A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

Gisterenavond was er op school van zoonlief een bijeenkomst voor kinderen en ouders welke het programma ELL (English Langauge Learners) volgen. Denk dat er een 80 personen waren, soms een ouder en een kind, soms de hele familie. Het doel was om een inzicht te geven over wat men doet, de verschillende landen (bij ons Mexico, Polen, Duitsland, Slowakije, Filipijnen, en nog wat andere landen). Leuk is om te zien dat er met vragen stellen er veel overeenkomsten zijn, iedereen houd van Pizza en Sport.

Er was een zeer interressante vraag: Wie is geboren buiten Amerika? Het bleek dat het overgrote deel van de Spaans sprekende ouders alleen buiten de VS waren geboren, de kinderen simpel in Amerika, maar nemen wel deel aan het ELL programma. Plots maakte ik een vergelijk met onze islamitische Nederlanders die hetzelde zijn als deze kinderen en hetzelfde probleem hebben. Het zijn familie mensen, hebben geen noodzaak om de taal goed te leren. Eigenlijk triest want je wordt of tuinman/sneeuwschepper of crimineel.

Taal is nu eenmaal belangrijk voor een goede baan. Mijn dochter heeft moeite om in Brussel aan een baan op haar (universitair) niveau te komen omdat ze niet perfect Frans spreekt! Terwijl zij ook Engels, Duits, Nederlands en (zeer goed) Spaans spreek, dus 2x zo veel als de Belgen. Maar ja, het zijn daar Belgen Walen hè.

pardon, als is toch correct: je zegt toch net zo veel als, dus ook 2x zo veel als), maar dus wel meer dan.

Taal is erg belangrijk, en foutloos is het mooieste, maar zeker voor mij niet van toepassing.

Vandaag weinig gebeurt al was het dat Ray Catena Lexus in White Plains onze tegels ook gaat krijgen. Tevens gisteren zo goed als zeker Porsche in Ottawa, Audi in Chattanooga en nog een brouwerij. Niet veel maar wel naar iedere bestemming 1 container - ca 550 m2.

De Ipad is ook in huis, een met AT&T 3G mogelijkheid, dwz een simkaart past erin. Wij hebben een andere profider, dus even wat onderzoek gedaan en een losse 3G ontvanger gekocht. Werkt ook icm de laptop, wel wat makkelijker ook als je op een beurs staat is er nu een draadloos netwerk, getest en het werkt.

Verder had zoonlief in de klas zijn handopgestoken en we hebben nu vissen in huis..............nu het aquarium nog.

O ja,:

van 9 tm 13 januari naar Montreal

van 6 tm 13 februari naar Nederland / Duitsland

Tussen door nog naar Little Rock, AR.

Klein probleempje in huis, stukke wasmachine, ,meteen maar goed opgelost:

1c87bc28.jpg
4d49e2bb.jpg

Gisteren gekocht, vandaag geleverd en aangesloten (gas).

Het leuke is dat de droger deels electrisch en deels op gas werkt, ja op gas. Kost $100 meer, echter bespaard de helft op de energie kosten.

En verder, een MINI in Portland bestelde een containertje met tegels. Moet dat dit jaar nog leveren.............bah.

Net een vlucht geboekt naar Amsterdam, vlucht, rechtstreeks van ORD naar Schiphol: $ 872.00 ook een huurauto: 4 deurs, 5 personen, 8 dagen voor: Euro 130.03!! - Is geen typefout................ik lag me rot, goedkoper kan niet!

We zijn een week verder, niet veel gebeurt, of toch, vandaag lag er een centimeter of 4 aan sneeuw. Even op pad geweest met de auto, ontbijtje gehaald, zoonlief had de driveway schoongemaakt, en verder zit ik binnen. De onderrug wil even niet en lopen gaat te langzaam, wil geen uitglijder maken in de sneeuw.

Zoonlief had nog wel het idee om de de afstandbestuurbare auto in de sneeuw tegaan, hij staat nu te drogen:

d5f8daef.jpg

De wegen zijn al weer goed schoon, al moet ik zeggen dat er gisteren mij iets is opgevallen. De wegen waren bewaterd met pekelwater, je kan dit duidelijk zien. Het nut, nou daar zullen best veel verhalen over zijn. Ik zal mij er eens in gaan verdiepen.

Vandaag naar de huisarts geweest, 3 x daags 3 ibuprofennetjes en dat twee weken lang om de rug te ontspannen en wat rek oefeningen, we zullen zien, of het 2 januari over is.

Morgen leuke dag, even naar een MB dealer waar onlangs wat tegeltjes zijn geleverd, daarna naar een Audi dealer toe om eea op te meten voor de volgende levering. Er wordt geld verdient bij de dealers!

Vandaag officiele opdracht voor Volkswagen Countryside hier in de buurt, toch 1300 m2, lekker voor volgend jaar.

A3-White zei:
Vandaag naar de huisarts geweest, 3 x daags 3 ibuprofennetjes en dat twee weken lang om de rug te ontspannen en wat rek oefeningen, we zullen zien, of het 2 januari over is.

Morgen leuke dag, even naar een MB dealer waar onlangs wat tegeltjes zijn geleverd, daarna naar een Audi dealer toe om eea op te meten voor de volgende levering. Er wordt geld verdient bij de dealers!

Vandaag officiele opdracht voor Volkswagen Countryside hier in de buurt, toch 1300 m2, lekker voor volgend jaar.
je kan je natuurlijk aan die tegels een breuk sjouwen + van hot naar her vliegen en ziedaar..rug zegt; ff kalm an white.

Flop, thanks!, het kan inderdaad lichamelijk ook wel te veel zijn........maar het is zo leuk wat ik doe.

Vandaag MINI of Portland in opdracht, en een aanvraag voor een in de LA regio. Blijft groeien dat MINI!

Zag vandaag in Milwaukee een FIAT dealer Bergstrom, wat enorm groot, en dat voor een model, zou in Nederland een hele Fiat dealer in passen. Gebouwt op de groei?, ik hoop het!

A3-White zei:

3x daags 3 ibu's??? Zo help je wel je maag aan gort.

Hej, krijg net een gift card van een van mijn medewerkers..............$50.-- omdat hij erg blij is met zijn baan. Kan zelfs zoonlief bij hem afzetten dan past hij op en kan ik met vrouwlief gaan eten.

Vandaag gekocht: Also nieuw, met uitschuifbaar dakje en klappende voorraampjes, het werkt allemaal. Foto's volgen.

Echt gaaf een T1. FOTO's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toch wel een 1:1? Of ....... je kennende kan het alle kanten op ;) Twijfel door de 'jes' en 'het werkt allemaal'.

Zo White, weer hele verhalen om bij te lezen, leuk (y)

Let wel op je gezondheid... dat is toch je meest waardevolle "bezit". Toen ik stapels pijnstillers kreeg voor mijn verkreukelde enkel, zat daar ook 1x daags maagpilletje bij. Inderdaad om maag te beschermen tegen de rotzooi die ik verder tegen pijn moest stillen :rolleyes:

T1 :) Wow, prachtig! Waar blijven foto's :confused:

PS: ik zal weer in NYC zijn van 28 april tot 1 mei.

Fast! helemaal goed! De T1 die wij hebben aangeschaft bestaat uit 1332 stukjes, zoonlief is aan het bouwen, tot nu toe 8 uurtjes er aan gewerkt en nog niet klaar.

Foto's volgen, ben aan het vechten met photostream op de ipad.

Ketel, ga kijken wat ik kan plannen!, maar NY autoshow is een week later.

Ik zat idd al aan Lego te denken. Nog steeds heel erg benieuwd. Is een super doos.

Bestaat die Lego T1 dan uit 1332 stukjes ?? :eek:
Lijkt mij wat veel voor een Lego-kitje......

Exclusive Volkswagen T1 Camper Van
Item: 10220
Ages:16+
VIP Points: 119
Pieces:1332
Available Now
Blast back to 1962 and cruise into psychedelic style!

Cruise in psychedelic style with this classic 1962 Volkswagen Camper Van, featuring iconic 'splittie' safari windshield and pop-up roof!

Toch wel dus, de Lego-T1 :)

@White:
Inderdaad mis ik helaas de autoshow, maar ik kom voor Queensday Party :) Autoshow hoop ik in 2013 dan weer wel te doen; mooi ritme (2009 - 2011 - 2013). Meet & greet zou leuk zijn.

Die Lego T1 (y)
images

images

images

Ik ken twee mensen met 1:1 T1 Camper, erg gaaf spul. Zelf zou ik ook meer plezier hebben met de Lego-versie ;)

Goed hier wat foto's:

De kerstman:
80115c2a.jpg

De onthulling:
c6c02a8d.jpg

Je hebt de ruimte nodig:
c30247d9.jpg

Motortje in de achterkant:
8afe1f71.jpg

Voor de helft klaar:
e0d08af1.jpg

Zo goed als klaar:
efadfe1f.jpg

en klaar met de bouw;
cfb19342.jpg

Zoonlief heeft de auto voor 95% in elkaar gezet en is er een uurtje of 10 mee bezig geweest, was daarna ook mentaal helemaal gaar.

Zelf van zoonlief een nieuwe spuitkop voor het autowassen gekregen met een doserings mogelijkheid voor zeeptoevoeging. Ben er blij mee.

Vanuit St Charles, IL iedereen een fijne voortzetting van de kerstdagen.

VWT1 staat ook op youtube. Resultaat verbluffend. Deurtjes raampjes
bedden kastjes opklaptafel glas op tafel motor achterin maar 100E :p

Ja Plop, 100E voor 1350 Lego blokjes is veel geld, maar wel heel veel speelplezier.

Voor de Avenger zijn we aangekomen bij de firma Hypertech. Er is een chip beschikbaar welke het vermogen tussen 3-4000 rpm deels aanpast en ca. 10pk meer vermogen geeft in dit gebied. Bij hogere toerentallen zal het rond de 4-5 pk zijn. Kosten $330 en wil het eigenlijk wel proberen. Denk zo in het nieuwe jaar om de bestelling te doen en te kijken wat er beter wordt.

Linkje: https://hypertech.com/PerformanceGraphs/Dodge/52002_2005_2010_Dodge_Chrysler_Cars_2_7L_V6.pdf

Ook vandaag de documenten voor de visumaanvraag gecopieerd, morgen ermee naar de advocaat.

Zojuist een tripje geboekt, van 9 tot en met 13 januari, naar Toronto, tenminste als eerste stop, vandaar naar Ottawa, Montreal en Quebec. Dit keer een SUV als huurauto, kan toch sneeuwen daar. Bij elkaar net over de $ 1000.00 heen.

621dfb13.jpg

Dat moeten we dus even bestellen.

Verder:
2 jan: Bloomington bezoek klant
9-13 jan: Toronto / Quebec
16-18 jan: Denver
23-25 jan: Little Rock
3-12 feb: Nederland

Zal het thuis front niet leuk vinden......maar het is even niet anders.

Arosa, goede vraag! Denk dat het kan, zal niet makkelijk en enige ervaring isnwel gewenst.

Kan depersoon helemaal niets met de tweede hand?

Nope arm is totaal verlamd aan de rechterzijde. Gisteren eenhelicopter gegeven van technisch lego. Kijken of dat lukt. Hij zit nu ineenverzorgingstehuis en heeft zo wat te doen. Enhij heeft al 63 jaar ervaring met lego.

Lekker een tablet met puzzels en sudoku. Voor je het weet ben je er aan verslaafd. Let wel het zijn 1332 stukjes en 180 bladzijden aan instructies.

Vanuit Chicago iedereen een fijn nieuwjaar! Gasten komen zo bij ons op bezoek, tafel is gedekt, plaatje komt. Een nieuwjaar brunch, champagne, chocolade fondue en de gezellige praat. Heb er zin in (ben geen kok dus de skageoom is zonder suiker).

Tablet lukt niet vanwegege afasie. Hebben al een ipad2 gekocht welke hij nooit gebruikt heeft.

Daarom eerst wat kleins gekocht en als dat bevalt wat groters. En hij heeft tijd zat. Voorvde rest heeft hij toch niet veel te doen.

Oh ja ook nog vanaf hier gelukkig nieuw jaar en de beste mensen.

Zo de eerste werkweek van het jaar zit er op. De eerste opdrachten zijn ook al weer gegund, Toyota in Sue Ste Marie en een Porsche in Arlington.

De Toyota is echt prachtig, net een ruime maand open, gaat kijken bij de Ford en ziet onze tegels, wil het nu ook. Maar zeg nou eerlijk, is het slecht wat ze hebben?

249e72dd.jpg

Deze T1 heb ik besteld trouwens:
RR7399.jpg

30 euro en ook garant voor vele uurtjes plezier. Dus als je zoon wat groter is......

@Kristian, dat is ook een leuk projectje? Ik ben niet zo van de lijm, heb er het geduld niet voor.

Gisteren middag nog een opdrachtje gekregen, wij mij een beetje volgt op tripit zag dat ik in Bloomington, il, was afgelopen dinsdag. Nou de man heeft besteld, 1100 m2 voor de bmw dealer en ca 800 m2 voor de Chevrolet service write up area. Kijk dat is toch leuk voor 2012.

Nu de koffer inpakken, volgende week in Toronto en Quebec. Deze keer ook wat brouwerijen bezoeken, en erg veel auto rijden.

@ Kristian,

Die heb ik een jaar of 8 geleden als eens gebouwd. Ook van Revell als ik me niet vergis.
Staat nu thuis te pronken in de vitrinekast in dezelfde kleurstelling.

@Bentley Arnage: Revell heeft deze kit in 2011 uitgebracht. Is dus helemaal nieuw en veel gedetailleerder als de oude.
Deurtjes en klep kunnen ook open. Erg mooie kit.
07399.jpg

Ah oké, bij die van mij zitten de deurtjes er inderdaad allemaal vast in.
Dan zal die van mij de oude versie zijn

Terug
Bovenaan