Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

adinsx zei:
Ik ben dus op zoek naar goed passende zonwering ala Sunnyboys. Waarom die dan niet? Juist voor Renault leveren ze geen screens. :confused:
Als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen. (y)

Als alternatief kan ik je PrivacyShades aanbevelen. Ik heb ooit zonweringen voor een Focus van hun gehad en die zaten prima.
Een alternatief is ook CarShades, welke je bij o.a. hier en hier kunt bestellen. Ik heb echter geen idee hoe de pasform is.

Voor beide merken geldt dat de achterruit in 2 delen is. Het kan (net als bij de Focus) wel eens gebeuren dat bij het hard dichtklappen van de achterklep 1 van de delen loslaat, maar je klikt ze er zo weer in.

Succes en gefeliciteerd met de 'nieuwe aanwinst' :D!

RRL zei:
Druilerige parkeerplaatsfoto: daar spotte ik hem een week of 2 geleden nog. Weet niet of het voor of na de poetsbeurt was, maar zelfs over een rij andere auto's heen viel die maagdelijk witte steesjun op (y)

Laatste foto: fantastisch. Nog even doorgroeien en ze kan sturen en schakelen tegelijk :)

Hij valt elke week op donderdagavond wel te spotten met de wekelijkse boodschappen. En inderdaad, schoon wit knalt er altijd wel uit.

Eens, flink groeien en dan kunnen we knallen. Karten mag vanaf 6 jaar :)

Barri zei:
Gefeliciteerd met de kleine, Tom! (y)

Thanks (y)

Corsa-20SEH zei:
Proficiat met de geboorte van jullie 2e dochter!

mbt. de Megane, nog steeds een erg mooie auto en uitvoering! Klopt het de bumpers toch iets van kleur zijn verschoten t.o.v. de carrosserie? of is dat gezichtsbedrog?

Dat heb ik vanaf het begin eigenlijk al. Het ene moment denk ik, er zit verschil in, het andere moment weer niet. Feit is wel dat je altijd iets verschil hebt vanwege kunststof of metaal als ondergrond. Ik denk dat het deels ook wel in de structuur zit. Op het kunststof is de lak wat meer 'sinaasappel' heb ik het idee.
Laat ik zeggen dat het vooral de hoek is waarin je de auto ziet.

@Focus-Seagrey
Thanks voor de tip. Daar had ik ze inmiddels voor de Clio IV ook gevonden.
Je link verwijst overigens naar de Mégane II, maar voor de III hebben ze hem ook.

Focus-Seagrey zei:
adinsx zei:
Ik ben dus op zoek naar goed passende zonwering ala Sunnyboys. Waarom die dan niet? Juist voor Renault leveren ze geen screens. :confused:
Als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen. (y)

Voor beide merken geldt dat de achterruit in 2 delen is. Het kan (net als bij de Focus) wel eens gebeuren dat bij het hard dichtklappen van de achterklep 1 van de delen loslaat, maar je klikt ze er zo weer in.

Succes en gefeliciteerd met de 'nieuwe aanwinst' :D!

Het niet uit één deel bestaan vind ik zelf wel een klein nadeel, maar voor de Clio die we weinig gebruiken wel te overzien. Voor de Mégane kwam ik net dit tegen: https://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=19898.0

Van het merk Laitovo hebben ze voor de achterruit één deel. Iemand is er erg tevreden over, dus wellicht is dat een optie.
Iemand die dit merk kent?
https://www.winparts.nl/interieur-bekleding/privacy-shades/renault/megane-iii-grandtour-kz0-1-bouwjaar-2008-11/c187-436-20326.html?filter=merk%7Blaitovo%7D

Kosten vallen wel mee, totaal nog geen 300,- voor beide auto's als ik het zo even optel.

Proficiat Tom! geniet ervan. Wat gaat de tijd toch hard, ik kan me jouw escapades met de RS Clio nog herinneren.

Ik heb laatst nog in een Megane proefgereden. Onze Ford zal plaats moeten maken voor een soort van gezinsauto.... een Megane GT(-line) Estate behoort tot de mogelijkheden (samen met een Focus Wagon en een Prius, no comment).

met tot de zonwering, volgens mij zijn er verschillende aanbidders van die dingen. De meeste mesnen lopen warm voor Sonnyboys omdat daar het scherm voor de achterruit in 1 stuk is, bij andere zie je een naad. Als je dat geen probleem vind, of ze alleen aan de zijkanten gebruikt, kun je net zo goed voor een andere aanbieden gaan (privacyshades bijv).

Ik had laatste jouw bolide ook nog gepot, toen zei mijn vrouw "kijk, dat is wel een soort sportieve station". Mijn moeder woont sinds kort bij jou in de buurt, dus wellicht spot ik je nog wel eens vaker.

Ik heb ook de privacy shades in de Punto, achterruit is in twee delen. Dan heb je zo'n gek randje in beeld, maar dat went wel. Vervelender is inderdaad dat je je klep echt voorzichtig dicht moet doen, omdat ze anders scheef gaan zitten.
Die privacy shades zijn overigens ook een stuk goedkoper dan Sonnyboys die wel een achterruit uit één deel hebben.

AvdB zei:
Proficiat Tom! geniet ervan. Wat gaat de tijd toch hard, ik kan me jouw escapades met de RS Clio nog herinneren.

Thanks!
Die goede oude tijd ja. Was een heerlijk autootje, maar als ik mocht kiezen kwam de zwarte R26 meteen weer terug.
Overigens speel ik vaak met het idee weer een Clio II RS erbij te halen, puur voor de fun. Voorlopig echter mijn handen wel vol thuis, dus de circuithobby komt over een paar jaar wel weer.

AvdB zei:
Ik heb laatst nog in een Megane proefgereden. Onze Ford zal plaats moeten maken voor een soort van gezinsauto.... een Megane GT(-line) Estate behoort tot de mogelijkheden (samen met een Focus Wagon en een Prius, no comment).

Benzine? Zeker een mooie GT zoeken dan, of een mooie Wagon. Prius... tja :)

AvdB zei:
Ik had laatste jouw bolide ook nog gepot, toen zei mijn vrouw "kijk, dat is wel een soort sportieve station". Mijn moeder woont sinds kort bij jou in de buurt, dus wellicht spot ik je nog wel eens vaker.

Hij valt wel op dus in de zomertrim. Mooi (y).
RRL woont ook al in de buurt, dus ik voel een mini-meet aankomen...

AvdB zei:
met tot de zonwering, volgens mij zijn er verschillende aanbidders van die dingen. De meeste mesnen lopen warm voor Sonnyboys omdat daar het scherm voor de achterruit in 1 stuk is, bij andere zie je een naad. Als je dat geen probleem vind, of ze alleen aan de zijkanten gebruikt, kun je net zo goed voor een andere aanbieden gaan (privacyshades bijv).

Barri zei:
Ik heb ook de privacy shades in de Punto, achterruit is in twee delen. Dan heb je zo'n gek randje in beeld, maar dat went wel. Vervelender is inderdaad dat je je klep echt voorzichtig dicht moet doen, omdat ze anders scheef gaan zitten.
Die privacy shades zijn overigens ook een stuk goedkoper dan Sonnyboys die wel een achterruit uit één deel hebben.

Sonnyboys zijn er dus helaas niet voor Renault, maar die Laitovo welke ik eerder plaatste heeft ook een achterruitscherm uit één deel. Wel een stukje prijziger, maar niets zo vervelend als ergens aan ergeren. Liever goed en duurder wat dat betreft.
Voor de Clio kom ik dan toch bij Privacy Shades uit en dan inderdaad een tweedelige zonwering voor de achterruit. Moet de wederhelft maar wat zachter de klep dichtgooien dus, of gewoon weg laten.

Ik denk dat ik ze vandaag of morgen maar bestel. Laitovo voor de Mégane, Privacy Shades voor de Clio. (y)

Gefeliciteerd met de kleine!! Lekker dat je gelijk vrij kon hebben.

De Megane staat er ook weer lekker bij. Zo'n verschil als iemand zijn auto een beetje netjes houdt.

adinsx zei:
Ik denk dat ik ze vandaag of morgen maar bestel. Laitovo voor de Mégane, Privacy Shades voor de Clio. (y)

Ik denk dat een detailfreak als jij gewoon twee keer Laitovo moet bestellen. Die achterruit uit twee delen gaat je tegenstaan. Goedkoop, duurkoop.
:rolleyes:

Laitovo heeft ze niet voor de Clio IV helaas :(, vandaar toch Privacy Shade...

@Springbok
Thanks, het was een mooie timing. Evenementen klaar, juni-nummer klaar en in augustus verschijnen we pas weer.
Dus precies in de rustige periode vrij kunnen pakken. (y)

@Joost
Dank

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding (y)
De Megane staat er nog steeds prachtig bij, heerlijke uitvoering dit ook.

Dank voor de felicitaties (y). Morgen zijn er alweer vier weken om, bij een eerste gaat het snel, maar bij nummer twee vliegt de tijd voorbij.

Kleine update:
Privacy Shades voor de Clio zijn gister binnengekomen. De Laitovo voor de Mégane hebben vertraging en komen pas eind augustus.
Verder aan het kijken naar een fietsendrager om de fietsen mee te nemen eind september voor het weekje Texel.

Tot slot de pagina nog even opfleuren, want er ontbreekt nog een foto van die 'heerlijke uitvoering':

Vandaag is het overigens drie jaar geleden dat ik de auto 'afleveringsklaar' poetste bij de dealer.
20130803_121242.jpg

Fotoverslagje stond hier: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5103726,5154890#msg-5154890

Edit: wie pakt de 100.000ste view? ;)

De privacy shades voor de Clio kwamen vorige week binnen. Afgelopen week er in gezet en ik moet zeggen, het past best aardig. Althans, beter dan ik verwachtte. Even kijken waar de klemmetjes moeten, maar dan zit het er ook strak in. (y)
Het scheelt veel licht in de auto, dus in de herst/wintermaanden gaat het er wel weer uit. Nu in de zomer beschermd het prima, zeker i.c.m. met de toch al getinte ramen. Gevolg daarvan is de bijna bestelauto-look, maar goed.
Foto's? Jazeker ;)

Voor de achterruit dus uit twee delen bij dit merk. Het zit echter behoorlijk strak, dus ze vallen er niet snel vanaf bij het dichtgooien van de achterklep. De Laitovo-set waarbij het wel één geheel is staat op verwachte leverdatum 26 augustus. Duurt nog even dus.

Het knaagt hier...:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1079821950-renault-megane-2-0-16v-turbo-169kw-rs-e4-2008-zwart.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je 2e dochter !!

Je beide Renaults staan er nog prachtig bij, complimenten

En het knagen kan ik mij heel erg voorstellen, de zwarte RS was natuurlijk prachtig en gaf elke dag weer een kik
Overweeg je het serieus om er weer eentje aan te schaffen?
( Of een Clio RS met Cup Chassis ... :cool:)

Tja, dan koop je iets wat je al had. Er zijn meer mooie meisjes... Ik zou liever iets anders willen, je ex is nooit meer zoals je haar herinnert.

Dank voor de verlate felicitaties ;-)

M.b.t. de Mégane, tja wat uwbuurman prima verwoord. Is het wel weer zo goed als toen?
Aan de andere kant, ik heb nog altijd wel spijt van de verkoop. Daarnaast lijken de R26's wat in waarde te stijgen. Al is dat natuurlijk puur de aanschaf goedpraten. Wel is het zo dat hij nu nog een belachelijke prijs vraagt (we hebben mailcontact). 11k om precies te zijn. Waar hij hem 3,5 jaar terug voor 12,5k van me kocht. Thuisfront vind het overigens best, ook zij mist de auto. "Het is de enige auto waar ik echt meteen verliefd op was. Nog eerder dan jij".
Rationeel gezien slaat het alleen nergens op. Wat moet ik met de auto. Kopen en schorsen? Half jaartje van genieten en weer verkopen?
Een ding is wel zeker, of het geld nu op de bank staat of in de auto. Het levert beide weinig op ;)

Kortom, het kriebelt maar of er iets gaat gebeuren...
Oh, en inderdaad bizar slechte advertentie. (n)

R26 is al weg:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1079821950-renault-megane-2-0-16v-turbo-169kw-rs-e4-2008-zwart.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

En hij is er weer: :)
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1093479833-renault-megane-2-0-16v-turbo-169kw-rs-r26-e4-2008-zwart.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1

Uch, uch, meteen maar even wat stof afblazen hier dan. Alweer bijna twee maanden terug, is er veel gebeurt? Mwa, valt wel mee. Zonde eigenlijk want daardoor kom ik ook minder op het forum. Nu moet ik zeggen, dan met twee kids er bijzonder weinig vrije tijd over is. Hoort erbij.

In het kort, beide voitures snorren lekker voort. De Clio staat op een 'schokkende' 18.500 km. :). Doet het verder prima.
De Mégane gaat iets vlotter, en vorige week op de terugweg van de Autosalon Parijs was het dan ook tijd voor een mijlpaaltje:

14568114_1092807450787358_818823591255791212_n.jpg

14484988_1092807454120691_1816822199818060749_n.jpg

Let wel, bij 90.000 heb ik de dagteller dus op de hectometer nauwkeurig gereset. Ja, ik heb een cijfertik. En natuurlijk de cruise control even op 100 gehad zodat hij deze melding geeft. Niet actief, want dan staat de teller niet op 100 maar op 104 o.i.d. Alleen dat tankmetertje hè...

Verder toevallig vanmiddag even bij de dealer langsgereden voor een nieuwe batterij in de sleutelkaart. De handsfree vergt elk half jaar wel een nieuwe batterijtje. Evenals de koplampen net wat hoger af laten stellen. Ik vond vooral de linker wat te kort schijnen, nu net even wat verder. Vanavond nog geen flitsende tegenliggers gehad die de xenon te hoog vonden staan, dus prima zo voor de donkere maanden.

Verder de TomTom-kaart geupdate en weer een jaar verlenging genomen van de TomTom Live-service zodat file-informatie en flitsers (ook niet onbelangrijk) op tijd zichtbaar zijn.
Wassen van de auto doen we niet meer wekelijks, maar als het even kan zeker elke drie tot vier weken. Dus ja, hij staat er nog steeds erg keurig bij.
14479805_1087560334645403_7145846939039869051_n.jpg

De opvolger
Tijd voor wat nieuws? Ja hoor, ik kijk lekker rond. Inmiddels wel duidelijkheid over einde contract van de Mégane. Februari 2018 staat ie voorlopig op, in het nieuwe jaar weet ik de nieuwe berekening maar ik reken op eind 2017 inleveren. Dus ergens zomer 2017 maar eens verschillende opties naast elkaar leggen. Voorkeur blijft Renault natuurlijk, maar moet het echt een PON-auto zijn dan maakt een lekkere Octavia hatchback best wel kans. Op Parijs me verbaasd over de ruimte achterin. De station vind ik minder geslaagd. Andere optie mogelijk de facelift Leon ST. Maar dat zien we t.z.t. wel.

Tot slot, huizenplannen. Jep, zijn er nog steeds. Onlangs tijdens een weekje Texel nagenoeg elke avond getekend met woning-indelingen.
Ja, we gaan definitief voor nieuwbouw naar eigen ontwerp. Hoe en wat zijn we nog niet uit. Heb inmiddels tekeningen klaar van 6x11m woning + garage (4x7) en bijkeuken. Maar ook 7x10 qua woning is een optie.

Tja, dat was het wel qua update. Beetje het gezinsleven zeg maar. En zo wordt de Mégane ook gebruikt. Nokvol, en dat voor een weekje Texel:
14370330_1075337352534368_4458244678783301688_n.jpg

Maar wel een mooie week gehad op Landal Sluftervallei
14368871_1075633225838114_3778741603950657025_n.jpg

Kortom, weinig te klagen maar ook weinig te updaten. ;)

Ik had die CC toch op 99 km/h ingesteld als ik jou was. Dat tikje naar de 100 kun je dan snel even doen als de rest van de meters ook omspringen.
O nee, want je had je handen al vol aan het fotograferen :p

:) Renault doet alleen aan even getallen op de CC, 99 was dus geen optie. En oh, de foto is gemaakt met medewerking van de reisgenoot. Hij hield de telefoon vast, ik drukte op het juiste moment op dat knopje ;) Dat mag volgens de wet toch? ;)

Wassen van de auto doen we niet meer wekelijks, maar als het even kan zeker elke drie tot vier weken.
Was ik mijn auto nou vaker dan jij? :eek:
1 september schoon in ontvangst genomen, 13 september gewassen, 8 oktober gewassen.
Beide keren niet echt vies (grijs ftw), maar beide keren met reden.

Eh, ja. Maar na aflevering ging het bij mij ook minstens elke week hoor :)
We spreken elkaar weer als je de auto langer hebt, twee jonge kids en allerlei andere prioriteiten dan de auto wassen.

Overigens, zodra de auto minder wit wordt ben ik in de wasbox te vinden. Even de hoge druk er overheen.

Was nu ook vooral met een reden. Eerste keer even wat klanten op moeten halen, tweede keer om goed zicht te hebben op de steenslagschade. Moest het even melden bij de leasemij, maar voorkant nog vol insecten.

Verwacht dat hij voorlopig niet gewassen wordt. Grijs is gelukkig amper iets op te zien, ideaal.

*Uch uch*

Klein beetje afstoffen hier. Niet alleen is de Mégane vanwege inhouden bij de dealer geweest, waar na enig onderzoek bleek dat de inlaatkleppen vervuild waren (inherent aan directe inspuiting).
046492E8-874F-46A8-A479-937B6456AB1C.jpg

Ik heb hem twee dagen later maar in het westen des lands achtergelaten voor een dikke week om met wat leukers op pad te zijn. En ja, maandagochtend ga ik weer heel veel missen in de Mégane...
In het kort, een week lekker rondtoeren en testen met een BMW 740Le (plug-in hybrid). Wát een enorme auto is het met 5,30 meter lang en 2,17 breed inclusief de spiegels. En wat je van een Sieben mag verwachten, het is zeer comfortabel (adaptieve luchtvering), muisstil aan boord (68 dB bij 100 km/u vs 73 bij de Mégane), en rap is hij ook. Ondanks de (slechts) vierpitter onder de kap. Met elektrische ondersteuning kom je in 5,5 tel op de 100 uit.
De auto daagt je überhaupt niet uit om fors door te rijden. Lekker cruisen, radio uit, genieten van de stilte. Stoelmassage en verwarming aan, en in de monsterfile (ja, Rijswijk -> Oosten des lands betekende maandagmiddag filerijden) de driver assistant systemen aan en semi-autonoom filerijden maar.

Dikke prima dus. Wij vermaken ons ;). Foto's? Jazeker ;)

101B9642-5CB6-46AE-9069-D35D742713CA.jpg

D898606E-DB04-4F4A-838A-46E893732DD3.jpg

230D8F32-523F-4B8B-9107-436E9C85FEEB.jpg

7BE217AA-D133-4333-8D2B-197CE2DDA76F.jpg

4CABFEA7-2302-42A2-8E88-A342B668E7DC.jpg

Geslaagd voor de 'familietest', met één maar. Door het accupakket achterin mis je hoogte in de bagageruimte, de wandelwagenbak kan dus niet 'even' achterin.
E6F4F678-F4F4-466C-83BC-D4E3035AE2CD.jpg

14947885_1117307445004025_6899924368987580541_n.jpg

14925532_1117307485004021_3343047292155028490_n.jpg

Ook op kantoor voldoen de parkeerplekken niet helemaal...
82A9483D-FF42-443F-A37E-2D2FFF9DDE14.jpg

Ook onderhuids mooie techniek in de stijlen:
417E3595-7468-4A3C-BBF1-FB1A4D653C3B.jpg

Luxe went snel, heel snel. Terwijl de 7 al lekker warm en ontdooid was, stond ik de wederhelft te helpen met de ruiten van de Clio krabben. :T
14915527_1116954535039316_1013915373880104573_n.jpg

Tot slot een interieurfoto, ga van het weekend betere exterieur en interieur foto's maken, ook bij daglicht. Het is in ieder geval bijzonder genieten binnenin:
DA2E1877-E2F9-41FC-B2DA-2461494684F7.jpg

Niet alle foto's werken.

Voorlopig heb je die beenruimte nog niet nodig.;)
Reden dat ik voor een Octavia ben gegaan ipv een Superb. Kan ik weer even sparen voor de studiekosten.:cool:

Zo, weer even stof afblazen. De foto's doen het allemaal weer, de auto is natuurlijk al wel terug naar zijn baasje. Was weer even wennen in de Mégane, positieve zijn wel de sportstoelen. Zit gewoon net even lekkerder dan zo'n 'zetel' in een Sieben.

Goed, door naar vandaag. Allereerst staat de Mégane natuurlijk al even op zijn winterwielen. Blijft niet mijn favo-wissel:
AFBC3195-8156-4D46-8E89-6EE86888B4BE.jpg

A6199725-C7C6-4CF0-B340-D376C936E374.jpg

De Clio volgt einde middag. Net nog wel even strak gewassen:
FFCD0917-43FC-4E5B-A3D5-ACC4901FA310.jpg

Op de Clio zijn winterwielen (16" Passion) liggen inmiddels nieuwe winterbanden. De GTradial winterbanden die al op de wielen lagen bevielen totaal niet. Tijd voor vers Goodyear rubber dus. Verder de kilometerstanden: Mégane 103.500, de Clio net over de 20.000 heen. Mag ook wel. December hebben we hem twee jaar, februari wordt ie 3 jaar oud.

Dan door naar gisteravond en vandaag. Gisteravond namelijk een tweede huis gekocht! Of nouja, eentje van 1300 kg en 6,5 meter lang :)
De komende jaren gaan we namelijk weer lekker kamperen. Dat deden we al (vorig jaar Kroatië) zo nu en dan, maar met twee jonge kids staat het vast. Lekker op de camping. En na wat wikken en wegen, en het budget toch maar wat verhogen gisteravond geslaagd voor een mooie sleurhut inclusief nieuwe Dorema Garda 270XL en luifel. De caravan zelf is een 2011 Adria Altea 462PK. Met vast stapelbed, vast zitje en een vast bed. Met 462 opbouw aardig aan de maat maar toch binnen de 1300 kg. Ja, de Mégane mag 1500 kg trekken maar dat ga ik hem maar niet aan doen ;).
Plaatje bij het praatje:
ADCDEB18-1FA1-4DE8-B5D4-736F841C8A45.jpg

Meer foto's volgen na 17 december wanneer ik hem ophaal. Advertentie is al offline namelijk. ;)
Is het alleen maar leuk? Nee, want zo'n caravan is naast iets kostbaars namelijk ook de trigger voor trekhaakproblemen.
In het Mégane III topic hier op Autoweek is het ook veel voorbij gekomen.
Gemeten: onbelast op hart kogel ~40 cm (wettelijk tussen 38 en 45 liggen).
Belast met 80kg op de kogel (staand op het frame van de caravan), hart kogel op krap 34 cm. Wettelijk moet het boven de 35 cm blijven. :(

Nu is de vering van de GTline al vrij laag, maar ook relatief slap. Kijk maar naar de volgepakte auto voor we naar Texel gingen (stukje hoger op deze pagina).

Afgelopen week al veel gezocht en zo zag ik dat de Westfalia niet geschikt is voor GT en GTline volgens trekhaken.info. Ook vind je op diverse fora soortgelijke issues.
Gistermiddag bij de huisdealer aangeklopt om te laten uitzoeken welke ze er onder hebben gezet. Daar kwam een Renault-nummer uit, maar nergens staat vermeld welk merk/type het is. (n)

Kortom, de zoektocht is gestart. Naar mijn idee twee opties:
1) Trekhaak voldoet niet en moet een andere (Bosal is de enige die past onder GTline volgens trekhakenleverancier) onder
Zonde, want de auto hoeft nog maar een jaar mee
2) MAD vervangingsveren eronder, al is de vraag of het genoeg helpt.

Gisteravond bleek in ieder geval dat bij een kogelhoogte van 44 cm de caravan horizontaal blijft. Aangekoppeld met 80 kg kogeldruk hangt ie domweg te ver voorover.
Ik heb nog even, want pas naast het ophalen van de sleurhut over twee weken hoeft ie pas in mei mee naar een camping in de buurt, en in de zomer mee naar Kroatië. Kortom, nog even de tijd om een en ander uit te zoeken. Gedoe is het helaas wel.

Mocht iemand ervaring hebben met een Mégane III GTline en een afneembare trekhaak dan hoor ik het wel.

Auto's staan er nog steeds netjes bij!

Roder zei:
Tsja, balen... Zo zie je maar dat je beter een hotel/appartementje kunt hebben qua vakantie.

Haha. Sowieso.

Of gewoon wat huren op een camping als je perse wilt kamperen. Dikke doei dat ik 1.500km met zo'n hok achter mn auto ga rijden ;)

A3-White zei:
Dat word Talismannen! Weg met de Megane,

Tja, kan. Alleen bleek onlangs bij een andere collega dat wagenparkbeheerder/financieel directeur echt niet zit te wachten op afwijkers van het PON-reglement. In oktober en aankomende januari door overnames weer een 160 collega's erbij met andere leaseregelingen, dus wie weet komt het nog goed rond de zomer 2017 ;). OVerigens staat een Octavia Combi of Superb Hatchback op de shortlist. Net als de Leon en Passat overigens. Om maar iets achter de hand te hebben. ;)

s velthuis zei:
Hulpveren of versterkte veren scheelt een slok op een borrel.

Er zijn geen hulpveren, wel vervangingsveren van MAD. Is nog een mogelijkheid inderdaad, alleen komt daarmee de kogel in de basis (die dus maar nipt de norm haalt) al niet veel hoger lees ik op het net.

Roder zei:
Tsja, balen... Zo zie je maar dat je beter een hotel/appartementje kunt hebben qua vakantie.

Met twee kleine kids is de camping zoveel lekkerder. We hebben de laatste jaren genoeg hotels gezien tijdens vakanties.
Gewoon weer lekker als vroeger dus. Beide altijd gekampeerd, en toen er nog geen kids waren bewust wel wat grotere reizen gemaakt.
Qua gemak, ja eens vliegtuig in en hotel binnenwandelen is makkelijker. Net als aansluiten bij het ontbijt/lunch/diner :)

Barri zei:
Wat een gedoe met de trekhaak zeg. Had je dan niet de caravan pas een jaartje later kunnen kopen? :)

Ehhh... bedoeling was dat we de caravan van m'n ouders gingen lenen nadat we overigens schrokken van een luxe tent huren op een camping in Krk. 2000,- per week o_O. Gezien ouders ook vakantieplannen hebben, en we daarmee vrij kort op elkaar zitten toch eens gaan zoeken. En tja, als je eenmaal zoekt... We begonnen met budget max 10k. Uiteindelijk stukje meer geworden maar goed.
Overigens, het komt wel goed met de treksjaak, vraag is alleen straks. Wie betaald wat en wat is de beste oplossing. :T

Springbok zei:
Auto's staan er nog steeds netjes bij!

Dacht ik ;)

Springbok zei:
Of gewoon wat huren op een camping als je perse wilt kamperen. Dikke doei dat ik 1.500km met zo'n hok achter mn auto ga rijden ;)

En dat is dus godsgruwelijk prijzig. De sleurhut moet een jaar of tien mee. Dat maakt (tot nu toe, want we moeten nog inrichten natuurlijk) nu 1300,- per jaar excl stalling en verzekering. Daarnaast heeft het wel wat.
En nee, ik sjees natuurlijk het liefst 's nachts in 11 uur 1300 km weg naar Poreç, dus komend jaar wordt het even wennen met 100 tuffen. :T

Carfanatic zei:
lekker burgerlijk (y)

Maximale burgerlijkheid ;)

Oh, nog vergeten te vermelden in de update. De tekenplannen voor een nieuwe 'eerste huis' zijn vergevorderd. Enige wat ontbreekt is bouwgrond. :T
Ook dat moet goed komen in 2017.

Adinsx zei:
Met twee kleine kids is de camping zoveel lekkerder. We hebben de laatste jaren genoeg hotels gezien tijdens vakanties.
Gewoon weer lekker als vroeger dus. Beide altijd gekampeerd, en toen er nog geen kids waren bewust wel wat grotere reizen gemaakt.
Qua gemak, ja eens vliegtuig in en hotel binnenwandelen is makkelijker. Net als aansluiten bij het ontbijt/lunch/diner grinning smiley

Nou, eh, veel plezier dan. Hotels waarbij je aansluit voor eten hoeven van mij niet, maar alles beter dan met je stinkpan naar de afwasplek lopen of 's nachts door de drab een WC zoeken;)

Ik ben ook aan het kijken voor vrijstaand, maar als je kijkt wat de bouwkosten+grondprijs voor nieuwbouw zijn dan is het qua prijs vaak veel aantrekkelijker om een bestaand huis te kopen naar mijn mening.
Veel ouderen willen geen vrijstaand huis meer, huis te groot, tuin te groot.
Er staat heel veel te koop aan bestaande vrijstaande huizen.

Toch alweer sinds februari 2010 Barri (oplevering december 2009). Bevalt goed, maar met twee kids is een grotere woonkamer wel een grote wens.
(vloeroppervlak beneden nu 9x5,1 en dat moet 11x7 worden)

@Blue Moon
We hebben al veel bestaande woningen bekeken, maar het valt tegen Veelal zijn oudere woningen naar ons idee niet lekker ingedeeld, lage plafonds, en zo nog wel wat mitsen en maren.

Qua bouwkosten, 300-400 euro per m3 rekenen we grofweg mee maar met het idee dat het meer wordt.
Grondprijs valt hier in de omgeving mee. 300,- m2 ongeveer. Planning is geen enorm grote keet, maar wat nu getekend is:
7 breed, 11 lang. Twee volledig en dan zolder met twee dakkapellen. Garage ernaast van 4x7 en bijkeuken er in. Niets spannends, maar wel naar wens.
Kleine preview uit Revit? [size=x-small]klik[/size]

Heb je dit topic op Tweakers al eens bekijken ? Ervaringen met het bouwen van een huis
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1522742/0

Hoort dat gedeelte aan de linkerkant er ook bij ?
Of is het niet vrijstaand ?

Ah, nuttig leesvoer. Dank. Ja, links hoort er ook bij maar wordt kleiner en 1,5 woonlaag. Bestemd voor schoonouders. ;)

2010, dat is al een tijd! Ik kocht eind 2010 m'n eerste huis, en juni 2015 alweer m'n huidige huis. Ik had echt t gevoel dat jullie er pas net woonden :D

Nee, behalve dan dat we samen begonnen en er nu twee kids bij zijn gekomen, een kat en konijn. :rolleyes:
Plannen genoeg hier, maar eerste maar eens even die trekhaak goed zien te krijgen. :T Terug ontopic dus maar

Terug
Bovenaan