Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
rzasa zei:Keurig! Ik zeg: de hele auto matzwart!![]()
danny1995 zei:Praxis verf heb ik niet zoveel ervaring mee, maar er zit enorm veel verschil in de kwaliteit per merk. Heb ooit wel eens wat geprobeerd met spuitbussen van de action, maar als die verf regen ziet, is het al weg. Scheelt dat dat ook niets kost, 2 euro per spuitbus. Ik heb ook wel Sparex spuitbussen gehad, betaalde je 20 euro voor en na 1x gebruiken werkte de spuitbussen niet meer. Zelf heb ik goede ervaringen met Motip, dat is echt gericht op de auto's , dus is wellicht wat voor de volgende keer.
Gewoon Dirk zei:Motip is zeker goed spul omdat het voor auto's ontwikkeld is. Ik zou dan een volgende keer als ik jou was niet besparen op deverflak en gewoon naar een automaterialenhandel gaan voor goed spul. Zeker als het voor je gekoesterde oogappeltje is.
Escher zei:Ik zou het nooit aandurven, maar het is wel erg netjes geworden! Knap gedaan![]()
@PM zei:Ziet er keurig uit Peter!![]()
cabriorob zei:Het wordt steeds meer jouw auto, met je eigen touch. Goed bezig, Peter. Nette achterklep geworden![]()

Pjötr zei:Gewoon Dirk zei:Motip is zeker goed spul omdat het voor auto's ontwikkeld is. Ik zou dan een volgende keer als ik jou was niet besparen op deverflak en gewoon naar een automaterialenhandel gaan voor goed spul. Zeker als het voor je gekoesterde oogappeltje is.
Dezeverflak had ikm'n vaderal in huis, EN daar heb ik het stuk onder de vooruit een maand geleden mee behandeld. Dat resultaat is ronduit goed, en dat is ook de reden waarom ik niet iets nieuws heb gekocht, maar gewoon wat ik had heb gebruikt. Dat heeft niets met besparen te maken.
Verder heb ik het ook gebruikt voor de ruimte tussen de achterlichten, en dat is ook super netjes geworden, al zeg ik het zelf. Oh en na ruim een maand in weer en wind, is het deel onder de voorruit nog niet in staat veranderd. Dus ja tot nu toe krijgt de Praxis eenvan me, misschien is motodip beter, maar met liefde pak de klep volgend jaar of over 2 jaar weer aan...
Pjötr zei:De achterkant is ook ze kaarsrecht om dat het dan beter is voor de CW-waarde .
Pjötr zei:Aldus Wikipedia:
Ein Alleinstellungsmerkmal des Wagens ist die in der Regel mattschwarz lackierte Heckklappe, die das aerodynamisch günstige K-Heck betonen soll. Ursprünglich sollte die Heckklappe aus unlackiertem Kunststoff (wie die Stoßfänger vorne und hinten) gefertigt werden, was zu einer Gewichtsreduzierung und zu einer Kostenreduzierung geführt hätte. Versuche mit Kunststoffheckklappen brachten nicht die gewünschten Ergebnisse, sodass das Bauteil für die Serie in Stahlblech ausgeführt wurde. Um das Erscheinungsbild des Entwurfs beizubehalten, wurde die Heckklappe mattschwarz lackiert. Nur einige Sondermodelle haben einen in Wagenfarbe oder in einem etwas dunkleren Ton lackierten Kofferraumdeckel. Im Laufe der dritten Serie gab es auch eine Variante mit Heckklappe im Design der Sitzbezüge.
rzasa zei:Wat een schitterende auto, die Thema SW!

Klassiekerrijder zei:Leuke foto's! Overigens was die Lancia-meeting een van de twee waar ik zondag voor kon kiezen. Was best leuk geweest zo te zien (niet dat ik overigens te klagen heb over mijn keuze).
De klep is mooi opgeknapt! De dealersticker kun je eraf krijgen door 'm te verwarmen met een föhn of verfstripper op laagste stand.
cabriorob zei:Mooie foto's van de meetingGoed dat je toch nog bent gegaan, ondanks de pijn.
Astrawez zei:Leuke reportage van je eerste officiële Lancia-meeting.Ik weet nog mijn eerste Opel-treffen, dat was in Oss. Ik kende daar in eerste instantie ook niemand, en nu ken ik toch wel behoorlijk veel mensen in het Opel wereldje. Altijd handig voor als je onderdelen zoekt of gewoon nuttige tips over je auto nodig hebt.
En wat goed dat je een deur gevonden hebt! Ik ben benieuwd naar de foto's.![]()
Klassiekerrijder zei:Ik was in De Meern, bij een Audi 100-meeting. Was ook erg leuk.
danny1995 zei:Meetings zijn inderdaad wel leuk, zelf ook al een Polo Meeting gehad. Vaak leerzaam en makkelijk voor tips van en voor elkaar. En natuurlijk leuke foto's, zoals ook bij jou Peter!
En succes met de deur!
ps. mocht het op een sloperij zijn, vergeet dan niet genoeg foto's te maken![]()
Bedankt Mr. Escher!Escher zei:Mooie meeting-foto's! Ben zelf ook erg benieuwd naar de deur-plannen: een nieuw portier zou met voorsprong de grootste opknap-operatie van je Yp zijn![]()
Nissan GT-R zei:Oh ja, electra.........herriner me er maandag ff aan. Kan ik wat aanrommelen en kijken of er wat in de KTS staat.
Pjötr zei:Klassiekerrijder zei:Ik was in De Meern, bij een Audi 100-meeting. Was ook erg leuk.
Dat klinkt ook leuk Tom! Ik zal het evenementen-topic in duiken?![]()
Klassiekerrijder zei:Pjötr zei:Klassiekerrijder zei:Ik was in De Meern, bij een Audi 100-meeting. Was ook erg leuk.
Dat klinkt ook leuk Tom! Ik zal het evenementen-topic in duiken?![]()
Nee, daar ben ik wel klaar mee. Ik mail wel een linkje, hoewel rijtjes ouwe Audi's misschien niet zo interessant zijn.
Leuk dat je die deur gaat vervangen! Wordt zo langzamerhand echt een auto om trots op te zijn, met je eigen werk erin en alle kleine irritates verholpen.

Klassiekerrijder zei:Leuk zeg! Overigens kun je met snijfolie ook wel een aardige replica van het Y10 selectronic-embleem maken.
speedtouch zei:Weer vooruitgang geboekt, prima! Ik zou ook nog even die rafels wegknippen bij de gordel. Moet lukken met een klein schaartje. Veel succes verder.
Klassiekerrijder zei:Er zit aardige voortgang in! Leuk hoor... is de rechter deur ook zo slecht?
Bofkont zei:Ah leuke updates weer
Zeer netjes weer allemaal.
Otto Oto zei:Goed bezig en mooie ontwikkelingen! Ik heb jou een privébericht gestuurd.
Bedankt Danny!! We doen ons bestdanny1995 zei:Mooi zo Peter, hij wordt steeds meer in nieuwstaat gebracht!
bmwfan21 zei:Nog even een tip als je een sticker wilt verwijderen.
Doe dan een autoventiel andersom in een (accu)boormachine.
Dus met de koperen kant in de machine.
Zo verwijder je snel stickers zonder de lak te beschadigen.
1 ventiel kun je heel veel stickers mee weghalen.
![]()
Albert zei:
Sjoerd zei:![]()
De eerste,van voor de Facelift
Rutger zei:![]()
Van na de eerste facelift, van 1988/89 dus.
Wesley zei:![]()
Een Y10 fire van voor de facelift
![]()
Lancia Y10 Fire, van na de facelift eerste eigenaar!
Charlie on Flickr zei:This is one of just 3 Lancia Y10 Selectronics on the roads at the moment- very rare indeed. Just 20 Y10s on the roads of all models!
Rutger zei:![]()
Misschien is deze auto al bekend, een Nederlandse Y10 Selectronic
![]()
Autobianchi Y10 4WD, eerste serie.
Tim zei:![]()
Een Y10 Junior
![]()
Eindelijk een voorbeeld met een gekleurde achterklep, volgens mij is dit een Etoile, maar ik twijfel een beetje
Niels zei:![]()
Lancia Y10 1.1 i.e. Ville, een nieuwe uitvoering voor me