As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

Is er geen handige forummer in de buurt die even kan storingzoeken? Kan niet echt ingewikkeld zijn bij zo'n simpele auto. Ik zit wat ver uit je buurt met een niet rijdende auto...

Dan is je accu leeg, waarschijnlijk doordat je dynamo de geest gegeven heeft. Of hij was al stiekem niet meer helemaal goed, en is nu door het koudere weer definitief geveld.

Dus zet er een nieuwe accu in, kijk of die start. Rijd dan naar huis. Gebruik zo weinig mogelijk elektriciteit.

Verlichting is aan te raden de rest uit laten, kom je makkelijk thuis. Motor gebruikt niet verschrikkelijk veel stroom. Kun je in principe 2 tanks diesel mee leeg rijden.
Wat mijn moeder nog heeft gedaan ooit ondanks dat mijn vader er niet eens mee naar schiphol wilde. Meer omdat ie dan ook 10 dagen stilstond.....niet wetende wat er dan allemaal weg zou lekken.

Dat daargelaten, is er toevallig een auto van je collega's waarmee je een accu ruil kunt doen? Die auto jumpstarten met een andere collega zijn auto, niet de Y10 want zijn elektrisch systeem kan dat niet aan, en als hij naar huis rijdt laat de accu weer op. Zeker als je weet dat jouw accu goed is zal het geen slechte trade-off zijn.

Of de ANWB bellen met het bericht dat je auto geen stroom heeft, en de dynamo misschien kapot is. Kan die een nieuwe accu voor je meenemen.

Accu is inderdaad vrij leeg, die hebben we eruit gehaald en aan de lader gedaan.. Een dag wachten nu.. Omdat de auto een automaat is, kunnen we hem dus niet slepen..

Geen idee of de dynamo goed is, is dat ook te meten?

Pjötr zei:
Veel te laat, vanwege het feit dat Den Bosch compleet open ligt EN omdat het kei gezellig was (nogmaals bedankt voor de gastvrijheid Wesley), was het weer tijd om richting huis te gaan. Daar was de Rover het niet mee eens, en in Den Bosch begon ie weer met stotteren...
Op de snelweg was het ergerlijk, en toen kreeg m'n vader het lumineuze idee dat ik ook wel een stukje mocht rijden, nouja dat had ik al geopperd voor het stotteren begon.

Maar dan kan ik ook de bevindingen delen..
Het lijkt alsof het snelheidsafhankelijk is, boven de 110-120 lijkt het stotteren minder te zijn, soms helemaal niet.
Daarnaast lijkt het erop dat de auto het doet op lange afstanden, Assen-Volkel (snelweg) - Den Bosch (dorpjes & file) ging stottervrij, pas op de terugweg begon het weer.
Net als naar Uden, heen ging goed, terug niet.

Stationair loopt de auto mooi, niets aan de hand. De grappenmakerij lijkt haast te zijn begonnen NA de montage van een distributieriem.
Vervangen zijn de bougies, bobines, en krukas-sensor, en er is een nieuwe koppelingsplaat gemonteerd (staat volgens mij los ervan)
Kilometerstand is 102.000 of in de buurt..
Gisteren is m'n vader weer geweest naar de garage, en daar is de auto uitgelezen, hij had 28(!!) storingen, en hij had storingen in alle injectors..
De auto gaat nu de 28e heen, klaarblijkelijk kan het niet eerder..

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Of tips?

Kan het ook zijn dat de tank (bij lange ritten) langzaam vacuum trekt doordat de ontluchting verstopt zit?
Als er weinig benzine gevraagd wordt (lage snelheid) gaat het nog goed, maar als je meer gas geeft kan de ventilatie te weinig zijn.
Hierdoor komt er te weinig benzine bij de motor wat stotteren kan geven en dus ook fouten op de injectie (te weing benzine).
Mocht het weer voorkomen, stoppen en de tankdop even losdraaien of - voor een lange rit - kun je eens proberen de tankdop ietsje los te draaien en kijken of dit het hikken/stotteren voorkomt.

[size=x-small]Just a thought...[/size]

Je verhaal met de Lancia Y10 doet me erg denken aan wat ik zowel met mijn Lancer Evo als met de Fiat Coupé heb gehad, een kapotte dynamo dus. Je kunt de dynamo goed laten reviseren, hopelijk kun je die wel eenvoudig demonteren, want bij sommige auto's is dat niet makkelijk. Een kapotte (hoofd)zekering zou ook nog kunnen.

Zo dan is het tijd voor een verhaaltje!

We starten met de Rover,

22225214572_a83552bbc3_c.jpg

dit zijn de storingen die per cilinder worden aangegeven...

Durashift, jouw post was erg uitgebreid, dank daarvoor...

De ritten Assen Uden, en Assen Volkel waren verschillend....

Assen Volkel,
toen stotterde auto al op de heen weg, we zijn weggegaan en hebben eerst getankt... de hele rit heeft de auto lopen bonken, stotteren.
Zowel op de snelweg, als in de landelijke "buiten de bebouwde kom weg" , als de "100-km-weg", bij de bochtige landweggetjes in Volkel, EN in de bebouwde kom.
Terug, ook. In Zwolle hebben we een pauze van een uur á anderhalf gehad, en toen stotterde auto daarna ook, op de ANWB hebben we 45 minuten gewacht, na de pauze hebben we maximaal een kwartier gereden (volgens mij veel minder)

Assen-Uden
Ging goed, niet getankt, en uiteindelijk na 2uur aangekomen, auto daar 2 uur, wellicht 2 1/2 uur gestaan. In Uden getankt, helemaal vol, en toen naar Den Bosch. Via dorpjes, en buiten de bebouwde kom gereden, geen centje pijn, ook niet tijdens het "langzaam rijden EN stilstaand verkeer"

Den Bosch - Assen
de auto heeft ongeveer 3, á 4 uur stil gestaan, en toen zijn we gaan rijden. Volgens mij kwam het stotteren vrij snel om de hoek kijken, alleen leek het bij 120, iets minder te zijn..

Het goedje is door de Benzine gegooid, en als ik het goed begrijp heeft dit de auto "schoon gemaakt" , door de leidingen. De auto is daardoor beter gaan lopen. Daarvoor liep ie ook niet zo lekker, maar niet zo bonkend.
Na het goedje reed de auto aanmerkelijk beter, en hoefde je hem niet altijd hoog op de toeren te rijden.
Ik weet zo niet hoe het heet, maar het is via de garage verkregen.

Oh ja, de tankdop is ook vervangen... deze kan je "hangen" aan de klep, en dat draadje was stuk, en daar hebben we een andere voor meegenomen van een sloper.

Voorts, maar dat kan ik niet hardmaken, lijkt het een beetje dat het stotteren begint als ie wat warm is(maar nogmaals dat is gevoelsmatig, geen hard bewijs voor)

Filter lijkt me de beste optie... Is dat prijzig? EN zelf te doen?

De Y10 gaan we straks mee bezig, de accu is dan "vol" of vol genoeg om hem op te halen. Daar kom ik dus later op terug! Bedankt voor het meedenken allemaal!

EN een preview van de Getz, die heeft ook aandacht gehad:
22248441491_f246082493_c.jpg

Ik zal vandaag overigens nog bezig gaan met "de Rover" problemen op papier zetten, dus wanneer en wat EN wat er gedaan is...

Bedankt voor alle input van iedereen!
M'n vader leest inmiddels ook mee, scheelt mij weer alles door te vertellen EN te kopiëren ;)

Peter (en vader), als ik je foutcodes analyseer, komt dat er op neer dat alle 4 injectors geen spanning krijgen op het moment dat ze moeten open gaan om de benzine in te spuiten. Enerzijds is er geen 12V of geen massa (0V) per injector, resp. P0261-P0262 voor cylinder1 , P0264-P0265 voor cylinder 2 enz. Dit hoeft niet tegelijkertijd voor te komen, dus ook voor elke injector apart op verschillende momenten. Dan eens injector 4, dan injector 1. Gebeurt dus random.

Dat alle 4 injectors defect zijn lijkt me onwaarschijnlijk. Ook is er een toevoeging bij de benzine gekomen, zoals je schrijft, dus in principe zijn alle 4 injectors gereinigd. Ik zou het gaan zoeken in een gecorrodeerde stekker tussen de injectors en de ECM (Electronic Control Module) of ECU (Electronic Control Unit). Per merk auto heeft die een andere naam . De ECU stuurt de 4 injectors rechtstreeks aan.

Vaak zitten er meerdere connectors aan een ECU. Laat ze gelijk allemaal nakijken. Waar die ECU zit bij de Rover, weet ik niet. Kan onder de motorkap zijn, maar kan ook onder het dashboard zijn. Ik heb geen ervaring met dit merk. Wat ik vertel is algemene kennis en ervaring.

Hier is meer info over je foutcodes, weliswaar in het Engels.

Succes ermee

Edit: Goed bezig met de Getz (y) Dat prullenbakje achterin heb ik ook in m'n Astra, super handig :)

In het geval van een gecorrodeerde stekkerverbinding even een busje Contact Clean kopen, bijv. van Innotec. Ik gebruik dat zelf ook regelmatig voor stekkerverbindingen en dat werkt prima. Je kan het beste ook even met een klein staalborsteltje de contactpuntjes wat opschuren, mocht dat lukken.

Bedankt Rob!!! (y)
Hier heeft m'n vader iets aan!!

De Y10 zijn accu opgeladen, en die gisteren gemonteerd weer, en in één keer sloeg de auto aan, wel stotterend, en niet erg mooi lopend. Meteen brandde het benzine lampje, dus heel voorzichtig ben ik met de tocht van 150/200 meter begonnen, om naar de benzine pomp te rijden..
Daar de auto vol gegooid, en daarna liep de auto weer mooi... Dus dat is mooi..

Maar dat heeft natuurlijk niets met de accu te maken, de dynamo lijkt niet te laten, OF wellicht een slecht contact te hebben.. Het lampje brandt altijd , maar toen ik gisteren zonder verlichting EN radio reed, was ie even uit...
Bovendien brandt ie niet constant, dat wil zeggen hij lijkt te knipperen... Een lampje van de verlichting brand in één kleur, EN even vel, deze lijkt soms iets feller te branden.. Alsof hij soms meer doet dan anders..

De accu lijkt goed te zijn...

Italianen EN elektronica, vragen om problemen, wordt meteen weer duidelijk dat de Y10 gewoon voor de mooi is, en niet om elke dag te gebruiken.. :eek:

Valt mee, meten is weten;).

Zoals gezegd moet je de spanning met draaiende motor meten met een voltmeter. Zit deze rond de 13 a 14 volt, dan is de dynamo in orde.

Zit deze op de 12 volt of minder, dan is de dynamo aardig aan zijn einde. Hij laadt de accu dan niet meer op en geeft geen stroom meer aan de auto. De auto gaat even op de accu draaien, maar die is ook eens leeg.

EN dan is tijd voor de Benjamin van ons wagenpark, ofwel de Getz!

Na een vrijdagmiddag, donderdagmiddag EN zaterdag er bezig mee zijn geweest, moet ik bekennen dat ik meer en meer een bandje met de auto krijg... Het is nog geen liefde van m'n leven, maar toch..

We beginnen donderdag, m'n vader was al begonnen met het demonteren van de deur, zo moet het slot eruit, de bekleding, helaas speelde het weer niet heel erg goed mee, wel was het weer een reden om snel te beginnen aan de carport ;)

22208799511_885471a220_c.jpg

De nieuwe deur is de 3e die we ontmantelen, dus dat gaat inmiddels als een speer!!
22198475375_5acd67967c_c.jpg

Bekleding eraf, slot eruit...
22049965000_d49ac0f4a6_c.jpg

Studiemodel "driedeurs Getz"versie 1

Dan is de regen zo erg, dat we het laten voor wat het is, deur hangt er in, morgen maar verder..

22051155369_97f9245d7b_c.jpg

Toch nog een kleinigheidje doen, een doekje over de achterdeur..

En gaan we brainstormen,hoe we dit gaan aanpakken, achterdeur heeft elektrische raambediening, mijne niet.. Gaan we dat overzetten? Of elektrisch inbouwen? Lastig..

Daarnaast hebben we nog een paar dingen op de sloperij meegenomen, die ook "moeten worden ingebouwd" :

21575718324_2958dc297b_c.jpg

Nieuwe bevestiging voor de stuurbekrachtiging-vloeistof.

21575719174_3bdc137a13_c.jpg

Zonnebrilhouder, voor de bestuurder.. (op de plek waar de plafond-handgreep kan zitten)

22010704888_1d0d0a1dc6_c.jpg

Leuke 3delige plafond-lamp..

Wordt vervolgd

Bedankt Tom!!

En dan het vervolg:

De vrijdag liep iets anders dan gepland, allereerst was ik dus eerder vrij van werk, en zo stond ik om half twee naast de niet meer rijdende Y10.
Gelukkig heb ik een hele lieve vader, die me ophaalde EN dus de accu van de Y10 aan de lader deed..

Rijdend in de Rover, was deze stottervrij... Maar goed, dit is nu even allemaal bijzaak, want ik ga verder met de Benjamin..

Omdat ik zelf het leuk vind om klusjes te doen EN een foto reportage er van maak, doe ik het met plaatjes, vind ik altijd erg leuk om te zien bij anderen..

M'n vader is al begonnen, maar iets ging er niet goed, zodra je de auto van het slot haalt, of zet, knalt de zekering eruit.
Ergens zit een fout.. Wat zou het zijn? Zou het kunnen omdat er kabels in de kabelboom zitten die voor de elektronisch bedienbare spiegels zijn? EN die ik dus niet heb, of omdat er elektrische ruitbediening zit voor de achterportieren die ik ook niet heb..

Inmiddels denken we dus om de oude bekabeling er maar weer in te zetten, en ziet de auto er inmiddels zo uit:
22225231932_4596e318dd_c.jpg

Omdat we niet met zijn tweeën aan de stekkers en kabels kunnen rommelen, ben ik begonnen om voorzichtig de hemelbekleding los te maken, peulenschil, en zo blijkt dat ondanks het ontbreken van het lampje, en 't greepje, zit er wel voorbereiding ervoor.

Met die informatie in het achterhoofd, lijkt het me niet dat de storing komt door de ontbrekende attributen.. Mijn vader zegt dat er niets anders opzit dan de oude bekabeling dan maar te gebruiken, maar na nog één keer proberen gebeurt het pas bij het slot, de raambediening lijkt gewoon te werken..
Ook kan de functie van "kinderslot" op de ramen gebruikt worden, ook nieuw voor me!
22208801171_3b8a365b19_c.jpg

Na wat gepuzzel blijkt er een draadje in het slot niet goed te zijn, en de veroorzaker van de storing...EN werkt het slot... JEEJ
Ook peuteren we de kabel van het achterportier meteen los, en pluggen we de nieuwe deur erin, deze gaat ook op en van het slot, en als ik uit enthousiasme op het raambediening-knop druk, werkt dit ook, en blijkt dus de raambediening achter al te zijn voorbereid, een hele zorg minder! EN minder werk!

22248441701_42679166ec_c.jpg

De boosdoener, nee niet m’n vader maar het draadje

21617000063_85269a97be_c.jpg

Dit beeld hoop ik niet snel weer te zien.

21616999943_496fe3c1a2_c.jpg

De meester aan het werk…

22225232312_107cd1ac4b_c.jpg

Hij zit er in!

22050287048_a445d99b5f_c.jpg

De binnenbekleding van die van mij gebruikt, met de nieuwe bedieningsunit.

22211947216_e9d64bf68f_c.jpg

De achterdeur , eerst even een sopje erover!

22248441491_f246082493_c.jpg

Na 5 schroeven is ie gedemonteerd.

22095588229_f1beba932c_c.jpg

Na 5 schroeven zit de nieuwe deur erin, en wat blijkt dus, de stekker aansluiten EN ik heb elektrische ruitbediening achterin.
22079641880_79fa76944d_c.jpg

De nieuwe deurbekleding, helaas is het stof dus anders. Ik wou het omruilen met de mijne, maar dat past niet, dit stoffen deel is ietsje groter, en dit is geen grapje!

21646654313_4b135fca4b_c.jpg

Het eindresultaat, de nieuwe deuren!! Geen kleurverschil te zien, en de auto lijkt haast “nieuw” stiekem best trots op het resultaat!

Bhuddymahn zei:
Goed werk! Moet je nu ook de deur rechtsachter vervangen omdat die geen elektrische ruitbediening heeft? o_O

Bedankt!
Goed idee Bhuddymahn! Ik wacht op de volgende schade ;)

Nee, ik wil wel daar elektrische ruitbediening in hebben, maar dat is alleen motortje, bekabeling EN deurpaneel. :)

Ga me ook nog eens verdiepen in mistlampen voorop, nu dit zo makkelijk ging, hoop ik dat dat ook makkelijk gaat!

Gefeliciteerd! Leuke klus, goed gedaan.

Wat de bedrading betreft: door het voortdurende openen en sluiten van met name het bestuurdersportier buigt de bedrading die tussen deur en carrosserie loopt steeds heen en weer. Voeg daar nog wat temperatuur-uitersten aan toe, en voila: er komen draadbreuken en de kunststof mantel van de draad scheurt. Dan nog wat schuren langs de randen van het plaatwerk waar de kabelboom wordt doorgevoerd en het is niet vreemd dat er sluiting ontstaat. Bij storingen daar is de kabelboom dus de eerste verdachte. Vaak is dit met solderen en een stukje krimpkous prima te verhelpen.

Het is goedkoper om meerdere kabelbomen voor de meest luxe modellen te maken, dan om op te letten welke boom erin moet.

Dus ja, mistlampen heb je kans dat je nog niet eens je pookje hoeft te vervangen. Maar daar kan ik niks zinnigs over zeggen.

Goed werk Peter.

Qua raambediening ben ik ondertussen ook een expert. Heb bij mijn Ford beide voorportieren gedaan.

Bedankt jongens! Ben er ook wel een beetje trots op!

Heb overigens nog meer gedaan, maar dat komt in een andere post!

Twix zei:
Qua raambediening ben ik ondertussen ook een expert. Heb bij mijn Ford beide voorportieren gedaan.

is dat een zwak punt van een Ford Explorer? Bij mijn oude blauwe Lancia was dit wel het geval, en was het zelfs zo dat de originele raam-motoren niet meer leverbaar zijn, en je dus ter vervanging imitatie had, met een sterkere motor.
Bedankt voor je PB overigens, duidelijk :)

Je bent goed bezig (y)
Zelf ben ik niet zo'n sleuteltype, dus zowel Rover, Getz als Lancia waren bij mij intussen al de deur uitgegaan...
Maar gelukkig voor de variatie van het lokale wagenpark denkt niet iedereen er zo over ;)

Bedankt Mechanix!

Tja BRG, ik ben ook geen sleutelaar, maar leer het wel EN vind het ook leuk, en het werkt zeer therapeutisch voor mij, ik kan dan echt even me volledig focussen op de auto, zonder aan alle ellende te denken.

Daarnaast ben ik op dit moment niet kapitaalkrachtig genoeg om een "goede auto" weer te kopen, dus inruil zou inhouden dat ik waarschijnlijk iets koop waarmee ik "de ellende van een ander koop".

Sommige gebreken zijn vervelend, zeker de Rover, gelukkig is dat niet de mijne :D
De schade aan de Hyundai was gewoon k*t , en een principe kwestie om dit zo goedkoop mogelijk te doen..

Ondanks alles kan ik wel zelf zeggen dat ik de deuren heb vervangen, en eigenlijk ben ik daar best wel n beetje trots op. Oké wel met wat hulp van m'n vader, maar toch.

MAAR er is meer, naast de deuren ben ik de auto ook nog wezen pimpen! Jaja, hij is nu verlaagd, spinners erop, EN weet ik veel wat nog meer :D

22278170531_06c4b55e1e_c.jpg

Dit is mijn stuurbekrachtigingsvloeistof, zoals te zien is, is dat ding doorgeroest EN zit met tie-wraps vast, bij de sloper dus een "nieuwe" mee genomen, en deze gemonteerd

21644957874_6e82b4f392_c.jpg

Et voila, staat een stuk netter dacht ik zo.

En ja het regende, en ja ik weet dat de Hyundai een wasbeurt onder de motorkap verdiend!

Maar er is meer, ook optisch is de Hyundai "vet gepimpt" .

De volgende update was al ietsje enger, ik heb een zonnebrilhouder gemonteerd, deze zit op de plek waar een handgreep kan zitten. Deze zat er dus niet, en ook geen afdekplaatjes, wat ik dus dacht. Dat werd dus een gat maken in de hemelbedekking, maar gelukkig zaten er wel gaten voor de schroeven..

21575714344_1da21cb422_c.jpg

Hier heb ik inmiddels uitgevonden waar de schroef zit, c.q. moet komen.

22185778192_87e331b93a_c.jpg

:eek:

21682799794_657d921fda_c.jpg

En hij hangt!!

21684491983_9f1ecdddbf_c.jpg

Misschien compleet nutteloos, maar ik vind het een erg leuke update, deze kittige zonnebrilhouder!

Super dat de deuren-swap goed is gelukt en dit paar deuren geen kleurverschil vertoont! (y) Als je de binnenbekleding van de achterdeur even buiten beschouwing laat, zou niemand de voorgaande schade kunnen vermoeden. En, je moet het ook positief bekijken: nu heb je (toch al gedeeltelijk) elektrische ramen en een gave zonnebril-houder (zijn zo van die details waarvan ik, typisch, warm voor loop) ;)

Wel jammer van de problemen met de Rover en de Lancia. Ik weet hoe frustrerend het is om met technische problemen geconfronteerd te worden, terwijl je zelf niet handig bent... Ik duim uiteraard mee voor een goede afloop voor de Rover! :cool:

Het is een van de eerste dingen die er bij ons op de auto altijd bij gaat, en erg handig. Alleen jammer dat mijn zonnebril er nooit in ligt als ik hem nodig heb :p

Tip: het is ook een van de plaatsen die mensen bij het uitruimen over het hoofd zien (pun not intended) als ze hun auto inruilen. Ik heb heel wat persoonlijke bezittingen uit brilhouders en van die vakken in de hemel van MPVs gehaald.

Escher zei:
Super dat de deuren-swap goed is gelukt en dit paar deuren geen kleurverschil vertoont! (y) Als je de binnenbekleding van de achterdeur even buiten beschouwing laat, zou niemand de voorgaande schade kunnen vermoeden. En, je moet het ook positief bekijken: nu heb je (toch al gedeeltelijk) elektrische ramen en een gave zonnebril-houder (zijn zo van die details waarvan ik, typisch, warm voor loop) ;)

Wel jammer van de problemen met de Rover en de Lancia. Ik weet hoe frustrerend het is om met technische problemen geconfronteerd te worden, terwijl je zelf niet handig bent... Ik duim uiteraard mee voor een goede afloop voor de Rover! :cool:

Bedankt! :) Sterker nog, de deurbekleding is niet zo opvallend dat je het meteen ziet, er is verschil maar niet dat je het van een kilometer al ziet.
En inderdaad, wie kan zeggen dat ie 3 elektrische ramen heeft? (oké jij hebt een indirect een Hyundai met letterlijk 3 deuren )
Nu alleen nog een modelletje, EN ik beken ik kijk inmiddels ook naar kleuren van de Getz, er zitten soms hippe kleuren tussen. Straks als alle Pluriel's in kaart zijn gebracht ;)

Ik ben ook erg benieuwd naar wat de garage gaat zeggen! Inderdaad erg vervelend, kleine dingen kan ik (inmiddels) (met hulp) zelf, maar toch.

Nissan GT-R zei:
Het is een van de eerste dingen die er bij ons op de auto altijd bij gaat, en erg handig. Alleen jammer dat mijn zonnebril er nooit in ligt als ik hem nodig heb :p

Hahaha, ik heb zelfs speciale autozonnebrillen :D

Klassiekerrijder zei:
Tip: het is ook een van de plaatsen die mensen bij het uitruimen over het hoofd zien (pun not intended) als ze hun auto inruilen. Ik heb heel wat persoonlijke bezittingen uit brilhouders en van die vakken in de hemel van MPVs gehaald.

Bedankt Tom! Trouwens, weet jij dat? Heeft een Getz ook zo'n stuk stof onder de motorkap, isolatie bedoel ik?

Nou, het is wel astronomisch toffe en geweldige 1300 hoor!

De natte droom voor elke autoliefhebber! EN dat in een Koreaantje! :)

Jaaaaa, dat snap ik...

De motor komt binnenkort nog eens voorbij! :) Met plaatjes, speciaal voor jou! (en de rest natuurlijk)

Goed bezig man! Mooie updates! Vooral die deuren zijn super! Is het ritje zuidwaarts toch niet voor niks geweest. (y)

Pjötr zei:
Twix zei:

is dat een zwak punt van een Ford Explorer? Bij mijn oude blauwe Lancia was dit wel het geval, en was het zelfs zo dat de originele raam-motoren niet meer leverbaar zijn, en je dus ter vervanging imitatie had, met een sterkere motor.
Bedankt voor je PB overigens, duidelijk :)

Bij de Expedition is het een staalkabeltje dat breekt. De motor blijft heel en hoe je niet te vervangen. Wel het complete raamwerk. Maar erg dankbaar werk als het uiteindelijk weer werkt.

Bedankt jongens!

Ja Wesley, de monstertocht is inderdaad niet voor niets geweest :)

Zeker Danny, het wordt ooit nog wel wat... Ben je al in Hoogeveen geweest?

Bedankt Twix, dat valt me eigenlijk wel tegen voor een kwaliteitsproduct als de Explorer... Als het nu Italiaanse "meuk" was.... ;)
Maar of schat ik de Explorer nu te hoog in? Net als dat hier een Mustang "geweldig is", maar in de US stelt het niet zoveel voor toch?

Rob0032 zei:
Zeg je nou steeds opzettelijk Explorer in plaats van Expedition?

Uiteraard, je kent me etterbak eerste klas! :D

Nee, sorry ik had het verkeerd gelezen.. En zag de auto op se foto voor een Explorer aan..

Wat is het verschil tussen beide modellen eigenlijk?

En aangezien er geen echte mannen meer zijn, wordt de Excursion niet meer gemaakt. En om het allemaal nog erger te maken heb ik de korte Expedition. :cry:

Op zich is Amerikaanse meuk niet echt slecht, alleen is de afwerking wel om te huilen. Zo proberen het helaas wel. Maar daardoor gaan de prijzen wel omhoog. En de charme van Amerikanen is dat je relatief veel waar voor je geld krijgt.

Terug
Bovenaan