Ton
Net ingestapt
A3-White zei:Zo, we zijn in Toronto, gisteren (woensdag) aangekomen en de huurauto opgehaald.
Een Ford Focus, 2011, 8000 km op de teller, 6 bak automaat, beige leder groen exterieur. En, nou ik ben geen Ford man, dus ook deze kan mij niet bekoren. Heeft wel een hele roedel aan knoppen op het stuur, telefoon, radio, cruise control en boordcomputer. Belachelijk, helemaal die onderste knoppen van de CC en telefoon. Ik dacht dat het flippers waren om te schakelen.
Interieur bij knie berijder en middenconsole steekt bij deze erg slecht in elkaar een enorme kier. Exemplarisch of niet? Wie geeft het antwoord.
Het rijden, ach behelpen met de power, schakelen doet hij lekker, in de sportstand een beetje erg sportief terug schakelen.
Wat wel positief is is de blinde hoek spiegel in de spiegels op de deuren. Blij door verrast, zal gewenning zijn maar soms denk ik dat er twee autos naast mij zitten (als je nagaat dat de Toyota Camry erg veel is verkocht 1 op de 5 in dat segment!, dan is dit misschien te snappen).
![]()
Nee, Ford is niet mijn merk.
Verder is het druk met constructie projecten, maar moeilijk, onmogelijk om als buitenlands bedrijf als subcontractor te werken. Local labour wordt gepromoot, zou ook in NL moeten zijn!
Daar heb ik ook een kier zitten. Of het enorm is, dat weet ik niet, weinig vergelijkingsmateriaal. Met mijn rechterknie heb ik er net geen last van. Focus rijdt ik nu als voorloopauto.
Knoppen aan het stuur is echt overweldigend, maar ben er al redelijk aan gewend. Het is wel logisch. Blinde hoekspiegel heb ik dan weer niet, mis het voorlopig ook niet.