As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

Pjötr zei:
Oei die is ook leuk!!! Alleen:
Scoupé-topic

volgens mij is dit de auto van Stan, een plaatje dat wel!!!!

Volgens het kenteken is het die inderdaad ;)
Of hij zou intussen reeds in Antwerpen moeten staan bij Rob (met pre-GAIK-platen) :p

Pjötr zei:
Ik durf een 100 bijna in één lijn noemen met een Arna, maar ook met een X-type. De zwarte bladzijde van een merk, niet dat ze lelijk of slecht waren, maar meer omdat ze “waarom toch?” afroepen.

Spijt me zeer, maar dit ben ik echt hartgrondig met je oneens. Zowel de X-Type als de Metro/100 waren echt geen zwarte bladzijden, hoe graag je dit ook zou willen.

Hyundai Pony 1.5 L 1e eigenaar NAP Autopas 1988

$_85.JPG

@ Rob

Ik denk dat je mijn woorden te letterlijk neemt...

Ik wil niet zeggen dat een 100 of X-type slecht zijn. Zeer zeker niet.
Maar de liefhebber haalt wel zijn of haar neus ervoor op.

Je zou ze ook kunnen vergelijken met de laatste MG's, of de Austin met de Mg-badge erop.
Supertof, eerlijk, maar de die-hard MG-lover spuugt erop en vraagt zich af wat de directie in vredesnaam bedacht om die wagens op de markt te brengen.

Terwijl ik ze super gaaf vind. Dat is wat ik bedoelde, of je zou ze kunnen vergelijken met turboloze SAAB's, de Jaguar of Maserati diesels. De echte liefhebber hing de vlag half stok toen deze wagens op de mark kwamen.
Maar de markt vraagt erom, en met een handvol liefhebbers overleef je ook niet..
Dat is wat ik bedoelde, niet dat de auto's als x-type en 100 doodgezwegen moeten worden.. (De Arna is een ander verhaal)
Dat wij wel van enigszins miskleunen houden is een ander verhaal :)

Toffe Hyundai BRG, maar ik heb er al één.. Al is dit ook een auto die wauw tot me roept!

ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar ik denk dat het wel meevalt wat betreft die zwarte bladzijde. Een MG Metro werd wat meewarig bekeken inderdaad, maar een reguliere Metro/100 volgens mij niet. Jaguar is een ander verhaal. Je hebt mensen die niet verder komen dan de E-Type en Mark II, maar ik zou hen zeker niet als 'echte' liefhebbers willen bestempelen. Eerder als conservatief.

Hoe zit het met de auto die ik je gisteren stuurde?

Pjötr zei:
Toffe Hyundai BRG, maar ik heb er al één.. Al is dit ook een auto die wauw tot me roept!

Natuurlijk heb je er al een...
Eerlijk gezegd de reden waarom ik bewust naar een oude Hyundai gezocht heb :cool:

Ja ik zei het misschien iets te dramatisch ;)

Je hebt zeer zeker gelijk BRG, en ook dat de Alfa met voorwiel aandrijving zou het eind van dat merk zijn ..

Net als het verdwijnen van de Kever..

De waarheid is anders inderdaad!

Welke van de vele, Rob? ;)

Oh die!!
Die mooie knappe wauw auto!

Ja eerst even de plussen en minnen afstrepen van de 111 Cabrio :D

+ geinig
+ rood
+ goedkoop
- roestig
- rot (!)
- zaken ontbreken (volgens mij de stootstrips)
- meer onderhoud ivm cabriodak
- bodemloze put
- haalt apk niet eens (dus dragende delen aangetast)
- minder comfortabel ivm fysieke klachten
- rood

Zo, op naar de grijze!

Rob0032 zei:
Een MG Metro werd wat meewarig bekeken inderdaad, maar een reguliere Metro/100 volgens mij niet.

Al paste de Metro/100 niet helemaal bij de status van Rover. Of beter gezegd helemaal niet. Een stripje wortelnotenhout was kennelijk het enige dat een Rover van een Austin onderscheidt.

Afijn, eergisteren ben ik naar het Brabantse Gemert gereden om de auto eens onder de loep te nemen. Helaas stond de auto nogal ingebouwd. Op het eerste gezicht lijkt het een keurige auto. Het interieur is mooi fris en schoon (een wereld van verschil met die ranzige Lada die ik voor een andere forummer bekeken had ;)), de elektrische kap werkt, er lijkt geen sprake van lekkage ondanks wat slijtage rond de randen van de kap en een gaatje in de dubbelzijdige kap. Het motortje leek prima te lopen en hoewel ook hier het blokje een beetje zweet, zag het er prima uit. Van een (in de basis) goedkope Brit kun je niet teveel verwachten op het gebied van afwerking, dus niet alles is even stevig. Het dashboardkastje sluit moeilijk, er ligt een rubberen stripje tussen de koplampen en motorkap, waarvan er eentje nogal sneu bij hing. Dat soort dingen zijn gemakkelijk voor lief te nemen, net als de krassen op de voorbumper en spatbord linksvoor die er met een deugdelijk poetsmiddel vast redelijk uit te poetsen zijn. Verder zijn de rubbers rond de voorruit verdroogd. De verkoper wist me niets te melden over de distributieriem, ook stond er niets in de motorruimte genoteerd. Dat wordt dus vervangen.

Maar de auto roest... Omdat de auto zo ingebouwd stond viel het me niet zo erg op, maar toen ik thuis de foto's bekeek schrok ik toch. Vooral de linkerdorpel is dusdanig aangetast dat het APK-afkeur zou betekenen. Wat er onder de plastic rand rond de dorpel verborgen zit? Ik voorspel niet veel goeds. De spatbordranden zijn daarnaast doorgerot. Rechts zitten eveneens lelijke roestplekken. Uit eigen ervaring weet ik dat roest vaak veel verder dan je ogen reikt, terwijl het er bij mijn auto toch aanzienlijk beter uitzag.

Een handige klusser kan voor weinig een een of twee zomers open rijden. Voor wie een projectje zoekt heeft hier een aardige kluif aan. Het is hoe dan ook geen 'bewaarexemplaar': volledige restauratie loont de moeite niet, dan kan er beter worden gewacht op een minder roestig exemplaar, desnoods voor duizend euro meer. Voor wie niet handig is of geen (spot)goedkoop adresje heeft zal goedkoop onverbiddelijk duurkoop blijken. Dus Peter, ik zou hier sowieso nooit aan beginnen, maar de keuze ligt gelukkig in jouw handen :)

Gemert is vlakbij...... ;) Nu ben ik ook wel benieuwd een zomertje open rijden en dan in Zweden de schroot oprijden :D

Dat is inderdaad een behoorlijke hoeveelheid roest, als ik dat vergelijk met mijn ascona uit '87 is dit vele malen erger!

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Daarmee zou ik niet naar Zweden durven. :D

Ik wel hoor, alleen wel met 90 in de vrachtwagenbaan stel dat je een ongeluk krijgt.......ga je dat er niet levend vanaf brengen.

Jammer, het is zo'n leuk ding! Of even de dorpels lassen en gaan met die banaan?:) Moet zwart toch lukken voor een paar meier? Die auto is toch al spotgoedkoop.

Heb de foto's van D-C bekeken , en ik zeg: laten staan ! Wel duidelijke foto's gemaakt D-C, top!
Maar die wagen is rotter dan mijn Swift cabrio... En daar heb ik al werk genoeg aan gehad. En het dak is waarschijnlijk nog het eerste PVC dakje, te zien aan de barsten aan de zijkanten. Het dak vouwt ook niet meer lekker op. PVC wordt nl stug na verloop van jaren en krimpt.

Dat ding roest op zoveel verschillende plekken (als het slechts 1 dorpeltje oid was zou ik het niet zo erg vinden) dat ik hem lekker zou laten staan. Of als je hem perse wilt hebben en over voldoende ruimte beschikt: 250 euro bieden en bij akkoord in een rustig tempo opknappen.

Oei, dat ding is rot!
Hiervan ga je depressief worden,
Weg goedbedoelde plannen,
Weg opbeurend gevoel,
Ruzie met je pa,
Mislukt experiment.

Neen, zoek je een meteen inzetbare plezierwagen,
En als dit een schot in de roos blijkt,
Dan pas kan je aan zo'n avontuur beginnen.

Om de pijn even te verzachten nog wat opties.
Onverwoestbare Toledo, alleen twijfelachtig of hij wel een NL kenteken heeft:
https://www.autowereld.nl/seat/toledo/occasion-8059930/foto.html
Erg leuk, maar ook roest...
https://www.autowereld.nl/mitsubishi/colt/1-2-gl-12106978/foto.html
Mijn favoriet, als het kon had er zo'n 626 bij mij gestaan:
https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/mazda/626-16-lx-5drs-nw-apk-18-4-2016/4408260
Dit zal qua gewicht zeker niet lukken?
https://www.autowereld.nl/mazda/929/2-2i-glx-12778898/foto.html
Eentje waarvan het grove werk al lijkt te zijn gebeurd:
https://www.autowereld.nl/toyota/tercel/1-3-l-1980-7044867/details.html
Twijfelgeval. Wel eerste eigenaar, maar verlopen apk en met spuitbus a la action gespoten wielen:
https://www.autowereld.nl/mazda/121/1-1-l-k6-8210183/details.html

Tot zover mijn suggesties.

P.S. nee ik ben ECHT GEEN Mazda fan o_O Ahum

Jammer van de Rover. Hij leek zo leuk. Ik zou je ook zeker adviseren om hier niet aan te beginnen. Het zou anders zijn als ie 10 jaar ouder was geweest en het de enige in Nederland zou zijn ofzo. Maar dat is niet zo, dus > Laten staan! :eek:

Jammer ook dat je de Ascona SR niet aan je pa verkocht kan krijgen. Ik zal mijn ogen voor je open houden voor een betaalbare nette youngtimer. ;)

Astrawez zei:
Het zou anders zijn als ie 10 jaar ouder was geweest en het de enige in Nederland zou zijn ofzo.

Hoewel ik denk dat het aantal 100 Cabrio's op twee handen te tellen is, verandert dit natuurlijk niets aan de financiële ruimte en mogelijkheden bij Peter en senior. Deze auto is al veel verder heen dan m'n Honda, en dat vergde al een investering van ruim het gehele budget.

Klopt Rob! Eigenlijk is het sowieso beter om een al gerestaureerde auto te kopen, dan om er zelf een te restaureren (qua financiën). Maar dan moet er wel budget zijn natuurlijk.

Misschien is deze Corsa TR uit '86 wel iets voor jullie? Goed verhaal erbij, en zo te zien hoef je hier voorlopig niks aan op te knappen. ;) En het rijdt lekker goedkoop! (y)

Had hier een heel epistel neergeschreven,
vol m.i. wijze woorden van mijn kant,
maar bij nader inzien vond ik het toch passender dit per PB aan de bestemmeling over te maken...

So Pjötr, you have mail.

Wow, wat een boel reacties! (y)

Waar zal ik beginnen...
Rutger, bedankt voor je verslag!! EN natuurlijk voor het kijken... BRG, bedankt voor je PM(y) Ik heb hem net beantwoord..

Supermooie tips komen voorbij! Bedankt BRG, Wesley & Danny!

Gisteren is er veel gebeurd, niet alles ga ik op het forum delen, maar het auto-nieuws wel...

In de loop van de middag ben ik richting mijn ouder getrokken, om tussen neus en lippen door het over de Rover te hebben, maar ook over een ander auto, 3 zelfs..

De Rover gaat hem niet worden, hij is te slecht, er moet teveel aan gebeuren. Teveel dingen die wij niet kunnen en een ander voor ons moet doen.
Dat is niet erg, maar hij zou inderdaad een bijna volledige restauratie moeten hebben, en dat is niet wat we zoeken.
Daar komt bij, mijn vader ziet een cabrio totaal niet zitten, dat is echt een factor volgens hem wat ontzettend veel extra werk oplevert. (vervangen)
De 111 is nog steeds een super mooie auto, echt waar, alleen van een afstandje, hoe dichterbij, hoe slechter hij wordt en hoe meer zaken je ziet die niet goed zijn.
Dankzij de slechte staat van de auto, ziet mijn moeder het project iets minder zitten.. Die denkt dat mijn vader en ik dan elk weekend er mee bezig zullen zijn..

Mijn vader ziet het nog steeds wel zitten, maar ga echt een andere auto, een betere en vooral dus geen cabrio.
Met die woorden heb ik 3 wagens laten zien, waaronder de rode Metro, een super leuk Vijfje EN "de grijze" .

Ik geloof er heilig in dat er een super leuke auto voor "ons" budget te vinden is, die of al een beetje onder handen is genomen, OF gewoon nog niet zo slecht is.
Dit is dan misschien een auto die door anderen niet geliefd is, zeg maar het muurbloempje.. EN laat ik daar nu van houden...

Iedereen bedankt voor de adviezen over de Rover 100, hij gaat hem dus niet worden, dus Datsun je kan er mee naar Zweden :)

Je zou moeten nagaan wat er voor de APK aan moet gebeuren, maar als er niet al te veel aan versleuteld hoeft te worden is dit misschien een aardige aanbieding. Heb je een origineel Nederlandse, robuuste en comfortabele auto die in het kwarttarief kan.

volvo-240-6110557-1-640.jpg

Zo is mooi Dennis!!! (y)

Ja zoals Rob zegt saai, en is niet wauw, niet zeldzaam of bijzonder..

MAAR ik heb er wel een gigantisch zwak voor, super mooi model, zo'n tank! Zo'n ding wat eigenlijk niet is wat je wilt/zoekt, en als je dan even nadenkt heeft ie wel potentie..

Zelfs mijn moeder kan een zo'n tank waarderen...

Goede tip!

Als je voor zo'n Volvo kiest, neem dan een estate (= mijn mening).

Pjötr zei:
Met die woorden heb ik 3 wagens laten zien, waaronder de rode Metro, een super leuk Vijfje EN "de grijze" .

En wat vonden je ouders daarvan?

Klopt @PM, een Estate is mooier, dat ben ik helemaal met je eens...

Het lijstje... De reacties waren niet zo mals (zeker van mijn moeder, en die waren ook niet terecht)

De Metro was lelijk, leek wel op de prutsauto (de 111) kon dus niets zijn, mooie kleur, (aldus mijn moeder)
stond ver weg, zag er wel goed uit, niet super mooi qua model, wel leuk (aldus pap)

De Renault 5, volgens mijn moeder een oude auto(, als in niet bijzonder ofzo, een oud ding), lelijke bruine bekleding, mooie kleur, wel leuk maar niet bijzonder.
Mijn vader was iets positiever, leuke auto en met het de bruine binnenkant was ie ook ouder ogend, dus wat bijzonderder, maar automaat!.

En dan de grijze Italiaan.... mam vond hem wel leuk, mooie binnenkant leuk model, grappig ding, zit een lelijke plek op..
Vader was positiever, mooi ding, netjes, zeer mooi model, mooie binnenkant, uitstraling, wauw, super netjes voor de prijs.

Ik moet erbij zeggen de dag was lang, mijn moeder heeft na de 111 de angst dat elke auto waardeloos is. Die gelooft niet dat er een goede kan zijn, ik kan haar niet aan het verstand brengen dat van de 10 wagens, er ééntje is/kan zijn die wel perfect is!

Wordt vervolgt dus, want vandaag maar eens een Volvo opperen!

Nog wat suggesties:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m934939559-toyota-tercel-1-3-xg-nieuwe-apk-keuring-01-06-2017.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m935967098-renault-9-r-9-automatic-uniek-1982-nap-koopje.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr :eek:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m919559012-citroen-visa-1-4-trs-1985-met-nieuwe-apk-in-prijs-verlaagd.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m926813652-zeer-mooie-opel-kadett-1-3-5drs-moet-weg.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m935730723-volvo-240-2-3-polar-u9-1992-groen.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m932284054-opel-ascona-1-3-luxus-sedan-bj-1983.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m935023924-toyota-celica-1-6-st-lb-1986-apk-rijdt-zeer-goed-orig-rc.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m935126322-ford-fiesta-1-1-super-sport-kat-bj-1988.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

Euh Stefan, wat denk je dat een 240 Polar op LPG uit 1992 met 4,5 ton op de klok kost aan MRB en onderhoud? ;)

Fiesta lijkt me ook helemaal niets, veel te veel werk om die origineel te krijgen. Ascona is volgens mij al afgeschoten...
De Saab van Dennis is erg leuk overigens! (y)

Ik moet nog even een reactie maken!!

Mooie SAAB Dennis!! (y)
Leuk lijstje Stefan! Visa vind ik tof, aardige Renault 9.

Tja, de Orion Danny... Dat was niets... Mijn opa heeft vroeger een Taunus gehad en nog een andere Ford. Elke keer als mijn vader in één van die wagens reed, strandde hij met pech... Nu is dit al jaren geleden, ik heb mijn opa niet eens gekend, maar dankzij deze twee wagens wil mijn vader geen Ford. Ze zijn leuk, maar voor een ander (tegenwoordig kan ie wel zeggen, mooie auto, maar daar houdt het ook mee op).

Mijn moeder is nog erger op dat punt...
Zo heeft mijn andere opa eens een Skoda gehad, zo'n 1000 MB, en dat was een draak van een auto. Zelfs het feit dat de moderne Skoda's niets maar dan ook niets meer met vroeger te maken heeft, kan haar niet op andere gedachten brengen..
Toen we jaren terug de Vento moesten vervangen, vond ze een Octavia wel mooi, totdat ze ontdekte dat het een Skoda was...

Inderdaad een Ascona word het niet, die hebben we vroeger gehad, de eerste auto waarop ik de achterbank mocht testen....
Als vervanger van een toffe Alfasud, is dat volgens mij niet helemaal goed gegaan, tja, als je eigenlijk een GTV zou kopen, en dit werd een Ascona.....

Vandaag ga ik naar Viva Italia, mijn vader maar eens even goed aan de tand voelen EN Italiaantjes bij langs gaan, om te kijken wat ie mooi vind :)

Zo Viva Italia was een ware eye-opener! :eek:

De mooiste auto, aldus mijn vader was een Alfasud! En daar had ie een heel groot punt van gelijk in! Als we we keken naar auto's die we mooi vonden, of in het budget zouden passen, kwamen er een paar verrassende wendingen...

Alfa 33! Die werd als zeer leuk bestempeld, een absolute ja! (snap ik!)
Alfa 75 werd ook goed bevonden (ruim boven het budget, maar toch) prachtige auto...
Alfa 90 werd als lelijk vierkant ding bestempeld, tot ik de gimmick van het koffertje in het dashboard benoemde. Toen ik zei dat ie erg zeldzaam werd mijn vader nog wat enthousiaster, totdat we de derde zagen staan, toen geloofde hij me niet meer.
Alfa 164, subliem, wel wat groot en eigenlijk niet ideaal voor ons, maar toen ik zei dat ik er één voor 500eu te koop wist, vond pap het wel mooi.
GTV, pap's droomauto... als ik er niet was geweest, hadden ze die gekocht. Hij viel wel over velgen, kleur en import (ik weet nu van wie ik mijn kieskeurigheid heb)
Guilietta mocht overigens ook...
Spider was ook leuk, maar voor een ander, EN het jaren 80-model was lelijk, MAAR de laatste Spider was fraai (+/- 90/92), ben ik met hem eens, volkomen!

Wel waren we het er over eens dat Alfa een flinke periode tussen recente/moderne auto's heeft, en de liefhebbers-modellen, dat Alfa's lang "een oud ding" blijven.

Fiat was ook leuk,
Waarom was er geen Tipo? En Ritmo (op een paar racers na)? Of Uno? Sowieso viel Fiat wel goed, wat minder uitgesproken modellen, maar wel de Italiaanse charme.
Kortom, voor straf kijk ik nu elke dag 3 uur naar Tipo-afbeeldingen, om mezelf er in te zien rijden.

Lancia, mijn oogappeltje...
Het model Ypsilon wat ik heb gehad scoorde al goed (natuurlijk geen liefhebbers auto nog), de Thema's scoorden punten, de enige niet HF Integrale Delta die er stond scoorde ontzettend veel punten.
Maar ook de Beta's die we zagen, EN de Kappa Coupé...
Helaas was Lancia dun gezaaid, maar toch merkte ik dat pap ook enthousiast werd, hij roemde de prachtige binnenkanten vooral...
En vond het misschien mooiere auto's dan Alfa!

Ook stond er een Bluebird op de parking, EN een 309. Beide afgeschoten, als saaie en oude auto's (niet bijzonder dus) . De CX & SAAB 99 scoorden veel meer punten.

Na afloop gingen we te samen met tientallen mensen langs de weg staan, nouja zitten ;) , en kijken naar alle toffe auto's die voorbij kwamen. (we kenden ze al natuurlijk) , en zei mijn vader, het is toch wel leuk hoor zo EN zeker als het een auto is die je niet vaak niet. (met als aanleiding de mensen naast ons ie zich bij elke oude auto afvroegen wat het was, en alleen de sportwagens herkenden) .

In de auto voorzichtig nog eens lopen polsen, Italiaans, Brits, & Zweeds hebben de voorkeur dus. Ook de gedachtegang dat ie roestvrij moet zijn, is ie langzaam aan het loslaten... Nouja het moet natuurlijk GÉÉN 111 Cabio-staat zijn...

Dit houdt in de het iets makkelijker word, nou ja niet helemaal natuurlijk, want mijn moeder moet nog overtuigd worden....Ik had als taakverdeling bedacht dat ik ging zoeken, EN hij mijn moeder ging overtuigen...

Ook merk ik, tot mijn spijt dat een "oude Japanner" het dus niet gaat worden, maar er zijn meer afvaller dus... Opel (sorry) Mercedes, Audi, Ford.
Frans bungelt ietsje hoger, samen met Volkswagen.
(Datsun er is dus nog hoop voor de Renault 5)

Lastig!

Trouwens, beste meedenkers, hoe is de volgende strategie?
Ik zat de te denken net om gewoon op één dag een stuk of wat wagens bij langs te gaan. Binnen het budget, EN vooral in de buurt EN redelijke tot goede staat. Ik wou dan mijn moeder meenemen. Het hoeven niet perse auto's te zijn die potentiële kanshebbers zijn, maar vooral om haar te laten zien dat er echt wel goede auto's zijn...
Is dit een dom idee?

Leuk dat het een geslaagde dag was gister met je vader (y)

Dat gezegd hebbende, ik denk dat je de meeste Alfa's niet gaat vinden voor <€1000, zonder dat het een project is. De 164 wel, maar dan betaal je je weer scheel aan wegenbelasting, of je moet er eentje weten te vinden uit het eerste bouwjaar (1987) en daarvan is er momenteel niet één te koop volgens Gaspedaal/Marktplaats.

Ik denk dat, gezien de eerder gestelde eisen (budget, staat van de auto, weinig MRB ) alleen de 33 een optie is. Overigens helemaal geen verkeerde optie :)

Over de 90, ik heb in december 2013 een lijst gedownload met alle Alfa's uit de open data van de RDW, en daar staan 91 90's in, waarvan 30 met een enigszins recente APK (vervaldatum in of na 2010). Dus blijkbaar hebben jullie minstens 10% van het totale aantal rijklare 90's gezien gister ;)

Altijd leuk met je pa weg.

En nee hoor Pjötr geen slecht idee, integendeel zelfs. Zo kwam de Clio er als 2e auto bij. Om mijn moeder te laten zien dat je voor 500 euro een fatsoenlijke auto kunt kopen kwamen we bij de clio, kijk mam die heb jij gehad met pa als eerste auto.

(een witte 1.2) Oh ja mooi, Hoeveel? €350,- ? Daar hebben wij nog X voor neergelegd (destijds 3 jaar oude auto) Jep....na het verdwijnen van de Clio van mijn pa (ondertussen een uit 2011, 1.5 dCi) werd er dus weer een clio van de 1e generatie voor 750 euro aangeschaft.......Al gaat die misschien binnen enkele weken wel weg voor een der vakantiekarren, want ja ik heb geschreven en ik maak goede kans ;)

Maar O.T. Leuk dat de 5 erin zit, maar ik voel een italiaan aankomen :D

@PM.

En dan vergeet ik de 2(!!) Alfa-Romeo 33 SW's die ik zag, volgens mij rijden er niet veel meer extra van rond. (en de La Ferrari's, volgens mij 2 verschillende, Nederlandse)

Je hebt wel een punt hoor.

Zeker bij Alfa, vandaar ook mijn opmerking over de tussenpoos tussen liefhebbers-model EN modern-model. Er is een grote periode dat het

Een 33 vind ik zelf erg gaaf, ik vind een late, dus vanaf 1990 persoonlijk het mooist. (ouder is meer begeerlijk, dat geef ik meteen toe)
Het liefst een donkergroene of rode, of donkerblauw . (eventueel een donkerrode) En met zwarte bumpers, en zonder spoiler achterop. Oh nu we bezig zijn, met een houten stuur!

Datsun,
naast het feit dat ik jouw oogappel meerdere malen zag, de GT inderdaad, kan je inderdaad melden dat de 5 niet officieel van de lijst is.

Oh dus die vakantieauto-contest kan ik vergeten... Damn you! Maar dan komt DAAR wel een topic over neem ik aan? ;)

Pjötr zei:
En dan vergeet ik de 2(!!) Alfa-Romeo 33 SW's die ik zag, volgens mij rijden er niet veel meer extra van rond.

Uit dezelfde lijst: 74 in totaal, 47 met een APK tot of na 2010 ;)

Nederlandse LaFerrari's, zijn die er dan? Hier wordt beweerd van niet en van Open Data wordt ik ook niet wijzer.

Terug
Bovenaan