As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

Oh wat vervelend daar in Appelscha man o_O
Ik had al niet zoveel puf gisteren om heen te gaan, al is het bijna bij mij om de hoek, maar als ik dit zo hoor was ik zo weer weg gereden.
Mijn kameraad woont in Appelscha, was er wel even geweest, voorgaande jaren vond hij het mooier.

Trouwens man man wat een gave foto's van die lancia meeting, die heb ik op een of ander manier gemist.
Echt super de super :cool:

Erg veel mooie updates weer man! Het wordt nog eens wat met die Y10 van jou! ;)
Leuk ook dat overzicht, en leuk dat je toch een register(tje) gaat beginnen. (y)
Zal ik hem alvast in het overzicht toevoegen in het registertopic? Of ga je er geen foto's van verzamelen?

Bedankt!!,

Was ook een erg leuke meeting Bofkont! :)

Nou, dat nog maar niet Wesley, ik moet me eerst nog verdiepen erin hoor.. :)

Omdat het overzicht best wel een werkje was, show ik hem graag op de nieuwe pagina nog eens :)

Het was/is wat speurwerk, maar:

14823113271_c5dbacaf74_c.jpg

Toffe Advertentie!! :D

Y10 LX
Sjoerd zei:
16979190239_f0d39e512c_c.jpg

De eerste,van voor de Facelift

Rutger zei:
15253209058_11f2673a98_c.jpg

Van na de eerste facelift, van 1988/89 dus.

Wesley zei:
13472911973_96c7a09e04_c.jpg

Een Y10 fire van voor de facelift

14778625002_a6b66a7dba_c.jpg

Lancia Y10 Fire, van na de facelift eerste eigenaar!

14983161489_5df70be564_c.jpg

Een Engelse Selectronic uit 1992.
In Nederland is een Y10 zeldzaam, maar lees de beschrijving eens:
Charlie on Flickr zei:
This is one of just 3 Lancia Y10 Selectronics on the roads at the moment- very rare indeed. Just 20 Y10s on the roads of all models!

Rutger zei:
19262518214_664b231114_c.jpg

Misschien is deze auto al bekend, een Nederlandse Y10 Selectronic :D

11621347893_8fe95c4b2b_c.jpg

Autobianchi Y10 4WD, eerste serie.

17732203854_4bb1ddfd76_c.jpg

Helemaal zeldzaam is een zwarte "Fila"uitvoering,

Tim zei:
7164983358_bff77a5039_c.jpg

Een Y10 Junior
8233019626_77615ac2fd_c.jpg

Eindelijk een voorbeeld met een gekleurde achterklep, volgens mij is dit een Etoile, maar ik twijfel een beetje

Niels zei:
13972136219_28e0de13fb_c.jpg

Lancia Y10 1.1 i.e. Ville, een nieuwe uitvoering voor me

20717660190_17733beeae_c.jpg

Een Autobianchi Y10 Turbo

4682946658_e9e46268ba_z.jpg

Autobianchi Y10 Martini Turbo 1987 :eek:

8139212249_63aa141656_z.jpg

Autobianchi Y10 GT 1.3 i.e. met daarnaast een witte Fila, of een Martini uitvoering (volgens mij dat laatste).

Die Martini uitvoering is gewoon wijs....ik zou bijna heel zachtjes willen fluisteren....bouw hem om....

Manman, wat een amateurisme daar in Appelscha. Triest hoor. Zo jaag je de liefhebbers inderdaad weg.

Das wel goed balen, maar ja of volgend jaar beter of volgende keer naar een goed geregeld evenement.

Overigens.....ik wil de TURBO!

En ik zal zometeen even in de KTS sneupen.

Nette updates hoor, je bent lekker bezig met het bezoeken van evenementen (inclusief leuke duofoto's met die oudste Y10), de kofferbak, uitlaat, de hendel van de walk-in functie van de stoel, allerhande onderdelen waaronder de nieuwe linker deur en een voorspatbord... Je bent erg goed op dreef zeg!

Dat zijn weer een hele reeks geslaagde updates (y) Uiteraard ook supernieuws dat je deur daadwerkelijk in huis hebt kunnen halen en 'ie bovendien past! Over de 'oldtimerdag' kan ik eigenlijk maar weinig zeggen, behalve: :( :cry:

Boppie zei:
Die Martini uitvoering is gewoon wijs....ik zou bijna heel zachtjes willen fluisteren....bouw hem om....

Hahaha, ja he? Ik vind hem ook super gaaf! Mooier dan de Fila zelfs! Komt wellicht ook omdat ik groot fan ben van Martini Bianco. :D

Barri zei:
Manman, wat een amateurisme daar in Appelscha. Triest hoor. Zo jaag je de liefhebbers inderdaad weg.

Ja inderdaad, ik vond het echt jammer ook, want ik had me echt verheugd.. Maar ja is niet anders.

Nissan GT-R zei:
Das wel goed balen, maar ja of volgend jaar beter of volgende keer naar een goed geregeld evenement.

Overigens.....ik wil de TURBO!

En ik zal zometeen even in de KTS sneupen.

Elektra Datsun ;)

Jaaaaa, een Turbo is begeerlijk hé?

D-C zei:
Nette updates hoor, je bent lekker bezig met het bezoeken van evenementen (inclusief leuke duofoto's met die oudste Y10), de kofferbak, uitlaat, de hendel van de walk-in functie van de stoel, allerhande onderdelen waaronder de nieuwe linker deur en een voorspatbord... Je bent erg goed op dreef zeg!

Bedankt Rutger! We moeten snel weer afspreken, je zult de auto niet meer herkennen ;)

Escher zei:
Dat zijn weer een hele reeks geslaagde updates (y) Uiteraard ook supernieuws dat je deur daadwerkelijk in huis hebt kunnen halen en 'ie bovendien past! Over de 'oldtimerdag' kan ik eigenlijk maar weinig zeggen, behalve: :( :cry:

Dankje!! Ik was ook echt blij met de deur, hopelijk deze week hem kaal maken, ik moet dat nog even uitzoeken hoe en wat.

EN dan is er nog meer nieuws! :eek:
Houdt het dan nooit op?? ;)
Zaterdag ga ik het spatbord halen, maar ook dit is eigenlijk non-nieuws...

Ik heb met Tom, de jongen van de groene Ypsilon afgesproken om een fotoshoot te doen als de auto "af is".
Maar ook dit is eigenlijk nog een beetje non-nieuws, HET nieuws is wel dat ik vandaag een afbeelding heb ontvangen van m'n striping:eek:
Er is iemand voor me bezig, en ik ben eigenlijk nu al verliefd op het resultaat, zonder dat het op de auto is.

In mijn ogen is deze forummer een tovenaar, en als deze tovenaar het goed vind, mag het plaatje van het ontwerp hier geplaatst worden, want het is echt heel mooi geworden! Tom, had ik al gezegd dat je FANTASTISCH bent?

Wat mij betreft mag je het plaatsen, het is alleen nog lang niet af. De afstanden tussen de streepjes moeten nog opnieuw worden bepaald, ik vind het er nog niet uitzien nu.

Het MEESTERWERK!! Oké nog niet af, maar te mooi om niet te delen!

Ik vind her echt super mooi, Tom! :eek:

Weer goed bezig zo te lezen! (y) Echt helemaal leuk zo'n Y10. Mooi om te zien dat je ervan geniet en dat deze stukje bij beetje nog mooier wordt, de Lancia verdient het. En laat je pret vooral niet bederven door een paar Friese zuurpruimen die het niet begrepen hebben...

smarter zei:
Weer goed bezig zo te lezen! (y) Echt helemaal leuk zo'n Y10. Mooi om te zien dat je ervan geniet en dat deze stukje bij beetje nog mooier wordt, de Lancia verdient het. En laat je pret vooral niet bederven door een paar Friese zuurpruimen die het niet begrepen hebben...

Bedankt Smarter!:) Langzaam maar zeker wordt ie mooi! Ik begin al best wel trots erop te worden.

Overigens iets totaal bizars gebeurde, het handremlampje brandde ineens weer!:eek:
21442294210_0dd8b0b5d1_c.jpg

Alsof het hebben van een Lancia niet spannend genoeg is.....De Getz is echter door het oog van de naald gekropen!
Ik was iets vergeten uit de auto en toen ik dat wou halen trof ik onderstaand tafereel aan:
21009192623_6d91f6ea08_c.jpg

Waarschijnlijk is er een vrachtauto tegen de paal aangereden, of iemand met een aanhanger. Je moet de parking doorkruisen om bij een bouwhandel te komen, een personenauto kan denk ik niet zo'n schade aanrichten, ofwel?

Met een aanhanger lijkt me het ook een lastige opgave. Ik gok op een vrachtauto.
Wel een geluk dat je Getz niet is geraakt.

Echt wel, heel bizar! Ik zal morgen eens vragen wat er gebeurd is, geen id

@ Smarter, LOL..

Daar hebben ze wel vaker last van... De blauwe Yp heeft een jaar lang een defect slot gehad, wat ik in de haast wel eens vergat,en hij het dus niet deed (bestuurderskant). Vervangen was vrij kostbaar, ik was nog trouw dealer bezoeker toen.

Op een goede dag was ik weer eens laat, en daar stond ik met de sleutel in het slot, en dacht nog "fuckie, is ook zo" en POEF, de auto was open...

Is dat nou karakter, persoonlijkheid of nukken? Ik ben er nog niet over uit...

Niet alleen Italianen hebben het. Ook Koreanen doen het. Gisteren had ik mijn SsangYong aan het lopen en toen ik de sleutel terug draaide, ging hij niet uit. Dus dan maar in zijn drie zetten met de handrem erop en koppeling los, gaat hij ook wel uit :) . Even later weer geprobeerd en toen ging hij wel gewoon uit :confused:

Je hebt wel geluk gehad met jouw kleine Koreaan zo te zien (y)

Het was fijn geweest als het paaltje zware schade had aangericht, want wederom lijkt de Hyundai start problemen te hebben. EN daarbovenop stinkt ie branderig.. Volgens mij vooral bij het schakelen. :(

Ondanks het feit dat ik ervan overtuigd ben dat als je op Dingen let, je altijd dingen tegenkomt, baal ik wel. Vanmiddag maar WEER goed oplettend. Bedenk tijdens het typen dat het ook weer de steenmarter kan zijn, zucht.

Ohoh, koppeling stuk!

Nee vast niet, maar slecht starten kan ook in je gasklep zitten, die ff schoonmaken en dan nog eens kijken.

De Getz lijkt dus ook nukken te hebben, want sinds m'n post doet ie het zoals het hoort :confused:

Nu onderweg naar het Friesche Land, op naar de onderdelen van de Y10! :)

Lampjes in het dashboard die soms branden en soms niet zou ik me niet zo druk om maken bij een wat oudere Italiaanse auto. Ik ben ook wel eens in Appelscha geweest, vond het wel leuk, maar had me niet aangemeld als deelnemer, was er gewoon als bezoeker.

Ben wel heel benieuwd hoe de Y10 eruit ziet als hij helemaal af is, je let zelfs op details als de autogordel. Ik zag verder bij het doorbladeren van dit topic nog een bekende Y10. Deze foto's heb ik gemaakt bij een Autoweek forum meeting, 2006 alweer. Leuk dat de auto dus blijkbaar nog steeds rondrijdt. Persoonlijk had ik hem liever origineel gehouden denk ik. Staan jouw foto's trouwens in de Youngtimer magazine?

KIF_8901_zpsw1tcyqes.jpg

KIF_8913_zpslgat2c3j.jpg

QV zei:
Lampjes in het dashboard die soms branden en soms niet zou ik me niet zo druk om maken bij een wat oudere Italiaanse auto. Ik ben ook wel eens in Appelscha geweest, vond het wel leuk, maar had me niet aangemeld als deelnemer, was er gewoon als bezoeker.

Ben wel heel benieuwd hoe de Y10 eruit ziet als hij helemaal af is, je let zelfs op details als de autogordel. Ik zag verder bij het doorbladeren van dit topic nog een bekende Y10. Deze foto's heb ik gemaakt bij een Autoweek forum meeting, 2006 alweer. Leuk dat de auto dus blijkbaar nog steeds rondrijdt. Persoonlijk had ik hem liever origineel gehouden denk ik. Staan jouw foto's trouwens in de Youngtimer magazine?

Bedankt QV (y)
Ik vind het erg leuk om bezig te zijn met Y10. Doe m'n best, en zeker kleine dingen kunnen veel "opleveren" zowel "aah gaaf", maar ook irritaties, zoals de gordel ;) .

Ah, die Y10.. Ja die is Bert, hij staat te wachten op een goede dag, om aangepakt te worden. Hij leeft dus nog wel! :)
Niet helemaal origineel meer. Maar wel één van de weinige (lees volgens mij enige ) Turbo's in ons land.

Ja die lampjes zijn bijzonder he? Daar had de Ypsilon ook last van, maar ik denk dat het te maken heeft met de zekeringen ofzo, want ook de Centrale vergrendeling moet worden gefixt , op de een of andere manier.

Inderdaad ik sta in Youngtimer Magazine, met zowel vakantiefoto's, als foto's gemaakt door mij, voor een vriend van me. De foto heeft zelfs de cover gehaald, JEEJ!

21723158226_fb9da3294b_c.jpg

De foto van de Volvo is van mijn hand!

21126547644_39b1602848_c.jpg

En mijn reportage :)

Anyway, gisteren dus wederom naar Joure afgereisd. Om wat spullen te halen. Daarnaast zou medeforummer Otto ook wat spullen komen halen, samen met zijn broer.

Het resultaat:
21737663782_63833938f1_c.jpg

Mijn nieuwe spatbord. :)

21723171716_8a3f9c0887_c.jpg

De hoedenplank moet even weggedacht worden, die is voor iemand anders. Voor de rest wat kleine spulletjes, en vloerbedekking voor in de kofferbak, met isolerend matje voor eronder.

21128253223_39397fc7b4_c.jpg

M'n vader is in zijn nopjes, ook hij heeft een koopje op de kop getikt, een nieuwe tankdop. Met koortje, EN knopje om hem op te hangen.

21562414509_b2ac7b06f4_c.jpg

Meteen ook maar even een doekje door de tank gehaald, staat toch meteen een heel stuk fraaier!

21749270185_a72586486d_c.jpg

Ik ben nog opzoek naar een autoradio, met cassette-speler EN line-in-ingang, en in Appelscha stond iemand met een hoop radio's.
Twee personen eigenlijk, de ene had een radio die me eigenlijk aansprak, en ik had hem al bijna gekocht, totdat de prijs bekend werd, 75 euro! :eek:

Dat werd me toch iets te gortig, en ben doorgelopen. Bij een andere mensen stond ook een doos met radio's, helaas niets wat ik wou, tot ik bovenstaande zag, met USB-ingang. Leuk maar, waarom zou ik het meenemen, totdat de vrouw de prijs noemde, 2,50. Nou dat leek me een leuke gok, en wat blijkt, hij doet het!! Hij is eerst ingebouwd in de Rover, wellicht komt ie in de Hyundai EN gaat mijn radio naar m'n vader, ik ben er nog niet helemaal over uit.

Tot slot nog even een doekje over de Rover gehaald.. Had ie wel verdiend!
21562502859_159d715847_c.jpg

Het blijft in mijn ogen een prachtige auto, die weliswaar iets minder des Rover is als andere modellen, maar dankzij de Facelift is ie van Honda met Rover-sausje wel naar Rover met-Honda-invloeden gegaan.
21749358145_c4afaee235_c.jpg

Nu alleen de krasjes op de bumper eens aanpakken, en vooral een ander kenteken erop, deze is vrij kaal aan het worden, maar m'n vader vindt het zonde van het geld. (pffff suffie)

Maar dan is er nog het volgende..

Ik ben een beetje verliefd geworden! Hier is het verhaal.

De Hyundai is vervoermiddel, maar toch merk ik dat ik er geen klik mee heb, totaal niet. Ik doe mijn best,maar het lukt niet. Hij is niet lelijk, maar toch.
Iedere keer denk ik, het is niet erg, want voor "de leuk" heb ik (nou ja pap en ik natuurlijk) de Y10.
Maar ik merk dat ik een beetje mezelf toesta om te kijken naar een andere auto.

Zo kijk ik inmiddels dagelijks of ik de perfecte Ypsilon kan vinden.
Zoals mijn oude, dus model 1996-2003. Maar het moet dan de perfecte zijn, dus geen Elefantino blue.
Liefst een 1.4 of anders een 1.2 16v. Indien mogelijk lederen bekleding. En mistlampen voorop. Aan de andere kant, een auto die wat minder perfect is, zou ik dan wel "willen aanpassen" dus een interieur die me zou aanstaan, ook leuk.

Maar sinds 3 dagen heb ik een auto op mijn netvlies staan die ik super mooi vind, en eigenlijk wel perfect vind:
21759803951_2edaa1aec1_z.jpg

Een Rover 25!
21563564649_9b0b1ab433_z.jpg

Zo lijkt ie misschien niet super flitsend, ik beken.
21127707894_df8ba0c291_z.jpg

De steptronic maakt een hoop goed, EN de potente motor ook, een 1.8! :eek:

Advertentie

Qua lasten zou ik moeten rekenen of en wat het zou kosten, wegenbelasting is gelijk aan de Getz, zou zo'n Rover een zuipschuit zijn?
Maar ik denk dan, maakt het uit? Ik bedoel zoveel kilometer rij ik ook weer niet (maximaal 15.000) , maar wel elke kilometer zou me een smile geven (denk ik) .

Ik had het gisteren met m'n vader erover, hij begreep het wel, maar zei meteen ook:
"Zo'n Rover moet je dan wel oprijden"

Dat is in mijn ogen niet zo'n probleem, met Y heb ik ook 7 jaar gedaan, was het ongeluk niet gebeurd zou ik dat waarschijnlijk nu nog doen.

Ik wil eigenlijk niet teveel geld toe betalen. De Rover is een jaar en 2 maanden ouder. Maar wel een beter uitvoering EN minder kilometers.

Mijn redenatie is dit..
Voor de handel is een Rover (net als SAAB, Lancia, Alfa) een blok aan het been, daar zit volgens mij niemand op te wachten. Een Hyundai Getz ligt dan wel beter in de markt. Die ben je volgens mij sneller kwijt.
Ik snap wel dat ik waarschijnlijk geen geld toe krijg, en ik vrees een ruil met gesloten portemonnee wordt ook lastig (doen bedrijven dit eigenlijk wel?)

Deze ook gezien? Geen steptronic, maar wel een heel leuk interieur en een goede radio ;) :
https://ww3.autoscout24.nl/classified/268665670?asrc=st|as

Die is ook tof Danny, erg mooie kleur ook! Grappig die radio! :)

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG

Gave optie!!!:eek:

$_85.JPG

Advertentie

Deze vind ik wel heeeeeeeeeeeel erg mooi, briljante bekleding! Alleen import...

Met die wil je geen ongeluk krijgen, want dan ben je er niet meer, heeft totaal geen kreukelzone!
Kwam een keer een crash test video ervan tegen ergens en daar werd je niet bepaald vrolijk van.

Diante zei:
Met die wil je geen ongeluk krijgen, want dan ben je er niet meer, heeft totaal geen kreukelzone!
Kwam een keer een crash test video ervan tegen ergens en daar werd je niet bepaald vrolijk van.

Man man man, denk toch eens na voordat je iets zegt. Peter zegt net nog:

"met Y heb ik ook 7 jaar gedaan, was het ongeluk niet gebeurd zou ik dat waarschijnlijk nu nog doen."

Toffe opmerking dan... (n)

Is wel leuk die Ypsilon. Dat youngtimer magazine kun je die gewoon in de supermarkt kopen?

Ik ben wel benieuwd naar het verhaal van die 480 met die mooie velgen :D

Leuke updates weer, trouwens wat een geweldige nette Rover 45 heeft je vader, mooie kleur met nog een geweldige glans.
Interieur/dashboard is zeer herkenbaar, onze civic was identiek.

Die rover 25 heb ik persoonlijk minder mee, maar als jij het echt ziet zitten gewoon heen gaan, het is zelfs in je eigen woonplaats.
Gesloten beurs handel komt wel voor, maar ga er niet van uit zou ik zeggen, uiteraard zou dat wel je eerste voorstel zijn.
En daarna handelen met het mes op de keel, beginnen met 100 euro toe betalen :)

https://www.autowereld.nl/lancia/y-psilon/1-2-cosmopolitan-lederen-bekl-airco-14139129/foto.html

Zou ik eerder voor zoiets gaan, zeer luxe ding.

Ja Datsun, hij is in de winkel te koop (sowieso Bruna), het is een erg leuk blad, en het artikel is ook erg leuk. Ik heb het nog niet helemaal gelezen, oh en ik moet je nog pb-en.. ;)

Mechanix, ja heel gaaf is ie he? Ik ben ook een beetje als een blok ervoor gevallen.

Bedankt René!
De 45 glimt mooi he? Ik vind het een prachtige auto, nog altijd. Mijn ouders hebben hem nu 11 jaar. Ik heb er echt een zwak voor. (heb hem dan ook uitgezocht :D )
Volgens mij is het dashboard niet meer helemaal 1 op 1 hetzelfde, in de 400 wel geloof ik, maar ik ben me niet 100% zeker. De laatste 45 was wel wat anders.
De 25 vind ik een aardige doorontwikkeling van de 200, die ik eigenlijk mooier vind. Tijdsloos en haast perfect vormgegeven. Een ontwerp waar ik geen fout in kan vinden, zeker de 5deurs. Dat vind ik echt één van de mooiste auto's uit de jaren 90.

Diante, zoals Rob al zei, niet zo handig...
Er zullen ongetwijfeld veiligere auto's zijn, zeker want de Yp is in 1996 op de markt gekomen, en we leven nu in 2015.

Ik heb 7 jaar in Ypsilon gereden, dit was de mijne:
15894630178_ef177c5cab_c.jpg

In die 7 jaar, ben ik naar de Noordkaap geweest, de auto was toen al op leeftijd. Ik ben met een vouwwagen erachter naar Zuid-Frankrijk ermee gereden, door Parijs, Oslo & Hamburg gereden. Heb de Duitse Autobahn ermee bereden, en ik leef nog steeds.
Sterker nog, qua "veiligheid" doet een Ypsilon niet onder voor een Polo.
Verstevigde portieren, airbag , en benzine systeem dat na een ongeval zich afsluit. Mocht je kunnen rijden,moet je eerst op een knop drukken en als de auto het toelaat (lees rijdbaar is) kan je je weg vervolgen.

Dat ik nu dankzij een ongeluk, met de Yp, blijvend lichamelijk letsel heb, is niet de schuld van de Yp, dat had ik ook gehad in een Polo, of wat dan ook. De auto, en trekhaak hebben een klap van een stilstaande auto, waarop een Ford MPV vol beladen met kar, met een snelheid van 50 of harder is op geknald goed doorstaan, daardoor leek de auto totaal niet totaalloss.

Als de dag daar is, en ik eindelijk de map op m'n laptop kan openen met de vakantie-foto's, en de schade auto dus voor me heb, dan zal ik die hier eens plaatsen. Zover is het nog niet..

Gewoon rustig doen en niet overhaasten.

Mijn oma heeft ook eens een ongeval gehad in de toyota corrola eerste generatie die mijn opa echt in dat jaar nieuw had gekocht.
Die was toen ook zo veilig als wat en zou je nu beschouwen als onveilig.

Een auto is er gewoon op gemaakt om in de testen van meest voorkomende botsingen veilig te zijn, maar ja een klap van 50 km/h is gewoon veel kracht en dat gaat niet altijd goed.
Ik ga een net zo onveilige auto kopen als de Yp, voel ik me daar onveilig in? Nee een ongeluk kan altijd gebeuren en meestal is het niet eens je eigen schuld.
Zelfs in de V60 van mijn pa houd ik mijn hart wel eens vast met alle capriolen van onze medeweggebruikers (lees: zelfbenoemd amateurcoureur)

Ik zie je PB wel tegemoet!

Tof artikel in het Youngtimer Magazine!
En goed dat het is gelukt in Joure (en nogmaals bedankt voor de moeite die je voor me hebt gedaan). (y)

Zo'n Rover 25 is inderdaad een hele mooie auto. Wat mij betreft een hele verbetering. :)

Dat is een fraaie BRM! Wel de ultieme binnenkant dit zeg, super mooi!

De door Bofkont geplaatste Yp "ken" ik ook al, die vind ik ook erg begeerlijk. Zelfs het zwart, wat ik niet geweldig vind, kan ik pruimen door de mooie binnenkant, prachtig ding zeg!

EN Wes, bedankt!! Had je m'n whatsapp nog gezien? De foto die ik je vanmiddag stuurde..

Dan het volgende... De mooie 25 staat op ongeveer 10 minuten fietsen van m'n huis, dus ik ben heen gegaan, om daarna nog een Ypsilon te bekijken.
Beide in Assen, de Rover vol verwachting, de Ypslion ietsje minder hoopvol.

Nou om een lang verhaal kort te maken, wat een deceptie zeg!

De Rover had overal krasjes, vaal rubber, roest, en een gehavende bumper voor.

21136190803_677f00bb96_c.jpg

Roest!

21757206635_612cf9d127_c.jpg

De bumper was ook niet helemaal fris meer.

21569234700_25d70e4278_c.jpg

Vreemde zaken op de deur...

21757218185_9f594cd0ef_c.jpg

Vaal rubber..

En dan oogde het interieur moah, wel netjes maar en niet perfect.

NEXT!

en dus ging ik op m'n fietsje een paar straten verder, en belande ik bij deze:
21570356549_4baf498454_c.jpg

Prachtige kleur!

21570355469_fc38aa61a8_c.jpg

Check het zand bij het achterwiel, om te kijken naar de staat van de wielkast, kwam er een zandbank los!

21745571912_fd0fc99d48_c.jpg

ergernis 1

21570347059_d7bc8b39da_c.jpg

nummer 2

21766606871_389b43e6a4_c.jpg

fikse kras!

Dan is er nog ROEST !
21766607191_739d50b246_c.jpg

kofferklep-slot

21745568632_2a599fac70_c.jpg

Linksachter

21569228410_3c63d4c3b4_c.jpg

Rechtsachter

Kortom, mister right is niet gespot vandaag.

Das best wel balen!

Wat te denken van een lel van een auto!
Een andere italiaan!

En ik ga nog even nadenken terwijl we handlingmodellen bespreken.....Oh ja ik heb vanochtend youngtimer magazine gekocht.
Als die ene met de mooie 17" velgen van jouw maat is, heeft ie geluk dat de kop opnieuw is gedaan want met die chiptuning speelt die niet op safe.
Reden kan ik later nog wel uitleggen. Maar ik had gewild dat ik het artikel niet had gelezen.......nu twijfel ik weer in mijn hoofd (zonder iets te kopen) Maar het is jammer dat het gewoon niet verstandig is.

Dankje Datsun! :)

Hoe mooi een R25 is, en de Alfa ook, als de Hyundai wordt vervangen gaat dit gebeuren door een Yp of Rover 200/25.

Ik wil dan de perfecte auto. In mijn ogen dan he.
Op papier was de rode 25 super mooi, wat in de praktijk ontzettend tegen viel :(

Over de blauwe Yp had ik minder verwachting, maar deze was ook niet geweldig.

Er is ook nog geen zoektocht, daar heb ik teveel voor aan m'n hoofd.
De reden dat ik het liefste een Yp wil of 200 (of 25) is omdat een soort van m'n "bereikbare" droomauto's zijn. Auto's die ik qua ontwerp prachtig vind, die voor de vaste lasten niet extreem duur zijn en ook betaalbaar in aanschaf zijn.
De ypsilon heb ik al gehad, dus aan de ene kant heeft een 200 dus en streepje voor, maar aan de andere kant, een Yp is en blijft in mijn ogen bijna een kunstwerk. En een hele fijne auto.

Lastig hoor, zo'n luxe probleem!

Zowel de Ypsilon als de 200/25 scoren ook bij mij hoog binnen hun (leeftijds)klasse! Jammer dat de twee bezichtigde exemplaren tegenvielen, want ze lijken me beiden een exclusief alternatief voor de Getz.

Youngtimer Magazine is geen zelfstandig naamwoord. Dus behoeft het tijdschrift ook geen lidwoord. Waarvoor dank.

@Peter: stel je niet teveel voor van de inruil van de Getz: volgens mij staat op jouw Koreaanse volhouder al meer dan 194.000 kilometer. Ik kreeg in het voorjaar een inruilaanbod van 2245 euro bij inruil op een i20 van 2011. Mijn Getz had toen 165.000 kilometer op de teller.

Ik heb het niet gedaan omdat de i20 niet het exemplaar was dat ik echt zag zitten. Hiermee heb je misschien een kleine indicatie van wat de Getz kan opleveren. Bij een goedkopere auto zal het inruilaanbod waarschijnlijk ook wat lager liggen.

De 25 heb ik altijd een leuke auto gevonden, de Steptronic lijkt inderdaad een mooi exemplaar totdat je ging kijken. Een 1800 met een automaat? Een verbruik van maximaal 1 op 12 denk ik. Mijn Getz zit op 6,51 liter op 100 kilometer: 1 op 15,3. Kijk goed naar je maandlasten. Hoe zit het verder met de onderdelenvoorziening van de Rover op de lange termijn?

Succes met de zoektocht naar de nieuwe daily-driver.

Terug
Bovenaan