Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Uit ervaring: Een witte auto mag je iedere dag wassen...........en ik doe een gok dat hij na 6 maanden door de wasstraat gaat.

Ik rijd nu even in de 1.2 TCe 130, dat motorblok bevalt me prima! Lekker soepel en best krachtig. Niet met die heerlijke TSI-duw in je rug, maar 't gaat wat vloeiender. Ook het verbruik is helemaal niet onaardig. Ben benieuwd naar wat jij op termijn gaat 'middelen'.

Je auto ziet er in ieder geval supergoed uit! Erg fraaie wielen die 't goed doen in combinatie met de kleur. Enige wat me zo opvalt is die trekhaak. Afneembaar, hopelijk? Ik vind 't geen porum in combinatie met de diffuser...

afgelopen dagen in frankrijk geweest, gt line heb ik daar slechts sporadisch gezien, laat staan een witte

De velgen zien er echt super uit, ik ben ook nog benieuwd naar je type trekhaak (is afneembaar toch?), welk type is dat en wat zie je hiervan precies als deze eraf is??
Ik vindt zo'n blokje aan de onderkant altijd zo lelijk, jou zo lezende zul je daar ook wel op gelet hebben?!

1001399_509111502490292_832928691_n.jpg

Zo. Dat waren de laatste comfortabele kilometers in de C-max. (y)
In 3 maanden en 8 dagen exact 8054 km's weggereden, zowel zakelijk als privé.

Zo meteen even de sleutels, tankpas en leasemij info inleveren en op naar vanmiddag 16:00. :)
De groene kaart van de Mégane is al binnen. Tankpas zal vandaag wel in de bus vallen.

Ivanov zei:
A3-White zei:
Uit ervaring: Een witte auto mag je iedere dag wassen...........en ik doe een gok dat hij na 6 maanden door de wasstraat gaat.

Of Adinsx volgt de Ivanov-methode...:)

Iedere dag gaan we niet doen. Daar ontbreekt de tijd voor. Elk weekend in deze periode wel, en zo nu en dan een 'Last Touch' erover. ;)
Of we dat na 2 jaar ook nog doen? Geen idee.
Zowel de Clio als Mégane reed ik niet zo lang als deze leaser mee moet.
Zag zelfs 160k in het contract staan voor benzine. Ik meende 120k. Wellicht dat de nieuwe dus 5 jaar mee gaat.

Elco zei:
Ik rijd nu even in de 1.2 TCe 130, dat motorblok bevalt me prima! Lekker soepel en best krachtig. Niet met die heerlijke TSI-duw in je rug, maar 't gaat wat vloeiender. Ook het verbruik is helemaal niet onaardig. Ben benieuwd naar wat jij op termijn gaat 'middelen'.

Je auto ziet er in ieder geval supergoed uit! Erg fraaie wielen die 't goed doen in combinatie met de kleur. Enige wat me zo opvalt is die trekhaak. Afneembaar, hopelijk? Ik vind 't geen porum in combinatie met de diffuser...

Ook in een Mégane? Of in een Scénic?
Volgens de database van de rdw zijn er tot nu toe 17 Mégane met 1.2 TCe 130's in NL op kenteken gezet. Zal zo nog eens kijken.
Leuk om te horen dat ie goed bevalt!
En inderdaad, hij is lekker soepel en vloeiend in vermogensopbouw. Dat is bij elke turbomotor van Renault, zelfs bij de RS'en.
Hoor je ook vaak terug in de testen. Niet dat piek koppel, maar lekker uitgesmeerd.

Bijbehorende grafiek van de Energy TCe130:
Renault-Megane-TCe-130-02.jpg

schuurmenneke zei:
afgelopen dagen in frankrijk geweest, gt line heb ik daar slechts sporadisch gezien, laat staan een witte
De velgen zien er echt super uit, ik ben ook nog benieuwd naar je type trekhaak (is afneembaar toch?), welk type is dat en wat zie je hiervan precies als deze eraf is??
Ik vindt zo'n blokje aan de onderkant altijd zo lelijk, jou zo lezende zul je daar ook wel op gelet hebben?!

Uiteraard is de trekhaak afneembaar. Het is een originele van Renault van Westfalia. Ik heb nog een heel uitzoekwerk gedaan, maar er was nauwelijks een touw aan vast te knopen wanneer je nu wel of niet dat blokje aan de onderkant hebt.
Ik heb er zelf ook nog niet goed op gelet eerlijk gezegd, dus dat zal ik vanmiddag eens even doen. Die sleurhaak gaat er uiteraard af voor ik naar huis kar. ;)

@vectrafan
Moet lukken.

Ik kan me overigens ook al verheugen op de reacties van de buren. Ongetwijfeld gaat het roddelen beginnen over 'gezinsuitbreiding', 'gezinsauto' etc. etc. :)

Ik kan me overigens ook al verheugen op de reacties van de buren. Ongetwijfeld gaat het roddelen beginnen over 'gezinsuitbreiding', 'gezinsauto' etc. etc.

de cmax zal ze al op die gedachten hebben gebracht. :LOL:

Veel plezier vanmiddag met de eerste kilometers (y)

Ik kan me overigens ook al verheugen op de reacties van de buren. Ongetwijfeld gaat het roddelen beginnen over 'gezinsuitbreiding', 'gezinsauto' etc. etc.
Uit ervaring kan ik je melden dat die verhalen inderdaad heel gauw gaan :) Maar daarna kwamen ze al gauw tot de conclusie dat geen van de buren met kinderen, een station in bezit had maar allemaal een sedan. Dus nu wachten ze op het moment dat ik een sedan koop :T

@Carfanatic
Haha, helemaal waar. Tijdje terug even staan bijpraten met een beetje autogekke buurman van een paar huizen verderop.
Hij vermoedde inderdaad uitbreiding, maar later bedacht hij zich dat Tom een beetje Renaultgek was en hij vast niet in een Ford had gekocht.

@Sanoma
Er zijn al wat stations in de buurt, en die hebben kids.
Ibiza ST TSI, en een oude Astra station, dus ongetwijfeld worden dat leuke blikken.

Hoewel, vanavond niet veel thuis natuurlijk. Even snel een happie eten en dan even een 'showrondje'.
Kan me herinneren dat ik de RS na 1 dag al aardig leeg had. :)

Edit:
Met al die regen van gister was de auto overigens aardig schoon geworden. Alleen nog een vliegenkerkhof op de neus. Met een wasstraat in storing uiteindelijk maar de hogedruk erop gezet, even een rondje om de auto gedaan en klaar. Strak gewassen vond ik nou ook niet meer nodig.

Vanmorgen:
20130808_075939.jpg

Zojuist al het papierwerk ingeleverd, dus we zijn nu officieel weer 'autoloos'. :)

Altijd leuk zo'n showrondje (en stiekem ook om gewoon lekker te kunnen rijden)
Wel een voordeel dat je nieuwe Megane wat zuiniger is; als de tankpas een dagje later komt is dat niet zo erg ;)

Nou, ik ben heel benieuwd hoe zuinig dat hij uiteindelijk is. 5,4 L/100 is de fabrieksopgave.
Die van de C-max is 7,3 L/100 en in de praktijk bleef ik rond de 8,2 L/100. Maar ook een keer 7,0 gehaald. (y)

Wat gaat de tijd langzaam, hè :D?

Ik weet nog dat ik niet kon wachten om mijn leaser op te halen. Ik had 'm nog niet eens gezien omdat ik een maand in de US zat voor mijn werk en dus geen kans had alvast bij de dealer te gaan kijken. Ik was zo benieuwd! Ik zou direct vanaf Schiphol naar de BMW dealer in Amstelveen en dan met de 116d naar huis. Die vlucht vanuit New York duurde gruwelijk lang :).

Gelukkig ben ik rete druk @kantoor, dus de tijd vliegt zonder er bij na te denken. :)
Sterker nog, ik ga tijd te kort komen met de to-do-list voor ik op vakantie ga.

Verkoper vindt het nodig nog even wat te pesten via FB: "Komt er weer een 1200 cctje op de weg bij. I Love my Megane R26 265 PK. #heerlijk."

Zo, klein update'je zo twee uur van te voren.
De afgelopen dagen was het kenteken al via VWE.nl en verzekeringswebsites op te vragen, maar niet bij RDW omdat er geen tenaamstelling was.
Nu wel: https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=7KXL55

Datum eerste toelating 08-08-2013
Datum aanvang laatste tenaamstelling 08-08-2013
Datum eerste afgifte Nederland 08-08-2013

Zo te zien gaat het door. :T

Home sweet home... :)
20130808_165143.jpg

Even een hele korte reactie via de telefoon.
De eerste 80km staan op de klok (y)
20130808_210338.jpg

Glimmen doet ie ook nog steeds dankzij het lekkere zonnetje:
20130808_165149.jpg

Al zijn er van die kamikazepiloten die de auto niet weten te ontwijken.
20130808_203239.jpg

Microvezeldoek en 'Last Touch' liggen standaard klaar, dus met één 'wipe' was de neus weer lijkenvrij.
20130808_205644.jpg

Morgen de 'showoff' @ kantoor dus hij moet er wel fatsoenlijk bij staan voor de 'vakmeningen'.

Indruk van de TCe130? Lekker soepel en bij 2000 tpm 205 Nm voor handen. Dat rijdt best goed. Die C-max werd pas wakker boven de 4000 tpm, dus tja dit voelt een stuk beter. ;)

Wegrijden vanuit stilstand vergt nog even wat meer gewenning, maar wat is de motor toch stil! Op gehoor rijden is er absoluut niet bij. Zelfs op 130 tempo blijft de auto een stuk stiller dan de C-max. Oftewel, die eerste kilometers waren al prima genieten ondanks het nog even vinden van de juiste instellingen van stoel, stuur, etc.

Meer foto's en info volgen in het weekend.

Leuk! Wat ik wel apart vind: die stukken om het logo heen. Waren ze soms eerst van plan een groter logo te monteren? :D

Hele mooie auto; velgen staan 'm geweldig!
Veel fijne en veilige kilometers gewenst!

Ohja, spotte deze vandaag nog na het tanken:
IMG_20130808_210655.jpg

Spaar jij deze? ;)

Barri zei:
Leuk! Wat ik wel apart vind: die stukken om het logo heen. Waren ze soms eerst van plan een groter logo te monteren? :D

Nee, daardoor lijkt het logo groter. Isch truukje :T

Mooie wagen adinsx. Geniet er van zou ik zeggen!

Op basis van deze foto's kan ik nog niet echt zeggen wat ik ervan vind maar de prachtige velgen en de mooie kleur maken hem in ieder geval wel onderscheidend van de overige Megane's ST die je op elke hoek van de straat ziet.

Veel plezier ermee!

@Barri
Designtruukje voor het groter lijken. Die stukken zitten erin omdat die vorm fabriceren in de motorkap of bumper erg kostbaar zal zijn.
Overigens, als je héél goed i.r.l. kijkt zie je dat de plasticdelen net een fractie andere kleur hebben dan de lak op metaal.

@Sanoma
Klopt voor in het kentekenregister.
Bekende auto, een import en deze stond ook te koop toen ik voor mijn Mégane RS aan het shoppen was.
klik

@rjthefrisian
Als ik van het weekend tijd vindt (verjaardagen zaterdag en zondag omdat beide 'oudjes' jarig waren) ga ik even met de spiegelreflex mooie shots maken. (y)

Eerste aanblik vanmorgen met de dauw:
20130809_072416.jpg

Onderweg suisden de druppels er heerlijk af. Zowel op de lak als boven mijn hoofd op het panoramadak.
Vanmorgen overigens al op tijd vertrokken richting kantoor (07:30 ipv 08:00) om de op het oog zijnde parkeerplek te bemachtigen.

Vroeg gaan had het gewenste resultaat :)
20130809_075125.jpg

Een fijne brede plek op de hoek waar geen verkeer direct kort langs op hoeft:
20130809_075320.jpg

En vanaf 'mijn verdieping' ziet dat er dan zo uit:
20130809_080444.jpg

Die zwarte Focus Wagon parkeerde erachter. Ook een vrij nieuwe van een marketingcollega.
Beide zuinig op de auto, dus we gaan deze plekken maar even 'claimen' de komende tijd ;)

De eerste 105 km staan in ieder geval op de teller.
Nog 124.922 km's te gaan. ;)

PS: De scherpte van de foto's worden aardig vernaggeld door Photobucket merk ik. Betere foto's volgen de komende dagen/weken wel ;)

Zo kan ik al een beter beeld vormen. Prachtige uitvoering en kleur lijkt me erg mooi. Mijn werkgever heeft allemaal standarad witte mega's ST en deze pareloer lijtk al veel beter.

Minpuntjes vind ik de zilveren platsic stukken bij de mistlampen. Oogt wat cheap. En hij lijkt op foto3 wat hoog op de pootjes te staan maar dat kan ook optisch bedrog zijn.

Verdre puike bak waar je vast veel plezier aan zult beleven; al zul je het plezier van de RS wel gaan missen.

Zo kan ik al een beter beeld vormen. Prachtige uitvoering en kleur lijkt me erg mooi. Mijn werkgever heeft allemaal standarad witte mega's ST en deze pareloer lijtk al veel beter.

Minpuntjes vind ik de zilveren platsic stukken bij de mistlampen. Oogt wat cheap. En hij lijkt op foto3 wat hoog op de pootjes te staan maar dat kan ook optisch bedrog zijn.

Verdre puike bak waar je vast veel plezier aan zult beleven; al zul je het echte plezier van de RS wel gaan missen.

adinsx zei:
Home sweet home... :)

Even een hele korte reactie via de telefoon.
De eerste 80km staan op de klok (y)
20130808_210338.jpg

Mooie bak hoor (y), veel plezier ermee.

Maar uuh, 81 km. en al een lege tank. Misschien maar eens je rijstijl aanpassen :eek:

Deur staat open, dus contact staat uit, Wouter. ;)

Ziet er goed uit Tom. Heel veel plezier ermee. (y)

Gemiddelde staat op 9,8 L/100, maar het begon héél hoog vanwege korte stukjes sinds fabricage.
84 op de CC levert 4,9 L/100 op volgens actueel verbruik. Het uiteindelijke normverbruik moet 5,4 L/100 worden als ik de paperassen moet geloven. :)

Dat ziet er mooi uit Tom.
Veel plezier en heel veel veilige km's er mee.
Hier begint er ook langzamerhand eentje ongeduldig te worden, duurt nog een paar maanden voordat de Captur komt.

Ziet er goed uit, en dat voor een Mégane! :)

Ik kwam gisteren op de A1 trouwens zijn broer tegen, witte Scénic met 7-KXL-23.

Ik verbaas me al een paar weken over jouw heilige koe. Bij de dealer in de showroom met een afdekzeil, eerder naar het werk voor een betere parkeerplek, het mogelijk wachten op een nieuwe kenteken reeks. Als ik kijk hoe je de auto op de hoek parkeerd, met de neus minstens 20 cm over de stoeprand, Je vraagt om schade.

Fijn dat je de auto in bezit hebt, Adinsx. Je bent er nu waarschijnlijk mee op vakantie? Bon voyage.

@A3-White: er staan wel meer nieuwe auto's, voor aflevering, onder een hoed in de showroom..
Nu is het Adinsx ook geen onbekende bij dat dealerbedrijf, zijn Pa werkt daar (als ik het goed hebt) & een kameraad is verkoper aldaar.
Dát je dan wat 'extra's' kan benutten is niet heel onlogisch.

Toen ik de zin las dat hij eerder naar het werk ging dacht ik eerst dat het bedoeld was om een plek vooraan bij de ingang te hebben, zodat alle collega's de auto zouden zien, ter voorbereiding op de 'vakmeningen'. Maar het was bedoeld ter voorkoming van schade ;),
Gelukkig dat dergelijke kantoren in deze tijd voor grote delen leeg staan en dat er dus ruimte is op de bijbehorende parkeerplaats(y)

------Off-topic----
en ach, kentekenseries..:rolleyes: Ik weet nog goed dat ik, als 15 jarige, met mijn ouders naar de Fiat dealer ging, om 'onze' nieuwe auto, sinds járen zonder auto gedaan te hebben, gingen ophalen.. De heenreis ernaar toe (per trein, want de plaatselijke dealer was niet bezocht wegens ervaringen van andere familieleden..) heb ik zitten hopen dat het kenteken niet met DT zou beginnen.. Het was voorjaar 1992 en het ging om een Panda 1000 CL, wél met metallic blauwe lak, maar in de maanden vooraf zag je veel nieuwe auto's met, toen, de nieuwe sitecode 2 letters-2 letter- 2 cijfers.
Hoe blij ik dus was dat het DV-JX-62 was geworden, mag duidelijk zijn..
Hoe jammer was het wel niet dat je een maand of wat later al DX zag en DZ (vooral bij Volvo's 850 sedan die toen uitgeleverd werden).
Kortom, 'kentekenvreugde' kan een dingetje zijn.. het is vaak maar van korte duur..

---------------- OT--------
Het beste kan je in november een nieuwe auto op kenteken zetten, zeker als er dan net een nieuwe serie begint, heb je vaak in december ook dat nieuwe kenteken en rijden er minder veel van rond.. totdat in januari de gebruikelijke aflevering plaats vinden..
Al gaat dat de laatste jaren ook weer minder op, want ivm bijtelling% wordt december steeds meer een 'lease afleveringsmaand' itt tot de traditionele kortingsacties voor particulieren met een 'oude' registratiedatum..

@dura, ik snap het helemaal van de doek over de auto, verassingseffect voor de koper. Het ging Adje over mogelijke schade, net als zijn parkeerplek op het werk. Nou zien we allemaal hoe ver hij over de stoeprand komt, hier past het, maar er zijn zat plekken waar het niet past. Wanneer en met welke auto worden de boodschappen gedaan? Ik zou thuis een kleed over mijn auto doen, en ook bij de Ikea, en bij de Aldi, en sportschool. Die auto blijft niet nieuw, ik kan mij indenken dat hij trots is op zijn auto (zou ik ook zijn, je hebt er voor gewerkt om in deze positie te komen), maar maak je zelf niet gek.

Nee hoor, ik ben nog niet op vakantie, maar wel een hele drukke planning. Zo naar een verjaardag, maar alvast wat nieuwe foto's.
Na het weekend volgen er meer van het interieur etc. En dan reageer ik ook even op bovenstaande ;)

IMG_3478.jpg

IMG_3503.jpg

IMG_3560.jpg

mooie auto...heel veel plezier en veel veilige kilometers toegewenst!

panoramadak heb ik ook , is echt ideaal.....en je ziet nog eens "iets" he?

@Adinsx, je hoeft van mij niet te reageren. Ik vind dat je een prachtige auto hebt, en dat je er heel veel energie in hebt gestoken om dit voor elkaar te krijgen, niet alleen de laatste maanden, maar ook al de jaren ervoor.

Dank allemaal voor de reacties. Inmiddels 300km op de teller en gemiddeld 9,7 L/100. Heel representatief is die nog niet omdat ik de BC niet op nul heb gezet na aflevering.

Verdere indruk:
Ik ben 100% tevreden met hoe ik de auto heb samengesteld. Meest belangrijke optie is de meesturende bi-xenon. Ik was natuurlijk al wel xenon gewend, maar die meesturende lampen is helemaal briljant.
Panoramadak geeft lekker veel licht in het interieur en onder de 80 km/u is het lekker om die open te hebben.
Afgelopen zaterdag ketste er wel een dikke hommel op de voorruit die vervolgens óver het windgaasje ging en hop de auto in. Even 'paniek' bij de wederhelft, snel de auto stilgezet op een veilige plek en de auto uit. :)

Andere zeer fijne opties is het BOSE-systeem. Ten opzichte van de standaardaudio een hele verbetering, maar vergelijk het ook weer niet met de duurdere systemen in Audi o.i.d. Het voldoet echter prima. (y)
Andere musthaves die ik nu al niet meer zou willen missen: Elektrische handrem. Werkt gewoon briljant. Automatisch erop bij het afzetten van de motor, en automatisch eraf als je wegrijdt. Nog zo'n handig ding, keyless entry en starten. Het laatste was ik al gewend. De Ford had het tenslotte ook. Bij de Ford moest je echter op het knopje van de handgreep drukken voor het afsluiten. Nu is het tas in de hand, weglopen en 'plieppliep', spiegels klappen in en de boel zit op slot.

Nice-2-have: stoelverwarming. Vanmorgen weer even geprobeerd en op standje 1 wordt het me al warm zat. :) Aan als ik thuis wegrij, en 5km later net voor ik de snelweg op ga weer uit. In de winter zal het absoluut lekker zijn.

Tja, en dan de wegligging. Hij is echt lekker stijf en sportief. De GTline heeft natuurlijk al het sportonderstel, maar met die 18" wordt het nog nét even wat straffer. Het komt wat dat betreft al redelijk in de buurt van de R26. En tjonge wat heb ik die sportiviteit gemist. Afritten zijn weer met een glimlach te nemen, overhellen is nauwelijks sprake van. Top dus. En zo verbaasd me, gelukkig, ook de nieuwe TCe130. Ik ben hem nog netjes aan het inrijden, dus wel lekker stevig optrekken als ie warm is, maar voor de 3000-3500 schakelen. En dat is ook zeker geen straf gezien het maximumkoppel vanaf 2000 tpm voorhanden is. Met 205 Nm net zoveel als mijn oude Clio RS die dit koppel bij 5500 tpm had, en 20 Nm meer dan de Ford. Nee, prima blok die nieuwe TCe130 en het valt me niet tegen. Ok, het is geen 200+ pk's en die 6 is een echte overdrive, maar de gehele combinatie is prima naar wens. (y)

Naar goed gebruik, plaatjes bij de praatjes. Met de spiegelreflex even wat shots gemaakt wat meteen nog een klauterpartij opleverde... *verrekte kinderslot* o_O

Het begon allemaal eigenlijk zaterdagochtend terwijl ik het zwembad aan het leeg laten was. Even 'back-2-kids-playtime' :)
20130810_123142.jpg

Het zonnetje brak langzaam door (y):
IMG_3446.jpg

IMG_3464.jpg

IMG_3487.jpg

IMG_3492.jpg

IMG_3493.jpg

IMG_3496.jpg

IMG_3502.jpg
IMG_3505.jpg

IMG_3507.jpg

IMG_3510.jpg

IMG_3514.jpg

IMG_3515.jpg

IMG_3516.jpg

IMG_3517.jpg

IMG_3518.jpg

TomTom Live service is overigens ook ideaal. HD trafic, maar ook internettoegang voor het opzoeken van restaurants, supermarkt, weerbericht etc. Alles via het Vodafone netwerk in Europa.
IMG_3521.jpg

IMG_3522.jpg

Ventileerstand van het dak:
IMG_3524.jpg

IMG_3525.jpg

En geopend:
IMG_3527.jpg

IMG_3529.jpg

Nog even een kijkje achterin. Rechts een rode afleverdoek. :)
De grijze mocht ik niet mee hebben, maar deze wel. Handig voor straks op de camping indien de auto onder bomen staat. (y)
IMG_3533.jpg

En dan nog even een blik onder de motorkap. Nette afdekplaten die er geheel overheen vallen doen ze blijkbaar niet meer aan tegenwoordig. :rolleyes:
IMG_3538.jpg

IMG_3539.jpg

Renault logo's komen terug in de achterlichten:
IMG_3550.jpg

IMG_3560.jpg

En het huidige wagenpark:
IMG_3566.jpg

Gistermiddag gooide een klein buitje nog wat extra moois op de auto:
20130811_165745.jpg

20130811_165750.jpg

20130811_165757.jpg

20130811_174816.jpg

En tja, hij begint nu ook wel vuil te worden. De druppels op de gewaxte velgen trekken het remstof bij elkaar en dat zie je. :)
20130811_185732.jpg

20130811_185736.jpg

Zaterdag staat de eerste wasbeurt op het programma en daarna een volgepakte lange rit. ;)

adinsx zei:
Andere musthaves die ik nu al niet meer zou willen missen: Elektrische handrem. Werkt gewoon briljant. Automatisch erop bij het afzetten van de motor, en automatisch eraf als je wegrijdt.

Totdat-ie storingen gaat geven.. Dan vraag je jezelf weer af wat het voordeel nou is ten opzichte van handmatig een hendeltje aantrekken. Dat hendeltje doet het altijd..

Velgen zijn niet mijn smaak, maar verder oogt de Mégane prima. Zag vorige week toevallig een identieke. Weet alleen niet wat voor velgen die auto had.

Haha, tja... Zoals mijn vader al jaren zegt: "wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan..."
Heeft ie gelijk in natuurlijk, maar naast dat de elektrische handrem + hillassist goed werkt was het ook een 95% cosmetische keuze.

Alleen al bij de eerste aanblik van die schuine 'pook' was het van -> Ja meteen elektrische handrem aanvinken. :)
contactomegane2012135.jpg

Brr....

Goede configuratie zeg. (y) De Mégane vind ik sowieso al een prettige bak, zelfs als spaardiesel. Dit zal nog beter zijn. :D

adinsx zei:
En dan nog even een blik onder de motorkap. Nette afdekplaten die er geheel overheen vallen doen ze blijkbaar niet meer aan tegenwoordig. :rolleyes:
Dat heet een motorkap. :p Die hoeft in principe niet open tenzij je bij de motor moet zijn, en dan wil je die toch juist zien? :confused:

De meeste nieuwbouw wijken zijn voorzien van gescheiden afvoer van hemelwater en rioolwater. Als jij je zwembad leeg laat lopen in de straatkolk i.p.v. in je toilet of afvoer, dan komt al die chloor en andere chemicaliën van je zwembadwater direct in de sloten en plassen terecht, zonder eerst langs de waterzuiveringsinstallatie te gaan. (n)

Wel een mooi samengestelde Megane (y)

@Bart
Klopt, maar het gekke is dat in het halve dorp auto's wassen niet is toegestaan en bij ons wel. En inderdaad, als ik het goed gezien heb tijdens de bouw gaat het hemelwater naar een put en vervolgens richting wadi's. Overigens, veel chloorwater was het niet. Zwembad was gevuld met grondwater en er is één keer een chloortabletje in gegaan. (5 weken terug) Betekende ook een bak werk om het zwembad schoon te krijgen zaterdagmiddag.
100% correct is het inderdaad niet, maar om nou 7000L met het emmertje naar het toilet te brengen... :rolleyes:

Hele nette auto hoor. De extra (plastic?) randjes rond het logo in de motorkap vind ik echt afbreuk doen aan de neus, maar verder weinig op aan te merken. Keurige auto in een samenstelling die ik hoogstwaarschijnlijk zelf ook zou nemen. Door de, erg nette, wielen lijkt het wel alsof de auto een cm of 2 a 3 te hoog op zijn wielen staat, maar dat ligt soms ook aan de fotohoek.

Nette auto en veel fijne kilometers gewenst! ;)

adinsx zei:
maar naast dat de elektrische handrem + hillassist goed werkt

Ik had ook na 4 dagen niets anders verwacht.. ;) Nu nog de winter + de komende 5 jaar afwachten. :p
Persoonlijk heb ik liever een 'ouderwetse' parkeerrem. (y)

ziet er goed uit hoor. en fijn dat je zo tevreden bent. megane gt verveelt mij nog steeds niet

Eens Davidoff, we wachten af of alles blijft werken, maar in de winter gaat de auto ook netjes in de versnelling ipv de handrem. (y)

Trouwens, het wordt tijd voor een nieuwe pagina. De datalimiet van mijn photobucket loopt op zijn eind, en die moet nog tot de 28ste... :)

Terug
Bovenaan