Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

We kunnen aan het brainstormen voor ezelsbruggetjes.
Ik meen dat forumlid Poekoek destijds met een Pieter Post Haalt Friet voor mijn Clio (99-PP-HF) kwam.
De Mégane (47-ZK-XS) kreeg nooit een 'bruggetje', maar sinds vanmorgen is het kenteken van de nieuwe ook bekend:
De cijfers laat ik nog even in het gewis: *-KXL-**
klein detail, maar gelukkig geen P, D, G, B etc, want die zijn lastiger schoon te maken met luxe kentekenplaten. :T

Verder is de uitbreiding op de poetscollectie binnengekomen, met als belangrijkste de White Diamond voor witte lakken.
1094782_506008239467285_37712814_n.jpg

En ook het gewenste rubber is binnen:
BQfjalgCYAA5srA.jpg:large

Jaja, W is tot 270 km/u, dus we kunnen er altijd nog stiekem een RS265 blok in leggen. ;)

Vanmorgen is een autotechnicus begonnen met de afbouw van de auto.
Een foto zodra de auto op de juiste wielen staat volgt vandaag vast via de Whatsapp.

Meer nieuws? Nee eigenlijk niet. Nog even een weekje aftellen zeg maar.
Een collega is zijn nieuwe leaser (Auris TS) aan het ophalen deze ochtend, dus vanmiddag eens kijken wat dat is geworden. :)
Volgens de cijfers meer laadruimte dan de Mégane Estate met alles plat, maar voor passagiers schijnt het niet heel ruim te zijn...

Nope. Het meeste werk is eigenlijk de afneembare trekhaak (13 polige Jaeger aansluiting). Bumper moet eraf, CAN-bus bekabeling moet aangepast worden etc. etc.
Meteen wordt ook de ophanging van de achterklep, bumpers en motorkap nagekeken omdat die soms wel eens scheef erin hangen.
De achterklep raakt dan lichtjes de achterbumper na montage van de trekhaak. Tenminste, dat kwam bij enkele Mégane rijders voor die dat in het topic hebben aangegeven. Al dat soort puntjes heb ik even doorgespeeld naar de dealer.

Daarnaast inderdaad de 18" wielen met wielsloten, de draaibare koffermat en het sowieso afleveringsklaar maken met de zogenoemde 0-beurt.
TomTom Live service moet worden ingeleerd/geregeld, elektrische ruiten en panoramadak moeten hun nulpunten weten.
Nouja, allemaal kleine dingen eigenlijk.

Zaterdag maak ik hem dan helemaal schoon en dan blijft hij lekker in de showroom staan. Zodra het kenteken er is zal die wel gemonteerd worden en dan rest niets anders dan aftellen. :)

Wassen, kleien, White Diamond en verder nog iets? Nog mooi laagje EX-P of Collinite?;)

Succes met aftellen en veel plezier alvast zaterdag.

Er komt een laagje Natty Paste Wax Blue overheen. Heb helaas geen andere wax. Ja die NXT 2.0 Techwax van Meguairs, maar dat gebruik ik alleen nog voor de velgen.
Zaterdag 09:00 kan ik terecht, dus dat wordt hard doorwerken / poetsen om voor 16:00 weer klaar te zijn. :)

En diegene die zich verveelt -> https://renaultkleine.nl/

Zo straks een foto'tje van hoe de auto er nu op de 18" set bij staat. Pff... nog beter als ik verwachtte :T

GTline_op_18inch.jpg

Dat wordt genieten straks. :)

Dat ziet er inderdaad goed uit. Vanuit deze hoek heb je zelfs privacyglass in je voorste ruiten :)
Oh en Doesburg is op zich niet ver weg, maar eerst maar eens alles regelen voor de aanstaande verhuizing. Dit weekend het flatje maar eens goed opruimen voor de aanstaande bezichtiging :T

adinsx zei:
Nope. Het meeste werk is eigenlijk de afneembare 13-polige trekhaak. Bumper moet eraf, CAN-bus bekabeling moet aangepast worden etc. etc.
Meteen wordt ook de ophanging van de achterklep, bumpers en motorkap nagekeken omdat die soms wel eens scheef erin hangen.
De achterklep raakt dan lichtjes de achterbumper na montage van de trekhaak. Tenminste, dat kwam bij enkele Mégane rijders voor die dat in het topic hebben aangegeven. Al dat soort puntjes heb ik even doorgespeeld naar de dealer.

Daarnaast inderdaad de 18" wielen met wielsloten, de draaibare koffermat en het sowieso afleveringsklaar maken met de zogenoemde 0-beurt.
TomTom Live service moet worden ingeleerd/geregeld, elektrische ruiten en panoramadak moeten hun nulpunten weten.
Nouja, allemaal kleine dingen eigenlijk.

Zaterdag maak ik hem dan helemaal schoon en dan blijft hij lekker in de showroom staan. Zodra het kenteken er is zal die wel gemonteerd worden en dan rest niets anders dan aftellen. :)

Wat is dat voor iets? Ik ken een 13 polige kabelset en een afneembare trekhaak, maar een 13 polige afneembare trekhaak...:)

adinsx zei:
Zo straks een foto'tje van hoe de auto er nu op de 18" set bij staat. Pff... nog beter als ik verwachtte :T

GTline_op_18inch.jpg

Dat wordt genieten straks. :)

Maar wat staat daar achter? Is dat een 30? Had je niet beter die als leaser kunnen nemen? Zelfs met 25% bijtelling over die nieuwwaarde ben je goedkoper uit dan met de Megane.

Schitterend! Dit bevestigd mijn vermoedens die ik al had; het staat erg mooi :) Perfect wiel qua ontwerp.

Ivanov zei:
Maar wat staat daar achter? Is dat een 30? Had je niet beter die als leaser kunnen nemen? Zelfs met 25% bijtelling over die nieuwwaarde ben je goedkoper uit dan met de Megane.

Sterker nog: 35% over de dagwaarde, dus zeker weten goedkoper!

Dikke Megane, Adinsx!

Een echte kwijl Megane... ik kom morgen nog in De Steeg, misschien rijd ik wel even door richting Doesburg.

Wat heeft iedereen toch met 'die blauwe'... :)
Zal voor de geïnteresseerden morgen wel even een foto maken als die er nog is.

Verder thanks voor dezelfde mening als die ik heb. Die velgen staan inderdaad top, en ik ben absoluut blij dat ik de witte kleur heb gekozen. De zwarte details komen zó lekker uit.

@Ivanov
Aii.... die kan in het taalfoutjestopic. Damn...

@Pausebreak
Succes met de opruiming en bezichtigingen

@Vertmaori
Ik ben er van 09:00 tot diep in de middag dus zie je wel langswaaien hè. ;)

@Guus
Dank (y)

Wat hebben ze je allemaal wijsgemaakt over nulbeurten en dak inleren en weetikwat. :p Aftanken, platen erop en gaan met die banaan!

ff de eindpunten inleren (knop vasthouden) hoeft niet meer? Nulbeurt bedoel ik radiozenders, afdekfolie e.d. overal af halen. Zo noemden ze het altijd bij VAG.

Maar goed nieuws, vanavond is de auto afgetankt en 99% klaar. Kreeg nog wat super foto's doorgestuurd van de auto in de zon.
Zó gaaf.

Inmiddels ook alle poetsspullen in de Ford geladen. Morgen lekker aan de slag!

Zou je die lak niet eerst een tijdje uit laten harden voor het poetsen?

Nu is ie nog erg zacht, pas na een aantal maanden is hij volledig hard.

De profs gaan zelfs nieuwe auto's met polijstmachines te lijf.
Ik hou het heel simpel en eigenlijk niet 'zwaar' voor de lak bij kleien glace en wax.

Dus nee, verdere uitharding is niet noodzakelijk denk ik. :)

Ik hoop het :T

Nog eentje dan om het af te leren. Gemaakt door de verkoper toen ie de auto ging aftanken.
"Rijdt lekker hoor die nieuwe TCe130"

foto.jpg

Pff... dat was me het dagje weer wel.
Spierpijn in de schouders van het kleien, voeden en waxen, maar wat is de auto er toch van opgeknapt. Zó smerig dat lak kan zijn.

Fotoverslag volgt morgen of maandag, maar alvast deze korte video die ik heb gemaakt met de mobiel waarbij de auto de showroom in gaat voor welgeteld vijf dagen.
Kenteken zit al op de auto en is ook aangemeld bij Leaseplan zodat de nieuwe tankpas snel kan volgen.
Maandag nog wat matten, TomTomkaarten etc en dan gaat de afleverhoes erover zodat hij netjes blijft en niemand er met de vingers aan hoeft te komen ;)

Video:
https://youtu.be/gssOF3AVqFQ

En alvast een foto van het eindresultaat, eveneens gemaakt met de mobiel:

20130803_164400.jpg

Aftellûh! :)

Hele mooie Mégane Adinsx. Ik lees hier ook (af en toe) mee want je laat je nooit meer in het fransrijders topic zien. :D

Hier nog zo'n fervent lezer jouw topic... :)
Ik vind het een erg mooie auto geworden. De witte lakkleur met zwarte details (koplampen, panoramadak) zijn erg geslaagd!
Vandaar even een (hele) snelle shop voor wanneer je dit thema door zou willen trekken..:

Grtz Bosboom

Netjes hoor! (y)
Maar ga je dat iedere week doen? Nu staat de teller nog op nagenoeg nul.. Moet je bedenken hoe de Mégane er aan toe is als je per week 1000km rijdt.. ?! :confused:

Kan ik trouwens mijn auto binnenkort bij je achterlaten voor zo'n scrub-behandeling? Ben alleen bang dat je dat niet binnen 'een dagje' gaat redden.. :D

Veel plezier straks bij de aflevering!

s velthuis zei:
Jeutje, dat je daar allemaal tijd voor hebt o_O

Agenda blokkeren, thuis melden en gaan. Hobby hè ;)

Renault15.17 zei:
Hele mooie Mégane Adinsx. Ik lees hier ook (af en toe) mee want je laat je nooit meer in het fransrijders topic zien. :D

Dat zal ik weer eens wat meer gaan doen. Moet het R17 Découvrable project ook nog zien te slijten namelijk. ;)

vectrafan zei:
@ Adinsx Heel veel plezier toegewenst met je nieuwe auto:cool:

Moet vast lukken.

Bosboom zei:
Hier nog zo'n fervent lezer jouw topic... :)
Ik vind het een erg mooie auto geworden. De witte lakkleur met zwarte details (koplampen, panoramadak) zijn erg geslaagd!
Vandaar even een (hele) snelle shop voor wanneer je dit thema door zou willen trekken..:

Grtz Bosboom

Op mijn Mégane R26 die ook origineel de spiegelkappen in antraciet had inclusief de velgen e.d. vond ik het zwarte thema mooi omdat alles dan ook zwart was.
Bij deze zou dat dan ook moeten, dus naast jouw shop ook de velgen, dakrailing etc.
Ik ben vorige week een foto tegengekomen van een fransman die dat bij zijn Estate heeft gedaan. Zal die eens opsporen.

Voorlopig blijft het origineel. Alleen de knipperlichtbolletjes moeten silvervision worden en de interieurverlichting led.

A3-White zei:
Blijft mooi, ben benieuwd hoeveel mensen er in de showroom komen.

Valt wel mee in deze tijd, en daarnaast is het gelukkig maar een kleine dorpsdealer.
Wel meteen de oudste van Nederland én al jaren het hoogst scorend qua klanttevredenheid.

JoostM zei:
Mooi!! Ben benieuwd naar het volledige verslag! (y)

Volgt eind van de middag/ vanavond.
Foto's staan al wel in een wolk.

Davidoff zei:
Netjes hoor! (y)
Maar ga je dat iedere week doen? Nu staat de teller nog op nagenoeg nul.. Moet je bedenken hoe de Mégane er aan toe is als je per week 1000km rijdt.. ?! :confused:

Dat wordt nog wat ja... Zeker in de winterperiode straks.

Davidoff zei:
Kan ik trouwens mijn auto binnenkort bij je achterlaten voor zo'n scrub-behandeling? Ben alleen bang dat je dat niet binnen 'een dagje' gaat redden.. :D Veel plezier straks bij de aflevering!

Haha. Zaterdag had ik je de fijne kneepjes wel kunnen laten zien. ;)
Thanks

vertmaori zei:
Wij waren pas in de namiddag in de buurt, dat langskomen was dan ook te laat geweest.
Was er tot 17:00 dus had wellicht gekunt, maar in de vaste 'slaapplaats' weet je ook de weg hè.

Net nog deze foto doorgestuurd gekregen. De auto staat veilig voor eventuele nieuwsgierige vette vingers ;)

IMG-20130805-WA000.jpg

Die staan dan ook nog even niet in de planning.
Wederhelft vond het ook wel prima, ze heeft ongeveer de hele dag in de zon en het zwembad gelegen. :)

Ik lees dit topic een beetje mee, maar mooie strakke bak Tom. Wielen en kleur zijn erg mooi.

Gefeliciteerd!

WOF (y)

Adinsx zei:
Op mijn Mégane R26 die ook origineel de spiegelkappen in antraciet had inclusief de velgen e.d. vond ik het zwarte thema mooi omdat alles dan ook zwart was.
Bij deze zou dat dan ook moeten, dus naast jouw shop ook de velgen, dakrailing etc.

Dakrails, velgen en deurgrepen werd te veel voor deze snelle shop... :)

Adinsx zei:
Ik ben vorige week een foto tegengekomen van een fransman die dat bij zijn Estate heeft gedaan. Zal die eens opsporen.

Ben wel benieuwd naar die foto, lijkt mij een mooie combinatie!

Succes met de laatste loodjes! ;)

Jaja, nog één nachtje. En door de drukte op mijn werk slaap ik overigens prima ;)

Gisteravond alvast de Ford leeggehaald. Even alle vakjes nagelopen, papieren bij elkaar gezocht, reservesleutels etc.
Vanavond even snel door de krasstraat. Sorry, ik ga nu niet meer handmatig die vliegen eraf poetsen...

Morgenochtend dus inleveren en in de namiddag brengt m'n collega me naar de dealer. (y)

Een kort verslagje van het detailen:

Zaterdag van 09:00 - 17:00 bezig geweest(y)
Het is echt bizar hoe vuil een nieuwe auto is, zelfs na een stevige wasbeurt.

Gewassen en gedroogd:
20130803_085958.jpg

Maar veel vervuiling bleef stevig op de lak zitten:
20130803_095810.jpg

20130803_125214.jpg

Kleien:

Op het glazen dak viel het nog mee:
20130803_103103.jpg

Het eerste stukje van de motorkap niet:
20130803_104406.jpg

Ik ben echt 45 minuten op alleen de motorkap bezig geweest. Je ziet natuurlijk élk miniscule vlekje, en ik wilde alles er af hebben. :)

Ook op de deuren was genoeg vervuiling te vinden:
20130803_125331.jpg

En zo met de neus op de lak kom je dan ook wat spuitfoutjes tegen. Hier en daar een klein spuitvlekje, maar ook een klein rood stipje rode lak:
20130803_113930.jpg

Dat zie je nu natuurlijk, later let je daar nauwelijks meer op. ;)

Speciaal voor de 'Frans-liefhebbers':
20130803_121242.jpg

Links een Mégane II RS230 F1-TEam R260 (nee dat is geen typefout) van de verkoper cq kameraad
In het midden een zéér nette en zeldzame R21 TI 2.2 met nog geen 60k op de klok.
Rechts de 'newbie' ;)

De blauwe 30 stond buiten, maar ik ben vergeten daar een foto van te maken.

Na het kleien door naar het 'voeden' en daarna weer uitpoetsen:
20130803_141026.jpg

20130803_144359.jpg

Meteen werd me ook het nadeel van wit duidelijk. Je kunt absoluut nauwelijks zien waar je bent gebleven met de glace of de wax. Het is dus systematisch werken en op de gok zo nu en dan weer wat nieuw spul op de pad doen.
Het uitpoetsen is bijna net zo'n ramp omdat je geen idee hebt of je alles hebt geraakt. :)
-1 voor de witte kleur. Stand +99 :T

Maar... glimmen doet ie wel ;)
20130803_150608.jpg

20130803_150518.jpg

Kentekenplaten erop: (voor zonder frame i.v.m. parkeersensoren)
IMG-20130803-00250.jpg

20130803_151522.jpg

In het interieur nog wat folie hier en daar af halen:
20130803_160902.jpg

20130803_160948.jpg

En done:
20130803_164451.jpg

20130803_164800.jpg

20130803_165154.jpg

De wintervelgen mee naar huis genomen en ook alvast in de wax gezet (y)
20130803_183340.jpg

20130803_183550.jpg

Dus tja, misschien wel de schoonste nieuwe auto van Nederland op dit moment. ;)
We tellen nog even lekker 29 uur af en duimen verder dat het nog een beetje mooi weer blijft de komende tijd.

Bosboom zei:
Adinsx zei:

Ben wel benieuwd naar die foto, lijkt mij een mooie combinatie!

Succes met de laatste loodjes! ;)

Teruggevonden op een of andere Mégane 3 Facebookpagina:
971348_10201413946100131_1669257214_n.jpg
16558_10201413944620094_2031553469_n.jpg

999046_10201413944820099_458236005_n.jpg

Die dakrand zwart wrappen staat wel meteen hoog op het lijstje. :)Maar of ik dat door zou trekken tot aan de spoiler..?

Mooi verslag adinsx, had het ook al op het carclean forum voorbij zien komen(y)

Mijn buurman heeft trouwens een goed alternatief voor het kleien: De schuurmachine. Echt waar!:) Zijn dochter had een Alto gekregen die jarenlang niet was gewassen. Na het wassen ging hij met de schuurmachine er overheen om m weer glimmend te krijgen. :)

Haha niet een beetje fanatiek ook met schoonmaken :D (y)

Compleet zwart dak heeft ook wel wat, misschien dan ook de spoiler meenemen. Dan komt die witte carrosserie van de D-stijl en boven de ramen extra goed uit qua contrast :)

Die staat er netjes bij.(y)

Ik zou het zwarte dak beperken tot de rand vooraan. Anders wordt het te "massief".
Foto is niet helemaal representatief voor jou vanwege de zwarte dakrail. Is toch wezenlijk verschil.

Mooie complete bak hoor! Die wielen maken het af, vind ze wel mooi. Ook respect voor het poetswerk op zo'n nieuwe wagen. Ik heb m'n A3 eerst zo maar in ontvangst genomen maar ik popel ook al om hem met eigen hand nog een keer te detailen. Ik moet toch helaas weer constateren dat wit niet mijn kleur is en ook nooit zal worden. Je ziet echt totaal geen diepte en dat zou ik persoonlijk missen. Verder is de combi met donkere accenten en de wielen wel weer erg fraai dus compliment voor je samenstelling.

Ik weet trouwens maar al te goed dat een kleur anders overkomt op een foto maar m'n achterbuurman heeft ook een witte Megane met panodak dus zie hem dagelijks rijden :)

Wat een ontzettend strakke megane zeg!
Perfecte samenstelling

Heel veel plezier ermee, maar zo te zien lukt dat al wel! ;)

@JoostM dat meen je. En nu lekker kaal metaal? Of gaat er weer iets overheen?

M'n broertje heeft als eerste auto'tje voor 350,- een Twingo I gekocht 1,5 jaar terug me 15k op de klok (1993 is dat ding van o.i.d.).
Daar laat hier en daar ook blanke lak los, en ik heb hem nu zover dat hij de auto wellicht gaat plastidippen binnenkort. :)

@Wouter
Daar is ook iemand van op het forum die dat gedaan heeft. Zal die foto ook nog even opsporen. :)

@Rembrandt
Zit wat in. Wellicht nog enkele photoshops aan wagen. Die rand vooraan is vrij simpel te wrappen. Vorig jaar bij zo'n bedrijf geweest en die kan vast wel even zo'n strook folie afsnijden voor me. De wraptechniek heb ik redelijk onder de knie na het wrappen van de spiegels van de Twingo.

@Pjedroo
klopt, heel veel diepte zie je niet. Al blijft het op de foto lastig vastleggen dat met de zon er op er toch diepte verschijnt gezien het metallic is. Maar zoals ik begrijp herken je dat wel. Wat ik wel het mooie van wit tov zwart vindt is dat de lijnen van de auto beter uitkomen, en inderdaad de zwarte details.
Of ik over 2 jaar nog steeds zo enthousiast ben valt dan te bezien :)

@Ruben
Thanks en dat gaat vast lukken.

adinsx zei:
@JoostM dat meen je. En nu lekker kaal metaal? Of gaat er weer iets overheen?

Dat niet, hij heeft'm heel fijn geschuurd. Als de zon er op staat zie je hetzelfde wat je ziet als je bijv. het kozijn geschuurd hebt.:p
Als de zon er niet op staat lijkt hij wel te glimmen:D

Laat dat inderdaad geen vergissing zijn, ik mis mijn R26 nog steeds qua wegligging, vermogen en rijgenot / gemak.
Dat zal met de nieuwe niet anders zijn, al is dit natuurlijk een stuk comfortabeler kilometers maken. Een echte 'burgerbak', maar wel in een samenstelling die zich nog een beetje onderscheidt tussen het andere leasegeweld. :)

De Cmax heb ik in drie maanden en 7 dagen 8.500km mee gereden. Meer als verwacht overigens, want het contract voor de Mégane is voor 4 tot 5 jaar en 25.000km op jaarbasis. Tot max 120.000km. Met een jaartje of vier moeten we dat dus wel halen.

Nu nog even duimen dat het vanaf morgen weer droog zonnig weer is. Het regent hier al de hele dag. (n)
Leuk voor de 'beading' op de lak, maar niet om hem schoon te houden.

Terug
Bovenaan