Bedankt jongens!
Dat grote gat was inderdaad "eng", daar heb ik me dan ook niet zelf durven doen, achteraf had het best gekund, maar hulp van Rob zou ik altijd inschakelen, Escher!
Ik heb een goed idee, Rob snijdt, ik maak een "mal" , dan is het wel teamwork denk ik
Bedankt Verlichting!
Zo'n Streetwise is wel het Summum van het "Rover 25" , super gaaf vind ik hem, nog mooier dan een MG vind ik!
Ah, heb jij ook elektrische ramen achter in? Dat zonnedak is ook gaaf, maar dat gaat hem waarschijnlijk niet worden.. De sloop Getz had naast deze lamp (heb jij die ook?) en de zonnebril houder, ook een lederen stuur, ook erg leuk, maar ik durfde dat niet helemaal aan, airbag enzo..
De facelift heeft een fraaier interieur inderdaad, die Chic versie ken ik niet, zal eens kijken of ik 'm ook in de folder heb staan die ik heb van de Getz.
Ik zag wel dat er landen zijn, of uitvoeringen met een grotere radio, dat bakje eronder is dan komen te vervallen, EN er is een uitvoering met andere "voet" van het dashboard, voor de versnellingspook, met daar in een 12 volt aansluiting erin.
40k per jaar, pff dan heb je me in het voorjaar ingehaald denk ik!
En toch, ben ik zowel met jou (Verlichting) als met Rob eens...
De Getz doet vooral wat ie moet doen, rijden, goedkoop in onderhoud, redelijk goede rij-eigenschappen, redelijk compleet uitgerust, no nonsense auto dus. Echt plug and play.
Tegelijkertijd merk je dat het een goedkope auto is, of lager in de markt is geplaatst, het dashboard is ontzettend krasgevoelig, net als het hele interieur, misschien is de auto voor mij bereden door een stel beesten, maar toch..
Maar wat ik echt slecht vind, is ROEST!! Het paneel rechts laat ik buiten beschouwing, dat is slecht schade herstel, maar er is meer...
De kofferdeksel: bij de nummerplaat, op meerdere plaatsen, bij het handvat ook 2 plekjes.
Het linker achterscherm, op dezelfde plaats als rechterkant, wel veel minder, maar het zit er wel, en de "rand" is ook niet helemaal zuiver meer.
Het linker voorspatbord heeft ook al een plekje, of 2.
Natuurlijk, we hebben het over een auto van 2004, en het is ook niet allemaal schokkend hoor, en bijna alles is vliegroest, maar het is er wel...
En dat valt me ontzettend tegen, het dashboard van de Y10 is van betere kwaliteit, mijn blauwe Ypsilon was roestvrij.
Maar misschien is mijn auto gewoon mishandelt hoor, dat zou heel goed kunnen! EN ondanks alles is het wel een fijne auto, niet voor niets staan er niet velen op de sloop!