Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
MCW 84 zei:ps: je moet het zelf weten natuurlijk maar ik ben echt een fel tegenstander van het online gooien van je kinderen.
adinsx zei:Geen seconde heb ik de III gemist, écht niet. De IV is zoveel beter qua interieur, geluidsdemping, sportstoelen en natuurlijk het GT-pretpakket met de gretige 1.6T met 205 trappelende Franse paarden, de EDC die gewenning vergde, maar i.c.m. de flippers zijn we maatjes geworden. 4Control blijft geweldig, net als de gekozen opties.
Kortom: die wil je niet inleveren na vier jaar.
adinsx zei:Per oktober na acht jaar van functie gewisseld en daarmee nummer vier in veertien jaar bij de huidige en eerste werkgever. Met die wijziging was wel een en ander gemoeid, maar de vraag om de GT nog een jaar voor te zetten werd gehonoreerd. Kortom: contract loopt door tot 2 februari 2023. Daarna is het overigens einde leaseauto. Het bedrijf stapt af van leaseauto's en gaat over op een mobiliteitsbudget. Wat het dus ná februari 2023 gaat brengen is de vraag.
Moderator
Maar wel even het kantoor >100km verplaatsen... Fijne werkgever...adinsx zei:Helaas zit een leaseauto er niet meer in. Althans in de huidige functie/werkgever. De leaseregeling gaat eruit bij de werkgever én ik krijg geen mobiliteitsbudget.
adinsx zei:De topic-update moet nog even wachten tot het weekend, want zowel werk als privé wat belangrijkere prioriteiten. Het lijkt erop dat de vrouw binnenkort een andere kant op moet rijden naar haar werk (en wat verder qua km's)
Heel kort wat wel van belang is:
Ja Nico, de Mégane E-Tech is super gaaf, maar eh... #geld
Helaas zit een leaseauto er niet meer in. Althans in de huidige functie/werkgever. De leaseregeling gaat eruit bij de werkgever én ik krijg geen mobiliteitsbudget. (wel een stuk minder stress en gedoe, en vooral wel focus en vrijheid in eigen planning)
Kortom: deze leaserijder gaat na bijna tien jaar weer voor zichzelf zorgen qua mobiliteit. De timing is natuurlijk niet briljant met net een jaar een nieuwbouwhuis, het slecht inschatten van meerwerk en daarmee is de bodem van de spaarpot best dichtbij gekomen. Samen met een occasionmarkt die op hol geslagen is...
Kortom: er zijn genoeg plannen / keuzes te maken de komende tijd.
A3 White zei:Een andere baan met lease auto…………er is overal een te kort, en helemaal slimme mensen waar ik Adje toe bereken.
Rembrandt zei:De Megane als upgrade van de Clio voor de vrouw.
En een EV erin voor jou.
Rijmt en past.
Ben je niet tegengekomen met Hemelvaart, trouwens........
![]()
Mieluh zei:Ik hoor het steeds meer, de lease auto eruit. Maar geen mobiliteitsvergoeding? 5 dagen thuiswerken dan? Anders is het van 100% naar 0%, dat lijkt me heel gortig.
...
Succes in elk geval met de te maken keuzes. Ik snap dat het potje leeg is na nieuwbouw, ook dat is niet meer te doen tegenwoordig.
Jay DoubleYou zei:adinsx zei:Kortom: deze leaserijder gaat na bijna tien jaar weer voor zichzelf zorgen qua mobiliteit. De timing is natuurlijk niet briljant met net een jaar een nieuwbouwhuis, het slecht inschatten van meerwerk en daarmee is de bodem van de spaarpot best dichtbij gekomen. Samen met een occasionmarkt die op hol geslagen is...
Misschien dan toch de Clio inruilen voor de al langer gewilde Captur of een Scenic?
Nico GTR zei:A3 White zei:Een andere baan met lease auto…………er is overal een te kort, en helemaal slimme mensen waar ik Adje toe bereken.
Adinsx is vast aan het roesten inderdaad. Hoog tijd voor iets anders.
ClioRougeflamme zei:Ik heb dit draadje sinds ik wat vaker op de AW-site kom de laatste 2,5 jaar regelmatig terug zien komen. Bijzonder mooie woning geworden zeg!
En de auto's zien er al even strak uit! Vooral de Mégane ziet er fantastisch uit. Als de leaseregeling weg is en je weet dat hij technisch in orde is en dat kan blijven zou ik hem zeker overnemen. Optisch is hij sowieso in nieuwstaat, daar zorg je zelf wel voor.
De Clio estate is ook fraai zo met 17-inch onder dit model kom je ze niet vaak tegen. Mocht je van gedachten veranderen en deze auto moet het veld ruimen dan weet ik er misschien nog wel iemand voor. Kan weinig aan mankeren met zo'n maagdelijke kilometerstand.
Succes met de overwegingen en de keuzes.! Enneh: ik begrijp de reacties hierboven enerzijds wel, maar een lease-auto is ook niet alles hoor. Een beetje meer thuiswerken is als je kinderen hebt (en als je het je zelf ook past) ook hartstikke fijn.
adinsx zei:Ja, verklaar me gerust voor gek, maar ook de caravan heb ik de gladde delen van gekleid en gewaxd.
Die ziet er ondanks de leeftijd van 11 jaar ook nog prima uit:
![]()
adinsx zei:Eerst zaterdagochtend de boel achter de GT knopen en 1300 km sturen door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië. Oh wat heb ik daar zin in.
adinsx zei:Jay DoubleYou zei:adinsx zei:Kortom: deze leaserijder gaat na bijna tien jaar weer voor zichzelf zorgen qua mobiliteit. De timing is natuurlijk niet briljant met net een jaar een nieuwbouwhuis, het slecht inschatten van meerwerk en daarmee is de bodem van de spaarpot best dichtbij gekomen. Samen met een occasionmarkt die op hol geslagen is...
Misschien dan toch de Clio inruilen voor de al langer gewilde Captur of een Scenic?
Een Scénic, als Grand Scénic in het parelmoer wit (zoals Vertmaori heeft), of als Initiale Paris vind ik zeker een gaaf model. Maar die hoge zit, ohnee, met mijn 37 jaar voel ik me daar echt nog veel te jong voor.![]()
Captur II, wellicht?
Total Loss zei:Fijne vakantie!![]()
MCW 84 zei:Ik bekeek de Megane E-Tech even goed op een parkeerplaats. Best een kleine auto om te zien maar nog altijd geslaagd, fraaie proporties behalve die wielen dan. Ze kunnen ook gewoon té groot zijn..
![]()
S RS zei:Lekker de GT overnemen als hij je financieel niet in de weg zit, het blijft een mooie auto om te zien. Een alternatief is misschien een leuk aangeklede Talisman, echter die zijn ook nog best aan de prijs momenteel en terug naar een Megane 3 is echt een stap terug in de tijd tov wat je nu rijdt.
S RS zei:Overigens is 16 uur aan een stuk met de hut wel een lange zit. De rit vind ik persoonlijk één van de leukste dingen van de vakantie, dus die mag best over twee dagen worden uitgesmeerd als het zo lang moet duren. Dan maar een nachtje extra en mooi op tijd met een biertje voor de caravanNa 12 uur is bij mij het beste er echt wel vanaf, mijn vriendin is niet zo dol op auto rijden als ik, dus sindsdien knippen wij de ritten op en dat bevalt eigenlijk héérlijk.
Ik word oud (29)![]()
De rit vind ik persoonlijk één van de leukste dingen van de vakantie, dus die mag best over twee dagen worden uitgesmeerd als het zo lang moet duren
Hou is op, ik tik over exact een maand de 38 aan