Stif zei:
Heerlijk topic dit, m'n complimenten!
Bedankt Stif!!
Inmiddels zijn we best wel een tijdje verder, en was het best wel stil hier..
Op dit moment zit ik een beetje in een dal. Vrij veel dingen die spelen, die nog altijd komen vanuit het ongeluk. Kans op juridisch conflict met m'n werkgever (gaat niet geheel lekker) ,plus het feit dat de Franse tegenpartij ook niet erg toegankelijk is, beloften van Mei(....) worden nog steeds niet ingelost.
Dankzij dit alles gaat het daardoor fysiek ook nog eens minder, maar goed. Het is natuurlijk een auto-forum, dus laten we het over de auto's hebben!
De Getz...
Ze rijdt, zonder morren... de plek moet ik nog aanpakken, van een afstand zie je het niet, van dichtbij wel. Had deze week eigenlijk de winterbanden erom willen gooien, en dan de doppen aanpakken (en nu goed) , helaas is dat niet gelukt. Heb sinds gisteren volgens mij een gat in de uitlaat, want de auto maakt ineens een erg stoer geluid..
Dan gaan we naar de Rover, die inmiddels ook een vast plekje in het topic heeft gekregen!
Tja wat zal ik daarover zeggen..
De auto heeft het zonder morren gedaan, tot we wederom een lange rit gingen maken.
2 Weken terug zijn m'n vader en ik naar Woudenberg gegaan, daar was de onderdelenmarkt van de Lancia-club. Eigenlijk zouden we met de Y10 moeten, maar dit zou een mooie testdrive zijn voor El 45.
Tot Almere ging goed, daarna na het uur in de parking gestaan te hebben was het mis, de auto bonkte en stotterde als een malle, zo erg dat ik niet langer er in wou rijden.
Gelukkig kon m'n vader wel met een bonkende Rover overweg, en zo bereikten we gelukkig Woudenburg heel.
Leuke hebbedingen gescoord!
Donderdag moest ie voor de keuring, dus we besloten bij thuiskomst om maandag toch voor de zekerheid de garage (wederom) te bellen.
Zo gezegd zo gedaan, en maandag deed de auto weer zoals ie moest doen, stottervrij rijden.
Donderdags was het APK-tijd, en toen zijn de gasklepsensor, remcilinder & een stuurkogel vernieuwd. Rijden doet ie weer goed. Donderdag hebben m'n ouders een rit van 100 km heen en terug gemaakt, en geen stotteren, hopelijk doet ie het nu goed.
De gasklepsensor was volgens het uitlezen het probleem.
En dan tot slot is er nog een Lancia!
Slecht nieuws, de dynamo is nog niet aangepakt.. Maar hij rijdt nog wel, correctie zij..
Voorts heeft de auto een dakje gekregen!
De overkapping is klaar, hoeft de auto niet meer onder het plastic staan..
En zijn de doppen van dit:
naar dit gegaan:
Ja dit is de grondverfversie...
M'n vader snapt het, er moeten foto's gemaakt worden!
Daarnaast hebben we , nouja eigenlijk m'n vader, de plek boven het spatbord aangepakt, ook hier is eerst het roeststoppende middel opgesmeerd..
Daarna wat plamuur..
En dan is de boel wederom geschuurd en alles, ik beken, dit is heel wat netter dan wat ik met de Hyundai heb bereikt, dus dat moeten we samen maar nog eens over doen...
Tot slot heb ik de auto nog maar even gewassen, morgen is waarschijnlijk het laatste ritje van dit jaar.. We gaan naar de oldtimerbeurs in Eelde. Helaas mag de Y alleen op de parking staan.. Maar goed daar kan ze ook mooi zijn.
Tijdens de Lancia-club-middag, was iedereen enthousiast, en dat vond ik wel erg leuk. Mooi dat een grijs muisje toch mensen blij maakt..
Kijk d'r stralen, met de nieuwe schoenen!
En ja, m'n vader heeft een draai om de oren gekregen, omdat ie de bouten niet heeft meegespoten