

De pedaaltjes
afb027oh9.jpg

afb028eg7.jpg

afb029uo6.jpg

We zijn ff snel Duitsland in gereden en hebben 205 op de teller gezet. Harder wilde ie niet..
afb026ys3.jpg

Snelheid trouwens behaald op de A31.

Super autootje White!

ZEN Schreef:
> A6-Avant Red Schreef:
> -----
> > Mike73 Schreef:
> >
>
> > -----
> > > Avant, je bent er weer(y)
> >
> > Via thuis, op het werk wil het niet inzake ban
> > collega:rolleyes:
>
>
>
> OK, wie zou dat kunnen zijn? Stefan (slb) of El
> Magico... :(

A6 Red...................:(

Krijg net een bericht van White: Ben ik aan het schijten op het toilet met die klemmende deur, en zit jij mijn gaspedaal te testen! Vandaar die grijns op je gezicht toen je terug kwam van het testen!!

Kan me eigenlijk niet inhouden om weer on-line te komen!!

Heeft A6-red een ban??? Sinds wanneer en waarom dan? Heb toch nooit iets vreemds van hem gelezen! o_O

Mooie pedaaltjes, Superboer! (y)

Hij heeft een ban omdat hij zijn meeting aan het promoten was. En A3 White doet vrijwillig mee.

Mag je geen meeting promoten?
Is het dan een commercieel gebeuren?
Anders kan ik me geen argument bedenken om dit te verbieden, laat staan te bannen... o_O

De Opelrijders en wij, de Fransrijders, hebben ook meetings gepromoot. Hierbij waren zelfs mods betrokken.
Mijn voorlopige conclusie is dus dat er meer aan de hand is...

Nee, het ging alleen om die banners en dat hij te enthousiast zou zijn op het forum? Af en toe een oude VAG koe uit de sloot halen, maar verder niks schokkends..

Daar krijg je een ban voor???

Uiteraard heb ik, als niet VAG-er, dat topic nooit geopend dus kan ik niet over die banners oordelen, was het zo erg dan?

Dat vind jij, dat vind ik, maar een select groepje hier op het forum vind van niet. En daarom is Red geband en zijn de meeste (dus niet allemaal..) banners verwijderd.

Maar back on topic: Misschien dat ik met die easterwood meeting nog een keer in die witte A-Driet mag rijden :)

@ White

Die pedalen staan super, White! Ben benieuwd hoe ze straks in mijn Red staan.......:rolleyes:

btw, je zal zo ondertussen wel anti-zangzaad slikken....:D

@ alle A3 rijders

Hebben jullie nog suggesties om de wagen van White nog mooier te maken dan hij al is ?

Wellicht spoilertje, ander grilletje etc? :T

Hebben jullie nog suggesties om de wagen van White nog mooier te maken dan hij al is ?

Ja. verwijder de SFG... :p

Gepost door: BoerBosgoed (IP gelogd)
Dat vind jij, dat vind ik, maar een select groepje hier op het forum vind van niet. En daarom is Red geband en zijn de meeste (dus niet allemaal..) banners verwijderd.

Vreemd groepje dan. Ik ben beslist geen VAG-liefhebber (au contraire), maar zie hier totaal niets verkeerds in. Vraag me af wie de ban heeft uitgedeeld, voor welke termijn en met welke motivatie. :rolleyes:

@ Zen: Smith heeft de ban uitgedeeld voor 2 weken.. Als het goed is mag Red de 26e weer online. Reden zou dus die spamtroep zijn die Smith op zijn zaterdagavond moest verwijderen. En dr zijn idd heel wat meer onzinnige dingen hier op dit forum, maar daar wordt niks aan gedaan :rolleyes:

Back on-topic: Misschien is neon onder de auto wat? En dan wel de neon met allerlei verschillende kleurtjes.

Terug
Bovenaan