As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

Ja klopt Ralph, die wieldoppen even vervangen en klaar! Heb die kleur nog niet eerder in ons land gezien!

Omdat het bericht op de laatste pagina stond, nog maar even een control+C doen en hem hier plaatsen, op de nieuwe pagina :

Lang stil geweest in m'n topic, ik moet nog veel verhalen plaatsen zie ik..

Ik ben altijd zo'n nerd die zijn auto als het kan naast een identieke zet, en ja deze Getz was een mooi "slachtoffer" ook een erg mooie kleur vond ik!

De Getz zijn engine-lamp heeft nog niet weer gebrand trouwens, het lijkt dus echt een verstoorde meting zijn geweest..

De Y10 rijdt op dit moment niet, na de dag in Zandvoort is de uitlaat kapot gegaan... huh wat?
Nou tijdens het poetsen op zaterdag wou ik de auto keren, en toen viel me het zware motorgeluid wel erg op, en ja hoor de uitlaat door... Bij het flexibele-deel. Dicht gesmeerd, en zo kon ik toch naar Zandvoort. Op de terugreis was het lawaai toch wel bijna ondragelijk, en nadat ik m'n vriendin had afgezet in Hoogeveen, moest ik nog 20 minuten rijden, nou met 80-90 over de snelweg, zo bang was ik dat ie er onderuit zou vallen...

De onderdelen zijn binnen, en dinsdag gaat onze tovenaar ermee aan de slag, dan krijgt ie ook nieuwe APK. Inmiddels heb ik nieuwe spiegels gemonteerd (jokmodus uit, mijn vader heeft dit gedaan).

De Getz, tja ik wil de roest nu echt wel aanpakken, het ontbreekt me aan motivatie.. Dat is op dit moment wel "the story of my life" . Gelukkig heeft 'n vriend van me een loods, dus ik heb met mijn liefste glimlach gevraagd of evt de auto daar kan staan "drogen" , en dat kon, jeej!

Ondanks dat een Getz een nietszeggende, saaie auto is, waar menigeen de autoliefhebbende neus voor op zou halen, merk ik dat ik toch inmiddels wel (eindelijk) een band met 'm heb, en word ik, nu ik niet meer elke dag rijd, altijd blij als ik hem zie...
Natuurlijk is elke cent die ik er in steek, weggegooid, maar aan de andere kant, het lijkt me stiekem ook best tof om echt jaren met 'm te doen. Nu staat de teller op 200.000 (en een beetje) , dus ja die is nog lang niet af..

Zullen we toch maar een plaatjes er nog in gooien?

Kijk El Bandito shinen!

Aangezien ik bijna verliefd ben op de Rover van Thomas, moesten we natuurlijk foto's van onze "kindjes" maken!

Speciaal voor deze dag heb ik (wederom alle credits gaan naar m'n vader) de zijkant iets netter gemaakt.

Nog één Zandvoort-foto dan..

Een week later was het dus tijd voor de Meern

De Koreaanse neuzen... Volgens Rutger en ondergetekende kunnen we inmiddels wel stellen dat Hyundai de VW van het forum is, ze komen best vaak voor! :D

Voor mijn gevoel is een Getz best groot/hoog, dat wordt nu nog maar eens goed naar voren gebracht..

Het is meerdere malen gezegd, maar de koplampen "moesten echt maar eens door Bofkont onder handen worden genomen".

En tot slot, nog een paar leuke Getz-spots van de vakantie:

Roest op een plaats waar ik nog geen roest heb!

Viessss, maar stiekem vond ik hem wel stoer zo...

De geile Getz, ehm gele... helaas ook niet moeders mooiste.

Maar deze.... wat een prachtige Cross, en de kleur maakt de auto meteen ook best chique vind ik...By far de leukste Getz die ik ooit gezien heb!

Blijft een prima auto zo'n Getz, zeer betrouwbare techniek.
roest zou ik zeker op korte termijn aanpakken als je de wagen langer wilt blijven rijden.

Klopt Bofkont.. In Letland reden ze echt nog veel erger rond, ik heb nog ergens een foto van ééntje die "in mijn kleur" is. Maar dat viel me sowieso op, heel veel auto's daar hebben roest... Maar ook auto's waar je het niet van verwacht... Volvo's, Kia's, Ford Galaxy, Avensis, Passat. En dan ook nog recentere auto's dus, laten we zeggen 2004 en nieuwer... Heel maf..

Nog een leuk kleurtje!

Leuk zeg om met eigen auto het Oostblok (en verder) te verkennen. Zeker door de verhalen van de Koude Oorlog heb ik ook wel een lichte interesse voor het oude Sovjet. De series (maar ook zeker de boeken!) van Jelle Brandt Corstius zijn dan zeker het bekijken en lezen waard. Ook films die over de verhoudingen in het Sovjet gaan vind ik interessant. Natuurlijk heb je de good-old Goldeneye, maar ook Archangel (met Daniël Craig) is een aanrader. Als jij nog meer tips op film en boeken gebied heb hoor ik dat graag natuurlijk!

Leuk Enzo (y) Ik zal eens zoeken naar die film met Daniël Craig. Ook leuk, is "The Russia house" met Sean Connery, ook oud. En ik meen me de film "Gorky Park" te herinneren.

Ja de trip was zeer leuk om te doen, dat doe ik toch het liefste, met eigen auto de wereld verkennen..

Hoewel, die enorme Concorde vond ik ook wel erg leuk!

13925905_2131020360456723_6611719100056241085_o.jpg

Gave Y10 te koop in Italië, gespot in de Facebookgroep van de Y10.

Roest in de spatborden is vaak een kwestie van het zand/modder jaren en jaren in de spatbord randen laten rotten.
Kleine moeite 2x p jaar even een straaltje water en met de vingers erdoor.

Geniaal die gigantische camper :eek:
Ik heb een vrachtwagen rijbewijs dus zou er op mogen rijden.

Bofkont, nou moet je ophouden... Vrachtauto-rijbewijs, poetsen, mooi huis....Nog even en ik ga jou als ideale man zien :D

Anyhow, gisteravond de Y10 weggebracht voor de jaarlijkse APK.. Dat ging dus met flink wat lawaai gepaard! Immers is de uitlaat stuk..
Mijn tovenaar doet thuis een pre-apk-check, en dan dingen vervangen en dan dus de apk..

Hij heeft wel wat werk, want de uitlaat moet eerst vervangen worden... De noodreparatie heeft helaas geen stand gehouden:

Gelukkig doet de verlichting het wel goed! :)

Naast de uitlaat, zijn sowieso de voorbanden aan vervanging toe, de bodem lijkt overigens overal nog hard te zijn, dat valt ook weer mee dus!

Los van de APK, een tijdje terug bood iemand in de Lancia Groep op FB, spiegels aan, voor niets! Dus zie hier mijn nieuwe buitenspiegel:

Zo die is goed door gerot :T
Dat wordt even investeren in de Italiaan samen met de bandjes.
Leuke aanwinst die nieuwe spiegels.

Haha de ideale man , in de praktijk valt dat hard tegen volgens mij vriendin :)

Haha, nouja vrouwen denken/hebben * altijd gelijk (te hebben).[size=small]*doorhalen wat niet van toepassing is[/size] Bofkont :T

Is dat zo Boppie? Ik geloof je trouwens hoor :cool:

@ Altai... Dat werkt niet altijd hoor...

Zo heb ik met een maat van me de uitdrukking "oh hoooiii" als er een potentieel lekker ding langs komt. Dit is dan ook grote hilariteit als we samen op pad zijn. Zijn reactie is dan ook meestal; "oh tuurlijk, die met dat baardje zeker" of "echt? doe normaal". Maar soms zeg ik het ook over een (zoals hij zegt) lekker wijf, zijn reactie is dan altijd "huh, waar?" als ik dan zeg "ja die blonde, op de fiets", checkt hij dat dus in de spiegels, en komt de reactie "oh verdomd je hebt gelijk". Echter, op het moment dat hij het eens niet over een "lekker wijf" heeft, maar denkt dat het in mijn categorie is, dan slaat ie echt 9 van de 10 keer de plank volledig mis.

Anyhow, ik zat nog even te denken over de auto..
In de motor-ruimte ligt dus mijn reserve-wiel. Omdat de voorbanden niet al te best meer zijn, opperde m'n tovenaar dus 2 nieuwe banden, eventueel 1 en dan m'n reserve wiel, omdat die nog nieuw is,en een volledig formaat heeft. Bij het bekijken van de band,hebben we besloten om het niet te doen, het leek wel alsof alleen het loopvlak nieuw was. Dus dom gezegd dat er van 2 banden 1 is gemaakt, maar kan dit zomaar?

Een beetje een late reactie maar wat een leuke vakantie-avonturen Pjötr, meer meer meer!!!

Over die band kan ik zonder foto niets zinnigs zeggen, het kan zijn dat de wang vol droogtescheurtjes zit maar dat dit op het loopvlak nog niet zo zichtbaar is... Vrachtwagenbanden krijgen wel eens een nieuw loopvlak aangemeten, ik weet niet of dat ook veel met autobanden gebeurt.

Bedankt Dirk, beter laat dan nooit toch? :D

Ik moet even motivatie vinden, maar dan klim ik weer in de pen! Iets met een spiraal doorbreken enzo.

Zal eens een foto maken van de band!

Morgen is de Lancia weer klaar, 2 nieuwe banden, uitlijnen, montage van de uitlaat, en het ophang-systeem(doorgeroest) van de katalysator is vervangen. Remleidingen zijn opgeschuurd. Die leidingen moeten waarschijnlijk voor de volgende APK vervangen worden, maar misschien houden ze nog wel langer, maar in ieder geval het zit er (ooit) aan te komen.

De onderkant was verder in goede staat, alleen wel zo dat de rechter dorpel in de gaten moet worden gehouden. Die begint wel wat slechter te worden, maar er was nog geen reden tot paniek.

Al met al een goed bericht, dus ook dat de auto niet de vorige keer malafide door de keuring is gekomen, maar echt als basis goed is.
Onze tovenaar was goed te spreken over el bandito. En zei me dat met de nieuwe banden, de auto waarschijnlijk ook minder zwaar zou sturen. Ben benieuwd dus.

Morgenavond kan ik hem weer ophalen.. Ik ben benieuwd hoe mooi ie gaat klinken met de nieuwe uitlaat.

Tijdens de vakantie zijn we ook naar (de restanten) van het concentratiekamp Salaspils. Dit ligt op ongeveer 18 kilometer van Riga.
Daar staan ter nagedachtenis enorme beelden. Ik moet bekennen, ik had dit eens bij BNN-op-reis gezien, en dit was ook één van de dingen die ik heel graag wou zien.

Je hoort ook continu een soort gedreun, wat als een hartslag moet doorgaan.

Van te voren, had ik een paar foto's van de Hyundai gemaakt. Helaas niet met de beelden, maar wel met Letse bomen.

En dan was het zover El Bandito kon worden opgehaald! Voorzien van verse APK!

Stationair had de auto een "rappel" en dat bleek dus de stang te zijn bij de katalysator, die doorgeroest was. Nu heeft de auto weer een beschaafd geluid, de rappel is weg en rijdt de auto beter door de nieuwe banden. Ik zelf heb niet gereden, maar dat haal ik zaterdag in, als de auto weer mag schitteren in Ruinerwold, bij de oldtimerdag aldaar!

Ik zag 'm vandaag staan in al zijn Italiaanse glorie op het grote veld in Ruinerwold. Ben er eens rustig omheen gewandeld want wanneer zag u er eentje voor het laatst "live?" Erg leuk Y-tje Pjötr; ik zou zeggen een 8 uit 10 :D . Na een poosje met je vader gesproken te hebben (die op je zat te wachten trouwens) weer verder gehobbeld.
Met de groeten van Bofkont (sprak ik vandaag ook nog) wens ik je nog veel plezier met dit zeldzame ei eh... Y.

Wat prettig dat de Y weer helemaal lekker is voor het komende jaar Peter. Zo te horen ook niets geks bij de APK, gewoon normale slijtagedelen.

Dat kamp Salaspils klinkt erg indrukwekkend, sowieso word ik steeds weer blij van je reisavonturen dus keep them coming! ;)

-EDIT-

Ik had ook nog een leuke Yp voor je:

Frederiksen zei:
Ik zag 'm vandaag staan in al zijn Italiaanse glorie op het grote veld in Ruinerwold. Ben er eens rustig omheen gewandeld want wanneer zag u er eentje voor het laatst "live?" Erg leuk Y-tje Pjötr; ik zou zeggen een 8 uit 10 :D . Na een poosje met je vader gesproken te hebben (die op je zat te wachten trouwens) weer verder gehobbeld.
Met de groeten van Bofkont (sprak ik vandaag ook nog) wens ik je nog veel plezier met dit zeldzame ei eh... Y.

Bedankt Frederiksen! Het is altijd leuk om mensen te horen over de auto. Gisteren best veel mensen gesproken, die de auto een warm hart toe droegen!
Sommigen omdat ze zelf één gehad hebben, anderen omdat ze hem inmiddels van een event kenden.
Jammer dat ik je niet gesproken heb, volgens mij zag ik je net weglopen toen ik vlakbij was.
Inderdaad m'n vader wachtte op me, we en een vriend van me, waren elkaar compleet verloren, en tot overmaat van ramp was m'n telefoon ook nog leeg, dus met m'n laatste procent een berichtje gestuurd dat ik naar de auto ging, wat een drama... ;)
Ga je vaker naar Ruinerwold? Groot he, en wat een auto's... Je raakt bijna verloren in al dat moois!
Aanrader is ook nog event in Appelscha. Das vlakbij Bofkont, doe hem de groeten terug!

Gewoon Dirk zei:
Wat prettig dat de Y weer helemaal lekker is voor het komende jaar Peter. Zo te horen ook niets geks bij de APK, gewoon normale slijtagedelen.

Dat kamp Salaspils klinkt erg indrukwekkend, sowieso word ik steeds weer blij van je reisavonturen dus keep them coming! ;)

Ja klopt, het viel allemaal mee. Ik heb inmiddels ook iemand die kan lassen, die zat nota bene in mijn kennissenkring... (Fiat foto meneer A. ;) )
Die Yp is leeeuuukkkkk!! Ik ken ze wel in het oranje met zwart, maar niet met zwart en oranje. Volgens mij is het wel huisvlijt, maar dat mag de pret niet drukken!

De verhalen, ja die komen wel, ik moet even vandaag mijn foto's van gisteren online knallen, ik heb een paar bezoekers dat beloofd :) en dan komen de foto's waar online, en ik wil ook eens proberen om weer in de pen te klimmen. Zoals ik je je al zei, de zin & motivatie is er niet altijd...

Gefeliciteerd met de APK! Blijft een geweldig leuke auto.

Wat een gave foto trouwens van de standbeelden bij Salaspils. (y)

Mach1 zei:
Gefeliciteerd met de APK! Blijft een geweldig leuke auto.

Wat een gave foto trouwens van de standbeelden bij Salaspils. (y)

Bedankt Ivo! Ja Salaspils was heel erg indrukwekkend. Het was heel mooi, ondanks dat het natuurlijk een afschuwelijke plek is. Qua sfeer was het toch "mooier" dan een concentratie-kamp. Ik had hier veel meer een herdenkingsplaats-gevoel, terwijl je op andere plekken veel meer denkt aan hoe het allemaal geweest is. Is een beetje lastig uit te leggen zo, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Nico GTR zei:
Altijd leuk een nieuwe APK ;) Geen probleem met de lambda waarde?
Zeker, een hele opluchting! Nee, daar was niets mee aan de hand. :) Hij loopt nu ook veel beter, dus misschien was toch de uitlaat de boosdoener van de stinkende benzine-lucht!

Nog een plaatje van gisteren:

tijdens "de file" om het terrein op te komen.

En op het terrein...

Nog wel grappig/maf verhaal..
Op de heenreis haperde de auto de hele tijd, iedere keer een beetje inhouden.. Dat was niet erg fijn. Toen we het terrein in Ruinerwold opreden begon het benzine-lampje te branden. Na afloop getankt, en zo dus aan de terugreis begonnen. Nu was het haperen weg. Gelukkig maar, want ik had niet zoveel zin in een nieuw probleempje. Maar toch maf.

Gefeliciteerd met de APK (y)
Leuk die Foto van de Lancia en rode 500.

Ah Frederiksen mijn gewaardeerde collega heeft dit topic ook gevonden (y)

Bofkont zei:
Gefeliciteerd met de APK (y)
Leuk die Foto van de Lancia en rode 500.

Ah Frederiksen mijn gewaardeerde collega heeft dit topic ook gevonden (y)

Mille Graci Bofkont!
Ja, goed he? Altijd leuk, om nieuwe bezoekers te verwelkomen.. :)

Er zijn meer mensen met die rare gewoonte van jou :

29p7rdf.jpg

Ook nog zelfde garage.
"zullen we een club op richten" vroeg ik de eigenaar.
Groeten,

Ralph.

P.s. Als ik een Getz zie zal ik hem posten .

Haha, gelukkig Ralph! Toevallig kwam ik gisteren deze foto tegen..

De linker was de mijne, de rechter van een mevrouw uit mijn woonplaats. We hebben elkaar nooit in het echt gesproken, maar onderweg vaak tegengekomen. We zwaaiden altijd naar elkaar, en de kinderen deden dit ook altijd uitbundig.

Heel vaak hebben de Ypjes zo naast elkaar gestaan..

En deze was er ook nog, dit was bij de garage... Blu is van moi :)

Getz foto's, (en Ypjes) zijn altijd welkom Ralph, zeker uit het zonnige Frankrijk!

Tijdens het neuzen op Flickr, bedacht ik me ineens, deze foto is er ook nog!! Gespot op DE Rotonde in Overveen, gemaakt door mede-forummer/spotter/fotograaf D'oh/Tim:

Ik zat trouwens laatst te denken, misschien is een zo'n ANWB schildje leuk op de auto. Lekker truttig, maar past wel bij het Deel 3 en de APK-sticker.
Doen of niet?

En bedankt! ;) . Op de grille van mijn bijna 40 jaar oude 128 prijkt ook een truttig ANWB-Wegenwacht schildje. Heeft dezelfde kleur als de auto dus ik vond het wel wat hebben én een tijdsbepalend accessoire dacht ik zo. Ik zou zeggen: doen wat je leuk vindt, altijd goed.

Als mijn werk en lijf het toelaat ga ik graag naar Ruinerwold. Ook Appelscha kan de moeite waard zijn weet ik uit ervaring.

We zijn een tijdje verder, en eigenlijk heb ik niet super veel aan de auto's gedaan.. Wel wat verschillende events afgegaan.

Mijn beste vriend komt uit Raalte, en daar hebben ze elk jaar het "Stoppelhaene" feest. Daar zit dus ook een oldtimerrit bij. Ik zelf ben nog nooit bij dat feest geweest, maar het was volgens Lars en zijn familie zeker de moeite waard. Dus op zaterdag togen m'n vader en ik met de Lancia naar Raalte. We zouden bij de oldtimers kijken en dan naar de "beurs" die er was, en dan de plaats in. Het leek me wel leuk om van de start wat foto's te maken, dus ik vroeg welke kant ze opgingen, diegene bleek de organisator te zijn, en die vond het zo leuk dat ik dat wou doen, dat hij ons inschreef zodat we mee konden rijden.. Erg leuke dag dus, door de omgeving, zeker voor herhaling vatbaar!

Een klein overzicht van de "deelnemers"

Onderweg

Nog een duo foto

De auto kreeg volop aandacht, EN een schildje.

Na afloop contact gehad met de meneer van de organisatie, en die gaat mijn foto's dus gebruiken , en was er niet alleen zeer dankbaar over, maar vond ze helemaal mooi.

Qua timing was het druk, maar de volgende dag stond er een volgend event op de planning, we hadden ons opgegeven voor het event "Wings & Wheels", dat was op het vliegveld in Hoogeveen. En zoals de naam zegt, staan auto's en vliegtuigen centraal.
De opkomst was voor mijn gevoel wat kleiner, eerder was het op Hemelvaartsdag, nu in augustus. Hoewel de dag erg goed georganiseerd was, duurde het me al met al wel een beetje te lang.. Af en toe een buitje was ook niet "leuk". Veel leuke reacties gehad over de Lancia, maar er was ook één meneer die het nodig vond om continu zijn mening over onze auto te verkondigen (hij vond het dus niets, maar dat gold ook voor veel andere wagens die er waren) wel, omdat ik volgens hem "een jonge jongen" was, was het misschien leuk om lid te worden van de noordelijke autoclub...
Ik pas dacht ik toen...

Deze foto is gemaakt door "De Hoogevener", schijnbaar een huis aan huis krantje van Hoogeveen.

TV-Drenthe maakte ook opnames, en zou kwam de auto dus goed in beeld tijdens "de parade", dit was een rondritje over het terrein, zodat de bezoekers alle auto's konden zien.

En ook nog een eigen foto!

Gelukkig was het die week even rustig, maar een week later was het weer feest. Dat weekend zou ik naar Duitsland afreizen, om daar een heel weekend deel te nemen aan "Neurheder Oldtimer Weekend", omdat mijn ouders op vakantie zouden, die week, hadden ze besloten om de caravan dat weekend al te gaan gebruiken, en dus op een camping in de buurt zouden staan. Dat scheelde een paar ritjes.. Bovendien had m'n moeder het fabuleuze idee om de kat mee te nemen, en zo toog ik dus met de Lancia en Ayo richting Duitsland.
Een erg leuk weekend was het, het prachtige weer maakte de boel ook wat aangenamer.

Ayo vond het rijden geen probleem, als ze maar naar buiten kan kijken..

We hadden een mooi plekje, dus daar hebben we de auto het hele weekend laten staan, "de buren" sliepen op het terrein, net als vele andere deelnemers.

Het event was erg goed geregeld, als deelnemer gratis, en je kon (achteraf) gratis op het terrein overnachten, en je kreeg 2 dagen ontbijt.
Daarnaast was er een verloting, die echt een uur duurde. Met redelijk grote prijzen... Variërend van een tankbon, gereedschap, en fiets, waren 2 hoofdprijzen:

De trekker was de hoofdprijs, de Micra nummer 2.
Helaas niets gewonnen :(

Op de camping in Duitsland.

Een week later had ik afgesproken om met medeforummer en vriend Thomas naar Appelscha te gaan, daar was één van de grootste (gratis) festivals van het Noorden. We hadden vlak voor Appelscha afgesproken, voor Thomas was het immers wat verder weg dan voor mij.

Toen we weer wegreden, kregen we gezelschap van nog een forummer, A.Brandhorst, en zijn mooie Talbot.
Eigenlijk was ik vorig jaar niet zo te spreken over het event, maar deze keer ging alles veel makkelijker, en was er geen enkel probleem om het terrein op te komen, voor zowel Thomas als mijzelf. En zo stonden onze auto's voor de tweede keer dit jaar samen leuk te zijn op een event.

Eerst maar even koffie-drinken!

De file onderweg, het was zo druk dat we denk ik op het terrein er ruim een half uur of langer erover hebben gedaan. Gelukkig kon ik toen een goed gesprek met Albert voeren, leuk je eindelijk ontmoet te hebben!

Misschien waren onze auto's de jongsten die er waren, maar zeker de leuksten, en dat vonden wij niet alleen zelf.

Mede dankzij het weer, was het een erg leuke en geslaagde dag!
Op de terugweg reed ik nog langs een andere leuke Lancia, leuk foto-momentje:

Gelukkig is het nu wel een beetje klaar met de events... Dus kan de Lancia wat rusten..

Qua Hyundai is er ook nog nieuws, ik heb een "oude auto-telefoon" antenne gemonteerd, compleet nutteloos, maar ik vond het wel grappig.

En heb ik de "Cars-zonneschermen" vervangen door rolgordijnen :D

Staat toch iets luxer, hoewel het ook weer niet zoveel voorstelt.

Ik heb al een tijdje geen foto's meer van de Hyundai gemaakt, niet de meest sprankelende locatie:

Deze vond ik ook erg leuk, met zijn kleinere broertje, de Accent.

Pjötr zei:
Bedankt Bossinkje! Het is wel een mooi park vind ik, staan erg leuke huisjes!

Zeker! Voordeel was ook dat alle huizen daar eigendom zijn van particulieren. De inrichting is dus stukken beter in vergelijking met een willekeurig Roompot of Centerparcs huisje. (y)

Kijk dat was weer een mooie rits updates! De Y gaat steeds verder vooruit! Hmm autotelefoonantenne: check, tijd voor een telefoon met snoer op het dashboard?? :p

Die Talbot van A. Brandhorst, hoe is die auto? Ik heb nog nooit 1 in het echt gezien, maar het lijkt mij echt een hele fijne auto :) (Oh wacht, op het Youngtimerevent, stond daar niet 1 binnen?

Jacob, dat was een Tagora die binnen stond. Albert heeft die ook, EN dus de Solara.. Die eigenlijk dus een Sedan is van de aloude 1510.

Bossinkje, ja dat scheelt inderdaad wel ja, mensen die ik ken hebben ook een huisje, maar dan in België, wat een drama was dat, toen Roompot zich ermee ging bemoeien.. Ze mochten helemaal niets meer zelf beslissen.

Ideetje voor opvolger van de Getz :p :
$_85.JPG

$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lancia/m1095489895-lancia-ypsilon-1-4-16v-automaat-argento-dfn-vol-leder-airco.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=25

Dat is een mooie Danny! Die binnenkant, prachtig!

Maar goed, voorlopig is er waarschijnlijk geen opvolger voor de Getz nodig..
Iemand tipte me een tijdje terug dat er op een sloperij een Getz was binnengekomen, bedankt Danny!!! :D en ik was het inmiddels alweer glad vergeten, maar gisteren toen ik met mijn vader op pad was, hadden we het over spoilers en ineens dacht ik weer aan de Getz van Danny.. En dus togen we vandaag naar Nunspeet.

Het slachtoffer, de sloop-Getz!

Na even "slopen" of nee strippen, was ik de eigenaar van een spoiler, mistlampen en heldere koplampen!

Even voor het plaatje, een wereld van verschil zo!

Deze week maar eens aan de slag! De spoiler is zo te zien de meest makkelijke update! (nouja het vervangen van de zonneklephouder eigenlijk nog meer, want dat is 1 schroefje). Maar zelfs de plekken waar de schroeven moeten komen, zijn al voorbereid, kwestie van doorboren en klaar. Hopelijk is de kabelboom voor de mistlampen ook al aanwezig en is het dus echt plug and play.

To be continued dus!

Succes met het monteren. Eigenlijk best bijzonder dat de koplampen van een dieselende Getz helderder zijn dan die van jouw benzine Getz. Had hij nog maar zo weinig gelopen soms?

Ik moet binnenkort ook de mijne eens vervangen, nieuwe liggen hier alweer enkele weken, maar het is er nog niet van gekomen om de doffe lampen te vervangen.

Leuke updates.

Als je de spoiler monteert.. kan je wat mij betreft de telefoonantenne er weer af halen.. ziet er toch niet uit? (dat ding van zijn eigen én de plek op de auto.. )

Toch apart dat je moet boren in de auto om een spoiler erop te zetten. Maar ja.

Nu de originele koplampen terugschuren en laten voorzien van een nieuwe laklaag. ;) Dan heb je pas echt fabrieksnieuwe lampen.

Bedankt Danny! EN ook voor de tip! Ik heb eigenlijk niet gezien of de diesel minder Km's had, hij was sowieso roestvrij, misschien toch nog eens kijken of ik misschien t.z.t het spatbord ook ga halen, op mijne zit inmiddels een blaasje... en oplappen, spuiten is misschien duurder dan een sloop-exemplaar monteren.
Heb jij ook doffe lampen dan? Ze hadden ook een mooie blauwe Polo staan zeg, oh ja, heb jij ook GTI velgen? ik zag op FB een advertentie voorbij komen waarin GTI-velgen werden aangeboden voor (volgens mij) weinig. Als je wilt kan ik de advertentie even weer zoeken voor je.

Bedankt Durashift!
Grote kans dat de antenne inderdaad het veld gaat ruimen. Hij is qua staat inderdaad erg matig. Ik heb sinds ik nog met lego speelde al een fascinatie voor extra antenne's, en na de 2e vakantie in Polen waar iedereen haast met een 24MC-bakkie-antenne lijkt rond te rijden, leek me eigenlijk zo'n spriet geweldig. Compleet nutteloos, ik weet het. Deze komt van een gare onderdelen-Volvo van een vriend van me, dus even met m'n zakmes de boel los snijden en ik had eindelijk mijn extra-antenne. :D Maarja een Getz is nou niet echt een zakenauto ;)

Diante zei:
Waren je koplampen niet meer te redden door ze te polijsten?
De aanslag lijkt op zich mee te vallen.

Ze waren wel heel erg dof hoor, als ik ze zou laten polijsten was ik duurder uit geweest, ik heb nu niet veel hoeven te betalen. Als ik zelf bezig zou gaan dan zou ik ook materiaal, en misschien gereedschap moeten kopen, of poetsmiddel. Ik denk dat ik dan ook boven het bedrag zou zitten dan wat ik nu betaald heb

Nico GTR zei:
Toch apart dat je moet boren in de auto om een spoiler erop te zetten. Maar ja.

Nu de originele koplampen terugschuren en laten voorzien van een nieuwe laklaag. ;) Dan heb je pas echt fabrieksnieuwe lampen.

Nouja, hij zit met 4 bouten/schroeven vast, en in de kofferklep zitten de plekken gemarkeerd, dus er zitten kleine rondjes. Ik zou natuurlijk ook alleen kunnen lijmen of kitten (denk ik) Is misschien ook nog wel een idee...

Tja wie weet dat ik er eens ga mee bezig ga,als ik kijk naar de nieuwe lampen en de oude, dan zijn de oude echt 10x doffer, dus misschien met wat low budget middelen proberen en als t resultaat werkt, ze op ebay knallen.

Volgorde van aanpakken lijkt nu te zijn, deze buit monteren, winterwielen grijs spuiten, dan bezig gaan met de roest, dan het laatste handbediende ruitje vervangen door een elektrische en dan misschien (ooit) de spiegels elektrisch maken.
Ik heb inmiddels de Getz wel lief, dus zolang het kan, wil ik er in blijven rijden, lijkt me wel tof om de auto naar de 3 ton te rijden, of ook jaren te hebben (m'n yp had ik ook 7 jaar, de Getz inmiddels ook 3 jaar)

Pjötr zei:
Bedankt Danny! EN ook voor de tip! Ik heb eigenlijk niet gezien of de diesel minder Km's had, hij was sowieso roestvrij, misschien toch nog eens kijken of ik misschien t.z.t het spatbord ook ga halen, op mijne zit inmiddels een blaasje... en oplappen, spuiten is misschien duurder dan een sloop-exemplaar monteren.
Heb jij ook doffe lampen dan? Ze hadden ook een mooie blauwe Polo staan zeg, oh ja, heb jij ook GTI velgen? ik zag op FB een advertentie voorbij komen waarin GTI-velgen werden aangeboden voor (volgens mij) weinig. Als je wilt kan ik de advertentie even weer zoeken voor je.

Ja, mijn linkerlamp wordt ondertussen erg dof, heb nu een setje GTI lampen klaar liggen om te monteren, is alleen wat werk dus ben het nog wat aan het uitstellen :T
Ik heb geen GTI velgen, mijn zomerset zijn 17 inch Skoda Camelot en 's-winters heb ik 15inch lm skoda wielen. Als het goed is heb ik voorlopig geen wielen nodig, maar mocht de GTI set echt scherp geprijsd zijn er er winterbanden op liggen zeg ik nooit nooit ;) .

Die blauwe Polo is wel vrij strak inderdaad, maar helaas een futloze 1.2 met veel km's. Kameraad van mij heeft nu een 100pk 1.4 benzine en die is qua trekkracht nog steeds wat minder dan de mijne. Hij had ook een 1.4 80pk gereden en daar zat ook te weinig pit in. Een 1.2 moet je dus helemaal niet willen dan denk ik :D .

Ah leuke updates (y)
Polijsten van je koplampen had gratis gekund hoor , ik weet nog wel iemand die dat doet :T
Zo aan de staat te zien had dat nog makkelijk gekund, absoluut niet schokkend verweerd.

Pjötr zei:
Volgorde van aanpakken lijkt nu te zijn, deze buit monteren, winterwielen grijs spuiten, dan bezig gaan met de roest, dan het laatste handbediende ruitje vervangen door een elektrische en dan misschien (ooit) de spiegels elektrisch maken.

Leuke "buit". Na het monteren hiervan zou ik, mits dezelfde kleur en goede staat, het spatbord toch halen.

Ah dat wist ik niet Danny, ik vond hem qua looks leuk, en moest aan jou denken... Maar ja het is denk ik echt schaap die er als een wolf uitziet. (net als die velgen dus). Ik bedacht me overigens, hoe staat het met de Musso?

Toen we thuis waren, kwam m'n vader nog met het geweldige idee, dat ie wel nieuwsgierig was naar de oplettende bewoner van Nunspeet...

Shoot, dat is ook zo Bofkont..

Bedankt Bossinkje, ik ga zo dadelijk proberen de spoiler erop te zetten, en de m'n "tassenhaakje" vervangen door een hele, net als de zonneklepbevestiging. Ik ben vooral erg nieuwsgierig naar de spoiler.

Bedankt Haarr! Ja dat is misschien wel een idee, maar deze maand begint mijn WW-periode, dus ik moet qua financiën het een beetje rustiger aan doen.
Maar je hebt een goed punt, even onthouden.

Één van mijn Flickr-contacten reageerde op mijn kleuren Getz-jes die ik "spot" , en hij vertelde dat er in Engeland veel minder kleuren waren. dus ik zocht voor hem even mijn folder op, hier een overzichtje van de kleuren in ons land.

Hoewel Hyundai erg kostenbesparend is, hebben ze wel weer 2 verschillende spoilers ontworpen..

Pjötr zei:
maar deze maand begint mijn WW-periode, dus ik moet qua financiën het een beetje rustiger aan doen.

Als het dezelfde kleur is en het spatbord voor weinig kunt kopen is het een goede reden om het juist wel te doen. Als het later een moetje wordt zal het duurder uitpakken.

Heb je ook de schakelaar van de mistlampen meegenomen? :p
Succes ermee als je geen voorbereide kabelboom hebt. Kan leukere klusjes verzinnen haha. Maar verder erg netjes bezig! Alles wat je doet lijkt verdomd veel op wat ik met mijn Clio destijds heb gedaan.

Terug
Bovenaan