A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

@Solo:

Ook dat ben ik met je eens.

Maar wat je niet weet is dat de motieven van de VS niet zo nobel zijn.

In de tijd van de (laatste) golfoorlog had ik veel contact met de VS-legerleiding. Ik adviseerde hen toen voor de beveiliging van hun legerbases. De heren verklaarden doodleuk (na een paar drankjes) dat hun militaire aanwezigheid in de regio uitsluitend om olie draaide. De positie van de VS in S.Arabië en Koeweit brokkelde af, waardoor er rekening mee moest worden gehouden dat de olie elders moest worden betrokken.

Ik ben trouwens geen fan van de Chinezen. Moet nog even nadenken of ik de verhalen over mijn contacten daarmee vertel.

edit: Onderschat trouwens niet de invloed van de VS. Ik heb meegemaakt dat mijn e-mails naar Irak werden geblokkeerd! Alles wat wij op internet posten kan door de VS worden gelezen (zij zijn feitelijk eigenaar van het internet). En alles wordt gelezen (via steekwoorden of zo).

Mooie baan had je. (y)

Dat het allemaal om de olie draait, dat weet ik ook wel. In feite draait de aarde maar om een ding: geld en macht. En zonder olie, geen macht.
Met alle respect voor de gezondheid van de heren, maar ik mocht die Bush niet, zowel sr. als jr. niet. Sr. vond ik de ergste. Gladde kop. Intelligent iemand die zijn intellect aanwendt voor het verkeerde ding. Jr. was een cowboy, niet meer en niet minder. Moet je in de lokale kroeg zetten met koehorens.

Democratie heeft ook een probleem: de man met de grootste bek wint vaak (niet altijd, maar wel vaak). Dan heb ik het bijvoorbeeld over Bush jr. En als je zo'n vent aan de macht krijgt, dan is dat niet best.

Op Curacao hemelden de mensen Cuba op. Prima. De mensen hebben het daar goed. Gratis zorg etc. Maar je kunt het nog zo goed voorhebben met al je ideeen. Er is een ding mis. Mensen mogen niets zeggen. Mensen moeten zich kunnen uiten. En dat kunnen ze daar niet. Vrijheid in het menszijn is het fundament van alles.

De FARC heeft prachtige ideeen. Dat het oneerlijk is verdeeld, dat klopt. Dat de armen de dupe zijn, ze hebben helemaal gelijk. Maar de FARC maakt mensen dood. Met al je goede ideeen maak je het daarmee kapot. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat ze dat niet doorhebben.

Geweld en onderdrukking horen niet bij een goede wereld. De duivel komt in het wit.

(Sorry, dit hoort eigenlijk in het politieke topic, maar moest het effe kwijt)

Helaas waren het onbetaalde banen (als commerciële leverancier).

Waren wel hele aparte ervaringen. Zo ook de contacten met de Chinezen. Heb daar ooit nog een offerte uitgebracht voor het afsluiten van het Plein van de hemelse vrede als er weer studentenonlusten zouden zijn (sorry) en voor de grenscontrole tussen China en Hong Kong.

Solo, Meeuw, lekker de stoom nog even afgeblazen in 2012, en nu 2013 in.

De politiek in dit topic maakt mij niets uit, en ja, Irak was voor de olie. Huidige klimaat is dat men niet meer op oorlogspad gaat voor energie, enkel voor rechtvaardigheid, al kan je daar ook vraagtekens bij zetten of dat altijd gerechtvaardigt is. Een probleem is simpel, hoe meer geld hoe meer macht, daarom kunnen de kleine politieke partijen het nu niet maken. Ik denk wel eens als de beleidsmedewerkers van Obama in 2008 bij een van deze kleine partijen had gezeten er nu wel eens drie realistische keuzes zouden kunnen zijn..

Het mooie van de VS is dat je 320 miloen mensen hebt die je kan bereiken met een taal, en met een goed idee je binnen no time succesvol kan zijn. Het ontslagrecht is een discussie punt, maar dat je werk moet hebben om goed te kunnen leven is overal zo. Het initiatief moet de wil om te werken zijn, en het verschil tussen brood, of brood met kass moet er zer duidelijk zijn.

Og 5 uurtjes hier en wij zitten ook in 2013, ik heb er zin in!

Vandaag de winterbanden op de auto gezet, leuk klusje voor de maandag, zo direct naar een van de buren, een Duitser die werkt voor Siemens, waar we weer een lekker gemelleerd gezelschap tegen zullen komen. Leuke is geen gesprekken over het werk, politiek, maar over amusement en plezier hebben, daar draait het toch om op een avond zoals deze.

De VS het beloofde land? Mwah, dat weet ik nog niet zo zeker. Is het een mooi land met ongekende mogelijkheden? Ja, dat is zeker.

Het is zeker geen geheim dat de oorlogen gevoerd worden om de oliebelangen. Eindelijk is er het inzicht gekomen dat ze, zoals Adrie al aangeeft, niet meer afhankelijk willen zijn van andere landen wanneer het op energie aankomt. In dat opzicht denk ik dat Obama een juiste koers vaart.

Verder zijn Amerikanen erg goed om een discussie uit de weg te gaan of beslissingen uit te stellen doordat ze vast blijven houden aan hun gewoonten. Na de schietpartijn in Newton laaide de discussie over vuurwapens op. Maar je hoorde ook meteen de stemmen dat het ongepast is die discussie op dat moment te voeren. Misschien wel waar, maar over drie weken is iedereen weer over naar de orde van de dag. Zo gaat dat nu eenmaal.

Wat auto gerelateerd, zoonlief wou wat zien op de TV, dus even wat zoeken. Kwamen de documantaire tegen genaamd, "who killed the electric car", zeer interessant, en even op youtube zoeken en 90minuten tijd vrij maken. We hadden stukken verder kunnen zijn, en GM speelde een zeer belangrijke, discutabele rol.

Heb nu toch een andere kijk op GM, en zie het somber in voor Opel......

D.E.N.N.I.S. Had deze documentaire pas aangeprezen in zijn topic. Ik heb hem toen bij Hastings gehaald en bekeken. Is inderdaad een veelzeggende documentaire.

White, nog een very happy newyear gewenst (y)
Blijf posten, erg leuk om te volgen!

Andere leuke youtube-tip, niet auto-gerelateerd: "did you know"

Blijven we doen Ketel, woensdag naar Denver, vrijdag in Phoenix, zaterdag weer thuis. Huurauto in Denver, 2 dagen, kosten, erg duur, totaal $26.00, whahahahahaha.

MRI ook gedaan, CDtje gehad met de foto's, erg interessant, leuk om te zien hoe je lichaam in schijfjes word opgedeeld. De 14de bij de orthopeed om de uitslag te bespreken.

We zijn in Denver en omstreken,toch wel het mooiste wat ik heb gezien van het land, het weer, de bergen, maar vooral de vele fietsers. Net Nederland!

De huurauto, tja, jawel een heuze Kia Optima, dat vind ik dus een moie auto, en hij rijdtbook nog erg lekker. Valt er wat tegen,uiteraard, geen auto-up voor de voorportieren, kraken dashboard als de kachel begnt warn te worden eb het plastic gaat uitzetten. En de verbruiksmeter, dat is zo een schermpje en de streep wordt langer als je meer km per liter rijdt, maar is erg zenuwachtig, maar snel op he gemiddelde gezet, enkwam op 31 mil per gallon.

Maar verder, heerlijke wagen snelweg, in de bergen, jawel nog in Nederland, CO, geweest, en wat onverhard genomen, nee hoor niets mis mee. En het VW gehalte, alleen op het nummerbord 568 VWY was het kenteken. Goed bezig die mannen bij Kia.
Morgen naar Phoenix, volgende week naar Toronto, maar eerst de uitslag ophalen van de schouder,want er is wel degelijk iets flink mis.

Vorig weekend zat ik nog in Phoenix, niet echt een bijzondere stad. Scottsdale is daarentegen weer een stuk mooier. Arizona is verder prachtig! Momenteel nog in Vegas, morgen weer het vliegtuig terug naar NYC en dan terug naar NL. Overigens in Vegas nog een leuke huurwagen gehad(y)

33fg3nt.jpg

Ik wou dan rustig aan doen de komende weken, maar het is weer een gekkenhuis. Woensdag naar Canada, groot Japanse importeur wil in hun werkplaats onze tegels plaatsen. Kan veel exposure bieden voor de dealers dus goede impressie maken is een must. Met het vliegtuig deze keer, 9 uren sturen gaan niet met de schouder, zit me echt dwars.

Vandaag was de uitslag, verkalkng in de schouder welke chronisch pijn geeft, kan wel tewee jaar duren. Schotje cortisone gehad, en physio moeten ook bijdgane aan herstel. Grootste tip: doe niets waarvan je denkt pijn te krijgen.

Verder weinig gebeurt, wel wat opdrachtjes, de eerste Ford in de USA, een Hyundai en een Mini, welke, wilde niets voor de tegels betalen, maar een oor genaaid voor de accesoirries. Was sinds tijden mijn leukste opdracht.

Een goede vriend van mij hier in het dorp heeftde beslissing genomen of hij zijn expat uitzending wil beeindigen of niet. Wl het omder het genot van een biertje vertellen, zal mij benieuwen werkt overigens bij Siemens en runt de fabriek van tandwielen voor oa windturbines.

White blijft druk en met succes. Let je wel op met die schouder! Zelfs het typen gaat al achteruit :D Of is het je Nederlands.

Zakelijk goed begin van 2013 dan (y) maar net wat FASt al zegt: pas op je gezondheid! Lijkt me vreselijk om nu doktersadviezen in de wind te slaan en dan over jaaaaaren jezelf voor je kop te slaan (als dat tezijnertijd nog lukt met vastgeslagen schouder :cry: ). Kop op!

A3-White zei:
Ik wou dan rustig aan doen de komende weken, maar het is weer een gekkenhuis. Woensdag naar Canada, groot Japanse importeur wil in hun werkplaats onze tegels plaatsen. Kan veel exposure bieden voor de dealers dus goede impressie maken is een must. Met het vliegtuig deze keer, 9 uren sturen gaan niet met de schouder, zit me echt dwars.

Vandaag was de uitslag, verkalkng in de schouder welke chronisch pijn geeft, kan wel tewee jaar duren. Schotje cortisone gehad, en physio moeten ook bijdgane aan herstel. Grootste tip: doe niets waarvan je denkt pijn te krijgen.

Verder weinig gebeurt, wel wat opdrachtjes, de eerste Ford in de USA, een Hyundai en een Mini, welke, wilde niets voor de tegels betalen, maar een oor genaaid voor de accesoirries. Was sinds tijden mijn leukste opdracht.

Een goede vriend van mij hier in het dorp heeftde beslissing genomen of hij zijn expat uitzending wil beeindigen of niet. Wl het omder het genot van een biertje vertellen, zal mij benieuwen werkt overigens bij Siemens en runt de fabriek van tandwielen voor oa windturbines.

Heel vervelend A3, maar ik snap je "grootste tip" wel. Ik heb de neiging tot overwerktheid. Ik ben nu ouder en het heeft weerslag op mijn lichaam. Dat is nieuw voor mij. Ik weet het, omdat tijdens de vakantie mijn lichamelijke klachten als sneeuw voor de zon verdwijnen en ik me daarna voel als een jonge god van twintig, eh achttien, in Frankrijk. Ik weet ook dat de grootste tip is om niet thuis nog te gaan werken en in het weekend.

En toch doe ik het....

Ik heb me voorgenomen om het niet meer te doen in 2013. Maar het heeft wel consequenties. Gas terug betekent ook minder verantwoordelijkheden nemen. Heel veel mensen kunnen dat niet. Ik kon/kan dat ook niet. Het is zo moeilijk dat je bewust moet zijn dat er iets is dat belangrijker is dan werk....

Dank U heren, ik let op mijn gezondheid, rij nu niet naar Toronto, maar pak de vlieger.

Vrouwlief zit ook achter me aan, mag niet een houten vloer leggen in de woonkamer, komt een timmerman voor. Ook voor as zaterdag de eerste afspraak voor fysiotherapie.

En mijn Nederlands, daar maak ik mij niet zo een zorgen over, komt allemaal goed als het veel wordt geschreven. Nu dus alleen hier.......

Zojuist nieuwe opdracht, 1600 m2 voor Bob Weaver Chevrolet, Buick, GMC.

@Solo: Tja, gas terug geven is voor mij meer delegeren en dingen doen die ik leuk vindt, dwz nieuwe contacten in nieuwe b2b markt. Gaat me lukken, lig daar niet van wakker (waar overigens wel van?) En mijn schouder, zeker als medeoorzaak het werk, en weinig beweging, alhoewel er zijn maar weinig mensen die 40.000 km er jaar rondrijden, en 80.000 km vliegen, toch ook bewegen?

A3-White zei:
En mijn schouder, zeker als medeoorzaak het werk, en weinig beweging, alhoewel er zijn maar weinig mensen die 40.000 km er jaar rondrijden, en 80.000 km vliegen, toch ook bewegen?

Gaan dan gewoon wat meer op de fiets naar het werk. Je hebt een paar leuke bike's staan.

Fast, klopt, ben de er een aan het opbouwen, zal wel ergens April worden. Cortison injectie werkt overigens erg lekker. Maar blijf rustig, alhoewel, maandag naar Wausau, WI en woensdag naar Coopersville, MI met chauffeur.

Zo, terug uit Canada, de importeur heeft Ja gezegd, exhter niet voldoende budget om alles in een keer te doen. Besloten om dit stapsgewijs aan te pakken, en de delen te doen waar customer contact het meest voorkomt, dwz wat tot nu toe het mooist eruit ziet. Verschil in looks word dus alleen maar froter, hopend dat er bduget wordt vrijgemaakt dit jaar, en niet volgend jaar.

Als huurauto een Mazda 3, drie keer niets, zeker door de hoge km stand (85000), en dat het een kale uitvoering was, auto was ook niet echt schoon, maar dat komt door de nationaliteit van de verhuurders. Maar ja, drie dagen voor CAD$ 66 is niet veel.

Van de week de Avenger voor oliewissel, zijn er al een 600 mijl overheen, overkomt me eigenlijk nooit. We hebben nu in 3 jaar en 3 maanden 15000 mijl met de wagen gereden. Zaterdag even een rondje gereden, blijft een lekkere auto, ruim 200 pk, schakeld lekker vlot terug. Nu met de winterbanden veel afrolgeluiden.

Vriend van hier heeft een nieuwe baan, verhuisd naar Pittsburg, de familie gaat mee, zonder enig morren, 8 uurtjes naar het oosten met de auto. Dat doet de Amerikaan dan toch wel.

Morgen op pad voor een brouwerij, Bull Falls Brewery, de eigenaar Mike, eerder tegen gekomen op een beurs, zal de bestelling plaatsen, 3000 sq ft, ca 280 m2, oftewel 28000 stuks! Doet nog niet aan vullen, enkel growlers (1 gallon flessen, wat als glas wordt gezien door de overheid), dus geen productie brouwerij, en je kan direct aan de consument verkopen, dus hoge marges.

Slimme aanpak (1) van die Canadees. Of van jou :confused: Voor de hand liggend was om eerst meest slechte stuk te doen. Mooi bekeken en heel goed uit te leggen want beeldbepaling van klanten daar natuurlijk op basis van het stuk dat zij zien.

Slimme aanpak (2) van die brouwer. Een glas van 4 liter... :rolleyes:

Ja, Ketel, Adrie is slim, zou zelfs auto's kunnen verkopen, en niet adviseren.

Vandaag met de Journey voor een oliewissel: kosten: $ 3.02, jawel niet gelogen, de actie van 4 oliewissels voor $ 39.95 loopt nog steeds, moet alleen een kwart gallon extra betalen omdat de motor een iets groter carter heeft. Komt de man terug, ja de seals op de achterassen zweten iets.........ja en nu..... nou we kunnen het nu maken, het is onder garantie.

Eigenlijk is deze Journey gewoon een slechte auto, als ik zie hoeveel er al aan vervangen is, maar aan de andere kant men lost het wel op en hoef niet te zeuren. Kost mij niets.

Zo de auto is gemaakt, de seals 5134787-AB zijn beide vervangen, zonder pijn en moeite. Wat wel lekker was deze ochtend, de eerste sneeuw, een schamele 5 cm. Ik hoop dat er meer komt, veel meer.

Verder nog nieuws, jawel, goede vriend uit NL moet op zakenreis naar de VS en combineerd dat met een bezoek bij ons. Daar wordt ik blij van.

Ben me ook wat aan het orienteren op een andere auto, wilde graag een Porsche, maar dat gaat niet lukken, garage is te klein, of heb simpelweg te veel spullen. Zit nu te kijken naar een Saab 9-3 Cabriolet, die zijn niet al te duur, en vrouwlief vindt het een mooie auto. Doe rustig aan, eerst de winter verder door en dan een goed kijken. Veel van de mensen hier hebben niets met Saab, al helemaal niet meer nu het niet meer wordt verkocht. Alle dealers zijn weg, ik moet mijn slag kunnen slaan en voor een paar duizend een goede koop kunnen doen.

https://cgi.ebay.com/ebaymotors/CLEAN-CAR-AUTOMATIC-POWER-CONVERTIBLE-TOP-/121057101367?pt=US_Cars_Trucks&hash=item1c2f90c637#ht_3519wt_1165

https://cgi.ebay.com/ebaymotors/2004-SAAB-AERO-DROP-TOP-LEATHER-HTD-SEATS-59000-MILES-SUPER-CLEAN-/221179208087?pt=US_Cars_Trucks&hash=item337f4ee197#ht_3882wt_897

Waaom is je garage te klein voor een porsche? Die kan toch ook buiten staan?
Bovendien doen een paar haken aan de muur, en een stelling aan het plafond voor evt. hout wonderen.

Cayman kan toch wel?

Je moet toch een reden vinden om te zeggen dat je wel een Porsche kan betalen maar het eigenlijk om een vage reden toch maar niet doet (de Saab lijkt me nou niet een kleinere auto).

Wat meer uitleg: De Porsche is een wens, en zou de derde auto worden. Die wil ik in de garage hebben in de winter, zo ook de auto van de vrouw. We hebben nu meer spullen dan twee jaar geleden toen we hier net kwamen wonen. Inmiddels 7 fietsen, waarvan er 4 aan de wand hangen, twee wekelijks op worden gereden en een die we aan het opknappen zijn.

De Porsche zou ook niet in de winter worden gereden, dus moet deze binnen staan, wil hem niet in een opslag zetten. Overigens zou het geen 911 of Cayman worden, nee een oude 924/944/968 type. Die zijn voor iedereen betaalbaar bij aanschaf, en je loopt alleen leeg op onderhoud als je een slecht examplaat treft (de meeste!).

Met de Saab houden we twee auto's, rijden we cabrio, en eerlijk is eerlijk een van de mooiste cabrios van die tijd. Ook zijn ze hier goedkoop, over onderhoud maak ik mij geen zorgen, dat kan ik zelf nogwel.

M.a.w als de mogelijkheid er is bouw je een schuurtje waar je spulletjes in kan opslaan en de 7(!) fietsen? .. heb je dat mooi ergens anders en kun je 2 auto's in de garage zetten? Als een Porsche een droom is waarom te lang ermee wachten!!

Comas, ik weet het. Wij mogen hier niets aanbouwen, mag zelfs niet eens het gras maaien, of de struiken snoeien. Mag ook de was niet buiten hangen...........en toch woon ik in Amerika. Ook hier zijn er regels.

De Avenger lekte een klein beetje olie, drupjes niet te zorgelijk. Olie moest worden verversd, dus meteen even aangekaart. Bleek via het filter te lekken, nieuw filter en olie en klaar. Ook bij deze waren de kosten $ 3.02.

Dit week einde wordt leuk, vriend uit NL komt op bezoek van vrijdag tot zondag. Vrijdag avond naar de Ierse kroeg, lekker aan het bier met nog wat Amerikaanse vrienden, een verdwaalde Duitser, en een Nederlander van DSM, net nieuw in het land. Zaterdag avond naar een concert, https://www.youtube.com/watch?v=gUyTq6fp6Ec&feature=youtu.be, wordt lachen!!! Misschien ook nog even skien, wordt leuk!

Vervelend, nee hoor, ik slaap nog lekker.

Komend week einde naar de NADA, de nationale dealer show, vervelend het is in Orlando. Kom daar sowieso NieuweAutoKopen.nl tegen, de heer aldaar, P de V, is ook aanwezig, en zal hem trakteren op een hapje en een drankje in de avonduren.

Lekker wat sneeuw gevallen deze week, ESP uit en lekker met de Journey aan de gang, maakt me weer blij met de auto.

Waarschijnlijk morgen de eerste opdracht voor een Hyundai dealer in Montreal. Even doorduwen morgenvroeg en ik zal het weten.

Koreaanse upgrade ;) Hyundai's op jouw toptegels (y) Echt andere merkbeleving in USA versus NL bij Hyundai... maar ook hier timmeren ze aan de weg.

Nog niet in opdracht, HQ Canada moet een oordeel vellen, architect is inmiddels om, was niet moeilijk want ander projecten willen ze ons ook. Morgen wat telefoontjes doen, charmes gebruiken en wie weet.

Zal eens kijken of ik wat tekeningen van de dealer kan uploaden alhier, best gedetailleerd werk van Hyundai!, zelfs licht armaturen moeten van een bepaald merk zijn.

Bart, alles goed in Orlando. Beurs is van 08.30 tot 04.30, best lekker, alleen zwembad zit op het oosten dus geen zon meer, wel een hottub, heerlijk. Beurs is goed, en het mooiste, 90% is positief, dus goede vooruitzichten.

De Hyundai is rond, kwam de heren vandaag tegen, hopelijk ook de parkeer garage, dwz nog ca 1800 m2 erbij. Dinsdag weten we meer.

Canada was sterk vertegenwoordigd, dus over een week drie naar Montreal. Moet maar eens gaan denken aan een nieuwe medewerker.

Paul van NAK kwam nog even langs een grote bron van inspiratie, ook voor mij, Bovag wordt wakker, geen snoepreisjes, luister 5minuten naar Paul, dat geeft voldoende om 80% van de dealers meer omzet, maar meer belangrijk winst! De rest overleefd het wel.

We zijn weer terug, heerlijk om thuis te zijn. Hebben we nog geld uitgegeven, jawel, een paar slippers gekocht, Reef Fanning, waarom deze:

1334772716_750x0.png

Niet voor niets, er zit een flesopener in, geen geneuzel meer op het strand om mijn flesje Spotted Cow (zeer, zeer lekker) open te maken:

70_BLACK-GREY-BLUE_2.jpg

De beurs is voorbij een 80 tal goede contacten, veel concrete projecten, dat maakt mij blij.

Maar de grootste klappers moeten nog komen, Ford heeft een nieuwe actie voor dealers (mits geschikt): Als de dealer $1 spendeerd, lapt Ford er een bij, tot een maximum van $ 750.000 per dealer!! Kijk daar zit mijn handel!

Nou, kreeg vandaag wat cijfers en informatie over Opel / Chevy Nederland:

- verkopen Opel Januari zijn tov vorig jaar 45% naar beneden.......
- verkoop Chevrolet is gedaald tot 0, geen auto's beschikbaar en nog maar 5 personen bij de importeur hiermee bezig......
- dealers kunnen zonder enkele straf stoppen met de verkoop van Chevrolet, maar mogen daar geen ander merk voor in de plaats nemen.....

80% van mijn business is hier dealers, ze verkopen als gekken, spenderen veel geld in modernisatie van de gebouwen. Alles blinkt, websites up to date en de nieuwste snufjes.

Was het vergeten, maar morgen naar de Chicago Auto Show, heb er zin in. Zal wat foto's plaatsten, met stof voor reacties. Vandaag niet al te veel, of toch, Southern Star Brewing company gaat nieuwbouw doen, en ik heb ongeveer 70.000 tegeltjes in de aanbieding, is helemaal tevreden met de video boodschap die ik heb gestuurd, jawel een heuze low budget promotie video wat de doorslag heeft gegeven. Doe anders, schrijf orders.

Ben er nog niet over uit of ik hem hier moet plaatsen.

Bart, je hebt PM,

Hyundai neemt niet de optie voor de parkeergarage, zonde, maar niet getreurd de werkplaats en opslag gereedschap is bijna 1000 m2, lekker. Maandag die kant op word nog wat.

Gisteren was een dag om nooit te vergeten. Onderweg van Toronto naar Montreal, veel sneeuw, en tijdens het wisselen van baan schoof de kont van de auto volledig weg, raakte controle kwijt en na twee rondjes op de weg, en de voor en achterzijde de bumper tegen de vangrail stond ik stil.

Het weer was slecht, en reed te hard, anders was het niet gebeurt, gelukkig niets aan de hand met mij zelf, ook de airbags bleven op zijn plaats. Kon de weg vervolgen, ben naar een garage gegaan en hebben de auto nagekeken. Alle verlichting is nog heel, heb wederom een engeltje op mijn schouder gehad, net zoals 4 jaar geleden.

Vandaag rustig aan doen, geen onverhoopte afspraken meer plannen, gewoon lekker naar huis.

DWAAS !!!!

Pfff wat heb jij weer gemazzeld !
Gelukkig met de schrik vrijgekomen, hoop niet dat je veel blikschade heb opgelopen ?

Suc6

Zeker, vandaag op de terugweg langs de plek des onheils gereden. Zicht was gisteren slecht, waar de achterkant uitbrak was de riggel / "heuvel" van een brug, de auto is comfortabel, maar zweeft dan door, en dat moet de oorzaak zijn geweest van het uitbreken, zeker, met minder snelheid was het waarschijnlijk niet gebeurt, maar denk dan zelf met 40-50 km uur en zo slecht was de weg nou ook weer niet

Plastic schade, koplampen en alles zijn nog heel, motorkap heeft een kras, linker koplamp is iets ingedrukt, maar niet stuk, de auto heeft de klap erg goed opgevangen, geluk, heel veel.

Zal zaterdag wat foto's plaatsen.

Zo, we hebben even tijd om wat op papier te zetten:

de foto's:
image_zps07c8fe88.jpg

image_zpscd44cf7c.jpg

image_zpsa82a6e08.jpg

image_zpsdfc0e56f.jpg

image_zpsfd9b3a1b.jpg

Taxatie vandaag, $ 2400.00 - van de week naar de schadehersteller, maar morgen eerst zien te overleven met 6-9" sneeuw op komst.

Maandag gaat de auto naar de hersteller, heb de huurauto geregeld, eerst 4 dagen een 4wd, moet een km of 700 rijden, daarna waarschijnlijk een nieuwe Beetle. Hoop dat de auto binnen twee weken klaar is.

Verder een Iphone5, nu af van de blackberry, en is fijner om twee redenen, 1) dial by name werkt, dit betekent dat veel switchboards hier de keuze hebben om personen te bereiken door de eerste letters van hun naam in te drukken via dialpad dat werkt niet met een blackberry, ten tweede, Siri, heerlijk afspraken in de telefoon zetten zonder te typen. Dat bespaard mij erg veel tijd.

Wow White :rolleyes: Nog maar een extra schietgebedje aan die engel, die moet je echt te vriend houden! Iedere ochtend even een lekker hapje op je schouder leggen, dan blijft-ie wel zitten ;)

Nou, weekeinde kan beginnen, had wat last van een verstandskies, jawel, die mag er uit zei de tandarts, echter ik doe het niet, je moet naar de chirurg.....Dus foto's gemaakt, $75 afgerekent, en twee uurtjes later bij de chirurg. Wat papierwerk ingevuld, de stoel in, wat uitleg, verdoving, trekken, weer wat uitleg en betalen, $198.00. Naar huis, na twee uurtjes telefoontje van de assistente of alles goed ging, jawel hoor, geen probleem.

Zit nu lekker aan een bakje koffie, het week einde kan beginnen.

We zijn na het week-end, het trekken van de kies heeft geen gevolgen gehad, alles kunnen eten en drinken.

Vrijdag was overigens nog wel leuk, de eerste Volkswagen store in de Toronto regio in opdracht, enkel 230 m2, de service drive, maar al het begin moet er zijn, transport kosten vanuit onze voorraad in Carson, CA naar Toronto: $ 3400!!, dat kost normaal gesproken een volle container vanuit Duitsland nog niet eens.

Verder niet al te veel gebeurt, alleen dat de Journey bij de garage staat voor reparatie en dat ik een huurauto heb Huyndai Santa Fe, tot en met donderdag, en daarna waarschijnlijk een Beetle.

Wat foto's van de auto met de bumpers gedemonteerd:
IMG_0027_zpsa2d0ef05.jpg

IMG_0028_zpse07b6ab0.jpg

IMG_0029_zpsd3235dbf.jpg

Moet toch iets meer aan gedaan worden dan alleen de bumpers, zit veel plastic op en veel is er geknapt.

Vandaag ca 600 mijl in de Santa Fe gereden. De bevindingen, weinig mis mee, de 4 cylinder is niet al te snel, maar het gaat best vooruit. Wat wel een "ketellapper" vorm van waarom? is, is de vergrendeling van de electrische ramen, dit is volgens mij dat de passagiers deze niet kunnen openen, maar ook de chauffeur kan ze dan niet openen.

De samenstelling / uitvoering van de auto was weer lekker vreemd, geen centrale deurvergrendeling, wel spraakherkenning, bluetooth, cruise control, hill decent.

Morgen weer eens kijken naar de Journey,

Vandaag een telefoontje van de verzekeringsmaatschappij, toch iets meer schade en bedrag ging naar $ 5300.00, jawel, dit is toch iets meer dan de eerste raming.

Zakelijk lekker deze week, woensdag komt de klapper, we hebben mondeling accoord voor een drietal dealers, een Lexus, Chevrolet en een Cadillac, totaal tegen de 6500 m, en geen enkel tegeltje voor de showroom. Amerika gaat goed, en dus met mij ook.

Terug
Bovenaan