Klassiekerrijder
Asfaltkampioen
Is er geen handige forummer in de buurt die even kan storingzoeken? Kan niet echt ingewikkeld zijn bij zo'n simpele auto. Ik zit wat ver uit je buurt met een niet rijdende auto...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pjötr zei:Veel te laat, vanwege het feit dat Den Bosch compleet open ligt EN omdat het kei gezellig was (nogmaals bedankt voor de gastvrijheid Wesley), was het weer tijd om richting huis te gaan. Daar was de Rover het niet mee eens, en in Den Bosch begon ie weer met stotteren...
Op de snelweg was het ergerlijk, en toen kreeg m'n vader het lumineuze idee dat ik ook wel een stukje mocht rijden, nouja dat had ik al geopperd voor het stotteren begon.
Maar dan kan ik ook de bevindingen delen..
Het lijkt alsof het snelheidsafhankelijk is, boven de 110-120 lijkt het stotteren minder te zijn, soms helemaal niet.
Daarnaast lijkt het erop dat de auto het doet op lange afstanden, Assen-Volkel (snelweg) - Den Bosch (dorpjes & file) ging stottervrij, pas op de terugweg begon het weer.
Net als naar Uden, heen ging goed, terug niet.
Stationair loopt de auto mooi, niets aan de hand. De grappenmakerij lijkt haast te zijn begonnen NA de montage van een distributieriem.
Vervangen zijn de bougies, bobines, en krukas-sensor, en er is een nieuwe koppelingsplaat gemonteerd (staat volgens mij los ervan)
Kilometerstand is 102.000 of in de buurt..
Gisteren is m'n vader weer geweest naar de garage, en daar is de auto uitgelezen, hij had 28(!!) storingen, en hij had storingen in alle injectors..
De auto gaat nu de 28e heen, klaarblijkelijk kan het niet eerder..
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Of tips?
Pjötr zei:M'n vader leest inmiddels ook mee, scheelt mij weer alles door te vertellen EN te kopiëren![]()
Bhuddymahn zei:Goed werk! Moet je nu ook de deur rechtsachter vervangen omdat die geen elektrische ruitbediening heeft?![]()
Twix zei:Qua raambediening ben ik ondertussen ook een expert. Heb bij mijn Ford beide voorportieren gedaan.
Carfanatic zei:en alles lekker onder de zwarte vingers.
Escher zei:Super dat de deuren-swap goed is gelukt en dit paar deuren geen kleurverschil vertoont!Als je de binnenbekleding van de achterdeur even buiten beschouwing laat, zou niemand de voorgaande schade kunnen vermoeden. En, je moet het ook positief bekijken: nu heb je (toch al gedeeltelijk) elektrische ramen en een gave zonnebril-houder (zijn zo van die details waarvan ik, typisch, warm voor loop)
![]()
Wel jammer van de problemen met de Rover en de Lancia. Ik weet hoe frustrerend het is om met technische problemen geconfronteerd te worden, terwijl je zelf niet handig bent... Ik duim uiteraard mee voor een goede afloop voor de Rover!![]()
Nissan GT-R zei:Het is een van de eerste dingen die er bij ons op de auto altijd bij gaat, en erg handig. Alleen jammer dat mijn zonnebril er nooit in ligt als ik hem nodig heb![]()
Klassiekerrijder zei:Tip: het is ook een van de plaatsen die mensen bij het uitruimen over het hoofd zien (pun not intended) als ze hun auto inruilen. Ik heb heel wat persoonlijke bezittingen uit brilhouders en van die vakken in de hemel van MPVs gehaald.
Pjötr zei:Twix zei:Qua raambediening ben ik ondertussen ook een expert. Heb bij mijn Ford beide voorportieren gedaan.
is dat een zwak punt van een Ford Explorer? Bij mijn oude blauwe Lancia was dit wel het geval, en was het zelfs zo dat de originele raam-motoren niet meer leverbaar zijn, en je dus ter vervanging imitatie had, met een sterkere motor.
Bedankt voor je PB overigens, duidelijk![]()
Rob0032 zei:Zeg je nou steeds opzettelijk Explorer in plaats van Expedition?