Zo, tijd voor de laatste update van het jaar.
Eerst Meggie. Hulpveren komen dus januari er onder, en verder was het weer eens wastijd. Kids op bed, geen visites tweede Kerstdag, dus wassen maar :T
En dat was wel nodig ook na zeker twee maanden niet wassen maar hooguit wasbox bezoek:
Verder staat er 105.500 op de klok, en met grofweg een jaar te gaan komen daar nog zo'n 35.000 km bij op. Rond de zomer gaat het dus weer drukker worden in het topic, want dan moeten we gaan nadenken over de opvolger. Vandaag kreeg ik een persbericht m.b.t. de facelift Octavia in de mail. Ik moet zeggen, dat smaakt best wel al vind ik de neus op de foto's nog niet héél geslaagd. Goed, voer voor later komend jaar.
Om mee af te sluiten, de Mégane staat er weer spik en span bij. Of nouja, stond want het duurt helaas vaak niet langer dan een dag of twee...
Dan de Clio. Volgens Facebook-herinneringen onlangs twee jaar in bezit. Kilometers gaan niet hard, net een goede 12.000 mee gereden in die twee jaar. Verder een meer dan prima tweede auto. Ruim genoeg, maar het kan niet snel genoeg komen dat de wandelwagenbak niet meer mee hoeft voor de jongste. Dat scheelt wat geprop.
Dan door naar het tweede huisje. Vrijdag voor kerst gebruikt om hem goed te wassen. Vooral het dak had weinig aandacht gehad. En dat is best wel een oppervlakte zo'n sleurhut.
Ook kon hij wel wat aandacht gebruiken op de strips (rubber? plastic?) in de frames, na wat boenwerk zagen ze er weer een stuk beter uit:
En... ik kon het niet laten de voor en achterzijde te kleien en goed in de wax te zetten:
Resultaat mag er zijn:
En tot slot vandaag met het hutje nog even terug naar de dealer om te laten kijken naar waarom er geen water uit het douchekopje komt, maar wel bij de voeten. Er bleek een koppeling van het slangetje losgeschoten. Daarvoor moest even een wandje er af welke deels gekit zat, vandaar even ermee terug. Verder zijn er nieuwe bedframes in bestelling zowel voor als achter, een hor-/verduistering voor het kleine keukenraam en voor de deur bekijken we nog de opties (origineel € 240,-). Het ritje gaf me meteen de gelegenheid zelf nog even te sturen met de caravan er achter. De eerste keer, dus even kort wennen maar eenmaal op de lange baan een prima combinatie. Lekker in de vijf met 100 op de cruise control, en even terug naar vier om vrachtverkeer soepel voorbij te gaan. Al met al viel me de prestatie van het torretje voorin zeker niet tegen. Kleine kanttekening, de caravan is natuurlijk nog niet echt beladen. Ja deels, maar geen vakantiespul.
Uiteraard foto's geschoten van de combinatie. Ik weet niet meer wie het zei, maar het is altijd wel een mooi gezicht. Totale lengte ~ 11,1 meter.
Eigenlijk wil hij graag dat ik naar zes schakel, maar 2700 tpm in de vijf bij 100 op de CC lijkt me een uitstekend toerental:
En het uiteindelijke verbruik over zo'n 230 km:
Zitten wel wat stukken van boven de 100 in, maar goed het kan slechter. Tot zover 2016. De caravan gaat vrijdagmiddag naar de stalling, een afgesloten en goed geventileerde schuur. Op naar het voorjaar, op naar een mooi 2017.