Zo. Even afstoffen en verder ontopic

Eindelijk wat tijd gevonden enkele foto's te uploaden en bijbehorend verhaal. Vakantie zit er namelijk weer op, en ook de eerste 'mod' is uitgevoerd
Eerst even terug naar het weekje vakantie.
Gezien de rondreis in het voorjaar nu even lekker met tentje richting de camping waar m'n schoonouders ook zaten in Luxemburg.
Opzetten, aanschuiven en relaxen maar.
Verbruik:
Inmiddels een ruime twee weken in bezit en 2400km op de teller.
De norm van 5,4L/100 (=124gr CO[sub]2[/sub] = nipt 20% bijtelling) nog niet gehaald

.
Eerder 8,6 L/100 op de heenweg. Terug eerst 7,3 vanwege 80 km/u en 100 km/u. Bij thuiskomst naar 8,3 L/100 gestegen.

Maar, het is dalende. afgelopen week nog een dagje Katwijk op en neer en dan zit ie iets boven de 7. Haalbaar schat ik die 5,4 niet, en dat maakt me eigenlijk ook vrij weinig uit.
Al met al bevalt ie eigenlijk wel.
Dat één-punt-twéé'tje met 'toerbow' is wel aardig bij de les.
Ok, het is geen RS het dubbele vermogen, maar eigenlijk red ik me wel prima.
Het sportonderstel + de 18" is bijna net zo stijf en strak als de II RS dus ook in bochten red ik me weer.
Verder had ik het al gezegd maar wat is de auto stil! De motor hoor je sowieso nauwelijks op het turbofluitje na.
Maar ook cruisecontrol werk met 160+ blijft het aangenaam stil. Véél stiller als de II RS.
De luxe eromheen is verder natuurlijk ook prettig.
Navi werkt top, zéker dankzij de TomTom Live Service en HD Trafic.
Nadelen? Ja, op wit zie je nou eenmaal snel vliegen. Zeker als ze er met 180+ op knallen.
Maar ach, goed in de wax hè. En na een fris regenbuitje krijg je weer beadingshots:
Als een echte maandagmorgen Fransman/Spanjaard verloren we een ventieldopje:
Uitzicht vanuit het tentje op de camping. (kamperen werd creperen dankzij 6 graden 's nachts)
[img=770,577]https://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/20130818_072613.jpg[/img]
En verder ach. We tikken er lekker 125k mee weg in vier of vijf jaar. Tegen die tijd zijn de bijtellingsregels weer veranderd en heeft het kiezen voor een 'minder vermogende' leaser wellicht weinig financieel gewin.
Ik ben er in ieder geval wel van overtuigd dat ik de beste keuze heb gemaakt zowel qua type auto, als qua kleur en uitrusting. (Y)
Net voor vertrek:
Terugweg nog even bij een Rästhof gestopt.
Leuke combi zo, en volgend jaar zomer gaat de sleurhut achter de Mégane richting Kroatië
Na de vakantie uiteraard even lekker gewassen en uitgezogen:
En een echte autofreak herken je natuurlijk aan de aan de binnenzijde gewassen velgen.
De omkeerbare mat maakt het schoonhouden achter in gemakkelijk:
Verder:
Inmiddels ook de achterlichtunits van Silver Visions voorzien als knipperlichtlampjes zodat de oranje waas daar uit weg is.
Voor:
Tijdens:
Na:
Maar... Ik was niet tevreden. De Silvervisions hebben aan de kant van de fitting nog wat oranje glas en die gloed zie je dus nog steeds.
Dus, hup er weer uit en vóór monteren. Dat ging overigens opmerkelijk gemakkelijk. Twee boutjes los en je schuift de hele koplamp naar voren over een rail.
Nu moet ik alleen voor achter andere halen, maar het schijnt dat Philips ze nu ook heeft met helder glas, maar toch oranje licht uitstralend.
Die moeten dus achter er in komen. Staat meteen ook goed naast de heldere achteruitrijlichtlampjes.
Verder nog de ELF stikker op de achterruit verwijderd. De dakrand zwart wrappen voor een doorlopende ruit naar het panoramadak staat nog op de planning op korte termijn. Net als interieur ledverlichting. Ik had er nog wat liggen van de RS, maar die zijn niet CAN-bus geschikt. Dat werd niks dus, want er blijft een lekstroom lopen zichtbaar aan het bewegen van de snelheids en toerentellerwijzer.
Daarnaast kwam gister forumlid TwinTop langs met zijn bijna identieke GTline. Alleen een dCi, vol-leer en blauw natuurlijk

Ook zéker niet verkeerd.
Al met al, de auto bevalt prima en vanmorgen beide maar weer even verwend met een wasbeurtje: