A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

A3-White zei:
Ketel, Heb nog wat voor jou gevonden, ga je zeker mooi vinden!, Net op de mail naar je gezet. Zal het ook even uploaden hier maar ben het password even zoek. Kwam ook nog een foto tegen waar wel de flits was gebruikt.....was it me?

Soloman, zeker bij elkaar te sparen, goede insteek, deed iedereen dat maar. Het is wel een saaie auto.........ik vind de Accord iets mooier, en de Optima rijd erg lekker, niet te vergeten boven genoemde Maxima.

Saaie auto, inderdaad. Maar op dit moment interesseert me dat helemaal geen moer. Ik heb nu vijf jaar ervaring met mijn huidige Camry en hij heeft me geen moment in de steek gelaten. De auto is stevig en robuust, zit lekker, rijdt lekker en de kosten zijn te overzien. Ik ben gelukkig met deze auto. Ik heb eens een keer in een Maxima gereden en ik vond de vering wat aan de stugge kant.
Accord....hm, dan heb ik liever een Legend.

Soloman, heb zelf een '07 Camry hier op de zaak. Heeft inmiddels 100.000 mijl gereden, een klein euvel met het stuurhuis, en nu zijn de koplampen aan het vergelen. Verder niets, robuust, comfortabel en zuinig op de snelweg.

Verder is het bijna week einde, kreeg ik net een aanvraag op mijn bureau van Unilever ergens in Missouri.

Ketel, functionaliteit daar draait het om.

A3-White zei:
Speciaal voor Ketel,

Vloermatten OEM BMW USA, zijn er ook voor Audi in deze stijl, niet in Europa te koop want je zet je voeten niet op het merk.....zit wat in. De donkere insert is van een ander materiaal.

Vandaag reed ik weer eens in onze 3-serie, en daar stond keurig BMW op de vloermat. Staat dat er in Nederland niet op?

Vegas overleefd, de koning gezien, tijd om te werken en ontspanning te zoeken.

Op 6 juni zullen zoonlief en ik met de Porsche 911 van een vriend rochting Pittsburgh rijden. De vriend gaat daar wonen en de optie of een 40ft container te nemen met de auto erin of een 20ft container en de auto die kant op te rijden. Het laatste dus. Wordt zeker een mooie rit, een uurtje of 10 sturen. Maar goed als je de auto dan toch hebt, inderdaad, op de donderdag heerlijk vroeg weg, kapje open, en naar Indianapolis om de brickyard en het museum te bekijken. In de avond een hotel opzoeken en dan op de vrijdag een prive collectie van oude auto's en motorfietsen.

Hier staan oa Wizzer's, een '62 Bel Air, Ford Roadster 1932, Diamond t-pick up en nog een handvol auto's. Collectie is van een buurman zijn oom, zal mij benieuwen, hoop er rond de lunch te zijn, en dan de laatste uurtjes naar Pittsburgh.

Op zaterdag het huis van de vriend bekijken en waarschijnlijk wat klussen, en jawel de sleutels inleveren. Op zondag vliegen we terug, mini vakantie, want de zondag erop vliegen we naar NL.

Foto's en verslag zullen volgen, naar uitkijken doen we al een tijdje, nu hebben we de data's.

3 weken in Nederland, waarvan 4 dagen naar Duitsland (sales meeting), 4 afspraken voor radical shock wave therapy, familie bezoek, en camping.

Als ik dat zo bereken dan kosten de overnachtingen op de camping daar (standplaats voor het hele jaar / aantal overnachtingen) de prijs van een 4 sterren hotel in Amsterdam. Echter, wat het leuke is, en waar we het voor doen, veel familie (goed en minder bedeelde) van ons gaat in onze stacaravan, kost hun enkel en alleen de toeristen belasting, maaien het gras, lappen de ramen, en sturen een bedankje. Dat is het mij dubbel en dwars waard.

Zoek even op Whizzer / images. Dit zijn Schwinn fiesten waar een motor op is gezet, laten wij nu twee van deze fietsen zonder motor hebben, wie weet vinden we nog wat onderdelen. Groot land, kleine wereld.

Een paar dagen verder, en weer lekker gewerkt, geen reizen, ook al begint het te kriebelen. Canada zit er aaan te komen, nog even snel voordat we naar Nederland gaan.

Zat net een beetje te surfen, en wat zien we, volgend week einde een De Tomaso Pantera bijeenkomst bij on in het dorp, drie dagen, kijk daar wordt ik blij van.

https://greatlakespantera.com/SpringFling.html

Komend week einde hoop ik naar een demolition derby te gaan, heb wat kaarten via groupon gekocht, en daar moeten dan gebruik van maken,

Kjk dat is toch gewoon leuk. Camping aanhouden. Meteen handig voor de omgeving en zelf een lekkere thuisplek in NL

Yep, helemaal perfect, ga er ook met plezier naar toe.

De demolition derby is op 24 mei:
https://www.sycamorespeedway.com/schedule.aspx

Altijd leuk, mag alleen geen foto's maken ivm de flits. Is ruim een anderhalf uur buiten Chicago, dus zeg van Amsterdam naar Enschede, ook een heel ander soort mensen. De meeste rijders zijn lokale boeren, het is vooral een leuke happening, modder happen, stof in de ogen, kijk er weer naar uit.

Vrijdag belltjemgehad voor overleg in Toronto voor as dinsdag om 0700 uur in de ochtend. Beetje de mogelijkheden en de kosten bekeken, besloten m met de auto te gaan, heb nig een klusje in Detoit en London, dusmdat kan op de heenweg mooi worden gedaan. Op donderdag moetik weer teurg zijn ivm een bezoek aan de doctor voor de schouder.

Ds nog een uurtje of drie en dan starten we de auto om die kant maar eens op te rijden. Koffertje ook nog pakken, maar dat is zo gepiept, shirts en al het andere is altijd klaar voor minimaal 14 dagen op reisnte kunnen. Jawel, niet meer zelf strijken, lekker aten doen voor die $1.50, verpakt en wel.

In London naar Dr Oetker, in Toronto naar BMW, wordt zwaar maar leuk.

Ik ben ermee gestopt voor dit jaar,

Het was stil bij Dr Oetker, daar zijn ze niet blij op dit moment, gaat niet hoe de Duitsers het willen........Toronto is weer leuk, vandaag bij een Porsche dealer (Oakville) in aanbouw geweest:

Dit word de showroom, plaats voor 22 autos, welke Volkswagen dealer kan dat zeggen? Denk een 2500 m2!!, de grootste Porsche dealer waar ik ben geweest. Voor ons een 1500 m2 voor de service shop en drive.

We zijn weer terug uit Toronto, was een 1400 mijl in totaal. Was weer een enerverende afspraak bij een BMW dealer, foto's volgen, wat kan een bouwbedrijf simpele fouten maken en deze 4 weken laten zoals ze zijn en plots is er een groot probleem. Maar goed niet mijn probleem,

Gisteren hotel geboekt in Indianapolis, kijk er naar uit. Vertelde overigens bij de Porsche dealer in Toronto over onze trip. Ah, Adrie kom even mee, en de Service Manager schenkt een cap voor zoonlief. Goed persoon, heeft niet ons vloertje, maar moet wel eerdaags dit gaan doen.

Ik kijk uit naar de trip, heb wel mijn worries over het parkeren van de auto naast het hotel, het is maar een 10 jaar oude Porsche aan de ene kant maar het is niet mijn auto. Hotel bij het vliegveld, hopen op veel verkeer en vol verlichte parkeerplaats.

Op de terugweg van Toronto viel op dat bij het in de file rijden, en afremmen op hoge snelheid het stuur ging trillen. Remmenboel (zadels, schijven, blokken) was 24.000 mijl geleden gedaan, dus verwachte andere problemen. Helaas, de schijven zijn versleten............ remblokken waren nog 50%. Is toch wel weer heel erg snel, dus niet blij.

Moet toch vervangen worden, en meteen laten doen, kreeg montage en nieuwe blokken als "garantie", schijven betaald, kosten $190.00. Heb zojuist nog wel een mail gestuurd naar Chrysler, met de boodschap zoals hierboven vermeld. Hoop dat Chrysler zijn verantwoordelijkheid neemt, en alles vergoed. We zullen zien.

Ook het brandstof systeem laten reinigen, wie weet rijden we wat meer miles per gallon, want ook hier wordt de brandstof duurder ($ 4.25 gallon afgelopen week einde).

Klein stukje gereden in de Dodge Dart, 2.0 met automaat, niet snel, absoluut niet snel, maar schakeld erg lekker, DSG gevoel! Hoop deze auto een keer als huurauto te krijgen. Snel maar weer een reisje boeken dan maar.

Edit: Voor de drie weken in Nederland een huurauto geboekt, totale kosten Euro 445.00, excl brandstof, ophalen op Schiphol, klasse Megane / Astra, bij Budget, volgens mij in de aankomsthal, lekker makkelijk.

Zeker, en ik blijf checken, moet minder duur kunnen, dus iedere 3-4 dagen kijken we even rond en als het voor minder kan dan zullen we het zien. Is wel zo lekker om dit even goed te bekijken, een reisje van drie weken naar NL kost aardig wat helemaal we nu ook een appartement hebben gehuurd in hartje amsterdam voor 10 dagen zodat de familie bij ons op bezoek kan komen, en wij niet bij hun. Ik weet het, waarom dan een auto, nou dat is simpel, moet naar Duitsland, en heb verschillende afspraken voor mijn schouder behandeling in Lelystad, en moet nog naar de camping voor een paar dagen.

Moet nog wat poetslappen kopen voor een forumbewoner alhier, dit week einde maar eens aan de slag gaan.

A3-White zei:
Zeker, en ik blijf checken, moet minder duur kunnen, dus iedere 3-4 dagen kijken we even rond en als het voor minder kan dan zullen we het zien. Is wel zo lekker om dit even goed te bekijken, een reisje van drie weken naar NL kost aardig wat helemaal we nu ook een appartement hebben gehuurd in hartje amsterdam voor 10 dagen zodat de familie bij ons op bezoek kan komen, en wij niet bij hun. Ik weet het, waarom dan een auto, nou dat is simpel, moet naar Duitsland, en heb verschillende afspraken voor mijn schouder behandeling in Lelystad, en moet nog naar de camping voor een paar dagen.

Moet nog wat poetslappen kopen voor een forumbewoner alhier, dit week einde maar eens aan de slag gaan.

Als het maar geen oude onderbroeken zijn

Een week verder, een week van plezier, en vanavond de Porsche in de garage gezet. Ook even een ritje gemaakt, erg leuk, vermakelijk en zit snel op de 7000 toeren. Dit schijn je te kunnen uitlezen, en veel in de begrenzer beinvloed de waarde. Morgen eens een fototje maken, helaas wel in de garage. Onze drive word opnieuw gesealed en dat moet 2-3 dagen drogen. Het is wel wennen, na de motor uitgezet te hebben kwam de buurman, start ff joh, dus sleutel zal nog in het contact, maar kreeg de motor niet gestart, sleutel eruit, uitgestapt, deur dicht, open ingestapt, sleutel erin, en starten, het lukte. Maar een het boekje hgaan lezen.

Deze week overigens in Luxemburg geweest, kwam Belgium, Holland, Denmark, Oostburg en Kiel tegen. Vrijdag naar Madison, bij een brouwerij langs, met de Dodge, daar past iets meer bier in.

Dan volgende week

Krijg net een mail dat de sealing van de drive niet doorgaat, dus kan de auto uit de garage halen en iedere avond even op stap. Leuke is dat zoonlief vanochtend vroeg, he dad, neem je mam nog mee?, kunnen jullie mooi met zijn tweeen uit eten. Lekker jong!

Week einde is voorbij, veel te doen gehad, waaronder het bekijken van een baseball wedstrijd, helemaal top, het thuis spelende team verloor dik, maar plezier was er niet minder om bij het publiek. Net als bij de hockey wedstrijd was ook hier de familie sfeer enorm. Het is gewoon een avondje uit, vuurwerk aan het einde, bier, hotdogs, funnel cakes, hamburgers, coke en popcorn. Zelfs een locale wedstrijd is de moeite waard, en voor e prijs van $ 14.0 pp hoef je het niet te laten.

photo11_zpsa6aae4db.jpg
[/URL]

Uiteraard even in de Posche rond gereden. De auto is eigenlijk niet veel aan als je zo met iedereen mee rijdt in het verkeer. Je moet naar de afgelegen weggetjes, dan is het een feest, maar waar kan dat nog, nou bij ons lukt dat nog best. Wel uitkijken voor de wasbeertjes, stinkdiertjes en herten, maar als je die eenmaal hebt onweken dan is er niets te vrezen. Vrouwlief vond het maar niets, niet alleen het acceleratie vermogen, maar moest nu ook een stukje verder lopen met de boodschappen. Ik zij, als we alleen deze hebben dan ben je wel sneller terug van winkelen, ...........

photo10_zpsc0911e82.jpg
[/URL]

Morgen naar Chicago, dinsdag en woensdag op kantoor, tenminste dat is hoe het er nu uitziet.

Gisteren de 911 weer even uitgelaten, het is toch wel leuk om met het zonnetje op de bol rond te rijden. Had wat fototjes gemaakt, maar wil niet al te veel van het goede leven laten zien........dus nog even wachten tot zondag voor meer en mooier beeldmateriaal.

Zoonlief is inmiddels vrij, voor hem nu 11 weken vakantie.

11 weken? Nou wat zullen jouw velgen schoon zijn de komende tijd :D

Is het een beetje mooi weer daar momenteel? Hier komen we deze week rechtstreeks uit de winter in de zomer.....

Sicm, je bent er nog!, hier is het al tijden goed weer, en ook rechtstreeks uit de winter in de zomer, heerlijk je vergeet dan snel de winter! Wel wat regen, thunderstorms, maar meestal in de avond, heb nog geen nachtje in de kelder doorgebracht, dat doen we als het echt erg is.

11 weken, denk eens wat dat een geregel is met oppas.....gelukkig heeft mijn vrouw geen werk, aan de andere kant wordt hij al een grote kerel die best wat vaker alleen kan zijn. Morgen gaat hij met de buurvrouw golven, als het regent met haar naar de film, vrouwlief is dan op weg naar Pittsburgh in de Ford Explorer. Morgen middag komt hij bij mij op kantoor om wat sample boxen te maken, leuk werk, wat tegels snijden, mooi in de dozen doen, en dan op een pallet. Verdient hij wat geld mee, en vindt het prachtig om te doen, werken is gezond! Deze samples gaan naar Mexico, nieuwe klant, een Hollander.......maakt het een stuk makkelijker dan mijn Spaans.

Vandaag een mega bestelling, 500 tegeltjes.......zijn we ook blij mee.

Fast, morgenvroeg gaan we op pad met de 911, eerst naar Indy, dan vrijdag door naar Pittsburgh. Wordt een top weekend!!

Foto's volgen, al weet ik nog niet hoe ik ze van d Iphone even kan uploaded in Pbucket, die App is niet fantastisch..........

Koffertjes in de auto en We zijn op pad, begin met regen, niet fijn maar na een uurtje of twee klaarde het op.

06B9227B-FEAB-4F0D-89FB-F08E13F88345-3330-0000025EE1280185_zpse428af06.jpg

4FC9104F-DA6F-4391-901E-3EC768C487AF-3330-0000025EF00C5CE5_zps5e0910c2.jpg

Nog wel een zakelijke afspraak gehad, perfect om de benen te strekken en te tanken, ging wel 15 gallon in, en was nog een kwart vol. Aankomst speedway, leuk onder de racetrack door naar het museum.

2087D7B7-6D82-4023-9B10-6CFEB783EE5F-3330-0000025EFDB2F0CB_zpsa2aaf57b.jpg

D36989D4-DAA9-4470-91C7-48CB73AFEE24-3330-0000025F065D9D5D_zps993ada8e.jpg

Even entree geld betalen, $16.00 voor ons tween inclusief een rondje op de racetrack, zeer schappelijk. Er staan een 50 tal auto's, allemaal winnaars, inclusief die van Arie, Dutch Boy. Dan het rondje op de track, een 10 minutes, voldoende tijd voor foto's.

B6B9B1ED-2111-46FC-9FA3-4FDC4F1EF92E-3330-0000025F315D0DFE_zpsf8c4118c.jpg

BF733888-B9DD-436D-A1F5-42792225F798-3330-0000025F20C662D2_zps014f61d9.jpg

Vanavond blijven we in het hotel, morgen weer een lange dag.

Heren, vandaag was net zo mooi, of misschien wel mooier, deze ochtend bij een locale verzamelaar geweest, een 60 plusser, sleuteld al 30 jaar als hobby. Maakt trucks tractoren en hotrods, de garage staat vol met moois, en hoogstens twee projecten. Allerlei prullaria, een echte verzamelaar, georganiseerd en gouden handjes, hij miste wel het topje van zijn duim.

Gereedschap van hier tot Tokyo, alles netjes opgehangen en schoon, de buitenkant van het pand in heuze jaren 50 stijl. De plek om te zien, precies tussen Indianapolis en Pittsburgh in.

Zondag volgen de foto's.

Een Porsche schijnt in Amerika aardig betaalbaar te zijn. Niet van dat tonnenwerk zoals hier in Nederland.

759D024D-B38A-4A6A-B83E-3929E0090F96-3330-00000313295CF888_zps4993c987.jpg

Verscholen, maar gevonden, de place to be voor ieder een die van gereedschap, antiek, auto's maar voor gastvrijheid houden.

F7C89986-7610-4248-BBFE-A195B98DA783-3330-000003133194BFCB_zps077567d5.jpg

8AA7A320-5ECF-43A4-A0E0-571430F6C193-3330-0000031341F98D5A_zpsdf4d7bb2.jpg

He, een ZZ-top Ford.
Tjonge, je vermaakt je wel. Beetje rondcrossen in een Porsche en een Dodge. Beetje poseren bij de Porsche.

Je gaat vast zeggen: je bent jaloers.

eh ja...

Elke keer weer een Porschefoto met een lachende A3-white ernaast. :(
Wrijf het nog maar eens even in.:T

@solo, een zz-top Ford, maar wel met een Chevy V8.

Morgen met de vlieger terug naar Chicago, dinsdaag naar Minneapolis, woensdag weer terug, had gehoopt niet al te veel te reizen voor de trip naar Nederland....

Twix, normaal stel ik mijn huis ook ter beschikking, maar heb slechte ervaring met vrienden van familie, lui en aten de koelkast en de wijnkelder leeg, dus ben iets voorzichtiger geworden met mijn aanbod aan onbekenden.

Ach, ik verwacht niet dat mensen hierheen komen en dan bij ons blijven terwijl de attracties ergens anders zijn...

Misschien toch maar een limiet stellen dan. Of vooraf informeren wat hun plannen zijn. Als ik mensen mij zouden bezoeken, verwacht ik dat ze maximaal 2 dagen blijven en dan naar San Antonio of Austin gaan.

Twix, die afspraak hadden wij ook, maar bij aankomst bleek dat men niets kon boeken vanuit NL......en al mijn wijn is op.

Maar goed, we zijn naar Minneapolis geweest, wel wat tussenstops gehad, zoals bij Wisconsin Brewing Company, Capital brewing, Point Brewery, Bull Falls Brewery, Summit Beer en Surley Brewing, iets anders dan autobedrijven, maar een hele interessante markt. Totaal 1000 mijl gereden, autotje doet het lekker, vanavond was het weer erg slecht, harde wint, regen en hagelstenen met een doorsnede van 1/2". Radiouitzending werd inderbroken met een nieuwsuitzending, blijf binnen, thunderstorms kunnen zich ontwikkelen. Zicht was af en toe een meter of 10, eng, erg eng..

Ook bij Olsen Meats geweest, hebben drie weken geleden op de IFFa een koffer vol met prijzen gewonnen voor hun vlees(waren), erg lekker met beir!

A3-White zei:
Ook bij Olsen Meats geweest, hebben drie weken geleden op de IFFa een koffer vol met prijzen gewonnen voor hun vlees(waren), erg lekker met beir!

Met of zonder paard :D

Zo, de koffers zijn gepakt, 3 stuks in totaal, kon nog wel een vierde bij, had een 15 kg tegels die hier zijn gelaserd, en moesten terug naar DE. Iets te zwaar voor de handbagage dus met UPS verstuurd. Had geen zin in een extra koffer, want het moet ook allemaal passen in de huurauto.

Vandaag nog aan de fiets gewerkt, was leuk, met de opbouw begonnen, zoonlief is moe van de "elbow grease". Hij zal moeten rijden deze zomer, geen foto's genomen, helaas.

Nog wel leuk nieuws, zal hier bij een locale brouwerij mijn handen uit de mouwen gaan steken, zodat ik in een jaartje of twee mijn eigen bier zou kunnen brouwen op proffesionele basis. Dit is een nieuwe brouwerij, een kleintje, maar goed om te kijken hoe de start up gaat, hoe het wordt vermarkt, en of de aanpak werkt vanaf dag 1.

Zie net dat het topic 222.222 keer is bekeken, en dat in bijna 6 jaar, is toch 100 keer per dag, niet slecht, bedankt voor de interesse.

We zijn in Nederland, en rijden een Megane Diesel. De eerste indruk, lekkere wagen, maar wat direct tegenviel waren de buitenspeigels waarin de roosters van de ventilatie reflecteren, of was ik te moe na de vlucht? We zullen zien,

Hoe kan ik overigens de CC aanzetten, veel knopjes op het stuur, maar ze doen niets.

De CC werkt, er zit een knopje op de midden console, logische plek?, niet als je het mij vraagt, is dit de Franse slag?

Zoonlief vraagt net wat ik van de auto vind, nou wat mij heel erg meeviel was de inhoud van de kofferbak. Ik kon er drie grote koffers en een kleinere in kwijt, rollo stond dan wel omhoog, maar scheelde toch een koffer op de achterbank. Ook de trildrempel, koffer is toch 23 kg, was lekker laag, de handgreep van de klep zit echter ook zo laag, als je naar de achterkant kijkt van de auto kijkt lijkt het heel anders.

Start knop is leuk, start/stop ook, ben er alleen nog niet uit hoe dit werkt. Denk dat je bij stoppen de auto in de vrij moet zetten koppeling op, en dan stopt de motor, koppelong indrukken en de motor gaat weer aan. Is met een automaat toch handiger, want ik zet de auto bij stilstand/wachten eigenlijk nooit in zijn vrij.

Terug
Bovenaan