A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

Van de c3? Das wel naar. Heb je al eens een rondje met een magneet gedaan? Die Amerikanen zijn niet vies van een likje plamuur...

uwbuurman zei:
Ach ja...o_O

Maar daar zit een stalen frame in toch? Hoe gaat dat?

Als dat verroest is mag je alles van de auto afsnijden om het te repareren. Ik meende dat ze dat ooit eens bij CAR s.o.s hadden gedaan?

Dit is een leuke link: https://www.youtube.com/watch?v=reE2aNhpmew

Kwam vandaag nog wat binnen;

31D4D4E7-D9A6-4E27-97BC-9B7E38FEE7AE_zps6pbsemdu.jpg

Zoonlief wilde gisterren de auto starten, helaas hij deed het niet. Even de lader erop en starten ging subliem. Daarna aan de gang gegaan om de koplampen te vervangen, daarvoor moet de motor even aan omdat de klapkoplampen met motor vacuum worden bediend. Heeft ie toch mooi gedaan, meteen even de chroomringen gepoetst. Kunnen niet het grootlicht doen, dan word er teveel stroom getrokken over de schakelaar en zal de zekering gaan klappen.

Over het leeglopen van de accu moeten we maar eens gaan nadenken. Heb het idee om de accu los te koppelen om er een multimeter tussen te zetten, deze dan de stroom afname laten meten en een voor de zekering trekken om te zien in welk circuit de "lekkage" zit. Gaat goed komen denk ik zo, een mooi klusje voor dit weekeinde.

Zo leren jullie de auto wel goed kennen met al die 'kleine' akkefietjes; zo lang ze op te lossen zijn, prima toch?

Inderdaad, het is leuk om lekker de klusjes te doen, en de auto is redelijk simpel.

Zit inmiddels een kill switch op de accu, lekker uitschakelen na te hebben gereden.

Het week end is er, maar ook bezoek, familie uit NL over voor de herfst vakantie, heerlijk!

Straks even de Durango ombouwen naar 6 personen,

De Avemger stink van binnen, lijkt dat de kofferbak vol heeft gestaan met water, nooit opgevallen tot eerder deze week. Maar eens gaan kijken waar het water vandaan komt

Nou, de uitsparing voor het reservewiel heeft aardig vol gestaan met water, de vloerbekleding erboven liet wel wat zien, en de veroorzaker is een te korte afvoerslang van het zonnedak. Deze moet afvoeren door een ventilatie in de kofferbak, deze leiding stond dus omhoog en water wat eruit kwam boog terug aan de buitenzijde van de slang in de kofferbak. Dit gaat klotsen (nooit gehoord) en loopt dan onder de passagierstoel in de voetenruimte aldaar.

Een riooillucht, nu kijken wat we gaan doen, sowieso nieuwe matten in de kofferbak, en misschien ook de hele vloerbekleding in rest van de auto. Kosten, denk een berg.........we zullen we zien, wie weet kunnen we het op de verzekering gooien. Probeer ook de Chrysler / dealer hierop aan te spreken.

Dealer doet niets, ook wel logisch, geen orgineel dak. Verzekering neemt alle kosten voor zijn / haar rekening, waarschijnlijk vandaag klaar. Zo maar eens naar toe rijden.

Komende week word gekkenwerk, Maandag waarschijnlijk Toronto, Dansdag LA, Woensdag Phoenix......heb er zin in.

Avenger was vandaag klaar, ook onderste deel van de achterbank is vervangen, ruikt nu nog way naar de ozon behandeling.

Wel weer thuis, was me wel een tripje, doet wel wat met je lichaam en ook geestelijk, woensdag was vooral aan het zwembad, laptopje bij de hand, Beetje werken, Beetje zwemmen, maar vooral plannen voor 2017 - 2020.

551F02F3-FC9A-45FD-AB8F-07FDEF6779E4_zpshwzyx6gb.jpg

2E6E3633-6732-45A3-8C62-0AF0D4CBA2F3_zpsom6rj8lc.jpg

Is overigens bij familie in Apache Junction.

Ook wat aardigs gezien, de Murano convertible is dan vreemd, deze Escalade is ook wat:

9DD28715-D271-4EDB-B66D-DD771442EDAF_zpsvtccrchc.jpg

Als auto deze week een GMC Terrain en Chevy Cruze gereden, Cruze viel niet tegen, Terrain viel niet veel over te zeggen, iets te weinig km.

3 jaar vooruit plannen :D
Dat doe je goed!

Bijzondere wagen die Escalade , maar echt mooi kan ik hem niet vinden.

Zeker geen makkelijke klus, en zal ook nog wel veranderen. Moet nu snel een tweetal verkopers aannemen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Zo eerst maar even de Corvette starten en mee nemen naar de Panera, Lekker voor ontbijt. Komen we inmiddels al een jaar of 6, iedere zaterdag ochtend,

Ook nog Een jas bestellen voor ene Sjoeritzzz, wie kent hem nog?

Zo hey ook nog personeel aannemen, je gaat groot worden :cool:

Sjoeritzzz was toch ook een AW gebruiker ??
Kan me die naam nog wel heugen.

Sjoeritzzz is ook een auto import bedrijf zie op internet, haalt erg leuke's op bestelling.

Maar lekker toch wat poetsen, wat gebruik je voor wax??

Er stond nog een flesje in de kast;

8B7CA5D6-5E61-4D88-9337-30C91BEC3053_zpsk3xnxnst.jpg

0E375368-E1D1-4107-87CF-DBB97A9E7CBF_zpsgqbc3obm.jpg

Het is nu wel een beetje zeker dat er een vierde auto bij gaat komen, 95% zeker een Charger 2015/2016, andere optie is een Nissan Maxima, nieuwste model. Zal ergens begin volgend jaar zijn. De Avenger blijft, is niet veel meer waard maar goed genoeg voor nog een paar wintertjes.

Die 12 maanden bescherming moet je met een korreltje zout nemen, maar voor de rest een prima wax als ik dat zo lees.
Leuke plannen, 4 auto's op dam, jemig (y)

Volgens mij hebben we de Avenger nu 7 jaar, Mooie vertroetelbeurt.

Wel een regenbuitje vanacht:

FF477F24-C4A8-425D-A06B-E20B81B06D50_zpssq2irczs.jpg

08F2ED71-6D54-4C3D-8C6D-468518179440_zpsb5tne3v4.jpg

De Trotse eigenaar!!

12C273A4-1611-4861-B428-01D82E6CEBE3_zpsnfhgw4vc.jpg

Balen, Ik had al veel respect voor tegelzetters, nu nog wat meer. Gisteren met het optillen van een doosje (20kg) van een pallet in de auto mijn onderrug verdraait. Iedere stap die we zetten is pijnlijk, liggen is een drama,

De Corvette inkomen zal niet lukken, rust houden, balen hier.

A3-White zei:
Balen, Ik had al veel respect voor tegelzetters, nu nog wat meer. Gisteren met het optillen van een doosje (20kg) van een pallet in de auto mijn onderrug verdraait. Iedere stap die we zetten is pijnlijk, liggen is een drama,

De Corvette inkomen zal niet lukken, rust houden, balen hier.

Misschien een aanleiding om de conditie wat meer aandacht te geven?;)

@speed, dat ben ik met je eens.

X-rays gemaakt, wervels staan niet helemaal lekker, physio is inmiddels geregeld, twee keer geweest, pijn is draaglijk, geen werk, het is even niet anders.

Kwam wel dit tegen;
https://www.quickjack.com/quickjack-measuring-guide.html

Lijkt me wel wat.

Stuur van de corvette word ook opnieuw voorzien van leder, nog wel eerst de tank tot een kwart leegrijden.

Oei beterschap man!!

Lekker nieuw leder op je stuur, ben dol op dat soort nieuwigheden (y)
Hoe is de rest van het leder interieur dan??

Stoelen is deels leder, deels vinyl, word ook vervangen, eerst al het carpet, en tevens fatmat.com aanbrengen, zal deels hitte overdracht van motor compartimeny moeten reduceren.

Succes met de Z4!

Dat dacht ik ook. Vanmiddag sprak een buurman mij aan, hij is een prominent lid van de flipperkastvereniging in Chicago. Hij restaureert en handeld erin, en speeld toernooitjes. Nu heeft hij een kast uit '94 gekocht, thema Corvette: Adrie, is wat voor jou, Mooi ding, koop hem en ik Geef de garantie dat het een goede investering is.

Momenteel is er op de tv in Nederland een aflevering van Wheeler dealers op Discovery. Ze hebben een c3 onderhanden. Wellicht leuk om even op te snorren op internet?

hmm Apache Junction, daar rijdt wat mooi spul rond. Nederlandse familie?

Ik zit naast South Mountain, met die batterij rode knipperende antenna's op de berg.

A3-White schreef zei:
Ook nog Een jas bestellen voor ene Sjoeritzzz, wie kent hem nog?

Die kennen we nog zéér goed! Hij heeft voor mij een prachtige Polo Blue GT geïmporteerd en ook andere oud-forumleden doen nog zaken met hem. Ketelapper, MT-DSG hebben ook van zijn diensten gebruik gemaakt. Aanrader als je een auto wil importeren uit het buitenland.

Ik ben nog altijd een meelezer op dit blog en blijf het erg leuk vinden om jullie wel-en-wee te volgen.

Even een update, rug is niet fantastisch, wel een stuk beter, de Corvette gaat vandaag de buitenlucht weer in, wie weet het laatste ritje van het jaar.

De auto lift is wel erg Mooi, heb het idee dat het Moet gebeuren.

Zakelijk, ja erg goed, greencard procedure loopt en Moet wel bericht krijgen anders wat anders. Heb al alternatieven, helaas allemaal buiten de VS. Vrouw en zoonlief staan er achter. Het gaat om keuzes, en zelf in de hand houden. Slaap erg goed,

De andere auto's, Moet van de Avenger wat roest verwijderen, heb de auto lift echt nodig.

Wat een wagen :cool:

Veel succes met je green card, gaat vast helemaal goed komen, volgens mij ben je echt een aanwinst voor het land met zoveel werklust(y)

Sterkte in het land van Trump.

Maar helemaal eens met Bofkont, wat een wagen! Mooi, Adri, heel mooi! En je hebt gelijk dat je 'm gekocht hebt en niet meer weg doet.

Mooie wagen!

Een kleine tip voor betere foto's: nooit tegen de zon in fotograferen.

Terug
Bovenaan