As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

verlichting2 zei:
Deze Turkse Getz kan zo worden ingezet als sneeuwschuiver.

Mag hopen dat de auto instelbare schokdempers heeft anders strand je op de eerste overstekende mier!

Haha, en wat denk je van het Turkse wegdek? Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar om de een of andere reden heb ik niet het gevoel dat het helemaal "gat vrij en egaal is"

Ik kwam deze trouwens ook nog tegen! :) Uit de oude doos, thorwbacksaturday noemen we het maar ;) Stiekem vind ik een i20 ook wel erg leuk, over een paar jaar misschien. Ik vind hem, samen met een Polo wel erg leuk. Maar qua looks staat een Punto nog altijd iets hoger op mijn lijstje. Hoewel ik het gevoel heb dat die wel groter is.

omniradius zei:
Haha lachen man. Ik vind die fast&furious achtige gepimpte autos altijd enorm leuk/interessant om te zien. Ondanks dat ik zelf mn auto nooit zo zou laten uitzien denk ik :p
Ja eens!! Ik heb zelf niet zoveel met gepimpte auto's. Als in dat zou ik ook willen, maar ik vind het altijd erg tof om te zien wat mensen ervan maken. Ik vind het dan zelf oprecht jammer dat hier op het forum iedereen die maar een beetje pimpt, bijna wordt weggejaagd. Het hoeft niet je smaak te zijn, maar ook dat wordt vaak met veel liefde gedaan.

Deze rijdt hier rond. Maar op de FB-groep, daar rijden pas creaties rond. BOH wel gaaf hoor, maar voor een ander. Daarbij verbleekt zelfs jouw prachtige nieuwe bolide!

Nico GTR zei:
Het is wel een hele klus hoor, jouw Getz heeft 4x100? als steekmaat. Die Alfa velgen 5x108 geloof ik, ben ff te lui het op te zoeken. Dus die heeft alles vanaf de naaf opnieuw opgebouwd.

En oké die is niet sullig, das best wel tof.
Haha, ik geloof je Nicopedia ;) De Turkse eigenaar begrijpt volgens mij niet, dat je op een vraag een antwoord moet geven. Maar ja.
Tof, nouja, je weet, alleen Volvo is tof, de rest is meuk, zelfs Hyundai(en Renault ook)! ;)

Jacob106xs zei:
Uhm die blauwe asfaltschraper heeft zeker hydropneumatische vering? :p
Haha, dat lijkt me ook ja, maar eerlijk gezegd geen idee. Ik zal eens vragen (misschien even middels Translate de boel vertalen)

Ik was vandaag in Groningen, en daar kwam ik een voor mij onbekende Getz-kleur tegen. Nu ben ik er dankzij Flickr achter dat wij meer kleuren hebben dan in de UK, en dat ik de meeste kleuren nu wel eens kende. Het is niet net als de Lancia Y dat er honderden kleuren zijn, maar deze fraaie grijze is nieuw voor me!

Ook een stuk gereden in een Twingo, een 2008 model. Ik vond het best wel "erg" dat ik mijn stoelen eigenlijk veel fijner en zachter vond zitten. De Getz is iets comfortabeler.

Had grote vriend Braadslee niet ook een testrit gedaan in de nieuwe Twingo? Hij was er volgens mij ook niet heel enthousiast over...
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gereden in een formaat Twingo of Aygo / C1 ... Wel als passagier in dat soort autos gereden, maar zelf tot nu toe eigenlijk alleen maar wat zwaardere / "grotere" auto's gereden.

Ben wel bang dat ik nu door mn Lexus echt een verpest verwend nest ga worden o_O

omniradius zei:
Had grote vriend Braadslee niet ook een testrit gedaan in de nieuwe Twingo? Hij was er volgens mij ook niet heel enthousiast over...
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gereden in een formaat Twingo of Aygo / C1 ... Wel als passagier in dat soort autos gereden, maar zelf tot nu toe eigenlijk alleen maar wat zwaardere / "grotere" auto's gereden.

Ben wel bang dat ik nu door mn Lexus echt een verpest verwend nest ga worden o_O

Das de Twingo 3 waar Braad in reed.

images

Dit is Peter zijn Twingo.

omniradius zei:
Ik zei ook "de nieuwe Twingo". Ik weet dat die niet uit 2008 komt ;)

Ja, maar de 2 auto's zijn echt compleet niet te vergelijken. De Twingo die Peter reed is onderhuids gewoon een Clio 2 (a.k.a. mijn hok ;) ) en die rijd echt 1000x beter dan de nieuwe die met zijwind ontzettend nerveus word. Heel vervelend.

Er zijn steekmaatadapters om een ander soort wielen onder een auto te zetten, Nico ;) Gewoon een soort van extra ring met gaten die ertussen kan. Ze doen het ook vaak met Golf 4 icm Cayenne velgen.

Leuk overzicht van alle Getzen Peter.

Die turkse zou voor mij iets te wezen. Ze doen het helaas ook wel eens verkeerd met Polo's :cry:
polo-9n3-black-edition-nana9n3-53171-11933.jpg

Danny1995 zei:
Er zijn steekmaatadapters om een ander soort wielen onder een auto te zetten, Nico ;) Gewoon een soort van extra ring met gaten die ertussen kan. Ze doen het ook vaak met Golf 4 icm Cayenne velgen.

Ja klopt die was ik vergeten, maar das wel fout in mijn ogen. :p

Ja inderdaad, Nico liet de goede zien.

Tja, degene die jij noemt Omniradius, wat ik van die bevindingen vind, laten we maar in het midden... :D

Ik geloof wel dat je "verwend" raakt, nu is de Getz niet een auto waar je U tegen zegt, maar toch vind ik een Aygo ook een veel mindere auto. Maar dat zijn ook auto's die heel anders in de markt staan. Qua comfort kan je wel uren rijden in de Getz en dat het comfortabel is. Maar daar dat een Aygo minder is. Ik vind de Getz op het randje, mijn Ypsilon vond ik ietsje beter. Maar ja dat was ook topklasse, en de Getz is meer onderkant.
Maar inderdaad, jouw Lexus zal wel een zonsverduistering zijn voor de Hyundai.

Maar, ik heb een idee, bij "de meeting" neem ik de Lancia mee, mag je een blokje in een A-klasse automaat, ik een stukje in een luxe-automaat :D

Bedankt Danny(y)

Kijk dan is er dus nog hoop! :D Maar "jouw Polo" is Duits ;) Niet Turks!
Ik zal eens wat plaatjes van de meesterwerkjes die in de FB-groep voorbij komen opslaan!

Pjötr zei:
Maar, ik heb een idee, bij "de meeting" neem ik de Lancia mee, mag je een blokje in een A-klasse automaat, ik een stukje in een luxe-automaat :D

Leuk (y) Deal, gaan we doen!

Leuk, al die plaatjes met mede-Getzen! Die Getzen met andere logo's zijn ook leuk, best grappig om er Dodge-badges op te plakken o.i.d. Als ik de TB Concept zie, heb ik het idee dat het productiemodel er bepaald niet op achteruitgegaan is, alhoewel de achterkant van die TB ook wel wat heeft.

Pjötr zei:
Rutger, D-C voor intimi

Hoe moet ik dat zien? Voor forummers ben ik gewoon Rutger, maar alleen intimi mogen me D-C noemen :D

Hoe dan ook, ik had zoals je had gezien weer een tweetal Getzen gespot.

Een sportieve Getz:

En een lekker frisse oranje Getz:

D-C zei:
Leuk, al die plaatjes met mede-Getzen! Die Getzen met andere logo's zijn ook leuk, best grappig om er Dodge-badges op te plakken o.i.d. Als ik de TB Concept zie, heb ik het idee dat het productiemodel er bepaald niet op achteruitgegaan is, alhoewel de achterkant van die TB ook wel wat heeft.

De achterkant van de TB Concept doet me wel wat denken aan een Sorento (eerste generatie).

Haha, sorry DC ;) Dat moest inderdaad andersom zijn, bedankt weer voor de leuke Getzies! Die oranje is leuk zeg, nog nooit die kleur gezien!

@ Caspian,

ja nu je het zeg, best wel een beetje inderdaad! Het prototype van de Santa Fe is toch ook wel een beetje anders:
21097_2.jpg

9C7B1024.jpg

Wat hebben we hier voor bijzonders?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/hyundai/m1117663649-hyundai-getz-1-6i-16v-sport.html
Zo geleverd?

Wat leuk om te lezen dit! Als ik er eentje zou tegenkomen op straat zou ik er niet bij stilstaan, maar zo'n Getz is toch een erg interessante auto! :D

Hey wat leuk, Ralph, die heb ik pas nog zien rijden! Met groene platen erop!

Ik meende dat het deze was:

Maar dit is een 3 deurs.

Staat bij een goed bedrijf, vroeger eens de garage-test van Autoweek gewonnen, en ik heb er 2 auto's gekocht!

Weinig kilometers ook op die Getz, dat met de sport-uitvoering maakt de hoge prijs wel goed. Hij ziet er wel heel erg netjes uit

Een 1.6, aldus "Alle auto's 2006", helpt de Getz aan de prestaties van een junior GTi. Stuurt strak, goed onderstel en kan op de weg dan ook voor verrassingen zorgen.

Ik denk dat de uitvoering "Sport" of "Sound Sports" net als "Dynamic Cool" slaat op de uitrusting, ik kan daar verder niet al teveel over terug vinden. Heeft denk ik te maken met een importeur uitgave; radio erin, open dak. Of in dit geval wat spoilers en lichtmetalen velgen.

In prijslijsten en folders wordt ie niet genoemd helaas.

Wat ik dan wel echt jammer vind, is dat het interieur gewoon totaal niet veranderd is. Zelfs geen leuker stofje! Bumpers, wielen, uitlaat, lijken wel "origineel". De achterlichten niet, maar goed dat heeft die zwarte die ik eens zag ook.

Grijze sports
Die zwarte doet eigenlijk wel heel stoer aan!

Misschien toch maar even langsrijden en een foto maken van die zwarte, kijken wat er anders is...

@ Bleuz.nl
Bedankt! Ja niets is zoals het lijkt, stiekem is Hyundai helemaal niet zo saai en suf :D Ik vind zulke nerdy-facts altijd erg leuk om te weten/zoeken en te delen.
*bedenkt zich, dat ik nog niet eens goed in jouw topic heeft gereageerd, zet dat op de agenda!

@ Omniradius, ja best wel he? Zie dan ook de woorden van "Alle auto's".
Stiekem, niet verder vertellen, vind ik zo'n uitlaat best wel tof :cool: Het heeft geen prioriteit uiteraard, maar wie weet ooit.

Zo'n zwarte Getz ziet er spannend uirt.
En voldoet ook aan de 1 op 10 regel.

Gewicht: paardenkrachten = 10 kg <

Ik zit daar boven.
860: 69 = 12, 46 kg.
Met mij er in,

,950: 69 = 13,76 kg per paardenkrachten.

Als ik de sportKa zou rijden,

1000: 95= 10,41 kg.
In dat autootje zou ik vliegen.

Natuurlijk ik zou ook gewoon een Corsa CDti kunnen kopen.
Onopvallend, maar toch razend snel, en zuiniger.
En veel te koop.
Maar ik heb iets met Ford Ka.
( alleen, oud model)
Net zoals jij iets met Getz hebt.
Als iets klikt, dan wil je niet veranderen.
Ik rij all bijna 18 jaar Ford.
Heb ook andere merken geprobeerd.
Waarvan Mercedes, uiteindelijk ook mijn hart,
Gestolen heeft.
Maar dan zie ik de reparatie kosten.
Zal echt meer moeten verdienen om zoiets te rijden.
Ik heb vanaf mijn 21 de zelfde vrouw.
Wil ze niet vergelijken maar toch....

@ Ralph,

Oei die 1 op 10 regel, dat zou ik ook niet halen met mijn Getz, of de Y10. Ik zou niet eens weten hoeveel PK de Hundee heeft!

Ik had eerder niets met Hundee hoor, alleen een Scoupé (met die ribbel-lampen) en een 1985-Pony vond ik altijd mooi, oh en de eerste Sonata en Lantra ook.
Maar inderdaad, als je een echte klik hebt, dan stop je daar niet zomaar mee inderdaad ;)

Goed, mijn lasser heeft nog geen tijd, dus we wachten nog maar even. Gelukkig is er niet echt sneeuw nu, dus ja het komt uit eindelijk goed!

Ik heb vaak zelf het grapje gedaan, om mijn Getz naast een andere te zetten, maar pas op zondag op de TT-baan, zette iemand anders zijn Getz naast de mijne. Hoewel hij wel een autoliefhebber leek te zijn, of een fotograaf, maar de grijze Getz was wel een beetje heel erg viez (om het het maar even op zijn Getz' te zeggen).
.

De Getz uit Ralph zijn link heb ik bekeken, en hij is al verkocht zag ik.
Mooi ding, glom erg mooi. (was net gepoetst en stond dus ook binnen)
Qua uitrusting was waren een paar dingen anders als de mijne. Deze had een leren (ietwat glad) stuur. En een grotere spoiler achterop.
Zelfde interieur als mijne, en nog super netjes. De prijs was vooral daarop gebaseerd denk ik, in combinatie met de lage KM's, en de sportieve extra's.
De Borbet velgen waren ook erg leuk, wie weet ooit..

Zou ik hem kopen? Nee.. de antenne miste, net als de hoedenplank. Het deurpaneel was rafelig, her en der een klein krasje, maar ook hier roest aan de wielkast, weliswaar in beginstadium, en totaal niet zo erg als dat van mij, maar ja het was er wel.
Ik vond hem, naar verhouding te duur, maar dat is mijn mening, ik denk wel dat de auto zijn geld waard is.

Ik kwam op het machtige Youtube deze video's tegen:

De Koreaanse reclame van de Click

Deze Zuid-Afrikaanse is misschien nog wel mooier

Goed, ik ben dus een enorme "Oostblok"-fan en kijk dan ook graag de tests/reviews van iemand die volgens mij naar een dealer gaat en dan alles filmt. Naast alle geweldige Lada's en andere toffe wagens, heeft hij dus ook een Getz "getest"

Dan heeft mijn vader eindelijk de oude ANWB schildjes terug-gevonden, die wil ik op de gril van de Lancia monteren, het rallyschildje moet dan wijken.
Hoewel ik dat wel jammer vind, omdat dat best wel een "aandacht-trekker" is.
31613109272_29b97df41b_c.jpg

Deze hebben jarenlang op onze, nouja die van mijn vader eigenlijk, auto's gezeten.

In van mijn oude Autokampioens kwam ik een leuke test van een Y10 tegen, met een grappig feitje
31612795332_7909a98bd9_c.jpg

Van een oude man met een grijze baard heb ik een externe harde-schijf gekregen,en zo kwam ik nog een paar plaatjes van het wagenpark tegen:
31613155922_5859b7d7ab_c.jpg

En ook van de Hundee

Ik had onder m'n (Spaanse import) Getz een setje van Ultra Racing gemonteerd (H frame, Strutbar, stabilisatorstang etc) Paste perfect, snel te monteren, en koste weinig! Als je de wegligging wil verbeteren kan ik je dit aanbevelen. M'n Spaanse Getz CRDI had een heleboel opties die in Nederland er niet op zaten: Schijfremmen achter, v&a portierramen electrisch, lederen stuur en pookhoes, lichtmetalen velgen (185/60-14), middenarmsteunen aan stoelen voorin. Fantastische auto, vrat alleen voorbanden door het wel forse koppel en m'n rijstijl. Maar voor € 62.50 per band kost je dat de kop niet (Bridgestone Turanza). Blijf het leuke auto's vinden en de kwaliteit was degelijker en beter doordacht dan die van m'n i20 uit 2012.

Succes met je auto!!

Bedankt Piet! Leuk om te horen, nog een tevreden Getz rijder!:D
Grappig dat jij, net als verlichting, de Getz eigenlijk beter vind dan een I20. Hij zei precies hetzelfde!

De wegligging van een Getz is inderdaad niet slecht, ik ben echt een sukkel op dit gebied, maar wat is dat pakket? Stabilisatorstang zit onder de motorkap toch? De rest, geen idee wat het is :confused:

Het lijkt inderdaad dat het land afhankelijk is, elektrische raambediening achter heb je hier op sommige modellen/uitvoeringen ook. Bijzonder dat die sport het niet had. Ik heb toen ik een sloopdeur heb gehaald, ook een portier met elektrische bediening gekocht, ik wil volgend jaar de 3e deur ook elektrisch maken.
Leren stuur moet ik ook missen, volgens mij is mijn pookhoes ook van leer. Ik vind de deurgrepen, om te openen, in het "chroom" ook tof, hoewel dat dit volgens mij een facelift-feature is.

Armsteun, dat wil ik ook! Is dat een opklapbare?

Ik kwam een tijdje terug deze tegen:

ter vergelijk:

Een Britse Getz.

Bij ons zit het dus links :)

Stabilisatorstang zit bij het voorwiel aan beide kanten.

Voorbeeld:

20140401_175658_zpsaj8qazvf.jpg

Het is die verticale stang die boven los zit op de foto.

Op de vooras heeft een Getsz al een stabilisatorstang, Die van Ultraracing zit op de achteras. Hierdoor helt de koets wat minder over bij het snellere bochtenwerk. Een H frame zit onder de auto gemonteerd en zorgt ervoor dat de ophangpunten van de voorste draagarmen minder kunnen torderen/verbuigen, waardoor minder wringing ontstaat en het stuurgedrag beter wordt. Een strutbar zit op de bovenkant van de veerpoten gemonteerd (voor en/of achter) om minder wringing in de koets te krijgen. Kijk maar eens op https://ultraracingeurope.com/?gclid=CNTE8aOmhdECFcEy0wodb9MP7w

Armsteunen (opklapbaar) die aan de stoel vastzitten zijn gewoon via de dealer leverbaar, montage zelf te doen, erg eenvoudig binnen 20 minuten per stoel. Meen dat ze rond de € 200-250 per stuk kosten. (heb je ook wat)

Bedankt Rob!

Ik zal eens een kijkje nemen Piet, bedankt(y)
Boh, dat is wel veel geld zeg. Is dat dan een universele Hyundai-steun? Ik zag een tijdje op de sloperij namelijk een Kia, wat natuurlijk ook onderdeel van Hyundai is, met ook een steun. Wie weet is dat een nog een idee.

Trouwens nog een treurig bericht. De Rover heeft voor het eerst een serieus mankement, onbetrouwbaar hok! De elektrische raambediening aan de bestuurders kant is overleden. Waarschijnlijk volgende week een ritje naar een sloperij doen.
Volgens mij is het niet een onderdeel wat structureel stuk gaat.

Pjötr zei:
Trouwens nog een treurig bericht. De Rover heeft voor het eerst een serieus mankement, onbetrouwbaar hok! De elektrische raambediening aan de bestuurders kant is overleden. Waarschijnlijk volgende week een ritje naar een sloperij doen.

Nou nou nou nou nou nou nou.... om je auto nu meteen naar de sloop te brengen vanwege een raam dat niet meer functioneert. Wel erg rigoreus hoor. :p

omniradius zei:
Pjötr zei:

Nou nou nou nou nou nou nou.... om je auto nu meteen naar de sloop te brengen vanwege een raam dat niet meer functioneert. Wel erg rigoreus hoor. :p

Haha, daar heb je een punt, nou dan moet het hok maar blijven :D Van mede forummer Danny had ik een tip gekregen dat er een Rover lag. Helaas de verkeerde, maar wel hele mooie, binnenbekleding. Maar daar valt vast een raam-mechanisme van te halen!
30977192953_259ce0362d_c.jpg

31414431290_9ae6f1f8eb_c.jpg

De credits voor deze foto's gaan naar Danny, die deze foto's gemaakt heeft, en altijd kijkt of er een Getz of Rover of Y10 ligt, mooi dat het forum zo verbindt! (y)

@ Rob, dat zijn de reactie armen die je aanwijst... de stabilisatorstang is de dikkere stang die aan de onderzijde van de reactiearm zit en loopt van links naar rechts onder de auto door om beide veerpoten met elkaar te verbinden. Als 1 zijde inveert tordeert de dikkere as en wil de andere zijde dezelfde beweging laten maken om zo het overhellen te stabiliseren. Klapperende geluiden over een hobbelweg willen nog wel eens vanuit versleten reactiestangetjes komen (speling op de kogelgewrichten) of versleten rubbers van de stabilisatorstang.

Pietzoveel zei:
@ Rob, dat zijn de reactie armen die je aanwijst... de stabilisatorstang is de dikkere stang die aan de onderzijde van de reactiearm zit en loopt van links naar rechts onder de auto door om beide veerpoten met elkaar te verbinden.

Aha, OK. Maar als je googled op stabilisatorstang, kom je die korte stangetjes tegen.

8z4iad.png

leuk artikeltje. https://www.oponeo.nl/banden-informatie/stabilisatorstang-van-de-ophanging-en-zijn-rol-bij-de-wegligging-van-het-voertuig

Om de stabilisatorstang te verbinden met de draagarmen gebruikt men de reactiearmen of koppelarmen. Er komen bij het inveren nogal wat lengtevariaties voor die een flexibele verbinding noodzakelijk maken. Aan een stabilisatorstang zelf kan niet veel kapot, zanders dan bij een aanrijding.

Boblafrance Ralph zei:
Gelukkig nieuwjaar
Pjotr

Bedankt Ralph, en dat wens ik jou, net als alle andere (vaste) bezoekers ook! :D

Het is hier nog altijd een beetje rustig, mijn lasser is nog niet zover, maar dat komt wel!

Verder ben ik verder gegaan met het uploaden van mijn vakantie-spots, en zo kwam ik ook nog een paar plaatjes tegen die ook leuk zijn om hier te plaatsen.

De wereldreiziger staat hier in Vilnius, prachtige stad!

Bepakt richting de Poolse grens!

Bij de grens van Polen & Litouwen.

Naast dat ik probeer om van/bij elke grensovergang een foto te maken, heb ik nog een tik, op elke camping een foto maken. Je ziet dan ook gigantische verschillen.

Volop ruimte in Kraków.

In Warschau was dat iets minder.

Geen nieuws is goed nieuws!

Nouja de lasser heeft nog steeds geen tijd, hij is ook warrig op dat deel, maar ik vind het ook een beetje te gênant om het te vragen van "wanneer gaan we bezig" .
En ik denk nu ook, hoe langer ik wacht, hoe warmer het word, hoe minder het plamuur/afwerken last heeft van de kou.

Anyhow, morgen gaat er een roadtrip aankomen, ik heb 2 kaartjes gewonnen voor Interclassics in Maastricht, en na afwegen, wel gaan/niet gaan, gaan we dus morgen heen, moeke helemaal in paniek, om tijdens sneeuw zo'n rit te maken, beter was de trein ( #fail, als ik terugdenk aan de besneeuwde reizen met de NS).
Ik merk wel, en dat is eigenlijk super belachelijk, ik heb even extra de olie gepeild, de auto alvast volgetankt (normaal zou ik dat pas morgen doen, ja planning is niet mijn sterkste kant) en extra anti-vries ruitenwisservloeistof in de auto gezet.

Oh ja, nog een paar plaatjes:

geilegele Getz in Praag.

En een hele mooie groene.

En heel leuk, op Flickr volg ik Kim, hij komt uit Denemarken en spot vooral bussen, en spot en heeft bijzondere Volvo's, hij had speciaal voor mij deze Getz gespot, niet dat ie bijzonder is, maar wel leuk dat ie er aandacht, te mooi om niet te delen vind ik:
Kim L. zei:

Kleine update van mijn kant over de i20: dikke panne.

Wat is het verhaal?
Vond al een tijdje dat de auto wat minder mooi liep wat resulteerde in wat schudden (heel licht maar genoeg om irritant te zijn voor een veelrijder zoals ik) en later kwam er nog bij dat de auto echt behoorlijk stond te nagelen en te schudden na een koude start. Gevoel dat die dan op slechts twee van de drie cilinders liep.

Auto in reparatie gegeven: diagnose: twee gloeispiralen met overspanning (advies: alle drie vervangen). De verstuivers wilde ze laten testen door een dieselspecialist. Die verstuivers zitten vast met één bout in het motorblok. De eerste bout kregen ze niet los. Niet met kruipolie, niet met het daarna warmrijden van de auto. Uiteindelijk is de bout gebroken. Daardoor moet er een extern bedrijf komen om de andere twee bouten los te krijgen en de gebroken bout uit de motor te krijgen. Dat wordt gedaan door een erkende dieselspecialist. Mijn bedrijf heeft zorgvuldig gehandeld. Heb hier expliciet naar gevraagd om er achter te komen of hen niks verwijtbaar is. Nu hoop ik dat de verstuivers misschien alleen toe kunnen met een reinigingsbeurt. Nieuwe kosten EUR 415,- per stuk. Revisie exemplaren zitten op ongeveer de helft. Dan moet de externe partij nog betaald worden. Afhankelijk van hoeveel tijd ze er mee bezig zijn: EUR 350,- tot EUR 550,-. Rekening kan zo maar oplopen tot EUR 2.000,-.

Ben even een sippe Hyundai rijder.

@Pjotr: maak je foto's in Maastricht? Ik zou er ook wel een keer naar toe willen, maar momenteel heb ik als vervangauto een Alto automaat uit 1998. Horendol wordt je er van als je 100 kilometer per uur rijdt. De Getz heb ik altijd een fijne kar gevonden, ook goed op de snelweg mits niet te hard. Deze Alto is goed tot 70 a 80 kilometer per uur. Daarna wordt het een herriebak eerste klas. Automaat rijden is overigens wel relaxed.

Vind het wel raar dat jij zou moeten opdraaien voor een bout die ze niet los kregen en hebben afgebroken. Oke dat soort dingen kunnen gebeuren. Maar enige deling in de kosten lijkt me wel op zijn plaats.

Gaaf Pjotr,

Interclassic behoord tot mijn vaste uitjes, helaas dit jaar niet.
Veel plezier daar (y)

Verichting,

Wat een ellende man met zo'n jonge wagen :eek:
Geen garantie, zit toch 5 jaar op??

@Nico GTR: dat vond ik in eerste instantie ook en ik heb ook geschermd met de inschakeling van de rechtsbijstand. Alleen kunnen ze dan niet verder met de reparatie en wordt morgen de dieselspecialist afgebeld. Zij hebben de zaak ook voorgelegd aan de BOVAG en die oordeelt dat mijn bedrijf zorgvuldig heeft gehandeld.

Ik vertrouw het bedrijf 100%. Ze denken altijd met mij mee, ik heb geen twijfel dat ze mij op kosten willen jagen. Ook zij vinden het heel vervelend maar ze scharen het onder het kopje: niet verwijtbaar, wel botte pech.

Volgens mij valt t met de sneeuw redelijk mee.... hier in t midden des lands tenminste wel.

Ben idd benieuwd naar de fotos uit Mestreech ;)

@bofkont: ook jij hebt recht op antwoord. Feit echter blijft dat het het item van Pjotr is. Dus dit is inhoudelijk even mijn laatste aanvulling hier.

Waarom ik niet had gereageerd? Jou bijdrage is van 0:01 uur, die van mij van een minuut later, 0:02 uur. Ik heb op dat moment je bijdrage helemaal niet gezien.

Het specialistische dieselbedrijf is vandaag geweest en ook dat bedrijf heeft moeite gehad om de bouten van de kop te krijgen om de verstuivers los te krijgen. Hyundai zet ze dus waarschijnlijk zo vast omdat ze de overtuiging hebben dat ze nooit los hoeven? Ben nu benieuwd wat er uit de verstuiver test komt. Eigenlijk hoop ik dat de verstuivers gewoon vervangen moeten worden omdat ze niet goed zijn. Dan is het hele zaakje tenminste voor iets geweest.

5 jaar garantie? Dat dacht ik ook maar ik heb helaas geen sluitende onderhoudshistorie. Waarschijnlijk heeft deze mooi uitgevoerde i20 daarom ook bij verkoop een lagere prijs gehad dan een ander exemplaar. Nu moet ik dat terugbetalen.

Ga de i20 nu zeker doorrijden tot 300.000 kilometer. Hoop dat hij na deze ellende zich koest houdt. Het vakantiebudget van aanstaande mei van zowel van mij als dat van mijn vrouw gaat op aan de auto. Na deze auto geen jonge auto meer voor mij. Kies wel een oud gebakje met een lage kilometerstand, net zoals ik de Getz naar 214.000 kilometer heb gereden. De Altomaat (rood is die) is een ware zuipschuit. Rij er niet veel harder mee dan 100 op de snelweg als die 1 op 12,5 haalt is die zuinig. Die auto is ongeschikt voor de snelweg. Er zat ook nog een gaar raamrubber in het linkerportier waardoor mijn jas vanochtend nat werd. Die is echter zo goed waterafstotend dat de druppels daarna op mijn broek vielen. Het is dat ik Almere - Utrecht moet rijden maar op een brommer wordt je ook nat!

En nu is het topic weer van Pjotr en zijn avonturen met de Getz, de Ypsilon en de auto van zijn vader de Rover 45!

Oei ik was even niet hier meer geweest...

Bedankt voor de uitleg Verlichting2, niet erg hoor dat je het vertelde, ik had erom gevraagd he? :D
Jammer dat de I20 toch ietwat tegenvalt, of nee dat de Getz de verwachting misschien iets te hoog heeft gezet, kan ook.
De problemen zijn nu helemaal opgelost? Hopelijk is het niet helemaal zover gekomen als 2000!
EN voel je vooral welkom om dit soort verhalen af en toe te vertellen hoor!

Ik ben nu bezig met de foto's van Maastricht, zodra dat ze online staan, zal ik een linkje plaatsen!
Het was echt heel erg gaaf, echt een superbeurs.

De dag begon vroeg, met sneeuw!

Nou ja onderweg ging het allemaal redelijk goed, tot aan Arnhem, daar stond het echt helemaal vast, en hebben we denk ik wel bijna uur in de file gestaan. Uiteindelijk de A50 maar verlaten, daar werd het niet echt beter van..

Nouja een omweg door Renkum terug naar Arnhem en dan de snelweg weer op deden wonderen, we reden immers weer.. Tot we bijna in Maastricht waren, ik geloof een half uurtje. Wederom die K**sneeuw.

Maar uiteindelijk om 12.15 kwamen we aan in Maastricht, ter illustratie we gingen om 7uur weg, de reis zou normaal 3uur nog wat duren..

Valt qua viesheid nog best mee dacht ik zo!

Na een dag lopen was het tijd voor de terugreis, helaas niet helemaal op één tank kunnen rijden..

De file en het feit dat ik op de terugweg toch wel een tijdje 130-140 heb gereden was zorgde voor dit resultaat:
583.8km op 1 tank. Ofwel 45.65 liter verbruikt, wat me een 1.12,78 opleverde. Gezien het feit dat zeker 200 km hier van 130(en plus) of file waren, valt me dat nog wel mee. Was ik braaf 110 gaan rijden, dan was het waarschijnlijk wel gelukt om op 1 tank te rijden, nu net niet, we waren al voorbij Zwolle.

Goed, deze roadtrip bracht ons een heel eind, versterkte ook wel weer mijn band met "the iron lady", alleen deed er zich wel een klein probleempje zich voor, de kachel..
Nu stond ie natuurlijk op warm, vanwege de kou, maar het viel me op dat ie wel erg warm werd, ook zette ik hem niet op "standje heet" , bleef ie wel heet. Dus morgen maar eens op onderzoek uit, wat er aan de hand is. Het lijkt wel alsof de knop niet meer werkt... Want als je zeg maar onder het dashboard ergens aan trekt, het schuifje(?) dan wordt ie wel minder warm..

to be continued dus!

Dus je moet nu gedwongen in deze outfit in de Hundee rijden denk ik he? :cool:

fever-male-hawaiian-man-costume-ladies-halloween-fancy-dress.jpg

Feeling hot hot hot! :p

@Pjotr: dank je voor je ruimte in je topic. Het is gelukkig niet richting de EUR 2.000,-. De gloeibougies waren de oorzaak van het mindere starten. Drie nieuwe erin en de motor start weer als een zonnetje. De verstuivers waren gelukkig goed, eentje was vervuild. Die hebben ze schoongemaakt.

De rest kun je lezen in mijn review, deze heb ik geupdate.

De i20 is niet helemaal mijn auto. Het rijdt goed maar de Getz heeft denk ik de lat zo hoog gelegd dat de i20 wat tegenvalt. Vooral het verbruik valt gewoon tegen. Vandaag weer getankt ben niet verder gekomen dan 1 op 18,6.

Het koekblik Alto ben ik gelukkig weer vanaf. Automaat rijden is overigens wel oké. De auto was iets minder onzuinig dan eerder ingeschat. 1 op 14,3 voor een 3,50 meter lange Alto uit het jaar kruik. Mijn volgende auto zou zo maar eens een jonge benzine automaat kunnen gaan worden. Maar eerst de i20 verder oprijden.

Heb je overigens foto's van het evenement? Ben ik erg benieuwd naar. En ik denk dat ik daarin niet alleen sta.

@ Ramon
whahahaha nee, ik draag mijn niet gekochte feyenoord-korte broek, en het "i'm with him --->"shirt weet je nog? :D een beenwarmers zijn ehm stom!
Maar gelukkig heb ik mijn pride, nu jij nog

@Rob
gracias! Ja , beter dan zwart he?

@Verlichting2
Ja nee tuurlijk, geen enkel probleem, voor een Getz-fan doe ik alles he? ;) Nee maar zuur hoor, mooi dat het opgelost is! En dat het gelukkig geen 2k koste, maar toch, beetje een smetje he?

Ik denk wel dat de Getz de lat hoog gelegd heeft.. Ik ken de I20 niet, maar Getz is toch aan de ene kant best wel basic, dus wellicht gaat toch de vlieger "less is more" op. Ik vind 18.4 wel netjes trouwens, dat haal ik met de Getz echt niet, ik zou echt ook niet blij worden van zo'n Alto trouwens.

Ja zodra ik mijn foto's bewerkt heb, dan plaats ik een link naar mijn flickr pagina! beloofd!

Grappig hoe eigenlijk een nietszeggende auto als een Getz ons zo kan beroeren he? Ik keek tijdens het plaatsen naar de foto's in het vorige bericht, en dacht toen echt, : "aah je bent toch best mooi"
Mijn vriendin zei over haar huidige vriend:"Ja nee het was geen liefde op het eerste gezicht, het is gegroeid. Ik heb hem leren waarderen". Of je dat nu over je partner moet zeggen, ik weet niet, maar ik denk dat dit precies omschrijft hoe ik over "the Iron lady" denk.
Ze zou een probleemloze makker moeten zijn, in het begin was ze dat misschien niet helemaal, maar nu ben ik stiekem best wel (laten we het hip met de woorden van Beyonce zeggen) "crazy in love"
Best suf om zo over een domme Koreaan zo te denken.....

@Pjotr: zoals jij het omschrijft zo is het bij mij ook gegaan. Geen liefde op het eerste gezicht maar je leert de auto waarderen! En ja: het blijft natuurlijk gewoon een stuk blik (sorry: staal).

Ik was even je topic uit het oog verloren Pjötr maar die rit naar Maastricht was nogal een avontuur zo te lezen. Gelukkig is de Getz dan een betrouwbare kameraad, jouw doorzettend klusvermogen kennende komt het met die lachelknop ook wel goed. Al moet je er zestien sloperijen voor af, altijd weet jij het wel weer in orde te krijgen. ;)

Terug
Bovenaan