Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Gelukkig zelf geen last van problemen qua verbruik..Wat moet je ook met zo'n koffiemolentje in een dergelijke "grote" wagen?

dxmhcj.jpg

Carfanatic zei:

Hey gaaf! In de buurt van Franeker toevallig? Daar zou de nieuwe eigenaar moeten wonen, maar die heb ik nog niet getraceerd. :)

Thanks voor de foto. Clio'tje ziet er nog altijd goed uit. :)

@AudiA6-2011
Tja, downsizing, fiscale aantrekkelijkheid... Als ik met de leaser hetzelfde zou rijden als met de RS is de RS zuiniger.
Nee, doe mij ook maar weer complete vrijheid, dus geen bijtellingspercentages meer.
Lekker kiezen op emotie ipv financieel, want nu was het gat té groot tussen een emotionele en financiële keus.
Niet dat ik te kort kom met deze overigens. Auto voldoet meer dan prima. :)

Oh, heeft hij hem verkocht? Het viel mij al op dat ik hem niet meer zag staan. Volgens mij rijdt de vorige eigenaar overigens een 130i, kan dat kloppen?

@BUMP
Haha, goed gespot zeg! :)

Joël D. zei:
Oh, heeft hij hem verkocht? Het viel mij al op dat ik hem niet meer zag staan. Volgens mij rijdt de vorige eigenaar overigens een 130i, kan dat kloppen?

Meer dan een jaar bezig geweest om hem te verkopen. Volgens de advertentie omdat ie een huis gekocht had. Of hij nu een 130i rijdt heb ik geen idee van.

Verder een hectisch weekje achter de rug. Dinsdagochtend vroeg naar Parijs vertrokken als jurylid van een internationale vakbeurs.
Lekker vlot per Thalys.
20131015_111915.jpg

Ok, ik ben een autoliefhebber, maar eerste klas reizen in zo'n trein is ook niet verkeerd. Plus dat je eigenlijk niet in de stad wil zijn met je eigen auto. Het hotel (Hyatt Regency) was midden in de stad en ze blijven als gekken rijden.
's avonds lekker weer eens in Parijs rondgewandeld. Zonde al die beschadigde bumpers, maar zeker tegen schemering komen de dikkere bolides naar buiten. Er knalde ook nog een knalgele Clio II V6 over de Champs Elysee. Heerlijk :)

20131015_191728.jpg

Op de vakbeurs kwam ik ook dit grappige ding nog tegen. Een huurbare range-extender voor de elektrische auto als een Zoe, E-Up, e.d.
20131016_181629.jpg

Enthousiaste bedenker en dan metname het onderstel (extra setje meesturende wielen), en aansluiting aan de auto.

Maargoed, was een lekker autoloos tripje. Vanmorgen de koffer uitgepakt en ook weer ingepakt want morgen vertrekken we alweer naar Schiphol voor een paar dagen Lissabon. :)

Autonieuws? Mwa niet veel. Vanmiddag even op zoek gegaan naar het 'dopje' voor in de trekhaakhuls.
Het was zo:
20131018_154210.jpg

Ik dacht dat die bij de dealer was achtergebleven, maar na een mat wat beter omhoog te halen zag ik hem liggen.
Het werd zo:
20131018_154225.jpg

Maar tja, die witte letters kunnen écht niet hè ;)
Dikke marker erbij en voorlopig goed genoeg:
20131018_154513.jpg

20131018_154518.jpg

T.z.t. knal ik er wellicht een busje zwarte verf overheen. ;)

Mooie wagen die nieuwe Renault van je (y)
Al zal het wel wennen zijn kwa vermogen en rijeigenschappen lijkt me in vergelijking met die brute voorganger.

Wat voor werk doe je eigenlijk precies in de autowereld? klinkt allemaal wel erg leuk altijd wat je zoal doet(y)

Zo... en dat was Lissabon. Een paar foto's volgen t.z.t. die moet ik eerst nog even uitzoeken.

Het was in ieder geval lekker.
@Bofkont, nee het was niet voor het werk, maar even een stedentripje met ouders broertje+wederhelft en mijn wederhelft.
Niettemin genoten van het toch nog lekkere weer daar.
Vannacht teruggekomen en zo ging op de A9 de Mégane over de 7500km (y)
20131022_234044.jpg

Verder staat de auto ook al weer te blinken. Vanmorgen even beide rooie haarballen weer opgehaald bij het pension, maar het is de tijd dat het mais van het veld gaat en tja, een witte auto is dan niet echt prettig. :rolleyes:

20131023_101410.jpg

20131023_113701.jpg
20131023_113806.jpg

20131023_113654.jpg
20131023_113801.jpg

20131023_113713.jpg
20131023_113830.jpg

Dus rondje wasbox voor wat hogedruk werk, tot je kleingeld ineens op is. :)
20131023_134341.jpg
20131023_134348.jpg

Halve auto op de kop gezet en vond (lang leve de vele vakjes) toch nog een euro. Inmiddels glimt ie weer, maar voor hoelang? :T
Kon wel eens een two-tone worden deze week.

@Bofkont
Ik PM je wel f ;)

Leuk al de reisjes en de zalm die zo goed smaakte. Wanneer haal je de omlijsting van de nummerplaat weg?

A3-White zei:
Leuk al de reisjes en de zalm die zo goed smaakte. Wanneer haal je de omlijsting van de nummerplaat weg?

Ah, dus jij was dat op Twitter. :)
Nee, het was geen Noorse zalm denk ik, maar het restaurant was wel een aanrader.

Omlijsting nummerplaat achter bedoel je? Ik vind het altijd kaal ogen als er zo'n smal frame op zit achter. Net of er dan teveel ruimte is onder de nummerplaat.
Of helemaal kaal erop?

Binnenkort wel even interieur ledverlichting bestellen. Ziet er toch beter uit dan het gele halogeen. De leds uit de RS werken niet want die zijn niet CAN-bus geschikt. Die zitten nu al wel een tijdje in de Twingo.
Verder binnenkort even met photoshop de dakrand tussen voorruit en panoramadak zwart shoppen. Wellicht dat we die nog eens zwart wrappen.

adinsx zei:
tot je kleingeld ineens op is. :)

Fijn is dat he?! Nu zal dat bij jou niet zo'n probleem geven, als het gaat regenen glijdt al die troep er toch af met je beading! haha. Bij ons naast hebben ze een nieuwe wasbox geplaatst, daar kun je ook pinnen om muntjes te kopen. Echt ideaal!

@tom, dan is de zalm lekker, de Noorse is zo fabrieksmatig, zit weinig smaak meer aan. Was een tijdje terug in Seattle, aldaar zalm gegeten, vers, echt vers, zo anders van smaak, hoef je geen saus of niets bij. Vis zoals vis moet zijn.

Zo... even weer een kleine update.
Vrijdag aanstaande is de auto 3 maanden in bezit en het ziet er naar uit dat we dan de 9.000km alweer voorbij zijn.
Ik lig dus behoorlijk voor het schema van 25k per jaar. Sterker nog, als het zo blijft doorzetten had ik eigenlijk een diesel moeten rijden (verplicht boven 35k per jaar).

Als detailfreak moest er natuurlijk ook een leuke foto komen van een bepaalde kilometerstand. Planning was deze vanmorgen te maken, maar de wederhelft moest toch nog weg met de auto gisteravond. Hoewel ze haar best heeft gedaan zat een foto met de dagteller op 888.8 er niet in. Er reed een auto achter haar. :)
Dus:
km-stand-88880.jpg

Gemiddeld verbruik volgens Leaseplan:
DashboardLeaseplan061113.jpg

Ze lopen nog wel twee tankbeurten achter, en dat waren geen zuinige gezien dat ritten in Duitsland waren. (~1:10)

Verder blijft het een heerlijke sportief op de weg liggende kilometervreter. Terugrit Düsseldorf - Arnhem ging binnen een uur.
's avonds laat vanaf Oberhausen de CC op 180+ en het blijft lekker stabiel op de weg liggen.

Kortgezegd, weinig te klagen.
Weinig? Dat betekent dus wel iets??? Eh ja. :)

Zondag 2,5 uur uitgetrokken om de auto lekker te wassen voor de afsluitborrel van de Renault club. Maarja, met dit weer heb je er uiteindelijk zo weinig eer van. Zondag avond was de witte lak al weer danig smerig aan het worden. (n) Maar... nee dat is niet iets om te klagen, want ik heb 0,0 spijt van de kleurkeuze. Ik rij gewoon wat vaker langs de wasbox.

Een ander dingetje is het panoramadak. Niet zozeer de werking of andere foutjes. Maar metname het water wat in de afvoerhoekjes blijft staan.
Heb je de auto net gewassen en gedroogd, kom je op een rotonde dan zeikt het water over de zijruiten. Zeker in de zomer iets om rekening mee te houden als je de zijramen open hebt staan.

20131103_112435.jpg

Maar ook daar hebben we nu een oplossing voor. Handig een vriendin die apothekersassistente is.
20131103_112353.jpg

Er moet nog even een klein slangetje aan. Maar het scheelt weer wat ergenis. :T

Kleine puntjes dus, maar ook het panoramadak biedt zijn waarde. Lekker in de zomer, en met dit grijze weer net wat meer lichtinval:
20131102_143716.jpg

Verder blijven de 18" velgen geweldig staan. Vanmorgen bij het stoplicht stond een andere GT-line rijder naast me en die staarde flink waarna een duimpje omhoog ging. Lekker (y). Het onderscheidt de auto ten opzichte van al die honderden andere Mégane's.
Zin om de winterset er onder te leggen heb ik dan ook nog niet. ;)

De velgen geven wel wat extra werk bij het wassen. Omdat ze vrij open zijn pak ik de binnenkant ook mee. Afgelopen weekend zelfs de gaten om de wielbouten schoongemaakt. Je bent een detailfreak of niet. ;)
20131103_113940.jpg

Deze had ik meen ik ook nog niet geplaatst: GTline op 18" versus Bose dCi op 16"
20131025_183037.jpg

Nog twee random foto's:
20131030_193659.jpg

20131103_114040.jpg

Al met al: wat kleine irritaties die je gewoon gaan opvallen na drie maanden. Maar we hebben zeker de juiste keuze gemaakt.
En tjonge, wat is die stoelverwarming toch lekker met dit frisse weer. ;)

Wagenparkgerelateerde planning voor de komende tijd:
Mégane wassen, waxen en voorzien van de winterset
Twingo voorzien van de winterset

Voor 10 januari de Twingo APK keuren, beurtje en distributieriem vernieuwen.
Die is alweer bijna zes jaar oud en heeft nu 67.000 gelopen. Het aantal kilometers per maand gaat nu wel fors naar beneden.
Per jaar wordt dat niet meer dan 8k.

Als je hem zo ziet staan naast die Bose uitvoering weet je helemaal zeker dat je een juiste keuze hebt gemaakt, prachtige model zo.

Blijft een erg mooie configuratie kerel (y) Wat ik me alleen afvraag: waarom de middelste hoofdsteun achter omhoog? Kost aardig wat zicht naar achteren lijkt mij. Ik heb in de DS3 alle drie de hoofdsteunen standaard helemaal omlaag, de middelste is zelfs nog nooit van z'n plek geweest denk ik.

@Tomolino
Inderdaad. En zo dachten twee "papa's" die met kids (dit was de parkeerplaats bij de AH) langs kwamen lopen ook.
Op een of andere manier lijkt die van mij ook een heel stuk lager. Hij is wel een fractie lager vanwege het sportievere onderstel, maar optisch lijkt het veel meer.

@der Magistrat
Ja. Lekker bezig hè.
Ik wil nog eens een week als 'een opa' gaan rijden. Dus 100 op de snelweg, netjes 80 waar 80 mag etc. Eens kijken wat het dan wordt.
Ik rij nu 130-140 op de snelweg en 90 op 80 wegen. Binnen bebouwde kom altijd tot de Vmax.

Zuinigste rit was meen ik 6,4L/100 en dat was 100+km met de cruisecontrol op 100.
Cruisecontrol op 130 en het is gemiddeld 7,9L/100 over enkele honderden kilometers.

Met name op snelwegtempo verbruikt ie gewoon veel. Sterker nog, als ik hetzelfde tempo zou rijden als ik met de RS deed dan is die laatste echt zuiniger. Bizar is het eigenlijk...

Poekoek zei:
Blijft een erg mooie configuratie kerel (y) Wat ik me alleen afvraag: waarom de middelste hoofdsteun achter omhoog? Kost aardig wat zicht naar achteren lijkt mij. Ik heb in de DS3 alle drie de hoofdsteunen standaard helemaal omlaag, de middelste is zelfs nog nooit van z'n plek geweest denk ik.

Goed gezien. Die moet inderdaad nog naar beneden. De andere twee blijven omhoog omdat we toch geregeld met meer in de auto zitten.
Met de hoofsteunen helemaal naar onderen zitten ze tegen het schouderblad van de passagier. (hij valt dan iets voor de rugleuning)
Daarbij heb ik het geklooi dat ze zelf die hoofdsteun omhoog proberen te trekken/slopen nu een keer meegemaakt. Nee, die buitenste blijven omhoog. De middelste moet zakken, zeker met betrekking tot het zicht achteruit :)

Kijk Tom, jij woont in het oosten waar je volgens mij op meer stukken 130 kan/mag overdag? Elke dag met 100 over een A1/A2 zorgt voor een totaal ander plaatje. Niets van aantrekken. :T

Tja. Turbootje aanspreken = behoorlijk zuipen. Merk dat met mijn dieseltje ook. Dieptepunt was ooit zo rond de 1:13 (plankgas bergop, volgeladen). De andere kant uit lukt 1:25 ook nog wel (cc op 93, mooi weer, rustige weg). Ik ben benieuwd hoe 'opa-style' je verbruik gaat beïnvloeden.

Ik vertrek zo straks weer een stukje richting het westen. Nieuwegein om precies te zijn. Lekker 100 tokkelen over de A12.
Vanavond of morgen tank ik de auto weer vol en dan gaan we proberen een weekje 'Opa-style' en te schakelen wanneer het indicatorlampje dat aangeeft.
Die laatste komt overigens redelijk overeen met mijn 'schakel-style' ;)

Edit: oh, ik maak me er niet druk om overigens. Maar ik ben benieuwd wat ie dan wel kan halen met een slome rijstijl i.p.v. vlot.

Blijft een prachtige wagen/kleur, maar damn wat een verbruik voor een diesel :)
Mijn verbruik is hetzelfde met een benzine zes in lijn, je rijdt volgens mij dan ook stevig door :)

Wat betreft de middelste hoofdsteun: zie het nogal vaak op de snelweg en het is nogal irritant als je er achter rijdt. Er valt amper oogcontact te maken met de bestuurder voor je en je kunt ook amper gebruik maken van de ramen van de auto voor je om verder te kijken. Die 2 aan de zijkant storen daarbij al een stuk minder.

Overigens zie ik ook het verbruik ernstig stijgen boven de 100 km/h.

adinsx zei:
Ik vertrek zo straks weer een stukje richting het westen. Nieuwegein om precies te zijn. Lekker 100 tokkelen over de A12.

Nieuwegein is meer midden dan westen hoor:p

Poekoek zei:
Er valt amper oogcontact te maken met de bestuurder voor je

Lijkt me nog het minst belangrijke argument, alsof dat normaal wel nodig is;).

Zo, naast die andere Mégane wordt inderdaad direct duidelijk dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Stiekem best een dik ding ;)
Rij voor m'n werk nog wel eens Mégane's, en ze rijden ook echt heerlijk. Zeker in de 14% categorie waar de diesel tot voor kort(of nog steeds?) in viel kun je geen betere keuze maken.

Het verbruik is natuurlijk belachelijk, maar ik had ook niet anders verwacht. Laat ook direct zien hoe krom de bijtellingsregelingen weer zijn.

Poekoek zei:
Wat betreft de middelste hoofdsteun: zie het nogal vaak op de snelweg en het is nogal irritant als je er achter rijdt. Er valt amper oogcontact te maken met de bestuurder voor je en je kunt ook amper gebruik maken van de ramen van de auto je

Waar om wil je oogcontact op de snelweg met de bestuurder voor je? Enge gedachte.....

Poekoek zei:
Wat betreft de middelste hoofdsteun: zie het nogal vaak op de snelweg en het is nogal irritant als je er achter rijdt. Er valt amper oogcontact te maken met de bestuurder voor je

A3-White zei:
Enge gedachte.....

A110 zei:
Vreemde 'hobby'...

Poekoek zei:
...Er valt amper oogcontact te maken met de bestuurderster voor je

Dat ook weer opgelost.

Verder valt inderdaad ook wel op dat de GT Line naast de Bose absoluut meerwaarde biedt. Een heel andere auto zo :)

Ik vind het juist vreemd dat het oogcontact maken met je voorligger vreemd gevonden wordt. Dit is iets wat mij expliciet aangeleerd is tijdens rijles, zodat je ook weet dat je voorligger rekening houd met jou bij bijvoorbeeld remacties etc.. En dat is niet enkel voor de snelweg van toepassing, dat geldt natuurlijk ook in de stad etc.

Hoi Adinsx,

Nog even over het verbruik. Mijn vrouw rijdt 4 x per week Doetinchem-Arnhem met ook nog wat andere ritten, gemiddeld 20.000 per jaar. Bij de wekelijkse tankbeurt staat de boordcomputer tussen 7,7 en 8,1, afhankelijk van weer en hoeveelheid snelweg. We hebben het dan over een 2.0T 180 TCe coupé. Ik vind dat best een net verbruik, haar vorige auto, een V40 1.8, pakte zo maar een litertje meer en ze rijdt op de A18 meestal 135 op de cc.

Hieronder met de winterbandjes / velgen er al op.

Poekoek zei:
Ik vind het juist vreemd dat het oogcontact maken met je voorligger vreemd gevonden wordt. Dit is iets wat mij expliciet aangeleerd is tijdens rijles, zodat je ook weet dat je voorligger rekening houd met jou bij bijvoorbeeld remacties etc.. En dat is niet enkel voor de snelweg van toepassing, dat geldt natuurlijk ook in de stad etc.
Ik heb het nog nooit gehoord en heb ook nog nooit oogcontact gemaakt met iemand via de binnenspiegel...

Overigens ben ik het met je eens dat de derde hoofdsteun irritant is. Ik rijd voor mijn werk nog wel eens weg zonder de spiegels te checken (ja, foei), maar als ik vervolgens merk dat de hoofdsteun omhoog sta stop ik bij de eerste gelegenheid om die naar beneden te duwen.

Ik heb t ook nog nooit gehoord. En doe het ook niet, omdat het mij niet is aangeleerd. Maar ik neem toch aan dat de bestuurder voor je in de spiegel kijkt zo nu en dan en dan best ziet dat je er achter zit om vervolgens daar rekening mee te houden.

Blijft een nette wagen hoor! Denk dat ie vooral wat lager lijkt doordat de velgen de wielkast wat beter vullen. Maar die 2013 lichtmetalenvelgen van de 1.5DCI (?, die foto bij de appie), zijn echt bijzonder lelijk.
Eigenlijk wel een misser dat er water in blijft staan.

S-RS zei:
Zo, naast die andere Mégane wordt inderdaad direct duidelijk dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Stiekem best een dik ding ;)
Rij voor m'n werk nog wel eens Mégane's, en ze rijden ook echt heerlijk. Zeker in de 14% categorie waar de diesel tot voor kort(of nog steeds?) in viel kun je geen betere keuze maken.
Doe mij toch maar zo'n Focus hoor, als we dan toch mogen kiezen :T. Dat onderstel is, naar mijn idee, nagenoeg perfect! Alleen zitten er bij de Ford wel wat beperkingen aan de 14%'er, mbt aanhangergewicht etc.

Ik heb het vandaag geprobeert; toeteren, seinen met de lampen, bumperkleven, rechts inhalen, een voor een, alles tegelijk, en nog steeds geen oogcontact mogelijk. Het lukt niet, weet zeker dat ze me wel gezien hebben.

Zo. Weer even wat leven inblazen hier... Volgens mij zat niemand nog te wachten op een reactie op zijn reactie? Hoofdsteun in het midden is inmiddels weer naar beneden ;)

@C70
Staat goed! En tja dat verbruik. De moderne downsize-motoren verbruiken nou eenmaal meer op hogere snelheid. Ik moet nog steeds proberen een tank lang op 'opa-speed' te rijden. Eens kijken wat het dan wordt.

De komende maanden verwacht ik overigens dat het iets gaat zakken want gister de auto even lekker winterklaar gemaakt.
- Winterset erop
- Zomerwielen schoongemaakt en in de wax
- Auto uitgebreid gewassen
- Auto helemaal in de wax gezet.

Hij staat er dus weer spik en span bij, maar het valt toch altijd tegen hè, de winterset...

20131123_114024.jpg
20131123_120913.jpg

Before and after:
20131123_113724.jpg
20131123_144129.jpg

20131123_113702.jpg
20131123_144120.jpg

Niet alleen qua 'looks' overigens.
20131123_120935.jpg

Van Michelin PilotSport 225/40/18 naar verse Michelin Alpin4 205/50/17 levert ook een ander rijgedrag op. Stuurt lichter, zal ook vast iets zuiniger zijn, maar ook minder sportief gevoel en ze maken nog wat meer herrie. Met name rond de 80 tot 90 afhankelijk van het wegdek.
Eens kijken of dat iets afneemt als ze wat versleten zijn.

Op naar maart '14! :)

Verder ook nog wat minder vrolijks. Ik had het er gister met m'n pa al over dat die lak van tegenwoordig niet meer zo hard is. Tijdens het waxen kwam ik namelijk twee plekjes van steenslag tegen waar je ook direct tegen het zwarte plastic aan kijkt. Nouja, niks aan te doen.
Echter op de terugweg op de snelweg knalde iets tegen de auto en hoorde ik nog wat onder de auto. Bij thuiskomst bleek waar 'iets' de auto geraakt heeft:
20131123_150803.jpg

Grmbl !@#$% (n)

Gelukkig precies op het afdekkapje voor het sleepoog dus als het me erg gaat storen laat ik dat even bijwerken.

20131123_150819.jpg

Tot slot: 10k staat op de klok. Gemiddeld verbruik zal rond de 1:11,7 liggen.
20131119_170900.jpg
20131119_171342.jpg

Dat verbruik valt ook mij wel behoorlijk tegen, ik had verwacht dat je er zo'n 1 op 13,5 á 1 op 14 mee zou rijden.. Op winterwielen ziet 'ie er trouwens nog steeds dikker uit dan de gemiddelde Megane. Helemaal niet afzien, zo :)

Ziet er inderdaad nog steeds prima uit zo!(y) Wel zonde van die lelijke steenslag zo snel...

En dat verbruik, tja.. Laat maar weer eens zien hoe belachelijk de bijtellingsschalen zijn, gaat werkelijk waar weer nergens over.
Heb zaterdag een ford opgehaald, 1.0 ecoboost, doen 14% dacht ik? 260km mee gereden zaterdag, halve tank leeg. Hele weg als een oude l*l 120 km/u gereden. BC schommelt dan tussen de 1 op 12 en 1 op 13, maar dat zal in de praktijk nog wel wat lager liggen vermoed ik.

Zonde van de steenslag, jammer genoeg is het niet te voorkomen dat de neus er aan ten prooi valt. Hooguit flink afstand houden, maar dan nog is het onmogelijk. Vooral bij een witte auto valt het snel op is me opgevallen, op onze witte Picanto heb ik ook al enkele puntjes weten te ontdekken, bleken toch geen hardnekkige vliegjes te zijn :(

Scheelt wel weer dat het op het kapje van het sleepoog is, als het echt gaat storen moet daar zo een andere voor te regelen zijn lijkt mij (y)

S-RS zei:
BC schommelt dan tussen de 1 op 12 en 1 op 13, maar dat zal in de praktijk nog wel wat lager liggen vermoed ik.

Dat ligt helemaal aan 'de praktijk'. Rijd je meestal 120 km/u of sneller is die waarde heel realistisch. Rijd je vaker in de Randstad, met maximumsnelheden van 100 km/u, dan kunnen je praktijkwaarden er een heel stuk gunstiger uitzien.

Op stadsnelheid of 80 is het blokje ook wel zuinig hoor. Maar ik rij woonwerk van 2x 25km waarvan 15km snelweg, 5km 50/u en 5km 80/u ongeveer.
Snelweg (a18) gewoon 130 tot 140 en tja dan verbruikt ie wel.
Binnenkort weer wat lange ritten 's morgens richting het westland. De A12 en A2 mag je dan maar 100, dus dan maar eens lekker cruisen. Het moet wel kunnen zakken.
Ik heb dan wel een vlotte rijstijl, zelfs mijn omgeving (ouders, vriendin, vrienden) zeggen dat ik nu rustiger rij als met de RS. :)
Dat kon wel eens kloppen...

M.b.t. de "schade". Tipex, goed plan. :)
Nee, als ik me er aan ga storen (en dat is mij kennende vast snel) ga ik er wat aan laten doen. Bijtippen met lakstift danwel ff laten bijspuiten.

Vanmorgen overigens de auto ingeleverd bij pa. Auto gaat vandaag even mee voor wat kleine dingen.
- Panoramadak trilt iets op een klinkerweg. Die wordt even beter afgesteld.
- Een aircoleiding ligt net te hoog en raakt de motorkap aan de binnenkant
- Achterklep raakt heel minimaal de achterbumper. Als poetser zag ik natuurlijk die kleine krasjes in de blanke lak. Wordt dus opnieuw afgesteld.

Vanmorgen met de Scénic van pa naar werk en afspraken.
IMG-20131125-00430.jpg

10pk extra in een andere verpakking en mét atmosferische 2.0-16v. Dat klinkt toch zoveel lekkerder en pakt lekkerder op hè. ;)

Vergat alleen het licht aan te doen, de handrem eraf te zetten, etc. etc. ;)

Mooie wintervelgen hoor (y) Maar verbruik is inderdaad erg slecht in de praktijk, wat is de fabrieksopgave?

Elco zei:
Dat ligt helemaal aan 'de praktijk'. Rijd je meestal 120 km/u of sneller is die waarde heel realistisch. Rijd je vaker in de Randstad, met maximumsnelheden van 100 km/u, dan kunnen je praktijkwaarden er een heel stuk gunstiger uitzien.

Weet ik. Maar ik doelde dan ook op het praktijk verbruik op de snelweg bij 120 km/u. Dat de 1 op 12 à 1 op 13 volgens de BC nog iets te optimistisch was/is. Tot de 90 km/u zijn ze vaak nog heerlijk zuinig, daarna... :)

adinsx zei:
Vergat alleen het licht aan te doen, de handrem eraf te zetten, etc. etc. ;)

Haha, lekker is dat dat alles tegenwoordig automatisch is! Ook een automatische handrem dus? Klein dingetje maar ooo zo lekker, dat mis ik nog wel uit de Passat :)

@Vectrafan
Opgegeven fabriekswaarde 1:18,7 als ik het goed heb.

@S-RS
Automatische handrem was vooral een cosmetische kwestie. Zonder die optie krijg je namelijk zo'n lelijk scheef uitstekende hendel:
30032012283i.jpg

Brr....

En ik moet zeggen, het is erg lekker. Enige nadeel is als je de handrem er niet op wil hebben in deze winterperiode, je deze na het afzetten van de auto (hij trekt hem meteen aan) even eraf moet zetten. Dat geeft weer een irritant geluidssignaal voor enkele seconden. Verder ideaal, zeker i.c.m. hill-assist. Geen gedoe met de voet op de rem houden en op de koppeling wegrijden. Gewoon hup gas erop en hij laat hem vanzelf vrij (y)

Hill assist werk mooi, heb het ook op de Durango, maar heb ook een mechanische handrem, zit links in het schutbord, te bedienen met je voet.

Ik gebruik het enkel als we de bandenwissel doen. Mijn schoonvader gebruikt de handrem na en tijdens ieder ritje. Voor stoplichten, handrem erop en er weer af als hij gaat rijden. Parkeren, handrem erop, ik snap daar werkelijk niets van, maar het schijnt hem te zijn aangeleerd.

Aangeleerd zodat hij de gewone rem kan loslaten zodat eventuele warmte na flink remmen weg kan en daarmee kromme schijven te voorkomen zijn?

Ik zette de auto wel altijd op de handrem bij het parkeren. Nooit in de versnelling. Alleen bij hoge uitzondering in de winter, als ik er al aan dacht.
Nu moet ik hem er bewust af halen na het uitzetten van de auto, dus of het straks in de echte winter er ook van komt???
Het gemak wen je in ieder geval snel aan. Net als keyless. Ik moest vanmorgen nog even op pad en liep naar de Scénic toe. Klikte op de afstandbediening en de auto ging op slot... "Ohja, ik had hem zelf op slot moeten doen vanmorgen..."

Luxe went, het minder beschikbare vermogen inmiddels ook...

Terug
Bovenaan