As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

We zitten er aan te denken om misschien de Y10 te verkopen, de laatste weken was het eerder een moetje dan dat we er plezier aan hebben beleefd.

Ik vind veel auto's leuk of tof, maar zie me eigenlijk in weinig zelf rijden.

Nouja het kan natuurlijk ook zo zijn dat na een rit (Bockhorn) we toch weer blij worden van de auto.

Laatst bewerkt:
Zijn de problemen de druppel of de reden dat je hem weg wil doen?

Als het de druppel is, moet je goed gaan nadenken om hem inderdaad misschien weg te doen.
Als het de enige reden is, moet je het vertrouwen terug krijgen om die reden te doen verdwijnen.
Oude autos vragen nou eenmaal wel eens reparaties en kosten een hoop kopzorgen.maar dat hoort erbij. Koop je nu een andere ouwe bak dan zal die ook weer vroeg of laat problemen krijgen.

Ik vermoed dat het je sowieso dwarszit dat je misschien wel met een automaat kan autorijden met je enkel (stukje persoonlijke vrijheid), en dat dan net de enige automaat die je hebt, er de brui aan geeft en ineens onbetrouwbaar is. Dat knaagt... althans ik kan me dat wel voorstellen. (Correct me if i am wrong)

Laatst bewerkt:
@Pobresh , ja nouja de charme is weg. En dan zijn issues wel een druppel natuurlijk.

Het eerste is het grootste euvel, en dat speelde al wat langer.

Het is natuurlijk nog geen gelopen race. Het kan ook omslaan, maar voorzichtig zijn we wel wat om ons heen aan het kijken. Maar wie weet dat het na dit weekend omslaat en we weer helemaal blij met de auto zijn.

Qua mobiliteit heb ik de Y10 nog niet zelf gebruikt, behalve een proefritje.

Mooie reportage van Hoornsterzwaag. Het was idd heel erg lachen met iedereen!

Wat de Y10 betreft, aanpakken en bedenken wat te doen.

Samen met vriend Marc hebben het voorscherm en de deur aangepakt.

We liepen er al een tijdje tegenaan en pas zei Marc "zullen we de agenda even trekken, dan kan ie mooi mee naar Bockhorn." EN zo geschiedde

53773082058_ed2f9952bc_c.jpg

Het resultaat is mooi geworden, en het is fijn om dit samen met de pro te doen, nouja ik zat vooral op mijn krukje natuurlijk en was van de catering. Dus het echte werk is door Marc en mijn vader gedaan natuurlijk.

We nemen hem nu ook niet meer naar Duitsland, ik durf er nog geen rit in te maken die wat verder is.
Dat ligt overigens niet helemaal en alleen aan de auto, maar vooral ook mijn enkel. Als passagier kan ik met een gestrekt been zitten, en als bestuurder niet. De andere auto's hebben een handbak en daar kan ik niet in rijden nu, dus ik ga maar weer als passagier mee.

Laatst bewerkt:
Graag gedaan Peter! Was gezellig! Oh ja, ik ben geen professionele spuiter hoor haha. Maar bedankt voor je compliment!! Heb mijn best gedaan er wat moois van te maken. Redelijk gelukt!

Nou, dat ziet er anders 100x beter uit. Mooi werk Marc! 'Gewoon' met goede spuitbussen of heb je met lucht gespoten?

@ Pjötr, het zou mij nu toch gaan jeuken om de techniek op orde te krijgen, hoe lastig ook...

Dát ziet er weer keurig uit zeg! De techniek is niet ingewikkeld, maar je moet er zin in hebben. Dat is vaak een ding. Toch zijn die fire-blokjes onverwoestbaar.

Ziet er weer fraai uit.

Tsja, over de Y10... ik zou zelf best een oldtimer willen, en Amerikaanse bus lijkt me fantastisch. Maar ik wil wel een auto die start en loopt. Ook als er een plezierrit gepland staat. Daarom begon ik er niet aan. Misschien heb jij dat ook nu?

Nou, dat ziet er anders 100x beter uit. Mooi werk Marc! 'Gewoon' met goede spuitbussen of heb je met lucht gespoten?

@ Pjötr, het zou mij nu toch gaan jeuken om de techniek op orde te krijgen, hoe lastig ook...

Dankjewel man! Goede spuitbussen idd. 2k blanke lak Spray Max. Die vind ik erg fijn.

Het werk van Marc is inderdaad erg mooi geworden! Erg blij mee!

Overigens, het lijkt nu alsof de Y10 niet (meer) rijdt, dat is overigens niet zo. Eerlijk is eerlijk dat er wel even weer een soort van klik/gevoel moet komen om er weer in te rijden. Precies een beetje zoals Twix zegt.

Eigenlijk was naar Bockhorn een mooie rit omdat te doen, maar gezien mijn enkel en dat ik nog steeds beter kan zitten met een gestrekt been in plaats van zeg maar een zittende houding , dus met het been recht naar beneden.

Nou na Marc zijn mooie werk hebben we een paar kleine rondjes gereden en tussen de buien door de auto ook weer wat schoongemaakt. Niet helemaal perfect want eigenlijk moeten we de auto even keer weer mooi poetsen.

Het blijft toch wel een erg leuk model vind ik. We hebben ook de striping die aan de rechterkant zat en door de jaren heen helemaal lelijk en beschadigd is, eraf gehaald. En samen met Marc dat een netjes gemaakt.

Dat doet de auto wel opknappen vind ik. We hebben de striping wel nieuw laten maken, maar laten het even zo voor nu.

53792748005_3577997f95_c.jpg

53792747995_96e9f78696_c.jpg
]

53792550303_dc7f49a3c5_c.jpg

53791388817_b5461c503d_c.jpg

Ik kreeg van het mooie FB weer een herinnering dat gisteren zoveel jaar geleden met mijn Ypsilon een poetsbeurt heb gedaan. Ik denk nog altijd graag aan die auto terug. Niet alleen reed ie erg lekker en zag ie er heel mooi uit (vind ik) ook hebben we vele mooie ritten ermee gemaakt.

Vond het erg gezellig om jullie te helpen! Het resultaat is best oke geworden zo toch. Hopelijk kan de Lancia weer lang mee en kan jij iets anders leuks vinden.

Dat ziet er super uit heren, mooi werk!
Thanks Tom! Ja het is mooi geworden zo! Ben er blij mee!

Vond het erg gezellig om jullie te helpen! Het resultaat is best oke geworden zo toch. Hopelijk kan de Lancia weer lang mee en kan jij iets anders leuks vinden.
Jaa! Zeker! Gezellig en mooi resultaat! Misschien kun je zondag nog langsrijden dan kun je het in het daglicht zien en dan kunnen we in colonne naar Waalwijk!

In mei ben ik ook nog naar Zandvoort geweest. Achteraf niet het meest handige, ik had al wat last van mijn enkel toen. We hadden de SW opgegeven, en bij elke medewerker werden we nors naar de parking gewezen, terwijl we bij de MG-Rover club stonden.

Uiteindelijk op het terrein hebben we 20 minuten moeten wachten, omdat er een race opstelling was, en waar we niet door mochten kruisen (schiet mij maar lek).

De club stond in een enorme uithoek ook nog eens, en toen was eigenlijk alles niet leuk, plus dat er zoveel verspreid werd dat het op krukken niet te doen was. Nouja waarschijnlijk de laatste keer naar Zandvoort. Gelukkig was het weer wel mooi en hebben we nog even leuk gekletst met medeforummer Uw buurman.

Het was best een groot event, met veel mooie auto's. Mijn persoonlijke hoogtepunten:

Een Chrysler Imperial, de moderne jaren 80 versie. Eigenlijk mag ie de naam niet dragen, maar ik vind hem wel cool. Ik ken hem alleen van tv.

Een origineel Nederlandse Ford Fairmont, hoeveel zullen er daar van zijn verkocht?

Hier werd ik heel blij van, een fraaie Lada 2101, met dezelfde oude stoeltjes die ik ook heb en die door mijn ouders een jaar of 50 geleden gekocht hebben

Prachtige BMW 3 Serie Cabrio!

Een van de weinig overgebleven Citroën GS Birotor's .

Zo moet een Alfa 156 zijn, deze kleur en dan een houten stuurtje. Als de achterbank neerklapbaar was geweest had mijn vader nooit een Rover gekocht en was dit onze auto geweest. We hebben namelijk bij een vergelijkbare gekeken destijds.

Een Polo blijft mijn favoriete VW, hoewel een Steilheck een 9 is en dit een 8, was deze wel heel erg mooi en super netjes nog!

Een echte Suffe Sophie auto, zo'n KIA Pride. Stiekem vind ik ze erg leuk. Ik heb destijds wel eens gekeken naar eentje. Een nieuwe Profit was amper duurder dan de aankoopprijs van mijn Polo.

Er waren een heleboel mooie Mazda's, dit is mijn favoriete 323 generatie.

Velen spreken er schande van, dat een Metro de naam MG draagt. Ik ben Metro-fan dus ik vond dit een hoogtepunt van de show.

Ik ben Matiz-fan, dus leuk om er eentje op de show te zien staan. Hoewel er mooiere exemplaren (en uitvoeringen) zijn en de oer-Matiz 100x leuker is. Maar je kunt niet alles hebben zeggen we dan maar!

En tot slot nog een Koreaan:

Als echte Hundee-fanboy werd ik natuurlijk heel blij van de eerste generatie Coupé. Die zie (net als elke oude Hundee) haast nooit meer.

Mocht iemand het leuk vinden dit is het hele album:

De Lancia glimt weer. Mijn vader stuurde me deze foto's.

53804340549_f233091801_c.jpg

53804256983_250e25f71e_c.jpg

53803078662_9d46591308_c.jpg

53803078667_27d9f1b1ee_c.jpg

Eigenlijk zou ik helpen, maar dat kon niet omdat ik vorige week gestruikeld ben. Het ziekenhuis en ik waren even bang dat het goed mis was, maar gelukkig is mijn enkel niet opnieuw gebroken. Een hele zorg minder en is het gelukkig alleen wat stappen terug. Nouja dat is niet anders.

Dit weekend op zondag gaan we samen met Marc & de Fryske Boy naar Waalwijk, daar is British Car Jumble, zoals het nu lijkt nemen deze keer eens weer de 45 mee, vorig jaar mocht de SW mee.

53803113922_671fb12daa_c.jpg

53804048211_2b8f9ef131_c.jpg

Het lijkt wel een wasstraat of nee een wasserette!

Het lijkt wel een wasstraat of nee een wasserette!
Wel grappig, in Engeland zie je relatief weinig wasstraten maar op verschillende plekken (ook op grotere parkeerplaatsen bij bijvoorbeeld supermarkten) 'car hand wash services' waar je auto met de hand voor pakweg 10 pond 'onder handen' wordt genomen! Zo gek is het dus niet. En je ziet gelijk alle beschadigingen of andere plekjes die je zou willen bijwerken.

Precies zo'n rode Polo Coupé zou mijn eerste auto worden! Tot bleek dat dezelfde handelaar in een hoekje een metallic blauw/grijze Golf 2 had staan voor dezelfde prijs.

Die gele Pride is een zogenaamde Honeyberry uitvoering.

Precies zo'n rode Polo Coupé zou mijn eerste auto worden! Tot bleek dat dezelfde handelaar in een hoekje een metallic blauw/grijze Golf 2 had staan voor dezelfde prijs.

Die gele Pride is een zogenaamde Honeyberry uitvoering.
Ah leuk! Ja jouw Golf weet ik nog wel ja!

Die Pride is dan wel DE ultieme EMW auto voor jou! ;)

Qua naam sowieso! En hier in het dorp zat een Kia dealer waar ik vaak kwam, dus ik heb wel wat met het merk. Maar ik heb liever iets wat ook fatsoenlijk rijdt :)

Qua naam sowieso! En hier in het dorp zat een Kia dealer waar ik vaak kwam, dus ik heb wel wat met het merk. Maar ik heb liever iets wat ook fatsoenlijk rijdt :)
Ha, ja de oude KIA's zijn niet heel erg verfijnde auto's nee.

Ik zag trouwens op Flickr nog iets cools:

Kia Qianlima by China car spotting, on Flickr

Een Hyundai Accent die in China gebouwd is en verkocht als een Kia Qianlima.

Ik had het met mijn vader er nog over, door de Getz ben ik erge Hyundai fan, misschien is een Hundee als hobby-auto ook leuk, maar ze zijn er gewoon niet. Ja er staat een Accent Sedan te koop, maar die is leuk maar niet echt wauw vind ik of om zelf in te rijden. Dus die vlieger gaat niet op.

Ik gooi de volgorde een beetje door elkaar, maar afgelopen zondag ik ben ik samen met mijn vader, medeforummer Marc en vriend Leon, aka the Fryske Boy, naar Waalwijk geweest. Daar was het jaarlijkse Britsh Auto Jumble.

Deze keer voor de 25e keer. Het is een erg leuk event aan het water waar elke Britse auto welkom is. Vorige keer waren we met de SW, dus nu gingen we met de 45. Als eerste werd ik opgehaald in een dikke V8 om daarna over te stappen naar een ietwat bescheidenere voiture.

53814645547_c1023abe88_c.jpg

53815810573_bbd3669f59_c.jpg
r
Hoewel ik eigenlijk was ingehuurd om af en toe van rode slee wat plaatjes te maken, werden wij ook op de foto gezet.

Hoewel het event om 10 uur begon waren we wat eerder, Waalwijk is nu eenmaal een eindje, maar we waren zeker niet de eersten.
53815904339_cb5e2398ff_c.jpg

53814646987_5ff64c8bc8_c.jpg

Omdat ik sinds vorig jaar lid ben van het AMWR-Register mocht ik bij hen aansluiten, en ook de andere boys mochten daar staan:

Na de camera's gepakt te hebben, ons ingesmeerd te hebben en ook de fles met water bij ons hadden gingen we aan de hike beginnen, zoals bepaalde mensen het noemden. (We noemen geen namen, maar de Fryske boy, hé Marc?) Marc zijn broer sloot ook nog aan. en het was een hele leuke dag met bekenden en kletsen en naar Britse meuk staren.

Hier wat hoogtepunten van mij, ik beken ik ben eigenlijk fan van de jaren latere Rovers, alle Austins, ik kon mijn hart dus ophalen.

53816028945_86802b61d0_c.jpg

"Ik zie jou en Ayo hier mee al op holiday gaan" aldus een wijs man, hij is 12 koppen groter en kan mooi lakken, dus ik zei maar niets. Ayo denkt meteen "Mij niet bellen, VW of niets." snel doorlopen dus!

53814660372_efce4a44dd_c.jpg

Deze Montego komt uit Assen en is van een vriend van een vriend, deze diesel is nog maar net klaar en is omgebouwd naar links gestuurd. Ik kende hem al, maar dit was wel een van mijn hoogtepunten. Leuk dat ie af is en nu alleen gespoten gaat worden.

53815918739_5c8c681402_c.jpg

Het aandeel Austin Maxi's was best hoog, stiekem vind ik ze erg tof, maar ik snap wel dat mijn vader ze niet mooi vond en een AlfaSUD kocht, hoewel hij een Allegro (die er niet was) nog erger vond.

53816028955_504d90c230_c.jpg

Ik vind de MG3 heel erg leuk, na de SW komt eerst nog een Hundee i30 in het bruin, maar dan komt deze rakker (mits ie wat mag trekken) denk ik, hoewel ik de nieuwe Ypsilon eerst nog wil zien. Maar ach over 10 jaar of langer kan er veel veranderen natuurlijk.

53815586236_c7d771a672_c.jpg

De vader van een vriend zijn Rover, de auto heeft inmiddels dik 600.000 km op de teller staan en is nog steeds een plaatje om te zien.

53815825978_d6c34bbf81_c.jpg

En niet veel later kwam daar vriend Thomas ook aan, met zijn prachtige Coupé.

53816029490_a888f5daa2_c.jpg

Gelukkig was de über 200 er ook, de BRM.

53815825943_83961bb888_c.jpg

Nieuwe en Oude Mini's waren ook, dit is een Advantage. Als ik me niet vergis was die ter ere van Wimbeldon.

53816029460_f66f70ed81_c.jpg

De meest luxe Mini die je in de jaren 60 kon kopen, een Riley.

53814660722_a7edf8373f_c.jpg

Mijn favoriete Triumph, een Dolomite Sprint.

53815919039_fa5eee2168_c.jpg

Je kon ook allerlei dingen kopen, zo heb ik een perskit van de Rover 45 gekocht (CD-rom) en wat folders. Waaronder een CityRover, maar ook van een 75 Limousine.

53815586451_d4e18c8532_c.jpg

Bijna alle Kittens van Nederland denk ik.

53815825763_ea1a8bf45b_c.jpg

Hoewel wij het al een eind vonden, deze 600 kwam nog een stukje verder weg.

53815586321_f467ea7657_c.jpg

Mijn ouders hebben een Glider in deze kleur gehad, alleen dan met dak in kleur.

53816029155_b7b0baa973_c.jpg

Het grootste deel van de MG ZS is een sedan, dus hatchback is vrij uniek.

53815918839_aa83dc21f8_c.jpg

Er was toch nog een SW, compleet met "2024 Year Of the Streetwise" Sticker, een echte liefhebber dus! Gelukkig komt er door deze spot ook eentje mijn kant op, er is natuurlijk maar 1 grootste SW fan in Nederland ;)

53816029030_2ba37cef44_c.jpg

Ze zijn van een Engelse Club, wat het hele jaar events en meetings heeft, want de SW is 20 geworden!

53816015360_22e822b750_c.jpg

En toen was het weer tijd om naar huis te gaan. En kwam er een einde aan een mooie dag!

Dus dit jaar moet je met de Streetwise naar Engeland!
Ja dat lag ook eigenlijk in de planning, maar mijn enkel gooit nog steeds roet in het eten.

We wilden eigenlijk naar “The Pride of Longbridge” uiteindelijk is dat door het slechte weer geannuleerd. Nouja misschien 2025. Het lijkt mij en mn vader leuk om eens te bezoeken, maar dan moet ik wel zelf weer kunnen rijden.

Het was echt heel gezellig. En de heen en terug rit ook leuk met elkaar. En idd onze Fryske boy heeft leuke benamingen voor de meeste dingen.

Het was echt heel gezellig. En de heen en terug rit ook leuk met elkaar. En idd onze Fryske boy heeft leuke benamingen voor de meeste dingen.
Haha, ja! Gelukkig kunnen we al bijna weer op pad he? Het is maar mooi dat jij nu in de buurt woont!

Ik heb zoals gezegd nog wat leuke Rover dingetjes gekocht:
Zoals deze persfoto-cd rom van de 45 ZS mk2

53817324903_3debf09d08_c.jpg

Met daarin ook nog wat persoto's
53817519695_090f7fe54f_c.jpg

53817519705_4ea019787d_c.jpg

En een horloge, die helaas toch niet zo betrouwbaar is en ook na een nieuwe batterij het niet doet.

53817324908_acccef4d10_c.jpg

En wat folders, de SW folder had ik al, maar die was stuk. Vooral met de 75 limousine en de CityRover ben ik erg blij. Mijn vader heeft nog een Nuova 45 folder, zoals mijn 25 folder. En stiekem de Rover-line-up folder van de MK2 generaties achterover gedrukt bedenk ik me nu.

Inmiddels hebben we contact met een verkoper van een andere auto, die verkoper is een klein bedrijf wat nog neit zo oud is (en pas verhuist) , dus het gaat niet zo heel snel allemaal. Nouja prima.

Ik ben heel benieuwd hoe de auto in het echt is, ik heb hem op foto's wel gezien en ook op een beurs, maar toen heb ik niet met een vergrootglas naar de auto gekeken.

Mede door deze auto, hebben we ook niet verder naar andere auto's gekeken. Nouja we hebben er nog eentje bekeken, maar die auto is (inmiddels) verkocht.

Leuk om die auto misschien te benoemen, dat is deze:

53768648084_b6f92b7e1f_k.jpg

Een origineel Nederlandse Zastava. Uiteindelijk is die het toch niet geworden. We misten toch net de klik, hoewel hij enorm tof is, bijna altijd in Noord-Nederland gereden. We konden hem zo meenemen naar OMMMA. Maar uiteindelijk hebben we het toch maar niet gedaan.

Laatst bewerkt:
Dat ziet er allemaal geslaagd uit. Vroeger ging ik ook langs de autoboeren, voor de folders, had ik ze maar nooit weggegooid. Heb paar jaar geleden nog 1 gekocht van de sirion1 op marktplaats.

Dat ziet er allemaal geslaagd uit. Vroeger ging ik ook langs de autoboeren, voor de folders, had ik ze maar nooit weggegooid. Heb paar jaar geleden nog 1 gekocht van de sirion1 op marktplaats.
Ha wat leuk om weer wat van jou te hoen @Auto encyclopedie , je was een tijd niet op fourm. Leuk dat je er weer bent!

Leuk! Ik heb ook oude folders, ik nam wel eens wat mee bij de dealer, maar vooral van de AutoRAI. Ik koop nog wel wat op beurzen, niet vaak op Marktplaats. Volgens mij heb ik trouwens die folder ook bedenk ik me.

Ha wat leuk om weer wat van jou te hoen @Auto encyclopedie , je was een tijd niet op fourm. Leuk dat je er weer bent!

Leuk! Ik heb ook oude folders, ik nam wel eens wat mee bij de dealer, maar vooral van de AutoRAI. Ik koop nog wel wat op beurzen, niet vaak op Marktplaats. Volgens mij heb ik trouwens die folder ook bedenk ik me.
Klopt het lukte mij niet om in te loggen, maar gelukt gelukkig

Net werd ik geattendeerd door vriend en mede-Rover gekkie mede-forummer Thomas dat er een boeiende Rover te koop stond:

Een van de leukste of mooiste kleuren op een 25 vind ik, natuurlijk ga ik mijn Rovee er niet op inruilen (3deurs is een no-go) maar het is vooral het kenteken dat de moeite waard is. 25-RK-HH. Uit dezelfde serie als die van mijn vader, 11-RK-HH.

Nummer 24 is ook een 45, en reed ook in Assen. Deze staat inmiddels geëxporteerd zag ik.

Laatst bewerkt:
Het is dat de y10 waarschijnlijk op de sloop beland als je hem in zou ruilen...(handelaren boeit zo'n auto immers niet) Anders had je dat kunnen doen.

Het is dat de y10 waarschijnlijk op de sloop beland als je hem in zou ruilen...(handelaren boeit zo'n auto immers niet) Anders had je dat kunnen doen.
Ja klopt, ik ga hem inderdaad niet "zomaar" bij een handelaar inruilen nee, maar hoe leuk ik de 25 zo ook vind, wat moet ik met 2 bijna gelijke auto's dat vind ik ook zonde van mijn geld.

De Y10 krijgt wel een oude of oudere opvolger, nog een "youngtimer" van rond 1999 tot 2005, vind ik een beetje zonde. Dan kunnen we net zo goed de Rovee of de 45 van mijn vader meenemen.

Buiten de Britse auto-clubs merken mensen die modellen ook steeds vaker op. Zo was er laatst iemand die op mijn vader wachtte (hij was spullen aan het vervoeren) om hem een compliment over "de mooie Paarse Rover" te geven.

Mijn Rovee vind ik nog steeds erg mooi, een bordeaux rode zoals deze 25 vind ik ook mooi hoor, een 1.6 of 1.8 5deurs met beige leer, dat wil ik wel. Maar net niet genoeg om te ruilen ofzo.

Deze is ook mooi, alleen de uitvoering is wel erg schraal:

Laatst bewerkt:
Een schrale uitvoering maar toch wat (nep)hout in het interieur! Statig schraal :D
Haha ja! Het is wel een beetje een Hyancinth mobiel zo he? Ik zag pas iemand die "hout" gemonteerd heeft in zijn of haar Streetwise. Ik ga het niet opvolgen, maar eerlijk is eerlijk, het leek wel leuk. Het hoort toch wel bij Rover.

helemaal mee eens, het hoort er ook echt bij.

Ik kan me nog herinneren dat mijn vader ooit een Rover 200 R3 als vervangende auto mee kreeg. Een donkergroene. Ik zat als klein jochie voorin, en ik kan me nog goed herinneren dat ik me zat te verwonderen over dat "sjieke" houten sierlijstje. Het breekt het zwart/grijs van het interieur ook heel mooi.

De 25 lijkt wel gebaseerd op/een doorontwikkeling van de 200, maar in het dashboard lijkt me toch anders en daar krijg je zo'n sierstrip er niet zo gemakkelijk in, lijkt me. Hoe was dat "hout" dan gemonteerd in een Streetwise?

helemaal mee eens, het hoort er ook echt bij.

Ik kan me nog herinneren dat mijn vader ooit een Rover 200 R3 als vervangende auto mee kreeg. Een donkergroene. Ik zat als klein jochie voorin, en ik kan me nog goed herinneren dat ik me zat te verwonderen over dat "sjieke" houten sierlijstje. Het breekt het zwart/grijs van het interieur ook heel mooi.

De 25 lijkt wel gebaseerd op/een doorontwikkeling van de 200, maar in het dashboard lijkt me toch anders en daar krijg je zo'n sierstrip er niet zo gemakkelijk in, lijkt me. Hoe was dat "hout" dan gemonteerd in een Streetwise?

Ah leuk! Ja de R3, zeker in het groen is in mijn ogen misschien een van de mooiste Rovers die gemaakt is. Dat ontwerp klopt helemaal vind ik.

Nou het zit zo:

In 2000, is de 200 in lijn getrokken met de 75, de dubbele koplampen zoals de 75, en ook dezelfde spiegels en dit werd ook gedaan voor de 400. .Ze werden dus de 25 / 45.

De 25 kreeg een andere chassis werd aangepast, zodat de auto wat sportiever reed. En ook de motoren werden iets aangepast, binnenin werd de boel ook lichtjes opgefrist, maar verwacht daar neit te veel van. Het meest belangrijke is wel de positionering in de markt (en de prijzen) was de 200 zeg maar een iets grotere Polo met een Focus-prijs als een Polo, maar toen werd de auto in de markt gezet met Polo prijzen, dus werd ie veel aantrekkelijker. Immers is bijvoorbeeld de kofferbak veel ruimer.

De Streetwise werd gisteren, 8 juli, 21 geleden geïntroduceerd.

In 2004 werden alle Rovers gelift. zodat ze moderner oogden. (en kon er op de kosten worden bespaard) Maar eigenlijk was dit best een grote update, nieuwe bumpers, en kofferklep indeling, nieuwe dashboards. Bij de 45 werd het hele onderstel en ophanging en alles van de MG-versie overgenomen.

Aan de buitenkant is de SW niet veranderd, maar hij kreeg wel het nieuwe dashboard.

110907_043_rov.jpg

Dit is de 200.

1999_rover_25_interior.jpg

Dit is de 25, mk1

2004_rover_25_interior.jpg

Hier zie je een licht kleurig interieur van de 25 mk2, er waren meerdere soorten "hout" leverbaar en ook kon je natuurlijk een donker dashboard bestellen.

3815.jpg

Dit is de SW, wel het oude dashboard, maar wel al het nieuwe stuur met het nieuwe logo. Die bij de facelift in 2004 op alle Rovers werd gemonteerd.

rover_streetwise_14-2006-20211111163237-7.jpg

Dit is de facelift SW, in Engeland is de console in sommige uitvoeringen in de autokleur.

Grappig om te vertellen, Rover was met de MK2 al enorm aan het kosten besparen, maar de ventilatie-rooster-ringen zijn de op de SW mat, terwijl de 25, 45 en 75 glimmende ringen heeft.

Zoals al eerder verteld zijn we bezig met een andere auto. Hoewel ik/wij ook geen haast hebben, is het soms irritant om afhankelijk van een ander te zijn.

Ik zat gisteren even weer naar "auto's te koop" te kijken. Bij deze twijfel ik soms wel een beetje:

hyundai-excel-1-5i-gs-eerste-eigenaar-100-dealer-onderhouden.jpg

Dankzij de Getz ben ik Hundee-fan geworden, fijne betrouwbare auto's, die nooit stuk zijn en onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen en redelijk betaalbaar. Links is dat heel fijn, dan is het echt alleen voor een meeting de auto wassen/poetsen en genieten, wat tijds originele dingetjes erbij kopen (ik heb zelfs al een modelletje) en klaar.

Hij is wel redelijk zeldzaam, ik bedoel wanneer zie je er eentje? Maar aan de andere kant boeit me dat ook weer niet. Ik moet er blij van worden, niet de buitenwereld. Je koopt toch een auto voor jezelf.

Mijn vader moet er wel een beetje een klik mee hebben, maar hem gaat het vooral om het "samen ondernemen" , als de auto maar binnen het budget blijft en er niet voor zorgt dat er een boterham minder gegeten kan worden is dat prima. EN als het maar geen Ford is. Dat is zijn enige eis, en betrouwbaar en/of makkelijke techniek waar zelf sleutelen mogelijk is.

Ik ben aan de andere kant wel bang dat ik het gemis aan karakter ga missen.
Zo'n Excel is een prima auto, niets mis mee, maar als hobby auto niet heel erg geschikt denk ik. Er zit misschien ook niets op wat de rit in de auto bijzonder maakt. (Hoewel het voor ons een auto is om naar een event te gaan is, en daar dan bijvoorbeeld mee te doen aan een rondrit ofzo) Hij is redelijk modern, en daardoor is gewoon een auto. Hoewel de Lancia ook niet speciaal is, nouja dat is een automaat natuurlijk. Had ie nu als de SW een opendakje maar ook niet helaas.

Hij staat al even te koop, en de prijs is al een stuk gedaald.

Laatst bewerkt:
Zo'n Excel vind ik een oersaai ding en hij schijnt ook matig te rijden. Dan liever een leuke Ypsilon bijvoorbeeld!

@ginkelvanmichiel , ja dat vind ik ook, hij was eerder nog een stuk duurder ook.

@Barri , daar heb je zeker een punt.

Ik zou bijna zeggen, dit is een "rationele hobby auto" bijna amper sleutelen eraan, rijdt altijd en is toch nog redelijk zeldzaam. Dit was overigens de oudste Hyundai die ik kon vinden. Ik denk wel dat dit echt een auto is voor dagelijkse auto, en niet perse als hobby auto.

daewoo-matiz-0-8i-se-0-8i-se.jpg

Ik ken deze handelaar, dus ik denk weet wel zeker dat ie er al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren staat. Maar stiekem vind ik een Matiz ook best leuk. Helemaal met een leuk open dakje zoals deze. Maar ook daarbij vraag ik me af, "hoeveel lol gaat dit geven". Nouja met dak open nog wat meer, maar ook neit super veel meer.

Die meneer heeft ook een KIA Pride, dat is hetzelfde laken en pak vind ik, tof om te zien, compleet uitgestorven maar als hobby auto... MOAH. Ik moet zeggen deze is wel heeel mooi (en een koopje) :

kia-pride-1-3-glxi-ellec-pakket-toerenteller-apk-t-m-6-5-5025-zuinige-auto.jpg

Een oude Sephia (beetje netjes) Nexia, Lantra zijn al niet meer te vinden, Zonde eigenlijk. Maar ook ik vind ze heel tof, maar niet persé om zelf te hebben denk ik.

Mijn oom had een vroege Sephia, daarna een Joice. Allebei voor weinig weg gegaan, niemand wil zo'n ding. Een Matiz is ook niks vind ik. Zag een Yp met leuk interieur en stoffen dakje, dat is leuker.

edit: autocorrect maakte er Sephora van...

Laatst bewerkt:
Ja als je moet wachten op een trage verkoper kun je wellicht beter iets zoeken waar je wel gelijk wat mee kan. Ookal heb je de tijd, dat wachten zegt misschien ook wel genoeg over hetgene wat je wil kopen...

Ik vond zo'n Microsoft Spreadsheet auto altijd mooier in de 3deurs versie, Vanwege de snuit.
De 4 deurs sedan vond en vind ik nog steeds oersaai... Zeldzaam zijn ze wel aan het worden. Maar niet elke auto die zeldzaam wordt, is het bewaren waard... Er is een goede reden dat ze zeldzaam worden. Al is dat ook over de Y10 te zeggen.
Hij is wel netjes geprijsd inderdaad. Al kan daar vast nog wel iets van af. Maar ik zou zoiets niet behouden voor het behouden.

Een matiz moet je van houden denk ik. Kunnen leuke autotjes zijn maar het zijn ondertussen ook echt geen comfortabele auto's die technisch niet geweldig zijn gebleken. Als je een auto wil waar je niet al te veel aan moet sleutelen zou ik die overslaan. Dat exemplaar staat ook al 5 jaar zonder apk daar... Als je graag sleutelt... koop hem ;)
Ik ben er ooit ook voor een matiz in de markt geweest. Maar die 751kg waardoor die door 1kg verschil in een hogere belastingcategorie terecht komt dan zijn soortgenoten weerhielden me er heel erg van... Ik vind dat zonde geld. Als je goed zoekt vind je nog wel eens eentje die wel lichter is op papier.

de Pride vind ik dan weer meer zoals de Y10. Niet veel geleverd in Nederland en toch best een geinig modelletje als je er van houdt..
In Amerika zijn ze als Ford Festiva geleverd. Daarvan zijn er meer onderdelen beschikbaar.
Wel een net exemplaar.

Ik ben net wat gaan speuren in auto's tot 1500 euro... Zit leuk spul tussen. Ook voor heel weinig geld!

Nexia zijn nog wel te vinden, alleen moet je erg goed zoeken... Voor mij zou het hooguit sentiment zijn om er eentje te kopen...

Moet het iets speciaals zijn of vooral iets kleins? Ben je wel of niet op zoek naar een automaat?

Misschien is een topic aanmaken in koop & leaseadvies een ideetje?

Ik vind zo'n Matiz juist een erg leuke auto. Klopt van top tot teen. En reed ook niet zo beroerd als veel andere Koreanen in die tijd.

@ginkelvanmichiel , ja dat vind ik ook, hij was eerder nog een stuk duurder ook.

@Barri , daar heb je zeker een punt.

Ik zou bijna zeggen, dit is een "rationele hobby auto" bijna amper sleutelen eraan, rijdt altijd en is toch nog redelijk zeldzaam. Dit was overigens de oudste Hyundai die ik kon vinden. Ik denk wel dat dit echt een auto is voor dagelijkse auto, en niet perse als hobby auto.

daewoo-matiz-0-8i-se-0-8i-se.jpg

Ik ken deze handelaar, dus ik denk weet wel zeker dat ie er al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren staat. Maar stiekem vind ik een Matiz ook best leuk. Helemaal met een leuk open dakje zoals deze. Maar ook daarbij vraag ik me af, "hoeveel lol gaat dit geven". Nouja met dak open nog wat meer, maar ook neit super veel meer.

Die meneer heeft ook een KIA Pride, dat is hetzelfde laken en pak vind ik, tof om te zien, compleet uitgestorven maar als hobby auto... MOAH. Ik moet zeggen deze is wel heeel mooi (en een koopje) :

kia-pride-1-3-glxi-ellec-pakket-toerenteller-apk-t-m-6-5-5025-zuinige-auto.jpg

Een oude Sephia (beetje netjes) Nexia, Lantra zijn al niet meer te vinden, Zonde eigenlijk. Maar ook ik vind ze heel tof, maar niet persé om zelf te hebben denk ik.
er staat een heel nette Nexia Automaat te koop.

Even op zoek naar andere wieldoppen en kijken of er een nieuw handvat te vinden is voor de achterklep ;)

Ik vind het wel een heel verfrissend kleurtje zeg, op die Excel! Maar ik snap wel wat Barri zegt; daar merk je niet veel meer van als je binnen zit.

Afgaande op de foto van de Matiz lijkt die wel met een mobieltje van 10 jaar geleden gemaakt... ik vraag me dan af of zoiets amper sleutelwerk nodig heeft, of dat je misschien toch van een koude kermis thuiskomt Pjötr.

De Pride, die vind ik wel leuk! Mijn zus heeft er vroeger één gereden, een paarse driedeurs. Met lichtmetaal en sportstuurtje! Ik vond dat toen ook al een leuk ding.

En zo'n Nexia heb ik ook al een hele tijd niet meer gezien. Die kun je ook nog gaan ombouwen naar een Opel Kadett als je je té erg zou vervelen :p

Terug
Bovenaan