Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
A3 White zei:WTW in de doucheafvoer is leuk maar een wassen neus, je kan iedere week de unit schoonmaken, 3 danes met lange haren en shampoo: niet doen. Er zijn betere systemen die geen onderhouden nodig hebben.
Tegels zwart in de badkamer, pad op voor kalk aanslag, waterontharder kan een oplossing bieden maar zo ern apparaat met magnetisme is half werk, die met zout pallets ondehhoudsgevoelug.
Oh, de tegels voor beneden, niet halfsteens leggen, als je dit wel doet moet je de voeg te veel openen, tegels zijn of concaaf of confex, nooit vlak...,,
Fijne vakantie,
Kristian zei:Handig al die tips van mede forummers! Keuken en badkamer vind ik mooi samengesteld. Heerlijk om zelf alles te kunnen kiezen. Zwarte deuren en kozijnen is tegenwoordig wel helemaal hip. Iedereen wil tegenwoordig ‘industrieel’. Geen idee of zoiets over 5 jaar nog steeds mooi is of alweer achterhaald.
Kristian zei:Verder is de vakantie een lekker vooruitzicht. Merk zelf dat het heerlijk is om even niks te moeten/hoeven. Ondanks het vele thuiswerken is even er echt tussenuit wel fijn.
Kristian zei:@A3White: Ik wil graag mijn garage in de vakantie nog betegelen ipv de racedeck vloer die er nu in ligt maar toch steeds lastiger schoon te krijgen wordt.
Heb je nog do’s en don’ts voor me? Zat te denken aan een partij 40x40 b-keus erin te leggen (op een gevlinderde betonvloer van 7 bij 3,3 m.).
British Racing Green zei:
Ga je onder en vooral achter dat half vrijstaande bad niet enorm last krijgen van stofophoping?
Lijkt me lastig vooral achter dat bad op alle plaatsen te komen bij het poetsen.
Als je dan toch bezig bent, zou ik het zeker gelijk doen; begin je in je nieuwe woning met 'schoon' water.Maar inderdaad, ik heb een waterontharder nog wel op het lijstje staan om te onderzoeken.
a3 white zei:Waterontharder kan je zelf ook plaatsen, ik zou gaan voor een Watts Waterontharder., 1 x per jaar een nieuwe cardridge en je bent klaar. De unit zelf verbruikt geen stroom en past gewoon onder je kruipruimte naast de watermeter. Zo groot als een schoenendoos en werkt op basis van filtratie.
AvdB zei:He wat leuk, een nieuw huis! Lijkt behoorlijk op ons huis (volgens mij worden enkele ontwerpen overal in het land gecopy-paste....). Lekker alles zelf uitzoeken en bepalen is wel fijn, anders moet je eerst de rotzooi van iemand anders opruimen. Daarom hebben wij 5 jaar geleden ook gekozen voor nieuwbouw, het enige nadeel is dat je bij ieder deelproject altijd constateert dat je uiteindelijk boven budget uitkomt.... keuzes, keuzes, keuzes.
AvdB zei:Ik zie jouw Megane en ook de Clio nog weleens rijden/staan. Mijn moeder woont vlakbij jou, dus ik rijdt geregeld door D (vooral de speeltuin bij de Intratuin is vaste prik) en ook bij jou door de straat![]()
Kristian zei:Goeie vooruitzichten! Heerlijk zo'n nieuw huis straks. Mooi ruim ook. Diepe achtertuin had ik ook wel graag gehad. Wat is het kaveloppervlak?
A3 White zei:Kan je straks wel thuiswerken?
ketelapper zei:Tof om te volgen weer
Bij huisverhalen begint het bij mij telkens ook te kriebelen... Maar even wachten nog. Vorig jaar van boven naar beneden alles opgeknapt en vernieuwd, samen met 'nieuwe' mrs. om er ons samen-huis van te maken in plaats van alleen mijn huis. Over ruim twee jaar nemen we pauze van ons werk. Na dat jaar (spaar-)balans opmaken en dan wellicht ergens kavel zoeken. Want ooit, ooit, ooit (later als ik groot ben) wil ik echt zelf laten bouwen.
ketelapper zei:Met de A6 op naar de 90k beurt. Zal nog net dit jaar gaan vallen. Dan ook nieuwe zomerslofjes. Ook Michelin Pilot Sport 4. Eerste set heeft dan ongeveer 55k tot 60k gedraaid, als ik de maanden winterwielen eraf haal. Lijkt mij best netjes voor sportband in bescheiden 275/30R21... Ik heb specifiek in mijn leasecontract laten opnemen dat ik zelf bandenkeuze bepaal en dat alles bij de merkdealer mag gebeurenBetaal ik vast paar euro per maand voor maar heb ik er zeker voor over!
Kavel is 297m2 overigens. Zat laatst nog eens op Funda te snuffelen. Voor 470k kun je wat verder richting het oosten belachelijk veel meer krijgen. Maar goed, richting het westen minder. Dat is nou eenmaal hoe het werkt grinning smiley
Kristian zei:Wij zitten op 286m2. Alleen met een rooilijn van 5 meter aan de voorzijde is de achtertuin wat minder diep. Hier gaan tweekappers ook al voor zeker 4 ton weg. Bizar als ik bedenk wat we er 14 jaar geleden voor hebben betaald trouwens.
Rembrandt zei:Best nog een grote achtertuin met die totaal oppervlakte.
Maar dat kost dan ook weer.
Rembrandt zei:Heb van een hovenier wel eens begrepen dat je voor je tuin ongeveer 10% van de waarde van je huis moet reserveren.![]()
A3 White zei:En wat willen we: ruimte........en dat is wat de VS zo aantrekkelijk maakt.
ketelapper zei:Bij huisverhalen begint het bij mij telkens ook te kriebelen... Maar even wachten nog. Vorig jaar van boven naar beneden alles opgeknapt en vernieuwd, samen met 'nieuwe' mrs. om er ons samen-huis van te maken in plaats van alleen mijn huis. Over ruim twee jaar nemen we pauze van ons werk. Na dat jaar (spaar-)balans opmaken en dan wellicht ergens kavel zoeken. Want ooit, ooit, ooit (later als ik groot ben) wil ik echt zelf laten bouwen.
406c zei:"Als alles goed gaat, en we een zachte winter krijgen, móet het lukken om in juni / begin juli de oplevering te hebben. Althans, dat hopen we."
Zou dat inclusief afbouw (sanitair etc.) zijn? Best ambitieus.
Moderator
A3 White zei:Klinkt toch allemaal voorspoedig, en je pa kan straks mooi helpen, na 50 jaren in de auto’s mag ie nu echt werken.
Barri zei:Maten van de oprit klinken goed. Ik heb 3*8, daar passen net de Focus en Citigo op.
Het pad erlangs is 1 meter breed en als ik dat erbij zou hebben kan ik ook met de achterste auto weg zonder de ander aan de kant te hoeven zetten: achteruit in de hoek parkeren, de andere vooruit in de andere hoek, diagonaal tegenover de andere.
Moderator
adinsx zei:Renault geeft op de dorpels keurig krikpunten aan. Er zit een flinke verdikking daar onder de dorpel. En inderdaad, die krikjes die bij de auto komen zijn echt voor nood. Ik heb er niet eens een. Een pompsetje ligt achterin, maar die gebruik ik niet. Althans, hoop ik niet te gebruiken.
Die enorme ruimte viel mij ook op ja, en dit is / zou wel een draagmuur moeten zijn. Althans, net als de andere muren van kalkzandsteen en zou een stabilisatiemuur zijn. Aan de kant waar je op kijkt komt de keuken, maar tegen die wand niets (zie floorplanner hierboven), maar aan de andere kant o.a. de trap en toilet.
Raar toch?
En inderdaad, op naar een warm voorjaar![]()
Met plezier! Leuk om de nieuwe updates en overwegingen te volgen. Wij zijn in de running voor een kavel van 11 meter breed uitlopend naar 12 meter aan de achterkant en 28 meter diep. (324m2)Dank voor het omhoog schoppen (en daarmee een notificatie via de mail) van het topic Sanoma thumbs up winking smiley. En ook alvast veel succes met de loting!
FordFocus zei:Als je de fundering zo ziet lijkt het wel op een stabiliteitswand, die veelal ook gekoppeld wordt aan de 1e verdiepingsvloer, Maar misschien wordt hij nog ondersabeld.
Zoals gezegd hebben de vloeren vaak een aardige toog waardoor de ruimte snel 15-20mm kan worden. Ik weet niet of je verder nog foto's had gemaakt, maar je zou de aansluiting van de 2 wanden kunnen bekijken. Als hij daar ook al los is van de vloer is de wand bewust laag gehouden. Zo niet is het de vloer die de ruimte veroorzaakt.
haha die pad-perikelen. Heerlijk en herkenbaar, vooral dat met kinderen tussen de auto's door. WIj hebben gelukkig een pad van 8 bij 7 en kunnen de autos netjes naast elkaar staan met voldoende ruimte om langs te fietsen/steppen/sleeën enzo.
Joel 1987 zei:Plannen zien er goed uit!
Dakkapel op zolder is ook heerlijk, zowel voor daglicht als de ruimte. Prijs van de dakkapel valt me nog mee eerlijk gezegd
Doe je de rolluiken 'verstoppen' in het overstek van de dakkapel of komt de bak in het zicht boven de kozijnen?
Joel 1987 zei:Dilemma van de oprit is begrijpelijk. Heerlijk dat je een eigen oprit heb, maar eigenlijk weer net niet ruim genoeg om er twee auto's op te zetten zonder elke keer te moeten wisselen. Welke kant van de garagedeur is de loopdeur? Als je daarin iets te kiezen heb zou ik de deur tegen het huis aan als loopdeur gebruiken. De andere deur wordt dan vrijwel niet gebruikt en daar kun je de auto wel een stukje voor zetten.
Kun je niet een hoekje van je voortuin opofferen om daar een auto een stukje diagonaal te plaatsen?
Het pad naast de garage, hoort dat nog bij jullie kavel?
Sanoma zei:Met plezier! Leuk om de nieuwe updates en overwegingen te volgen. Wij zijn in de running voor een kavel van 11 meter breed uitlopend naar 12 meter aan de achterkant en 28 meter diep. (324m2)
Dus Ik denk dat we qua oprit met hetzelfde 'probleem' komen te zitten! Maar goed, eerst nog maar eens wachten of we uitgeloot worden: morgenavond weten we het.
Dakkapel ziet er ook goed uit: flinke lelMaar wat zal dat een ruimte geven op zolder; je dochter kan haar eigen balzaal gaan openen!