As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

Zo en dan de verwachte update!! Het had heel wat voeten in aarde...

Dinsdagochtend gingen we aan de slag, als eerste deed ik 2 kleine makkelijke klusjes, het clipje van mijn zonneklep vervangen en m'n afgebroken tassenhaakje werd ook vervangen.

Kan mijn paraplu weer hangen :)
Ik stoorde me dus enorm aan m'n kapotte haakje.

De Hyundai staat inmiddels onder het afdak, dat paste net, de Y10 staat daar normaal, en dan merk je toch dat die auto veel smaller is. Daar paste nog een fiets langs, bij de Getz is dat niet mogelijk.

Laatste blik op de schone, ontvette achterkant van de Getz, zonder spoiler.

De spoiler zit met 4 schroeven vast, onderkant ontvet, en goed schoongemaakt.

De gaten zijn dus voorbewerkt, op de sloperij goed gecheckt, bij de donorauto en een andere Getz. En toen kwam het moment, met een boormachine gaten boren. Ik ben op dat gebied niet zo'n held, maar durfde het nu wel aan.

En toen zaten er 4 gaten! Uiteraard paste het meteen, de moeren (of zijn dat nou bouten) aan gedraaid, en even daarvoor flink wat kit gespoten, zodat het niet vocht kan doorlaten.

En hij zit! Ik moet zeggen, al met al een uur en we waren klaar. Dat is in inclusief schoonmaken, en de clipjes in de auto. En de Lancia uit de "garage" halen, en een kop koffie.

Nou met die wijsheid durfden we de volgende klus ook wel aan, de voorkant demonteren.

Dat ging ook redelijk makkelijk. Daar kwam wel de eerste desillusie, roest op de beschermingsbalk, (bumper denk ik?) en het leek erop dat er geen bedrading was.

Dit was het enige stekkertje die over leek te zijn..

Waarom we toen besloten om het dashboard los gingen maken, weet ik niet meer, maar daaruit bleek dat de de dummyknop wel een "stekker"had.

Ik moet bekennen dat dit het deel van mijn vader ging worden, ik heb gewoon geen verstand van elektronica, ik kan schroeven/boren/schuren/verven/klikken maar van draadjes heb ik geen verstand, we deden dus de taakverdeling, dat hij dan maar op dat gebied bezig ging, en ik deed de rest.

Gelukkig had ik op de sloop ook het "rooster" meegenomen waar de mistlampen inzitten, zo op de foto is duidelijk te zien dat het compleet anders.

Toen ik het dashboard wou losmaken kwam ik ook nog iets grappigs tegen van de vorige eigenaar, een parkeervergunning die op naam stond van de Pinkstergemeente.

Tot zover deel 1 van de grote update!

Pjötr zei:

Deze vond ik ook erg leuk, met zijn kleinere broertje, de Accent.

Kleiner? Naar mijn weten positioneerde Hyundai Nederland de Accent destijds tussen de Getz en de Elantra. De Accent lijkt me ook een tikkie groter?

Edit: bovenstaande post over het hoofd gezien. Ziet er interessant uit, ik hou dit topic ook in de gaten!

Leuke update (y).
Knap dat je in Thatcher durft te boren, ik zou dat nooit durven. Benieuwd naar de mistlampen, foto's volgen?

Misschien heb je geluk met je mistlampen. Sluit je schakelaar aan en test hem (contact aan, stads/dimlicht + mistlamp). Hoor je het relais en zie je het controlelampje aangaan dan zit je in je interieur goed. Dan die lege stekker bij je bumper even doormeten. Komt er 12v op te staan wanneer je de mistlichten aanzet dan ben je klaar. Al vind ik de stekker wel erg hoog zitten t.o.v. de plek waar de lampen komen te zitten.

F Mitsi zei:
Ik volg dit topic al tijden, erg leuk om te lezen! En een mooie update ook weer, ben benieuwd naar deel 2 :LOL:

Ah, bedankt!! Leuk om te horen! :) Ik ben al een stukje bezig met deel 2, die komt dus :)

Jp053 zei:
Leuke update (y).
Knap dat je in Thatcher durft te boren, ik zou dat nooit durven. Benieuwd naar de mistlampen, foto's volgen?

Bedankt Joop... Ja Nou gelukkig zaten er al voor bewerkte gaten zeg maar in Tatcher, anders had ik het ook niet durven doen hoor.
Uiteraard heb ik bijna gewerkt met de camera in de hand ;)

Zevens zei:
Misschien heb je geluk met je mistlampen. Sluit je schakelaar aan en test hem (contact aan, stads/dimlicht + mistlamp). Hoor je het relais en zie je het controlelampje aangaan dan zit je in je interieur goed. Dan die lege stekker bij je bumper even doormeten. Komt er 12v op te staan wanneer je de mistlichten aanzet dan ben je klaar. Al vind ik de stekker wel erg hoog zitten t.o.v. de plek waar de lampen komen te zitten.

Ah bedankt, jij bent veel slimmer hierin, maar inderdaad de stekker was niet voor de lampen :(

Bossinkje zei:
Leuke update, de spoiler staat 'm goed. (y)

Bedankt! Ben ik met je eens, de spoiler staat inderdaad erg goed. Grappig eigenlijk hoe een klein iets de auto best wel anders kan doen lijken

Erg geslaagde spoiler-update, dit soort kleine dingetjes vind ik ook altijd een wereld van verschil maken! Maar in je eigen auto boren, brrr... Zou het niet durven! Ben op dat gebied meer fan van superlijm :) Ben benieuwd naar het tweede deel van de grote update (y)

Snap ik Escher, als de gaten niet zo duidelijk er zaten, was ik ook met superlijm aan de gang gegaan! Eerlijk is eerlijk. En bedankt, ja de spoiler ziet er leuk uit, net als de lampjes! :)

Op naar deel 2... De montage. maar eerst de demontage..

Goed, ik dacht dus heel dom, als de stekker een aansluiting heeft, dan moet er toch een draad lopen (daarom dus de taakverdeling met mijn vader) en dus begonnen we met nog meer demontage.

dit is onder de motorkap, ook dit deel had last van vliegroest en heb ik dan vakkundig gedomonteerd.

gedemonteerd en klaar om behandeld te worden.

Daaronder was het niet veel beter, maar ook gaan we aanpakken met anti-roest, maar gelukkig was dit ook oppervlakkig, vliegroest heet dat toch?

Uiteindelijk, bleek er dus geen kabel te lopen, dus hebben we zelf een kabel getrokken. Nouja m'n vader dus, ik deed de andere klusjes...

De bumper is hier aangepakt. Met roestverwijderaar.

De getrokken draad...

En toen kon ik weer gaan monteren.. We hadden natuurlijk de boel wel getest eerst, en het werkte goed!

De bumper, de mistlamp was echt plug and play. Vier schroefjes, en de bumper was er op voorbereid.

Alles schoon en gemonteerd zoals het hoort.

De werkende mistlamp, met de nieuwe koplamp.

Goed, toen moest de boel nog werkend worden gemaakt. Er miste een relais, dus die moesten we hebben. Een belletje naar de dealer leerde ons 2 dingen, A ze hebben geen idee waar ze het over hebben:
"Er loopt bedrading hoor.... Een dummy-knop met bedrading? Dat is raar... waarschijnlijk is het dan een schade auto, waar de bumper is vervangen door een exemplaar zonder lampen, en de knop verwijderd. We willen er best wel naar kijken, moet je even langs komen.. (Welk onderdeel van de auto ligt half uit elkaar heb je gemist?"
en B, ze zijn knetter duur.. 30 euro voor een relais. En dan hadden we niet eens gesproken met de dealer in A-town, want dat zijn helemaal prutsers vind ik(wij).

Ik wist dat er hier op de sloperij een Hyundai Accent lag, of nee autodemontage bedrijf, moet ik zeggen, daarheen dus, en zo scoorden we een relais, voor niets.
De boel werd aangesloten, maar toen was er geen jubelstemming, hij was defect, er gebeurde niets.

En dus togen we voor de vierde keer deze week naar een sloperij, in een dorpje vlakbij lag een Getz, nou die was al zo goed als kaal, maar met een relais. Voor de zekerheid nog even bij zijn halfbroers gekeken, en het bleek dat de AtoZ dezelfde relais gebruikt. Met 4 op zak moet het wel lukken.
Ook had ik een motorkap-steun meegenomen, en het mooiste was, we mochten het meenemen zonder te betalen! #BAM

Het aansluiten was nog best lastig, want uiteindelijk gebeurde er wel wat, maar niet het juiste.. Als je de schakelaar indrukte, gingen de stadslichten branden.... Oeps...

In het weekend lag het werk even op een laag pitje, en zodoende kon ik zondag eens mooi toeren in El Bandito, met als resultaat dat ik een mijlpaal heb gemaakt:

Maandag gingen we weer aan de slag.. Vriend van me heeft een SAAB 9-3 en die auto had een aftermarket parkeer sensor, dat deed volgens hem de auto niet veel goeds (de SAAB staat te koop) en dus moest het verwijderd worden, en ik mocht het hebben.
Nu is een Getz wel redelijk overzichtelijk maar ik wou het vooral hebben omdat ik dan tijdens de vakantie redelijk dicht op de vouwwagen kan rijden. EN niet zoveel hoef te duwen (wat me dan fysiek niet zo goed afgaat).

Aangezien de auto toch open lag, zou ik dat werkje gaan doen, dan kon m'n vader rustig de mistlampen aansluiten.

Draad trekken door waar de trekhaak-bedrading zit..

Aansluiten op het achterlicht, en dan de draad naar voren maken, onder het deurrubber door.

Ik was bijna sneller met het monteren en wegwerken dan mijn collega met de mistlampen:eek:

Tussendoor nog even de motorkap-steun vervangen, je moet toch wat :)

Blauw is de mistlamp-draad...

Maar goed, hoe het allemaal precies aan elkaar is verbonden weet ik niet, maar uiteindelijk na veel gepruts is het werkend! En lijkt doet zelfs het lampje van het knopje het.

Het lelijke unit-ding van de parking sensor...

De sensor achter... , links en rechts zitten er eentje.

Lampen geven goed licht!

En de voorkant is er ook goed van opgeknapt vind ik!

Tevreden met het resultaat, maar man man man wat k*twerk zeg!

ah wat een werk man!! maar weer erg goed gedaan allemaal.
Ook een geluk bij een ongeluk dat je dat roest hebt kunnen aanpakken, dat was anders rustig verder gaan woekeren.
Leuke updates ,staat idd erg goed (y)

Goed man dat ze werken! Een hele verbetering zo! Scheelt ook wel dat je dat klusje kon uitbesteden, ik vond het een hels karwei toen bij mijn Clio (oke is demonteerde dan ook vrijwel niks, omdat ik daar heel weinig zin in had in de kou).

Mooie monsterupdate Pjötr. De Getz wordt zo al een echte auto! Nu moet je binnenkort maar een lange rit maken om even goed te kunnen genieten van het gedane werk... ;)

Bofkont zei:
ah wat een werk man!! maar weer erg goed gedaan allemaal.
Ook een geluk bij een ongeluk dat je dat roest hebt kunnen aanpakken, dat was anders rustig verder gaan woekeren.
Leuke updates ,staat idd erg goed (y)

Bedankt! Ja inderdaad, gelukkig was het slechts vliegroest, maar wel een beetje een tegenvaller.

Zevens zei:
Goed man dat ze werken! Een hele verbetering zo! Scheelt ook wel dat je dat klusje kon uitbesteden, ik vond het een hels karwei toen bij mijn Clio (oke is demonteerde dan ook vrijwel niks, omdat ik daar heel weinig zin in had in de kou).

Ja het was wel een pokke werk, maar het eind resultaat is dikke prima en maakt alle bloed, zweet en tranen weer goed! Gelukkig hebben we een beetje afgesloten carport, dus dat maakt het wel iets fijner werken. En inderdaad samenwerken heeft ook wel zijn voordelen.

Gijs571 zei:
Ziet er goed uit zo!

Bedankt Gijs!

Bossinkje zei:
Ziet er goed uit!

Bedankt (y) Best wel he?

Gewoon Dirk zei:
Mooie monsterupdate Pjötr. De Getz wordt zo al een echte auto! Nu moet je binnenkort maar een lange rit maken om even goed te kunnen genieten van het gedane werk... ;)

Hahaha, Bedankt! Nou laat ik dat toch even dit weekend gedaan hebben!

haarr zei:
Hele mooie aanpassingen. (y)

Bedankt! (y)

F Mitsi zei:
Ziet er goed uit, mooie update! Staat een stuk dikker

Bedankt! Ja best wel he? optisch is het een kleine update, maar qua uitstraling is het een grote!

Dit weekend zat er een lange rit op de planning, richting Bergen op Zoom. En de Getz deed alles wat ie moest doen, de extra lichtopbrengst is fijn, zeker in het donker.
Ik werd nog ingehaald door een zusje op de heenweg. Een grijze met een oud vrouwtje achter het stuur, met flink wat roest aan de achterklep, maar ook met mistlampen aan, ze klapte me met 150 voorbij...
En ik reed al 130 (en een beetje).
Ik zou in eerste instantie met Lancia gaan, maar een beetje extra vermogen is soms toch ook wel even fijn.

Nog even een plaatje bij het praatje:

Tja daar zit wel een kern van waarheid in :)

Overigens krijgt de Rover vanavond nieuwe APK.
Mijn vader was een beetje bang voor veel kosten, en heeft hem vorige week voor laten keuren door onze tovenaar. En zo bleek dat de uitlaat inderdaad doorgeroest was, maar voor de rest was er niets aan te merken, of wat gedaan moest worden.
Meevaller dus, en dat voor een onbetrouwbare en slechte Rover .

Het enige minpuntje is dat de hemelbedekking begint te hangen, is er iemand die daar een goed (en goedkoop) adresje voor weet?

Toch gek hoe een auto compleet kan veranderen door een paar kleine aanpassingen. (y) Mistlampen en de spoiler doen echt een hoop voor de auto!

Kun je de hemelbekleding niet zelf weer vastkrijgen met een beetje lijmspray?

Inderdaad Bossinkje! Dat viel mij ook op, had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Dat van de lijmspray is misschien een tip!
Het komt omdat de lijm van het karton wat onder de stof zit los laat, vandaar dat het gaat hangen. We hebben een bedrijf hier gevraagd, maar die vroeg een redelijke prijs, en dan moest je zelf ook nog de boel demonteren en schoon/kaal maken. Anders was het nog duurder.

Goes bezig. En die roest op de paravaan valt wel mee hoor, bij mijn 75 was het er een stuk erger aan toe. ;)

Bedankt Joël! Ja zo heel erg extreem is het ook weer niet, maar goed ik had het om eerlijk te zijn niet verwacht, omdat het toch redelijk afgedekt is.

Pjötr zei:
Inderdaad Bossinkje! Dat viel mij ook op, had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Dat van de lijmspray is misschien een tip!
Het komt omdat de lijm van het karton wat onder de stof zit los laat, vandaar dat het gaat hangen. We hebben een bedrijf hier gevraagd, maar die vroeg een redelijke prijs, en dan moest je zelf ook nog de boel demonteren en schoon/kaal maken. Anders was het nog duurder.

Dat is inderdaad gewoon lijm die loslaat in de loop der jaren, omdat de zon altijd op het dak staat (als hij eens schijnt hier in NL :LOL: ) . In de loop van de tijd laat dan het lijm los. Ik denk dat je altijd een poging kan wagen met lijmspray.

867_Lijmspray.jpg

Bossinkje, ik heb je tip door gespeeld. Helaas kan het dus niet.. Als ik het goed heb begrepen zit de stof op zeg maar karton, daar tussen zit een soort schuimrubber en dat lost op waardoor de hemel gaat hangen. :(

Even deze laatste pagina doorgescrolld..... wauw zeg, ik heb er altijd echtwel respect voor als iemand zo uitgebreid zelf aan zn auto kan (en wil) klussen.

Ik heb daar zelf de kennis (en waarschijnlijk 't geduld :p ) niet voor. Ziet er iig netjes uit zo, die Getz! (y)

Bedankt Omniradius! (y) leuk om te horen! Ik moet zeggen, ik word al doende handig(er). Vroeger kon ik niet eens 2 planken aan elkaar timmeren, nu heb ik mijn keuken zelf gebouwd. Het scheelt ook wel dat mijn vader nog handiger is, die helpt me dan vaak.

Ik vind ook dat de Getz er echt mooier door is geworden inderdaad. En door alle (kleine) klusjes heb ik ook meer en meer een band met de auto.
Het is misschien inderdaad een saaie Koreaan, maar ik ben er blij mee.

Ik heb even de lastste pagina doorgenomen, volgens mij ben ik weer bij! Goed updates hoor, staat de Getz goed.

Marc-827-vitesse zei:
Leuke update Pjotr! Lekker bezig geweest. (y)
Bedankt Marc!

Mach1 zei:
Ik heb even de lastste pagina doorgenomen, volgens mij ben ik weer bij! Goed updates hoor, staat de Getz goed.
Ha, nou zo rap gaat het ook weer niet hoor ;) Maar bedankt! Ik moet nog altijd eens langskomen he? Ik heb inmiddels de krabber en de magazine's gevonden!

Jacob106xs zei:
Leest nog steeds lekker weg Peter, keep up the good work!

Bedankt Jacob! Ik doe m'n best om er een leuk topic van te maken! :)

De Rover is inmiddels ook weer thuis, voor slechts 80 euro is alles gedaan. Inclusief de einddemper. Dus dat was een koopje!
Ik zat overigens nog te denken, spuitlijm zou dat ook deur bekleding die los zit, vast kunnen maken?

動感後擾流尾翼 zei:
Ik kwam op internet deze Chinese Getz tegen, met wel een erg bijzondere accesoire... Ook het interieur lijkt anders te zijn, beige heb ik hier nog niet eerder gezien.
動感後擾流尾翼 zei:
En nog een andere spoiler!

Nog altijd zit ik te denken aan andere wieldoppen. De huidige zijn overigens weliswaar netjes over gespoten, maar als je er met je neus bovenop staat zie je toch wel krassen en beschadigingen. Lichtmetaal is natuurlijk ook een optie, maar omdat ik nog goede banden heb, vind ik dat een beetje zonde. Aangezien ik niet zo super veel rijd, en dan ook nog eens winterbanden heb, slijt 't allemaal niet zo hard. :T

Ik kwam op Marktplaats deze tegen:
$_85.JPG

Die vind ik wel tof, maar daar zitten natuurlijk weer banden bij die ik niet hoef.... Wel grappig is het lijstje met auto's dat dezelfde velgen heeft als de Getz, ik citeer:
Aston Martin:
Cygnet (2011-)
Citroen:
C1 (2005-)
Daihatsu:
Coure (2003-2009)
Materia (2006-)
Mira Gino (2006-)
Sirion (2005-)
Trevis (2006-)
YRV (2000-2005)
Hyundai:
Accent (2000-2011)
Atos (2001-2008)
Excel (2000-2011)
Getz (2002-2008)
Getz Cross (2007-2008)
i10 (2008-2013)
l10 (2013-)
i20 (2009-)
Kia:
Picanto (2004-)
Rio (2000-)
Mazda:
121 (1991-1996)
2 (2007-)
323 (1989-2003)
Demio (1998-2003)
MX-3 (1991-1999)
MX-5 (1990-2005)
Nissan:
Pixo (2009-)
Opel:
Agila (2000-)
Ascona B (1975-1981)
Ascona C (1981-1988)
Manta B (1975-1988)
Peugeot:
107 (2005-)
Subaru:
Justy (2006-2010)
Suzuki:
Alto (2002-)
Baleno (1995-2002)
Celerio (2015-)
Esteem (195-2002)
Ignis II (2003-2008)
Liana (2001-2007)
Splash (200:rolleyes:
Swift (2005-)
Swift 4WD (2010-)
Wagon R Plus (2000-2003)
Toyota:
Aygo (2005-)
Corolla (1987-2007)
Corollo Verso (2002-2004)
lQ (2009-)
MR2 (1984-1988)
MR2 (1999-2007)
Paseo (1996-2000)
Prius (1997-2003)
Starlet (1990-1999)
Yaris (1999-)
Yaris Verso (1999-2007)

Ik denk dat ik dan maar ga voor de Aston Martin, dat is toch wel tof, hoewel ik me eigenlijk afvraag of die auto ook geleverd is met wieldoppen:confused:

40.000 euro aftikken voor doppen? Moet niet gekker worden natuurlijk.

En soms kun je 2e hands banden nog goed kwijt voor wat euro's hoor Peter. Of je koopt velgen met dezelfde maat maar ik weet niet of dat mogelijk is.....bij mij niet in ieder geval. :p

Mooi dat het mistlamp-project is geslaagd. Ik zag vele foto's van GAOS Emmeloord op Flickr voorbij komen, daar nog iets kunnen vinden? Dat is toch wel de ultieme autosloop van Nederland.

Bedankt Danny!

Nou meer dan een 12-volt aansluiting hebben we daar niet gehaald, maar dat was niet erg. Rondlopen was inderdaad net zo leuk! En we waren toch in de buurt.

Nog een Getz-kleuren spot, deze fraaie groene laat de auto bijna chique overkomen.

Nico GTR zei:
40.000 euro aftikken voor doppen? Moet niet gekker worden natuurlijk.

En soms kun je 2e hands banden nog goed kwijt voor wat euro's hoor Peter. Of je koopt velgen met dezelfde maat maar ik weet niet of dat mogelijk is.....bij mij niet in ieder geval. :p

ik had jou bericht gemist Nico...

Haha, tja ik kon overigens geen plaatje vinden van de doppen van de Cygnet. Misschien is er dus nog hoop ;)

Hm, dat van de banden overzetten is wel een ideetje!(y)

Als je inderdaad velgen koopt met dezelfde maat, kun je je huidige banden daar op laten zetten door de garage.

Voor de bekleding op de deur zou spuitlijm wel een oplossing zijn misschien. Bij de Clio liet toen ook de bekleding los van de deurkaart, weer vastgemaakt met lijmpsray. (y)

Bossinkje zei:
Als je inderdaad velgen koopt met dezelfde maat, kun je je huidige banden daar op laten zetten door de garage.

Voor de bekleding op de deur zou spuitlijm wel een oplossing zijn misschien. Bij de Clio liet toen ook de bekleding los van de deurkaart, weer vastgemaakt met lijmpsray. (y)

Kijk, dat zijn de berichten! Heb je dat helemaal verwijderd, of op de plekjes die los gegaan waren gespoten?

Ik heb toen de bekleding compleet losgemaakt, en de lijmresten zoveel mogelijk verwijderd. De bekleding zat om een soort houten plankje heen (om het maar simpel te zeggen), en die werd vastgeklikt op de deurkaart. Vervolgens beide delen ingespoten, en weer zo strak mogelijk eromheen geplakt. Even goed laten drogen, en eventuele hoekjes die loslaten nogmaals inspuiten en vastplakken. (y)

Pas wel op, het is sterke lijm. Ik heb het toen gedaan bovenop een wasmachine (o_O ), maar omdat de bekleding zo dun was was het ook gaan vastplakken aan de wasmachine. :) Zo sterk dat spul, dat er een stukje wasmachine meekwam. :D

Gisteren zouden m'n vader en ik bezig met de velgen. De zwarte stalen wintervelgen zijn best lelijk. Vliegroest erop. Dus het plan was om ze grijs te maken.

Het was toch iets te koud, dus we zouden het op een andere dag maar doen. Tot ik gister middag ineens een app kreeg, met een mooie gespoten velg.
Dus ik snel maar even assistentie verlenen, want ja het was natuurlijk een klusje die ik zelf ook wel wou doen.

Het gespoten wiel..

Dus toog ik dik in gepakt naar m'n ouderlijk huis, om de rest te doen.

Zo zagen de velgen er dus uit...

Halverwege het schuren.

Zo kwam het type te voorschijn, en bleek ik dus echte Hyundai velgen te hebben. Ik had mijn winterbanden al onder de Lancia, maar die velgen passen niet onder de Hyundai. Dus ik heb bij een bandenboer de velgen kunnen ruilen tegen deze.

De door mij gespoten velg. verdeling op dat is 3-1, voor m'n vader. het schuren heb ik het meeste gedaan, daar is het 1-3. Goed teamwork dacht ik zo. De kartonnen-mal vond ik ook erg slim bedacht.

Het afplakken was ook mijn werk, dat begreep ik wel, wat een rotwerk zeg!

Stiekem best trots op het resultaat.

Straks de boel monteren, ik wil dan de voorste wielkasten ook schoonmaken, die zitten vol met troep. En dan gaan de winterbanden ook onder de Rover. Is ook hoognodig, immers heeft het al gesneeuwd hier in het hoge Noorden :eek:

Ik zit nog wel te denken om zwarte naafkapjes te kopen, om de boel af te maken.

Ik wil dan ook even kijken hoe de staat van de gewone wielen is. Maar ik weet niet of ik die ook grijs ga maken, m'n wieldoppen zijn best open, dus grijs op grijs lijkt me aan de ene kant niet heel erg mooi.

Bedankt Bossinkje!

Nee nog niet, ik zal het straks nog maar eens aankaarten. We hebben het er wel over gehad, ik denk dat misschien de hemelbedekking ook wel gedaan kan worden. Ik heb pas wel even gekeken, maar ik durf het wel aan, zeker de deuren. Ook zal het plaffond zeg maar een jaar of 2 uithouden, dat is dan altijd een goedkopere oplossing dan het laten bekleden, wat ik eigenlijk best prijzig vind, zeker als je dan onthoudt dat je veel zelf moet doen, anders wordt het nog duurder.

dat was precies wat ik dacht , misschien ff een tip voor de volgende keer ...... de band inpakken met krantenpapier , kun je zo vastmaken aan het tape wat er toch al op moet , dan blijven je banden mooi zwart

Vaak kun je ook speelkaarten gebruiken om tussen de velg en de band te drukken. Maar mijn ervaring is dat de spuitnevel uiteindelijk wel verdwijnt.

Bedankt jongens!

Inderdaad, de spuitnevel was aanwezig, maar inderdaad met wasbenzine is het weg gehaald.

Gisteren de winterbanden gemonteerd, en de wielkasten schoongemaakt. De voorste zaten vol met rommel.

Ook hier weer lichte roestvorming.

Links is het iets beter.

Ik heb het schoongemaakt, en daar roeststopper op gedaan, vandaag weer de boel monteren en eerst nog even een beschermend laagje erop

De winterlook versus de zomerlook.

Best netjes dacht ik zo. Beter dan die zwarte wielen!

Ik heb nog even gekeken of de wieldop op grijs zou staan, maar dat was niet echt mooi.

Dus op naar naafkappen

Leuke updates en knap werk, Peter! Vooral de mistlampen en nieuwe koplampen staan 'm goed, en die kleine details zoals de vervangen haakjes zijn natuurlijk ook netjes. De velgen ogen een stuk frisser zo, wel lijkt het oppervlak nogal ruw, maar misschien ligt dat aan de foto's. De auto oogt wel lekker robuust met die stale wielen :D Wel tegenvallend van de roest her en der.

Pjötr zei:
Ik kwam op internet deze Chinese Getz tegen, met wel een erg bijzondere accesoire... Ook het interieur lijkt anders te zijn, beige heb ik hier nog niet eerder gezien.

Beide plaatjes zijn van een Taiwanees :eek: Over Taiwan gesproken, hier rijden heel veel Getzen rond en meer dan eens in een opvallende kleur of kleur die ik in Nederland niet of nauwelijks zie.

Terug
Bovenaan