Twix
Asfaltkampioen
Dit is een grandioze plek. Hier zou ik ook parkeren.![]()
De parkeergarage heeft meerdere plekjes voor 1 auto,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit is een grandioze plek. Hier zou ik ook parkeren.![]()
De parkeergarage heeft meerdere plekjes voor 1 auto,
Banden in Polen en Stomil....Onze Polonez stond in 1982 ook op origineel Poolse banden: Stomil. Volgens mij bestaat dat merk nog wel maar maken ze alleen nog banden voor industriële/landbouwvoertuigen. Weet jij hier nog iets meer over?
Er lagen inderdaad Poolse banden onder, die zijn vervangen door de verkoper omdat die heel oud waren. Dit onderwerp ligt gevoelig .Even nieuwsgierig. Wat is het merk banden dat op de Polonez ligt? Het mooiste zou natuurlijk zijn als er echte Debica's op zouden liggen. Dan is de auto echt Pools.
Waarom deze nieuwsgierigheid? Ik ben altijd op zoek naar een goede prijs/kwaliteitverhouding bij banden. Zo had de Mazda bij aflevering in 2019 de originele Toyo's er op liggen. Die heb ik bij 66.000 laten vervangen door Kumho's. Geen A-merk maar wel een merk dat bijna altijd goed uit de bandentests komt.
Onze Polonez stond in 1982 ook op origineel Poolse banden: Stomil. Volgens mij bestaat dat merk nog wel maar maken ze alleen nog banden voor industriële/landbouwvoertuigen. Weet jij hier nog iets meer over?

Ja hier ook, mijn eerste auto (Polo) was rood, daarna is alles (en dat is echt toeval) blauw geweest. Wijnrood is Polonez he? Zo noemden we dat vroeger. Mijn ouders hadden een kennis, Wieger en die kwam altijd 2 keer per jaar. (ik weet niet meer waarom, ik was toen nog klein en we spreken over de jaren 80 en 90) die reed Citroën en ik weet nog dat hij een wijnrode BX had. Zoals deze:Rood en blauw zijn mijn favoriete autokleuren dus ik kan eerlijk zeggen: je hebt een goede smaak op autogebied![]()

SCHERP, dat is ook zo. Ik pas het aan!Dat is geen opel Combo, maar een Campo... Een Isuzu.
Bedankt voor je uitleg @JohandeBoer . Ik zie al jij hebt er meer verstand van!
Wat voor auto rij je zelf eigenlijk Johan?
Nou dit is wel een beetje 5 meter hoor, KEN je nagaan AS MEN vriend MarK langskomt, nou dan wordt het echt de mooiste Poloneza in NLWat heeft die was beurt van jullie hem goed gedaan zeg. heel verschil!
@Pjotr: sorry dat ik een gevoelig onderwerp heb geraakt. Hebben ze Chinese kwaliteitsbanden gemonteerd? Misschien is het lekker om je hart te luchten. Maar als je het niet wil delen ook goed hoor!
Ah mooi! Iemand die ik ken heeft een rode Baleno, dat staat best mooi vind ik! Maar geen blauw he?Tis een nieuw model; 1.2 DualJet.
Mijn vrouw had geen zin meer om voor onderhoud reparatie steeds naar een bekende (beun) te gaan dus een nieuwe auto was een mooi excuus (want ivm garantie -> dealer); werd dus een (financial) lease voor de zaak; ze koos 'm o.b.v. kleur (vrouwen...) maar ook omdat ze Japans wilde (toch verstandig die vrouw). Gemiddeld 1 op 22,5 (en benzine is hier vrijwel even duur als diesel). Mooi is dat er 12 verhuisdozen in passen
Bij Assendelft niet vergeten goed op de flitsers te letten, de N203 heeft er gnoeg...
Mocht je in mei naar Warschau gaan laat maar weten, kan ik je een hele lijst met tips opsturen
1 voordeel: kan je meteen goedkoop onderhoud laten doen.
ps denk ik net aan: de Polonez lust denk ik geen E10 dus je moet E5 98 tanken?
Ja mijn moeder is heel prettig inderdaad. De enkel gaat zo/zo hoor. De Fysio zei me vandaag ook, je zou nu eigenlijk wel op een normaal niveau moeten zitten, maar dat is neit zo.Fijn om te horen dat je enkel vooruitgaat en dat je moeder beter als verwacht is hersteld!
Heb je geen parkeergelegenheid bij huis of woon je ergens midden in een stad met weinig parkeergelegenheid?
Overdekt parkeren is natuurlijk wel een stuk prettiger voor de auto.
Dat Polonez evenement in mei is wel een doel om naartoe te werken toch?![]()
Ja nou ehm dat zit (gedeeltelijk) zo, toen het vergunning parkeren was, zoals elke zone (bij mijn ouders ook, net als bij mijn neef, mijn tante) kwam handhaving langs, werd er een echter een boete uitgeschreven dan ging die boete naar de staat. Maar blijkbaar is het zo dat als je betaald parkeren hebt, de boete wel naar de gemeente gaat. Daarom zijn er her en der betaalmachines neer gezet, heel onlogisch 4 straten verder, en is een hele mooie app (nee echt, wat een prutsding)Rare constructie dat je als vergunninghouder geneens recht hebt op een plaats voor dag-klant. Anders zouden voor alle vergunning houders minimaal een evenredige hoeveelheid plekken vrij moeten blijven... waar heb je dan nog een vergunning voor, afgezien van het goedkoper parkeren...
Ik snap je keuze wel om die parkeergarage te gaan gebruiken! Hopelijk is het daar wel rustig genoeg om altijd plek te hebben.
Wat betreft je enkel: als je nu bijna zonder krukken kan doen en stukken zelf kunt rijden, is dat toch een hele vooruitgang? Dat het misschien nog niet is wat je hoopte is vervelend, maar ten opzichte van enkele maanden geleden lees ik nog steeds progressie.think positive
![]()
Bedankt! EN dat is ook zo. Langzaam vooruit is ook vooruit!Succes met de APK's van de Rovers en mooie berichten rond de gezondheid van je mams. Je enkel gaat iets beter maar nog niet als gehoopt. Kleine stapjes vooruit is ook verbetering.
Ja de gemeente, nouja ik kan er soms boeken over maken. Ja morgen een zooltje aanlaten meten, hopelijk levert het (al dan neit tijdelijk) wat op.Klinkt weer heel typisch als rariteiten van een gemeente die slecht uitgedacht zijn...
Met die enkel komt het vast wel goed.![]()
Je weet, als het opSucces met de apk! En we gaan volgend jaar idd je FSO als nieuw poetsen!
Qua flitspalen: als je vanaf de A7/A8/A10 N8 komt dan ga je naar Rovee bij de 1e stoplichten naar links en daar staan ze aan beide kanten van de N203 (snelheid en rood licht). Kom of ga je via Alkmaar dan heb je bovendien op de N203 ook meteen bij begin Krommenie (waar links dat goedkope benzinestation zit ook flitsers.Ah mooi! Iemand die ik ken heeft een rode Baleno, dat staat best mooi vind ik! Maar geen blauw he?
Goede tip qua flitspalen, ik zal het toch nog even doorgeven! Mijn vader heeft bijna nooit een boete, maar toch.
Die tips, dat hoor ik graag. Ook in het najaar is er een in de oude fabriek een mooie tentoonstelling geweest. Dat leek me ook mooi. Als ik nu wat beter ter been was, had ik misschien het vliegtuig gepakt. Maar goed dat is achterafpraat.
Qua benzine, ik rij nu op de dure benzine (ik vergeet altijd de juiste benaming, 98 was dat vroeger) Polonez rijdt ook op de goedkope troep begreep ik van meerdere Polonez eigenaren. Eigenlijk moet ik er een gastank in leggen, daar rijden ze het beste op.
Nouja eerst maar eens beter kunnen lopen
Haha ja. ik had blind al spatlappen gekocht, maar die zijn voor een 125p. Ik denk dat ik die ga verkopen.Oeh klus-verhaaltjes.. Leuk!
Ik vond het al stilletjes
Klinkt alsof ze een beetje zozo de apk voor elkaar hebben gemaakt. Ruitenwisser van achter naar voor zetten is wel een typisch goedkope oplossing voor zoiets (en dat terwijl een setje verse wissers echt niet de wereld kost)
Dat benzinelek is dat nu nog niet gevonden? Als het van bovenop de tank komt, kan dat wel naar 1 kant lopen. Ik heb ooit een pakking van een vlotter kunnen vervangen. De benzine liep alleen als de tank vol was, en je een bocht maakte, alle kanten op, behalve de kant die je zou verwachten vanaf die plek.
Gezien de leeftijd van de auto is het sowieso aan te raden om alle benzineslangen te vervangen van voor tot achter.
Hopelijk kan het snel opgelost worden.
Spatlappen! Dat HOORT gewoon op zo'n auto!
psst... Mijn scherp oog zag iets tussen neus en lippen door![]()
Bedankt Ivo, ja het scheelt natuurlijk ook dat het allemaal redelijk makkelijk is. Het is niet echt hoge wiskunde nog. Hoewel er ook hier wel loze elektra-draden lopen en dingen het niet doen.Noodzakelijke wijziging die je hebt aangebracht!
Leuk om te lezen dat jullie zoveel plezier aan de klussen hebben. Ik vond het ook altijd leuk om te doen, maar we hebben nu geen klusauto’s meer.
Qua flitspalen: als je vanaf de A7/A8/A10 N8 komt dan ga je naar Rovee bij de 1e stoplichten naar links en daar staan ze aan beide kanten van de N203 (snelheid en rood licht). Kom of ga je via Alkmaar dan heb je bovendien op de N203 ook meteen bij begin Krommenie (waar links dat goedkope benzinestation zit ook flitsers.
Vliegen: ik neem meestal WizzAir vanaf Eindhoven, zeker als je plm. >3 weken van tevoeren boekt en op een dag dat een email aanbieding actief is (ik sta aangemeld) dan heb je vaak retourtjes voor minder dan €100,-
Laatste keer had ik retour voor €47,50 minus €20 korting (lidmaatschap WizzAir Discount Club) dus voor €27,50
Benzine: goedkope troep geloof ik best maar dat ehtanol....vroeger had je in Polen zelfs 87 oktaan maar toen had je geen ethanol erin dat rubber etc aantast...
LPG: G3 korting gaat eruit maar voor een Polonez is volgens de nieuwste regels toch geen G3 mogelijk (want niet gecertificeerd); inbouwen in Polen heb je dan voor minder dan €1000
Mag ik vragen wat er precies met je voet/enkel is? Had ooit in Alkmaar een benedenbuurvrouw die verkeerd viel, gebroken enkel op 3 plaatsen; pennen en schroeven erin, pas na 1 jaar weer geopereerd om ze eruit te halen....
Duurde ook even voordat ik 't door hadVeel beter die kentekenplaat![]()
Haha ja nou de deur dicht, ja daar is ook niets aan gelogen he?Die kentekenplaat duurde inderdaad even. Ik dacht eerst aan nieuwe koplampen. Later bedacht ik me ook dat het rechterportier dicht was.

Jammerrrr, ik was er ook gisteren. Onherkenbaar, want ik was NIET op krukken!Mooi dagje uit geweest, en weer leuke foto’s. Nog wat gevonden in Eelde?, ik heb je niet gespot, was er gisteren. Er stond een leuke SD1, had nog wel wat werk nodig.
Oorspronkelijk Haarlemmermeer maar als kleine peuter verhuisd naar Heiloo, 17 jaar gewoond.@JohandeBoer , wat grappig trouwens dat jij uit Heiloo komt. Ik niet hoor, ik kom veel Noordelijker, maar wat een kleine wereld. Want vriend en medeforummer, @Thomas3006 komt ook daar weg. rekentechnisch ben jij bijna even oud als zijn vader, misschien kennen jullie elkaar welDie laatste wijsheid heb ik van Thomas zelf trouwens, ik vertelde over jou namelijk.
Schematisch is het natuurlijk stom om naar Rovee te gaan, het is immers bijna 2 uur rijden voor ons. Alleen voor Rover-klusjes scheelt het heel veel, zo moest de de interieurfilter vervangen worden, en kon daarna meteen het piepje uit de kachel verwijderd worden, de monteur kent Rover zo op zijn duimpje . Toen mijn vader het piepje benoemde, was het binnen een minuut opgelost. De deurvanger (of slot) rechts werkt niet zo lekker meer, daar was een plastic van afgebroken, ook dit was binnen een paar tellen opgelost.
Tegeltjes op de vloer word nog steeds gedaan. Mijn vrouw zegt altijd, tegeltjes zijn net als mannen, goed gelegd kan je er zo overheen lopen.Die garage is leuk zeg. Vooral ook met die oude tegeltjes op de vloer!
Ik zeg altijd: vrouwen zijn net auto's: er zijn er miljoenen van maar zie maar eens een goede te vindenTegeltjes op de vloer word nog steeds gedaan. Mijn vrouw zegt altijd, tegeltjes zijn net als mannen, goed gelegd kan je er zo overheen lopen.
Moderator
Jouw specialiteit natuurlijk! Heb wel het gevoel dat de tegels tegenwoordig groter en antraciet zijn.Tegeltjes op de vloer word nog steeds gedaan. Mijn vrouw zegt altijd, tegeltjes zijn net als mannen, goed gelegd kan je er zo overheen lopen.
Haha, toen wa daar waren, was er een oudere dame. Zij kwam al zeker 40 of 50 jaar daar. Ze vertelde me, "ja dan ging ik werken en zag ik Jan, want hij liep langs de zaak."Die garage is leuk zeg. Vooral ook met die oude tegeltjes op de vloer!
Ja dat was ook mijn hoogtepunt, ik zei nog "jammer dat de motorkap open staat, Dat vind ik voor de foto zo lelijk," Toen we wat gingen eten, was die dicht, en maakte ik een foto. De eigenaar (volgens mij ook verkoper) was super enthoutsiast, haalde dingen voor me weg. De auto komt uit Japan en is daarna naar Engeland en Finland gegaan. En nu dus hier.Ontzettend gaaf die Isuzu 117!
Ja, het is nu in samenwerking met volgens mij 402, maar het heeft zijn waardes niet verloren (veel onderdelen, soms echt een koopje) en niet echt chique. De mannen op gele klompen lopen er ook rond. Er was ook nog een stand met Rolls-Royce en Bentley, Opel, Simca, Ford en Volvo. En Buggy's Ik heb een kleine greep gemaakt. De rest plaats ik nog wel in het event topic.+1!
Wat een leuke show, veel afwisseling en veel bijzonders!
07-RH-KK by CitroenAZUDe SW mag ook tijdelijk proefdraaien in de parking, dat bevalt me goed, dus in december ga ik mijn parkeervergunning omzetten naar een plekje in de parking, na 17uur is de parking vrij leeg, dus plek genoeg, ook voor hoekplekjes![]()