Ksst Rob
De Metro was inderdaad al over onze lippen gekomen..
Supergaaf, geweldige auto! Super sublieme staat ook!
Ik heb een gigantisch zwak voor een Metro, en zoals ik al zei ik ben misschien wel de enige op aarde die een Metro EN Rover 100 mooi vind.
Prachtig model, ik kan echt op een stoel erbij gaan zitten en er naar kijken.. EN dan kan zelfs punten opnoemen die ik echt oprecht mooi vind aan een Metro:
De achterkant bijvoorbeeld, maar ook de vouw in de B-stijl, waar de motorkap/carrosserie een beetje omhoog krult, en (en nu verklaart iedereen mij voor malloot) de kromme uitlaat… En de iele kleine spiegeltjes.
Een Metro is daarnaast ook veel wat ik tof vind, het is een beetje een loser. Hij wil wel, maar is het (net) niet.
Hij is niet mooi qua looks, heeft geen geweldige rij eigenschappen, blinkt nergens in uit, is niet super degelijk, dat ie van een roemrucht Brits merk is, wat op zijn laatste benen liep is ook niet bevorderlijk.
Dit geld misschien nog meer voor de 100.
Men neemt al het bovenstaande, plus het feit dat de auto 10 jaar oud is, boetseert er een nieuw neusje op, plakt er eens strip (nep) hout in, schroeft er dan ook nog een badge op van een merk dat veel luxer is(was) en plaatst hem daarbovenop ook nog eens iets hoger in de markt.
Een gigantische miskleun als je het zo leest, maar daar was BMC/Austin-Rover/ Rover eenmaal goed in..
Ik durf een 100 bijna in één lijn noemen met een Arna, maar ook met een X-type. De zwarte bladzijde van een merk, niet dat ze lelijk of slecht waren, maar meer omdat ze “waarom toch?” afroepen.
Natuurlijk is een Metro toffer, alleen al als je het als antwoord gebruikt…
“en wat voor auto heb jij?”
“een Austin Metro! “ klinkt toch wel veel leuker dan, “Ik heb een Rover 100.”
Op papier heeft ie alleen maar plussen, alleen hij moet het opnemen tegen een auto waar ik verliefd op ben geworden, en hoe perfect hij is op dit moment legt hij het af daar tegen!
Noem me dwaas, gek, idioot en alles wat nog meer in die strekking, maar op dit moment wil ik de 111, en niet de grijze perfecte maar saaie, nee een leuke rode met heel veel werk maar met een super mooi binnenwerk.
Na dit gezegd te hebben, doe ik een slot op mijn deur, om het GGZ buiten te houden..
MAAR alle gekheid op een stokje natuurlijk, ik ben gelukkig nog wel zo helder om niet met een zakje geld richting de 111 te gaan, want inderdaad BRG omschrijft het heel goed, is het wel zo slim?
En waar mijn persoonlijke Wikipedia het ook al afraadt , hoe kan ik dan het nog overwegen?
En daarom zie de Metro niet helemaal zitten, ik vergeet hem niet..
Het schijnt hip te zijn om een derde auto te hebben, dus in die zoektocht neem ik hem mee
Ook dit is natuurlijk niet helemaal juist, en ik schiet de Metro niet helemaal af, zijn nee is iets minder een nee dan bij de Tipo of bij de Ascona.
Naar verluidt komt er spoedig een verhaal van een dappere jongeman die een groot avontuur heeft beleefd, met een roestige Brit en een Hypercar!