Nico GTR zei:

toch goed dat het allemaal werkt!
Zoe moet je trouwens wel geduld voor hebben, het upgrade je accu pakket is als actie afgelopen. (dus geen 40 Kw in een tweedehands) De levertijd werd te lang en ook op een nieuwe Zoe moet je ook lang wachten.
100% afgelopen is nog niet helemaal zeker (toevallig net het 6 pagina artikel van de accuwissel bij een Zoe akkoord gegeven), maar eens, het lijkt ten einde. Ten onder gegaan aan het eigen succes.
Overigens, nieuw kopen we sowieso niet, dat is zonde. De Clio was 10 maanden oud toen we hem kochten, daar was toch al een lekker stukje vanaf.
Inruil zou die nog zo'n 11k doen. Dat is 6k afschrijving in een dikke drie jaar. Valt mee. Omgerekend naar kilometers is het wat meer. 19.000 km in die dikke drie jaar resulteert in bijna 32 c/km.
Maar goed. Wat het t.z.t. wordt geen idee. Met het oog op de weinige kilometers die ze rijdt. De langste ritten zijn maximaal 40 kilometer, is een Zoe wellicht aantrekkelijk. De Captur vond ze altijd al mooi.
ENTE zei:
Best bijzonder; een hele nieuwe auto compleet in wax, seal, glans en wat-al-niet-mooi-meer........en vervolgens wel je ramen gewoon krabben! Als er ergens vreselijk veel kans is op krassen (en dan nog op iets essentiëls als je voorruit) is het wel met een ruitenkrabber. Stof en vuil kras je d’r gewoon in.
Ergens volg ik dat niet helemaal. Just my 2 cents:T
Kan je niets dan gelijk geven. Op de III gebruikte ik altijd zo'n ijsdekentje, maar die trek je strak over de A-stijl en dan tussen de deur. Dat vind ik niet ideaal i.v.m. de nog best wel zachte lak. Nu dus maar voor krabben gekozen. Tijd dat het lente gaat worden, dat is het.
Kristian zei:
Nee, mee eens. Krabben is niet echt verstandig i.v.m. krassen op de ramen en rubbers die beschadigen. Ik gebruik een Defa verwarming om de ramen te ontdooien wat geweldig werkt. Kwartiertje voor vertrek aanzetten en het interieur is opgewarmd en de ramen schoon.
Zo'n Defa heb ik wel eens gezien ergens. Twee collega's gebruikten zo'n straalkacheltje van de Aldi / Lidl. Zette ze op de achterbank neer, verlengsnoer er aan en een tijdschakelklok er tussen. Werkte prima voor ze. Dat vind ik dan weer net wat tricky zo'n straalkacheltje, maar zo'n Defa ga ik ook eens opzoeken. Kortom, kom maar op met die link
Overigens, als een verwarmde vooruit mogelijk was, zoals op de Talisman, had deze Mégane dat natuurlijk gehad.
AlbertsH zei:
Mooie wagen hoor, prachtige kleur ook! Ik vind dat Renault een goede zet heeft gedaan met dit model, zeker als het donker is haal je de Mégane er heel goed uit door de voor- en achterlichten.
[....]
Heel veel plezier ermee!
Dat komt goed. Het is nog niet het RS-gevoel van welleer met de RS182 en RS230 R26, maar ik geniet er toch wel van. Invoegen, inhalen, andere leasers 'pesten' bij het stoplicht. Ik vermaak me weer op de weg. Al een lange tijd boete vrij, nu dat nog zo houden.
Springbok zei:
Mooie update weer! Het blijft een schitterende auto! Ik word er wel enthousiast van.
Maar een Captur op t lijstje? Je vriendin is toch geen 60?
Zei ik ook tegen haar

. Terwijl we 3 februari met de verkoper/kameraad aan de koffie zaten om de papieren van de Mégane door te nemen, zaten we naast deze Captur. Tja, dat lijkt haar zeker wel wat.

https://www.renaultkleine.nl/occasions/occasions-garage-kleine?sid=16013908&v=renault-captur-tce-120-edc-xmod-automaat
Alleen is de EDC een van de eerste generatie, en die is gewoon niet zo lekker soepel. Beter is t.z.t. een facelift op de kop te tikken.
Nog beter, een Zoe en meteen zonnepanelen op het dak. Al hebben we ook nog steeds de ambitie nieuw te bouwen. De tekeningen zijn tenslotte klaar. Nu moeten de idioot hoge prijzen nog zakken en grond bemachtigen.
Carfanatic zei:
[Maar een Captur op t lijstje? Je vriendin is toch geen 60?
zijn vrouw misschien wel
Ssst.... Het is al zo'n lastige dag vandaag of er niet toch post komt terwijl ik op kantoor ben en de vrouw thuis...
Enzo Ferrari zei:
adinsx zei:
Zo, inmiddels staan de eerste 700 plezierige kilometers op de teller.
Hoe is het met het olieverbruik en moet er al een andere motor in?
Nee, zonder dollen. Mooie Renault hoor! Is de oude inmiddels al via de leasemij verkocht?
Haha, olieverbruik nul. 1600 cc'tje doet het prima. Hij fluit ook vooral heerlijk bij het doortrekken, een beetje zoals de R26 deed.
Wederhelft vind het ook nog helemaal top.
De nieuwe heb ik nog niet bij de leasemij te koop zien staan. Zal de Leaseplan occasionsportal eens bij de starttabbladen gaan zetten.