As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

De reden van mijn opmerking was dat veel mensen zich niet bewust zijn van wat ze precies rijden (qua veiligheid bedoel ik dan).
Men koopt vaak alleen maar op uiterlijk.
Kijk, mijn Pontiac rij ik ook gewoon, maar amerikanen scoren ook héél slecht bij crash tests.

Maar ja, laat maar zitten...

Op de site Autotrack.nl staat een Rover 25 van 2002 met een steptronic automaat met 148500 kilometer op de teller. Vraagprijs is EUR 2.950,-

Auto heeft al 6 eigenaren gehad. APK loopt tot januari 2016 (check RDW.nl) waarvan de laatste eigenaar de auto pas sinds augustus op de naam heeft staan.

Maar: auto heeft goed onderhoud gehad: zo is de distributieriem vervangen bij 136.000 kilometer vervangen en is de midden en einddemper van de uitlaat pas vervangen. Startmotor is vervangen eind 2012. Auto heeft nu 148.500 kilometer op de teller, de banden zijn vervangen bij 120.000 kilometer.

Dus de auto heeft goed onderhoud gehad alleen goed nagaan wie de laatste eigenaren zijn geweest. Omdat ik zie dat de advertentie veel recent onderhoud noemt kan het zo maar zijn dat de auto binnen een familie een aantal keer is overgeschreven. Auto staat overigens in Sneek bij een particuliere aanbieder.

Bedankt Verlichting!

Op dit moment zit ik in een dubio, de Getz is op papier een goede auto, maar ik mis de klik ermee. Daarvoor hebben we de Y10 natuurlijk.
Er zitten wat dingetjes aan, en de roest natuurlijk. Bovendien is het comfort moah, zeker in vergelijk met m'n (vorige) Ypsilon.

Dus m'n hart zegt weg ermee, temeer ook de kilometerstand is onder de 200k, inderdaad ik loop tegen de 195k.

Voor een mooie 200/25 of Ypsilon zou ik hem inruilen, maar aan de andere kant, is het wijsheid?

Lastig!

Wordt vervolgd dus!

Verstandig is om de Getz door te rijden en ook af te rijden. Echter je autohart zegt iets anders. Feit blijft wel dat je de ene oude auto inruilt voor een andere (misschien nog oudere) auto.

Zelf zou ik eerst het projekt Ypsilon eerst naar tevredenheid afronden. Als je dat klaar hebt kun je gaan sparen voor een nette en misschien iets jongere auto dan de Getz.

Dat is zeker waar! :)

Wellicht is het zo, dat ik misschien "gewoon" de Getz moet aanpakken, en dan er ook van ga genieten...
Dat is ook nog een optie.

Gisteren na de bezichtigingen nog wel een foto, of 2 gemaakt van de Getz, de eerste is als oefening, want wie weet kon ik dit ook eens met Y10 doen.

21781467022_3aa0208353_c.jpg

21605349388_76cc915570_c.jpg

Deze foto vind ik oprecht heel mooi, en hoe banaal het ook klinkt, ik vind de Getz hier gewoon erg mooi zo.

hyundai-matrix-hyu_mat_05_1.jpg

Die foto deed me een beetje aan deze denken.

Maar ik snap wel wat je bedoelt, de Getz is zeker geen lelijke auto. Oke het is geen Mclaren maar toch!
Aan de andere kant snap ik ook wel weer wat je aantrekt aan de minder verstandige keuze. Die waar je meer kans hebt op problemen maar je hebt gewoon wat met het model, en wat is dan de juiste keuze, de economische? Of diegene waar je blij van zou kunnen worden?

Die vind ik wel mooi
Automaatje
Lederen interieur in een mooie kleur, wel beetje werk aan denk ik.
ietsje meer km, maar meer vermogen.
Ook netjes, wat goedkoper.

En dan kan ik zo onderhand de rest nog opnoemen, maar je weet ook wel wat er te koop staat. Ik zie de charme van het model, maar of het de juiste keuze is zal er toch een zijn die je zelf moet maken.

Ik heb je verhaal weer eens bijgelezen en ik denk dat je er goed aan hebt gedaan de rode Rover en de blauwe Yp te laten staan. Mij lijkt de Getz best wel een betrouwbare auto. Zou hem niet zo 1-2-3 wegdoen. Misschien eens een goede wax-beurt geven en technisch na (laten) kijken. Koop wat goedkope poetsspullen bij de Action (tyre-shine, bumperblack, wax enz) en ga ermee aan de slag. Net zoals je met de Y hebt gedaan.

De wagen van je pa is ook prachtig ! En dat 10tje voor een nieuwe nummerplaat komt ie ook wel overheen. Maar die dingen maken de auto wel af, net zoals die tankdop.

Goed bezig, Peter !

Heb je nog wat matzwart over Peter? De Getz kan ook wel wat verf gebruiken onder de bumper en op de dorpels. Mooie foto.

Merci Wesley, dat is vlakbij een Vectra-C sloper ;) Mooi hoekje voor Opels om op de foto te zetten ;)

Dankje Datsun!!
Dat is een leuk rijtje Ypjes! Ik kende ze niet allemaal nog, maar er zitten een paar prachtige bij!

Yp nummer 1, hier in de buurt, weinig kilometers... Een late pre facelift. Wel een Elefantino Blue, instap model, en grijs.(dat is echt jammer) . Originele velgen, ook leuk interieur!

Yp 2, geweldige kleur, super mooi interieur. weinig kilometers. Velgen discutabel, en ik zie rechts volgens mij krassen. Deze kleuren combi doet de Yp veel eer aan, echt een beetje een "luxe slee" zo. Automaat wordt me afgeraden in dagelijks gebruik, daar ben ik half van overtuigd.

Yp 3, zwart, naah, MAAR met beige lederen(!!) interieur prachtig. Facelift model, ook aan aardige kilometerstand. Verschrikkelijke velgen. Had ik al gezegd lederen bekleding? :D (is vrij zeldzaam). TOFFF

Yp 4, bedrijf is waardeloos. Daarnaast grijs, EN een verschrikkelijk interieur. Veel kilometers, te duur, ik ken hem al, en lang niet zo mooi als de anderen die je liet zien!

Yp 5 wederom zwart, naah, MAAR met beige alcantara! Tof. Mooi ding, pre-facelift, mooi prijs EN aardige kilometerstand, leuk ding!

Bedankt Rob!

Ja ik baalde sowieso van de Rover, dat was echt een tegenvaller!
Wellicht toch de Getz aanpakken, het blijft lastig

Nou dat Waxen enzo onthoud ik René! De Getz is er nog niet helemaal aan toe hoor, de Y ook nog niet, maar ineens staan we voor je deur ;)

Dankje Ralph! De foto is mooi he? Dat Matzwart staat ook leuk op Mazda's ;) Maar de dorpels kan inderdaad ja, maar de voorbumper is vuil, dus die hoeft niet gespoten te worden ;)

De Getz was eigenlijk al wat de i20 nu is: een Koreaanse Polo. Keurig, strak: een echt niets-mis-mee-model. Juist daarom ook snap ik dat je er geen klik mee hebt. Ik denk dat het voor jou goed zou zijn om een paar extra van die mooie foto's te maken, en 'm daarmee op Marktplaats aan te bieden. Dan kun je langzaamaan zoeken naar een auto die je écht graag wilt.

Of die in de basis mooie Rover opknappen natuurlijk: even afdingen op de vraagprijs en 'm zelf perfect laten maken. Dat kan wel eens voordeliger zijn dan een (optisch) beter exemplaar vinden en daarmee wordt het gelijk echt jóuw auto.

Harrie Jekkers - Zo mooi zei:
Ze was mooi, eey 't was in '61.
Op 't kerkplein de lantaarns gingen aan.
En 't standbeeld van de lieve heer keek zwijgend op ons neer.
We moesten allebei naar huis maar bleven staan.
En toen ik vroeg heb jij je huiswerk, voor morgen al gemaakt. Zei ze proef eens hoe mijn lippenstift,
naar de Coca Cola smaakt.
'k Ben daarna nog vaak verliefd geweest
maar proefde toch nooit meer,
de smaak van Coca Cola van die allereerste keer.

De zee was mooi 't was in '68.
Op een duintop bij Den Haag en achter ons de stad.
En de sterren van de grote beer keken juichend op ons neer.
We waren alle vier geslaagd en ladderzat.
En we dronken op de sterren, en op de zee en op de maan.
Ach we wilden daar voor eeuwig met z'n vieren blijven staan.
'k Heb daarna wat afgezopen maar proefde toch nooit meer,
die geslaagde dronkesmaak van toen, die allereerste keer.

Zo mooi wordt 't nooit meer, als die allereerste keer.
Vraag maar aan grote beer, die was erbij die eerste keer,
die allereerste keer.

Eey 't Klonk mooi 't was in '73.
Een bandje en we speelden Suzy Cue.
En de spotlights flitsten uit en aan,
en het mooiste meisje zat vooraan.
En we zongen om het hardst 'I love you'.
En zonder het te weten, speelden we spontaan,
de sterren van de hemel, want de zon was opgegaan.
eey 'k Heb daarna wat opgetreden, maar speelde toch nooit meer,
de sterren van de hemel zoals die allereerste keer.

want Zo mooi klinkt 't nooit meer, als die allereerste keer.
Eey vraag maar aan ach hoe heet ze ook alweer.
Ze stond vooraan die eerste keer, die allereerste keer.

Hey ut is mooi geweest in 2000 zoveel.
Een kamer 'k zie mezelf al staan.
Voor een spiegel die verteld dat m'n dagen zijn geteld,
Dat ook binnenkort m'n laatste uur zal slaan.
Hey maar mocht de dood 't vragen, 'k zou voor geen miljoen,
voor geen goud, m'n leven nog een keertje over willen doen.

Want zo mooi wordt 't toch nooit meer, als die allereerste keer.
Eey vraag maar aan ach hoe heet ze ook alweer,
de grote beer, de lieve heer van die allereerste keer.
Eey zo mooi wordt 't nooit meer, Eey want na die allereerste keer,
smaakt 't alleen nog maar naar meer,
maar nooit meer naar die eerste keer, oh de allereerste keer.

Met andere woorden: koop geen Ypsilon meer. Dat gaat tegenvallen. Ga voor de Rover.

Vol trots wou ik vertellen dat ik gisteren met de auto bezig ben geweest, ditmaal met de Hyundai.

Helaas was ik gisteren vrij moe, en dacht laat maar, doe morgen maar.. Die update laat op zich wachten, want vanochtend trof ik de Hyundai zo aan:

5r486w

Uiteraard geen briefje met gegevens !

Bedankt voor het zichtbaar maken van de foto Rob!

De tranen schieten me nu bijna weer in de ogen, onbegrijpelijk dat de veroorzaker is doorgereden!

Zeer asociaal om iemands eigendom te beschadigen en dan zomaar door te rijden. Dit kan de brokkenpiloot niet onopgemerkt zijn gebleven.

Tjee, dat is wel een heel forse schade om zomaar door te rijden. Al een rondje door de buurt gedaan?

Kijk eens naar het waarborgfonds. Ik weet dat er iemand van het Polo forum iets soortgelijks had en de schade zodoende kreeg uitbetaald.

Om je op te vrolijken:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m968285169-lancia-y10-1-3-gt.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Tjemig, balen man. Weet je nog wie er gisteravond naast je geparkeerd stond?

Misschien wat A4'tjes maken en in de buurt ophangen.. beetje sociale druk? Misschien dat anderen het wel is opgevallen en je kunnen helpen.
Heb je al aangifte (digitaal) gedaan?

Pfff das niet best man :cry:
Zwaar aso om dan ook nog eens door te rijden zonder het te melden.
Schrale troost heb wel een goed en goedkoop adresje voor je om het te laten maken.
Hoor het wel als je belangstelling hebt.

Wow, dit is echt te triestig voor woorden... (n) Ongelooflijk dat je na zo'n aanrijding gewoon doorrijdt. Veel geluk met de afhandeling!

Ik vraag me af of de veroorzaker het gemerkt heeft. Gezien de rechte lijn van boven naar beneden lijkt het er op of er een vrachtwagen of aanhanger langs geveegd is. Heeft er geen busje oid naast gestaan?

Shit wat klote! Is dit je straf omdat je erover dacht de Getz weg te doen? Balen man, camera's in de straat ergens? Ik hoop dat je hem snel en goedkoop weer netjes krijgt?

Bedankt voor alle reacties, mooi al dat medeleven!!

Elco, je hebt inderdaad gelijk, hij is niet lelijk en een allemans vriend, maar dat is meteen ook z'n handicap.

Twix, je verwoord eigenlijk mijn stemmetje, en dat is ook de reden waarom ik de vorige keer niet voor een Yp ben gegaan, ik ben bang dat ie tegen zal vallen..

EN dan nu Hyundai!

Ik begin met het leuke, :) Ik ben gisteren even met de Hyundai bezig geweest.. Het zwart onder mijn ruit was storend lelijk, en dat heb ik gespoten.

21789823966_461cef619f_c.jpg

Zo was het!

21628096218_f890a021df_c.jpg

Een knap staaltje mooier dacht ik zo!

Omdat de voorkant niet kurkdroog was, had ik besloten om de auto achteruit in te parkeren, dan blijft de neus en het raam onder de boom vandaan, en geen kans op vogelpoep om m'n aangepaste werk.

Rond 18.15 was ik thuis, de auto "op de vaste plek gezet". Met dus alleen aan één kant mogelijkheid voor een auto (de andere kant, niet de schade kant)

21825487821_1d810b4f5f_c.jpg

Zo dus, de doorgang is pas "na het zand", daar stond tot vorige week een paaltje, maar die is door een vrachtauto(?) omgereden.
Voor het beeld, mijn auto is de eerste in de rij, en aan de overkant zijn ook vakken. De doorgang leidt tot een bouwbedrijf/handel, en daarom rijden er vaak auto's met aanhangers en/of vrachtwagens over de parking. je kan de parking allen bereiken via de doorgang, en als het bedrijf dicht is, moet je keren.
Aan de andere kant van de doorgang zijn er 4 parkeervakken EN een braakliggende stuk.

21009192623_6d91f6ea08_c.jpg
[/url]
Dit trof ik vorige week aan..

Vanochtend trof ik het volgende aan:
21222969153_505e99acb7_c.jpg

Als de strip er niet af was, had ik het waarschijnlijk niet gemerkt, het was immers nog schemerig... Snel gekeken, geen briefjes, of schade bij anderen.

Op werk in het licht nog maar even goed gekeken, en toen stond het huilen me nader dan het lachen..
Verzekering gebeld, en ondanks dat ik goed ben verzekerd is het premie-verhoging! EN dan niet een of twee trappen, maar met een verhoging van 30% per maand! Ik ontplofte bijna, maar werd door verwezen naar het waarborgfonds, nou dat was na één minuut al duidelijk, geen mogelijkheid. Geen getuigen... Ook niet of ik de auto zonder schade had geparkeerd.

21655973830_b754512178_c.jpg

Het lijkt haast of ik geraakt ben, in het midden, en toen is er eerst een stukje naar achteren gereden, het gemerkt en toen naar voren, (of andersom, maar het midden is het raak punt, denk ik)

De schade wordt geschat op ongeveer 780 euro :eek::eek: Volgens de medewerker van het schadebedrijf leek het op een kar, want er is geen glas of iets te zien, en ook geen verfsporen, alleen beetje zwart/donker.
Ondanks dat het mega klote is, weiger ik eigenlijk zoveel geld te lappen voor iets wat niet mijn schuld is. Misschien is het slechts 10/12 euro per maand, maar het is dan ook een beetje een principe kwestie.

Wat rondgebeld, op internet gekeken en zoektocht gedaan via onderdelennet, en waarschijnlijk heb ik 2 portieren in kleur! Voor een beduidend lager bedrag, omzetten is wellicht lastig, maar daar spendeer ik graag een weekendje aan.
Zoals het nu lijkt kost het me 200 euro, en wat benzine, ruim 200 km rijden.
Aangifte gedaan, en een paar keer door de buurt gelopen, mocht het een kar zijn wordt het lastig te achterhalen vrees ik. Wel met een medewerker van het bedrijf gesproken. Zij waren dicht in de periode dat de botsing is gebeurd, maar er is ook geen verlate afspraak geweest of iets. De meneer wiens huis aan de parking is, heeft niets gehoord..

Weet bijna wel zeker dat mijn schade mannetje dit goedkoper maakt voor je dan 200 euro.
Kan je zijn nummer wel even pb'en dan kun je het verder via whats app met hem bespreken, foto's doorsturen van de schade etc etc
Even mijn naam noemen René met zijn grijze SLK en hij weet genoeg.

Je hebt PB :)

@peter: als we beide Getzjes bij elkaar voegen hebben we een exemplaar dat schadevrij is....( alle schades die ik heb zitten aan de rechter kant)

Balen hoor die schade. Het zou mooi zijn als je twee deuren op kleur zou kunnen vinden. Een paneel spuiten kost al snel 300 euro weet ik uit eigen ervaring....

Dat je het hoog opneemt voor je Getz is mooi: Het Koreaantje heeft toch wel een plekje bij je! En als mede Getz eigenaar geef ik je helemaal gelijk: het is niet echt een auto waar je warm of koud van wordt, het is een gebruiksartikel. Maar doordat de auto zo ontzettend betrouwbaar is krijgt de auto toch de sympathie waar het recht op heeft.

Ik hoop dat je de "gewonde" Getz toch weer strak krijgt!

Het paaltje bood nog enige bescherming, nu het er niet meer staat, en met de vermelde capriolen van verkeer zou ik de auto toch verplaatsen in de toekomst. Wie weet kan je de gemeente bellen en kijken wat zij kunnen doen? Wie weet dat als het paaltje er stond dat de schade er dan niet was?

Nu moet je wel wat energie steken in de Getz steken, of een beetje lijm en inruilen............

Jemig, wat een rotstreek!! :cry:
Ik was vandeweek al pislink toen ik een veeg(je) op mijn voorbumper zag door iemand anders veroorzaakt. Dit is echt 100x erger!! Mensen denken tegenwoordig alleen maar aan zichzelf. Als ze zelf niks om hun auto geven, dan zal een ander dat ook wel niet doen. Dat denken ze volgens mij..
Stelletje.... :(
Over het waarborgfonds: je kan toch makkelijk 2 mensen vragen om voor je te getuigen dat je de auto schadevrij weg hebt gezet? Dan kost het je alleen het eigen risico van het wbf. Dat deze schade door een motorrijtuig (of aanhanger) is veroorzaakt lijkt me duidelijk. Ik zou me er zeker niet zomaar bij neerleggen als ik jou was.
Succes in ieder geval met de afhandeling!

Realistisch gezien lijkt het me vrijwel ondenkbaar dat de gemeente dit vrijwillig gaat vergoeden. Als ik even advocaat van de duivel mag spelen, gaat deze zeggen dat je niet verplicht bent om als eerste in de rij te parkeren (verbeter me als dit niet het geval is), waarna ze vervolgens onwaarschijnlijk gaan beweren dat een nieuwe paal reeds in bestelling was en hen dus geen fout te verwijten viel. Voor de rechter valt er natuurlijk iets te zeggen over het causale verband tussen het ontbreken van de paal en de mogelijkheid om op die plaats schade te rijden (hoewel de hoofdoorzaak/fout, een slechte chauffeur, uiteraard extern blijft), maar dan ben je al in dat stadium verzeild, hetgeen hoogstwaarschijnlijk meer tijd én geld vergt dan de oplossing die Bofkont aanreikt ;)

Heb je de politie gebeld om de schade te laten constateren en een melding van vluchtmisdrijf vast te stellen? Zonder alle details van het NL-waarborgfonds te kennen, lijken me getuigen (i.c.m. een politie-constatering) geen onoverkomelijke drempel om het fonds aan te spreken. Het blijft echter opnieuw een kwestie van tijd en moeite die je er in moet steken (los van eventuele bijkomende voorwaarden waarvan ik niet op de hoogte ben).

Wat betreft je mogelijke verzekeringsverhoging, kan ik je helemaal volgen. Ik zou het psychologisch ook niet kunnen opbrengen om maandelijks meer te moeten betalen voor iets wat niet door mij werd veroorzaakt. Ik wens je nogmaals heel veel succes met de afhandeling en (hopelijk) reparatie van de Getz! :cool:

Escher zei:
gaat deze zeggen dat je niet verplicht bent om als eerste in de rij te parkeren (verbeter me als dit niet het geval is),

Dus als er een boom op je auto valt, dan kan de tegenpartij stellen dat je daar niet verplicht was om te parkeren? ;)

Rob0032 zei:
Escher zei:
gaat deze zeggen dat je niet verplicht bent om als eerste in de rij te parkeren (verbeter me als dit niet het geval is),

Dus als er een boom op je auto valt, dan kan de tegenpartij stellen dat je daar niet verplicht was om te parkeren? ;)

Een boom van de gemeente die op je auto valt door bijv. slecht onderhoud of ziekte, wordt via de rechter haast zeker verhaald op de gemeente (= overheidsaansprakelijkheid). Hetzelfde zou gebeuren mocht het betonnen paaltje (dat er nu dus niet meer stond) door bijv. betonrot omvallen op de Getz. Zelfs in deze vrij eenduidige gevallen worden zaken nog tot voor de rechtbank ingeleid, wegens een gebrek aan minnelijk akkoord. Bij het huidige scenario zit je nog met een derde, die de schade rechtstreeks veroorzaakt: een bliksemafleider die de gemeente met plezier zal gebruiken om zich achter te verschuilen. Daarom dat ik even in de huid van de gemeente kroop en een mogelijke/voor de hand liggende verdediging opwierp. Je wil echt niet weten wat partijen soms als verdediging opwerpen, hetgeen niet wil zeggen dat dit ook daadwerkelijk stand houdt voor de rechter o_O Pjötr kan natuurlijk in een heel inschikkelijke gemeenten wonen :D

danny1995 zei:
Zou je niet de gemeente deels verantwoordelijk kunnen stellen wegens het verwijderen van de 'beschermpaal'?

Ja, ik zat ook zoiets te denken, hoewel je dan wellicht wat snel in een juridische molen terechtkomt.

Wat zuur Peter, heftige schade ook. Vreemd ook dat de auto in het midden is geraakt, dan moet iemand toch wel erg lomp gestuurd hebben. Ik rijd zelf weer met Sprinters rond, geregeld moet ik daardoor net om voor- of achterbumpers heen, met die ervaring zou ik daar eerder schade verwachten.

Escher zei:
Rob0032 zei:
Escher zei:

Een boom van de gemeente die op je auto valt door bijv. slecht onderhoud of ziekte, wordt via de rechter haast zeker verhaald op de gemeente (= overheidsaansprakelijkheid). Hetzelfde zou gebeuren mocht het betonnen paaltje (dat er nu dus niet meer stond) door bijv. betonrot omvallen op de Getz. Zelfs in deze vrij eenduidige gevallen worden zaken nog tot voor de rechtbank ingeleid, wegens een gebrek aan minnelijk akkoord. Bij het huidige scenario zit je nog met een derde, die de schade rechtstreeks veroorzaakt: een bliksemafleider die de gemeente met plezier zal gebruiken om zich achter te verschuilen. Daarom dat ik even in de huid van de gemeente kroop en een mogelijke/voor de hand liggende verdediging opwierp. Je wil echt niet weten wat partijen soms als verdediging opwerpen, hetgeen niet wil zeggen dat dit ook daadwerkelijk stand houdt voor de rechter o_O Pjötr kan natuurlijk in een heel inschikkelijke gemeenten wonen :D

Peter woont in Assen, in het noorden van Nederland. Stug gedrag is daar uitgevonden. ;)

Bedankt allen!!

De krassen zijn erg diep, zo te zien. Helaas.
Sowieso laat ik de auto oplappen. Waarschijnlijk vandaag de deuren halen.
Nog contact gehad met bofkont zijn adres en die zei "lelijke schade, lastige kleur. Voor 200 euro die portieren halen!"

Ik denk dan ook dat ik nog even in de Getz moet blijven rijden. Wellicht door zelf de deuren te vervangen, "vergroot ik de band ermee" . Hoe banaal het ook klinkt, maar ik kan me erop verheugen op het moment dat de deuren zijn vervangen. Wordt de auto weer mooier van. Wel jammer dat ik het ruitspijltje pas weer heb gespoten.

En ik zat gisteren al te kijken welke dingen ik aan zou kunnen pakken. (Lang leve de schade auto's)

Bedankt Dammy trouwens voor de advertentie! Ik ben er alleen niet uit of de aanbieder alleen de auto in één keer aanbied, of in onderdelen!

Bedankt Wesley, het lijkt me een LX met een "verkeerd typeplaatje"

Dan nog even het "ongeluk"
Het volgende lijkt me gebeurd, iemand wou de draai maken, en dat lukt niet, is toen naar achteren gegaan en heeft mijn auto geraakt, en bij het weer naar voren gaan het andere stuk vanuit het midden gezien, geraakt, dat is het enige wat ik kan bedenken.

Ik heb wel aangifte gedaan, en ga de gemeente sowieso een mail sturen.. Nee heb ik, ja kan ik krijgen..

Tijdens de TT is mijn hek vernield, ik heb toen gebeld met de vraag of ik wellicht een dranghek langs de tuin kon krijgen, die staan ook naast het gebouw, omdat ik niet in een halve middag een schutting of hek kan plaatsen.
Dat heb ik gekregen, en heeft zelfs het weekend blijven staan.
Maandag werd ik gebeld dat ik schade had, dinsdag kwam er iemand kijken, en donderdags had ik nieuwe palen.

Natuurlijk is de gemeente niet verantwoordelijk, maar wellicht plaatsen ze wel een nieuw paaltje :)
Mocht het na de mail een "eigen schuld, wij zijn niet verantwoordelijk" worden, dan laat ik het erbij.

Wat ik wel vreemd vind is de gang van zaken bij het waarborg fonds, wellicht ga ik toch nog een bericht naar de verzekering sturen. Na het debacle in Frankrijk vond ik hen al niet echt top, maar toch.

Wat een kl#testreek. Ik heb ee paar keer hetzelfde meegemaakt, triest als je je auto zo aantreft. En inmiddels al twee keer getuigd toen iemand na een aanrijding doorreed.

Ah jammer dat mijn schade mannetje het niet goedkoper kan maken :(
Kun je de kras voelen als je er met de nagel overheen gaat??
Als je hem niet voelt zou ik hem nog weg kunnen polijsten wellicht.

Helaas is de kras inderdaad erg diep! Geen poetsen dus Bofkont! :(

Zal later vandaag even een update maken, iets over deuren die niet passen, :( EN over een kapotte Rover...

To Be Continued dus!

Terug
Bovenaan