Het was een hele zoektocht, maar uiteindelijk heb ik mijn topic weer gevonden!!

Verjaardag tussendoor, klussen aan auto's, werken, en een tijdelijke huisgenoot helpen dan niet echt mee om uitgebreid een update te maken!
Waar beginnen we?
Met de Y10... die staat nog altijd droog te genieten van zijn winterslaap, de carport die m'n vader heeft gemaakt is echt een uitkomst!
Dan El- Getz...
Had ik eerst continu startproblemen, die zijn nu als sneeuw voor de zon verdwenen..

Laten we hopen dat de sneeuw nu ook eindelijk eens wegblijft.. Tot gisteren kon je mijn parking amper belopen, dankzij de gladheid, en eerlijk gezegd ben ik er nu wel een beetje klaar mee. Meerdere malen een capriool gemaakt, en als dank heb ik dan de rest van de dag last van m'n rug..
Niet deze week, maar vorige week, kwam ik deze Getz tegen:

Een grijze Getz,ja dat is heel bijzonder, ik weet het...

Op de foto niet zo goed te zien, maar ook hier weer "spatbord"-roest, nog verder dan de mijne, deze was dan ook al helemaal door..
Even later, bij de plaatselijke Outletstore, was het weer raak, ditmaal geen leuke spot, maar een mooi Getz-foto-momentje:
Dan springen naar het buitenbeentje, de Rover van "mien voader"
Mede-forummer, Danny, appte me pas dat er een goede Rover 45 op de sloop was beland, met fraaie velgen EN winterbanden. De wielen en banden zouden niet erg duur zijn, als dit ook nog iets was voor ons.
Danny zei:
Meteen het bericht doorgestuurd, maar door een kink in de kabel had m'n vader pas maandag tijd om te bellen, kreeg het bericht donderdag. Meestal sneuvelen de wielen en banden als eerste, maar gelukkig waren ze er nog, en zo geschiedde dat we maandagmiddag richting Nunspeet gingen.
Aan de telefoon bleken de banden al van de wielen te zijn gehaald, maar bij aankomst was dit half gebeurd, mijn vader wou natuurlijk de winterbanden erbij hebben, en de aardige sloper zei ons dat we eerst moesten kijken, de banden waren in goede staat, net als de velgen, dus voor 100 euro(!!!) zijn we de eigenaar van deze wielen.

Zo te zien zit er nog veel profiel op!

Nog even rondgekeken, en zo scoorde m'n vader ook nog 2 matten, een bekerhouder voor in de armsteun, EN scoorde ik voor Lars nog een gordel-puntje.
Woensdag, ondanks de bittere kou, en andere Siberische omstandigheden bezig geweest met de auto.
Het eindresultaat:
Tot slot nog een paar woorden over de Punto van m'n tijdelijke huisgenoot. Lars is al eens voorbij gekomen..
In eerste instantie zou de Punto dus vervangen worden door een iets grotere auto, maar dit is van de baan, omdat Lars dus een huis heeft "gekregen" vlakbij z'n werkgever, dus in eerste instantie zou de Punto dus worden opgevolgd door een scooter.
Echter, na een goed over van alles en nog wat, is het besluit gevallen om de Punto toch te houden, qua kosten in de maand en het gemak van het hebben van een auto, gaat toch "voor".
Dus mocht ik woensdag sleutelen aan de auto, handig een handig maatje met een nog handigere vader.

Een echte man luistert uiteraard naar SkyRadio, dus eindelijk heeft Lars weer een radio!

En ook de antenne is gemaakt, nouja niet helemaal professioneel, eerder op de Franse slag, met een dot lijm.

Vrijdag zijn beide veerpoten (?) vervangen, en is de auto uitgelezen EN heeft een beurt gehad.
Hieruit bleek de auto op een cilinder minder te lopen, en zou eventueel de bobine vervangen moeten worden. Tevens was deze de oorzaak van de het af en toe uitvallen van de stuurbekrachtiging, deze is elektrisch.
Nu reed Lars direct vanuit de garage naar A-town, en ook toen brandde het lampje weer, kan dit kwaad? EN klopt het verhaal van de garage?
Is een bobine zelf te vervangen? Of zou de storing iets anders kunnen zijn?