As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

Zeg nog even over de roest op de wielkastranden van de Getz... Weet je zeker dat op die plaats schade heeft gezeten? Ik zag gisteren namelijk nog een Getz rijden (weet niet hoe oud) in precies dezelfde kleur, maar dan 3-deurs en ook die had daar van die roestblaasjes zitten. Kan dat niet gewoon een Getz-kwaaltje zijn?

Ik heb heel veel Getzen (300+) gezien, drie jaar bij een groot autobedrijf gewerkt die ze massaal inkocht. Nog nooit een Getz met roest van binnenuit tegengekomen.

Stif zei:
Heerlijk topic dit, m'n complimenten!

Bedankt Stif!!

Inmiddels zijn we best wel een tijdje verder, en was het best wel stil hier..
Op dit moment zit ik een beetje in een dal. Vrij veel dingen die spelen, die nog altijd komen vanuit het ongeluk. Kans op juridisch conflict met m'n werkgever (gaat niet geheel lekker) ,plus het feit dat de Franse tegenpartij ook niet erg toegankelijk is, beloften van Mei(....) worden nog steeds niet ingelost.

Dankzij dit alles gaat het daardoor fysiek ook nog eens minder, maar goed. Het is natuurlijk een auto-forum, dus laten we het over de auto's hebben!

De Getz...

22725548363_e03d0582e0_c.jpg

Ze rijdt, zonder morren... de plek moet ik nog aanpakken, van een afstand zie je het niet, van dichtbij wel. Had deze week eigenlijk de winterbanden erom willen gooien, en dan de doppen aanpakken (en nu goed) , helaas is dat niet gelukt. Heb sinds gisteren volgens mij een gat in de uitlaat, want de auto maakt ineens een erg stoer geluid..

Dan gaan we naar de Rover, die inmiddels ook een vast plekje in het topic heeft gekregen!
22724345424_74db185d77_c.jpg

Tja wat zal ik daarover zeggen..
De auto heeft het zonder morren gedaan, tot we wederom een lange rit gingen maken.
2 Weken terug zijn m'n vader en ik naar Woudenberg gegaan, daar was de onderdelenmarkt van de Lancia-club. Eigenlijk zouden we met de Y10 moeten, maar dit zou een mooie testdrive zijn voor El 45.
Tot Almere ging goed, daarna na het uur in de parking gestaan te hebben was het mis, de auto bonkte en stotterde als een malle, zo erg dat ik niet langer er in wou rijden.

Gelukkig kon m'n vader wel met een bonkende Rover overweg, en zo bereikten we gelukkig Woudenburg heel.
23352693675_77e0bf794f_c.jpg

Leuke hebbedingen gescoord!

Donderdag moest ie voor de keuring, dus we besloten bij thuiskomst om maandag toch voor de zekerheid de garage (wederom) te bellen.
Zo gezegd zo gedaan, en maandag deed de auto weer zoals ie moest doen, stottervrij rijden.
Donderdags was het APK-tijd, en toen zijn de gasklepsensor, remcilinder & een stuurkogel vernieuwd. Rijden doet ie weer goed. Donderdag hebben m'n ouders een rit van 100 km heen en terug gemaakt, en geen stotteren, hopelijk doet ie het nu goed.
De gasklepsensor was volgens het uitlezen het probleem.

En dan tot slot is er nog een Lancia!

Slecht nieuws, de dynamo is nog niet aangepakt.. Maar hij rijdt nog wel, correctie zij..
Voorts heeft de auto een dakje gekregen!
23326573416_ea9c77b00f_c.jpg

De overkapping is klaar, hoeft de auto niet meer onder het plastic staan..

En zijn de doppen van dit:
22724318744_8314c8a554_c.jpg

naar dit gegaan:
22725544963_8ececed232_c.jpg

Ja dit is de grondverfversie...
22984762089_36a36c5720_c.jpg

M'n vader snapt het, er moeten foto's gemaakt worden!

Daarnaast hebben we , nouja eigenlijk m'n vader, de plek boven het spatbord aangepakt, ook hier is eerst het roeststoppende middel opgesmeerd..
22984759839_b3ce810ff3_c.jpg

Daarna wat plamuur..
22724325514_8d25ebb046_c.jpg

En dan is de boel wederom geschuurd en alles, ik beken, dit is heel wat netter dan wat ik met de Hyundai heb bereikt, dus dat moeten we samen maar nog eens over doen...

Tot slot heb ik de auto nog maar even gewassen, morgen is waarschijnlijk het laatste ritje van dit jaar.. We gaan naar de oldtimerbeurs in Eelde. Helaas mag de Y alleen op de parking staan.. Maar goed daar kan ze ook mooi zijn.
Tijdens de Lancia-club-middag, was iedereen enthousiast, en dat vond ik wel erg leuk. Mooi dat een grijs muisje toch mensen blij maakt..

23270152411_19d6272b6f_c.jpg

Kijk d'r stralen, met de nieuwe schoenen!
22724344944_9e26f186e2_c.jpg

En ja, m'n vader heeft een draai om de oren gekregen, omdat ie de bouten niet heeft meegespoten ;)

He peter, wat vervelend allemaal. Ik hoop dat het snel goed komt.

Maar de auto's staan er goed bij in ieder geval. ;) Wel ff spuiten dat plekke van de Y10 he.

Bedankt Nico! (y)

Ooit wel, daar ga ik vanuit.. Bovenstaand is natuurlijk de verkorte forum-versie..

Ja de plek wordt natuurlijk nog gespoten :) Het is pas gisteren gedaan!

Sterkte Peter!
Je zit verder qua auto's gelijk aan mij :) . Ik moet volgende week ook eens de winterwielen erop leggen, heb ook een miniatuurtje gekocht en kom ook nog steeds weinig aan het sleutelwerk toe.

Succes ook met de projecten ;)

Leuk weer een update te lezen !

Gelukkig is het probleem met de 45 opgelost; de gasklepsensor had ik eigenlijk niet verwacht, gebaseerd op de foutcodes die je eens hebt gegeven, maar goed dat het is opgelost.

Nette wieldoppen op de Y ! Maakt gelijk een andere auto. De wielbouten zwart spuiten of een likje zwart met een kwastje ziet ook mooi uit. Je kunt ook zwarte kunststof kapjes over de wielbouten zetten. Verkrijgbaar bij de bouwmarkt. En in verschillende maten, dus effe een wielbout meenemen als je ze koopt. Zijn wel wat lastig te verwijderen; heb je een punttangetje voor nodig.

Beterschap Pjotr!

Leuk om te zien hoe de Lancia stapje bij stapje mooier wordt!(y) Ook leuk dat je het samen met je vader doet! Gezellig samen knutselen!:D

Bedankt Jongens!(y)

Danny, heb nog een paar Musso-spots voor je, die komen tzt online! Als ik naar de lucht kijk, dan kan ik me niet voorstellen dat we snel sneeuw krijgen.

Rob, bedankt! Jouw analyse van de meldingen hebben we trouwens meegenomen naar de garage, ze waren er erg content mee!|
Is trouwens mijn mail wel aangekomen? (tijdje terug al) Ik zie je reactie en denk ineens eraan..

De doppen zijn mooi geworden, vind ik zelf ook... Kan niet wachten om de Hyundai aan te pakken, bedankt Speedy. Ja vind het ook erg leuk om samen met 'm bezig te zijn. Is zo ook een beetje ons dingetje..

Zoals gezegd zaterdag ben ik met mijn vader naar de "Oldtimerbeurs in Eelde" geweest. Superleuke dingen gezien, vele foto's gemaakt EN ook nog wat leuke dingen gescoord..
"Pluralia" maar dan anders:

Een Lancia-Lijn foto, grappig om te zien dat de Y10 een tijd naast de A112 is verkocht EN dat de Y10 heel mooi Ypsilon wordt genoemd.

En ik heb dus een modelletje gescoord, een fraai groene Polstil, of hoe het merk ook mag heten.

Nog leuker is de partij Autokampioens die ik op de kop heb getikt, (jaartallen 1978-1996, 1999-2003, helaas is alleen 91 compleet.3

Wie heeft er een station nodig, als je dingen in een Y10 kan vervoeren :eek:

De Y10 mooi in een hoekje gezet, en zo in het zonnetje, was ik meteen weer verliefd, op m'n kleine Benjamin...

Wieldopjes, heerlijk schaalmodel en die gigantische hoop tijdschriften: (y) Starten we trouwens een petitie op om 'Pluralia' in de Dikke Van Dale editie 2016 te krijgen? ;)

Zo'n Lancia is misschien wel wat voor mijn broertje, ik ga eens even wat rondkijken of er ergens nog iets voor weinig te koop staat om de winter door te komen.

Bedankt jongens!!

Tomolino, dat is wel een beetje vloeken hé, een zeldzame Y10 als pekelbak gebruiken :eek:

Ik weet ééntje te koop, die is 750 euro, maar lang zo mooi niet EN goed als de onze. Pas stond ook nuovo Y10 te koop, ik meen ook 750 euro.
Die serie is overigens haast nog zeldzamer.

Als pekel bak kan je ook het model erna gebruiken, die zijn ook niet zoveel waard, ook erg fraai, ietwat luxer, EN vooral minder roestgevoelig ;)

Escher, dat gaan we doen.. Pruralia blijft een mooi woord he?(y)

Ietwat jammer is toch wel het feit dat el Getz sinds vandaag een echt stoere auto is. Die ronkend rondrijdt, en waar menig "petje" jaloers op is.
Toen ik vandaag bij m'n werkgever kwam, zei één van de jongens "Was jij dat net? Ik dacht dat er een dikke sportauto aankwam. Is je uitlaat stuk?"

Dus vanmiddag er maar even onder gelegen, en wat bleek het voorste deel is los.. Kan er in de dure maand ook nog wel bij, gisteren m'n computer ook al moeten vervangen :( .

Gelukkig leverde google ons op dat deze online te verkrijgen zijn. Omdat we na 1500 bestelden, gingen we bellen om zo toch even geïnformeerd te kunnen worden over hoe en wat. En zo kreeg m'n vader te horen dat die vrijdag komt, helaas zonder aansluit-fittingen, maar die leveren ze nu mee. Op zich wel handig dat we de 20 cent eraan hebben besteed, want niet alleen leek het een legitieme website, de medewerker was erg kundig en zocht meteen de fittingen erbij, met als bonus de andere bevestigingen.
De uitlaat wordt vrijdag geleverd, plan is dat ik donderdagavond de Rover meeneem, (of toch de Y :) ) en als ik vrijgelaten ben bij m'n werkgever op vrijdag, gaan we samen aan de slag, waarschijnlijk is m'n vader dan al begonnen, en is de "Sjonnie-sound" weer verleden tijd. Vanwege de temperaturen twijfel ik om dit weekend de winterbanden eronder te gooien, hoe schadelijk is het om nu met de winterbanden rond te rijden.

Pjötr zei:
Rob, bedankt! Jouw analyse van de meldingen hebben we trouwens meegenomen naar de garage, ze waren er erg content mee!|
Is trouwens mijn mail wel aangekomen? (tijdje terug al) Ik zie je reactie en denk ineens eraan..

De Y10 mooi in een hoekje gezet, en zo in het zonnetje, was ik meteen weer verliefd, op m'n kleine Benjamin...

Mooie foto van de Y, Peter. En nee, ik heb geen mail van je gehad. Ik stuur je wel een PB'tje.

Winterbanden zijn meen ik van een zachter soort rubber, ze slijten dus wat sneller, verdere tegenvallers van winterbanden nu ten opzichte van zomerbanden kan ik mij zo niet bedenken, behalve dat ze meer lawaai maken door het grovere profiel. Heb ze er zelf ook afgelopen Zaterdag onder gezet, nu kan je ze nog zonder noordwesten wind en zonder vrieskou eronder zetten :) .

herman m zei:
Escher zei:
Starten we trouwens een petitie op om 'Pluralia' in de Dikke Van Dale editie 2016 te krijgen? ;)

Staat er gewoon in, op blz. 2719.

Echt? :eek: Of zit jij nu een grapje te maken?

Bedankt Rob, ook voor je PB.. ik zal a.s.a.p. in de computer klimmen! :)

Ah Danny, heel goed, bedankt.. Qua sound kon ik ze nu best wel monteren, man man man wat maakte de Getz een herrie.

Vandaag reed van m'n werkgever naar m'n ouders, en onderweg waren er echt mensen die me echt na keken, c.q. opwachtten. In de hoop om een uiterst toffe sportwagen te zien, en daar kwam ik met de "Hundee", wat een tegenvaller moet dat zijn geweest.

Bij m'n vader hebben we alvast de bouten ingevet, in de hoop dat die morgen mooi snel los geraken.

23415263491_308ee984f5_z.jpg

Dit is de probleemzone dus.
23129944749_6eba2e930d_z.jpg

Het is niet doorgeroest, maar "gewoon" los.

23497772045_2a2204a8b2_z.jpg

Het vervangende vervoer voor de komende 2 ritjes van en naar m'n werkgever, de altijd fraaie Rover 45.

Sterkte Peter, naar om te lezen dat het prive allemaal wat tegenzit, verder wel weer leuke update's en heerlijk bezig met de wagens (y)
Van welke wagen moeten de koplampen gepolijst worden?? wil het wel voor je doen(gratis), heb onlangs met mijn dap en kleine pads ook een setje gedaan van een Yaris, en die is echt heel erg opgeknapt ervan.

Mooi ding zeg, die Rover. Vind vooral het interieur van die Rovers erg mooi om te zien (hint, hint). Rijdt zeker erg comfortabel?
Je Getz pak je allemaal goed aan, respect! Ondanks dat het een wat ouwe l*llen auto is, ziet deze er niet zo saai uit om 1 of andere manier.
Je Ypsilon vind ik dan weer helemaal niks, maar dat is mijn smaak. Ik heb sowieso niks met oude auto's, doe mij dat moderne spul maar met al die snufjes erop, heerlijk :). Maar ja, daarbij ben ik ook van een hele andere generatie natuurlijk.

Pjötr zei:
herman m zei:
Escher zei:
Starten we trouwens een petitie op om 'Pluralia' in de Dikke Van Dale editie 2016 te krijgen? ;)

Nee ik heb het Groot woordenboek van de Nederlandse taal in drie delen.
Op papier, jawel!
Beroepsdeformatie hoor (vertaler).
Is trouwens erg leuk leesvoer om zo eens wat doorheen te bladeren.

Heb je geen WD 40 peter?

Oh en als je ze niet loskrijgt zet er ff wat heets op. Een soort van gasbrandertje ofzo. Niet je auto in de fik steken.

En bofkont......mocht het nou zo zijn he dat ik in de komende 2 jaar een auto koop. Wil je mijn koplampen dan ook doen? :rolleyes:

Bedankt René (y) Ja dat is niet anders he? Het is een appel waar ik door moet, makkelijk is het niet altijd. Het voelt wel dubbel, want soms is het zo dat niet alles komt door waar ik zelf invloed op heb,maar komt dan wel weer door 't ongeluk. Maar als dan mensen/bedrijven/verzekeringen star zijn, dan wordt het allemaal een beetje machteloos, want ik heb er geen invloed op, terwijl ik juist uit deze cirkel moet.. Maar het komt uiteindelijk vast goed.

De lampen zijn van de Getz, die zijn best dof... Dat aanbod van je is tof!

Dankje Zevens... Ik zal eens proberen wat foto's te maken.. De Rover is in mijn ogen een erg fijne auto, rijdt erg comfortabel, fijne stoelen. En ondanks dat er dit jaar kuren zijn, wil ik hem best wel degelijk noemen, hij kraakt niet, alles voelt fijn aan. Het enige wat me opvalt is dat ie niet stil is. De motor klinkt wel lekker, maar banden en wind, dat hoor je best wel.
Wat je zegt over de Getz snap ik wel, het imago van de auto is degelijk en suf, maar hij is een klein beetje frivool, echt een heel klein beetje, maar vooral is ie niet lelijk.
Maarehm, zo oud ben ik nog neit hoor :cry: . Maar de Yp is vierkant en oud, tegelijkertijd was ie voor z'n tijd erg vooruitstrevend en luxe. :)

Wat leuk Herman, wat voor werk doe je dan precies, dat klinkt namelijk erg interessant . Maar serieus, wat cool dat Pluralia er dus echt instaat, aan de andere kant ook wel weer jammer, want dan was m'n woord dus geen type-fout en een nieuw bedacht woord :(

Ja volgens mij heeft m'n vader inderdaad WD40 gebruikt Datsun, maar warm maken is goede tip. (y)

Always here to help you.

[sup][size=x-small]deeper into problems.[/size][/sup] o_O

Nee, deze tip werkt 100 procent.

We hebben allemaal onze appeltjes en iedereen heeft een andere manier om daarmee om te gaan. Een leuke auto schilt het appeltje dan wel niet, het is wel 'n goede manier om voor de nodige afleiding te zorgen. En anders een klein ritje door de omgeving wel.

Zo is 't bijvoorbeeld goed dat de roestplek op de Ypsilon al is aangepakt! Tip van mij: de volgende keer nog minder afplakken en de lak lekker uit laten waaieren zodat je nergens 'scherpe randen' krijgt. Ik zou alleen de achterbumper van kier tot kier afplakken, datzelfde doen met de tankdop en het wiel en de wielkuip afdekken. Dan moet het zelfs met een knikkerbusje zo netjes kunnen worden dat alleen de kenner ziet dat er iets is bijgespoten.

@Pjötr
O niets bijzonders, gewoon teksten/af en toe een boek vertalen naar het Nederlands.
Bijv. (..je moet ervan houden.. :) ):
https://www.bol.com/nl/p/wie-krijgt-wat-en-waarom/9200000040710080/

herman m zei:
Pjötr zei:
herman m zei:
Escher zei:

Nee ik heb het Groot woordenboek van de Nederlandse taal in drie delen.
Op papier, jawel!
Beroepsdeformatie hoor (vertaler).
Is trouwens erg leuk leesvoer om zo eens wat doorheen te bladeren.

Echt? Ik kan op internet geen definities van pluralia vinden, wel van prullaria. Zou wel jammer zijn als het er in staat, daar gaat het forum-woord.

pluralis (de (m.); pluralia of -sen) 1 meervoud 2 meervoudsvorm * {1576} Lat. (behorend bij meer), van plus (meer)

Toen ik bij m'n vader met het idee aankwam zei hij dat ook al Pjotr, dit is dan ook niet doorgegaan.
Bovendien zijn ze niet echt te vinden, broertje rijd nu een Volvo 340.. ;)

Bedankt Nico! Ik onthoud het :)
M'n vader had inderdaad WD40 gebruikt!

Klopt Elco, daarom is prutsen EN spotten ook een goede afleiding. Spotten heeft me overigens ook echt geholpen. Van de fysio en mijn ergo therapeut moest ik gaan lopen, maar dat vond ik echt niet leuk, en op een dag kreeg ik het over met m'n fysio, en hij zei me, dan ga je toch eens opletten wat je allemaal ziet, en zo ben ik gaan spotten EN lopen. Maar inderdaad, er komt ongetwijfeld een goede tijd weer aan :)
Bedankt ook voor de spuit-tip!

Herman wat leuk werk heb je! Ook stoer dat je "benoemd" wordt, vertaal je van alles, of hoe moet ik dat zien?
Wel jammer dat ons forum woord dus al bestaat..

Zo is dat Caspian! Elk nadeel hep ze voordeel zou iemand zeggen ;) Dan moeten we zorgen dat de betekenis in de Van Dale erbij komt :D

Gelukkig Tom, een 340 is wat meer winterproof, in vergelijking met een Y10.

Ik hoorde van een andere Y10 eigenaar dat er nog maar 7 Selectronics in Nederland zijn, 2 van het nieuwe Type, en 5 van de mijne. Of ze allemaal nog rijden, is een tweede. Wel weet ik dat de gemiddelde Y10 eigenaar er meerdere heeft. Misschien wil ik een register starten, maar tot die tijd heb ik een "flickr-groep" aangemaakt, waar inmiddels ruim 400 foto's van Ypsilons, Y's & Y10's staan.
Linkje
Zeker een Y10 wordt een Italië al erg gespot, en mooi om te zien dat Engelse spotters helemaal "wild" werden van een Y, omdat ze die niet kenden. Als er lezers zijn die het leuk vinden, zal ik eens een paar mooie of bijzondere exemplaren hier plaatsen!

En dan is er nog de Petjes-mobiel..
Gisteren om 13.30 arriveerde de uitlaat, m'n vader had de "verroeste" bouten dus ingesmeerd met WD40, en één zucht later had ie de boel los EN de uitlaat eronder weg. Nog een zucht later had ie de boel er al onder. Dus toen ik op de afgesproken tijd aankwam, 14.35, was alles al klaar. Helaas heeft ie geen foto gemaakt van het nieuwe stuk, want daar was ik wel benieuwd naar.
Uitlaat-winkel.nl is dus een aanrader voor iedereen, snelle levering EN goedkoop!

Zo zag de uitlaat eruit, die eronder weg is gekomen:
23426167832_bee8ac5dde_z.jpg

En nee we hebben dit niet verder stuk gemaakt.

Omdat de middag nog jong was, hebben we besloten om de winterbanden er toch maar onder te gooien, met als bijkomend werkje dat ik dan de wieldoppen wederom kan gaan aanpakken. (dit maal wel primer & alles)

22907574113_cb0b6428b8_z.jpg

Het lijkt allemaal keurig neergelegd voor de foto, maar dit was echt een action-shot van m'n vader. Inmiddels accepteert hij dat ik alles uit wil stallen en dan rustig ding voor ding aan wil pakken.

22906409664_70257f9ebc_z.jpg

Nog geprobeerd om de Ypsilon-doppen erop te zetten, maar helaas passen deze niet. Wel qua formaat, EN gaten, maar qua diepte sluiten ze niet aan, helaas.

23534676055_0cdd11a9c8_z.jpg

Voorlopig heeft de Getz dus zwarte schoenen, maar zit er wel over te denken OF de doppen zo snel mogelijk aan te pakken EN ze er weer op te doen,(maar ik vind het stiekem wel leuk om een winter en zomer look te hebben) OF de velgen aan te pakken, want ze zien er niet echt heel erg mooi uit.

Dit is wellicht een domme vraag, maar kan ik velgen/wielen ook aanpakken als ze onder de auto zitten gemonteerd? EN dus niet echt ruimte hebben om te drogen? Zou dan de auto een dag(deel) onder de carport kunnen zetten en ze zo laten beschermen/drogen.

Overigens, speciaal voor Zevens:

Deze Rover 45 is ook een 1.6 Club, ook met een F-kenteken EN in dezelfde kleur als die van m'n vader. Deze kleur schijnt redelijk zeldzaam te zijn.
22908506533_4dcf7451d4_z.jpg

De auto is aan de buitenkant identiek dus, alleen mist ie de mistlampen voor.
[https://farm1.staticflickr.com/758/23239849330_0ac582d133_z.jpg[/img]
(En is dit kenteken nog wel voorzien van zwarte letters)

23535597585_460ff009e6_z.jpg

De binnenkant is licht, volgens Rover-Kenner Thomas is dat de meest voorkomende combinatie. Mijn vaders 45 heeft een zwart interieur, en wat meer "zeldzaam"

Overigens zijn bovenstaande foto's ook gemaakt door Rover-Orakel Thomas, wiens uiterst fraaie Coupé dezelfde kleur heeft als m'n vaders auto!

Hey Peter,

Leuke updates weer over de Getz, Y10 en 45. Echt leuk om te zien hoe je band met de Getz groeit (y) . De Y10 spreekt voor zichzelf natuurlijk, die blijft geweldig en wordt ook steeds strakker, op deze foto lijkt ie wel nieuw!
23134733860_0a67d2f5d7_z.jpg

Leuk ook dat je hier mijn Rover passie aanhaalt :). Zover ik weet zie je "Tahiti Blue" op een 45 vooral met een beige interieur inderdaad, zoals bovenstaand exemplaar. Dat is overigens een 1.8 CVT ;) Bedankt voor je compliment over de Coupé :D

In een Rover heb ik nog mijn rijbewijs gehaald,ik reed eerst bij iemand met een Rover 420 d van 1998,de SP-JJ-98,die is er later mee opgehouden,toen bij een rijschoolhouder met een Rover 216 GSI,de ZK-91-SH,daarin heb ik mijn rijbewijs gehaald.

Jawel, desnoods met een kacheltje op lage stand ertegenaan blazend. Droogt het zo.

Voor verven, koop een goedkoop pak kaarten, steek die tussen de velg en de band, dan krijg je geen verf op je band. En de bouten zul je even moeten afplakken.

Fijn om te zien dat de Getz weer helemaal winterklaar is! Als velgenfreak kan ik de zwarte putdeksels natuurlijk minder appreciëren, daar moet dringend verandering in komen :cool: Leuk trouwens om te weten dat 'pluralia' wel degelijk een bestaand woord is; lijkt me veel makkelijker om een bijkomende betekenis van een woord in de Van Dale te krijgen dan een volledig nieuw woord :D

Echt leuk, die Y10!

Deze te koop al gezien?:

https://www.oldtimer-wereld.nl/stock/lancia-XB-35-YB/lancia-xb-35-yb.html

Lancia Y10 Fire
Bouwjaar: 1989
Kenteken: XB-35-YB
Carrosserie: Sedan
Brandstof: Benzine
Motorinhoud: -
Kilometerstand: 57.486
Kleur: Wit

Deze auto is van 1e eigenaresse, compleet in 1e lak, nooit aangespoten. Instructieboekje, serviceboekje en afleveringsdocumenten zijn aanwezig. De kilometerstand van 57.000 is origineel.

Interieur heeft wel gebruikssporen maar is geheel origineel. Exclusief rijden voor een kleine prijs.

Prijs: € 2.450,-

Fijn, winterwielen onder Getz ! Goed bezig, Peter.

Maar ik zou toch gaan voor een setje wieldoppen. Of de wintervelgen zilver spuiten. Zwart staat zo "goedkoop"...... Zonde, je Getz verdient meer, desnoods een setje wieldoppen van de Aldi of Lidl of zo..

cabriorob zei:
Zonde, je Getz verdient meer, desnoods een setje wieldoppen van de Aldi of Lidl of zo..

100% mee eens. Je hebt zoveel verbeteringen aan je auto's toegebracht, dit vind ik persoonlijk echt een stapje terug.

Bofkont zei:
Nissan GT-R, awesome,

We zullen wel eens zien als het zover is :)

Velgen spuiten? Mja, ik heb het nog nooit gedaan met banden er nog omheen, maar vaak genoeg gezien. Dus ja....we zullen zien inderdaad ;) Rustig afwachten does the trick. haha :D

Bedankt jongens!

Wat leuk Charger om te lezen. Ik had les in een Golf 3, die daarna werd vervangen door een Almera 2. Een wereld van verschil, en ik was ook nog eens de eerste student die er in mocht rijden.

Leuke Y10 Fila ook, alhoewel ik me afvraag of de vraagprijs enigszins "haalbaar" is.

Bedankt voor de verftips Datsun!|

Pluralia was een typvaut voor prullaria Micha :) EN dat is in het topic van Escher een beetje een leven gaan leiden, en slaat tegenwoordig op "Pluriel-spulletjes"

Tja dan de velgen, of wielen beter. De winterband wielen zijn er lelijk, klopt als een bus. Dat waren ze bij omruil al.
Maar goed, ik kreeg ze gratis,moest de banden om laten zetten, de banden zaten eerst onder de Y, en die wielen zijn dus iets anders.

Lidl-doppen komen er niet onder, die verlies ik continu. Net als de Lancia, heeft Hyundai voor bevestiging gekozen om de moeren (?) door de dop te doen, en daardoor vliegen de lidl-doppen er dus (continu) af.

De Lancia doppen passen dus niet, net als het setje van een Lantra die ik van de zomer had opgeknapt :(

Het liefst heb ik andere dingen aan de wielen, of velgen. Zodat je een winter- en zomerlook hebt. (volgens sommigen is roze m'n favoriete kleur)
Ik twijfel inderdaad om zwart aan te pakken, of toch zo snel mogelijk de doppen.
Of wellicht iets dunnere bouten kopen zodat de de lantra-doppen passen (en dunner bedoel ik qua "kop")

Oh ja ik vond nog een leuk plaatje van de Getz:

Bofkont zei:
Ik bedoel de koplampen Nissan Gtr.

Oh juist ja, dat is inderdaad misschien slimmer om dat niet nu te regelen haha. Ik snap het nu. Dat kan zomaar eens een paar maanden nog gaan duren. Misschien nog wel langer. Maar bedankt dat de mogelijkheid open ligt Bofkont! (y)

Kun je dat gat van de Lantradoppen niet iets groter maken in plaats van kleinere doppen kopen, lijkt me goedkoper.

Nou, dat heb ik geprobeerd dus, maar lijkt niet te lukken, de gaten zijn ietsje anders, en door dat m'n bouten/schroeven of hoe die dingen ook heten, een ronde kop hebben, past het niet.

Dus misschien moet ik zien om bouten/schroeven te krijgen met een dunnere kop erop, maar ik weet niet of dat bestaat..
Zat overigens nog te denken, onder een lichtblauwe auto grijze/zilveren stalen wielen is ook niet super mooi?

Terug
Bovenaan