A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

Een nieuwe plaat;

3C8688C0-2645-4FE8-AF46-85DC65329E11_zps8pqzawrj.jpg

Zelfs een '79' is met een graad of 10C een genot om in te rijden.

(y) (y) (y)
Ik geniet weer van het bijlezen Mr. White! Heerlijke levensvreugde bij jullie en M. is helemaal in rol als all American hunk gegroeid!

@Ketel, Thanks!! Nog het idee om naar de VS te komen voor een korte trip? Je bent welkom, kan je in een echte auto rijden, waarbij een kwartslag sturen een flauwe bocht is, de V8 rochelt, de uitlaat ratelt, de radio uit de auto is gehaald om naar echte Amerikaanse muziek te luisteren. Gekheid hier, lijkt me vooral gezellig!

@Speed, niet moeilijk! Kijk er al naar uit om de auto echt te stallen,

@Twix, lijkt me een goed plan. San Antonio staat op de planning, moet er even naar toe.

Sjoeritzzz is de autohandelaar en (oud) forummer hier. Net nog even aan de lijn gehad. Goede kerel, realist, en niet zeuren maar doen mentaliteit.

De andere zijde ook gedaan.

A92AAC5F-4E23-494B-9C28-4C1CE165CD29_zpslasab2xz.jpg

Zaterdag naar de Corvette Nationals and Muscle car show, kijken of Er wat valt te scoren.

Twix zei:
Kom je nog naar Houston binnenkort? Of naar Vegas?

Wanneer ben je in Vegas? Ik ben er begin Januari (CES)
Als je er toch bent zou leuk zijn je te ontmoeten. :D

Ot. Lekker bezig met de Corvette, wat is dat toch een heerlijke wagen!

Week end van 7 January zit ik waarschijnlijk in Atlanta, uitnodiging van klant gehad.

Ben klaar voor de corvette national and muscle car beurs. Kan een kostbare dag worden, wie weet is er wat met een mooie discount te kopen.

Gisteren zag ik bij Wheeler Dealers op Discovery een C3. Leuk hoor! Ik heb meer met de C4 maar deze aflevering maakte me ook wel wat warm voor de C3!

Sketcher zei:
Twix zei:

Dat weet ik nog niet, mijn schema is nooit zo ver van tevoren bekend. Maar er Is een kans van 50 procent dat ik er rond die tijd ben. Zou leuk zijn inderdaad.

A3-White zei:
Week end van 7 January zit ik waarschijnlijk in Atlanta, uitnodiging van klant gehad.

Ben klaar voor de corvette national and muscle car beurs. Kan een kostbare dag worden, wie weet is er wat met een mooie discount te kopen.

Jammer, andere keer wellicht.

Herkenbaar, die gedachte heb ik bij elke Land Rover beurs ook vergeet niet wat foto's te maken voor ons ;) ben wel benieuwd hoe zo een beurs er daar uitziet.

Twix zei:
Sketcher zei:
Twix zei:

Dat weet ik nog niet, mijn schema is nooit zo ver van tevoren bekend. Maar er Is een kans van 50 procent dat ik er rond die tijd ben. Zou leuk zijn inderdaad.

Top, laat maar weten. Als mijn vlucht geboekt is zal ik je een pm sturen.

Zo het week end is voorbij, viel weinig te scoren op de beurs, of het moesten petjes, shirts en poetsspullen zijn. Wel een kortingsbon gescoord voor online aankopen, dus de vloerbedekking, center console, binnenspiegel, shifter boot en volgens mij nog wat gekocht.

Sinterklaas is vroeg

Wel mooi dat dat allemaal nog te krijgen is. Ik moet echt sprokkelen en heel duur kopen bij de stealer voor mijn 1978 323i. Is het allemaal oem of aftermarket? En hoe is de kwaliteit dan?

De Corvette is een icoon, maakt niet zoveel uit welk model je hebt, er is veel te krijgen, voornamelijk via het internet. Meeste is gemaakt volgens originele specificatie. Heb zelf een drietal catalogie liggen waarin je lekker kan shoppen, niet alles is te koop, en soms is het gewoon uitverkocht en moet men wachten op een nieuwe productie.

Ik heb het vermoeden dat er veel geld in dit wereldje omgaat, prijzen zijn overal wel een beetje gelijk, websites worden doorgelinkt naar dezelfde hosting firma van de software, maar zijn verschillende bedrijven, www.parts123.com is een van de grotere jongens (of meisjes).

Zoonlief gaat volgens mij vandaag beginnen om de stoelen uit de auto te halen. Zal me benieuwen wat hij allemaal vind.

Veiligheidsgordels zijn opgestuird voor nieuwe gordels, hardware is allemaal goed, keuze dus om alles te vervangen voor een $280 of alleen de gordels voor $160.

Alle vloerbekleding is eruit, zijn ook al begonnen met de opbouw.

A851F71B-5B18-425A-AE03-A41A21990CBB_zpsy0hdf6q1.jpg

760464C5-EDB1-4542-9DBB-B2F86FB401E6_zpsgwtndjgo.jpg

A171DFA9-39B6-46BD-A99E-D001A1B75D36_zpsbl4wo8fp.jpg

Vandaag de rubbers op de B-pillar vervangen, zitten vast met popnagels, Mooi klusje

6182F8C6-C86C-4CC9-AE51-377EA454BE13_zpsx5sqiq5r.jpg

77FE6585-CE8D-439E-B4A3-25130EC31049_zpsz7yibvte.jpg

Zo, weekje voorbij, was er weer een van reizen. Vanochtend met het naar boven lopen zat de rug niet lekker, te veel belast de laatste paar dagen, flink balen.

De seatbelts;
BFB269CA-AB1A-443E-89BA-38D0F9EF73C4_zps7aatuqj6.jpg

Kleurtje links of Rechts?
0B57C736-8C4C-4A5A-AD66-8C0BF68A1E0C_zpsvufmkds4.jpg

Dan mag ik ook zakelijk een andere auto uitzoeken, .....maar de huidige doet het nog zo goed.......

Heb je eventueel al advies ingewonnen bij een fysiotherapeut of zoiets, niet te lang wachten hoor! Of foto's laten maken van je rug?

De rechter! Inzake zakelijke auto, herkenbaar. Ik heb elke keer het idee dat ik langer had willen doorrijden, als ik weer een berichtje kreeg dat ik mn auto mag verruilen voor wat nieuws.

Foto's zijn er, 8 keer physio gehad...... Ik zal het rustig er aan moeten doen. Deze week maandag naar San fransico, dinsdag van daar naar Minneapolis, woensdag en donderdag 700 mijl gereden, veel zitten, slecht slapen (kort). Op je tenen lopen,

Vandaag wel een nieuwe bureau stoel en varidesk tafel verhoger gekocht.

Die zakelijke auto moet gewoon zakelijk zijn, opties interesseren mij niet veel. Kan gewoon naar de dealer en er een uitkiezen, check uitschrijven en naar huis met de nieuwe auto.

Zal eens gaan kijken op cdj st charles, IL

Heerlijk bezig met de corvette zie ik wel, het Bofkont virus is de oceaan overgestoken :T

Veel succes met de rug, erg vervelend voor je.

@bofkont - zekers vandaag hoop ik dat zoonlief de bestuurders deel gaat aanpakken, Dan kan de stoel erin en de auto verplaatst worden zodat vrouwlief haar auto ook in de garage past. Het Bofkonten is een export product geworden, handelsmissie opzetten?

@speed - zelf erg tevreden met de Durango, dus grote kans dat we die kant op gaan, maar hebt kan ook heel wat anders worden. Dank je wel voor het advies om de eet gewoontes aan de pakken. Subtiel gebracht, en ja, Ik ben toch een kilo of 15 aangekomen de laatste 7 jaar. Minder beweging wat al begjnt met nooit meer strijken, niet meer tuinieren, de Internet aankopen en Zo is er nog wel meer.

A3-White zei:
@speed - Dank je wel voor het advies om de eet gewoontes aan de pakken. Subtiel gebracht, en ja, Ik ben toch een kilo of 15 aangekomen de laatste 7 jaar. /quote]

Subtiel gebracht, dank je wel!;)Toch zou je afspraken 'met jezelf' kunnen maken, bijv (ik noem maar wat) 1 x per week met je zoon naar de fitnessruimte of fietsen. 15 kilo in 7 jaar, hoe zie je er dan uit na de volgende 7 jaar ?(grapje). En ergens toch naar eetgewoontjes (hoeveelheden etc) kijken. Ik probeer niet te betuttelen, maar je moet altijd bij jezelf te rade gaan. Zoals je weet probeer ik (als gepensionneerde) 's zomers iedere dag 80 km te fietsen en 's winters (als de omstandigheden gunstig zij ) 40, het is hier vandaag zonnig en mooi weer, dan zal ik op rond de 50 km komen, maar nogmaals ik heb makkelijk praten vanuit mijn situatie. 's winters word ik altijd een paar kilo zwaarder, daar ontkom ik blijkbaar niet aan.

Heerlijk met de neus op de feiten gedrukt, kan het hebben, en je hebt gelijk, hoe gaat het de komende 7 jaar, Ik zal er eens over gaan nadenken on met een dag of 10 met de beslissingen te komen.

Een ding is wel zeker, heb wat advies van Bofkont nodig ontrend de stoelen van de C3, nieuw of repareren. Even foto's maken.

Er zijn genoeg Amerikanen die net zo maniakaal als mij doe boel onderhouden/poetsen, dus daar zie ik helaas geen brood in :)

Ja die stoelen moet je dan even goede duidelijke foto's van maken, stiknaden etc etc etc
Vaak kom je nog een heel eind met restauratie hoor, maar dan is maar net wat het geheel nieuw overtrekken kost of restaureren.

Duurder iets langer, de eerste sneeuw is gevallen.

2AAE8921-A1F7-42F5-AD16-4E4D0FBAEF00_zps30bg8qj3.jpg

Dan de stoel, enkel de bestuurderstoel, enkel de zitting:

27D438F6-AA65-411B-B05F-1F53552D13DA_zpscabzs8gb.jpg

1B127AAC-5B53-4482-9FE4-47D5B27F622E_zpsfp0rbygg.jpg

Zonde is pure uitdroging, met een beetje jaarlijkse voeding was dit prima te voorkomen.
Een leder restaurateur kan dit prima herstellen, leder weer zacht maken/ voeden/plamuren/spuiten in kleur/voeden/beschermen.
Genoeg lokale vakmensen daar in de VS volgens mij.

Klopt, volgens mij blijft dat ding op low staan in plaats van op high.

:D

Zo een week verder, vandaag besloten om nieuwe zittingen aan te schaffen. De oude gaan we houden en kijken of we er wat mee kunnen doen, tenminste reparatie. Wie weet neem ik de zitten wel mee op de volgende trip naar Nederland.

Weer wat sneeuw gehad deze week, ook is het te koud om in de garage aan de gang te gaan, dus besloten om komend week-end een heater te huren zodat we de auto in elkaar kunnen zetten, starten, en goed aan de kant zodat vrouwlief haar auto ook droog word gestald.

Verder, word een mooi 2017.

ehmm de zitting en leuning, die zitten geklemd in een frame van fiberglass Tevens zit er een mechanisme in die bij een ongeluk / hard remmen ervoor zorgt dat de leuning niet kan omklappen.

https://www.ebay.com/itm/Corvette-Original-Fiberglass-Clam-Shell-Seat-Back-Bottom-Blue-1978-1982-/201336443166?fits=Year%3A1979%7CModel%3ACorvette&hash=item2ee096511e:g:qy0AAOSwBahVOSPb&vxp=mtr

Meer nieuws volgt........

En er is nieuws;

7CCBF6AB-11B5-4073-8EA1-80C6E12FA15E_zpspmngsm38.jpg

Vandaag aangeschaft, word helemaal nagekeken, mooi speelgoed!

En is er nog meer nieuws, jazeker, na het week einde!

A3-White zei:
En er is nieuws;

7CCBF6AB-11B5-4073-8EA1-80C6E12FA15E_zpspmngsm38.jpg

Vandaag aangeschaft, word helemaal nagekeken, mooi speelgoed!

En is er nog meer nieuws, jazeker, na het week einde!

Gaaf. Dat zijn de mannen dingen. En weer wat anders dan de PS4 :D

Een flipperkast is echt speelgoed, net gebracht door wat krachtpatsers, plaats je in de woonkamer. Helemaal goed, even op temperatuur laten komen.

2F50F3C9-BF73-496F-825E-DEEBF323A51B_zpss40btloo.jpg

Het is bijna week end......

Terug
Bovenaan