Ah okay Sjon, ik dacht dat het een oudere kleur was. Ik kan me niet heugen er eentje gezien te hebben! Ook de wielen in kleur op een Fox ken ik niet op Nederlandse modellen.
Engineer,
Jaa Bockhorn is tof! Er waren uiteraard veel Duitse onderdelen, maar ook van andere merken/landen. Zo waren er ook Alfa-onderdelen, sowieso. Ik moet zeggen dat ik niet alles heel goed bekeken heb.
Anyhow, vandaag ben ik naar Oldtimerdag Coevorden geweest. Dit was mijn eerste keer, en het was erg goed georganiseerd. Aardige mensen die de boel regelden. Het was in het centrum, en dankzij wegwerkzaamheden was het allemaal wat lastig te bereiken. De meneer die het allemaal regelde , had toen we kwamen, het even druk, maar omdat ie onze auto tof vond, moest die op een beetje een goede plek staan. Om uiterlijk 10uur moest je er zijn, en wij waren er om 9.20. Rond 12uur zou er een rondrit zijn.
Het weer was erg goed, en ook was er een grote opkomst. Er werd gesproken van 250 deelnemers. Na de inschrijving kreeg je bonnen voor een lunchpakket zelfs, en opgave was gratis.
Ik sprak nog met een bekende, en de roemde ook al de Noordelijke events. Hoewel overal natuurlijk events zijn, merkte hij wel dat de dorpse events echt door liefhebbers en enthousiaste mensen wordt georganiseerd, en dat het altijd heel gemoedelijk en vriendelijk gebeurd, nou dat sloeg zeker op Coevorden.
Toen we gingen rijden, werd elke auto gestopt en moest je wat vertellen over je auto. Helaas begon het tijdens de rit te regenen, en toen we om 14.15 weer terug kwamen, en het nog steeds hard regende zijn we maar naar huis gegaan. Maar sowieso een event wat erg geslaagd was.
Plaatjes:
Dankzij wegwerkzaamheden was het allemaal niet zo duidelijk hoe we moesten rijden, we gokten dat deze Brandweer ook heen ging.
En daar stonden we dan, licht is dus wel van invloed, want nu zie je wel "de lelijkheid" van de deur. Maar er waren een paar erg geïnteresseerde mensen. Een man vond de auto niet bijzonder, "is ja 1991, geen oldtimer" maar toen pap vertelde hoe weinig er nog waren, en welke luxe dingen de eerste Y10's hadden, bood ie zelfs zijn excuus aan. Dat was wel leuk dus.
Dit is natuurlijk geen VW bus, maar een Suzuki Every. Wat precies het verhaal is weet ik niet, maar in Japan worden zulke busjes dus aangeboden met een soort retro-VW-look.
Een origineel Nederlandse Carina, en dan ook nog eens een 4deurs. En in een sublime staat ook!
Omdat deze combinatie kwam, moesten we even wachten. De Rapido erachter stond te koop, heel tof. Na plussen en minnen hadden we besloten om bij terugkomst even te vragen wat ie moest kosten, toen bleek ie al verkocht te zijn. Ik denk aan de man die er nu bij staat. Hij heeft dan letterlijk een half uur te koop gestaan.
Een Nissan Prairie, de eigenaar is een handelaar in modelletjes.
Ik was blij dat wij niet in deze straat stonden, tegen deze auto had een bezorgbusje gezeten. Ze hebben letterlijk een half uur de hele boel opgehouden omdat er een krasje van 3 cm was. Ik snap overigens wel dat je de schade wil verhalen, maar met alle bemoeiende medestanders is even in een schadeformulier invullen bijna onmogelijk.
Heel erg mooi, deze SAAB. Deze stond "afgesloten" ofwel achter een hek. Daar was een speciale hoek voor. Wel een goede idee voor mensen die extreem zuinig zijn op hun auto.
Over het algemeen zie ik weinig Japanse klassiekers, behalve een handje vol auto's die je op elk event zie, valt het vaak toch erg tegen qua aantallen. Een Datsun 1000 zie ik relatief vaak. Dit was wel een hele mooie trouwens.
Een 120 A Coupé zie ik dan weer zelden, geweldige auto, maar mooi kan ik hem niet noemen.
Een Simca 1000 Rallye 2 vind ik erg leuk, die zie ik ook net vaak. Deze was haast nieuw.
In de schaal "vind ik extreem tof" scoort een Reliant enorm hoog. Dit was ook een erg mooie vond ik, zeker in deze misschien wel saaie kleur.
Er waren ook enkele leuke Italianen....
Zoals deze Autobianchi A112 Abarth.
En deze Lancia Scorpion, ofwel de Amerikaanse uitvoering van een Beta Montecarlo, we waren dus eindelijk eens niet de enige Lancia.
Een Ritmo Cabrio is al tof, maar een Bertone Ritmo is nog leuker uiteraard! Deze is van mijn bekende en heeft een lange weg afgelegd om te komen.
Ook waren er enkele oude tractors, altijd tof om te zien.
Dit is een Normag uit 1942 geloof ik. Dit is een Oost-Duitse trekker en hij heeft ook nog een oude kentekenplaat van toen.
Toen was het 12uur, en moesten we ons gaan opstellen voor de rondrit.
Achter deze 205, die volgens de beschrijving nog in de introductiekleur is uitgevoerd.
Na het ritsen reden we achter deze Morris. Bij de boog werd er een praatje gemaakt over de auto. Zodat je niet helemaal boven op je voorganger rijdt en je dus echt zelf een beetje moest "navigeren"
Zo'n FIAT 850 is me toch tof, wat een mooi geluid zit daar ook in zeg!
Terwijl het in heel Nederland al regende hadden wij het nog vrij droog, tot ongeveer 20 minuten na de start van de rit, het begon echt letterlijk te hozen.
Dat heeft het de hele rit verder gedaan, en ook bij aankomst terug was het niet droog.
Ik ben nog even snel naar een kraampje gegaan om een modelletje te kopen. Maar om nu bijna 2 uur in de auto te zitten wachten tot het droog werd, zagen we ook niet helemaal zitten. Dus rond 14.30 gingen we richting huis, en hoe verder we bij Coevorden vandaan kwamen hoe mooier het weer was.