As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

Pjötr zei:
Zucht, waarom weet iedereen al waarover het gaat?

Ja hij is zeer zeker te jong ja... Dat is ook HET nadeel, naast de carrosserie-vorm, EN het laswerk...

Hij heeft eigenlijk best wel wat nadelen, maar ik ben zelf een beetje verliefd, (wordt nog een heel gedoe om deze aan te prijzen)

Tip: je quote de verkoper. :rolleyes:

10.000 km/jaar, valt wel mee toch? Het lijkt me meer de vraag wat voor kilometerstanden deze motor normaliter aankan, of-ie nu in een cabrio zit of niet (heb ik geen idee van, ik ben niet bekend met Rover-motoren, dus dit moet je positief noch negatief opvatten).

Dacht dat vaders geen cabrio wou, of denk je dat wel te kunnen verkopen? ;)

Op de foto's ziet-ie er leuk uit, maar in het echt kan het toch tegenvallen. Zeker omdat de dorpels in letterlijke zin onderbelicht zijn op de foto's. De wielkastrand rechtsachter oogt in elk geval bruin en onder de rechter deur zit een vreemde plek.

Aan de andere kant, ze geven hem wel zo ongeveer weg en voor de rest van je budget kun je een heleboel laten lassen.

Geinig karretje Peter! Tip: Mocht je ooit een kapotte koplamp of kapot achterlicht hebben, de verlichting van deze autootjes is veel in de brommobielen wereld gebruikt en nog volop te koop ;)

Dat is een goede tip Danny!!

Goed, ik zal straks maar wat plaatjes zetten hier..

Het is inderdaad een Rover 111 Cabrio...

Hij past eigenlijk totaal niet in het plaatje... Hij is te nieuw, EN cabrio. Daarnaast laswerk, wat inderdaad ook niet hoopvol is!

Maar hij is "slechts" 400 euro, en hij oogt heel erg netjes. Maar inderdaad misschien is het in echt een knappe tegenvaller.

Hij heeft genoeg tegenargumenten inderdaad, en dan moet ik mijn "Compagnon" ook nog inlichten, gezien zijn "ik doe rustig aan opmerking" en alles op zijn tijd, wordt dat misschien nog een beste kluif..

Maar hij staat wel vlakbij de verblijfplaats van een bevriend Forummer, annex auto-kijk-expert en de kans is dat deze fijne en aardige knul morgen voor me(lees ons) gaat kijken.
Als het een barrel is, dan scheelt dat een hele hoop, mocht de kekke Rover zo leuk als dat ik hoop, dan moet ik alvast beginnen met argumenten bedenken :)

Wel is het zo, de wegenbelasting per 3 maanden slechts 60 euro is (hij valt in de klasse waar mijn Yp ook in viel) en een snelle indicatie op verzekeringsgbied zei 14 euro.
Wat neer komt op 34 euro per maand, 17 per persoon dus.
Dat is te overzien, en is een goedkopere hobby dan roken (Oh wacht dat doen we ook niet).

Wordt vervolgd ....

Is een leuk ding hoor! Ben benieuwd wat die forummer zal aantreffen morgen. Ik denk wel dat het autootje goed bij jou/jullie past, zowel qua merk als qua auto. En voor dit bedrag kun je er nauwelijks een buil aan vallen. Beetje lassen, beetje rijden en desnoods over een jaar voor oud-ijzerprijs wegbrengen, en het verlies is nog beperkt. Krijg je wel een hoop lol voor terug.

Houd er alleen wel rekening mee dat een cabriolet specifiek onderhoud behoeft, maar dat bespreken we te zijner tijd dan wel.

Ik ben je verhaal over je "aanstaande" cabrio aan het doorlezen en heb hem ook al inmiddels gevonden op marktplaats en de website van de verkoper zelf.

Op de foto lijkt het een leuke auto die nog goed uitziet. Maar schijn kan bedriegen. De foto's zijn dermate klein dat je geen details kunt zien. Laswerk aan de bodem kan enkele tientjes kosten, maar kan ook al snel in de honderden euro's lopen. Het dak lijkt ogenschijnlijk nog goed te sluiten en zonder scheuren.

De kilometerstand vind ik niet te hoog; 10.000 rijd ik zelf ook met m'n cabrio per jaar. De wegenbelasting is echter hoger dan dat jij aanneemt. Hij weegt 868 kg en zit dus 1 categorie hoger dan mijn Swift cabrio. Afhankelijk van de provincie waarin je woont kun je dat opzoeken op de site van de belastingdienst.

Ik zou de verkoper benaderen en een proefrit met de wagen gaan maken. Kijk en voel hoe die rijdt. Daarna nog wat van de prijs afdingen, want 400 euro is eigenlijk nog te veel voor een auto met 2 weken APK over. 250 euro lijkt mij meer in de buurt komen. Vergeet niet dat de verkoper ook het autootje kwijt wil voor einde APK-datum , 13 juni dus, anders zit hij met (hoge) kosten om hem goedgekeurd te krijgen .

Een tweede optie is om de wagen te kopen met een verse APK. Vraag de verkoper hoeveel hij vraagt voor het lassen van de bodem. Met 1 jaar APK denk ik dat je tot 800 euro kunt gaan, mits de bodem dan goed gelast is en bewerkt tegen (nieuwe) roest. Misschien doet hij ook nog een kleine beurt erbij. Een auto met een verse apk is dat in ieder geval wel waard. Ik bekijk dit dan puur economisch, niet technisch.

Staat de auto na 13 juni te koop met een verse apk, kun je er van uitgaan, dat de verkoper er niets aan heeft gedaan, de auto wellicht zelf heeft goedgekeurd , hopende op geen steekproef. APK data vind je op de site van de RDW door het kenteken in te vullen. Maar dat zul je vast wel weten.

Succes met je keuze, hoe moeilijk die ook kan zijn.

Advertentie

En dan wat plaatjes :

rover-100-100-serie-111-cabrio-13139598-1.jpg

rover-100-100-serie-111-cabrio-13139598-2.jpg

rover-100-100-serie-111-cabrio-13139598-4.jpg

De minst mooie hoek, de bumper lijkt ietwat scheef, en ook de kofferklep lijkt een beetje vreemd te hangen..

rover-100-100-serie-111-cabrio-13139598-5.jpg

Erg net interieur

rover-100-100-serie-111-cabrio-13139598-6.jpg

rover-100-100-serie-111-cabrio-13139598-7.jpg

Op de afbeeldingen oogt ie echt heel erg mooi vind ik... Best heel erg netjes!

Bedankt voor je bericht Rob!

Weet je wat het rare is, en daardoor groeit mijn twijfel..

De auto is 2 dagen geleden van eigenaar gewisseld, en staat dus 2 dagen te koop.
Waarom is zo kort voor eind van de APK van eigenaar geruild? Het lijkt me als het een goed ding is, dat er dan een nieuwe APK op komt.
Hij is in eerste oogopslag te netjes om voor een barrel door te gaan, MAAR aan de andere kant, de info is te summier om het klakkeloos te vertrouwen...

Hierbij geldt hetzelfde als bij de Alfa 33 die bij mijn ouders in de straat stond, meneer is liefhebber (geloof ik) maar gaat een kleine reparatie niet uitvoeren EN vervangt dan een ogenschijnlijk (redelijk) nette 33 voor ééntje met vrij forse deuk.

Kan het niet zo zijn dat de Rover 2 dagen geleden door het autobedrijf is ingeruild en dat die hem dus te koop zet? Andere kijk op het verhaal . Of zie ik het helemaal verkeerd ?

Anyway, gewoon gaan kijken, maar dat is makkelijk geschreven natuurlijk als je hiervoor uren moet reizen.

Misschien helpt dit in je keuze:

Wil je de cabrio gebruiken voor 2 personen of gaan er toch eventueel kinderen mee? De rover lijkt me namelijk niet geschikt voor grotere personen achterin. Kids kunnen er wel zitten, maar volwassenen?

Rob,

ik zal het uitleggen...

De 111 Cabrio, even voor het verhaal er vanuit gaande dat ie 't wordt, is een fun auto. (Meestal met 2 personen erin)
Hij zal dienen voor mijn vader en mijzelf, om ermee te prutsen, (kleine) klusjes doen dus, poetsen, eventueel verbeteren en aanpassen.
Daarnaast zal ie dienen om naar een event te gaan, niet altijd om te showen, maar ook voor de leuk, om in de "stemming te komen".

Misschien willen mijn vader en moeder ermee eens een soort van puzzelrit doen (dat leek hun leuk).
Ik zal er plezier ritjes in gaan doen, toeren met vrienden.

Daarnaast om er misschien mee op vakantie te gaan... Achter de 111 past mijn ouders hun caravan niet, maar de oude vouwwagen die ik eens voor 2 kwartjes op de kop heb getikt wel. Of met de tent lekker rondtrekken.

Omdat ie voor de fun is, zal ie niet mijn Getz vervangen, noch mijn ouders hun Rover 45, ook dit is de reden waarom ons budget laag is.

Daarnaast moet de auto 2 taken vervullen, welke zijn:

Hij moet "onze" droom vervullen, ofwel het plan dat pap en ik al eens eerder hadden, "het hebben van een oldtimer" , we (lees ik) weten dat met ons budget niet een perfecte Engelse roadster kan worden gekocht, ja misschien wordt het in de ogen van anderen een "net niet auto". Maar het wordt ons dingetje, waar we samen mee bezig zullen zijn.
Eindelijk na 85% van mijn leven kunnen mijn vader en ik samen werken, en weten we hoe we dat moeten doen, waarop we als het niet lukt, ontzettend kunnen botsen, maar na 5 minuten, en hoop geschreeuw samen een biertje drinken, alsof er niets is gebeurd.
Daarnaast is mijn pa 69, dus nog 10 jaar wachten is misschien niet al te handig ;)

Daarbovenop komt misschien nog wel DE reden waarom ik het liefst gisteren al een auto had...

Met mijzelf gaat het niet echt florissant, de gevolgen van mijn ongeluk 2 jaar geleden zijn blijvend, en dat gaat gepaard met ups, maar met vooral heel veel downs (zeker nu).
Mijn toekomst is vrij onzeker op bepaalde dingen, en ook de acceptatie op dat gebied van de zaken zijn zeker niet voldoende nog..
Ik denk dat ik met een fun-auto ook weer een beetje wat meer de oude "Pjötr"-terug krijg, of en dat is misschien nog beter, wat meer vrede kan hebben met de "nieuwe".
Afleiding misschien, of rust, of gewoon zorgen dat ik "kan zijn wie ik ben" en door wat positiefs ook wat meer fier op mezelf zijn en accepteer dat degene die het meest last van "mijn klachten" ikzelf ben, en dat een ander zich niet stoort aan "mijn tekortkomingen"

Ok, dat is een duidelijke uiteenzetting ! Fijn dat je dat hier wilt delen.(y) Vooral de tweede reden is erg belangrijk om te gaan voor iets wat je altijd al had willen hebben maar waar je nooit aan toe bent gekomen.

Dat was ook één van de redenen waarom ik mijn cabrio had gekocht. Alleen ben ik dan de vader en is (was) mijn zoon rijlessen aan het nemen om samen te kunnen gaan genieten van het open rijden. Samen sleutelen zou er nooit van komen, omdat mijn zoon 2 enorme linkse handen heeft, maar samen toertochten maken was wel een optie. Helaas is hij vroegtijdig gestopt met rijlessen en gaat hij door omstandigheden (waarvan ik hoop dat hij daar uit komt) niet meer mee toeren.

Back on topic:

Als ik jou was zou ik echt eens gaan kijken naar deze auto, indien mogelijk. Neem eventueel een onafhankelijk iemand mee; 2 zien meestal meer dan 1 en de emoties gaan ook meespelen, waar de verkoper dan weer gebruik van zal maken.

Edit: ik zie juist die grijze Rover voorbij komen. Helaas alleen foto's met open dak, dus houdt rekening met een dak dat beschadigd of gescheurd is. Als de wagen heel netjes en roestvrij is en een prima dak heeft , is de prijs inderdaad ok en kun je die rode uit je hoofd zetten.

Die rode zal best wat werk nodig hebben. Als het laswerk een plaatje was geweest dan zal die handelaar dat wel gedaan hebben.
Niet voor niets duwt ie hem weg voor een klein prijsje..

Leuke, vrolijke auto maar wel een opknap projectje. En gezien jouw persoonlijke situatie is het even de vraag of je er dan wel aan wil/moet beginnen.
De droom die uitkomt en de positieve boost van de aankoop moet geen strandende nachtmerrie worden met lange to-do lijst en bijbehorende kosten.

Misschien beter om op safe te spelen. Zoek een technisch goede oldtimer (wat je plan al was) waaraan jullie kunnen gaan prutsen en poetsen.
Zal misschien meer kosten qua aanschaf maar je start ´jullie´ oldtimer avontuur dan wel met een hogere win-win situatie.

British Racing Green zei:

Bijna het dubbele van budget.
Import.
En wie zegt dat deze niet roestvrij is?

Lijkt me nogal logisch dat een auto die het viervoudige kost, waarschijnlijk beter is. Maar als de middelen er niet zijn, dan is dit niet meer dan een roep in de woestijn. Bij die rode is het een kwestie van apk-klaar maken en dan alles rustig aanpakken, en dat is juist wat ze zoeken. Dan blijft het verlies ook redelijk beperkt tot aanschaf en ga je niet meteen met 1750 euro de mist in.

Bedankt Rob & CXXX!

BRG, supertof die grijze, echt serieus mooi, graag een strikje eromheen en ik zal hem met mijn leven koesteren.....
Alleen hij is veel te duur, en niet zo'n klein beetje ook boven het budget.

Dat geld is er niet, en is er ook niet voor over...

Overigens is een door mij zeer gewaardeerd mensch, EN tevens forummer, EN autokijker bij uitstek kijken bij de Cabrio...
Ben benieuwd!

Pjötr zei:
BRG, supertof die grijze, echt serieus mooi, graag een strikje eromheen en ik zal hem met mijn leven koesteren.....
Alleen hij is veel te duur, en niet zo'n klein beetje ook boven het budget.

Kentekencheck zei:
Datum laatste tenaamstelling 3 februari 2012
Soort eigenaar Autobedrijf

Hij staat er nog maar 3 jaar... :rolleyes:
Ik zou zeggen: trek je stoute schoenen aan en doe een bod binnen je budget.

Gisteren is mijn intens gewaardeerde vriend, medeforummer EN nog veel meer Rutger, of wel D-C, wezen kijken naar de Rover 111 Cabrio.

Zijn bevindingen, woorden en alles wat erna gebeurde zal ik op een later tijdstip (vandaag??) in een verslagje meedelen...
De 111 heeft namelijk heel wat te weeg gebracht!

Die 200 Cabrio die BRG plaatste is ook leuk, maar deze is me "te groezelig", daarnaast is ie toch te nieuw.
Ik weet dat dit dubbel is immers is de 111 dit ook, maar die is een hele hoop lichter! Bij een modernere wagen gaat het gewicht mee spelen, EN dan moet dit dus laag zijn...

Mijn ouders hebben het Duitse land weer achter gelaten voor wat het is, EN zijn weer veilig thuis!

Er is ook een afvaller, de witte Ascona... Sorry Wesley & Matthijs!
Dat was een NO-go bij mijn vader. Niet specifiek deze, maar een Ascona an sich! Dat kwam er zo snel en resoluut uit, dat ik niet verder durfde te vragen..

Feit is, en daar zijn we het over eens, de auto moet "wauw" zijn, pap vind meer van belang dat we samen iets doen en dat ik hem tof vind DAN wat hij vindt..
Met andere woorden; "kom jij maar met voorbeelden en dan zeg ik wel ja of nee.."

Nog een andere afvaller is er ook, maar die hou ik nog even voor me.... (er moet nog wat te speculeren blijven hé) EN ik ben verliefd!!!:eek:

Trouwens, ik bedenk met net, Datsun, speciaal voor jou heb ik een hele toffe auto gefotografeerd, ENN Tatcher ernaast gezet om een übertoffe foto te maken!

Misschien moet ik die eerst maar eens plaatsen....:D

Pjötr zei:
Trouwens, ik bedenk met net, Datsun, speciaal voor jou heb ik een hele toffe auto gefotografeerd, ENN Tatcher ernaast gezet om een übertoffe foto te maken!

Benieuwd, ik heb ook een speciaal koekblikje gezien, maar die is niet aan iemand hier besteed ;)

Nissan GT-R zei:
Pjötr zei:

Benieuwd, ik heb ook een speciaal koekblikje gezien, maar die is niet aan iemand hier besteed ;)

Aaaaw Datsun toch.... wat zag je ? Vertel!! :D

Ja zekers....Ik vind het altijd zo jammer als mensen de spoiler eraf halen. Het is geen Lamborghini Countach waarbij de spoiler niet functioneel is en de auto eigenlijk beter wordt zonder vleugel achterop.
Het hele idee van de voorkant, spiegels en zijkanten is om alle rijwind en langsstromende lucht over de spoiler te leiden zodat je door de downforce van de spoiler en de ietwat zware voorkant een perfecte gewichtsdistributie hebt.

Maar ja, voorkantjes passen goed zo.

En ik zag een Fiat 500 695 Maserati Edizione......en ja wielen zijn mooi en het interieur maar voor de rest?

En dan nu de Rover 111 Cabrio,
per toeval wist Rob me te vertellen dat dit guitige wagentje in de buurt van het ouderlijk huis van Rutger stond. Na een paar smeekbedes (Rutger is de allerbeste (y) ) besloot Rutger in de Hypercar te stappen en voor ons te gaan kijken…

De wagen stond dus bij een soort handel was een van een vrouw geweest, EN nog maar net binnen.
De auto was netjes, en ik heb plaatjes van de roest. De bodem is niet gecheckt maar er zit serieus roest aan de wielkasten achter, EN de dorpels links en rechts.
Het dak is netjes, maar aan de zijkanten zit wel wat slijtage.
Hij is verder netjes van binnen, maar wel wat krasjes aan de buitenkant. Onder de motorkap is ook netjes..
De motor liep aldus mijn informatiebron als een zonnetje. Hij was zeker niet slecht voor het geld… En was volgens Rutger wel beter dan ie had verwacht..

Kortom, zowel goed als slecht nieuws… De roest is toch wel een beetje “wow”
Had ik al gezegd dat D-C de allerbeste is?, maar ik herhaal dat graag nog eens.
Dankzij zijn foto’s EN indrukken zijn we ons aan het beraden…
De roze wolk waar ik op zat, is wel iets getemperd, maar tegelijkertijd is mijn vader redelijk enthousiast (tot hij de plekken zag) , en we willen ook kijken of onze tovenaar (klinkt toch heel wat vriendelijker als “mannetje” )

We gaan nu een beetje afwegen, het kan elke kant op, spannend!!

Dan nog even wat over de andere auto’s.
Ik had nog een super mooie auto gezien, één die alles is wat ik zou willen…
Super bijzonder, Italiaans, fraai koetswerk, nette staat EN in ons budget.
Digitaal dashboard, ik was om.. Geen cabrio maar toch..

Ja we hebben, ik schaam me dit te zeggen, één van de meest gave auto’s van de laatste jaren uit Italië, van onze lijst gehaald…..

Een Tipo!

Zoals ik het vorige bericht ook afsloot, wordt vervolgd!!

Erg leuk ding, die Rover Cabrio! (y)
Inderdaad wel balen dat 'ie zoveel roest heeft, lijkt me een lastige beslissing...

Om het nog wat ingewikkelder te maken: misschien lukt het jullie om wat van de prijs van deze af te praten? :)

Die Prisma staat nu al ongeveer 4 jaar te koop denk ik, en bij een bedrijf dat z'n voorraad gewoon buiten parkeert. Wel echte liefhebbers, Peter is hier ooit eens gaan kijken voor een Ritmo voor me. Komt nog bij dat de auto al 7,5 jaar een verlopen apk heeft en 35 euro per maand MRB kost...

Iets in mij zegt me dat dit niets wordt. ;)

Een Prisma is tof, zeer tof Niels!! (y)

Alleen, en laat ik het netjes zeggen, deze is heel wat minder mooi dan dat ie lijkt! Helaas... Ik heb hem namelijk al eens bekeken!

Wat betreft de Rover, die heeft veel minnen, maar ook ontzettend veel plussen! Lastig lastig!

Ah, Rob was me voor! (y)

Ah, op basis van de foto's leek 'ie me best netjes. Jammer!

Succes met je beslissing/zoektocht verder (y)

Niels. zei:
Ah, op basis van de foto's leek 'ie me best netjes. Jammer!

Succes met je beslissing/zoektocht verder (y)

Dat ben ik helemaal met je eens! Ik vond hem ook zeer zeker niet slecht ogen, en zelfs nog best netjes, zeker voor de vraagprijs!
Ik was al een beetje verliefd hierop, en als Rob hier niet in wou rijden, dan had ik hem zeer zeker zelf wel willen hebben.
Hoe groot was dan ook de deceptie toen we hem in het echt zagen... Over het bedrijf ben ik nog niet over uit, ik wil ze zeer zeker als liefhebbers bestempelen, en als eerlijk en alles, maar of de manier van stallen de juiste is...

Tja de Cabrio, die spookt echt rond door m'n hoofd, ik ben echt verliefd erop, hij is alles wat ik zou willen..

Hij is wauw, (ik ben de enige op aarde die een Metro EN een Rover 100 mooi vind).
Bijzonder, veel zullen er niet meer rondrijden in ons land.
Hij is anders dan de auto's die we hebben, geeft een andere rij-beleving dan de 45 EN Hyundai, dit komt natuurlijk door het open dak.
Past binnen het budget, ondanks dat ie eigenlijk te nieuw is, vallen de verzekering EN de wegenbelasting mee (snel berekend is dat het 17 euro per persoon per maand zal kosten, en dan hebben we het niet over benzine EN onderhoud).
Er zit wat werk aan, en sommige dingen zijn zelf te doen.

Alleen de staat van de roest is toch wel heel erg hard slikken, maar goed daar is de prijs dan ook weer naar....

Oh ja ik bedenk me trouwens nog iets...
Ik heb gejokt, de Tipo had geen digitaal dashboard! Sorry!!

Ik weet niet of de prijs er helemaal naar is. Bij zulke auto's is het puur wat de gek ervoor geeft, en qua oud ijzer (cabrio dus weinig staal en de andere helft is rot) zal 'ie dat bedrag ook niet gaan opbrengen. Ik schrok echt van de foto's, en daarbij was niet eens de bodem in beeld gebracht. Voor 200 euro zou ik 'm ophalen, het broodnodige laten doen en 'm volgend jaar naar de sloop brengen. Ding is echt verloren helaas.

Ik vrees dat je gemoedsgesteltenis je parten speelt.
Toegegeven,
zo'n Metro lijkt een leuk wagentje,
maar ik heb ook het idee dat je jongensdroom in de praktijk al heel vlug op roest gaat stranden (als zelfs Rob al die mening is toegedaan),
en of je je vader na een eerste faliekant misgelopen project nogmaals warm zal kunnen maken???
Ik zou verder naar een iets veiliger keuze zoeken...

Als er op de foto's al duidelijk roest aan wielkasten en dorpels zit, is het zeer waarschijnlijk onderhuids nog erger.

En als je nu eens op zoek ging naar een dichte Rover 100/Metro? Heb je ook iets meer keus.

Geen foto's helaas, maar klinkt goed: https://ww3.autoscout24.nl/classified/271191460?asrc=st|as

Wow die is zeer zeker leuk!! (y)

Ik zal op een later tijdstip wat uitgebreider reageren....

Gisteren stonden er nog wel foto's bij. Niets voor Peter, aldus Peter.

Hé wat goed. Ziet er erg leuk uit!
Dan ben ik benieuwd waarom die Metro niks zou zijn...

Ksst Rob ;)

De Metro was inderdaad al over onze lippen gekomen..
Supergaaf, geweldige auto! Super sublieme staat ook!
Ik heb een gigantisch zwak voor een Metro, en zoals ik al zei ik ben misschien wel de enige op aarde die een Metro EN Rover 100 mooi vind.
Prachtig model, ik kan echt op een stoel erbij gaan zitten en er naar kijken.. EN dan kan zelfs punten opnoemen die ik echt oprecht mooi vind aan een Metro:
De achterkant bijvoorbeeld, maar ook de vouw in de B-stijl, waar de motorkap/carrosserie een beetje omhoog krult, en (en nu verklaart iedereen mij voor malloot) de kromme uitlaat… En de iele kleine spiegeltjes.

Een Metro is daarnaast ook veel wat ik tof vind, het is een beetje een loser. Hij wil wel, maar is het (net) niet.
Hij is niet mooi qua looks, heeft geen geweldige rij eigenschappen, blinkt nergens in uit, is niet super degelijk, dat ie van een roemrucht Brits merk is, wat op zijn laatste benen liep is ook niet bevorderlijk.

Dit geld misschien nog meer voor de 100.
Men neemt al het bovenstaande, plus het feit dat de auto 10 jaar oud is, boetseert er een nieuw neusje op, plakt er eens strip (nep) hout in, schroeft er dan ook nog een badge op van een merk dat veel luxer is(was) en plaatst hem daarbovenop ook nog eens iets hoger in de markt.
Een gigantische miskleun als je het zo leest, maar daar was BMC/Austin-Rover/ Rover eenmaal goed in..

Ik durf een 100 bijna in één lijn noemen met een Arna, maar ook met een X-type. De zwarte bladzijde van een merk, niet dat ze lelijk of slecht waren, maar meer omdat ze “waarom toch?” afroepen.

Natuurlijk is een Metro toffer, alleen al als je het als antwoord gebruikt…
“en wat voor auto heb jij?”
“een Austin Metro! “ klinkt toch wel veel leuker dan, “Ik heb een Rover 100.”

Op papier heeft ie alleen maar plussen, alleen hij moet het opnemen tegen een auto waar ik verliefd op ben geworden, en hoe perfect hij is op dit moment legt hij het af daar tegen!

Noem me dwaas, gek, idioot en alles wat nog meer in die strekking, maar op dit moment wil ik de 111, en niet de grijze perfecte maar saaie, nee een leuke rode met heel veel werk maar met een super mooi binnenwerk.

Na dit gezegd te hebben, doe ik een slot op mijn deur, om het GGZ buiten te houden..

MAAR alle gekheid op een stokje natuurlijk, ik ben gelukkig nog wel zo helder om niet met een zakje geld richting de 111 te gaan, want inderdaad BRG omschrijft het heel goed, is het wel zo slim?
En waar mijn persoonlijke Wikipedia het ook al afraadt , hoe kan ik dan het nog overwegen?

En daarom zie de Metro niet helemaal zitten, ik vergeet hem niet..
Het schijnt hip te zijn om een derde auto te hebben, dus in die zoektocht neem ik hem mee ;)
Ook dit is natuurlijk niet helemaal juist, en ik schiet de Metro niet helemaal af, zijn nee is iets minder een nee dan bij de Tipo of bij de Ascona.

Naar verluidt komt er spoedig een verhaal van een dappere jongeman die een groot avontuur heeft beleefd, met een roestige Brit en een Hypercar!

Terug
Bovenaan