Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Fraai (y)
En bij nader inzien is dat wit een heel goede keuze!!!
De wagen ziet er in wit zoveel degelijker uit dan in dat alomtegenwoordige blauw.

Aha, aparte tik heb je hoor m.b.t. het kenteken ;-)

Sowieso rare overgang kentekens vind ik. Het begon bij de K, daarna gelijk naar de S. Wat gebeurd er met tussenliggende combinaties en waaom worden die (volens mij) niet gebruikt. Zo snap ik wel dat je elke 2 jaar door een reeks heen bent er er nieuwe combi's verzonnen moeten worden.

Ze slaan die inderdaad over omdat ze eerder zijn uitgegeven voor onder andere motoren (M) e.d. Precieze verhaal staat in het topic over de kentekenregistraties.
Maar omdat ze dus van de K direct doorgaan naar de S (en daarmee L, N, P, R) overslaan zit er ineens voor 'het gevoel' een tijdskloof.
Op dit moment zeg ik nog, we wachten lekker want de voorloper (Cmax) rijdt prima. Maarja, als de auto er nu eenmaal is, je daar even aan 'gesnoven' hebt krijg je meer het idee van -> afleveringsklaarmaken die handel! :)

Rode stiksel is overigens erg gaaf.

Dat ze bv de L overslaan vind ik raar. De vorige bijna gelijke reeks had deze wel gewoon, net als de N en de P.

Maar je gaat leasen dus restwaarde, als dat al gekoppeld kan worden aan de letter van je kenteken, dus karren met die handel. Bel de wagenpark beheerder dat hij de *********** kan krijgen en de auto niet bij de dealer mag blijven staan ;)

Want ja, je kan volgende week gewoon al erin rijden. Wil het je verder niet lastig maken hoor :)

fraaie auto hoor, de megane grand tour verveelt mij nog steeds niet en met de facelift alleen maar mooier geworden. alleen vind ik zo'n gt-voorbumper weer minder mooi. gedeelte waar ledjes zitten enzo oogt zo rommelig

British Racing Green zei:
Fraai (y)
En bij nader inzien is dat wit een heel goede keuze!!!
De wagen ziet er in wit zoveel degelijker uit dan in dat alomtegenwoordige blauw.

En is het nog eigenlijk pech hebben dat de zon niet schijnt want dan komt de parelmoerkleur pas echt tot zijn recht. ;)

Op deze foto is het een klein beetje zichtbaar.
IMG-20130724-WA000.jpg

Dat is ook de reden geweest om niet meer voor zwart te gaan. Het lijnenspel valt dan grotendeels weg, al is het absoluut de beste poets'kleur'. Ik denk dat ik op deze kleur ook niet snel ben uitgekeken. :)

@Paul
*turning around here...* :) en bedankt...

Als je er inderdaad zo lang op kunt wachten vind ik het knap. Ik zou het niet kunnen. Het is iets nieuws, dat wil je toch zo snel mogelijk gebruiken? :D

Erg mooi, mocht zelf drie weken sturenin een dergelijke auto, ergernis was de weerspiegeling van de ventilatieroosters in de buitenspiegels, voor de rest zou ik er mee kunnen leven (en dat voor een persoon die niets met Frankrijk heeft).

Goed... gisteravond nog weer even langs gegaan omdat de wederhelft de auto natuurlijk ook graag wilde zien.
Nog even bijgepraat en tja, de twijfel om te wachten slaat toch wel toe als zoiets moois op je staat te wachten hè :)

20130724_185742.jpg

Nu toch maar besloten vandaag even langs wagenparkbeheer te lopen en contact te zoeken met de leasemij.
De Ford monteur wil denk ik de auto ook graag voor zijn vakantie wel hebben (tegelijk met mijn vakantie), ik stiekem toch ook wel.
Alleen de leasemij moet natuurlijk akkoord geven dat de auto een maand eerder uit contract gaat en dit het bedrijf niets kost.
Lijkt me op zich geen probleem, want direct daarna gaat het contract van de Mégane in, anders volgt die later...

Dus eigenlijk ben ik wel overstag. De auto eerder hebben, er mee op vakantie kunnen, etc. staat dan toch wel hoger dan het verkrijgen van het S-kenteken. Over een jaar gaat het tenslotte al weer over naar GG-123-G ;)

Opperchief zei:
Inderdaad, roest aan die kenteken-neurose van je....beter staat dat ding asap op de stoep:LOL:

Vandaag eens even babbelen bij wagenparkbeheer dus ;)
Kom je helpen poetsen op een zaterdag?

Gilletti zei:
Mooie complete wagen hoor. (y)
Alvast veel plezier ermee!

Moet vast lukken ;)

PauseBreak zei:
Als je er inderdaad zo lang op kunt wachten vind ik het knap. Ik zou het niet kunnen. Het is iets nieuws, dat wil je toch zo snel mogelijk gebruiken? :D

Wachten is normaal niet mijn sterkste punt, dus dat gaat ook nu niet goed komen inderdaad...

A3-White zei:
Erg mooi, mocht zelf drie weken sturenin een dergelijke auto, ergernis was de weerspiegeling van de ventilatieroosters in de buitenspiegels, voor de rest zou ik er mee kunnen leven (en dat voor een persoon die niets met Frankrijk heeft).

Heb het in de leen Mégane toen niet gezien, maar dat was een Collection of Expression dus weet even niet meer of die wel die glimmers om de ventilatieroosters had.
Let wel, ik heb nog niet met een GT-line gereden, laat staan met het nieuwe TCe130 blok. We gaan het meemaken dus ;)

Nog even wat plaatjes:
20130724_185856.jpg

Die zwarte vlakken in de xenonkoplamp maken het wat mij betreft af samen met de andere zwarte details die lekker afsteken bij de witte lak zoals de donkere ramen en het panoramadak.
20130724_190118.jpg

Poging om zonder dat de zon er op staat toch de lak op de foto te zetten:
20130724_190200.jpg
20130724_190208.jpg

En wat moet er hier anders... :T
20130724_190215.jpg

Later vandaag of morgen vast een update over de verdere gang van zaken. :T

PauseBreak zei:

Het is een FIRMAwagen...
dus de wagenparkbeheerder beslist...
Als die zegt : eerst contract C-MAX uitrijden, dan betekent dit gewoon wachten...

Ziet er goed uit zeg, lekkere uitrusting ook. Wordt die witte strip tussen de voorruit en het panoramadak nog zwart gemaakt?

@BRG
Inderdaad, daar ben ik van afhankelijk. Aan de andere kant, het maakt voor zowel Leaseplan als het bedrijf niet uit denk ik.
- Of de Cmax levert in augustus Leaseplan geldt op, en kost het bedrijf geldt.
- Of de Mégane doet dat in augustus.

Enige wat er nog aan de hand kan zijn is dat de overname prijs van de Cmax gebasseerd is op einde contract. Ik weet niet hoe Leaseplan daar tegenaan kijkt... ;)

@poekoek
Dat staat wel op de planning ja. Ik kwam laatst een foto tegen waarbij die zwart is gewrapt en dat staat wel erg gaaf.
Samen met led interieurverlichting, Silvervision knipperlichten een van de punten die op korte termijn staan te gebeuren wat mij betreft. (y)

Hahaha een "tussenmodel"!

Typisch weer zo'n Franse Slag actie: hmm we gaan over naar het volgende modeljaar, maar er liggen nog wat lampjes en opbergvakken. Die moeten toch op, dus laten we ze er maar in schroeven (-:

Ik hoor dat wel vaker van vrienden die bij Renault werken, dat ze van die combinaties tegenkomen die officieel nooit geproduceerd zijn.....

I like it! De Fransen zijn daar gewoon wat relaxter in dan Hollanders of zeker Duitsers, en het is toch een leuke verrassing voor Adinsx nu.

Update'je...
Cmax mag pas vanaf 13 augustus ingeleverd worden anders moet het contract worden afgekocht.

Nu zitten er twee opties in mijn hoofd:
1) 13 augustus ligt 1,5 week voor de overgang naar het S-kenteken. Die tijd toch maar uitzitten?
2) Bij wagenparkbeheer aangeven dat de Mégane 8 of 9 augustus wordt afgeleverd en dat die Cmax maar een paar dagen extra moet stilstaan.

Bart81 zei:
Hahaha een "tussenmodel"!

Typisch weer zo'n Franse Slag actie: hmm we gaan over naar het volgende modeljaar, maar er liggen nog wat lampjes en opbergvakken. Die moeten toch op, dus laten we ze er maar in schroeven (-:

Ik hoor dat wel vaker van vrienden die bij Renault werken, dat ze van die combinaties tegenkomen die officieel nooit geproduceerd zijn.....

I like it! De Fransen zijn daar gewoon wat relaxter in dan Hollanders of zeker Duitsers, en het is toch een leuke verrassing voor Adinsx nu.

Daar had ik het gisteravond nog over met de magazijnman en verkoper inderdaad. Even bij elkaar rapen wat we nog hebben. Dat er in, dat er in.
Sterker nog, ze zijn een afdekkapje bij de middentunnel (boven het gaspedaal) vergeten te monteren. :rolleyes:
Franse slag inclusief Franse kwaliteitscheck. :)

Maar ik vind het prima. Heb uiteindelijk een slechts voor 20% uitgekleed model ;)

adinsx zei:
Update'je...
Cmax mag pas vanaf 13 augustus ingeleverd worden anders moet het contract worden afgekocht.

1) 13 augustus ligt 1,5 week voor de overgang naar het S-kenteken. Die tijd toch maar uitzitten?
2) Bij wagenparkbeheer aangeven dat de Mégane 8 of 9 augustus wordt afgeleverd en dat die Cmax maar een paar dagen extra moet stilstaan.

Gewoon zoals origineel gepland nog met de Ford op vakantie gaan en bij terugkeer genieten van een schitterende Megane met het beoogde S-kenteken...
Waarom een splinternieuwe wagen inzetten voor een vakantietrip??? Rij die gewoon rustig in na je vakantie!!!

gefeliciteerd ziet er heel goed uit (zeker omdat ik nagenoeg dezelfde in bestelling heb:LOL: )

helaas krijg ik wel een geheel uitgekleed model, hopelijk maakt het rlink systeem dit nagenoeg goed

succes met wachten!..lijkt me heeeeeeellll moeilijk.....ik moet nog veel langer!

adinsx zei:
Update'je...

Dus is de feitelijke vraag of jouw werkgever 5 dagen aan dubbele kosten over heeft om jou het plezier van 'met de nieuwe auto op vakantie' te gunnen.

Leasemaatschappij is in deze redelijk coulant, bijna een maand eerder inleveren zonder kosten.. Zit kennelijk voldoende ruimte in de overnameprijs;)

Ik zou wachten tot S-kenteken en niet voor de bevrediging op korte termijn gaan..
Als je uiteindelijk hebt weten te wachten, is dat ook een persoonlijke overwinning op je eigen (ongeduld)..(y)

Durashift zei:
Dus is de feitelijke vraag of jouw werkgever 5 dagen aan dubbele kosten over heeft om jou het plezier van 'met de nieuwe auto op vakantie' te gunnen.

Denk dat het antwoord hierop nogal voor de hand ligt...
smiley-wagging-his-finger-saying-no-emoticon.gif

Het is even afwachten. In principe staat zwart op wit dat ik de auto verplicht ben te rijden tot 31 juli.
Ik heb zelf onofficieel voorgesteld dit tot eind augustus te verlengen om meteen het S-kenteken mee te pakken, en dat vonden ze natuurlijk wel een goed plan.
Ik denk zelf dat ze er niet heel moeilijk over gaan doen overigens. Het is maar een voorloopauto waarvan vooraf al min of meer bekend was dat ik de auto tot 31 juli zou rijden en daarna wel of niet.

Ontopic:
Afneembare trekhaak (13 polig Jaeger) en de omkeerbare mat achterin zijn in bestelling.
Zaterdag arriveren de 18" GT wielen en morgen mooie PilotSport3's in 225/40 R18W. :)

De auto wordt gewoon klaargemaakt met beoogde aflevering 8 augustus mits wagenparkbeheer akkoord gaat.
Planning voor het poetsen -> zaterdag 3 augustus. :T

Mag het niet, dan slaat mijn gevoel door naar aflevering eind augustus of zodra de 'S' er is :)
We hebben tenslotte al enkele maanden gewacht en die paar weken extra...

Alvast gefeliciteerd.(y)

Ik ben ook zo'n kentekenfetish en ben, zeker na jouw opmerking over het enorme gat tussen de K en de S, wel blij dat mijn nieuwe leasebak nog besteld moet worden.;)
Ik zou 'm dan ook nog even laten staan........en er gewoon dagelijks even langsrijden.o_O

Vind op de foto's de kont een beetje zwaar lijken door die witte onderbumper. Maar dat effect zal al een stuk minder worden met de 18", denk ik.
Ik zag de foto's met de GT-velgen in het Megane-topic: (y)

Zwarte strip op het dak zou ik zeker doen. En die knippers moeten inderdaad even wit.;)

"Ik heb zelf onofficieel voorgesteld dit tot eind augustus te verlengen om meteen het S-kenteken mee te pakken, en dat vonden ze natuurlijk wel een goed plan."

Ben benieuwd hoe dit is gelopen............Als je zo graag in de Megane wil rijden stel dan voor om zelf een de extra kosten voor je eigen rekening te nemen. Wat maakt dat ene maandje nou uit?, je bent net 30, je krijgt nog minimaal 8 nieuwe auto's. Als ik de wagenparkbeheerder was zou ik helemaal gek worden. Een maandje later, betekent ook een een maandje langer plezier.............It is, what it is.

@Rembrandt
Inderdaad, en nadat ik gister nog twijfelde is dat nu weg en niet meer terug te draaien.

Wagenparkbeheer is akkoord met het inleveren van de C-max op 8 augustus. (y) :)
Meteen staat daarmee de aflevering van de Mégane ook ingepland op diezelfde dag om 16:00.

Vanmorgen nog een whatsapp dat de velgen binnen zijn gekomen:
IMG-20130726-WA000.jpg

De Michelin PilotSport3's komen morgen binnen.
1 augustus wordt de auto vervolgens klaargemaakt en 3 augustus staat ie in de showroom waar ik kan los gaan met het kleien, waxen etc. :)

Waarom toch wel?
De kentekenaanvraag moet een week van te voren.
Ik ben nog eens aan het rekenen gegaan met de uitgifte van kentekens en waarschijnlijk wordt de S-reeks donderdag 22 augustus uitgegeven.
Gezien de kentekenaanvragen via de importeur lopen moeten er eerst wat dagen speling zijn. Dus wellicht pas woensdag 28 augustus aanvragen en dan kan de auto 5 of 7 september worden afgeleverd. Dat is gewoon nog weer een maand extra wachten, en nee, dat wil ik toch maar niet.

Het kenteken gaat nu waarschijnlijk een *-KX*-** worden.

En als afsluiter, morgen gaat de Twingo II even lekker verwend worden. Planning is geheel kleien, glace en wax. Zowel de lak als de velgen.
Dan staat die er weer redelijk strak bij. :)

Nette Megane zo hoor! Die velgen doen hem gelukkig wel echt onderscheiden van de gemiddelde Megane die je tegenkomt.

Persoonlijk zou ik spiegels en dakrails zwart willen hebben en deurgrepen wit. Ik vind dat mat alu echt geen match op een witte auto. Vriend van me heeft dat ook op z'n Brun Marron Glace. Is het al iets beter op (vanwege contract), maar ook niet alles. Op een donkergrijze, zwarte Megane komt het een stuk beter uit.

Ik hoop voor je dat het morgen beetje droog blijft, of ga je binnen aan de poets?

Btw: verstandig dat je hem nu al ophaalt hoor! Scheelt je toch weer maand (minstens) wachten. Ken ook nog een zekere Ketelapper die graag op de nieuwe serie wilde wachten en dat uiteindelijk ook nét niet gered heeft ;) Al snap ik de overweging om op een nieuwe kentekenserie te wachten, maar een nieuwe letter (S ipv K) zou me toch echt te ver gaan.

Die velgen maken inderdaad wel het verschil. :)
Enige is dat in de 18" de remmen (280mm voor) natuurlijk wel wat klein ogen, maar ach... ;)

Ik vind zelf die 'dark metal' details wel gaaf ogen i.c.m. de witte lak. Juist op een donkere kleur oogt het niet sprekend.
Zoals ik al eerder zei zijn de zwarte details als de ramen, panoramadak en koplampen prachtig bij de witte lak.

De Twingo gaat mee naar mijn ouders waar ik hem binnen kan zetten en poetsen.
Ze voorspellen inderdaad behoorlijk slecht weer met hagel tot 5cm zelfs :confused:
https://www.bliksemdetectie.nl/index.php?topic=27679.240

En tja m.b.t. dat kenteken. Als de auto gewoon volgens planning binnen was gekomen in de week van 20 augustus had ik uiteraard gewacht. Maar dan was de uitvoering waarschijnlijk ook de compleet uitgeklede versie geworden. Wat dat betreft ook blij met de mengelmoes. :)

K of S kenteken verschil zit uiteraard tussen de oren, maar als je je bedenkt dat over een jaar de hele nieuwe sidecode er al weer is met de cijfers in het midden, dan maakt het ook eigenlijk geen verschil.
Nu kunnen we hem lekker inrijden en richting vakantie karren. Er staan hem dit jaar nog heel wat kilometers te wachten.

Erg mooi die Serdard wielen, zou ook mijn keuze zijn onder een Mégane. Ook ideaal met remstof, je ziet het amper op die kleur. Je rijdt dus niet meteen met van die dof geslagen wielen, zoals wel gebeurt bij zwart (ervaringsdeskundige spreekt hier).

En ach, dat kenteken is even leuk, maar binnen no-time is de S-reeks ook weer verouderd en is de lol er al weer af. Bovendien gaan de wisselingen van letters nu zo vreemd dat het zelfs voor kenners van kentekens (daar reken ik mezelf voor het gemak maar even toe) nog maar amper te volgen is.
Ik vond mijzelf in het begin ook helemaal het heertje met mijn kenteken uit het begin van de **-R**-* serie, maar dat was ook al snel niets bijzonders meer. Dan heb ik liever een aantal dezelfde cijfers/letters in het kenteken (zoals ik nu ook heb), alhoewel je daar nog minder invloed op hebt.

Dat was ook de ergenis bij de R26 Poekoek, die remstof op de zwarte velgen. Zeker met die grote Brembo's en geboorde schijven zat de remstof er naar twee dagen alweer zichtbaar op...

Maar alles loopt nu dus aardig volgens planning. Hopen dat de hagelbuien meevallen hier in het oosten en dan tellen we af naar 3 augustus voor een dagje poetsen en 8 augustus voor de aflevering. :)

Nette Mégane (y)

Poekoek zei:
Bovendien gaan de wisselingen van letters nu zo vreemd dat het zelfs voor kenners van kentekens (daar reken ik mezelf voor het gemak maar even toe) nog maar amper te volgen is.

Ik kon de nieuwe kentekens + welk afgiftejaar daarbij hoorde nog maar amper volgen bij het begin van de nieuwe (vorige) reeks, in 2008.. :rolleyes:

Poekoek zei:
Dat hopen mbt hagel in het oosten doe ik ook ;)

Áls het gebeurt dan ook heeeeel flink, zodat ie total loss is (boom erop of zo).
Ik ben namelijk met de Alto en die is bijna door zijn drie-jaar-nieuwwaarde-verzekering heen.
En ik heb een hele leuke Citigo op het oog (als ik dan toch Skoda ga rijden......)

Nee, alle gekheid op een stokkie: ik zet altijd de prive-auto binnen als er hagel wordt aangekondigd. Ik heb 'm nu echter mee naar het werk, dus ik hoop dat het mee gaat vallen.

Verder snap ik goed dat je toch kiest voor aflevering. Een maand extra is toch wel erg lang.
Ik zit zelf nog een beetje te dubben over bestelling, maar gezien de fabrieksvakanties etc zal een week meer of minder nu niet veel uitmaken. Het zal toch al wel een 2014 auto worden.:rolleyes:
Geen van de namen in mijn gezin zijn (deels) te vormen met de kentekens, dus daar hoef ik me niet op te richten.;)

@ Davidoff: dat bedoel ik dus. Met intrede van die reeks heb ik er ook meer moeite mee gekregen. Het lukt nu redelijk door de kentekens te vergelijken met mijn voorloopauto + DS3 en ongeveer een half jaar per beginletter te rekenen.

@ Rembrandt: liever niet, heb 2 auto's bij de deur staan die niet voor die ongein verzekerd is. Een (dubbele) garage blijft voorlopig nog even wachten totdat een geschikt huis te koop komt :)

Hier (Voorthuizen/Barneveld) is het intussen begonnen.
Donkere luchten en de eerste (doffe) klap.

Nog geen hagel.

Hier in Zwolle was het vanochtend na een uur voorbij. Geen enkele hagelsteen voorbij zien vliegen, en de regen is ook alweer opgedroogd. Gaat lekker.

@adinsx:
Begrijpelijk dat je niet nog weer tot september wilt wachten. Hoe zit het nu met de deal die je had met de dealer dat de auto er extra lang kon staan shinen? ;) Veel plezier alvast!

Hier bleef het ook bij een flinke stortbui en een blikeminslag op 1,5 tel :)
Maar zoals bekend gaat het morgen nog wat beter 'spoken', maar ik sta lekker binnen met de Twingo II. ;)

@PauseBreak
Welke deal bedoel je?

Ik meen me te herinneren - maar ik ben te lui om terug te lezen - dat jouw auto bij de dealer in de showroom zou staan, en dan iets langer dan gebruikelijk?

Dat was het scenario als de C-max tot 13 september door zou moeten rijden..

Nu kan de Mégane slechts 5 dagen in de showroom glimmen.(y)

@Pausebreak en Durashift
Jullie dachten toch niet dat de Mégane een maand in de showroom zou staan waar bezoekers lekker langs de auto op kunnen lopen en daarmee krasjes e.d. kunnen veroorzaken? :)

Planning was dat de auto een maand in de opslag zou staan veilig onder dak. Inmiddels is dat dus niet meer nodig, maar komt de auto van zaterdag 3 augustus tot donderdag 8 augustus gepoetst en wel in de showroom te staan. Ik moet nog even kijken of hij er zo staat, of dat er al een doek overheen gaat.

Gister overigens wel de 'generale' gehad voor volgende week zaterdag. De Twingo II staat er weer als nieuw bij (y).
Fotoverslagje:

Hij lijkt aardig schoon dankzij de bijna wekelijkse wasbeurten:
20130727_082035.jpg

Totdat je dichterbij gaat kijken:
20130727_082043.jpg

Dus op naar m'n ouders waar ik alle ruimte heb om de auto ook binnen te poetsen i.v.m. het slechte weer dat voorspeld werd.
Aan de linkerkant heeft de dorpel wat beschadigingen:
20130727_090806.jpg

En de neus en zijkant hebben nogal wat insectenresten die met wassen er niet vanaf gaan:
20130727_090827.jpg

20130727_090845.jpg

kleien
Hoeveel mensen zeggen wel niet: "Kleien, je gaat een auto toch niet kleien, waar is dat goed voor???" Gister in ieder geval mijn vader overtuigd dat het wel nuttig kan zijn. :)

20130727_091153.jpg

Eerste stukje van het dak gedaan:
20130727_091337.jpg

Begonnen met witte klei
20130727_091233.jpg
20130727_091343.jpg

Wat een bende kwam er vanaf. Dus ja, kleien is ontzettend nuttig. ;)

Nadat ik van 09:00 tot 12:00 bezig was geweest met kleien was het tijd om de grote krassen aan te pakken.
Gezien een DAP voor machinaal polijsten nog op de wishlist staat even handmatig de dorpel aangepakt en de schelpjes bij de handgrepen.

Polijstmiddel middel en fijn:
20130727_130108.jpg

Dorpel:
20130727_130607.jpg

En resultaat:
20130727_130859.jpg

Uiteraard meteen de bovenkant waar ook de nodige krassen op komen meegepakt:
20130727_131309.jpg

Daar moet ik nog eens van die instaplijsten voor regelen van een Twingo RS o.i.d. :)

Resultaat

Na het handmatig polijsten volgde een laag 'glaze' van Poorboys BlackHole. Het voedt de lak, vult kleine beschadigingen (swirls, steenslag) op en geeft een lekkere diepe glans. Na het uitpoetsen kom je dan al aardig richting het eindresultaat:
20130727_133940.jpg

20130727_134710.jpg

En omdat het inmiddels weer droog was weer buiten omdat daglicht nou eenmaal meer laat zien:
20130727_135437.jpg

20130727_135500.jpg
20130727_135504.jpg

Zijkant en dorpel:
20130727_135511.jpg

20130727_135636.jpg

Vervolgens weer terug naar binnen om te waxen. Die moet 20 minuten intrekken, en in de tussentijd even de kunststofdelen aangepakt met Trim Detailer:
20130727_141457.jpg
20130727_141545.jpg

Eindresultaat

En zo was het 14:45 en stond de Twingo er weer zo goed als nieuw bij:
20130727_143621.jpg

20130727_143741.jpg

20130727_143758.jpg

20130727_143826.jpg

20130727_143841.jpg

20130727_143857.jpg

Prima generale geweest voor zaterdag aanstaande dus. En 100% dat het kleien op de nieuwe auto ook zin heeft.
Foto's daarvan volgen natuurlijk tegen die tijd. ;)

Er gaat sowieso wat vanaf komen. Zelfs bij een nieuwe auto komt er vuil vanaf, dat ga ik zaterdag ontdekken en natuurlijk volgen de foto's.

En de nieuwe wordt inderdaad aardig naar wens. Ik ben heel benieuwd hoe de auto erbij staat na donderdag als de 18" wielen er onder liggen, want in het echt heb ik dat nog niet gezien. Ik denk dat de verkoper me wel even een foto doorstuurt.

Overigens voorspellen ze 33 graden voor zaterdag.
Dat wordt weer zweten, want afgelopen zaterdag was het al warm zat voor intensief poetswerk. (n)

Twingo ziet er netjes uit! Maarre.. smeer je niet wat veel Finale/Mezzo op de pad/auto?? Ik gebruik bij machinaal polijsten echt maar heel weinig, vier drupjes ofzo...

Kleien is altijd leuk om te noemen ja, mijn ouders vroegen of ik weer terug naar de kleuterschool ging toen ik voor het eerst zei dat ik de auto ging kleien.:)

Was inderdaad wat te veel van het goede. Ik bleef aan het poetsen.

Sowieso moeten die pads nog even flink door de wasmachine.

Is ook mijn ervaring: met de hand heb je heel snel de neiging om veel te veel te gebruiken, terwijl je met de machine erg weinig gebruikt van elk product. Zo verdient die machine zich nog mooi terug ook (ik wil er ook nog 1 kopen) :)

Twingo staat er trouwens weer netjes bij zeg. Ga je die dorpel nog laten 'spot repairen'?

adinsx zei:
Was inderdaad wat te veel van het goede. Ik bleef aan het poetsen.

Sowieso moeten die pads nog even flink door de wasmachine.

Mijn eigen werkwijze bij het machinale polijsten (Zal weinig verschil maken denk ik;)):
- Voor het gebruiken even één of twee spraytjes Spray en Wipe, goed 'uitsmeren' in de pad, niet teveel. Blijft de pad wat vochtig van, droogt hij niet uit.
- Na gebruik: Insprayen met Dasty, inwrijven en met lauw water schoonspoelen.

Kom zaterdagochtend maar naar het mooie Doesburg. ;)
Met de Twingo kleien was ik al een paar uur druk, en de Mégane is 1,5 keer meer oppervlak schat ik zo.

@JoostM
Klinkt goed. Binnenkort maar eens doen. Een DAP staat nog altijd op het verlanglijstje.

DAP staat absoluut hoog op de 'wishlist'.

Update'je:
Vandaag wordt het kenteken voor de Mégane aangevraagd. Wordt dus een *-KX*-** kenteken. (y).
Verder zijn de nieuwe poetsspullen binnengekomen, dus we kunnen aan de slag zaterdag.

Voor vandaag staat een ritje 'd Ieteren (Belgische importeur Audi/VW) op de planning. Nog even een dikke 500km wegtikken met de C-max. Daarmee volgens de huidige agendastatus de laatste lange rit.

Oftewel, een 'cruising' dag vandaag. :)

Terug
Bovenaan