Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Mooie Megane Adinsx, geniet ervan!
Goeie kleur ook

Maar ik ben nog steeds niet helemaal overtuigdvan de GT-line achterzijde, vind het wat lomp, een hang-bips...
Voorkant is daarintegen erg mooi!

Vraagje over dat kleien
Is dat speciale klei? Moet dat nat gebeuren?
Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk?
Vind het resultaat echt super namelijk

Je hebt verschillende soorten klei. Van hard tot zacht. Hoe harder, hoe meer vervuiling je weghaalt, maar hoe meer krassen je in je lak krijgt. Dit moet je inderdaad behandelen met een speciaal glijmiddel.

EDIT: Here you go Tom. (y)

IMG_3446.jpg

Volgens mij zijn de foto's dood voor diegene die de foto's nog niet in de cache hadden hè?

Zat net even in de database van de RDW te snuffelen en zag dat er inmiddels 20 Mégane 'on-the-road' zijn met de vernieuwde TCe130 onder de kap.
TCe130sMeacutegane.jpg

Grappig ook die catalogusprijs. We staan op 1. :)

Inmiddels de 400km op de klok en nog 300 te gaan op deze tank volgens de BC. Verbruik 8,8L/100 en dalend. (y)
Verder absoluut niets te klagen. 's morgens vliegen de douwdruppels boven het hoofd langs bij 50 km/u+ en die stoelverwarming is toch wel erg lekker 's morgens.

De vaste stek:
20130812_175210.jpg

Beading blijft mooi:
20130813_073406.jpg

Zaterdag of vrijdagmiddag staat de eerste wasbeurt op het programma. De velgen beginnen echt zwart te worden, de lak valt nog mee.
Er ligt een soort grijs laagje op wat je op een zwarte auto absoluut al gezien had. Kortgezegd, nog altijd geen spijt van de kleur. ;)

Keurige auto.(y)
Wat is de naam van de website waar je al die kentekens kunt vinden?

Mooie beading inderdaad! Ik heb m'n auto ook nog maar net maar merk dat de dealers er geen wax op smeren met een lange standtijd. Zal wel iets van een quick detailer zijn om de boel te laten glimmen. Dus ondanks de nieuwheid sta ik ook wel te trappelen om hem uitgebreid onder handen te nemen.

Zag dat er op de vorige pagina ook veel mooie nieuwe foto's zijn gepost. Altijd leuk om een enthousiaste eigenaar te zien :) Wat ik persoonlijk dan weer heel jammer vind is dat je een GT-line hebt maar dat Renault daar vervolgens geen zwarte hemel aan toevoegt. Het is voor mij altijd een dikke + als een auto dit heeft maar juist bij zo'n sportief interieur hoort dat gewoon.

Na maanden als 'gast' het forum te lezen toch maar even een account aangemaakt.

Gave auto Adinsx! Ook in het echt een fraai plaatje, zeker met die 18" velgen er onder. Waar een normale Megane zo langs me heen gaat doet deze het niet, herkende hem vrij snel.

Even verbaasd geweest toen een wildvreemde fietser in de voorbijgang vroeg hoe de auto beviel?

Oh enne, sorry voor als je stond te wachten omdat ik weer eens vergat de hand uit te steken, overkomt me vaker in dat bochtje :)

Met grote interesse volg ik al een tijdje dit forum. Laat ik nu aan de foto's zien dat jij waarschijnlijk nog geen 300 meter (westelijk) bij mij vandaan woont.
Dus mocht je in de buurt een kopie van jouw auto tegenkomen, echter niet wit maar blauw, dan acht ik de kans groot dat het de mijne is. Ik ben niet zo handig met invoegen van foto's enzo, dus voor mijn auto-ervaringen verwijs ik graag naar mijn review.

@pjedroo
De verkoper gaf ook aan mij toe op de dag dat ik aan het detailen was, dat hun met een half uurtje wassen, drogen en vervolgens laagje 'wax' de auto afleveren. En inderdaad, de auto oogt dan natuurlijk ook super schoon en glimmend. Alleen staan wij liefhebbers er wat dichter met de neus bovenop ;) Als ik zag hoe smerig de auto eigenlijk was. Pfff... snel aan het kleien gaan op je prachtige A3.

@RRL
Haha, dat was even een bizar momentje inderdaad. Ik schets het nog even voor de andere meelezers.

Ik sta relaxed met dak en voorramen open midden in mijn oude dorp Didam. Wachtend om de weg op te draaien, komt er een fietser aan en die roept 10 meter voor, en al voorbij fietsend aan me ineens: "Hey, hoe bevalt je nieuwe auto!" Ik denk huh en zeg terug: "Ja prima hoor", terwijl ik denk, wie is dat... :T
Gedachten gaan en de meest logische optie leek mij een verkoper van de Renault-dealer in Zevenaar die aan het kenteken de nieuwheid van de auto herkent en uit beleefdheid vraagt hoe de auto bevalt.

Niets blijkt minder waar, het blijkt een 'volger' te zijn. :) Haha thanks voor je reactie, ook hier.
Je komt zelf uit Didam? Of toevallig aan het fietsen.. :T

@TwinTop
Nou ik had al wel het vermoedde dat je hier uit de buurt kwam. (PM nog niet gezien denk ik enige tijd terug?)
Maar er rijden hier in het dorp enkele blauwe Mégane Estates. Ik weet er twee te staan, maar beide niet met de 18" die jij wel hebt toch?
Wellicht even per PM verder 'chatten' want wellicht is het leuk beide auto's op hun zomerwielen eens bij elkaar te zetten.

Nog 12 kilometer overigens en dan zijn we op de 500 (y) En dat netjes in een week tijd. :)

Haal die GT-Line logo's er nou eens af man! ;)

Nee, mooie auto. Ben benieuwd naar de TCe 130 op langere termijn.

Daarom dus ook maar even besloten om toch maar een account aan te maken, even duidelijk maken dat het een mee-lezer was :)

Ik kom zelf uit Didam, al moet ik zeggen dat het meer is dat mijn huis hier staat dan dat ik er ook echt 'leef'. Net de toeval dat ik je daar op dat punt trof. Wel het ideale punt om de auto te showen, zo voor het terras van Jan&Jan! :T

El-Loco zei:
Haal die GT-Line logo's er nou eens af man! ;)

Nee, mooie auto. Ben benieuwd naar de TCe 130 op langere termijn.

Ik ook. Verbruik staat nu op 8,9 L/100 na 500km. Die gaat vast nog wel lekker zakken de komende tijd.
Verder niets te klagen op één ding na die me al wat dagen opviel. Er trilt iets mee en lijkt op een los schotje in de uitlaat / kat o.i.d.. Zo'n geluid is het in ieder geval. Alleen hoorbaar met de ramen geopend op lage snelheid in de tweede en derde versnelling net op het moment dat de turbo lekker gaat blazen (vanaf 2000 tpm)

Het klinkt niet verontrustend overigens, ik denk dat er iets dus meetrilt. Vandaag even de hulplijn bellen of het bekend klinkt en anders komt dat na de vakantie wel ter onderzoek.

Overigens zie ik nu dat mijn photobucket datalimiet echt op is, en dat blijft zo tot de 28ste. Ik ga even wat foto's in een ander account uploaden zodat de pagina er nog een beetje sfeervol bij blijft ;)

Pjedroo zei:
Mooie beading inderdaad! Ik heb m'n auto ook nog maar net maar merk dat de dealers er geen wax op smeren met een lange standtijd. Zal wel iets van een quick detailer zijn om de boel te laten glimmen. Dus ondanks de nieuwheid sta ik ook wel te trappelen om hem uitgebreid onder handen te nemen.

Met een kleine overdosis shampoo, kleien en polijsten strip je de waxlaag.... ;)

adinsx zei:
Zat net even in de database van de RDW te snuffelen en zag dat er inmiddels 20 Mégane 'on-the-road' zijn met de vernieuwde TCe130 onder de kap.

Dat valt me op zich wel een beetje tegen. Het zullen -nog steeds- vooral de één-punt-vijfjes zijn die verkocht worden.
Vervangt de 130 pk TCe de 120 pk TCe, of zijn ze naast elkaar leverbaar?

adinsx zei:
dat hun met een half uurtje wassen, drogen en vervolgens laagje 'wax' de auto afleveren.

Aandachtspuntje voor de journalist ;)

Adinsx zei:
Verbruik staat nu op 8,9 L/100 na 500km. Die gaat vast nog wel lekker zakken de komende tijd.

De Scénic stond na zo'n 700 km op 7,2 l/100km. Met de Mégane moet je nog wel 'n stukje fijner kunnen scoren.

Charger zei:
Wat is de naam van de website waar je al die kentekens kunt vinden?

Lijkt me dat dit voorbehouden is aan mensen die in de sector werken, het is geen openbare database. Ik vraag me zelfs af of Adinsx niet een regeltje van de RDW of van het CPB (privacywet) overtreedt door deze printscreen hier te tonen. Maar nu lijk ik weer een zeikerd (-:

Je hebt je RS-register zeker makkelijk gecompleteerd, neem ik aan, Adinsx? :p

Alleen jammer dat er niet te zien is waar je een kenteken of een type merk en auto kunt intypen.:confused:

Ik zit nu te bekijken hoe het moet, was het al langer van plan maar het kwam er niet van. Ik dacht dat je een enorm bestand moest downloaden en daar zelf je informatie uit moest zien te programmeren, maar het is makkelijker dan ik dacht. Je moet in de Azure Marketplace de Voertuig Open Data transacties aanvragen, dan kan je de gegevensset verkennen. Bij de verschillende rijen met eigenschappen kun je selecteren waar je op wilt filteren. Best leuk. Ik ben bang dat ik hier de komende tijd wel vaker door zal zoeken. :D

Het spijt me om te zeggen,maar ik vind het niks,het werkt moeilijk en omslachtig,je kunt niet eens zo een kenteken intypen of een merk en type auto,maar ik heb al een andere website gevonden die makkelijker werkt.

Wegens de brakke wifi valt er nauwelijks te reageren maar een kleine update:
Prachtige wegen hier @Luxemburg. Het 1.2tje heeft al flink moeten werken.

160 op de Duitse snelweg en gaat in alle rust. Veel stiller als de R26.
Het heeft wel een slachtpartij tot gevolg...

Uiteraard na een wipe weer schoon.
20130817_154210.jpg

20130817_154216.jpg

TomTom met Live service werkt ook ideaal. Snel even wat opzoeken en navigeren maar...

Gemiddeld verbruik 8, 6 L/100km na 1100km op de klok.

Ik reageer later nog wel een keer op alle reacties ;)

Stekkie:

Grbml rot browser..

Stekkie:
20130817_185141.jpg

Prima uitzicht 's morgens:
20130818_072613.jpg

En ja het regende afgelopen dagen. Vanaf vandaag zon:
20130818_190131.jpg

Ik was al bijna naar dusseldorf gereden om nog een lastminute te pakken ;)

Wellicht volgende week nog wel. Pff...

Hahaha, dat tentje staat inderdaad wel heel strak. :D

@Charger: Vertel. Makkelijker is altijd beter natuurlijk. :)
edit: Zal vast nrplaat.nl zijn. Werkt ook, maar alleen bij kleine aantallen en je kan niet overal op zoeken. En is niet compleet.

Gheghe, jazeker...

Overigens alleen om in te pitten. Schoonouders staan er tegenover met sleurhut. Ideaal. Aansluiten voor ontbijt, koffie, etc. En dat was ook het doel, na de rondreis in het voorjaar nu even lekker goedkoop kamperen. Al is het zowat creperen met 4 graden nachttemperaturen. Nog zo'n nacht en ik lig in de stoelverwarming in de auto :T

Inmiddels op een terrasje in een shoppingcenter met fatsoenlijke wifi. Croissantje, cappuccino en de dames, lees vriendin+ schoonmoeder, aan het shoppen.

Ook even getankt zojuist. Valt niet mee om een DKV tankstation te vinden. Maar na 12km bochtige wegen toch een gevonden. € 1.36,5 per liter. Vindt de baas vast prettig ;)

MWH zei:
Hahaha, dat tentje staat inderdaad wel heel strak. :D

@Charger: Vertel. Makkelijker is altijd beter natuurlijk. :)
edit: Zal vast nrplaat.nl zijn. Werkt ook, maar alleen bij kleine aantallen en je kan niet overal op zoeken. En is niet compleet.

Klopt,inderdaad nrplaat.nl,ik krijg het bij azure Marketplace niet voor elkaar om op merk en type auto te zoeken,of op kenteken.

Heb mij ook aangemeld.. Is idd ff zoeken..
Eerst query draaien en dan filteren..
Ik wilde gelijk al filteren.. kan ook, dan verwijder je gewoon wat kolommen..;)

Komende dagen eens kijken welke open data er op Azure Marketplace nog meer te vinden is..

Zo. Even afstoffen en verder ontopic :)
Eindelijk wat tijd gevonden enkele foto's te uploaden en bijbehorend verhaal. Vakantie zit er namelijk weer op, en ook de eerste 'mod' is uitgevoerd :)

Eerst even terug naar het weekje vakantie.
Gezien de rondreis in het voorjaar nu even lekker met tentje richting de camping waar m'n schoonouders ook zaten in Luxemburg.
Opzetten, aanschuiven en relaxen maar. ;)

Verbruik:
Inmiddels een ruime twee weken in bezit en 2400km op de teller.
De norm van 5,4L/100 (=124gr CO[sub]2[/sub] = nipt 20% bijtelling) nog niet gehaald ;) .
Eerder 8,6 L/100 op de heenweg. Terug eerst 7,3 vanwege 80 km/u en 100 km/u. Bij thuiskomst naar 8,3 L/100 gestegen. ;)
Maar, het is dalende. afgelopen week nog een dagje Katwijk op en neer en dan zit ie iets boven de 7. Haalbaar schat ik die 5,4 niet, en dat maakt me eigenlijk ook vrij weinig uit.

Al met al bevalt ie eigenlijk wel.
Dat één-punt-twéé'tje met 'toerbow' is wel aardig bij de les.
Ok, het is geen RS het dubbele vermogen, maar eigenlijk red ik me wel prima.
Het sportonderstel + de 18" is bijna net zo stijf en strak als de II RS dus ook in bochten red ik me weer. (y)

Verder had ik het al gezegd maar wat is de auto stil! De motor hoor je sowieso nauwelijks op het turbofluitje na.
Maar ook cruisecontrol werk met 160+ blijft het aangenaam stil. Véél stiller als de II RS.
De luxe eromheen is verder natuurlijk ook prettig.
Navi werkt top, zéker dankzij de TomTom Live Service en HD Trafic.

Nadelen? Ja, op wit zie je nou eenmaal snel vliegen. Zeker als ze er met 180+ op knallen.
20130817_154205.jpg

Maar ach, goed in de wax hè. En na een fris regenbuitje krijg je weer beadingshots:
IMG_3718RAW.jpg

IMG_3727RAW.jpg

Als een echte maandagmorgen Fransman/Spanjaard verloren we een ventieldopje:
20130817_155456.jpg

Uitzicht vanuit het tentje op de camping. (kamperen werd creperen dankzij 6 graden 's nachts)
[img=770,577]https://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/20130818_072613.jpg[/img]

En verder ach. We tikken er lekker 125k mee weg in vier of vijf jaar. Tegen die tijd zijn de bijtellingsregels weer veranderd en heeft het kiezen voor een 'minder vermogende' leaser wellicht weinig financieel gewin.
Ik ben er in ieder geval wel van overtuigd dat ik de beste keuze heb gemaakt zowel qua type auto, als qua kleur en uitrusting. (Y)

20130823_161117.jpg

Net voor vertrek:
IMG_2529.jpg

Terugweg nog even bij een Rästhof gestopt.
Leuke combi zo, en volgend jaar zomer gaat de sleurhut achter de Mégane richting Kroatië
20130823_180551.jpg

Na de vakantie uiteraard even lekker gewassen en uitgezogen:
20130824_155408.jpg

En een echte autofreak herken je natuurlijk aan de aan de binnenzijde gewassen velgen. :)
20130824_144217.jpg

20130824_144224.jpg

De omkeerbare mat maakt het schoonhouden achter in gemakkelijk:
20130824_161721.jpg

Verder:
Inmiddels ook de achterlichtunits van Silver Visions voorzien als knipperlichtlampjes zodat de oranje waas daar uit weg is.
Voor:
20130827_170216.jpg

Tijdens:
20130827_202213.jpg

Na:
20130827_202825.jpg

Maar... Ik was niet tevreden. De Silvervisions hebben aan de kant van de fitting nog wat oranje glas en die gloed zie je dus nog steeds.
Dus, hup er weer uit en vóór monteren. Dat ging overigens opmerkelijk gemakkelijk. Twee boutjes los en je schuift de hele koplamp naar voren over een rail.
20130831_160248.jpg

20130831_160618.jpg

20130831_161215.jpg

20130831_161226.jpg

Nu moet ik alleen voor achter andere halen, maar het schijnt dat Philips ze nu ook heeft met helder glas, maar toch oranje licht uitstralend.
Die moeten dus achter er in komen. Staat meteen ook goed naast de heldere achteruitrijlichtlampjes. (y)

Verder nog de ELF stikker op de achterruit verwijderd. De dakrand zwart wrappen voor een doorlopende ruit naar het panoramadak staat nog op de planning op korte termijn. Net als interieur ledverlichting. Ik had er nog wat liggen van de RS, maar die zijn niet CAN-bus geschikt. Dat werd niks dus, want er blijft een lekstroom lopen zichtbaar aan het bewegen van de snelheids en toerentellerwijzer.

Daarnaast kwam gister forumlid TwinTop langs met zijn bijna identieke GTline. Alleen een dCi, vol-leer en blauw natuurlijk ;)
Ook zéker niet verkeerd. :)

20130831_164626.jpg

20130831_164553.jpg

Al met al, de auto bevalt prima en vanmorgen beide maar weer even verwend met een wasbeurtje:
20130901_121127.jpg

20130901_121135.jpg

Ze hebben in elk geval wel bijgeleerd bij renault wat betreft de koplampen.
Alleen wel gaar dat je de achterlampen moet demonteren om een lampje te vervangen...

Ja die chromen knipperlichtpitten zijn ideaal bij dit soort koplampen. Geeft gelijk een stuk nettere look dan de originele oranje. Net dat beetje extra. Wat in mijn ogen ook af fabriek had gemogen voor die paar cent dat het extra kost.

oeps.. modeljaarwissel heeft ook uiterlijke gevolgen..

https://www.autoweek.nl/nieuws/24673/renault-megane-opnieuw-gefacelift

Sorry, Adinsx...én een 'oud' kenteken én een oud type..
[size=x-small]en dat binnen een maand tijd[/size] :T

Haha, en weet je. Het was nog bewust ook. Allebei :)

Van de facelift was ik namelijk al op de hoogte ten tijde van bestellen. (zie discussie pagina 1 of 2)
En tja, ook de keuze voor het 'oude' kenteken was bewust.

Niettemin, in het topic van Poekoek kwam ik meen Rembrandt al met een 'nosejob' idee. :)

ow, gelukkig.

Dat van het kenteken wist ik..
Jammer dat mijn poging om je keuze uit te stellen mislukte..

Geen spijt nu je de SB serie op de weg tegenkomt?

Uit ervaring weet ik echter dat je een aardige klapper moet maken om die volledige neus vervangen te krijgen.

Bij mijn 308 wilde ik graag een Feliné-neus, en die was wat minder omvangrijk qua aanpassingen dan deze facelift. Maar na toch een aardige tik bleef het bij een XR-grilletje.:rolleyes:

Dat kenteken zou me niet zo veel doen.

Mijn broertje had het nog wat erger. Bestelde een Grand Scenic met nieuwe neus. Echter schroefde Renault er een paar maanden later wéér een nieuwe neus op.o_O

Ik ben hem nog niet tegengekomen op de weg. :)
Wel verschillende *-KZ*-** kentekens overigens, ook hier op de parkeerplaats.

Spijt? Nee 0,0 eigenlijk. Gek is dat want ik wilde er eerst aan vast houden. Maar het had betekend dat ik met de Cmax op vakantie was, en de afgelopen 2700km ook in de Cmax. Ok, ding reed prima, maar het is nu wel meer kilometers genieten geworden hoor.
Kortgezegd, nee geen spijt.

Ok, de facelift is dan wel jammer, maar financieel gezien kon ik niet wachten. De TCe130 zit met 124 gram exact op de grens voor 20%. Of die dat in 2014 ook zou zijn is maar de vraag. Nee, ik ben erg happy met de gekozen leaser. ;)

Nu we toch weer het topic actief hebben. Morgen gaat het laatste restje Mégane II RS de deur uit.
Ik heb de winterset verkocht afgelopen week. (y)

Verder ook de winterbanden voor de huidige besteld. Over twee weken komen die op de originele 17" GTline wielen waarna ze na balanceren weer mee naar huis gaan. Ik leg ze namelijk zelf om in de winterperiode. Waarom?
1) Het voorkomt het problematische gedoe van laten wisselen in de drukke periode
2) Ik wil de wielen schoon kunnen maken
3) Gruwelijke hekel aan beschadigingen / lomp gedoe van bandenjongens.

Het koste Leaseplan wel even wat denkwerk of ze het konden toestaan. Het zelf opslaan en wisselen, maar uiteindelijk was het prima.
Alleen in de komende weken de wielen even in de wax zetten. :)

:)
Uit mijn hoofd: Adria Adora 462PU met nog wat extra'tjes als vloerverwarming etc. Teruggekeurd naar 1300kg i.v.m. trekgewicht van Altea schoonouders. In het voorjaar gekocht door schoonouders t.v.v. de Adria Adorix 432 PS.

Info tentje? 150,- knaller bij Obelink. :)

(y)

Heb een tik van m'n vader overgenomen en vind het altijd leuk indelingen van caravans te bekijken. :)

Ah, Obelink. Kom ik ook wel eens. Maken we vaak dagje uit van. Ten eerste voor de afstand en ten tweede de grootte van Obelink.:p

Blijft een mooie auto, top uitvoering!
Ik ben benieuwd hoe het blok het gaat doen met de caravan erachter volgend jaar.

adinsx zei:
:)
Uit mijn hoofd: Adria Adora 462PU met nog wat extra'tjes als vloerverwarming etc.

Vloerverwarming? Lekker in de zomer met 30 graden:)

adinsx zei:
Het koste Leaseplan wel even wat denkwerk of ze het konden toestaan. Het zelf opslaan en wisselen, maar uiteindelijk was het prima.
Alleen in de komende weken de wielen even in de wax zetten. :)

Ja, dat hebben de leasemijen niet graag..
Je hebt ze wel ff op dit topic gewezen?

Denk dat ze dan al snel overtuigd zijn dat de banden& wielen bij jou in goede handen zijn..

Zo. Het is wel weer tijd voor een update hier zeg. :)

Wat is er allemaal gebeurd in de afgelopen maand? Mwa, qua auto niet veel want ik was bizar druk op mijn werk.
Maar natuurlijk is er niet helemaal niets gebeurd. Zoals eerder al geschreven waren de winterbanden in bestelling.
Voorafgaand aan het laten opleggen van die Michelin Alpin's op de winterset uiteraard de tijd genomen om de winterset lekker schoon te maken en in de wax te zetten.

Omdat ze origineel affabriek op de auto lagen was hier en daar wat smerigheid te ontdekken en het balanceer'lood' moest er meteen maar af.
20130928_173911.jpg

20130928_174856.jpg

20130928_180253.jpg

20130928_180807.jpg

Lekker in de wax. Zowel buiten als binnenkant:
20130928_182242.jpg

20130928_182254.jpg

20130928_183424.jpg

Afgelopen woensdagochtend de velgen bij Euromaster neergelegd en na de middag kon ik ze weer ophalen.
20131002_183808.jpg

20131002_183828.jpg

Inmiddels liggen ze lekker weer gestapeld op zolder om t.z.t. te wisselen. Ik denk zo rond de tijd dat ze met zout gaan strooien.

Verder nog wat andere kleine dingen. Op een avond even héél blij geweest met velgrandbescherming. De stoeprand eindigde sneller als gedacht en ik schoot er dus af met achteruit een oprit op rijden. Dat voelde niet best... Gelukkig ving de velgrandbescherming het op. :)

20130921_000120.jpg

Verder wat 'tweaken' aan het TomTom navigatiesysteem.
Het autoicoontje die origineel als Estate creme is:
20130927_185710.jpg

getweaked met een eigen foto naar:
20130927_185720.jpg

Foto van hoe het nu in beeld staat:
542257_509006915858359_1486908314_n.jpg

dat rode lijntje is inmiddels ook weg.

Verder valt het verbruik (natuurlijk) tegen t.o.v. het normverbruik. Slechts 55% meer...
BVeOq8MCEAAml8i.jpg:large

Inmiddels staan er 6200km op de klok in exact 8 weken tijd. Gaat dus iets te hard t.o.v. de 25k op jaarbasis die ik had opgegeven.
Ritjes Frankfurt (IAA) en Spa (Supercar Challenge) laten het aardig oplopen wat dat betreft.

Verder had ik een mooie fotolocatie gevonden op een oud fabrieksterrein, maar sinds enige tijd staat er een gigantisch hek...
20130918_124326.jpg

Anyway, de auto bevalt nog altijd erg goed. Het 1.2'tje begint lekker los te komen en is krachtig genoeg. Natuurlijk blijf ik het genot van veel vermogen wel missen, maar dat wordt een mooi projectje voor de komende twee jaar. De Twingo II eruit voor weer iets vlots. ;)

Vandaag overigens vrij genomen, preventief vanwege Oktoberfest gister met het werk, en dus vandaag lekker de tijd om de auto van binnen en buiten aan te pakken. Als ik tijd over heb gaat er nog een lekker laagje wax overheen. (y)

Heel fraaie kar. Sowieso vind ik de Franse automerken de laatste jaren érg goed bezig qua design, met als toppers de Mégane III (Estate), Laguna Coupé en de recente Citroën DS-series ... !

@MissionPhailed
Thanks. Van de Mégane III modellen vind ik de Coupé en Estate het beste gelukt. De hatchback heb ik totaal niks mee. Vooral het design aan de achterzijde van bijvoorbeeld de lampen vind ik niet geweldig. En aangezien een coupé geen optie was, lekker de Estate genomen. Zoals je al kon lezen bevalt het prima.

Nouja, ik blijf dat overschot aan vermogen missen ook al kun je met gemak met 130+ invoegen als je even doorhaalt.
Over design gesproken... De vorige auto was natuurlijk wel een 'je vindt het mooi' of 'je vindt het niet mooi' met die 'kont'.

Even terug mijmeren...
img1378459720.jpeg

IMG_1736.jpg

IMG_0992.jpg

Blijft toch een geweldige auto en ik hoop hem 3 november weer te zien op een afsluitmeeting. :)

Spijtig dat ie weg moest? Ja dat wel, maar als ik zie hoeveel kilometers er nu al op de klok van de leaser staan, had ik die niet met de RS willen maken. Het aantal zakelijke kilometers stijgt toch wel aardig t.o.v. eerder.

@vertmaori
Was te verwachten inderdaad. Die 1.4 TCe was sowieso een zuipert. :T

Gister op en neer Efteling gedaan met 5 man in de auto en 7,8 L/100 was het gevolg van 110 tot 130 op de CC. Maak me er verder ook weinig druk om, maar ik kan me voorstellen dat privé-rijders niet zitten te wachten op 1:12,5 ipv 1:18.
Al moet wat mij betreft iedereen dat zo onderhand wel weten dat de fabrieksopgave niet haalbaar is.

Ach, de Focus rijdt ook gemiddeld 1:13 - 1:14. Beter dan 1:15 heb ik die niet gekregen en dan rij ik voornamelijk snelweg (dus constant tempo). Dat die downsize-motor 1:12,5 doet vind ik eigenlijk best redelijk.

Lang niet geweest hier(ruim 3 maanden zoet met een drievoudige nekhernia is geen pretje,maar is nu gelukkig weer in orde :))en ben begonnen met het lezen vanaf de aflevering van de Mégane:D.

Ik moet zeggen, een erg mooie auto geworden! Configuratie is top, zou zelf misschien iets anders dan wit hebben gekozen, maar ik heb geen idee wat er verder te kiezen valt. Verder wist ik nog niet dat de TCe 130 inmiddels 1200cc is geworden, lees inderdaad verhalen over het hoge verbruik van de 1400cc TCe, maar daar schijnt de een meer last van te hebben dan de ander(zie verbruiksmonitor AW of spiritmonitor.de schommelingen tussen 7,5 liter en 10 liter op de 100 km te zien).

Wel belachelijk dat het metertje op de site van de leasemaatschappij rood uitslaat omdat je de 1 op 18 niet haalt, idioot dat ze daar niet snappen dat het normverbruik uit de cyclus in praktijk volstrekt onhaalbaar is. Bij mij op het werk ook al verschillende collega's die er thuis brieven over op de mat krijgen, een enkeling stuurde een brief terug met tekst en uitleg en daar werd vervolgens niet op gereageerd:rolleyes:.

Renault15.17 zei:
Mooie auto hoor Tom, maar als je zuinig wilt rijden, ik haal nu ongeveer 1,5 l/100 km :p (nee geen typvaut)

Ik denk niet dat ik het red met die actieradius. :)

Renault Grand Scenic zei:
Wel belachelijk dat het metertje op de site van de leasemaatschappij rood uitslaat omdat je de 1 op 18 niet haalt, idioot dat ze daar niet snappen dat het normverbruik uit de cyclus in praktijk volstrekt onhaalbaar is. Bij mij op het werk ook al verschillende collega's die er thuis brieven over op de mat krijgen, een enkeling stuurde een brief terug met tekst en uitleg en daar werd vervolgens niet op gereageerd:rolleyes:.

Op dat dashboard vergelijken ze het met de fabrieksopgave, maar als ik het goed heb wordt ook gekeken naar de afwijking t.o.v. leaserijders met eenzelfde uitvoering. Zit je daar 10 tot 15% boven dan wordt wagenparkbeheer wel ingeseind.
Ik maak me er niet druk om. Met de Ford reed ik op de fabrieksnorm, met deze 55% er boven terwijl ik hetzelfde rij. En dat is zeker niet de rijstijl die ik in de RS had. Al was die zowat zuiniger als ik de huidige rijstijl er op toe zou passen.

Kort gezegd, het maakt me weinig uit. Laat die eventuele brief maar komen.
Overigens leest men hier mee verwacht ik. (y)

Terug
Bovenaan