Ik gooi de volgorde een beetje door elkaar, maar afgelopen zondag ik ben ik samen met mijn vader, medeforummer Marc en vriend Leon, aka the Fryske Boy, naar Waalwijk geweest. Daar was het jaarlijkse Britsh Auto Jumble.
Deze keer voor de 25e keer. Het is een erg leuk event aan het water waar elke Britse auto welkom is. Vorige keer waren we met de SW, dus nu gingen we met de 45. Als eerste werd ik opgehaald in een dikke V8 om daarna over te stappen naar een ietwat bescheidenere voiture.
r
Hoewel ik eigenlijk was ingehuurd om af en toe van rode slee wat plaatjes te maken, werden wij ook op de foto gezet.
Hoewel het event om 10 uur begon waren we wat eerder, Waalwijk is nu eenmaal een eindje, maar we waren zeker niet de eersten.
Omdat ik sinds vorig jaar lid ben van het AMWR-Register mocht ik bij hen aansluiten, en ook de andere boys mochten daar staan:
Na de camera's gepakt te hebben, ons ingesmeerd te hebben en ook de fles met water bij ons hadden gingen we aan de hike beginnen, zoals bepaalde mensen het noemden. (We noemen geen namen, maar de Fryske boy, hé Marc?) Marc zijn broer sloot ook nog aan. en het was een hele leuke dag met bekenden en kletsen en naar Britse meuk staren.
Hier wat hoogtepunten van mij, ik beken ik ben eigenlijk fan van de jaren latere Rovers, alle Austins, ik kon mijn hart dus ophalen.
"Ik zie jou en Ayo hier mee al op holiday gaan" aldus een wijs man, hij is 12 koppen groter en kan mooi lakken, dus ik zei maar niets. Ayo denkt meteen "Mij niet bellen, VW of niets." snel doorlopen dus!
Deze Montego komt uit Assen en is van een vriend van een vriend, deze diesel is nog maar net klaar en is omgebouwd naar links gestuurd. Ik kende hem al, maar dit was wel een van mijn hoogtepunten. Leuk dat ie af is en nu alleen gespoten gaat worden.
Het aandeel Austin Maxi's was best hoog, stiekem vind ik ze erg tof, maar ik snap wel dat mijn vader ze niet mooi vond en een AlfaSUD kocht, hoewel hij een Allegro (die er niet was) nog erger vond.
Ik vind de MG3 heel erg leuk, na de SW komt eerst nog een Hundee i30 in het bruin, maar dan komt deze rakker (mits ie wat mag trekken) denk ik, hoewel ik de nieuwe Ypsilon eerst nog wil zien. Maar ach over 10 jaar of langer kan er veel veranderen natuurlijk.
De vader van een vriend zijn Rover, de auto heeft inmiddels dik 600.000 km op de teller staan en is nog steeds een plaatje om te zien.
En niet veel later kwam daar vriend Thomas ook aan, met zijn prachtige Coupé.
Gelukkig was de über 200 er ook, de BRM.
Nieuwe en Oude Mini's waren ook, dit is een Advantage. Als ik me niet vergis was die ter ere van Wimbeldon.
De meest luxe Mini die je in de jaren 60 kon kopen, een Riley.
Mijn favoriete Triumph, een Dolomite Sprint.
Je kon ook allerlei dingen kopen, zo heb ik een perskit van de Rover 45 gekocht (CD-rom) en wat folders. Waaronder een CityRover, maar ook van een 75 Limousine.
Bijna alle Kittens van Nederland denk ik.
Hoewel wij het al een eind vonden, deze 600 kwam nog een stukje verder weg.
Mijn ouders hebben een Glider in deze kleur gehad, alleen dan met dak in kleur.
Het grootste deel van de MG ZS is een sedan, dus hatchback is vrij uniek.
Er was toch nog een SW, compleet met "2024 Year Of the Streetwise" Sticker, een echte liefhebber dus! Gelukkig komt er door deze spot ook eentje mijn kant op, er is natuurlijk maar 1 grootste SW fan in Nederland
Ze zijn van een Engelse Club, wat het hele jaar events en meetings heeft, want de SW is 20 geworden!
En toen was het weer tijd om naar huis te gaan. En kwam er een einde aan een mooie dag!