QV zei:
Lampjes in het dashboard die soms branden en soms niet zou ik me niet zo druk om maken bij een wat oudere Italiaanse auto. Ik ben ook wel eens in Appelscha geweest, vond het wel leuk, maar had me niet aangemeld als deelnemer, was er gewoon als bezoeker.
Ben wel heel benieuwd hoe de Y10 eruit ziet als hij helemaal af is, je let zelfs op details als de autogordel. Ik zag verder bij het doorbladeren van dit topic nog een bekende Y10. Deze foto's heb ik gemaakt bij een Autoweek forum meeting, 2006 alweer. Leuk dat de auto dus blijkbaar nog steeds rondrijdt. Persoonlijk had ik hem liever origineel gehouden denk ik. Staan jouw foto's trouwens in de Youngtimer magazine?
Bedankt QV

Ik vind het erg leuk om bezig te zijn met Y10. Doe m'n best, en zeker kleine dingen kunnen veel "opleveren" zowel "aah gaaf", maar ook irritaties, zoals de gordel

.
Ah, die Y10.. Ja die is Bert, hij staat te wachten op een goede dag, om aangepakt te worden. Hij leeft dus nog wel!

Niet helemaal origineel meer. Maar wel één van de weinige (lees volgens mij enige ) Turbo's in ons land.
Ja die lampjes zijn bijzonder he? Daar had de Ypsilon ook last van, maar ik denk dat het te maken heeft met de zekeringen ofzo, want ook de Centrale vergrendeling moet worden gefixt , op de een of andere manier.
Inderdaad ik sta in Youngtimer Magazine, met zowel vakantiefoto's, als foto's gemaakt door mij, voor een vriend van me. De foto heeft zelfs de cover gehaald, JEEJ!
De foto van de Volvo is van mijn hand!
En mijn reportage
Anyway, gisteren dus wederom naar Joure afgereisd. Om wat spullen te halen. Daarnaast zou medeforummer Otto ook wat spullen komen halen, samen met zijn broer.
Het resultaat:
Mijn nieuwe spatbord.
De hoedenplank moet even weggedacht worden, die is voor iemand anders. Voor de rest wat kleine spulletjes, en vloerbedekking voor in de kofferbak, met isolerend matje voor eronder.
M'n vader is in zijn nopjes, ook hij heeft een koopje op de kop getikt, een nieuwe tankdop. Met koortje, EN knopje om hem op te hangen.
Meteen ook maar even een doekje door de tank gehaald, staat toch meteen een heel stuk fraaier!
Ik ben nog opzoek naar een autoradio, met cassette-speler EN line-in-ingang, en in Appelscha stond iemand met een hoop radio's.
Twee personen eigenlijk, de ene had een radio die me eigenlijk aansprak, en ik had hem al bijna gekocht, totdat de prijs bekend werd, 75 euro!
Dat werd me toch iets te gortig, en ben doorgelopen. Bij een andere mensen stond ook een doos met radio's, helaas niets wat ik wou, tot ik bovenstaande zag, met USB-ingang. Leuk maar, waarom zou ik het meenemen, totdat de vrouw de prijs noemde, 2,50. Nou dat leek me een leuke gok, en wat blijkt, hij doet het!! Hij is eerst ingebouwd in de Rover, wellicht komt ie in de Hyundai EN gaat mijn radio naar m'n vader, ik ben er nog niet helemaal over uit.
Tot slot nog even een doekje over de Rover gehaald.. Had ie wel verdiend!
Het blijft in mijn ogen een prachtige auto, die weliswaar iets minder des Rover is als andere modellen, maar dankzij de Facelift is ie van Honda met Rover-sausje wel naar Rover met-Honda-invloeden gegaan.
Nu alleen de krasjes op de bumper eens aanpakken, en vooral een ander kenteken erop, deze is vrij kaal aan het worden, maar m'n vader vindt het zonde van het geld. (pffff suffie)