Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Total Loss zei:Sowieso waren we de laatste paar jaar na een stuk of tien bestaande huizen bekijken tot de conclusie gekomen dat nieuwbouw het beste voor ons is.
Denk dat wanneer je eenmaal nieuwbouw gewend bent niet zo snel meer zal gaan voor bestaande bouw. Toevallig kondigde mijn buurman van de week aan ook weer nieuwbouw gekocht te hebben, die heeft dus exact hetzelfde "koop een nieuwbouwhuis in een crisis" schema als jij. Ik blijf voorlopig nog lekker zitten hier!![]()
Carfanatic zei:Over koopgarant: https://www.opmaat.nl/particulier/koopgarant/een-huis-kopen-met-koopgarant/
De Monitor van KRO-NCRV heeft er een aflevering aan besteed, https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendingen/koopgarant
Heb sinds december mijn woning geheel in eigendom (10 jaar geleden met koopgarant gekocht) en hoorde van de taxateur en notaris toch ook wat verhalen van verkopers die niet tevreden waren over de taxatie.
Moderator
Rembrandt zei:Minstens 1 loze leiding per ruimte.
En de dakkapel later. Ik heb voor minder geld (wel 4 jaar geleden) een dubbele EN een enkele dakkapel laten zetten op ons toenmalig huis.
Veel plezier met alle voorbereidingen. (Bijna) net zo leuk als klussen in een oud(er) huis.
Ik heb afgelopen weken 12 kuub puin lopen verwijderen. Ook leuk.
Total Loss zei:Wat betreft apart toilet. Kan die deur in de gang niet dicht gemaakt en dan vanaf de badkamer toegang tot toilet wat dan de inloopdouche wordt. Plek van douche nu wordt dan toilet.
Verder wellicht overwegen om airco te installeren waar het meest nodig? Nu kan je leidingen etc. nog wegwerken.
Verder goed kijken of er wel voldoende stopcontacten zitten overal. Zo zit er bij moj bijvoorbeeld helemaal geen stopcontact op de gang/overloop, was wel handig geweest met stofzuigen bijvoorbeeld.
Barri zei:Apart toilet is ideaal, maar de badkamer is nu wel onnodig groot. Ik zou er een handdoekenkast maken ofzo.
Die deur vanuit de garage komt wel raar in de woonkamer uit. Een keuken aan de voorkant vind ik ook het leukst, maar dan zit je inderdaad met het punt dat een deur vanuit de garage in de zithoek uitkomt.
Nico GTR zei:En nog een raam die de garage in kijkt...
Voor de toekomstige Alpine. :T
A3 White zei:Vergeet het fontijntje niet in de toilet boven. Wel een dubbele wasbak, er zijn toch 4 tandenborstels. Garage opsplitsen voor werkplek, deur vervangen voor een raam.
Met warmtepomp kan je ook koelen,. Kijk even, het verbaast je misschien maar de temperatuur van het water in huidige vloerverwarming of straks met de warmtepomp zal niet veel verschillen .......een graad of 30 en niet >60 als in radiatoren. Zal een dakkapel niet het aantal zonnepanelen beïnvloeden? Misschien op het dak van de garage??? Het kan ook zijn dat je sowieso, vanwege bouwbesluit, panelen moet hebben....
Raym0nd zei:Positie van de toilet op de 1e verdieping lijkt vast te staan i.v.m. de standleiding riool naast de meterkast.
Persoonlijk vindt ik een toilet in de badkamer geen enkel probleem, en zoals hierboven al vermeld is, de badkamer wordt onnodig groot.
Loze leidingen en/of utp aansluitingen kan je niet genoeg hebben, je wifi router zonder accespoints haalt de zolder zelden.
Bepaal goed van te voren de indelingen van de slaapkamers, om daar je aansluitingen te baseren.
Wcd's worden wel vaak teveel op verkeerde posities geplaatst, en een wcd op 1050+ is ook wel prettig ergens (tegenwoordig moet alles zo laag mogelijk 300+).
Wil je ooit iets van en suite deuren met kastruimte/verlichting, neem nu alvast een loze leiding of wcd mee op die positie (maar daar lijkt nu al wel wat te zitten).
Raym0nd zei:Wat bedoel je precies met spuiten van een puntstuk?
Raym0nd zei:Garage al geisoleerd? of optioneel? Zou daar dan sowieso de vloerverwarming ook doorlaten lopen.
Je kan iets isoleren, maar zonder warmte wordt het er evengoed koud.
Leuk man, al die keuzes.
A3 White zei:Voor internet zou ik voor een paar honderd euro een mesh systeem gaan, overal draadloos inclusief de tuin, en kan apart draaien van de router van de provider. Dus Vriendjes, vriendinnetjes hoeven niet op jouw netwerk.
Tom zei:Ik vind overigens de badkamer met 2,8 x 2,4 echt niet heel ruim, maar dat kan aan mij liggen.
funf zei:Haha, lekker leuteren over huizen in een autotopic. Op AW kan het gewoon. Leuk om te lezen en tips op te pikken.![]()
A3 White zei:@nico, maar je hebt wel een eigen badkamer dus niet slecht voor een student.
Audi A4tdi zei:Mooie plannen Adsinsx, ik ben benieuwd welke keuzes er allemaal gemaakt gaan worden. We zitten een beetje in hetzelfde schuitje, onze dochters zijn net 3 en bijna 6 en op dit moment wordt ons nieuwe huis gebouwd. Het nieuwe huis is ook een stuk duurder, echter met de lage hypotheekrente en energieneutraal zijn de vaste lasten straks lager
Enige nadeel, een nieuwe auto moet even wachten![]()
A3 White zei:Een bestaande woning is misschien nog wel leuker, niet alleen opbouwen maar ook afbreken, handig zijn en denken is dan wel een plus.
funf zei:Vandaag ga ik voor een keuken op stap. Eens zien hoe de offerte voor een totaaloplossing uitvalt. Ik krijg vaker de tip om de keuken te laten bouwen door een timmerman en zelf de apparatuur te googlen. Hoe doen jullie dat?