Zo. Tijd gevonden voor een kort fotoverslagje van 'zaterdag detaildag'

.
Met dank aan forumlid Nico GTR voor een extra paar handen, want nu waren we van 9h-15.30 bezig. Anders was het ongetwijfeld een latertje geworden en daar had ik i.v.m. oppas van de kids geen tijd voor.
Om alvast met de conclusie te beginnen. Wat is de lak toch zacht tegenwoordig... we vonden wat vervuilingsdingen, kleine krasjes e.d., maar heel veel vuil kwam er dan weer niet van de lak. Wel vonden we linksbovenop de auto wat lelijke beschadigingen (zie foto verderop), welke simpel weg te polijsten waren. En ineens op de achterklep een twee tal lange krasjes van zo'n 20-30 cm. Lichtjes, maar ik denk door ons veroorzaakt. Ook die simpel er uit gepolijst, maar vast staat dat de lak zacht is. Dat wordt dus ook zeer nauwkeurig wassen de komende tijd. Niettemin, een geslaagde dag.
De auto zelf na de foto's de showroom ingezet, en inmiddels zal er wel een doek overheen zitten. De luxe kentekenplaten komen komende week binnen, en er moet nog even gekeken worden naar het randje van de motorkap boven het logo. Daar zit een vreemde vouw in, alsof de klap hard is dichtgedrukt. Wordt naar gekeken maandag. Op naar zaterdag
De auto stond al keurig klaar in de wasplaats:
Foam-tijd:
Daarna afgespoten en de vliegroestverwijderaar (Nico weet vast welke) er over. Op de lak vielen de ijzerdeeltjes (treintransport tussen fabriek en haven van 200 km) wel mee. In de hoekjes van de splinternieuwe velgen kwamen we wat meer tegen:
Na nog eens afspuiten kon de auto de werkplaats in op een beschikbare vierkolommer.
https://www.youtube.com/watch?v=amwBh2rcvsM
Vingerafdrukken, kleine beschadigingen. We zagen van alles, en meteen ook het nadeel van de kleur. Je ziet echt alles
En Nico met zijn lampje al helemaal
Vervolgens de hele auto gekleid, en dan zie je nog wat meer. Waaronder deze beschadiging linksboven op de achterklep/spoiler:
Met Monello Finale was het snel weg overigens.
Resultaat na voeden met BlackHole:
Ik ben me er bewust van dat er inmiddels mooiere / betere middelen in de handel zijn. Dus rond de zomer maar eens wat nieuw spul aanschaffen. Voor nu ging het prima met de BlackHole en daarna Natty Paste Wax Blue. Anderzijds heeft Nico een deel van de auto (motorkap, linker zijkant) in de Collonite 895 als ik het goed zeg gezet. Eens kijken wat het verschil gaat zijn.
Vervelende stickerresten op de plek waar straks de kentekenplaathouder komt verwijderen:
En de gemonteerde houder. Ja, een reclameloze is mooier en strakker en komt er t.z.t. nog wel op. Op verzoek van de dealer, en daar kan ik in mee gaan, toch nog een reclameplaat. Ze maken, ondanks dat ze toeleggen op de kale auto, het toch mogelijk de auto te leveren ipv een centrale levering. Blij mee, dus dan mag er ook iets voor terug:
Nadat de buitenzijde klaar was nog even wat plasticjes trekken in het interieur van de pedalen, het Rlink2 scherm, dorpelsierlijsten, etc. etc.
En dan, snel naar buiten want de zon schijnt! Al zie ik nu aan de foto's dat de kleur goed op de foto zetten een hele uitdaging is...
En ook de III erlangs gezet voor wat 'oud versus nieuw'. Tjonge, dan lijkt de III pas echt oud :T
Natuurlijk staat die wel op zijn winterwielen én is ie totaal niet schoon. Het leeftijdsverschil is toch al snel qua design een jaar of 7 uit mijn hoofd.